Nee niet 100 xquote:Op woensdag 10 september 2014 03:09 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Waar is dit nou weer voor nodig, hij mag toch zeggen wat hij wil, net als jij? Waarom dan zo'n reactie? Omdat hij niet in je theorie gelooft? En ik zou ook niet 100x proberen met een beperkte batterij, dan zet je hem toch juist uit en ga je op zoek naar een plek mét bereik, toch veel efficienter (althans, dat zou ik doen :p )? Dus zo'n rare gedachte vind ik het niet. Dat jij dat wel vindt moet jij weten, maar er zijn dus wel mensen die zo denken...
Ik zal mijn gedachten over jou maar voor me houdenquote:Op woensdag 10 september 2014 03:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Schnautzer waarschijnlijk ben je in t echt een hele aardige vent.
En geloof me je hoeft t niet met een misdrijf eens te zijn. Ieder zn eigen
Bij jou heb ik echter een beetje t gevoel (correct me if im wrong) dat als Professor Barabas in de eetzaal met een bebloede kandelaar bij het lijk staat van Miss marple en er zelfs camera beelden zijn opgenomen dat hij haar een klap op der hoofd gaf, jij nog steeds denkt dat Miss Marple is overleden aan verdwalen in het Cluedo-kasteel.
Dat is er niet. Dat zou namelijk tot de oplossing/duidelijkheid van de zaak betekenen en er zou dan geen enkele reden meer zijn om het nog te onderzoeken/geld in te steken. Ondanks dat 2e deel belgegevens hebben ze nog steeds vragen vol onduidelijkheid wát nou gebeurd is en zet het onderzoeksteam het onderzoek door, dus zegt genoeg lijkt me. Bij een afscheidsboodschap zou daar namelijk geen reden meer toe zijn, dan zouden ze namelijk wel weten wat gebeurd is.quote:Op woensdag 10 september 2014 03:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende: Hebben jullie al gespind voor het geval er volgende week blijkt dat er afscheidsbooodschappen blijken te zijn?
Maar eerlijk is eerlijk, wel een goeiequote:Op woensdag 10 september 2014 03:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
- een indiaan die speelt met whatsapp
- de gids die met behulp van google translate een dwaalspoor typt
- de meiden moesten dit type. van hun ontvoerders die daarna met het woordenboek moesten checken of er geen verwijzingen naar hen in stonden
Enorme belangen, zoals ik al zei. Maar zelfs op FOK! verdwijnt het in de doofpot. Hoewel, dit bericht staat er nog:quote:Op woensdag 10 september 2014 04:02 schreef suddenintuition het volgende:
lang niet alles zal publiekelijk naar buiten gebracht worden, want dat is niet in het belang van het toerisme in Panama.....ik heb allang in de gaten, dat er achter de schermen een oorlog gaande is, waarin veeeeele belangen afgewogen moeten worden...
Dat de dood van niet één maar van beiden, met de genoemde onwaarschijnlijkheden, samen inderdaad, aanwijzing is voor externe oorzaken, waaronder misdrijf, bedoel ik. Ik weet niet of dat nou zo breed is als shit happens, maar bewijzen lijkt mij ook heel lastig. Om even op je eerdere vraag, en je sneer over wat ik volgens jou bleek te bedoelen in de vorige draad, terug te komen.quote:Op woensdag 10 september 2014 04:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Enorme belangen, zoals ik al zei. Maar zelfs op FOK! verdwijnt het in de doofpot. Hoewel, dit bericht staat er nog:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #91 - 8 geprobeerd te bellen
quote:
Ik vind dit wel een slimme gedachtequote:Op woensdag 10 september 2014 01:14 schreef Za het volgende:
Opmerkelijk is trouwens ook het maken van het screenshot en het bellen met 112 exact op het moment dat hun vermissing ontdekt werd door E en F.
Iemand een idee?
Het bellen van Eileen naar het nummer van Kris zou qua tijdstip zomaar exact kunnen samenvallen met het maken van het screenshot en het bellen van 112 met diezelfde telefoon.
