abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144356505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gidsen zullen altijd zeggen dat verdwalen mogelijk is,anders worden ze zelf overbodig :7
Dik hout -> planken. Lazert jouw vriendin in een ravijn, dan wil je vast niet van moord verdacht worden. Maar een paar FOK!'ers vinden het héél verdacht, want die hebben een foto van dat bergpad. Dus ze goed ingevoerd in de zaak.
Dan zegt een berggids, dat je best van het pad kan glijden, hoewel het niet vaak gebeurt.
Ja, zeg ik dan, die gidsen moeten ook laten zien dat ze nodig zijn.
-- <br />Pinpoint
pi_144356674
Gidsen zullen altijd zeggen dat je kan verdwalen , ja da's waar.
Aan de andere kant zou het mij ook niet verbazen als de Panamezen voor de aangekondigde
hikes van de ouders en ook van de advocaat een stelletje locals het pad opgestuurd hebben met machetes om het pad vrij te maken. Ze willen toch niet aansprakelijk gesteld worden wegens nalatigheid. Het is daar al langer een issue dat trails niet goed onderhouden worden en dat dat gevaar opleveren kan voor toeristen.
pi_144356747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat valt te achterhalen. Zelfs relatief eenvoudige spyware kan dat uitlezen.
Zonder dat die vooraf op het toestel gezet is? Wat voor sypware is dat dan?
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:49:15 #104
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144356751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Domnivoor het volgende:
Hier nog eens wat uitspraken over verdwalen in dat gebied:

In het Volkskrant-artikel staat: 'volgens lokale gidsen kunnen reizigers gemakkelijk verdwalen tijdens de tocht en is dat levensgevaarlijk.'
Ingrid L. van de taalschool dacht in het begin dat ze verdwaald waren.
Feliciano G. (gids in Boquete) was er aanvankelijk ook van overtuigd dat ze verdwaald waren. Verder zegt hij dat je op de Pianista zelf bijna niet kan verdwalen, maar dat sommigen op de top de verkeerde kant op lopen.
Baru (gids uit Boquete, volgens eigen zeggen) zegt dat het pad duidelijk is tot aan de paddock maar dat je het daar kwijt kan raken.
Plinio M. (gids in Boquete) zegt dat het geen echt wandelpad is maar een lange route dwars door de jungle.
Britta Sanders schrijft dat er een keer zes(!) gidsen samen zijn verdwaald.
Enrique Arrocha, advocaat van de familie Kremers en inwoner van Boquete, heeft zelf de hele route uitgekamd. Hij zei gisteren: Kris en Lisanne hadden de route niet alleen kunnen vinden zonder hulp van een local/gids die het gebied kent.

En voor de honderdste keer: ik vind het niet waarschijnlijk dat ze verdwaald zijn (zie bericht van Perico hierboven). Maar mensen die het gebied kennen zeggen dat het wel kan.
Die stellige uitspraak dat je daar niet kunt verdwalen heeft betrekking op het stuk dat de ouders hebben gelopen, en dat is niet zo heel ver. Zoals bekend loopt het pad door tot aan de bewoonde wereld bij de Caraïbische kust. Er moeten hier en daar afslagen/zijpaden zijn, en het is goed mogelijk dat de meiden dachten dat afslaan hun kans op het bereiken van bewoond gebied zou vergroten. Wij bekijken alles vanuit onze kennis over de jungle en het hoofdpad naar Bocas, maar zij waren in de positie van iemand die zijn eerste spelletje Civ speelt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144356875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan je hier verdwalen? Er zijn GEEN afslagen, kruisingen of zijpaden.
En je kunt er bijvoorbeeld ook zeker van zijn dat er nooit wildsporen oid lopen? En what about dat 3e pad uit dat filmpje met de ouders (waarbij de ouders zelf ook vroegen of het een pad is, wat vervolgens werd ontkend door de gids)? Jij stelt dus op basis van foto's dat er geen onofficiele zijpaden / trails naar iemand's grondjes / wildsporen zijn?
pi_144357143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Die stellige uitspraak dat je daar niet kunt verdwalen heeft betrekking op het stuk dat de ouders hebben gelopen, en dat is niet zo heel ver. Zoals bekend loopt het pad door tot aan de bewoonde wereld bij de Caraïbische kust. Er moeten hier en daar afslagen/zijpaden zijn, en het is goed mogelijk dat de meiden dachten dat afslaan hun kans op het bereiken van bewoond gebied zou vergroten. Wij bekijken alles vanuit onze kennis over de jungle en het hoofdpad naar Bocas, maar zij waren in de positie van iemand die zijn eerste spelletje Civ speelt.
Je kunt overal verdwalen, ook op de A2. Maar neemt niet weg dat je er soms behoorlijk je best voor moet doen of er behoorlijk dom voor moet zijn.
pi_144357302
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:46 schreef Grijzemassa het volgende:
Gidsen zullen altijd zeggen dat je kan verdwalen , ja da's waar.
Aan de andere kant zou het mij ook niet verbazen als de Panamezen voor de aangekondigde
hikes van de ouders en ook van de advocaat een stelletje locals het pad opgestuurd hebben met machetes om het pad vrij te maken. Ze willen toch niet aansprakelijk gesteld worden wegens nalatigheid. Het is daar al langer een issue dat trails niet goed onderhouden worden en dat dat gevaar opleveren kan voor toeristen.
Ach het is toch duidelijk waarom dit over gidsen wordt gezegd? Het moet en zal een mysterie blijven. Dus ook als die gidsen (of anderen) voorbeelden geven van eerder verdwaalde toeristen, er wordt zeker iets op bedacht. Verdwalen is namelijk iets héél bijzonders. Eigenlijk bestaat het alleen als theorie (dat heet dan verdwaaltheorie).
En iedereen weet: bijzondere theorieën vragen bijzonder bewijs.
-- <br />Pinpoint
pi_144357408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt overal verdwalen, ook op de A2. Maar neemt niet weg dat je er soms behoorlijk je best voor moet doen of er behoorlijk dom voor moet zijn.
Is dat zo? Verdwalen mensen nooit door andere oorzaken? Ik ken toch aardig wat tegen-voorbeelden.
Het was trouwens niet op de A2.
-- <br />Pinpoint
pi_144357409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:03 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ach het is toch duidelijk waarom dit over gidsen wordt gezegd? Het moet en zal een mysterie blijven. Dus ook als die gidsen (of anderen) voorbeelden geven van eerder verdwaalde toeristen, er wordt zeker iets op bedacht. Verdwalen is namelijk iets héél bijzonders. Eigenlijk bestaat het alleen als theorie (dat heet dan verdwaaltheorie).
En iedereen weet: bijzondere theorieën vragen bijzonder bewijs.
Verdwalen en met z'n tweeën omkomen. Dat vraagt inderdaad bewijs.
De tegenstelling verdwaling tegenover misdrijf is een valse, die dan ook onterecht impliceert dat je eerst vol bewijs voor een misdrijf moet hebben, voordat je daar aan mag denken, terwijl dan zonder dat volle bewijs, verdwaling vanzelfsprekend zou zijn.

Het zit hem in het dood, en slechts voor een klein deel teruggevonden zijn.
pi_144357433
Als dit inderdaad het telefoongebruik van Lisanne en Kris is, dan hebben ze wel heel zuinig proberen om te springen met de batterij. Dat kan een verklaring zijn waarom er geen berichtjes zijn. Echt alleen je telefoon aan doen om te kijken of je kan bellen.
Overigens neem ik aan dat als beiden bewust zijn ten tijde van de eerste noodoproep dat ze hun unlock aan elkaar vertellen/bekijken zodat de ander ook de telefoon kan gebruiken.
pi_144357454

[ Bericht 100% gewijzigd door Deiner op 09-09-2014 18:09:34 ]
pi_144357487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan ben ik vreselijk dom, want ik ben paar maanden geleden verdwaald op de Veluwe.
pi_144357604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:07 schreef Deiner het volgende:

[..]

De tegenstelling verdwaling tegenover misdrijf is een valse, die dan ook onterecht impliceert dat je eerst vol bewijs voor een misdrijf moet hebben, voordat je daar aan mag denken, terwijl dan zonder dat volle bewijs, verdwaling vanzelfsprekend zou zijn.

Verdwaling kan, een ongeluk kan, een misdaad kan ook. Het kan ook een combinatie zijn.
Zo denk ik er over :P
pi_144357624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan ben ik vreselijk dom, want ik ben paar maanden geleden verdwaald op de Veluwe.
Ja, blijkbaar wel.
pi_144357643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:07 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Is dat zo? Verdwalen mensen nooit door andere oorzaken? Ik ken toch aardig wat tegen-voorbeelden.
Het was trouwens niet op de A2.
Let vooral op het woord 'soms'.
pi_144357685
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:07 schreef Deiner het volgende:

[..]

De tegenstelling verdwaling tegenover misdrijf is een valse, die dan ook onterecht impliceert dat je eerst vol bewijs voor een misdrijf moet hebben, voordat je daar aan mag denken.

Bewijs van verdwalen? Dat ontbreekt juis omdat ze het niet na kunnen vertellen. Dat er bewijs voor een misdrijf moet zijn, heb ik niet gezegd of geïmpliceerd. Wel aanwijzingen ervóór (niet zijnde dat je de verdwaaltheorie vanuit Nederland maar zo-zo vindt), en niet van die sterke aanwijzingen tegen.

Maar alleen botresten, tja, dat is een probleem. Daar zitten dus kannibalen, of wilde dieren.
-- <br />Pinpoint
pi_144357696
quote:

[..]

Was je nog leuke locals tegengekomen?
pi_144357759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:17 schreef Deiner het volgende:

[..]

Was je nog leuke locals tegengekomen?
Jawel. Frank van Vloten met zijn vrouw.
pi_144357767
quote:

[..]

Ik ken iemand die op het strand van Schiermonnikoog verdwaalde. Kende het eiland op z'n duimpje, dus met wat trucs vond hij de weg naar de duinen vrij vlot terug. In Panama zullen ze dit niet geloven, als daar een FOK! - BNW is.
-- <br />Pinpoint
pi_144357833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Let vooral op het woord 'soms'.
Hoe zit het nou, met die spyware die uitleest op welke plek een telefoon alleen even aan geweest is?
Moet je die er van tevoren op zetten? En hadden de dames dat?
-- <br />Pinpoint
pi_144357848
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:19 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik ken iemand die op het strand van Schiermonnikoog verdwaalde. Kende het eiland op z'n duimpje, dus met wat trucs vond hij de weg naar de duinen vrij vlot terug. In Panama zullen ze dit niet geloven, als daar een FOK! - BNW is.
Gringo desperado su Schiermonnikoog #8 - no mas signal
pi_144357853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:19 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik bleek steeds in een rondje te lopen en wist niet meer bij welke afslag ik de route op was gekomen.
Ben op een gegeven moment van de wandelroute afgegaan en op de grote weg gaan lopen richting Nunspeet omdat ik wist dat ik dan op een gegeven moment wel op of langs de parkeerplaats waar de auto stond terecht zou komen. En ja.
pi_144357884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

_O_
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:23:44 #124
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144357892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ok staat er
Dank je wel.
pi_144357901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik vertelde er niet bij dat het plotseling mistig geworden was. Dan heb je daar idd kennis en slimheid nodig om bij de duinen te komen. Of mazzel.
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')