ga je gang, hoor graag iedereen zijn/haar gedachtengang...quote:Op woensdag 10 september 2014 00:58 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik heb een idee daarover, maar het is nogal voor de hand liggend. En als ik het zeg, verstoor ik misschien het creatief denken. Maar misschien is iedereen al naar bed, behalve jij. Dus zeg het maar, of je het wilt horen.
Wekker gezet op hun telefoon. Die gaat ook als het ding uitstaat. Moet de batterij het nog wel doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ga je gang, hoor graag iedereen zijn/haar gedachtengang...
ok, als in, tring tring, hier moeten we omdraaien? bedoel je?quote:Op woensdag 10 september 2014 01:05 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Wekker gezet op hun telefoon. Die gaat ook als het ding uitstaat. Moet de batterij het nog wel doen.
Niet alleen is het qua tijd niet in te passen, maar het is ook een ongelooflijk gewrongen scenario. Eerst lopen ze netjes helemaal terug naar restaurant Il Pianista en nog verder, naar Alto Lino, en dan eindigen ze toch levenloos ver achter de Mirador. En dat alleen om een dubieuze getuigenverklaring overeind te houdenquote:Op woensdag 10 september 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dan kan dat toch niet als Kris en Lisanne al om 16.39 uur hebben gebeld naar 112?
Bovendien als ze wel al zover waren en inderdaad Jose M hebben gesproken en ze hadden inderdaad naar 112 gebeld, dan hadden ze ook weer bereik.
Nee, ze wilden elke dag testen of ze bereik hadden. En dat niet vergeten, want je bent zonder horloge niet heel bewust van de tijd. En misschien bedacht hoe laat de kans het grootst was. Of gewoon om nog wat structuur te houden. Ik zou zeker een wekker zetten in die omstandigheden. Toen ik nog vaak mijn mobiel kwijt was, deed ik het om die op te kunnen zoeken. En er kunnen nog 10 redenen zijn.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:07 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ok, als in, tring tring, hier moeten we omdraaien? bedoel je?
tsjee, vind het wel goed bedacht, had ik zelf ff niet zo snel opgekomen, maar dan moet je wel je fone aan laten staan, en dat kost batterij power, en dat lijkt me dan weer minder slim, en ik zou de zon kiezen.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:11 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nee, ze wilden elke dag testen of ze bereik hadden. En dat niet vergeten, want je bent zonder horloge niet heel bewust van de tijd. En misschien bedacht hoe laat de kans het grootst was. Of gewoon om nog wat structuur te houden. Ik zou zeker een wekker zetten in die omstandigheden. Toen ik nog vaak mijn mobiel kwijt was, deed ik het om die op te kunnen zoeken. En er kunnen nog 10 redenen zijn.
Nee hoor, het werkt ook als 'ie uit staat. Ben ik tot mijn schande achter gekomen, tijdens een weekend met mensen die graag uitslapen. Op vrijwel elk toestel is dat zo.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
tsjee, vind het wel goed bedacht, had ik zelf ff niet zo snel opgekomen, maar dan moet je wel je fone aan laten staan, en dat kost batterij power, en dat lijkt me dan weer minder slim, en ik zou de zon kiezen.
Aan de zon zien hoe laat het is, kunnen maar weinig moderne mensen. Zeker in een vreemd land. En dan altijd nog ongeveerl.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
tsjee, vind het wel goed bedacht, had ik zelf ff niet zo snel opgekomen, maar dan moet je wel je fone aan laten staan, en dat kost batterij power, en dat lijkt me dan weer minder slim, en ik zou de zon kiezen.
De kans dat ze zouden vergeten te kijken of ze bereik hadden (in geval van een verdwaling-noodsituatie) acht ik nihil.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:11 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nee, ze wilden elke dag testen of ze bereik hadden. En dat niet vergeten, want je bent zonder horloge niet heel bewust van de tijd. En misschien bedacht hoe laat de kans het grootst was. Of gewoon om nog wat structuur te houden. Ik zou zeker een wekker zetten in die omstandigheden. Toen ik nog vaak mijn mobiel kwijt was, deed ik het om die op te kunnen zoeken. En er kunnen nog 10 redenen zijn.
Niet alles wat mensen doen is doelmatig, zeker niet als ze lang niet alles weten. Nog minder als ze ondervoed zijn, wanhopig enz. Als iets niet handig was, kun je daar geen zinnige conlusie op baseren.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:18 schreef Poekje01 het volgende:
Ik vind eigenlijk die hele 112/911 oproepen na 1 april compleet nergens op slaan. Iedereen weet donders goed dat je moet wachten totdat je een operator aan de lijn krijgt, hoe kan iemand je anders helpen?
iig lukt dit niet alw je als slachtoffer alleen 'try out' oproepen doet met je toetsjes, bijna als "ffe indrukken en gelijk weer uit". Je zult toch even moeten wachten totdat de verbinding opbouwt, om ZEKER te weten of het wel of niet lukt, of er genoeg bereik is. Indrukken en gelijk weer ophangen, toont dit niet aan.
Dat blijkt ook wel, want het Panamese 911 center beweert geeneen oproep te hebben ontvangen.
Er os een mogelijkheid dat de aardbeving van 2 april een verbinding naar een telefoonmast heeft verstoord, maar dat was pas op 2 april, en zou toch bekend moeten zijn ic meerdere end user klachten dan.
En je ziet toch die bereik streepjes?? Als je ze niet ziet, wat zou je dan je kostbare batterij reserve gaan "weggooien", slaat nergens op.
Zelfs als je je scherm opstart niet afwacht, maar 911 intoetst, wil je communiceren. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de telefoons in hun zak hadden, en niet anders konden handelen ofzo, blijft vreemd.
ik gaat slapen. trusten!
Ik niet. En ik noemde nog een paar redenen die ik kon bedenken. Zij hadden misschien weer andere. Of helemaal geen, en die wekker stond gewoon aan. Maar van mij mat je het héél vreemd vinden. Eigenlijk wel goed zelfs. Want als ik denk dat het geen clue naar de oplossing is, zal iemand anders dat moeten denken. Alleen zo hou je alle opties open.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:28 schreef Za het volgende:
[..]
De kans dat ze zouden vergeten te kijken of ze bereik hadden (in geval van een verdwaling-noodsituatie) acht ik nihil.
Eensquote:Op woensdag 10 september 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
Wat natuurlijk, en dat moet iedereen als ze heel eerlijk zijn gewoon beamen, is dat als je in paniek bent je dan niet maar 1 keer probeert naar 112 te bellen.
Er is om wat voor reden dan ook een noodsituatie op dat moment.
heel veel users hier merkten ook terecht op dat je dan op dat moment er alles aan doet om uit die noodsituatie uit te komen.
Ik ben een man maar ik zou mn lieve moedertje, mn zusje, het hostel, F,122 en 911 bellen sms-en appen enz enz.
ja ik zou zelfs mn ex bellen!
Deze dames lijken gedacht te hebben, Goh meid, we hebben geen bereik laten we maar wachten tot het donker wordt en overnachten hier in het donkere woud, kruipen we lekker tegen elkaar aan want morgen is er weer een nieuwe dag. ( en zo besparen we onze batterij ook nog eens...)
Yeah right!
Precies, dit blijft erg vreemd.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
Wat natuurlijk, en dat moet iedereen als ze heel eerlijk zijn gewoon beamen, is dat als je in paniek bent je dan niet maar 1 keer probeert naar 112 te bellen.
heel veel users hier merkten ook terecht op dat je dan op dat moment er alles aan doet om uit die noodsituatie uit te komen.
Ik ben een man maar ik zou mn lieve moedertje, mn zusje, het hostel, F,122 en 911 bellen sms-en appen enz enz.
Deze dames lijken gedacht te hebben, Goh meid, we hebben geen bereik laten we maar wachten tot het donker wordt en overnachten hier in het donkere woud, kruipen we lekker tegen elkaar aan want morgen is er weer een nieuwe dag. ( en zo besparen we onze batterij ook nog eens...)
Yeah right!
quote:Op woensdag 10 september 2014 02:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Precies, dit blijft erg vreemd.
Wat we zien aan de telefoondata is dat er een ritme in zit. Waardoor dit ritme wordt veroorzaakt en of dit vrijwillig gebeurt weten wet niet.
Minstens zo interessant zijn denk ik de onregelmatigheden buiten het ritme om. Laten we daar eens naar kijken. Want waardoor worden deze onregelmatigheden getriggerd?
[ afbeelding ]
1. Over het eerste vraagtegen wordt natuurlijk al heel lang gediscussieerd. Laat ik even voor wat het is. Wat we nu in ieder geval weten is dat na dit vraagteken met beide telefoons geprobeerd is een keer naar 112 te bellen.
De twee opvolgende pogingen op 2 april om 112 te bereiken lijken te worden getriggerd door zonsopkomst.
2. Een paar uur later wordt er naar zowel 112 als naar 911 gebeld. Vandaar het tweede vraagteken. Want wat is er gebeurd tussen 8:14 en 10:53 om nu ook ineens naar 911 te gaan bellen? Deze pogingen zijn trouwens de eerste die uiteindelijk het sterke belpatroon zullen vormen.
3. Op 3 april rond 16:00 worden kort na elkaar beide telefoons aangezet. Wat ging hier aan vooraf? Ditzelfde patroon zien we alleen terug bij de allereerste noodoproep op 1 april.
4. In de nacht van 5 april om 4:50 wordt de Samsung voor het laatst aangezet. In plaats van deze direct weer uit te zetten (zoals bij de andere keren) blijft deze nu 10 minuten aan waarna de batterij leeg is. Groot vraagteken dus. Ten eerste, waarom de telefoon ineens aanzetten om 4:50? Dit gebeurt geen enkele andere dag. En waarom blijft de telefoon zo lang aan?
5. Op 7 april worden de telefoons niet aangezet. Is het toeval dat de nacht daarop het incident met de digitale camera plaatsvindt? En wat is er die 7 april gebeurd waardoor de telefoons niet zijn aangezet? Waarom vindt het camera incident 's nachts plaats?
De laatste keer dat de iPhone aangaat past in het belpatroon, maar natuurlijk blijft de vraag waarom dit ineens dagen later gebeurt.
Kortom, veel vragen. Maar door ze te stellen brengt het wellicht anderen op een nieuw spoor.
Inderdaad. Niet je vragen zozeer, maar een detail dat ik veelzeggend vind. Zien jullie het ook?quote:Op woensdag 10 september 2014 02:13 schreef Geruisloos het volgende:
4. In de nacht van 5 april om 4:50 wordt de Samsung voor het laatst aangezet. In plaats van deze direct weer uit te zetten (zoals bij de andere keren) blijft deze nu 10 minuten aan waarna de batterij leeg is. Groot vraagteken dus. Ten eerste, waarom de telefoon ineens aanzetten om 4:50? Dit gebeurt geen enkele andere dag. En waarom blijft de telefoon zo lang aan?
5. Op 7 april worden de telefoons niet aangezet. Is het toeval dat de nacht daarop het incident met de digitale camera plaatsvindt? En wat is er die 7 april gebeurd waardoor de telefoons niet zijn aangezet? Waarom vindt het camera incident 's nachts plaats?
De laatste keer dat de iPhone aangaat past in het belpatroon, maar natuurlijk blijft de vraag waarom dit ineens dagen later gebeurt.
Kortom, veel vragen. Maar door ze te stellen brengt het wellicht anderen op een nieuw spoor.
Als ik geen bereik heb probeer ik het toch. Er was geen bereik maar ondanks dat zij hun oproepen wel geregistreerd. Ze zaten toen dus niet ver af van bereik. Dat er geen gesprek was is logisch. Ze hebben nooit verbaal verbinding gehadquote:Op woensdag 10 september 2014 01:18 schreef Poekje01 het volgende:
Ik vind eigenlijk die hele 112/911 oproepen na 1 april compleet nergens op slaan. Iedereen weet donders goed dat je moet wachten totdat je een operator aan de lijn krijgt, hoe kan iemand je anders helpen?
iig lukt dit niet alw je als slachtoffer alleen 'try out' oproepen doet met je toetsjes, bijna als "ffe indrukken en gelijk weer uit". Je zult toch even moeten wachten totdat de verbinding opbouwt, om ZEKER te weten of het wel of niet lukt, of er genoeg bereik is. Indrukken en gelijk weer ophangen, toont dit niet aan.
Dat blijkt ook wel, want het Panamese 911 center beweert geeneen oproep te hebben ontvangen.
Er os een mogelijkheid dat de aardbeving van 2 april een verbinding naar een telefoonmast heeft verstoord, maar dat was pas op 2 april, en zou toch bekend moeten zijn ic meerdere end user klachten dan.
En je ziet toch die bereik streepjes?? Als je ze niet ziet, wat zou je dan je kostbare batterij reserve gaan "weggooien", slaat nergens op.
Zelfs als je je scherm opstart niet afwacht, maar 911 intoetst, wil je communiceren. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de telefoons in hun zak hadden, en niet anders konden handelen ofzo, blijft vreemd.
ik gaat slapen. trusten!
Als je geen bereik hebt? Waarom zou je dat doen? ik zou 1 keer proberen en verplaatsen. Op een open plek weer kijken en evt. proberen. Ze kunnen op hun schermquote:Op woensdag 10 september 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
Yeah right!
Fases van bewusteloosheid? Bewustzijnsverlies?quote:Op woensdag 10 september 2014 02:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Precies, dit blijft erg vreemd.
Wat we zien aan de telefoondata is dat er een ritme in zit. Waardoor dit ritme wordt veroorzaakt en of dit vrijwillig gebeurt weten wet niet.
Minstens zo interessant zijn denk ik de onregelmatigheden buiten het ritme om. Laten we daar eens naar kijken. Want waardoor worden deze onregelmatigheden getriggerd?
[ afbeelding ]
1. Over het eerste vraagtegen wordt natuurlijk al heel lang gediscussieerd. Laat ik even voor wat het is. Wat we nu in ieder geval weten is dat na dit vraagteken met beide telefoons geprobeerd is een keer naar 112 te bellen.
De twee opvolgende pogingen op 2 april om 112 te bereiken lijken te worden getriggerd door zonsopkomst.
2. Een paar uur later wordt er naar zowel 112 als naar 911 gebeld. Vandaar het tweede vraagteken. Want wat is er gebeurd tussen 8:14 en 10:53 om nu ook ineens naar 911 te gaan bellen? Deze pogingen zijn trouwens de eerste die uiteindelijk het sterke belpatroon zullen vormen.
3. Op 3 april rond 16:00 worden kort na elkaar beide telefoons aangezet. Wat ging hier aan vooraf? Ditzelfde patroon zien we alleen terug bij de allereerste noodoproep op 1 april.
4. In de nacht van zaterdag 5 april om 4:50 wordt de Samsung voor het laatst aangezet. In plaats van deze direct weer uit te zetten (zoals bij de andere keren) blijft deze nu 10 minuten aan waarna de batterij leeg is. Groot vraagteken dus. Ten eerste, waarom de telefoon ineens aanzetten om 4:50? Dit gebeurt geen enkele andere dag. En waarom blijft de telefoon zo lang aan?
5. Op maandag 7 april worden de telefoons voor het eerst sinds de eerste noodoproep niet aangezet. Is het toeval dat de nacht daarop het incident met de digitale camera plaatsvindt? En wat is er die 7 april gebeurd waardoor de telefoons niet zijn aangezet? Waarom vindt het camera incident 's nachts plaats?
De laatste keer dat de iPhone aangaat past in het belpatroon, maar natuurlijk blijft de vraag waarom dit ineens dagen later gebeurt. Deze laatste keer wordt de telefoon overigens pas een uur later weer uitgezet.
Schnautzer waarschijnlijk ben je in t echt een hele aardige vent.quote:Op woensdag 10 september 2014 02:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Fases van bewusteloosheid? Bewustzijnsverlies?
En nee dat kunnen ze niet.quote:Op woensdag 10 september 2014 02:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Als je geen bereik hebt? Waarom zou je dat doen? ik zou 1 keer proberen en verplaatsen. Op een open plek weer kijken en evt. proberen. Ze kunnen op hun scherm
zien of er bereik is. en na de Mirador is dat er niet
Waar is dit nou weer voor nodig, hij mag toch zeggen wat hij wil, net als jij? Waarom dan zo'n reactie? Omdat hij niet in je theorie gelooft? En ik zou ook niet 100x proberen met een beperkte batterij, dan zet je hem toch juist uit en ga je op zoek naar een plek mét bereik, toch veel efficienter (althans, dat zou ik doen :p )? Dus zo'n rare gedachte vind ik het niet. Dat jij dat wel vindt moet jij weten, maar er zijn dus wel mensen die zo denken...quote:Op woensdag 10 september 2014 03:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Schnautzer waarschijnlijk ben je in t echt een hele aardige vent.
En geloof me je hoeft t niet met een misdrijf eens te zijn. Ieder zn eigen
Bij jou heb ik echter een beetje t gevoel (correct me if im wrong) dat als Professor Barabas in de eetzaal met een bebloede kandelaar bij het lijk staat van Miss marple en er zelfs camera beelden zijn opgenomen dat hij haar een klap op der hoofd gaf, jij nog steeds denkt dat Miss Marple is overleden aan verdwalen in het Cluedo-kasteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |