Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Intuïtief inzien dat de limiet van een product gelijk is aan het product van de limieten van de factoren (mits deze bestaan) is het probleem niet. De moeilijkheid schuilt in een strict formeel bewijs aan de hand van de definitie van een limiet. Bestudeer nu eerst maar eens het bewijs van Lemma 1.26 uit dit dictaat en vertel me dan of je dit zelfstandig en zo uit de losse pols zou hebben kunnen opschrijven. Ik denk van niet. Het kan overigens eenvoudiger en eleganter dan Van den Ban het doet, daarvoor moet je maar even in Rudin kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom je er moeite mee zou kunnen hebben om zoiets in te zien.
Jongen, duurt lang! En heel veel dingen zijn daarmee niet eens mogelijk, zoals insuline door een bacterie laten produceren.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:51 schreef Bravebart het volgende:
DNA veranderen is te lang geleden hoor Rez! En boring; natural selection FTW
Nee, dus blijkbaar is de bacterie daar niet het geschikte beest voorquote:Op woensdag 10 september 2014 10:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, duurt lang! En heel veel dingen zijn daarmee niet eens mogelijk, zoals insuline door een bacterie laten produceren.
Ja, bacteriën zijn niet geschikt dus daarom wordt zo'n beetje alle insuline voor diabetici door deze bacteriën geproduceerd.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee, dus blijkbaar is de bacterie daar niet het geschikte beest voorDe natuur is al een redelijke tijd bezig met optimalisatie, dus om nou als mens betweter gaan spelen klinkt wat naïef niet?
Dat is dan erg dom, want je kan het veel beter door gist laten producerenquote:Op woensdag 10 september 2014 10:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, bacteriën zijn niet geschikt dus daarom wordt zo'n beetje alle insuline voor diabetici door deze bacteriën geproduceerd.14.gif
Gewoon, fuck de natuur, genetische modificatie ftw.
Neuh, gewoon een handige toolquote:Op woensdag 10 september 2014 10:20 schreef Rezania het volgende:
Sowieso "de natuur", net alsof het een hogere macht is.
Oh, zou ook kunnen. Punt blijft wel dat de bacterie of gist er zelf niks aan heeft en dat je die eigenschap niet kan verkrijgen via natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat is dan erg dom, want je kan het veel beter door gist laten producerenGeen idee over de getallen maar Novo was daar jaaaren terug al mee bezig
In het geval van insuline niet nee, denk ikquote:Op woensdag 10 september 2014 10:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, zou ook kunnen. Punt blijft wel dat de bacterie of gist er zelf niks aan heeft en dat je die eigenschap niet kan verkrijgen via natuurlijke selectie.
SPOILER: iPhone users seeing the new iPhone 6 announcement.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Met de trein gaanquote:Op donderdag 11 september 2014 08:26 schreef Rezania het volgende:
Mensen die niet even doorlopen in een bomvolle trein.Vooral voor de deur blijven staan, dat is slim ja.
Ik heb er een stuk of 5 besteld.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:14 schreef HPLC het volgende:
Moeten jullie trouwens veel studieboeken aanschaffen? Ik zie bij alfastudies vaak gigantische waslijsten aan studieboeken. Ik heb het idee dat het met betastudies veel minder is.
Voor het hele jaar? Of alleen eerste semester/periode?quote:Op donderdag 11 september 2014 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er een stuk of 5 besteld.
Lijkt mij voor het hele jaar, heb niet zo op de vakken gelet toen ik ze bestelde.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:24 schreef HPLC het volgende:
[..]
Voor het hele jaar? Of alleen eerste semester/periode?
Denken dat ik een keuze heb.quote:
Ik dacht dat je een kamer had/dichtbij woont:?quote:Op donderdag 11 september 2014 11:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Denken dat ik een keuze heb.Ga niet bijdehand lopen doen, sjaarsje.
Ik studeer toch ook in Delft. Denk je soms dat ik daarheen ga fietsen of zo?quote:Op donderdag 11 september 2014 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een kamer had/dichtbij woont:?
Uuuurenquote:Op donderdag 11 september 2014 13:17 schreef HPLC het volgende:
[..]
Vet cool toch. Minutenlang wachten op een piekje met te veel tailing
5 lijkt me eerder alleen voor het eerste semesterquote:Op donderdag 11 september 2014 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt mij voor het hele jaar, heb niet zo op de vakken gelet toen ik ze bestelde.
Maar het lijkt me sterk dat dit niet alles is.
Fucking saai. Dit is al mijn zesde pauze vandaag.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:17 schreef HPLC het volgende:
[..]
Vet cool toch. Minutenlang wachten op een piekje met te veel tailing
7, 12 of 30 minuten per run. Dus gelijk drie runs achter elkaar en dan koffie halen.quote:
zal ik je bijles geven?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:20 schreef Mitsu het volgende:
Ik kan dynamica bij college 2 al niet meer volgen, leuke periode gaat dit worden
Nice, succes.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:34 schreef thenxero het volgende:
Als het goed is moeten jullie me over 4 jaar aanspreken als dr. Thenxero
Straks heb je niks meer te doen op de uni.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:37 schreef netchip het volgende:
Wat is een goed boek over lineaire algebra? Of een dictaat, maakt eigenlijk niet uit. Lijkt me wel grappig om te kunnen, matrices oplossen, met vectors rekenen, en meer van dat soort dingen.
Mijn docent voor calculus C heeft er echt een geweldig dictaat over geschreven.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:37 schreef netchip het volgende:
Wat is een goed boek over lineaire algebra? Of een dictaat, maakt eigenlijk niet uit. Lijkt me wel grappig om te kunnen, matrices oplossen, met vectors rekenen, en meer van dat soort dingen.
't Hoeft ook niet diepgaand te zijn, als het maar duidelijk uitgelegd wordt.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn docent voor calculus C heeft er echt een geweldig dictaat over geschreven.Niet heel diepgaand, maar wel gewoon een zeer goede uitleg van de basis. Weet alleen niet of ik dat wel zomaar mag delen.
Wees blij, dan leer je tenminste nog iets bij natuurkunde.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:49 schreef netchip het volgende:
[..]
't Hoeft ook niet diepgaand te zijn, als het maar duidelijk uitgelegd wordt.
Oh ja, even klagen (ik zou eigenlijk een scholieren topic moeten openen): natuurkunde docent vindt de oude examenvragen achterin elk hoofdstuk van te laag niveau.Dus mijn natuurkunde klas kreeg vandaag een proefwerk over kinematica op examen+ niveau, en onze parallelklas kreeg een makkelijker proefwerk (andere docent).
Dan voel je je ook even fucked, kan ik je vertellen. Ging gelukkig prima.
Wij gebruiken het boek van Layquote:Op donderdag 11 september 2014 22:37 schreef netchip het volgende:
Ik denk dat dit dictaat wel iets voor je is om mee te beginnen.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:37 schreef netchip het volgende:
quote:Op donderdag 11 september 2014 22:55 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wij gebruiken het boek van Lay
quote:Op donderdag 11 september 2014 23:11 schreef Novermars het volgende:
In het boek van Simon & Blume, Mathematics for Economists (1994) staat ook redelijk wat lineaire algebra (tot en met linear subspaces). Online is een wel een PDF te vinden. Als je die hoofdstukken hebt doorgenomen heb je meer dan een goede basis in de lineaire algebra.
Dank jullie voor jullie suggesties.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik denk dat dit dictaat wel iets voor je is om mee te beginnen.
quote:Op donderdag 11 september 2014 23:42 schreef Anoonumos het volgende:
Wij begonnen met vectorruimten, lineaire afbeeldingen enz.., en matrices kwamen pas na 8 weken of zo.
Werden we hard van zei hij.
quote:
Eerst ff duale ruimte introduceren jwz.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:42 schreef Anoonumos het volgende:
Wij begonnen met vectorruimten, lineaire afbeeldingen enz.., en matrices kwamen pas na 8 weken of zo.
Die heb ook ik moeten gebruiken.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:55 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tenzij je mee moet doen aan zo'n absurde loting of een selectie waarbij naar de hoogte van de cijfers wordt gekeken is het juist gunstig voor je.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:49 schreef netchip het volgende:
[..]
't Hoeft ook niet diepgaand te zijn, als het maar duidelijk uitgelegd wordt.
Oh ja, even klagen (ik zou eigenlijk een scholieren topic moeten openen): natuurkunde docent vindt de oude examenvragen achterin elk hoofdstuk van te laag niveau.Dus mijn natuurkunde klas kreeg vandaag een proefwerk over kinematica op examen+ niveau, en onze parallelklas kreeg een makkelijker proefwerk (andere docent).
Dan voel je je ook even fucked, kan ik je vertellen. Ging gelukkig prima.
Lineair algebra and it's applications. Die gebruik ik om mijn monitor op zelfde hoogte te zetten als mijn andere monitor.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:55 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, de toepassingen van lineaire algebra zijn onuitputtelijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Lineair algebra and it's applications. Die gebruik ik om mijn monitor op zelfde hoogte te zetten als mijn andere monitor.
Absoluut. Zelfs voor een simpele positieve translatie in de z richting.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:11 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, de toepassingen van lineaire algebra zijn onuitputtelijk.
Je zei hardquote:Op donderdag 11 september 2014 23:42 schreef Anoonumos het volgende:
En dan en dan en dan en dan? Op de run knop duwen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:57 schreef Rezania het volgende:
MatLab werkcollege gehad, was echt ontzettend nutteloos, gewooon kopiëren en weer plakken.
Ja, en daarna een error krijgen omdat de instructies niet klopte.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:46 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En dan en dan en dan en dan? Op de run knop duwen?
Het zinloze is het feit dat ze hier een college voor gebruiken in plaats van een tutorial online te pleuren. Dat je in het begin wat regeltjes overtypt is niet zinloos aangezien je het dan gemakkelijker in de vingers krijgt dan wanneer je enkel leest. Zoek maar eens op hoe een motorische beweging helpt om gemakkelijk iets te onthouden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:57 schreef Rezania het volgende:
MatLab werkcollege gehad, was echt ontzettend nutteloos, gewooon kopiëren en weer plakken.
Dat werkcollege was een tutorial volgen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zinloze is het feit dat ze hier een college voor gebruiken in plaats van een tutorial online te pleuren. Dat je in het begin wat regeltjes overtypt is niet zinloos aangezien je het dan gemakkelijker in de vingers krijgt dan wanneer je enkel leest. Zoek maar eens op hoe een motorische beweging helpt om gemakkelijk iets te onthouden.
Voordeel van een college is dat je vragen kan stellenquote:Op vrijdag 12 september 2014 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zinloze is het feit dat ze hier een college voor gebruiken in plaats van een tutorial online te pleuren. Dat je in het begin wat regeltjes overtypt is niet zinloos aangezien je het dan gemakkelijker in de vingers krijgt dan wanneer je enkel leest. Zoek maar eens op hoe een motorische beweging helpt om gemakkelijk iets te onthouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |