Dat is naar... Wat gebeurt er en lukt het om afleiding te zoeken?quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:07 schreef missbehavin het volgende:
![]()
Aargh.. me weer veel te veel laten meeslepen in mijn emoties.
YI-ESSS!quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:04 schreef kuolema het volgende:
Ik heb gebeldMan wat een stress
Echt niet normaal. En maar blijven uitstellen en smoesjes bedenken voor mezelf. Had al de telefoon gepakt om mijn moeder te vragen of zij wilde bellen. Maar dat doe ik eigenlijk nooit en is ook onhandig en zo leer ik het zelf nooit.
Maar nu ben ik opgelucht. Want kan de rest opsturen en weet dat mijn aanvraag de 9e is binnengekomen en ik dus gelukkig niet onder de nieuwe Wajong-regeling val.Maak nog een kans dus.
Mooiquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:04 schreef kuolema het volgende:
Echt niet normaal. En maar blijven uitstellen en smoesjes bedenken voor mezelf. Had al de telefoon gepakt om mijn moeder te vragen of zij wilde bellen. Maar dat doe ik eigenlijk nooit en is ook onhandig en zo leer ik het zelf nooit.
Maar nu ben ik opgelucht. Want kan de rest opsturen en weet dat mijn aanvraag de 9e is binnengekomen en ik dus gelukkig niet onder de nieuwe Wajong-regeling val.Maak nog een kans dus.
Schop onder hun h*l moeten ze blijkbaar hebben...quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:05 schreef Elvi het volgende:
Zo, aangezien ik nu nog steeds wacht op een belletje van mijn psycholoog heb ik een melding gemaakt. Het is toch absurd dat ze een terugbelverzoek gewoon negeren![]()
Ik moet nu binnen 5 werkdagen een reactie krijgen (yeah rightAs if
) en zo niet dan maak ik er een officieel klacht van.
Kijk eens goed, goed nieuws! En dapper dat je zelf gebeld hebtquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:04 schreef kuolema het volgende:
Lief, dankjewelquote:Op dinsdag 16 september 2014 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is naar... Wat gebeurt er en lukt het om afleiding te zoeken?
Sterkte
quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef zomertje het volgende:
Iemand vond het nodig om vlak achter mn hoofd hard in dr handen te klappen. Die had dus min of meer een beuk te pakken.... (duwtje, niet hard, kon me inhouden... ) Kan ik slecht tegen, schrikherrie... gaan mn reflexen van af ofzo.
Kan ik ook niet tegen hoor. Als reflex gooi ik inderdaad een arm die kant uit. Dat ik dan iemand raak is niet mijn schuld. Moeten ze maar geen herrie makenquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef zomertje het volgende:
Iemand vond het nodig om vlak achter mn hoofd hard in dr handen te klappen. Die had dus min of meer een beuk te pakken.... (duwtje, niet hard, kon me inhouden... ) Kan ik slecht tegen, schrikherrie... gaan mn reflexen van af ofzo.
Afschieten dat soort mensen...quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef zomertje het volgende:
Dat is minder... Dus gewoon lekker lief voor jezelf zijn en op tijd je kribbe inquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:48 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Lief, dankjewel
Wat er dan gebeurt.. tja, ik word onredelijk en reageer puur vanuit gevoel en angst. Arm vriendjeAfleiding zoeken werkt totaal niet (naja tenzij wodka
)
Zoiets was het jaquote:Op woensdag 17 september 2014 00:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kan ik ook niet tegen hoor. Als reflex gooi ik inderdaad een arm die kant uit. Dat ik dan iemand raak is niet mijn schuld. Moeten ze maar geen herrie maken
Misschien wel jaquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
(elke dag van half negen tot half zeven naar de studies, van zes uur in de ochtend tot acht studeren en elke avond met vrienden op pad is misschien ook wat teveel).
Hm ja, daar ben ik niet zo goed in, lief zijn voor mezelfquote:Op woensdag 17 september 2014 01:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is minder... Dus gewoon lekker lief voor jezelf zijn en op tijd je kribbe in
Is wel belangrijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:44 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hm ja, daar ben ik niet zo goed in, lief zijn voor mezelf
Uhuh. Maar ik vind ms dat ik het niet verdien ofzo...quote:
Hou eens op.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Uhuh. Maar ik vind ms dat ik het niet verdien ofzo...
Dat is fijn. Dat laatste is wel logisch, het wordt vaak erger voordat het beter wordt en daar moet je doorheen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klopt van het weekend, ik was er ook laat mee, maar ze hebben me zo verwend dat ze meestal dezelfde dag nog terug mailen (stond ook een excuses in dat het mailingprogramma het niet deed).
De mail was nuttig, er stonden vooral tips in hoe ik op een niet destructieve manier spanning kon reguleren en ook over wanneer wel en niet ziek te melden bij psychische klachten (zelf heb ik de neiging dat nooit te doen, maar zij denkt dat het momenteel wel verstandig is om dat te doen). Momenteel ben ik bepaald gedrag aan het afleren en dat geeft gewoon veel depressieve gevoelens en paniekaanvallen.
Het lijkt me goed dat ze het weten, dat scheelt toch.quote:[..]
Mensen weten dat ik momenteel met psygische problemen kamp en dat dit erg moeilijk is en dat ik andere gedragspatronen aan het aanleren ben. Ze zeggen het me ook niet kwalijk te nemen. Alleen het blijft erg lastig. Zij kunnen er immers niks aan doen. Op de studies weten ze ook (zonder details) dat ik psygisch "ziek" ben (om gezeur rondom afwezigheid te verklaren), maar het blijft lastig dat bij mezelf serieus te nemen.
Goed dat je je aan je plan houdtquote:[..]
Gisteren was een erg zware avond (werd steeds kwader op mezelf en studeren lukte niet), dus ik heb vroeg een pammetje genomen en ben onder de wol gegaan. Dit is ook de afspraak die ik heb met crisisdagen en voor toen ook verstandig.
Vandaag gaat een stuk beter, al ben ik nogal moe van gisteren. Dus ik heb even afspraken verzet (elke dag van half negen tot half zeven naar de studies, van zes uur in de ochtend tot acht studeren en elke avond met vrienden op pad is misschien ook wat teveel). Komende avond even alleen een filmpje kijken en echt niksen
Bedankt voor je lieve en uitgebreide antwoord
Thanksquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kijk eens goed, goed nieuws! En dapper dat je zelf gebeld hebt![]()
Nicequote:Op dinsdag 16 september 2014 23:28 schreef zomertje het volgende:
Super goed van je!quote:Op woensdag 17 september 2014 10:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Gisteren een grote overwinning geboekt in de strijdt met mijn angst en vermijdingsgedrag. Ondanks erge angst voor de angst en neiging tot vermijding heb ik toch doorgezet en ben ik naar de proefles van een vechtsport die ik allang wil beoefenen geweest. Al mijn doemgedachten kwamen (altijd eigenlijk) niet uit en ik vond het heel erg leuk. Heb mij nu opgegeven en heb er weer een hobby/interesse bij.![]()
Stappen zetten en exposure blijven toch de belangrijkste en daarnaast ook moeilijkste stappen om van je sociale angst af te komen.
Je kunt jezelf altijd nog achteraf straffenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Uhuh. Maar ik vind ms dat ik het niet verdien ofzo...
Krijg je twee tabletten per keer ofzo?quote:Op woensdag 17 september 2014 22:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met goede argumenten (en de belofte dat ik echt niet ga aankomen) van de psychiater ga ik toch starten met AD in een minidosis :S
(en GVD ze verwachten dat ik elke twee dagen naar de apotheek ga fietsen om het te halen, alsof ik daar nou tijd voor heb
Dat vind ik wel heel weinig per keerquote:Op woensdag 17 september 2014 22:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met goede argumenten (en de belofte dat ik echt niet ga aankomen) van de psychiater ga ik toch starten met AD in een minidosis :S
(en GVD ze verwachten dat ik elke twee dagen naar de apotheek ga fietsen om het te halen, alsof ik daar nou tijd voor heb
Dan is twee dagen wel erg overdreven, zo gevaarlijk is dat spul niet en ze krijgt het ook nog in een lage dosering. Ik vind het raar.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:02 schreef Elvi het volgende:
Misschien om een overdosis te voorkomen?
Ja, ik snap die 2 dagen ook niet zo. Het klinkt alsof er ergens een fout is gemaakt. Dát of men is wel heel bang dat ze meer neemt dan de aanbevolen dosis.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dan is twee dagen wel erg overdreven, zo gevaarlijk is dat spul niet en ze krijgt het ook nog in een lage dosering. Ik vind het raar.
Ik kreeg na mijn overdosis een tijdje voor twee weken mee i.p.v. een maand en dat vond ik al irritant.
Naar de apotheek gaan vind ik vreselijk, moet morgen ook weer want had vandaag geen zin
Mijn mirtazapine is trouwens kwijt, of op, ik weet het nietdus ik hoop dat het goed gaat vannacht ...
Het is een antidepressivum maar ik slik het om beter te kunnen slapen, in een lage dosis. Nu durf ik niet naar bed te gaanquote:Op donderdag 18 september 2014 00:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja, ik snap die 2 dagen ook niet zo. Het klinkt alsof er ergens een fout is gemaakt. Dát of men is wel heel bang dat ze meer neemt dan de aanbevolen dosis.
Zo herkenbaar. Ik ga het liefst ook zo weinig mogelijk naar de apotheek. Ik moet morgen even bellen met het ziekenhuis, dat ze me een recept sturen om de periode van nu tot ik haar weer spreek te overbruggen.
Ik hoop het voor je. Wat doet mirtazapine dan?
Herkenbaar probleem, kun je niet op een vast moment in bed gaan liggen? Dat kan mij wel helpen. Succesquote:Op donderdag 18 september 2014 03:04 schreef kuolema het volgende:
Mijn slaapritme is aan het verschuiven ... dat gaat moeilijk worden komend weekend.
Dat laatste is nogal jammer inderdaad, fijn dat het nu wel gelukt isquote:Op donderdag 18 september 2014 08:58 schreef Elvi het volgende:
Wow mn psycholoog heeft me een email gestuurd met (opnieuw) een excuus en een voorstel voor een afspraak.
Jammer dat er een klacht voor nodig was.
Wat een onzin zeg ... dan kan ze toch ook wel tenminste voor een week of zo meegeven, daar ga je ook niet dood aan.quote:Op donderdag 18 september 2014 07:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, ze was inderdaad bang voor rare acties, maar erg somber zijn is niet hetzelfde als er iets aan doen en dat wilde ze niet aannemen![]()
Maar goed... Gelukkig staat mijn school dichtbij, dus ik kom er wel langs
Ik hoop wel dat het werkt
Ja dat kan wel maareh ...quote:Op donderdag 18 september 2014 07:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Herkenbaar probleem, kun je niet op een vast moment in bed gaan liggen? Dat kan mij wel helpen. Succes
Ook onzinquote:Op woensdag 17 september 2014 22:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... dank je wel, dat recept kan wat mij betreft dus gelijk de prullenbak inquote:Op donderdag 18 september 2014 12:58 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ook onzinAlle antidepressiva hebben die bijwerking, en dat betekent niet dat iedereen ervan aankomt maar je kunt niet garanderen dat dat niet gebeurt.
Welk middel is het?
Ik ben er nu mee bezig, maar ben ook tegelijk aan het opbouwen naar een ander middel.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:17 schreef MapleDrive het volgende:
Iemand ervaring met afbouw/stoppen paroxetine?
Je kunt er altijd weer mee stoppen als blijkt dat je ervan aankomt. Het gaat er ook weer af zodra je stopt. Ik ben zelf niet aangekomen van ad, er zijn er genoeg die daar geen last van hebben. Sommigen vallen er juist van af. Waar het mij om ging is dat die psycholoog je voor de gek houdt als ze je belooft dat je er niet van aankomt, ik vind dat niet kunnen.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo... dank je wel, dat recept kan wat mij betreft dus gelijk de prullenbak inDan ga ik het dus echt niet slikken, mijn goodness, waarom willen die trutten iedereen vetmesten
Trazodon (maar wel op minidosis van 12.5mg, omdat ik nogal erg gevoelig ben voor versuffende dingen)
Aha. Klinkt bekend. Als ik moeite zou hebben met slapen, dan zou ik met die olanzapine goed in slaap kunnen komen.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:19 schreef kuolema het volgende:
Ik heb eens op een rijtje gezet hoeveel hulpverleners ik heb gesproken sinds ik bij de GGZ kwam vorig jaar. Tot nu toe zijn dat 4 psychiaters, 4 psychologen, 3 artsen, 2 spv-ers + een aantal verpleegkundigen van de kliniek en de PCT. En daarvoor nog 3 psychologen.
Met sommigen daarvan maar 1 gesprek, maar het is wel echt vervelend dat je elke keer weer opnieuw je verhaal moet doen bij mensen die je nooit eerder hebt gezien. Ik verwijs ze soms ook naar het EPD (waar al je persoonlijke info in staat) als ze vragen stellen die ik al zo vaak heb beantwoord. Wat ze al van tevoren hebben gelezen. Het voelt ook niet goed dat 'zoveel' vreemden toegang hebben tot die informatie. Ze weten al van alles van je voordat je ze ooit hebt ontmoet. En je weet niet precies wat. Oneerlijk is dat ook. Ik google hulpverleners wel altijd, dat voelt veiliger, maar ze zijn niet altijd te vinden.
Binnenkort komt er een onderzoek naar autisme wat dus weer op een andere afdeling is met andere mensen. Kan ik mijn lijstje weer aanvullen.
Verder heb ik van 9 verschillende (psychiatrische) medicijnen geproefd in een jaar tijd.
Wedstrijdje doen?
[..]
Het is een antidepressivum maar ik slik het om beter te kunnen slapen, in een lage dosis. Nu durf ik niet naar bed te gaan
Ik heb ook nog 1 tablet olanzapine liggen maar die heb ik niet genomen omdat ik eerst zonder wilde proberen.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Aha. Klinkt bekend. Als ik moeite zou hebben met slapen, dan zou ik met die olanzapine goed in slaap kunnen komen.
Hoe heb je geslapen?
Ontopic: met mij gaat het vandaag niet zo goed. Ik heb m'n medicijnen ingenomen, maar toch voel ik me best wel kut en verdrietig. Ik denk dat ik maar even een extra pil inneem, en ik hoop dat ik dan sterk kan zijn en geen dingen ga doen waar ik spijt van krijg.
Fijn dat het in ieder geval meeviel? Heb je al een nieuw recept geregeld?quote:Op donderdag 18 september 2014 13:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb ook nog 1 tablet olanzapine liggen maar die heb ik niet genomen omdat ik eerst zonder wilde proberen.
Slapen ging niet geweldig maar het viel mee.
Heb je iets te doen vandaag?
Jep. Kreeg dinsdag al het recept, maar ga vandaag naar de apotheek.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Fijn dat het in ieder geval meeviel? Heb je al een nieuw recept geregeld?
Ik ga vandaag die koekjes bakken, ik was gisteravond te moe om verder te gaan...
En ik moet nog met een computer bezig en eigenlijk moet ik nog een brief bezorgen, dus misschien kan ik een stukje gaan fietsen.
Oja, jij hebt ook zo'n hekel aan naar de apotheek gaan he?quote:Op donderdag 18 september 2014 13:54 schreef kuolema het volgende:
[..]
Jep. Kreeg dinsdag al het recept, maar ga vandaag naar de apotheek.
Koekjes bakken is leuk toch? Fijn dat je wat te doen hebt.
Fietsen lijkt me een goed idee! Het is heerlijk weer (bij jou ook hoop ik). En misschien kun je nog met iemand afspreken?
Probeer nou maar gewoon die pillen... Men zegt ook altijd dat je van de anti-conceptie pil aankomt, maar ik viel er 6 kilo van afquote:Op donderdag 18 september 2014 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo... dank je wel, dat recept kan wat mij betreft dus gelijk de prullenbak inDan ga ik het dus echt niet slikken, mijn goodness, waarom willen die trutten iedereen vetmesten
Trazodon (maar wel op minidosis van 12.5mg, omdat ik nogal erg gevoelig ben voor versuffende dingen)
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 18 september 2014 13:43 schreef AdoraBelle het volgende:
en ik hoop dat ik dan sterk kan zijn en geen dingen ga doen waar ik spijt van krijg.
Jep.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:01 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oja, jij hebt ook zo'n hekel aan naar de apotheek gaan he?
Ja, ik denk dat de afleiding heel goed is, omdat ik dan in ieder geval niet aan bepaalde dingen ga denken.
Het is hier ook heerlijk weer, dus dat fietsen komt sowieso wel goed. Ik moet even denken of ik met iemand kan afspreken... de meeste van m'n vriendinnen wonen helaas niet echt in de buurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |