abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144380436
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij Zuid Korea werd hij geholpen door de arbiters. Was dat WK in de VS gespeeld, dan had hij er ook gewoon uitgelegen na de 1e of 2e ronde.
Oh ja, ook dat nog inderdaad. Dus, gruwelijk overschat die man.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 09:09:34 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_144380468
Door: Willem Vissers − 10/09/14, 08:26

In een van de meest genante vertoningen in tijden ging Nederland onderuit in zijn eerste duel tegen Tsjechië in de kwalificatiereeks voor de Europese titelstrijd: 2-1. .

Wat was er in vredesnaam in bondscoach Guus Hiddink gevaren, om na zijn openlijk beleden aversie tegen het defensieve 5-3-2-systeem van zijn voorganger Van Gaal opeens diens speelwijze te omarmen?

In Praag besmeurde de nummer 3 van het laatste WK de naam van Oranje. Na een van de meest genante vertoningen in tijden verloor het Nederlands elftal zijn eerste duel in de kwalificatiereeks voor de Europese titelstrijd tegen Tsjechië: 2-1.

Een overmoedige poging van Janmaat in blessuretijd om de bal na een voorzet terug te koppen naar doelman Cillessen, leidde de nederlaag in. De bal belandde buiten bereik van de doelman op de paal, waarna invaller Vaclav Pilar kon intikken. Het was een verdiend loon van de angst.

Wat was er in vredesnaam in bondscoach Guus Hiddink gevaren, om na zijn openlijk beleden aversie tegen het defensieve 5-3-2-systeem van zijn voorganger Van Gaal opeens diens speelwijze te omarmen? Die tactiek was door Van Gaal geïntroduceerd voor de speciale missie van het WK. Hiddink had bezworen weer gewoon, Oudhollands met vier verdedigers te spelen. Niet dus.

De ommezwaai was onbegrijpelijk, op grond van een mislukte oefenwedstrijd tegen Italië, een tegenstander van meer niveau dan Tsjechië. Drie verdedigers in het centrum dus, vaak zonder tegenstander, naar elkaar kijkend, en twee op de vleugels, met aanvallende aspiraties. Het zag er niet uit. Hiddink herstelde zijn dwaling, waarna enig herstel volgde, maar de toon was toen al gezet. .

Hiddink vond zijn jongelingen timide, te weinig 'uitgenast', zoals hij dat noemt. Misschien moet hij in de spiegel kijken.

Hiddink wilde de opkomende rechtsback Kaderabek afstoppen en dat kon beter iemand anders doen dan de intuïtieve Depay. Blind dus, met steun van Martins Indi. Zoveel aanpassing, om zo weinig. Nederland verliest gaandeweg zijn charme, zijn flair, zijn avontuur. Hiddink vond zijn jongelingen timide, te weinig 'uitgenast', zoals hij dat noemt.

Misschien moet hij in de spiegel kijken. Jongens die tijdens het WK nog met de borst vooruit liepen, opgepompt als ze waren door de koning van het zelfvertrouwen Van Gaal, zijn in twee maanden verworden tot angstige mannetjes die in balletjes breed hun vervulling zien.

Bloednerveus begonnen de Tsjechen aan het duel, maar ze kregen alle gelegenheid om hun schroom af te werpen. Het is onbegrijpelijk dat PEC Zwolle, een modale club uit Nederland, twee weken geleden tegen Sparta Praag met meer flair aantrad dan Oranje tegen een veredeld Sparta Praag.

Voetbal is soms simpel. Probeer de bal met enig tempo bij de mannen te krijgen die écht kunnen voetballen. Die staan meestal voorin. Maar nee, tientallen keren loopt Van Persie, net als Sneijder in zeer matige vorm overigens, voor niets. Bij Oranje gaat het dan weer breed, of terug. Altijd maar dat geschuif door het centrum, van Veltman naar De Vrij, naar Martins Indi.

Van Gaal koos bewust voor een snelle opbouw naar voren, veelal met lange ballen, mede om de snelle Robben te bereiken. Hij wilde stations overslaan. Gisteren ging het stations terug, telkens weer, om gek van te worden.

Robben ontbrak door een blessure en dat is natuurlijk een aderlating. Zonder Robben is Oranje vrij modaal. Maar dan nog. Het was ontluisterend om te zien, die rij van zes verdedigers op lijn, want De Jong kwam helpen, tegenover drie of vier Tsjechen. Dat betekende automatisch dat elders op het veld mannetjes tekort waren. Hoe ze dat moesten oplossen? Ze hadden geen flauw idee op het veld. Discussiëren dat ze deden, wie nu welke man moest dekken. .

Het is maar goed dat Van Persie deze week zei dat spelers uitvoerders zijn, geen bedenkers van tactische plannen. Dat is een teken van zelfkennis.

Het is maar goed dat Van Persie deze week zei dat spelers uitvoerders zijn, geen bedenkers van tactische plannen. Dat is een teken van zelfkennis. Het is kwalijker dat Hiddink liep te jojoën. Na 39 minuten herstelde de staf, met Blind als cultuurdrager uit de periode Van Gaal, het angstdenken, door Veltman te vervangen door rechtsbuiten Narsingh en over te schakelen naar de oude, vertrouwde stijl. Goed werd het nooit meer, maar Oranje was in ieder geval weer een beetje zichzelf.

Natuurlijk kreeg Nederland ook een paar kansen, in alle fasen, via Wijnaldum bijvoorbeeld, die de bal verkeerd aannam. Of via Narsingh, die een boogballetje uit de doelmond zag weggeschopt, of na een kopbal van Depay.

Maar eerst was daar die achterstand door een prachtig doelpunt van Dockal, die een teruggelegde bal vanaf de rand van het strafschopgebied schitterend inschoot met links, via de paal. De gelijkmaker viel in de 55ste minuut door een knappe kopbal van De Vrij, na een voorzet van links.

Het leek dus uit te draaien op 1-1, tot de onbezonnenheid van Janmaat de ouverture definitief verpestte. Veel hoeft er overigens niet aan de hand te zijn. Op weg naar het EK in Frankrijk moet een topland het bont maken om het toernooi te missen, nu het de UEFA heeft behaagd het deelnemersveld uit te breiden naar 24.

De nummers een en twee van de groep plaatsen zich direct, de nummers drie hebben ook nog een kans. In dat licht bezien is de angst waarmee Oranje de tegenstander tegemoet trad helemaal een farce.

Persoonlijke toevoeging : PSV werd in 1988 europees kampioen door alleen maar gelijke spelen vanaf de kwartfinales. Hij faalde op het EK-96. Een beetje trainer was in 98 wereldkampioen geworden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144380481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:07 schreef H.FR het volgende:

[..]

Oh ja, ook dat nog inderdaad. Dus, gruwelijk overschat die man.
Ja. Natuurlijk heeft hij wel wat gepresteerd en geluk moet je soms hebben, maar vaak wordt er gedaan alsof alles wat hij in handen krijgt in goud verandert en dat hij een tactisch meesterbrein is. Dat laatste probeert hij ook te voeden met zijn pseudo interessante gebrabbel.

In die zin vind ik hem wat overschat. Gisteren had hij ook geen strijdplan. Teruggrijpen op een systeem waarmee op het WK succes is geboekt (waarbij het balletje vaak wel net goed viel en Robben outstanding was), zonder verder strijdplan. De counters waren nu ook minder scherp. Voor zo ver je zou moeten counteren tegen Tsjechië.

En dan nog zijn gemok achteraf bij van Gelder aan tafel. Erg kinderachtig.

Verder weinig aan de hand. Tsjechië is waarschijnlijk qua kwaliteit de 2e ploeg in deze poule.
pi_144380498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dan nog zijn gemok achteraf bij van Gelder aan tafel. Erg kinderachtig.
Ik vond het een typisch Hiddink-toneelstukje om te zeggen dat hij des duivels was.. Daar geloof ik weinig van namelijk. Of zou hij met zijn wandelstok door de kleedkamer hebben lopen zwaaien?
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 09:15:27 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_144380544
Guus Hiddink beleeft een uiterst ongelukkige rentree bij het Nederlands elftal. Vijf dagen na een mislukte oefeninterland tegen Italië (2-0) opende Oranje het kwalificatietoernooi voor het EK met een pijnlijke nederlaag tegen een pover Tsjechië (1-2).

De nummer drie van het laatste WK gaf in blessuretijd een gelijkspel uit handen omdat Daryl Janmaat verkeerd terugspeelde op doelman Jasper Cillessen. Invaller Vaclav Pilar profiteerde dankbaar en bezorgde zijn ploeg de mooiste zege sinds jaren.

Hiddink was naar eigen zeggen 'des duivels'. De meestal zo rustige oefenmeester verstopte zich een half uur in de kleedkamer voordat hij de pers onder ogen kwam. Daarna vertelde hij dat er halverwege de eerste helft ook al domme fouten vooraf gingen aan de openingstreffer van Borek Dockal (1-0). Oranje kwam na 55 minuten op gelijke hoogte door een kopbal van Stefan de Vrij.

De oudste bondscoach ooit van Oranje wees vooral naar zijn spelers. 'Als je zo naïef verdedigt, dan houdt het op', foeterde hij. Ook Hiddink maakte de afgelopen week een matige indruk. De 67-jarige trainer vertelde donderdag na de nederlaag tegen Italië nog dat hij tegen Tsjechië gewoon met vier verdedigers zou spelen. Hij zou het anders doen dan Louis van Gaal op het WK, die ervoor zou hebben gekozen om te reageren in plaats van te domineren.

Dat had hij beter niet kunnen benadrukken, want verrassend genoeg startte Oranje in Praag met 5 verdedigers. En van domineren kwam helemaal niets terecht. Hiddink versterkte zelfs zijn defensie uit angst voor opkomende backs van Tsjechië. De opvolger van Van Gaal ging niet van eigen kracht uit en startte met twee aanvallers. 'Zo ver zijn we nog niet', zei hij over de ploeg die twee maanden geleden nog als derde op de WK eindigde. 'Daarvoor missen we ook Arjen Robben.'

Na 39 minuten voetballen tegen Tsjechië veranderde Hiddink opnieuw van gedachten en bracht hij met Luciano Narsingh alsnog een derde aanvaller voor verdediger Joël Veltman. 'We moesten toen doorschakelen', vond hij. 'Het ging toen beter, maar we verliezen door weer een fout. Dit was een wijze les, we weten nu wat we willen.'

Hiddink wilde echter nog niet vertellen welke speelwijze het beste bij Oranje past. 'Het is nu vlak na de wedstrijd. Daar is het nu nog te heet voor', stamelde oefenmeester voordat hij de spelersbus instapte. Dat het volgende maand tegen Kazachstan en IJsland veel beter moet, daarover was iedereen bij Oranje het wel eens. 'Dit is zeer zuur en teleurstellend', besefte Hiddink.

Wie stelt er dan ook een bejaarde aan als bondscoach ? Acteren kan ie wel goed. Dat moet ik hem nageven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144380548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vond het een typisch Hiddink-toneelstukje om te zeggen dat hij des duivels was.. Daar geloof ik weinig van namelijk. Of zou hij met zijn wandelstok door de kleedkamer hebben lopen zwaaien?
Haha, die man voert altijd toneelstukjes op. Expres te laat komen, je kop op onweer zetten en dan stilletjes zeggen dat je des duivels bent komt inderdaad weinig overtuigend over. Net zoals zijn pseudo interessante gebrabbel na een gelukkige overwinning.

Ik denk dat het eerder frustratie is bij hem. Hij had gedacht in de lijn van Van Gaal door te kunnen gaan om zo verder te kunnen gaan met de topcoach acteren. Hij vergeet echter dat Nederland op het WK erg afhankelijk was van de flitsen van Robben, Nederland op de wedstrijd tegen Spanje na ook niet echt geweldig speelde en dat ook Vlaar er nu niet bij was, waardoor het achterin wel erg matig is allemaal.
pi_144380696
Ben zelf Feyenoorder maar het zegt eigenlijk wel genoeg dat Oranje met Janmaat, De Vrij en BMI achterin speelde.. ze hebben alledrie dan wel een transfer gemaakt, in wezen zijn het bange jongetjes die bang zijn om fouten te maken, maar het toch iedere wedstrijd weer voor elkaar krijgen om het te verkloten. Het is niet voor niets dat Feyenoord vorig seizoen geen kampioen is geworden.
pi_144380711
Ok, Tong. Post lekker ergens anders die kutcolumns
pi_144380997
Hij maakt wel een dramatische indruk zeg, ook bij Jack.
pi_144381025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hij maakt wel een dramatische indruk zeg, ook bij Jack.
Jack gedroeg zich als een na het WK verwende fanboy
pi_144381083
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 07:48 schreef Jochie1900 het volgende:

[..]

Uhm, zijn eerste wedstrijd won hij met 0-2 uit bij AC Milan met fantastisch spel. Daarna speelden we uit bij Vitesse, het werd inderdaad maar 0-1, maar Ajax speelde een geweldige pot. Het was een wonder dat het maar 0-1 bleef. Zijn beste zet was dat hij meteen Eriksen op het middenveld opstelde en een belangrijke rol gaf. En dat hij die Hamlap uit de selectie heeft verbannen, is ook een uitstekende zet geweest. Het veldspel was in zijn eerste jaar beter én leuker om naar te kijken dan in de seizoenen er op. En er zullen vast wat idioten zijn die riepen dat hij weg moest, maar over het algemeen is De Boer altijd gesteund door de supporters en waren ze ontzettend blij met hem.

En over Guus: tja, ik ben bang dat het vergane glorie is. Hopelijk zit ik er naast.
Een al geplaatst Milan B. Geen onbelangrijk iets om te melden
Het veldspel was beter maar leuker is héél arbitrair en veel Ajax seizoenkaarthouders balen ervan
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 09:51:41 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_144381101
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Ok, Tong. Post lekker ergens anders die kutcolumns
Je bent als jong gastje al snel verworden tot een ouwe verzuurde user.

pi_144381111
Hiddink of een andere psver zou nooit bondscoach moeten worden, want ze hebben geen eigen voetbalidentiteit, zijn visieloos en erg saai.
  woensdag 10 september 2014 @ 09:55:18 #64
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_144381175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Fred Rutten schijnt binnenkort beschikbaar te zijn.
Louis van Gaal ook geloof ik.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 10:00:10 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_144381262
Hiddink zei bij zijn aantreden al de oude Hollandsche-school niet als heilig te verklaren. Daar zijn we juist succesvol mee geweest tussen 220 andere landen. Nou we hebben het resultaat gezien. Gaat ie met 5 verdedigers spelen. :{ Geeft ie na afloop de spelers de schuld. Terwijl ie nog voor rust zijn taktiek veranderde. Pure waanzin om zo iemand bondscoach te maken terwijl er een hele nieuwe lichting is.

pi_144381576
Een trainer afschrijven na 2 wedstrijden vind ik te snel, maar ik maak me toch wel zorgen om de staat van Guus Hiddink, zowel mentaal als lichamelijk. Hij maakt een erg zwakke indruk..
pi_144381870
En over twee jaar halen we de halve finale van het EK en dan loopt iedereen weer de polonaise!
Zonder wrijving geen glans
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 10:44:29 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_144382154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En over twee jaar halen we de halve finale van het EK en dan loopt iedereen weer de polonaise!
Ik niet. Dan heb je gefaald.

pi_144382305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is altijd zo'n dooddoener. Stel dat Ajax de CL wint, dan heeft Marc "Netto" Overmars het toch prima gedaan en loopt iedereen weer in de polonaise. :{

Je kunt best oordelen op wat je nu hebt gezien. Dat zijn twee hele zwakke wedstrijden van Nederland. Kansloos verloren van een ploeg die er op het WK al na 1 ronde uit lag en (terecht) verloren van de nummer 35 van de wereld.

Tactisch zat het zwak in elkaar, er werd met systemen gegoocheld en Hiddink maakte bij van Gelder nu al de indruk dat hij het ook allemaal niet meer weet. Wat byah schrijft in feite...
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 11:32:29 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_144383460
Kan iemand het topic vinden van me na de aanstelling van Hiddink ?

woensdag 10 september 2014 @ 11:34:46 #71
15600 BB-King
Long live the King!
pi_144383524
Ontslaan is wel weer een beetje overdreven.

Een maandje koffieverbod lijkt mij straf genoeg voor Guus.
Mocht hij de komende 2 wedstrijden ook blunderen dan praten we verder.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_144383577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:32 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand het topic vinden van me na de aanstelling van Hiddink ?

Scrollen door al jouw aangemaakte topics in een tijdsbestek van 2 maanden is wel heel veel werk hoor.

Deze?
VBL / Bondscoach Guus Hiddink kan ons jaren terugwerpen als voetballand
pi_144383585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Fred Rutten schijnt binnenkort beschikbaar te zijn.
:D
pi_144383672
Land ook weer helemaal in paniek :')
Met Louis verloren we van Belgie ( :') ) en de kwalificatie daarna tegen Turkije krijg je alle geluk van de wereld dat je die wint. Of zijn we dat weer vergeten?
Portugal verliest van Albanie, thuis. Maar ook zij zullen er weer gewoon bij zijn hoor komend EK, net als Nederland die zich als nummer 1 gaat plaatsen.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 11:44:26 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_144383784
Ha ha ha Littlerabit. Die bedoelde ik.

VBL / Bondscoach Guus Hiddink kan ons jaren terugwerpen als voetballand

Jammer van het slotje.

:T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')