Geen idee of zij die batterij gebruikt hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:57 schreef Simba het volgende:
[..]
Idee:
Kan het zijn dat deze batterij van het Canon fototoestel misschien gebruikt is voor de Samsung telefoon?
Ik zie dat deze wel een stuk dikker, maar ik zie wel dezelfde drie koper contact vlakjes als bij mijn Samsung toestel. Misschien door handmatig schuin de contacten ertegen aan vast te houden bv.
Ik weet niet of de spanning en stroom vergelijkbaar zijn.
Zowel de Samsung (Android) als iPhone (iOS) schakelen niet aan wanneer er een wekker is ingesteld en de telefoon staat uitgeschakeld.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:25 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nee hoor, het werkt ook als 'ie uit staat. Ben ik tot mijn schande achter gekomen, tijdens een weekend met mensen die graag uitslapen. Op vrijwel elk toestel is dat zo.
Het is sowieso interessant te weten welke oproepen er überhaupt ontvangen zijn door K&L. Eventuele gelijktijdigheid zou ook interessant kunnen zijn. Alhoewel ik mezelf afvraag of het iets uitmaakt. In dat geval had Ei een ingesprektoon gekregen. Ik vermoed dat wissel gesprek niet zonder meer in het buitenland werkt.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:14 schreef Za het volgende:
Opmerkelijk is trouwens ook het maken van het screenshot en het bellen met 112 exact op het moment dat hun vermissing ontdekt werd door E en F.
Iemand een idee?
Het bellen van Eileen naar het nummer van Kris zou qua tijdstip zomaar exact kunnen samenvallen met het maken van het screenshot en het bellen van 112 met diezelfde telefoon.
Dit, en dat gelijktijdig bellen. Heeft Eileen of iemand ze uberhaupt proberen te bellen, direct na vaststelling verdwijning? Welke nrs zijn gebeld / geWhatsapped / ge- SMSt en door wie?quote:Op woensdag 10 september 2014 07:25 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
.....
Het is sowieso interessant te weten welke oproepen er überhaupt ontvangen zijn door K&L. Eventuele gelijktijdigheid zou ook interessant kunnen zijn. Alhoewel ik mezelf afvraag of het iets uitmaakt. In dat geval had Ei een ingesprektoon gekregen. Ik vermoed dat wissel gesprek niet zonder meer in het buitenland werkt.
Het enige wat je met enige zekerheid kan zeggen is dat het toestel met twee handen is bediend, aangezien deze handeling met één hand haast ondoenlijk is.
Het zou me ook verbazen dat er door de familie geen één enkele SMS is gestuurd naar K&L. De ontvangst van een SMS op het toestel van K of L zou namelijk aan kunnen tonen wanneer zij mogelijk ontvangst hebben gehad. Maar op die info is het wachten (of niet).
Een eerdere theorie over deze getuigenverklaringen was toch dat ze van de vorige dag waren?quote:Op woensdag 10 september 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als deze getuigenis van Jose M 100% klopt dan zet dit natuurlijk alles op zn kop
Het is dan een feit dat ze na de 1e quebrada zijn teruggekeerd.
De ouders van kris hebben dan voor Jan L#L de route gelopen na de 1e quebrada
Hoe kan het dat deze getuige zich nu pas bekend maakt?
En hoe zeker is hij van zijn zaak?
Waarom ik ernstig twijfel aan deze getuigenis is het volgende:
Vanaf het begin van de Pianista (zie de docu van Hans Kremers die samen met zijn vrouw de trail gaat lopen) doen zij er 2 uur en een kwartier over naar de Mirador.
De 1e quebrada is bijna een uur vanaf de Mirador
samengevat:
13 uur Mirador
14 uur 1e Quebrada
15 uur terug op de Mirador
dan nog 2 uur en een kwartier terug lopen naar het begin van de Pianista = 17.15 uur
Dan kan dat toch niet als Kris en Lisanne al om 16.39 uur hebben gebeld naar 112?
Bovendien als ze wel al zover waren en inderdaad Jose M hebben gesproken en ze hadden inderdaad naar 112 gebeld, dan hadden ze ook weer bereik.
Je haalt de woorden uit m'n mondquote:Op woensdag 10 september 2014 07:59 schreef BertV het volgende: Ze hebben er anders een hele nacht over geslapen om er achter te komen dat het geen 112 maar 911 was. Om het vervolgens weer met 911 EN 112 te proberen. Het zou makkelijker kunnen dat de eerste 911+112 poging in het vaste schema al de moordenaar was.
Dat is een goede denkwijze natuurlijk.quote:een onderhoudsploeg? een opruimploeg zal je bedoelen. Compleet met zand/modder afgraven om bloedsporen uit te wissen.
precies, en waar ging SINAPROC het eerste zoeken, wat niemand begreep? Heel ergens anders, bij de vulkaan. Daar waren de meiden helemaal niet gezien. En Chiani mocht de Pianista Duran coffee trail niet op, zei hij, pad was afgezet met bewaking.quote:Op woensdag 10 september 2014 08:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is een goede denkwijze natuurlijk.
Dat zou dan weer betekenen dat ze al die avond zijn aangevallen. tijdens de 112 oproepen ruim voor zonsondergang.
Alleen zou die schoonmaakploeg dan al die volgende ochtend aan het werk zijn gegaan.
Dat is bijna Duitse grundlicheit, een reactiesnelheid die ik niet bij Panama vind passen.
Wellicht hadden ze geen flauw idee wat het noodnummer was. Dan probeer je het Nederlandse 112 en het Amerikaanse 911...quote:Op woensdag 10 september 2014 08:32 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Je haalt de woorden uit m'n monddat raadsel klopt namelijk gewoon voor geen meter.
Maar zijn de vingerafdrukken van de meiden wel bekend?quote:Op woensdag 10 september 2014 03:37 schreef suddenintuition het volgende:
met andere woorden : als er op die telefoons in de gevonden tas, a l l e e n maar vingerafdrukken zaten, van de vinders......dan waren de telefoons, VOOR de dumping van de tas schoongemaakt, en dus is er sprake van `derden ` oftewel `daders ` ( dan reken ik de vinders- afdrukken niet mee dus )
Die zouden alsnog veilig gesteld kunnen worden, door bv. vingerafdrukken te nemen bij hun verblijfplek of bij hun thuis in Nederland.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zijn de vingerafdrukken van de meiden wel bekend?
Wanneer gingen ze voor de laatste keer voor hun paspoort te laten hernieuwen/een nieuw paspoort? Want als ze dat de laatste jaren nog opnieuw moesten halen dan hebben ze vingerafdrukken moeten afgeven en zijn die dus wel bekend.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:17 schreef Halcon het volgende: Die zouden alsnog veilig gesteld kunnen worden, door bv. vingerafdrukken te nemen bij hun verblijfplek of bij hun thuis in Nederland.
Dat weet ik niet, maar voor onderzoekers is dat wel na te gaan. Hun vingerafdrukken zijn wel veilig te stellen en men zou onderzoek kunnen doen naar die spullen. Je zou verwachten dat dat ook wel is gebeurd.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:19 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Wanneer gingen ze voor de laatste keer voor hun paspoort te laten hernieuwen/een nieuw paspoort moesten halen? Want als ze dat de laatste jaren nog opnieuw moesten halen dan hebben ze vingerafdrukken moeten afgeven en zijn die dus wel bekend.
Ik gok zelf dat dat onmogelijk is. Op die plaatsen zijn zoveel vingerafdrukken waar je geen mensen bij kunt plaatsen dat je nooit met zekerheid kunt stellen welke van de meiden zijn. Denk ik.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:17 schreef Halcon het volgende:
Die zouden alsnog veilig gesteld kunnen worden, door bv. vingerafdrukken te nemen bij hun verblijfplek of bij hun thuis in Nederland.
...of de telefoon was kort na die eerste oproep niet meer in hun bezit, want ik kan die regelmaat van dat mooie schema niet loslaten.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:25 schreef Ouder1 het volgende:
- Ze hebben al heel snel het besef gehad dat ze zuinig moesten zijn met hun batterijen
- Ze hebben het hoofd koel gehouden en zijn niet als een gek 20 keer 112/911 gaan bellen bij de eerste noodoproep
Tja, we weten niet wat er precies is gebeurd, dus dat is lastig te beoordelen.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:25 schreef Ouder1 het volgende:
Even iets heel anders.
De ouders zeggen dat de meiden heel verantwoordelijk en verstandig waren. Een aantal users zetten daar vette vraagtekens bij. Om te beginnen bij het 'onvoorbereid' op pad gaan met dunne kleren en weinig spullen bij zich.
En toch he.. als ik kijk naar wat we nu weten, ook met die nieuwe info.. Dan lijkt het er juist op dat die ouders gelijk hebben.
- Ze hebben de trail bekeken in een boek van de taalschool
- Ze hebben de trail opgezocht op meerdere websites op het internet
- Ze hebben een kaart van de omgeving bekeken voor ze gingen
- Ik kwam ergens tegen dat ze met iemand hebben gesproken over de trail (weet niet meer waar)
- Ze hebben insectenmiddel gekocht en meegenomen
- Dat ze dun gekleed waren en weinig bij zich hadden past in het plaatje van een relatief korte wandeling wat hun plan was
- Ze hebben anderen gewaarschuwd niet zomaar zonder gids op pad te gaan
- Ze vroegen aan locals welk vervoer ze het beste konden gebruiken: bus/taxi
- Ze hebben al heel snel het besef gehad dat ze zuinig moesten zijn met hun batterijen
- Ze hebben het hoofd koel gehouden en zijn niet als een gek 20 keer 112/911 gaan bellen bij de eerste noodoproep
Dit klinkt allemaal idd als twee verantwoorde en verstandige meiden. Niet als naïeve domme dozen.
Dat kun je onderzoeken natuurlijk. In Nederland in hun eigen kamer zal dat wellicht wel meevallen. Hun eigen vingerafdrukken, de vingerafdrukken van de schoonmaakster en van wat vriendjes...quote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik gok zelf dat dat onmogelijk is. Op die plaatsen zijn zoveel vingerafdrukken waar je geen mensen bij kunt plaatsen dat je nooit met zekerheid kunt stellen welke van de meiden zijn. Denk ik.
Juist en dit weten we dus niet. Daarom is het ook wat dubbel dat iedereen met verklaringen/argumenten komt wáárom de meiden dat bel-schema gebruikt hebben. Er is niet eens zeker of de meiden dat zelf gedaan hebben.quote:
Klopt. Daarom is het ook lastig om te bepalen of ze dom zijn geweest of niet. Behalve dat ze zijn gaan wandelen, er wat foto's zijn gemaakt met hun camera, er wat is gebeld met hun telefoons en er botten en spullen zijn gevonden, weten we helemaal niets.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:34 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Juist en dit weten we dus niet. Daarom is het ook wat dubbel dat iedereen met verklaringen/argumenten komt wáárom de meiden dat bel-schema gebruikt hebben. Er is niet eens zeker of de meiden dat zelf gedaan hebben.
Deze theorie is interessant maar bevat zoals de meeste wel gaten.quote:Op woensdag 10 september 2014 08:53 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
precies, en waar ging SINAPROC het eerste zoeken, wat niemand begreep? Heel ergens anders, bij de vulkaan. Daar waren de meiden helemaal niet gezien. En Chiani mocht de Pianista Duran coffee trail niet op, zei hij, pad was afgezet met bewaking.
Duitse Grundlichkeit? Ja, 8 liter bloed weggelopen in de aarde, met de aarde afgraven en afvoeren, is een hoop. Ik weet wel iemand die in Duitsland zegt te wonen, en ook veel in WS te vinden is en ook regelmatig lezers half op het verkeerde been heeft gezet...
Wanneer startte die onderhoudsploeg exact, iemand??
Jullie kunnen nog lang spartelen, maar dit is natuurlijk ware liefde aan het einde van de rit!quote:Op woensdag 10 september 2014 03:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik zal mijn gedachten over jou maar voor me houden
quote:Op woensdag 10 september 2014 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
...of de telefoon was kort na die eerste oproep niet meer in hun bezit, want ik kan die regelmaat van dat mooie schema niet loslaten.
"we zetten voor- en na de middag de telefoon even aan om te kijken of we bereik hebben".
Dat kan, maar als dan blijkt dat er na dagen nog geen redding komt, dan vind ik het volhouden wel getuigen van mariniers-mentaliteit.
quote:ZATERDAG 5 APRIL
Het speurwerk gaat in het weekend onverminderd door. Zo gaat een groep van zo'n twintig vrijwilligers de bergen in. Ook wordt er weer een helikopter ingezet, al maken de wind en de bewolking rond de bergtoppen het zoeken vanuit de lucht erg lastig. In het gebied wonen veel Indianen. Zij krijgen foto's te zien van de studentes.
http://www.nu.nl/buitenla(...)panama-gevonden.htmlquote:ZATERDAG 14 JUNI
Een indiaan ontdekte in de struiken naast een rivier op acht uur lopen van Boquete een rugzak van de twee vrouwen. Daarin zaten mobiele telefoons, verzekeringspasjes, een fotocamera, 83 dollar en bh's.
Dit bericht is van 14 juni, de eerste woensdag daarvoor is 11 juni.quote:De rugzak is woensdag gevonden door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.
Je afbeelding doet het niet?quote:Op woensdag 10 september 2014 09:59 schreef StaceySinger het volgende:
Baru op Ws
The map is old, the longer red line is the trail between the first cross and the second. In the blue circle are two houses where live people permanent. There be another circle blue near of the first crossing, this is Anam hut, near of this hut are a paddock with two circle, they are from the same owner, I marked the way to go to this house. Than is another line=trail to house of Carlos, he live always there with son and daughter, somebody that I know asked him about the girls and he said "It is posible that bad persons have to be with this" he is another mountain master.
[ afbeelding ]
Dat kan toch wel. Woensdag is die rugzak gevonden. Woensdagavond of donderdagochtend wordt dat gemeld aan het stamhoofd. Dan volgt het besluit en dan moeten ze pakweg 'n halve dag lopen naar Boquete. Dan staat dat een dag of drie na de vondst in de krant...quote:Op woensdag 10 september 2014 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
Door het doorlezen van die tijdlijn heb ik nog iets ontdekt:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-kris-vermist.html
[..]
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)panama-gevonden.html
[..]
Dit bericht is van 14 juni, de eerste woensdag daarvoor is 11 juni.
Het verhaal ging dat ze de rugzak mee hadden genomen naar hun huis en hem pas gemeld hadden toen ze hoorden van de vermissing. (Ik kan de link even niet meer vinden.) Maar dat lijkt vreemd als indianen zijn geïnformeerd op 5 april...
uiteraard!quote:Op woensdag 10 september 2014 08:38 schreef Poekje01 het volgende:
Bans noch gebande users worden besproken.
quote:
Dat was het punt niet. Er werd gezegd dat de indianen in eerste instantie niet wisten dat de meiden vermist waren en de tas gebracht hebben toen zij dat hoorden. Dát lijkt niet te kloppen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch wel. Woensdag is die rugzak gevonden. Woensdagavond of donderdagochtend wordt dat gemeld aan het stamhoofd. Dan volgt het besluit en dan moeten ze pakweg 'n halve dag lopen naar Boquete. Dan staat dat een dag of drie na de vondst in de krant...
Mata? Die zie ik namelijk niet meer in dit topic.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
uiteraard!
iemand die mij ff een pm wil doen met wie er geband is?
Dat eerste zou toch wel kunnen. De ene indiaan is de andere indiaan niet... Dat er een aantal indianen zijn geïnformeerd wil nog niet zeggen dat alle indianen op de hoogte waren. En ook als iemand op de hoogte was, kan hij/zij pas later erover naar buiten treden.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Er werd gezegd dat de indianen in eerste instantie niet wisten dat de meiden vermist waren en de tas gebracht hebben toen zij dat hoorden. Dát lijkt niet te kloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |