abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2014 @ 11:34:46 #71
15600 BB-King
Long live the King!
pi_144383524
Ontslaan is wel weer een beetje overdreven.

Een maandje koffieverbod lijkt mij straf genoeg voor Guus.
Mocht hij de komende 2 wedstrijden ook blunderen dan praten we verder.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_144383577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:32 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand het topic vinden van me na de aanstelling van Hiddink ?

:P
Scrollen door al jouw aangemaakte topics in een tijdsbestek van 2 maanden is wel heel veel werk hoor.

Deze?
VBL / Bondscoach Guus Hiddink kan ons jaren terugwerpen als voetballand
pi_144383585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Fred Rutten schijnt binnenkort beschikbaar te zijn.
:D
pi_144383672
Land ook weer helemaal in paniek :')
Met Louis verloren we van Belgie ( :') ) en de kwalificatie daarna tegen Turkije krijg je alle geluk van de wereld dat je die wint. Of zijn we dat weer vergeten?
Portugal verliest van Albanie, thuis. Maar ook zij zullen er weer gewoon bij zijn hoor komend EK, net als Nederland die zich als nummer 1 gaat plaatsen.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 11:44:26 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_144383784
Ha ha ha Littlerabit. Die bedoelde ik.

VBL / Bondscoach Guus Hiddink kan ons jaren terugwerpen als voetballand

Jammer van het slotje.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144384882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:40 schreef Vasion het volgende:
Land ook weer helemaal in paniek :')
Met Louis verloren we van Belgie ( :') ) en de kwalificatie daarna tegen Turkije krijg je alle geluk van de wereld dat je die wint. Of zijn we dat weer vergeten?
Portugal verliest van Albanie, thuis. Maar ook zij zullen er weer gewoon bij zijn hoor komend EK, net als Nederland die zich als nummer 1 gaat plaatsen.
Dit ja, bijna lachwekkend al die paniek meteen.
Depay, of Memphis zoals hij zichzelf kennelijk noemt kopt 15 minuten voor tijd een bal diagonaal binnen waar Czech wereldkeeper als het toch blijft nog net bij kan.
Vervolgens een blunder van Janmaat in de laatste seconden en je verliest die pot. Big deal zeg.

Bosnië-Herzegovina - blameert zich tegen Cyprus 1-2, Portugal verliest ook maar bij ons moet gelijk de trainer er uit.

Het is wat ajacied422 zeg, verdedigend is het allemaal zo enorm armoedig spelers als De Vrij, Indi, Janmaat en Blind hebben wellenwaar mooie transfers gemaakt maar het is maar helemaal de vraag of ze over 3 maanden niet gewoon op de tribune zitten of verhuurd worden in de winterstop.
Op het WK had je ook never nooit zo ver gekomen zonder Robbengod dus als die er straks weer bij is komt alles goed.

Wel zorgelijk dat kennelijk je hele teamprestatie afhankelijk is van één blessuregevoelige speler maar daar kan Hiddink ook niet veel aan veranderen :{ .
blablablabla
pi_144385006
Oh en naast Robben mist je ook Vlaar, dat was toch wel de man die de boel verdedigend bij elkaar hield tijdens het WK.
Mede door zijn PL ervaring. Zet je die 2 er gewoon bij heb je gelijk een heel ander plaatje.
blablablabla
pi_144388048
Ik moest denken aan RKC - Feyenoord van vorig seizoen.. ook zo'n potje waarin de favoriet maar wat liep aan te kutten (Feyenoord) waarop een gelijkspel het hoogst haalbare lijkt.. en in de allerlaatste seconde geef je de pot nog totaal onnodig weg. Was volgens mij ook een fout van Janmaat maar weet het niet zeker.
pi_144390184
De enige prestatie van formaat is de Europacup 1 met PSV in 1988. De halve finale met Zuid Korea in 2002 werd met vele vraagtekens en scheidsrechterlijke dwalingen gehaald.

In 1998 stond er al een wereldelftal met spelers die al prijzen hadden gewonnen, dus niet bijzonder.

2006 met Australie... Australie had toen ook wel een aardig team, dus niet heel bijzondere prestatie.

2008 met rusland halve finale... op ieder EK staat er wel een lichte verrassing in de halve finale, niet bijzonder dus.

in 2010 wist Hiddink zich met Rusland niet eens te kwalificeren. Het zelfde geldt voor Turkije in 2012.

Hiddink had van mij niet gehoeven, had liever meteen Blind gezien!
pi_144390324
PSV won in die EC 3 van de 9 wedstrijden...
pi_144390761
Ben niet van mening dat Guus Hiddink meteen weer ontslagen moet worden. Al denk ik wel dat Hiddink een verkeerde keuze is geweest van de KNVB.

Dit zeg ik al vanaf voor zijn aanstelling toen Ronald Koeman nog veelvuldig als bondscoach werd genoemd en ineens Hiddink ten tonele verscheen. Maar toen werd ik weggehoond, want Guus Hiddink is ervaren en zo'n succescoach werd mij toen aangewreven.

Wat mensen vergeten is dat hij vanaf pakweg 2010 niets meer gepresteerd heeft met de teams waar hij gewerkt heeft. Bovendien is Hiddink zoals bekend een 'people manager' en minder een tactische en opleidend genie, zoals ook Ronald de Boer beaamt. Terwijl dit oranje momenteel meer behoefte heeft aan een schoolmeester-type als Van Gaal of anderzins een coach die overduidelijk spelers beter maakt.

Dit was allemaal vanaf het begin duidelijk, dus dat mag geen verrassing heten.

Begrijp dan ook niet dat de KNVB voor Guus Hiddink heeft gekozen, al begreep ik de keuzes van de KNVB voor Marco van Basten en Frank Rijkaard in het verleden evenmin.

Wat mij betreft hadden ze beter Ronald Koeman of Frank de Boer kunnen vragen voor deze functie.

Maar nu is het dus Guus Hiddink en zou het van weinig visie getuigen om hem na 2 wedstrijden alweer te ontslaan. Al ziet het er allerminst goed uit. Het meest verontrustend vind ik nog dat Guus Hiddink nú al de indruk wekt het niet meer te weten. Hij maakt een buitengewoon inconsistente indruk.

Zo zei hij eerst voor de wedstrijd tegen Italië dat 4-3-3 zijn beleidsfilosofie was maar stapt hij één wedstrijd later toch meteen weer om naar 5-3-2, om dat vervolgens na een half uur alweer terug om te gooien naar 4-3-3.

Ook wekte hij langs de kant en in de interviews daarna de indruk niet te weten wat hij met deze groep aan moet.

Overigens bestrijd ik dat dit een momentopname is en een kwestie van pech, oranje creeërde vrijwel geen kansen en oogde continu kwetsbaar in verdedigend opzicht. Wat dat betreft was de nederlaag tegen Tsjechië nog terecht ook.

Natuurlijk hebben we niet de beste lichting van het Nederlands elftal ooit, en dat mag gerust een understatement genoemd worden, maar Guus Hiddink is sowieso al jaren overrated. Alleen jammer dat iedereen daar nu pas achterkomt.

Maar nu alweer een andere bondscoach voor de groep zetten is ook niet de oplossing denk ik. Geef Hiddink nog even de tijd om een werkende oplossing te vinden of anders definitief door het ijs te zakken.

Hopelijk zijn we dan ook eindelijk eens verlost van zijn overdreven mythische status.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 10 september 2014 @ 21:35:07 #82
427108 flufffy
totò schillaci
pi_144402972
laat van basten het opnieuw doen want dat is goed voor zijn hart :')
  woensdag 10 september 2014 @ 22:07:09 #83
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_144404656
Bert van Marwijk moet terug komme. Bert oooh Bert
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_144413906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:07 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Bert van Marwijk moet terug komme. Bert oooh Bert
Net als Dunga bij Brazilie :')
Ook zo'n onbegrijpelijke faalkeuze _O-
pi_144437927
Eigenlijk maakt het niet uit wie je voor die groep zet.. Lowie was in staat er wat van te maken, ieder ander zal het minder doen met dit middelmatige zooitje.. De ervaren spelers bakken er helemaal niks van en lijken opgebrand, de jongeren zijn gewoon niet zo talentvol.. dan houdt het op. De komende jaren zullen we anoniem meehobbelen.. af en toe een uitschieter naar boven maar ook regelmatig kutwedstrijden zoals tegen Italië en Tsjechië.
pi_145513673
Ik ben een visionair
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_145514978
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:37 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben een visionair
Hiddink gaat er niet uit hoor.
blablablabla
  FOK!fotograaf dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:26:20 #88
842 Zorro
Z
pi_145521121
Och, slechtste 3 starts van bondscoaches ooit waren
Hiddink nu
Hiddink in 1995
Michels in 1986

1995 werd halve finale WK 1998
1986 werd EK in 1988

Er is nog hoop.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_145521263
Van Persie geeft niet thuis, Robben was niet best gisteren en achterin denken ze dat ze zo goed zijn, dat ze slap aan de wedstrijden beginnen. Alleen een trainer als Magath, van Gaal, Ferguson of Klopp krijgt ze nu scherp. Trekt wel weer bij, het is alleen te hopen dat een paar talenten nu daadwerkelijk stappen gaan zetten zodat er meer concurrentie is. En dat bij de volgende interland periode iedereen weer beschikbaar is, want Vlaar is toch wel 6x beter dan BMI en houdt meteen de Vrij scherp.
pi_145521350
Hiddink had nooooit aangesteld mogen worden. Oostveen moet een schop krijgen. En dan Blind alvast vastleggen om de lijn Hiddink te waarborgen. :N
pi_145521360
Mogelijk nog zwakkere selectie dan een half jaar geleden, al vallen de slechtste spelers nu extra door de mand omdat ze niet meer in NL spelen.
pi_145521414
De Vrij en BMI passen eigenlijk ook niet samen, allebei te 'lief' en te voetballend. Je moet eigenlijk 1 harde slager, en 1 voetballer daar hebben staan. En ik snap verder niet dat je tegen IJsland met De Jong begint, terwijl dat een land is dat je moet domineren met goed voetbal. Maar ik zeg het al langer; tactisch onbenul die Hiddink.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_145521434
Alsof het alleen aan Hiddink ligt :')
pi_145521463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:54 schreef Apekoek het volgende:
Alsof het alleen aan Hiddink ligt :')
Hij is toch verantwoordelijk. Je kunt moeilijk zeggen dat we een matige selectie hebben. Het is aan hem om dat tot een goed draaiend geheel te smeden. Dat lukt blijkbaar niet. Als dat de volgende interlandperiode nog niet is gelukt dan kun je wel stellen dat hij ongelofelijk faalt ja.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_145521479
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij is toch verantwoordelijk. Je kunt moeilijk zeggen dat we een matige selectie hebben. Het is aan hem om dat tot een goed draaiend geheel te smeden. Dat lukt blijkbaar niet. Als dat de volgende interlandperiode nog niet is gelukt dan kun je wel stellen dat hij ongelofelijk faalt ja.
Kan wel wezen, maar de spelers moeten het uiteindelijk doen. Zo heel anders zijn deze eerste 11 niet vergeleken met de eerste 11 van het WK. En dan zouden ze nu ineens geen pepernoot meer kunnen raken?
pi_145521520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar de spelers moeten het uiteindelijk doen. Zo heel anders zijn deze eerste 11 niet vergeleken met de eerste 11 van het WK. En dan zouden ze nu ineens geen pepernoot meer kunnen raken?
Nee, dus is er blijkbaar iets in de aanpak verandert waardoor ze zo matig presteren. Bij hun clubs doen ze het, met uitzondering van Van Persie, gewoon heel goed.
pi_145521553
Ja, het ligt aan Hiddink. Hij krijgt de groep niet scherp. Je moet een opstelling maken die de tegenstander pijn kan doen en vooral de groep uit hun comfortzone halen om te presteren. Guus werkt prima als hij een team met intrinsieke motivatie wat lijn en overleg kan geven (Zuid Korea), maar het huidige Nederland moet echt hard en met visie aangepakt worden.
pi_145521555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:01 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, dus is er blijkbaar iets in de aanpak verandert waardoor ze zo matig presteren. Bij hun clubs doen ze het, met uitzondering van Van Persie, gewoon heel goed.
Ik snap je wel hoor en er zal wel een kern van waarheid inzitten, absoluut. Maar ik denk dat na zo'n WK de samba er ook wel een beetje uit is, opnieuw opstarten voor kwalificatie lijkt mij dan sowieso iets minder motiverend terwijl ook dat niet altijd makkelijk is zoals we kunnen zien (en ik heb het dan over de motivatie bij de spelers zelf).
pi_145521742
Hiddink zijn carrière begint zowaar een grap te worden. Hij begon met allerlei successen zoals we wel weten maar de laatste jaren zijn droevig. Falen met Rusland in 2010, falen met Turkije en dan technisch directeur bij Anzi :') . Met als dieptepunt dat hij over de telefoon bij VI ging uitleggen met wat voor geweldig maatschappelijk project ze daar bezig waren in Dagestan. Zeg eens, waar staat dat ziekenhuis Guus?
Edensnator over 'n out
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:25:37 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145521859
Ach weet je, zo bijzonder heb ik hem nooit gevonden eigenlijk. Leuk met korea en Australie, 2 landen waar als je een spoor van taktiek inbrengt het opeens iig al 10 keer beter gaat dan daarvoor. Koppel dat met enorm enthousiasme en je hebt idd kans op een incidenteel succes, maar taktisch stelde het allemaal nooit zoveel voor.

En nu heeft hij gewoon de lijn van Gaal totaal gedumpt, spelers zijn weer zijn matties etc, miljonairs onder elkaar, en het hele zooitje stort in. Het zijn kleuters, die moet je zo behandelen.

Wat wil je ook van een "psv-coach" die met alleen gelijkspelen de Europa cup heeft gewonnen, laf countervoetbal zit in zijn bloed.

Opeens die postbodevoetballer Affelay er bij, Martins Indi die gewoon een gevaar voor eigen team is, van persie die geen flikker klaarmaakt, allemaal foute keuzes tegen Kazachstan, kan gebeuren, maar dan niet weer zo beginnen tegen Ijsland natuurlijk, beginnersfout.

Goed geregeld KNVB, Koeman lacht zich de ballen uit de broek :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145521932
HAHAHA

Nog niet door hebben dat hiddink zo'n kut psver is die geen voetbalidentiteit en visie heeft :') Was toch niet voor niks dat FdB zei dat hiddink tactisch totaal niks heeft toegevoegd aan oranje. Faal van de knvb.
pi_145523261
Eens! Hiddink weg en Ronald Koeman als nieuwe bondscoach bitte.

Koeman zou die functie best kunnen combineren met zijn baan bij Southampton.
Copthorne 2.0
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:35:08 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145523366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:30 schreef Copthorne het volgende:
Eens! Hiddink weg en Ronald Koeman als nieuwe bondscoach bitte.
Koeman zou die functie best kunnen combineren met zijn baan bij Southampton.
Die kijkt wel beter uit. net als huntelaar moet je lekker bedanken voor Oranje :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:36:53 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145523418
Nebosja Gudelj in graag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_145523505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die kijkt wel beter uit. net als huntelaar moet je lekker bedanken voor Oranje :').
Je bedoelt Kuyt? Huntelaar zit er nog steeds bij, toch?

Ja, ik zou ook niet meer instappen als ik Koeman was. Kun je de rotzooi van Hiddink opruimen met de kans dat je je uiteindelijk niet meer kwalificeert. Een domme beslissing van de KNVB om na al die jaren weer voor Hiddink te kiezen. De klus kwam precies op het juiste moment in Koemans loopbaan.
Copthorne 2.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')