nee hoor, je IMSI code gaat ook altijd uit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:40 schreef BertV het volgende:
[..]
De alarmcentrale kan ook de locatie / masten zien. Uiteindelijk geef je alleen je IMEI code door.
Er betaald alleen niemand voor het netwerk. Wel een mooi systeem, bellen naar 112 en 911 kan altijd. Zonder beltegoed, zonder simkaart, met toetsenblokkering... alleen wel bereik nodig helaas.
Ik ben geen tel. expert, maar voor een lokatie berekening heb je meerdere masten nodig, liefst drie. In dit soort landen mag je bij zijn met 1 mast, de locatie bepalen is dan niet te doen.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:47 schreef Poekje01 het volgende:
[..] he, hoe kan ik nou weer mijzelf aanvullen? Afijn, zoek eens bij IMSI catcher....
Zonder SIM zou je het noodnummer moeten kunnen bellen. Mits je bereik hebt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:43 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nooddiensten (112 911) worden natuurlijk gewoon geregistreerd door een provider, met of zonder SIM.
Op zich een goede vraag van jackie12. Geen SIM, wel ontvangst. Dat de provider niets registreert lijkt me duidelijk. Maar wat doet de dailer app in het geval er geen SIM aanwezig is (of kapot)? Registreert de dailer app de oproep en geeft een foutmelding (geen SIM), of geeft deze direct een foutmelding (geen SIM) en biedt geen mogelijkheid een nummer in te toetsen? Ik heb geen idee.
De link werkt niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
http://jonahwinn.com/phot(...)er-ill-fated-hiking-
While I was on my lovely hike the rancher, who keeps a herd of cows in a large set of pens, decided it was time to release them for some grazing. So, when I had made it about halfway back down I found my path completely blocked by cattle. About fifteen, or twenty cows had filled the trail and there was no way to get by them, without getting VERY friendly. On the right side of the trail was a barbed wire fence and on the left a raging river. So, with my hands bleeding I climbed over the fence and ran through what turned out to be a swamp, crossed a river and had to climb back over the barbed wire fence on the other side of the cows.
adventure.html[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik zie nu een paar Panamezen voor me die in elkaar krimpen van angst als het over Fok! Of WS gaatquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef Perico het volgende:
[..]
De mensen die de moeite genomen om expert te worden in deze zaak en hier en op WS hardop met zijn allen denken in deze kladblok...
Die hebben er wel voor gezorgd mede dat er ueberhaupt nog enige druk op de ketel zit en mogelijke, ik herhaal mogelijke kwaadwillenden in Panama nog steeds nerveus blijven dat de zaak niet compleet al was afgedaan met: zal wel domme verdwaling zijn.
Nog meer dan moblo?quote:Ik kom overigens nog meer buiten dan jij iedere dag.
I know, maar een ander nummer. Als ik zou moeten gokken dan vermoed ik dat je een nummer in kan toetsen en kan bellen. Vervolgens wordt er contact met de SIM gelegd om een provider te selecteren. Maarja er is geen sim, dus dan pas foutmelding geen sim.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zonder SIM zou je het noodnummer moeten kunnen bellen. Mits je bereik hebt.
Het kan ook zijn dat die toeristen zelf buiten de paden zijn gaan lopen om wat spectaculairdere kiekjes te kunnen maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:48 schreef Saarah het volgende:
De vrouwen overwegen om de middag van de 1e april Il Pianiste Trail te gaan lopen. Het is een wandelroute die (heen en terug) ongeveer 3 uur duurt. De route staat op zich als veilig bekend, maar er verdwalen er toch wel eens toeristen. Daarom wordt aangeraden deze route niet zonder gids af te leggen. Niet zo lang geleden waren er nog twee toeristen verdwaald, die na enkele dagen in de jungle door indianen waren gevonden. Ook was er in het verleden gewaarschuwd voor berovingen op het pad.
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
Ik moet wel zeggen dat Stacey zo juist op mijn verzoek de ergste dingen uit dat overzicht van de spullen heeft gehaald. Ere wie ere toekomt. Ik had hem er gewoon uitgeflikkerd en dit is beter.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is al meerdere keren gedaan.
Dus bij deze nog maar eens:
Degene met de lapo=laatste post opent het volgende topic. Als het heel lang duurt, laten we zeggen 10 minuten dan is een ander vrij om de nieuwe te openen. Dit gekaap wordt erg vervelend.
Klopt, al volgt die foutmelding direct omdat de telefoon al heeft geconstateerd dat er geen functionerende SIM-kaart in die telefoon zit. De vraag is dan wel waar die SIM-kaart is gebleven en waarom die eruit is gehaald...quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:51 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
I know, maar een ander nummer. Als ik zou moeten gokken dan vermoed ik dat je een nummer in kan toetsen en kan bellen. Vervolgens wordt er contact met de SIM gelegd om een provider te selecteren. Maarja er is geen sim, dus dan pas foutmelding geen sim.
Het zou kunnen verklaren waarom er nooit naar een ander nummer is gebeld.
kijk wellicht anders eens bij deze inmiddels wat verouderde link, blz. 11quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:43 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nooddiensten (112 911) worden natuurlijk gewoon geregistreerd door een provider, met of zonder SIM.
^^Edit: oh kut ik zie dat jackie12 het niet over 112/911 bellen had. Dan niet nee.
Op zich een goede vraag van jackie12. Geen SIM, wel ontvangst. Dat de provider niets registreert lijkt me duidelijk. Maar wat doet de dailer app in het geval er geen SIM aanwezig is (of kapot)? Registreert de dailer app de oproep en geeft een foutmelding (geen SIM), of geeft deze direct een foutmelding (geen SIM) en biedt geen mogelijkheid een nummer in te toetsen? Ik heb geen idee.
Sorry had de link niet goed gekopieerd en het gaat er om dat de koeien niet altijd achter de hekken lopen maar regelmatig overalquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De link werkt niet.
Daarnaast gaat het ook hier dus om een stuk pad/trail waar je de weg niet kunt missen; ingesloten tussen een rivier en een hek.
Als laatste: Dit is dus NIET in het gebied van de eerste noodoproep want dat was nog 10-12 uur lopen van de rivier.
Was dit überhaupt wel op die trail?
Niet voor Fok alleen, wel voor Nederlanders die het (terecht) blijven oprakelen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie nu een paar Panamezen voor me die in elkaar krimpen van angst als het over Fok! Of WS gaat
Ik bedoel inderdaad alleen aan en uitzettenquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:51 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
I know, maar een ander nummer. Als ik zou moeten gokken dan vermoed ik dat je een nummer in kan toetsen en kan bellen. Vervolgens wordt er contact met de SIM gelegd om een provider te selecteren. Maarja er is geen sim, dus dan pas foutmelding geen sim.
Het zou kunnen verklaren waarom er nooit naar een ander nummer is gebeld. Ik kan mezelf voorstellen dat er pas een log wordt aangemaakt zodra contact met de SIM wordt geverifieerd. Bij noodnummers is dat niet nodig, maar zodra je een ander nummer belt mogelijk wel.
Ik ken er al 1 die zenuwachtig gedrag vertoont ja.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie nu een paar Panamezen voor me die in elkaar krimpen van angst als het over Fok! Of WS gaat
Toch al duizend kilometer aan hikes en tweeduizend kilometer op de fiets dit jaar.quote:Nog meer dan moblo?
Dat kan inderdaad, maar het is even goed mogelijk dat Kris en Lisanne om een bepaalde reden van het pad zijn afgeweken (bv een eng dier gezien; of een enge persoon...).quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat die toeristen zelf buiten de paden zijn gaan lopen om wat spectaculairdere kiekjes te kunnen maken.
Het is niet bekend wat dat verdwalen van hen nu precies heeft ingehouden. Alles wijst er op dat het niet meer was dan op de Mirador doorlopen ipv terug keren. het pad volgende kwamen zij toen 'gewoon' bij de indianen uit die hen opgevangen hebben en terug hebben geholpen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:46 schreef Saarah het volgende:
Er is daar wel al een Duits koppel verdwaald, zij zijn toen gevonden door indianen. Dus helemaal onmogelijk om te verdwalen is het blijkbaar toch niet.
Dus ook geen idee of dat wel die trail is en waar? Dan is dit vrij nutteloos om te plaatsen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kwam deze nog tegen. Geen idee hoe en wat.
[ afbeelding ]
Ik denk dat een SIM hot-pluggable is. Niet volgens spec, maar een gebruiker heeft iig de mogelijkheid. Helemaal met de nieuwe toestellen waar ze vanaf de zijkant inschuiven. In dat geval moet er alsnog geverifieerd worden. Het gaat erom of niet-noodnummers überhaupt worden geregisteerd als er geen sim aanwezig is. Op te delen in of je überhaupt op 'bellen' kan drukken, en wanneer de logentry exact wordt aangemaakt (altijd / sim verificatie / radio verificatie / etc).quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, al volgt die foutmelding direct omdat de telefoon al heeft geconstateerd dat er geen functionerende SIM-kaart in die telefoon zit. De vraag is dan wel waar die SIM-kaart is gebleven en waarom die eruit is gehaald...
Ingrid van L. dacht het in het begin. Wat denkt ze nu?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Domnivoor het volgende:
Hier nog eens wat uitspraken over verdwalen in dat gebied:
In het Volkskrant-artikel staat: 'volgens lokale gidsen kunnen reizigers gemakkelijk verdwalen tijdens de tocht en is dat levensgevaarlijk.'
Ingrid L. van de taalschool dacht in het begin dat ze verdwaald waren.
Feliciano G. (gids in Boquete) was er aanvankelijk ook van overtuigd dat ze verdwaald waren. Verder zegt hij dat je op de Pianista zelf bijna niet kan verdwalen, maar dat sommigen op de top de verkeerde kant op lopen.
Baru (gids uit Boquete, volgens eigen zeggen) zegt dat het pad duidelijk is tot aan de paddock maar dat je het daar kwijt kan raken.
Plinio M. (gids in Boquete) zegt dat het geen echt wandelpad is maar een lange route dwars door de jungle.
Britta Sanders schrijft dat er een keer zes(!) gidsen samen zijn verdwaald.
Enrique Arrocha, advocaat van de familie Kremers en inwoner van Boquete, heeft zelf de hele route uitgekamd. Hij zei gisteren: Kris en Lisanne hadden de route niet alleen kunnen vinden zonder hulp van een local/gids die het gebied kent.
En voor de honderdste keer: ik vind het niet waarschijnlijk dat ze verdwaald zijn (zie bericht van Perico hierboven). Maar mensen die het gebied kennen zeggen dat het wel kan.
Die wordt volgens mij pas aangemaakt als je op verbinding probeert te maken. Anders zou je al een key logging-achtig iets erop hebben moeten zitten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik denk dat een SIM hot-pluggable is. Niet volgens spec, maar een gebruiker heeft iig de mogelijkheid. Helemaal met de nieuwe toestellen waar ze vanaf de zijkant inschuiven. In dat geval moet er alsnog geverifieerd worden. Het gaat erom of niet-noodnummers überhaupt worden geregisteerd als er geen sim aanwezig is. Op te delen in of je überhaupt op 'bellen' kan drukken, en wanneer de logentry exact wordt aangemaakt.
gidsen zullen altijd zeggen dat verdwalen mogelijk is,anders worden ze zelf overbodigquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ingrid van L. dacht het in het begin. Wat denkt ze nu?
Feliciano G. Was er aanvankelijk van overtuigd. Waar is hij nu van overtuigd?
Verder spreken diverse gidsen elkaar nogal tegen eigenlijk en hebben sommigen het over de top van de berg en de vindplek van de spullen i.p.v. het pad. En dat terwijl die plekken een behoorlijk eind van dat pad zijn gelegen.
Ja en Nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad alleen aan en uitzetten
Kan ik dit ( als dader) "veilig" doen zonder Sim kaartje zonder dat achteraf vast komt te staan dat ik in een gebied was met bereik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |