abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:17:21 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145109180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, wij zijn er ineens uit we gaan er binnenkort gewoon voor
*gil*
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145110822
Barrel spiraal pleitos *O* En idd, wanneer schuif je weer een topic op? ;)

Go pinquit!
Dit, dat, alles.
pi_145111753
Wat een super goed nieuws allemaal!!!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:21:16 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145118793
Ik ben nog in de ontkenningsfase. . .
We moeten nog op vakantie, maar ik moest toch bij de huisarts zijn.. Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

Na de vakantie schuif ik Door. .:Y denk ik :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145118840
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nog in de ontkenningsfase. . .
We moeten nog op vakantie, maar ik moest toch bij de huisarts zijn.. Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

Na de vakantie schuif ik Door. .:Y denk ik :o
Waarom wil hij dat niet weten?
pi_145119466
Wat een hoop goed nieuws in korte tijd! *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:49:43 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145119484
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waarom wil hij dat niet weten?
Prestatie vrees .. ;)
pi_145119574
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Prestatie vrees .. ;)
Haha oke.
pi_145125783
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

_O-

Fantastisch.
En het valt hem straks niet op dat jij hem net iets vaker gaat verleiden? ;-)
Dit, dat, alles.
pi_145285193
Dit weekend heerlijk gefantaseerd over bruiloft én kindjes. O+ Vorige week bruiloft van vriendin gehad dus ik had weer even een ^) opleving.

Ik begin de laatste tijd wel tot het besef te komen dat ik wel eeuwig kan wachten tot ik een baan heb voor we aan de slag gaan, maar ja ehh... misschien duurt dat nog wel eeuwen. Heb dus tegen vriend gezegd dat ik niet meer al te lang wilde wachten. Hij was het wel met me eens en zei dat het voor hem wel een eyeopener was dat veel collega's op zijn nieuwe werk jong aan kinderen zijn begonnen.

Heerlijk, ik kan er rammelgewijs weer even tegen aan. :Y)

Jägertrut al begonnen met uitzoeken?

Barrel stiekem al een beetje verhuisd naar het andere topic zag ik... ;)
Dit, dat, alles.
pi_145286155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:32 schreef Philomijn het volgende:
Dit weekend heerlijk gefantaseerd over bruiloft én kindjes. O+ Vorige week bruiloft van vriendin gehad dus ik had weer even een ^) opleving.

Ik begin de laatste tijd wel tot het besef te komen dat ik wel eeuwig kan wachten tot ik een baan heb voor we aan de slag gaan, maar ja ehh... misschien duurt dat nog wel eeuwen. Heb dus tegen vriend gezegd dat ik niet meer al te lang wilde wachten. Hij was het wel met me eens en zei dat het voor hem wel een eyeopener was dat veel collega's op zijn nieuwe werk jong aan kinderen zijn begonnen.

Heerlijk, ik kan er rammelgewijs weer even tegen aan. :Y)

Jägertrut al begonnen met uitzoeken?

Spannend, dus wellicht komt het wat eerder voor jullie?

Hier is een heleboel uitgezocht. Kinderopvang is een stuk goedkoper in ons be-oogde nieuwe land. Rond de 100 euro per maand. En ik zag zelfs een kinderopvang waar ze Nederlandse dingen aanbieden, dus dat klinkt erg goed. Vandaag ga ik met m'n supervisors praten over ons idee te verhuizen, dat is wel spannend!

Verder is het grootste issue nog uitzoeken hoe ik straks verzekerd zal zijn. Werken in land A, maar wonen en mogelijk bevallen in land B. Maar goed, dat komt vast ook goed.

In het nieuwe jaar staat eigenlijk nog steeds als tijdpunt voor ons!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:24:14 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145304384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Verder is het grootste issue nog uitzoeken hoe ik straks verzekerd zal zijn. Werken in land A, maar wonen en mogelijk bevallen in land B. Maar goed, dat komt vast ook goed.
Is land B ook jullie (toekomstige) woonland? En gaat het om EU landen of landen die bepaalde verdragen van de EU (Noorwegen bv) hebben aangenomen? Ik weet wel het eea over Europese sociale zekerheid. Mag ook per pb.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_145306519
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Is land B ook jullie (toekomstige) woonland? En gaat het om EU landen of landen die bepaalde verdragen van de EU (Noorwegen bv) hebben aangenomen? Ik weet wel het eea over Europese sociale zekerheid. Mag ook per pb.
zie pm...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:20:08 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145306609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:32 schreef Philomijn het volgende:

ssssttt :P

en fijn dat het rammelen weer even goed aanvoelt :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:52:19 #175
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145311029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zie pm...
Heb een hele uitgebreide PM geschreven, maar ik kan 'm niet versturen. :'( Als ik je naam invul (want het Ontvanger vakje blijft leeg) dan krijg ik de melding: De inbox "" is niet beschikbaar. Misschien door de ä in je naam. Heb je al als buddie toegevoegd en in m'n adresboek. 't werkt niet op telefoon en op iMac. }:|
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:40:35 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145314105
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb een hele uitgebreide PM geschreven, maar ik kan 'm niet versturen. :'( Als ik je naam invul (want het Ontvanger vakje blijft leeg) dan krijg ik de melding: De inbox "" is niet beschikbaar. Misschien door de ä in je naam. Heb je al als buddie toegevoegd en in m'n adresboek. 't werkt niet op telefoon en op iMac. }:|
even handmatig haar nickname intikken in het veld 'ontvanger' ;)
KuikenGuppy
pi_145388422
Ik kan niet meer wachten. Sinds het plan is om in het nieuwe jaar te beginnen, begin ik te denken 'waarom niet nu?', en 'wat maken die 3 maanden nu nog voor verschil'?

Komt bij dat ik het compleet irrationele idee heb dat het onmogelijk gaat zijn om zwanger te raken voor ons. Op niets gebasseerd, beiden gezond, roken niet, drinken niet veel, sporten, onder 30 (ik tenminste), etc. Ook ouders hebben zover ik weet geen problemen gehad...Maar toch, het idee is er, en dat maakt het alleen maar lastiger. Ook omdat ik een bepaalde druk heb om niet in Januari 2016 uitgerekend te zijn, of later (iig niet tussen januari en maart 2016). Maar goed, that's life, I guess.

/rammel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:01:39 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145388727
Waarom niet in die maanden jagertrut?
En.. Volgens mij hebben vele fok dames al aangetoond dat zelfs zwanger zijn op het minst handige moment ook gewoon goed afloopt..
pi_145388742
Herkenbaar Jagärtrut. Sinds ons gesprekje in de auto vorige week (Ik zei toen trouwens over niet te lang wachten: "een jaartje ofzo", maar dat zei ik vorig jaar ook al :') ik vind het aan de andere kant ook gewoon ontzettend spannend. Wat als ik het niet aankan, ben nu soms al moe zonder kind bladiebla...) denk ik nu ook: eehh, waar wachten we eigenlijk nog op?

Dusseh, waar wachten jullie op? :D Tot je alle administratieve shizzle van buitenlandgebeuren hebt geregeld?
Dit, dat, alles.
pi_145388772
Overigens werd ik vanochtend helemaal week van de posts van Stormqueen over haar nieuwbakken baby. O+ Een baby! In een bedje! Naast je! En die is van JOU! O+
Dit, dat, alles.
pi_145388851
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:01 schreef Barreltje het volgende:
Waarom niet in die maanden jagertrut?
En.. Volgens mij hebben vele fok dames al aangetoond dat zelfs zwanger zijn op het minst handige moment ook gewoon goed afloopt..
Zwanger zijn is niet zo erg, maar ik ga als het goed is eind maart 2016 m'n proefschrift verdedigen, en wil graag wat voorbereidingstijd voor die tijd aan een stuk hebben. Maar goed, komt tijd komt raad...
pi_145388885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:02 schreef Philomijn het volgende:
Herkenbaar Jagärtrut. Sinds ons gesprekje in de auto vorige week (Ik zei toen trouwens over niet te lang wachten: "een jaartje ofzo", maar dat zei ik vorig jaar ook al :') ik vind het aan de andere kant ook gewoon ontzettend spannend. Wat als ik het niet aankan, ben nu soms al moe zonder kind bladiebla...) denk ik nu ook: eehh, waar wachten we eigenlijk nog op?
Dusseh, waar wachten jullie op? :D Tot je alle administratieve shizzle van buitenlandgebeuren hebt geregeld?
nee, we wachten tot m'n vriend volmondig ja kan zeggen. Ik vind het maar gek. Aan de ene kant is hij zkerder over een kind dan over verhuizen enzo, en is hij heel duidelijk dat hij het wil en in het nieuwe jaar wil beginnen, maar aan de andere kant durft hij nog geen ja te zeggen. Het feit dat ik er niet over op kan houden maakt het nog moeilijker, natuurlijk.
pi_145389045
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zwanger zijn is niet zo erg, maar ik ga als het goed is eind maart 2016 m'n proefschrift verdedigen, en wil graag wat voorbereidingstijd voor die tijd aan een stuk hebben. Maar goed, komt tijd komt raad...
Herkenbaar. Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil, ik heb een half jaar later mijn proefschrift verdedigd (verder zelfde omstandigheden: ruim onder 30, sporten, etc, dus beetje herkenbaar :-) alleen niet in het buitenland). Ik hoopte dat het of snel raak was zodat ik in ieder geval op mijn feest niet moeilijk hoefde te verbergen dat ik niet dronk of dat het erna zou zijn. We hebben vanaf acht weken voor mijn verdediging wel condooms gebruikt omdat ik geen superprille zwangerschap wilde hebben tijdens mijn voorbereiding. Uiteindelijk ben ik nu ongeveer vijf weken in verwachting, duurde allemaal wat langer dan gehoopt en gedacht ;-).
pi_145392396
Gefeliciteerd met de zwangerschap en het promoveren! Waar ben je op gepromoveerd?

Ik heb geen idee hoe het er over anderhalf jaar uitziet, mocht ik voor die tijd niet zwanger zijn. Dat zien we tegen die tijd wel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:28:30 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145393422
Tja, waarom dan idd niet meteen al beginnen. Als de omstandigheden verder goed zijn en je hebt toch al een besluit genomen :) Al zou ik wel nu snel foliumzuur halen en een maand wachten (duurt ongeveer een maand voordat je voldoende hebt opgebouwd. Ik ken in mijn omgeving best een aantal mensen waarbij het meteen de 1e ronde raak was, die dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen.
pi_145399946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:28 schreef Mariposas het volgende:
Tja, waarom dan idd niet meteen al beginnen. Als de omstandigheden verder goed zijn en je hebt toch al een besluit genomen :) Al zou ik wel nu snel foliumzuur halen en een maand wachten (duurt ongeveer een maand voordat je voldoende hebt opgebouwd. Ik ken in mijn omgeving best een aantal mensen waarbij het meteen de 1e ronde raak was, die dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen.
Daar ben ik al mee begonnen een paar dagen geleden....
pi_145417187
Ik kan zwanger promoveren best aanraden :P ik was 20 wk zwanger tijdens de verdediging en heb t idee dat ze iets meer begrip hadden voor mijn "I'm sorry, I need to breathe and I keep forgetting" _O- En het was ook makkelijk cadeautjes vragen :P

Grootste voordeel: eindelijk genoef motivatie om alles af te maken en rap ook.

Nadeel: ik was echt wel warriger dan normaal en tijdens de drukklaar deadlines fase was ik pril zwanger en doodmoe. Het diner na mijn promotie was me na de borrel eignlijk ook een beetje te veel...
Kwak
pi_145498753
Ik rammel. Hoe meer ik erover praat/ denk, hoe meer het een reële optie lijkt te worden.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:44:41 #189
5428 crew  miss_sly
pi_145498809
Groofs O+

Is de donor nog beschikbaar? S en R zijn van dezelfde donor, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145498831
Ja, en ouders en broer lijken er veel meer voor open te staan nu.
pi_145498861
Maar ik heb mezelf een lange denktijd opgelegd, vooral om zeker te weten dat ik niet nu in een opwelling ervoor kan gaan. Dus ga pas na de kerst beslissen.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:47:56 #192
5428 crew  miss_sly
pi_145498911
Heb jij trouwens al een donorpaspoort? Heeft mijn zusje opgevraagd, dat is echt tof!

Maarre, nog een baby O+
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:48:24 #193
5428 crew  miss_sly
pi_145498923
Wel verstandig. Als het dan nog steeds zo voelt, is het geen opwelling, toch?
pi_145498974
Nee, dat zegt me niks :-)

Ja, dat lijkt mij/ons ook en ik wil sowieso niet hoogzwanger zijn volgende zomervakantie, want mijn twee lieve donderstenen rekenen op een tripje Verweggiestan ;-).

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 13-10-2014 20:57:26 ]
pi_145502012
Oohh wauw, Groofsken O+!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_145503965
Tof, Groofsken!

Hoe gaat dat in z'n werk, zwanger worden door een donor? Hoe kies je een donor, kunnen jou kinderen later erachter komen wie hun vader is, en word je dan zwanger via ivf, of wordt de sperma bij jou binnengebracht?

/veeltenieuwsgierig.
pi_145504501
Haha, ik hou het merendeel van de antwoorden voor mezelf.

Maar het is geen ivf, 'gewoon' inseminatie inderdaad en de kinderen krijgen op hun 16e de gegevens van de donor ;)
pi_145504548
Oooooh, even helemaal losgaan hoor, maar zie je het al voor je? Nog zo'n kleine blonde krullenbol O+ ,of zo'n donker charmeurtje O+ . Oooooooooooooooooh, :o O+ :D O+ .
pi_145504646
En meer nog, de twee oudsten met zo'n kleine hummel O+ O+ O+
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:21 #200
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_145506021
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oooooh, even helemaal losgaan hoor, maar zie je het al voor je? Nog zo'n kleine blonde krullenbol O+ ,of zo'n donker charmeurtje O+ . Oooooooooooooooooh, :o O+ :D O+ .
*unlurk*

GROOOFFFFFFS! O+ O+ O+ Ik zie dat he-le-maal voor me! Nog zo'n knap kind erbij O+. Miss_sly dan gaan we samen beschuit met muisjes halen :Y :D.

*back to lurk*
pi_145506073
*O* *O* *O*
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 21:36:16 #203
5428 crew  miss_sly
pi_145509565
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:37 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

*unlurk*

GROOOFFFFFFS! O+ O+ O+ Ik zie dat he-le-maal voor me! Nog zo'n knap kind erbij O+. Miss_sly dan gaan we samen beschuit met muisjes halen :Y :D.

*back to lurk*
Deal!
pi_145559226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij sparen voor S. In principe (tenzij ze tegen die tijd een crack-verslaafde dakloze is of zo) mag ze dat op haar 18e hebben en mag ze dat gebruiken om te studeren, maar ook om te reizen of een huisje in te richten. Of mee te gaan shoppen in New York.
We hopen dat ze tegen die tijd genoeg gezond verstand heeft om het er niet zomaar door te jagen. Als ze wel wil studeren, maar het geld er snel even aan iets anders doorheen jaagt, zal ze haar studie zelf moeten betalen.
Dit vind ik wel een heel mooie oplossing!

En Groofs, wat klinkt dat geweldig!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145561620
Zondag een verjaardagsfeestje gehad van vrienden waar 't kindje jarig was. En dan rennen daar allemaal kleine hummeltjes rond. O+ :9~
O+ en ik kunnen dan alleen maar kijken en genieten. *;
Gisteren weer te horen gekregen dat een vriendin zwanger is. *O*
Allemaal prikkels :{

Inmiddels heb ik een mogelijk kindje bespreekbaar gemaakt bij mijn studieloopbaanbegeleider (zij was natuurlijk heel erg enthousiast met voor- en nadelen; je kunt de opleiding dan gewoon duaal gaan doen als je wilt blijven werken! etc.) Dus weer een zorg minder.

En gisteren natuurlijk met O+ erover gehad, na weer een zwangerschap.

Weet je wat, zegt die dan, als je nou gewoon stopt met de pil. Dan zien we wel hoe het loopt; financieel komen we er ook wel doorheen, school wilt meewerken, het werk zal niet moeilijk doen (heeeel vrouwvriendelijk bedrijf :Y ). *O* *O* *O* *O*

Zal het dan nu echt... *O*
Spanning stijgt. De hele omgeving is al enthousiast (zelfs mijn ouders! ; we hadden paar weken geleden een 'oh oh, toch zwanger?' moment, en ze begonnen al te stralen hihi). :9~
pi_145561970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:33 schreef lolalie het volgende:
Zondag een verjaardagsfeestje gehad van vrienden waar 't kindje jarig was. En dan rennen daar allemaal kleine hummeltjes rond. O+ :9~
O+ en ik kunnen dan alleen maar kijken en genieten. *;
Gisteren weer te horen gekregen dat een vriendin zwanger is. *O*
Allemaal prikkels :{

Inmiddels heb ik een mogelijk kindje bespreekbaar gemaakt bij mijn studieloopbaanbegeleider (zij was natuurlijk heel erg enthousiast met voor- en nadelen; je kunt de opleiding dan gewoon duaal gaan doen als je wilt blijven werken! etc.) Dus weer een zorg minder.

En gisteren natuurlijk met O+ erover gehad, na weer een zwangerschap.

Weet je wat, zegt die dan, als je nou gewoon stopt met de pil. Dan zien we wel hoe het loopt; financieel komen we er ook wel doorheen, school wilt meewerken, het werk zal niet moeilijk doen (heeeel vrouwvriendelijk bedrijf :Y ). *O* *O* *O* *O*

Zal het dan nu echt... *O*
Spanning stijgt. De hele omgeving is al enthousiast (zelfs mijn ouders! ; we hadden paar weken geleden een 'oh oh, toch zwanger?' moment, en ze begonnen al te stralen hihi). :9~
Spannend!

Begin alvast maar met de foliumzuur dan :)
pi_145562009
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Spannend!
Begin alvast maar met de foliumzuur dan :)
Ja, had me inderdaad al ingelezen.
Het komt nu zo dichtbij dat ik het allemaal niet meer weet en de spanning zo hoog stijgt haha. *O*
pi_145562329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef lolalie het volgende:

[..]

Ja, had me inderdaad al ingelezen.
Het komt nu zo dichtbij dat ik het allemaal niet meer weet en de spanning zo hoog stijgt haha. *O*
Zolang je blijft ademhalen komt het vast allemaal wel goed ;)
pi_145844262
Schop.

Het lijkt hier echt steeds dichterbij te komen, wellicht wachten we niet tot het nieuwe jaar, maar beginnen we sneller. Ik heb nu m'n eerste ongesteldheid sinds verwijderen spiraal, dus misschien kunnen we vanaf de volgende ronde al proberen. Wellicht. Misschien. Enzo.
pi_145844760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Schop.

Het lijkt hier echt steeds dichterbij te komen, wellicht wachten we niet tot het nieuwe jaar, maar beginnen we sneller. Ik heb nu m'n eerste ongesteldheid sinds verwijderen spiraal, dus misschien kunnen we vanaf de volgende ronde al proberen. Wellicht. Misschien. Enzo.
Ha goed nieuws!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:21:27 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145844780
Als ie weg is .. is ie weg.. :P
Had je mirena ?
pi_145846232
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Als ie weg is .. is ie weg.. :P
Had je mirena ?
ja, ik had mirena! Ik snap alleen niet wat je bedoelt?
pi_145846655
Spannend Jagärtrut!

Hier zouden we dus aan de slag als ik een baan zou hebben, maar ik begin steeds meer na te denken over toch niet eerder de pil in de prullenbak mikken. Ik heb nu wel wat losse projecten, maar ja, ik kan wel eeuwig blijven wachten tot ik een (vaste) baan heb. Is dat in deze tijd wel realistisch? Note: mijn vriend heeft wel een goede baan bij een goedlopend bedrijf.

Anyway..... In die piekermodus zit ik dus nu. De overweging is: als ik straks een kind heb, ga ik (uiteraard) gewoon door met solliciteren. Ergens zegt alleen een stemmetje dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. Wat neeeeeergens op gebaseerd is, want hey, er werken toch miljoenen moeders? Ik pieker dus even verder. Maar begin wel steeds meer te neigen naar binnen een half jaartje dat ding in de prullenbak.

Overigens heb ik begin dit jaar gezegd: ik ga er dit jaar alles aan doen om een baan te krijgen, en als het niet lukt, dan is dat zo maar dan stop ik in januari met de pil. Maar heee, januari is al bijna. ieeeeks. :o :X
Dit, dat, alles.
pi_145846856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:34 schreef Philomijn het volgende:
Spannend Jagärtrut!

Hier zouden we dus aan de slag als ik een baan zou hebben, maar ik begin steeds meer na te denken over toch niet eerder de pil in de prullenbak mikken. Ik heb nu wel wat losse projecten, maar ja, ik kan wel eeuwig blijven wachten tot ik een (vaste) baan heb. Is dat in deze tijd wel realistisch? Note: mijn vriend heeft wel een goede baan bij een goedlopend bedrijf.

Anyway..... In die piekermodus zit ik dus nu. De overweging is: als ik straks een kind heb, ga ik (uiteraard) gewoon door met solliciteren. Ergens zegt alleen een stemmetje dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. Wat neeeeeergens op gebaseerd is, want hey, er werken toch miljoenen moeders? Ik pieker dus even verder. Maar begin wel steeds meer te neigen naar binnen een half jaartje dat ding in de prullenbak.

Overigens heb ik begin dit jaar gezegd: ik ga er dit jaar alles aan doen om een baan te krijgen, en als het niet lukt, dan is dat zo maar dan stop ik in januari met de pil. Maar heee, januari is al bijna. ieeeeks. :o :X
Ik heb het idee dat dat terugkomt op een discussie die hier al veel vaker geweest is: moeten alle omstandigheden perfect zijn voordat er een kind komt? Ja, het zou fijn zijn als dat zo is, maar als het niet zo is dan is het ook niet erg, denk ik. Ik snap het heel erg goed, hoor!

Bij ons zijn de omstandigheden absoluut niet perfect. Vriend heeft geen werk en is druk bezig met proefschrift afschrijven, en solliciteert daarom ook nog niet volop. Ik heb wel werk, en dat is een reden waarom we willen proberen een kind te krijgen voordat mijn contract afloopt (april 2016). Als het ons tegen die tijd niet gelukt is, dan wordt het waarschijnlijk nog maar even wachten. Daar komt nog bij dat we nu in een land wonen waar we hopen over 1.5 jaar max niet meer te wonen, maar liever nog sneller uit weg verhuizen.

Maar goed, als we wachten totdat alles perfect is, dan wachten we waarschijnlijk nog wel een jaar of 3/4, en dat is een hele tijd. En ik denk dat een kindje er geen last van zal hebben dat het nog niet perfect is.
pi_145847130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:34 schreef Philomijn het volgende:
Spannend Jagärtrut!

Het ligt denk ik ook een beetje aan de sector waarin je werkt. In mijn sector wordt pas na 2-3 jaar een vast contract gegeven. Dan heb je misschien wel een baan voor je zwanger raakt, maar nog lang geen vast contract.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een vast contract, maar toen baby 9 maanden was, kon ik toch vertrekken wegens een reorganisatie. In mijn huidige functie kan ik na 2 jaar een vast contract krijgen. Dit keer hebben we besloten om daar niet op te wachten. Mijn tweede jaarcontract loopt ongeveer gelijk af met mijn zwangerschapsverlof (zit een weekje tussen waarschijnlijk, tenzij deze baby pas met 42 weken wordt geboren).

Jagär, mirena eruit is een spannende eerste stap! Ik hoop voor je dat er snel een zwangerschap volgt! (in gedachte zie ik bij jullie een heel lange, kale baby :@ :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145847399
Oh nee, het was ook niet mijn bedoeling om weer de discussie over de ideale omstandigheden aan te zwengelen. Het was meer ehmmm... mijn innerlijke discussie die ik dus heb, wanneer kan ik mezelf geruststellen? En dat ik denk van: ok, en dan ben ik moeder. Zal dat het anders maken tijdens sollicitatie? Denken ze dan niet: :{w jij gaat zeker bij elke scheet van je kind naar huis.

Ach ja, nu ik dit zo typ denk ik: er is altijd wel wat. Collega vertelt net dat ze is afgewezen voor een baan omdat ze haar zo hyper vonden tijdens het sollicitatiegesprek, terwijl ze nog had aangegeven dat dat kwam omdat ze zenuwachtig was, waarop zij zeiden dat dat niet uitmaakte. :?

Dus nee, jullie hebben helemaal gelijk. Er zijn geen garanties. Tis meer: wanneer ben ik uitgechickend en wanneer waag ik de sprong in het diepe? :D Zal een innerlijk proces zijn denk ik.
Dit, dat, alles.
pi_145847505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Schop.

Dat ging hier net zo. :D. Begin 2013 afgesproken om anderhalf jaar later te beginnen - juni 2014. Tot Baard er in augustus van dat jaar mee kwam eigenlijk in november (2013) wel te willen beginnen. In de praktijk gingen uiteindelijk eind september al de condooms de deur uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:53 schreef Phaidra het volgende:
(in gedachte zie ik bij jullie een heel lange, kale baby :@ :')).
_O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145847589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:06 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat ging hier net zo. :D. Begin 2013 afgesproken om anderhalf jaar later te beginnen - juni 2014. Tot Baard er in augustus van dat jaar mee kwam eigenlijk in november (2013) wel te willen beginnen. In de praktijk gingen uiteindelijk eind september al de condooms de deur uit.

[..]

_O- .
En toen werd je al snel zwanger, toch?

Ik ben al lang overtuigd. Ik geloof dat de Duutser ook redelijk overtuigd is, maar nog moeite heeft om volmondig ja te zeggen. Omdat het spannend is, omdat hij geen baan heeft, omdat hij vindt dat het te snel gaat (ik denk er natuurlijk al erg lang over na, terwijl het voor hem pas net in the picture is zeg maar). Maar, toen we er gister over hadden kreeg ik het idee dat hij het ermee eens is om zeg maar nu te beginnen, maar dat nog niet durft te zeggen.

En is het niet zo dat het kaalheids-gen van moeders' kant komt? Dan zit de baby nl. goed. Lang is niet erg! O+
pi_145847730
Ik werd in de vijfde ronde zwanger. Dat vond ik toen onmenselijk lang duren, maar achteraf gezien stelt het natuurlijk niets voor en is die tijd werkelijk voorbij gevlogen! Net als de zwangerschap zelf - ik kwam toch pas gister met die positieve test uit de badkamer? :o.

Hier was het ook zo dat ik degene was die al heel lang een kinderwens had, en Baard moest eerst echt nog even aan het idee wennen. Hij was uiteindelijk wel degene die gewoon besloot ineens geen condoom meer te pakken. :P. Toen was 'ie om! Ik hoop dat de Duutser die ingeving ook snel krijgt. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145848220
Die praktische bezwaren waar jullie het over hebben ook hè, ik vind dat zoiets moeilijks. Ik zit daar nu ook zo mee in mijn overweging.

Aan de ene kant het gevoel van kan ik ze dan wel bieden wat ik ze graag zou willen bieden later, sport en muziekles, een opleiding....

Aan de andere kant ook juist de gedachte dat ik er eigenlijk helemaal niet zo beredenerend en rationeel mee om wil gaan. Ik ben mijn hele leven al zo verantwoordelijk voor mijn gevoel :') .

Maar ja dat is dus wel een beetje een gekke gedachte, want als je ergens verantwoordelijk mee om zou moeten gaan is het natuurlijk met het leven van/ vooruitzicht op een kindje. O+
pi_145848306
Ik denk dat ook steeds 'ach, voor de komende jaren is er genoeg speelgoed in huis. Kan ik mooi sparen voor straks.' Maar ja, ik ken mezelf. Op het gebied van sparen, bedoel ik. :@
pi_145848582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk dat ook steeds 'ach, voor de komende jaren is er genoeg speelgoed in huis. Kan ik mooi sparen voor straks.' Maar ja, ik ken mezelf. Op het gebied van sparen, bedoel ik. :@
Ja, voor jouw ligt dat natuurlijk anders. Ik vind het ook erg lastig hoor. Aan de andere kant, er zijn zat kinderen die niet de duurste sport of het duurste instrument spelen, en toch gelukkig en gezond zijn. Er zijn ook zat kinderen die niet hun rijbewijs van hun ouders krijgen en de hele studie betaald krijgen, en ook gelukkig zijn. Als de basis maar goed is (liefde, onderdak, eten) dan komt het vast goed.

Maar goed, dat is mijn rationele kant. Mijn emotionele kant vindt het ook lastig. Gelukkig kunnen wij uitzien naar het feit dat er straks nog een vol extra inkomen bijkomt, als het goed is. En sinds we het nu redden op 1 inkomen, dan is dat allemaal extra.
pi_145848603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werd in de vijfde ronde zwanger. Dat vond ik toen onmenselijk lang duren, maar achteraf gezien stelt het natuurlijk niets voor en is die tijd werkelijk voorbij gevlogen! Net als de zwangerschap zelf - ik kwam toch pas gister met die positieve test uit de badkamer? :o.

Hier was het ook zo dat ik degene was die al heel lang een kinderwens had, en Baard moest eerst echt nog even aan het idee wennen. Hij was uiteindelijk wel degene die gewoon besloot ineens geen condoom meer te pakken. :P. Toen was 'ie om! Ik hoop dat de Duutser die ingeving ook snel krijgt. *O*.
Ik hoop het ook! En ik denk het ook, want hij zegt dat hij kinderen wil, en snel. Het is alleen het moment van een condoom pakken, geloof ik dat hij nog erg spannend vindt.
pi_145848937
Maar goed, ik pieker, denk, twijfel rustig verder. ;)

[ Bericht 53% gewijzigd door groofskendezoveelste op 23-10-2014 13:07:27 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:13:05 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145849259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, ik had mirena! Ik snap alleen niet wat je bedoelt?
Dat het eruit halen van je spiraaltje al de eerste stap is. . En je nu dus al een verhoogde kans op zwangerschap hebt... (mits condooms ditdat. ;) ..)
pi_145849345
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

(mits condooms ditdat. ;) ..)
DISCLAIMERTTTT
Dit, dat, alles.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:18:51 #227
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145849445
En zelfs dan.. vandaar de ditdat. .
pi_145849596
ah, zo. Ja, dat condoom dat gebruiken we 'religeus'. Totdat hij zover is! Maar goed, het risico is natuurlijk wel een beetje hoger.
pi_145851216
Hier kwam het nu ook kut uit. Maar drie jaar geleden ook en de komende drie jaar waarschijnlijk ook.

8-)
pi_145853024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef Jagärtrut het volgende:
ah, zo. Ja, dat condoom dat gebruiken we 'religeus'. Totdat hij zover is! Maar goed, het risico is natuurlijk wel een beetje hoger.
Heb jij last van het verwijderen van je Mirena gehad? Die van mij gaat er binnenkort uit, maar het zetten deed zo'n zeer, dat ik er flink tegenop zie..
pi_145853258
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb jij last van het verwijderen van je Mirena gehad? Die van mij gaat er binnenkort uit, maar het zetten deed zo'n zeer, dat ik er flink tegenop zie..
Nee. Het was echt een seconde een flinke kramp, maar dat was alles.
pi_145853390
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

bij het plaatsen was vooral het aanhaken van de baarmoedermond pijnlijk(vond ik). dat hoeft bij het verwijderen als het goed is niet, daarvoor hangen de touwtjes naar buiten.
pi_145855081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

bij het plaatsen was vooral het aanhaken van de baarmoedermond pijnlijk(vond ik). dat hoeft bij het verwijderen als het goed is niet, daarvoor hangen de touwtjes naar buiten.
Nou, dat was het bij mij niet. Dat zei de arts die 'm zette ook. Ik lag al schrap, maar toen zei hij "zo! Dat was het pijnlijkste hoor, je voelt er nu weinig meer van". Ik was al opgelucht, maar 30 seconden later lag ik kronkelend op tafel..

Maar goed ik hoop dat het verwijderen dan inderdaad meevalt!
pi_145855715
Het indoen deed bij mij veel meer pijn dan het eruit halen, iig.
pi_146126596
Oké, het rammelen wordt concreter. *O* In die zin dat ik probeer te puzzelen op de beste opvangmogelijkheid, want ik moet uiteraard wel werken. Uitzoeken of het financieel haalbaar zou zijn.

Maar dat is nog niet zo makkelijk, pffff.

Zoals ik nu werk, is vijf dagen per week, tijdens schooltijd van de kinderen met bso op maandag-vergadermiddag. het liefst zou ik een mogelijk babietje ook binnen die tijden naar de opvang brengen, maar er is geen flex-toestand in mijn buurt.

Als ik onze bekende opvang zou kiezen betaal ik per halve dag en zou ik voor vele uren betalen die ik toch nooit zou afnemen. Of ik zou mijn werk weer op 3,5 dag moeten plaatsen, maar dan moet mijn grote duo ineens veel meer naar de bso en dat vind ik ook weer jammer.

Misschien eens checken in de buurt van mijn werk of daar wat zit.

Echt, dat "financiële aspect" hè, dat zou me gestolen kunnen worden }:| :P .
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:25:23 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146126664
En een leuke gastouder dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146126735
Ja, heb ik ook al over nagedacht natuurlijk, maar ik weet niet, dat vind ik toch lastiger kwa vertrouwen op de een of andere manier. Daar zit geen controle op hè. Niet direct.

Waar haal ik die überhaupt vandaan hè, daar zal wel een bureau voor zijn ofzo....
pi_146126746
Moppert, betaal jij opvangkosten voor 3 kinderen?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:35:12 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146127146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, heb ik ook al over nagedacht natuurlijk, maar ik weet niet, dat vind ik toch lastiger kwa vertrouwen op de een of andere manier. Daar zit geen controle op hè. Niet direct.

Waar haal ik die überhaupt vandaan hè, daar zal wel een bureau voor zijn ofzo....
Via een Gastouderbureau. En die controleren ook, dus dan heb je dat ook gelijk afgevangen ;).
Of als je voldoende ruimte hebt in huis zou je ook een au pair kunnen overwegen, die doet ook klusjes en het huishouden.
KuikenGuppy
pi_146127590
Ooooooh, ik vind het zo spannend allemaal hè. :D O+ *O* :X O+ :') :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')