Ja, ze hebben allemaal een eigen mening, net als wij hierquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ingrid van L. dacht het in het begin. Wat denkt ze nu?
Feliciano G. Was er aanvankelijk van overtuigd. Waar is hij nu van overtuigd?
Verder spreken diverse gidsen elkaar nogal tegen eigenlijk en hebben sommigen het over de top van de berg en de vindplek van de spullen i.p.v. het pad. En dat terwijl die plekken een behoorlijk eind van dat pad zijn gelegen.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:01 schreef StaceySinger het volgende:
gidsen zullen altijd zeggen dat verdwalen mogelijk is,anders worden ze zelf overbodig
Er zijn ook mensen die aan het begin van de Pianista linksaf slaan op de y-splitsing. Dan kun je heel lang doorlopen, maar kom je aan de open kant van de berg.. zonder doel verder.. daar zijn mensen ook wel eens heen gestuurd, door een gids die dit moedwillig zei, zelf afdalend van de Pianista terug naar Boquete..quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Domnivoor het volgende:
Hier nog eens wat uitspraken over verdwalen in dat gebied:
In het Volkskrant-artikel staat: 'volgens lokale gidsen kunnen reizigers gemakkelijk verdwalen tijdens de tocht en is dat levensgevaarlijk.'
Ingrid L. van de taalschool dacht in het begin dat ze verdwaald waren.
Feliciano G. (gids in Boquete) was er aanvankelijk ook van overtuigd dat ze verdwaald waren. Verder zegt hij dat je op de Pianista zelf bijna niet kan verdwalen, maar dat sommigen op de top de verkeerde kant op lopen.
Baru (gids uit Boquete, volgens eigen zeggen) zegt dat het pad duidelijk is tot aan de paddock maar dat je het daar kwijt kan raken.
Plinio M. (gids in Boquete) zegt dat het geen echt wandelpad is maar een lange route dwars door de jungle.
Britta Sanders schrijft dat er een keer zes(!) gidsen samen zijn verdwaald.
Enrique Arrocha, advocaat van de familie Kremers en inwoner van Boquete, heeft zelf de hele route uitgekamd. Hij zei gisteren: Kris en Lisanne hadden de route niet alleen kunnen vinden zonder hulp van een local/gids die het gebied kent.
En voor de honderdste keer: ik vind het niet waarschijnlijk dat ze verdwaald zijn (zie bericht van Perico hierboven). Maar mensen die het gebied kennen zeggen dat het wel kan.
Feit is wel dat zij dat gebied beter kennen dan alle mensen hier bij elkaar. Het lijkt er toch ook wel op dat sommige van die mensen wat zijn afgestapt van de theorie van het verdwalen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, ze hebben allemaal een eigen mening, net als wij hier
Wat Ingrid L. nu denkt weet ik niet. Ze heeft zich er later niet meer over uitgelaten.
Feliciano G. heeft nog twee andere mogelijkheden naar voren gebracht.
[..]
gidsen zullen altijd zeggen dat verdwalen mogelijk is,anders worden ze zelf overbodig
Wie weet kwamen ze een leuke local tegen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:03 schreef Perico het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die aan het begin van de Pianista linksaf slaan op de y-splitsing. Dan kun je heel lang doorlopen, maar kom je aan de open kant van de berg.. zonder doel verder.. daar zijn mensen ook wel eens heen gestuurd, door een gids die dit moedwillig zei, zelf afdalen van de Pianista terug naar Boquete..
Maar dat hebben Kris en Lisanne niet gedaan. Verder zou je je orientatie wat kunnen verliezen bij het oversteken van de rivieren, al wordt dus gesteld dat ze daar mogelijk nooit geweest zijn.
Toch is het zo bij de rivieren.. ook al moet je als je er aankomt, soms even de nodige meters naar rechts of links om over te steken.. er is dan wel weer een pad.. dus als je terug wilt.. kun je ook weer net zo lang doorzoeken tot je het pad ziet, je duikt niet zomaar de struiken in.
Het is hier al Nederland al zo: wordt een pad niet druk belopen in het bos, overwoekert het. Dat is daar nog 10x zo erg.
Dus als ik zonder simkaartje in een gebied met bereik de telefoon aanzet en snel weer uitzet dan valt achteraf met speciale software te achterhalen waar ik op dat moment was?quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:02 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ja en Nee.
- Ja als je een kruimeldief bent en nobody really cares.
- Nee, als je een terrorist of seriemoordenaar bent en onderdeel van een serieus recherche onderzoek met
een budget en mankracht. Je hebt speciale onderzoeksteams met speciale software nodig, om dit aan te
tonen. Maar het kan tot lang na dato.
Ja, dat valt te achterhalen. Zelfs relatief eenvoudige spyware kan dat uitlezen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus als ik zonder simkaartje in een gebied met bereik de telefoon aanzet en snel weer uitzet dan valt achteraf met speciale software te achterhalen waar ik op dat moment was?
Om zoiets doortrapts te doen moet ik dus echt in een gebied zitten zonder bereik?
foutje, sorryquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus als ik zonder simkaartje in een gebied met bereik de telefoon aanzet en snel weer uitzet dan valt achteraf met speciale software te achterhalen waar ik op dat moment was?
Om zoiets doortrapts te doen moet ik dus echt in een gebied zitten zonder bereik?
Zeer vreemd bericht. Wordt door heel veel berichten tegen gesproken:quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:48 schreef Saarah het volgende:
De vrouwen overwegen om de middag van de 1e april Il Pianiste Trail te gaan lopen. Het is een wandelroute die (heen en terug) ongeveer 3 uur duurt. De route staat op zich als veilig bekend, maar er verdwalen er toch wel eens toeristen. Daarom wordt aangeraden deze route niet zonder gids af te leggen. Niet zo lang geleden waren er nog twee toeristen verdwaald, die na enkele dagen in de jungle door indianen waren gevonden. Ook was er in het verleden gewaarschuwd voor berovingen op het pad.
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
Het 'verdwalen' bestaat dus uit het doorlopen na de Mirador, niet uit het pad kwijt raken want ook hier gaat F er dan zonder meer vanuit dat ze veilig bij die bruggen aankomen.quote:
De vrouwen zouden mede op basis van de tekst doorgelopen kunnen zijn bij het uitzichtpunt. 'Bovenop die top staan geen markers', zegt gids Feliciano Gonzalez. 'Dus wat soms gebeurt, is dat mensen de andere kant de berg af gaan. Na ongeveer een dag, misschien anderhalve dag lopen, kom je dan uit bij de rivier Culebra. Op dit punt is de rivier heel hoog en stroomt het water supersnel. Er hangen alleen twee kabels boven het water.' .
De exacte tekst die Lonely Planet onder dat stukje had staan was:quote:De Lonely Planet waarschuwt in zijn tekst wel voor berovingen. De taalschool liet deze waarschuwing achterwege.
Daar stond dus niets over verdwalen of een gids, maar puur over berovingen.quote:Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.
Ik sluit het niet uit.. de Kremers zelf kwamen een hele stoet tegen met hun vee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:
Wie weet kwamen ze een leuke local tegen?
Nou maar dan klopt jouw bron toch ook niet helemaal, want daar staat ook het volgende in:quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zeer vreemd bericht. Wordt door heel veel berichten tegen gesproken:
Bijvoorbeeld:
http://www.demorgen.be/dm(...)er-dan-vermeld.dhtml
[..]
Dat kunnen de andere users niet zien en dan krijgen de mods vragen waarom een bepaald iemand (vaak) de topics kaapt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat Stacey zo juist op mijn verzoek de ergste dingen uit dat overzicht van de spullen heeft gehaald. Ere wie ere toekomt. Ik had hem er gewoon uitgeflikkerd en dit is beter.
De ouders van Kris kwamen in hun video ook koeien tegen voor de Mirador.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Sorry had de link niet goed gekopieerd en het gaat er om dat de koeien niet altijd achter de hekken lopen maar regelmatig overal
http://jonahwinn.com/phot(...)iking-adventure.html
I awoke Wednesday to a beautiful clear sky and it was the first we’ve seen here in weeks. I decided it would be a perfect day to take a hike on one of my favorite trails, Il Pianista. The trail is named for the Italian Restaurant at the entrance to the trail that I have yet to try, but is known for having some of the best Italian food in Boquete.
The Il Pianista Restaurant
[..]
Onzin. Dat zijn drie foto's. Het gebied is een paar honderd vierkante kilometer groot.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan je hier verdwalen? Er zijn GEEN afslagen, kruisingen of zijpaden.
Toevallig had ik mijn oude rooted Android Galaxy S naast me liggen dus even snel getest zonder SIM en zonder sim + uitgeschakelde radio. Voor beide geldt hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik denk dat een SIM hot-pluggable is. Niet volgens spec, maar een gebruiker heeft iig de mogelijkheid. Helemaal met de nieuwe toestellen waar ze vanaf de zijkant inschuiven. In dat geval moet er alsnog geverifieerd worden. Het gaat erom of niet-noodnummers überhaupt worden geregisteerd als er geen sim aanwezig is. Op te delen in of je überhaupt op 'bellen' kan drukken, en wanneer de logentry exact wordt aangemaakt (altijd / sim verificatie / radio verificatie / etc).
Of hun provider had geen contract met een provider uit Panama, lijkt me helemaal sneu.![]()
![]()
![]()
Zoals ik al schreef: F. heeft later twee andere mogelijkheden genoemd. Het artikel dat je hier noemt is van na de vondsten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)er-dan-vermeld.dhtml
Het 'verdwalen' bestaat dus uit het doorlopen na de Mirador, niet uit het pad kwijt raken want ook hier gaat F er dan zonder meer vanuit dat ze veilig bij die bruggen aankomen.
We zijn in eerste instantie op het verkeerde been gezet door een opmerking van een gids (niet F) die zei dat er maar 3 tot 4 maal per jaar op die trail gelopen werd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:03 schreef Perico het volgende:
Het is hier al Nederland al zo: wordt een pad niet druk belopen in het bos, overwoekert het. Dat is daar nog 10x zo erg.
er staan er al 2 toch ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Die tabel met telefoongegevens moet in de OP. Dat is cruciale informatie.
Ik bedoel de Excel tabel met kleuren waarin je dat strakke patroon van telefoonactiviteit kunt zien.quote:
Ik zou alles proberen als bellen niet lukt, en je bent met twee telefoons. Kaartje van de ene in de andere en omgekeerd. Op een hoog punt gaan staan, en dan nog eens heen en terug verwisselen. Proberen zonder kaartje, zou ik ook doen. En in paniek misschien nog veel meer, wat op FOK! dan later heel verdacht wordt gevonden. In topics die eindigen met "maar dat zullen we wel nooit te weten komen" .quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, al volgt die foutmelding direct omdat de telefoon al heeft geconstateerd dat er geen functionerende SIM-kaart in die telefoon zit. De vraag is dan wel waar die SIM-kaart is gebleven en waarom die eruit is gehaald...
Ja maar zoals je kunt lezen in de blog laten de boeren op bepaalde tijden de koeien los rond lopen om verder te grazen. Dan maken ze dus zijpaden op het oorspronkelijke pad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De ouders van Kris kwamen in hun video ook koeien tegen voor de Mirador.
Valt het je trouwens niet op dat die foto's heel vaak hekken laten zien?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar niets wijst erop dat deze foto's na de Mirador zijn gemaakt. Die rivier kan dus aan de Boquete zijde van de CD liggen.
De vraag is wat er gevaarlijk is (de kabelbruggen) en waar het onduidelijk wordt (na de oversteken).quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:14 schreef Saarah het volgende:
[..]
Nou maar dan klopt jouw bron toch ook niet helemaal, want daar staat ook het volgende in:
"Reizigers die de tekst verkeerd begrijpen, kunnen - onterecht - denken dat ze na dit punt gewoon door moeten lopen om bij het begin uit te komen. Ze komen dan terecht op een lang, gevaarlijk en onduidelijk pad. "
Mij lijkt het dat als het pad echt gevaarlijk en onduidelijk is, dat je dan wél kan verdwalen.
ok staat erquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik bedoel de Excel tabel met kleuren waarin je dat strakke patroon van telefoonactiviteit kunt zien.
Als die gegevens allemaal kloppen, dan ben ik het met Kremers eens dat niet verklaard kan worden door slechts een verdwaling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |