abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144381994

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 10-09-2014 11:22:24 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 11:01:21 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144382603
Jeutje wat staat die WLWW vol! Fanatiekelingen :P
  woensdag 10 september 2014 @ 11:06:32 #3
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_144382726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:01 schreef Quoi het volgende:
Daarover gesproken, Devv, in de WLWW mag je bij de bovenste neerzetten dat ik 12 km ga lopen.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_144383182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:01 schreef Quoi het volgende:
Ik ben nu al volop bezig mijn agenda voor 2015 te plannen :D .
  woensdag 10 september 2014 @ 11:27:06 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144383281
Iemand die zijn licht hierover kan laten schijnen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:42 schreef xzaz het volgende:
Vandaag weer een tempo training gedaan maar er is iets raars aan mijn schema.

Bij mijn tempotraining vandaag loop ik 6,04 km terwijl ik bij mijn duurloopjes loop ik nog geen 6k. Loop ik nu te snel bij mijn tempotrainingen of moet ik gewoon mijn duurloopjes verlengen? Of een combinatie van?
pi_144383388
Hier ook al plannetjes voor de volgende loopjes. Ik denk:
Een 10 in oktober
7 heuvelen
13/12 ameland hm
En misschien groet uit schoorl in feb (hm)
En dan vast nog wel ergens een 5 tussendoor.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144383464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is hartstikke goed dat je je duurloop veel langzamer doet dan je tempo loopjes! En aangezien dat goed gaat, zou ik rustig proberen de lengte van je duurloop elke week iets te verhogen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144383500
quote:

[..]

Dan kan je met je duurloopjes verder denk ik
pi_144383853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:26 schreef pijll het volgende:

[..]

De Suunto Ambit3 (wat een geweldig klokje!) heeft Bluetooth, en dus kun je nu al een melding krijgen op je horloge dat je gebeld wordt of een berichtje krijgt op je foon.
Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte daaraan, ik ga toch niet opnemen of appjes lezen tijdens het lopen.
Kan ook niet echt voordelig zijn voor de bedrijfstijd van de accu, bluetooth.
Voor mij hoeven die smartwatches niet zo..
Ik zou er alleen een gaan gebruiken als ik The Dash zou gaan gebruiken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_144384045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:46 schreef Guard het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte daaraan, ik ga toch niet opnemen of appjes lezen tijdens het lopen.
Kan ook niet echt voordelig zijn voor de bedrijfstijd van de accu, bluetooth.
Voor mij hoeven die smartwatches niet zo..
Ik zou er alleen een gaan gebruiken als ik The Dash zou gaan gebruiken.
Dat is ook niet waar ik 'm voor gekocht heb. Maar het kan! Wat fantastisch dat het allemaal mogelijk is.

Ik voel me nu net Chriet Titulaer.
pi_144384049
Vanavond mag ik weer! *O* zojuist een rondje uitgestippeld, ik vrees dat ik iets te enthousiast ben (10k rondje) maar we zullen het zien :9
pi_144384240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar ik 'm voor gekocht heb. Maar het kan! Wat fantastisch dat het allemaal mogelijk is.

Ik voel me nu net Chriet Titulaer.
Met stemmingshorloges :D
pi_144384893
Chriet _O_
SPOILER

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 12:41:58 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 12:33:44 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144385105
Mm, hou dit schema dus gewoon aan en langzamerhand blijf ik mijn LDL verlengen.
pi_144385526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:33 schreef xzaz het volgende:
Mm, hou dit schema dus gewoon aan en langzamerhand blijf ik mijn LDL verlengen.
wat is je doel eigenlijk met je schema?
pi_144385611
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Sinds ik toch geen NK ga winnen, boeit dit me dus ook weinig meer.
Ja, maar op andere vlakken doe je wél concessies, toch?
pi_144385816
quote:

[..]

kan geen kwaad toch. Het gaat niet altijd om de kilometer maar ook om de tijd die je rent.

Ik heb hetzelfde, maar met tempo lopen ben ik minuten eerder klaar. Het is niet voor niets een tempo loop ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:06:09 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144386020
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

wat is je doel eigenlijk met je schema?
PR Lopen op de 5k, snelheid opbouwen.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef CaLeX het volgende:

[..]

kan geen kwaad toch. Het gaat niet altijd om de kilometer maar ook om de tijd die je rent.

Ik heb hetzelfde, maar met tempo lopen ben ik minuten eerder klaar. Het is niet voor niets een tempo loop ;)
Qua definitie klopt het ja. Maar aan de andere kant, wat is een LDL als die even lang is als de tempoloop :p
pi_144386163
Dan is je LDL een herstelduurloop.
pi_144386294
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, maar op andere vlakken doe je wél concessies, toch?
Ja, maar concessies doen is altijd een kosten/baten-afweging. En helemaal niet drinken vind ik een te grote kost tov de baat.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_144386457
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, maar concessies doen is altijd een kosten/baten-afweging. En helemaal niet drinken vind ik een te grote kost tov de baat.
Gewoon een noten likeurtje dat heft elkaar dan weer mooi op.
pi_144386533
de eerste kilometers zitten weer in de benen na de HM *O*
5,5 km gelopen, in 3 stukkies (ivm fysio, daarheen lopen, daar lopen en naar huis lopen), meeste zo rond de 6.30 a 7 min/km.

De benen vinden het allemaal prima. Het lijf is nog wat moe. Maar dat vind ik niet erg.

Fysio vond het leuk dat ik hem had uitgelopen en we gaan nu wat dingetjes aan mijn loophouding proberen aan te passen zodat ik wat minder snel blessures oploop. zitten blijkbaar ook een paar ruggewervels vast waardoor ik zo zwabber met mijn armen. dus daar heeft ie er een van gefixt ofzo.
het zwabberbeen moet ik beter optillen en dan niet vergeten het andere been ook op te blijven tillen. Het zwabberen van het been zelf aanpakken wordt hem waarschijnlijk niet omdat hij verwacht dat het dan weer andere problemen oplevert.

Samenvatting: murmeli is een tevreden en blij mens O+
pi_144386558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

PR Lopen op de 5k, snelheid opbouwen.

[..]

Qua definitie klopt het ja. Maar aan de andere kant, wat is een LDL als die even lang is als de tempoloop :p
ldl staat voor langzame duurloop en niet voor lange duurloop ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_144386599
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Gewoon een noten likeurtje dat heft elkaar dan weer mooi op.
Frangelico :9
pi_144386600
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in ja. Ik drink wel echt minder sinds ik fanatieker loop, maar stoppen lijkt me niet nodig hiervoor. Evenals stoppen met pizza, kapsalon, patat en snoep eten :9
Allemaal te lekker en echt snel word ik toch nooit. Trouwens, voor mijn eigen gevoel en volgens mijn eigen meetlat ben ik al onwijs snel *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')