Wist nog niet dat ze weer een nieuwe hebben maar klinkt erg goed. Een dezer dagen even oppikken, ben aardig fan van 't Uiltjequote:Op dinsdag 9 september 2014 00:03 schreef Quoi het volgende:
Iemand Mind Your Step van 't Uiltje al gedegusteerd?Lekkere stout, zeg ik je
Cranberries en romige chocola, zoiets
Oeps!!!quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dit is topic #29, als je de ''open nieuw deel''-knop gebruikt dan hoogt ie automatisch het nummer in de topictitel op.
ben er laatst geweest... de ongelovige thomas was wel goed te doenquote:Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef Zemmus het volgende:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe stout van jopen! Meesterstuk 2012 en de extra stout zijn ook echt fijne bieren!
Ik ben benieuwd. Als Grolsch-liefhebber wil ik deze twee nieuwe zeker een keer uitproberen. En ik waardeer hun poging om speciaalbieren aan de man te brengen. Hoop alleen niet dat het te zoete bende is.quote:Grolsch komt met twee nieuwe speciaalbieren
De Enschedese bierbrouwer Grolsch komt met twee nieuwe speciaalbieren. De bieren hebben de namen Milde Amber en Kruidige Pale Ale. Beide biertjes zijn vanaf 15 september te koop in een six-pack.
Kopers van de nieuwe biersoorten kunnen via een website hun mening geven over het bier, over de naam en over het glas dat bij het biertje hoort. Deze beoordelingen neemt Grolsch mee, om volgend voorjaar de biersoorten opnieuw te introduceren met een nieuwe naam en een glas.
Kruidige Pale Ale
Kruidige Pale Ale is een aangenaam bitter bier en heeft een licht pittige smaak. Deze Pale Ale is gebrouwen met drie soorten Amerikaanse hop en heeft 6% alcohol. De adviesprijs voor een sixpack Kruidige Pale Ale met 0,30 flesjes is ¤5,99.
Milde Amber
Milde Amber is mild van smaak met een bitterzoet randje. Milde Amber van Grolsch bevat twee moutsoorten, namelijk pale mout en karamel mout. Dit bier smaakt uitstekend bij salades of pasta's. Milde Amber heeft 5% alcohol. De adviesprijs voor een sixpack Milde Amber met 0,30 flesjes is ¤5,49.
Ik dacht al dat ik heel veel gemist had in een paar uurquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dit is topic #29, als je de ''open nieuw deel''-knop gebruikt dan hoogt ie automatisch het nummer in de topictitel op.
Klinkt wel lekker ja. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als Grolsch-liefhebber wil ik deze twee nieuwe zeker een keer uitproberen. En ik waardeer hun poging om speciaalbieren aan de man te brengen. Hoop alleen niet dat het te zoete bende is.
Die vond ik ook top jaquote:Op donderdag 11 september 2014 10:44 schreef Rvhkd het volgende:
Vorig weekend trouwen een Aventinus Eisbock op, wat een heerlijk biertje is dat zeg. Beetje zoetig en een goede dot alcohol erin! Zowieso een goede brouwerij!
Da's een goede unit ja! Net even in Untappd nagekeken en die heb ik 4,5* gegevenquote:Op donderdag 11 september 2014 10:44 schreef Rvhkd het volgende:
Vorig weekend trouwen een Aventinus Eisbock op, wat een heerlijk biertje is dat zeg. Beetje zoetig en een goede dot alcohol erin! Zowieso een goede brouwerij!
Speculaas. Wowquote:Op zondag 14 september 2014 22:22 schreef Karstman het volgende:
Was op Terschelling dit weekend en dronk Scelling Blond, Koan en Stout. Wordt gebrouwen bij Wolf in België van gerst dat op Terschelling verbouwd wordt. Best te drinken. Koan is friszoet maar verder niet heel speciaal. De Blond lijkt erg op Vedett Blond maar dan wat minder droog. De Stout is aan de zoete kant met veel laurier, speculaas en wat chocola en kersen.
daar verschillen de meningen en wijsheden over. sommigen zeggen liggend ivm kurk, anderen zeggen liggend omdat die dan gelijkmatiger rijpt, anderen zeggen dat de kurken van nu zo modern zijn dat ze niet of nauwelijks uitdrogen etc. die oude gueuzes liggen vaak wel, maar ik weet niet of dat nou alleen voor dat type bier is. ik laat ze altijd recht op staan. vooralsnog werkt dat prima en zit je niet te kutten met het uitschenken (ivm gist).quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:40 schreef Deetch het volgende:
En even een vraagje aan de kenners:
Ik heb nog een 0.75L Karmeliet staan, moet die liggend of staand opgeslagen en hoe lang houdbaar (afgezien van houdbaarheid datum)
Het zijn net pepernoten!quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
Dirck III, de slijterijafdeling van Dirk, heeft deze week bokbier in de reclame.
Is dit niet erg vroeg? Bokbier hoort toch pas vanaf oktober verkocht te worden.
Overigens is alleen de Chouffe Bok 6666 echt interessant volgens mij. Amstel bokquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
Dirck III, de slijterijafdeling van Dirk, heeft deze week bokbier in de reclame.
Is dit niet erg vroeg? Bokbier hoort toch pas vanaf oktober verkocht te worden.
wat voor Day?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:16 schreef opperkleurder het volgende:
Nog mensen die Zwanze Day willen gaan vieren? Ik ben dit weekend in Lille dus denk dat ik even langs wip bij La Capsule, lees daar goede dingen over.
In 53 café's over de hele wereld wordt een eenmalig een speciaal brouwsel van Cantillon geschonken. Het gaat om de Cuvee Florian (genoemd naar de zoon van de brouwer) een mix van een drie jaar gerijpte Iris Grand Cru en Kriek. In Nederland krijgt alleen de Bierkoning in Amsterdam een vat.quote:
Ah, nog nooit van gehoord...quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
In 53 café's over de hele wereld wordt een eenmalig een speciaal brouwsel van Cantillon geschonken. Het gaat om de Cuvee Florian (genoemd naar de zoon van de brouwer) een mix van een drie jaar gerijpte Iris Grand Cru en Kriek. In Nederland krijgt alleen de Bierkoning in Amsterdam een vat.
Tja, van Dirck III kan je ook niet verwachten dat ze veel keuze hebben uit bokbier.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Overigens is alleen de Chouffe Bok 6666 echt interessant volgens mij. Amstel bok
Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Tja, van Dirck III kan je ook niet verwachten dat ze veel keuze hebben uit bokbier.
Bokbier van Amstel vind ik lekkerder dan die van Heineken of Grolsch.
Dat heeft de AH ook, zo ongeveerquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).
Keuze genoeg?
Ja, omdat dit het hele aanbod is. Dirck III is goedkoper.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat heeft de AH ook, zo ongeveerDeze week ga ik in ieder geval Chouffe en Gulpener halen, heerlijk
Vandaag de Chouffe en de Steenbrugge gehaald. Straks eens eentje soldaat maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:36 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja, omdat dit het hele aanbod is. Dirck III is goedkoper.
Ik vond 'm heerlijk!quote:Op woensdag 17 september 2014 15:52 schreef mckroket het volgende:
manman ik heb gisteren die pepperspray porter op van het uiltje. wat een compleet ranzig bier zeg.
ik houd van stouts en porters en ik houd ook van pittig eten. ik gooi overal sambal en tabasco door. maar dit bier slaat nergens op. hij ruikt en ziet er fantastisch uit, maar na 1 slok proef je niks meer behalve peper. hij was niet te heet ofzo, je gaat er niet van tranen, maar je proeft niks anders dan pittigheid in je keel. dit blijft echt vervelend lang hangen, ik heb 5 slokken genomen en daarna alles weggepleurd maar daarna toch nog 20 minuten met die gekke smaak in mn keel rondgelopen.
wat een complete mislukking zeg. ik vond de rook en vuur van de molen echt miljoenen keren beter, die was zelfs echt super lekker. (iets met balans enz)
en op ratebeer iedereen zeggen, ja ik houd van pittig dus dit is geweldig. nee, dit bier slaat nergens op. alleen maar fanboys "kijk mij nou dit lekker vinden".
ga mij niet vertellen dat iemand dit lekker vind hier he
Vond Cookie Bier opzich wel lekker. Net pepernoten. Mijn vriendin vond het naar wierook smakenquote:Op woensdag 17 september 2014 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vond 'm heerlijk!
GeintjeNooit gehad, maar hij klinkt vrij smerig inderdaad
. Beetje zoals mijn Cookie Beer van een tijdje terug. Bier = oké! Koekjes = oké! Maar die combi is geen succesrecept
Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45quote:Op donderdag 18 september 2014 08:23 schreef larry_flynt het volgende:
Bij de Vomar verkopen ze skuumkopje voor 1 euro nog wat. Dacht dat ze dit alleen bij slijterijen verkochten. Bij mijn vriendin zit een coop, daar verkopen ze gewoon de leckere en ander lokaal bier en veel speciaal bier. Moeten meer supermarkten doe.
Bij m'n ouders heeft de Spar het inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45
Hmm... Skuumkoppe...quote:Op donderdag 18 september 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45
De La Trappe bok vind ik erg lekker. Het is wel wat meer een zware hufter qua smaak dan veel andere bokbieren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).
Keuze genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |