Victorinox heb ik alleen ervaring met hun uitbeenmessen, met die stevige antislipgrepen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad niet duur zeg! Ik was uitgegaan van veel meer geld maar voor 30 euro kan je nog eens twee mesjes proberen.
Zijn hun andere messen nog bijzonder? Niet dat we nog iets nodig hebben maar kwaliteit kopen is altijd leuk
Wat is er mis met een pan rijst? En als je om een pit verlegen zit, rijst kan best een poosje in een gesloten pan staan (wordt het lekkerder van vind ik). Dus kun je eerst de rijst koken en dan je sausquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:02 schreef Againzender het volgende:
Piet, of een ieder die dit topic volgt, ik heb een uitdaging. Ooit waren mijn vrouw en ik met ons tweeen, maar ondertussen zijn daar nog drie hongerige jongens bij gekomen.
Probleem nu is dat onze rijststomer die op het fornuis gaat niet meer genoeg rijst kan bevatten om ons allemaal te voeden.
Wat zijn de ervaringen met elektrische rijststomers? Scheelt ook weer een pit op het fornuis..
Of heeft iemand een beuk-stomer voor een fornuis?
Ik hoor graag ervaringen
Een rijstkoker is gewoon fijner omdat je een pit extra overhoudt en er geen omkijken naar hebt. Rijst in een gesloten pan laten staan, dan heb je nog steeds die pit nodig. En je moet hem sowieso halverwege zacht zetten en als je daar te laat mee bent kan je je fornuis schoonmaken. En als je geen koude of lauwe rijst wilt en hij is al klaar moet je hem op een plaatje zetten. Allemaal prima te doen als je geen rijstkoker hebt, maar een rijstkoker is gewoon wel handiger. En t is een investering van niks.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 08:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er mis met een pan rijst? En als je om een pit verlegen zit, rijst kan best een poosje in een gesloten pan staan (wordt het lekkerder van vind ik). Dus kun je eerst de rijst koken en dan je saus
Dat is echt het enige dat ik altijd verpest. -gaat in een hoekje zitten van schaamte-quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, snap ook niet wat er zo moeilijk is aan het koken van rijst.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:26 schreef emmyemmy het volgende:
Piet. Ik heb hier 4 konijnenbouten en wilde morgen konijnenstoof maken. Heb jij een lekker recept? Iets met grofgesneden groente en wat ik met geroosterde nieuwe aardappeltjes kan serveren. Ik heb wel wat recepten gevonden, maar die vind ik allemaal op zuurvlees lijken.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zondag 28 maart 2004 @ 19:38 • 119
Pietverdriet
Konijn aan stukken
Kriekenbier
knoflook
peen
peper zout, grove mosterd
ui
Kruid konijn, braad het aan in boter, doe de uien knoflook en peen erbij, net als de rest, stoven tot gaar,
Mmmm
Klinkt goed! Is de mosterd erg goed te proeven? Ik houd namelijk helemaal niet van mosterd, word al misselijk van de smaak.quote:
Niet erg, maar laat je het gewoon weg als je het niet lekker vind, doe je er een blaadje foelie en een blad laurier bijquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:20 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Klinkt goed! Is de mosterd erg goed te proeven? Ik houd namelijk helemaal niet van mosterd, word al misselijk van de smaak.
Wat volgens mij ook wel een rol speelt is hoe hoog je de aardappels stapeld.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:14 schreef sirdanilot het volgende:
Nou ja ik ben maar begonnen met de gratin alvast, had geen zin om op piet te wachten
- Aardappels in dunne plakjes gesneden (rauw dus; heb wel recepten gevonden voor gekookt maar ik wilde de aardappels nu juist niet voorkoken)
- Room gemengd met kruiden (peper nootmuskaat chilipeper zout knoflook en beetje soyasaus omdat ik dat toch overal altijd indonder)
- aardappels gestapeld met wat van de room om en om
- beetje kaas erover
-alufolie erover en in de oven
Hopelijk worden de aardappels gaar voordat de bovenkant verbrandt, en/of voordat ik doodga van de honger...Ik schat dat het een uurtje gaat duren, goede schatting?
Nee, de room gaat koken en dat gaart alle aardappels, een dikke laag duurt natuurlijk wel wat langerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Wat volgens mij ook wel een rol speelt is hoe hoog je de aardappels stapeld.
Te hoog, dan worden de bovenste rijen wel gaar, maar onderin niet.
Dat laat ik weg dan. In je recept staat 'kruid konijn', welke kruiden? Oh en hoe lang moet het stoven?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet erg, maar laat je het gewoon weg als je het niet lekker vind, doe je er een blaadje foelie en een blad laurier bij
Lees het recept nog eens goedquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:56 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Dat laat ik weg dan. In je recept staat 'kruid konijn', welke kruiden? Oh en hoe lang moet het stoven?
Peper en zout?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Lees het recept nog eens goedwant de kruiden staan erbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |