abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2014 @ 16:57:09 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144316998
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.
Be happy with the little things in life
  maandag 8 september 2014 @ 16:58:30 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144317050
laatste 2 posts

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:59 schreef Minarosa het volgende:
Afspraak van de gynaecoloog is binnen. Eind oktober. Ik ben een beetje teleurgesteld dat het nog zo ver weg is (had begrepen van huisarts dat er geen wachttijd was, dit wordt het eerste bezoek), maar ja zwanger worden is een oefening in geduld en hopelijk kinderen later ook ;)
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:44 schreef coccinelle het volgende:
Eind oktober duurt best nog wel even :{ . Misschien kun je zo nu en dan bellen om te vragen of er eerder plek is?

Ik mag plaatsnemen op het wachtbankje. Dit weekend is mijn ei gesprongen en goed benut ;) . Nu hopen dat ik een normale luteale fase deze keer heb. Mocht het deze keer wederom niet lukken, dan krijg ik volgende maand clomid.
Minarosa :* balen dat je zo lang moet wachten, hopelijk gaat de tijd snel voor je om

oooh cocci spannend!!! Mijn duimen draaien voor je ^O^
pi_144344181
Spannend Cocci! Dat wachten hè...

Ik heb gebeld en mijn afspraak is verplaatst naar volgende week *O* Was foutje gemaakt. Gelukkig veel afleiding deze week. Ik ben wel benieuwd wat er precies besproken/onderzocht gaat worden; werd me niet helemaal duidelijk uit het foldertje. Daar stonden wel opties in. Ik zie het vanzelf wel.
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:26:16 #4
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144349351
Welkom Minarosa en wat fijn dat de afspraak vervroegd kon worden ^O^

Cocci spannende tijden dus voor je, succes!
pi_144355653
Gelukkig dat je toch nog snel aan de beurt bent, mina. Denk dat je eerst een intake gesprek krijgt en bloed moet prikken.

Cocci: wat spannend. Sterkte met de wachtweken.

Ik had zondag een echo. Er waren nog geen noemenswaardig grote follikels. Mijn baarmoederslijmvlies was al wel goed dikker geworden. Dat duurde de vorige ronde veel langer.

Gyn wil dat ik nog op dezelfde dosis blijf vanwege bms en ze anders bang is dat er te veel follikels tegelijk ontwikkelen. Zelf denk ik van niet omdat vorige ronde pas een hogere dosis aansloeg.

Morgen weer echo en dan denk ik wel ophogen.
pi_144380047
Er zijn 3! Follikels. 1 van 11,5 en 2 van 10,5. Bms is goed dik.

Hopen dat er maar 2 verder ontwikkelen..

Vrijdag weer echo en de dosis hoeft dus zeker niet omhoog
pi_144380076
Mooi zo Arja! *O* Groeien met die hap!

Spannend Cocci, succes met wachten tot je kunt testen.

Welkom nog Minarosa, had ik nog niet gedaan geloof ik. Fijn dat je al zo snel (achteraf) terecht kunt. Das wel beter dan nog een maand wachten, hoewel je geduld inderdaad helaas nog wel vaker getest gaat worden ben ik bang. Ik bedacht me gisteravond ook dat het nu alweer een half jaar is na de vorige punctie en hopelijk hebben we er deze maand weer een, heb actie nodig!
pi_144446761
Kutzooi, er groeien 6 follikels van tussen de 10 en 13 mm.

Dosis nu omlaag met het risico dat alle eitjes krimpen of verdwijnen. Hopen dat er 2 verder groeien. Als het er meer dan 3 zijn dan wordt de poging afgebroken.

Hoe kan dat nou weer? Vorige ronde reageerde mijn lichaam pas op de maximale dosis en nu spuit ik maar 150 en de eitjes slaan op hol.
Zo is er ook geen zicht te krijgen op mijn cyclus en zullen we dus veel rustiger moeten beginnen en blijf ik zo belachelijk veel echo's houden.

Aurum: hoe ging jullie gesprek?

Lijn: ik duim voor actie!
pi_144447199
Arja, zullen we wisselen, want heir is het kut :( 1 goeie en 2 matige follikels... het lijkt erop dat mijn stokken gewoon mniet meer willen uitspugen dan 2/3 eieren... volgende week terug om te zien of er meer groeit en wanneer er gepunctiet gaat worden.
pi_144447261
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef Lijnloos het volgende:
Arja, zullen we wisselen, want heir is het kut :( 1 goeie en 2 matige follikels... het lijkt erop dat mijn stokken gewoon mniet meer willen uitspugen dan 2/3 eieren... volgende week terug om te zien of er meer groeit en wanneer er gepunctiet gaat worden.
Ik wil wel ruilen hoor! Maar dan wel met mijn dna erin. Hm dat wordt lastig.

Frustrerend lijn. Hoeveel pogingen krijg je nog vergoed?
pi_144447875
Dit wordt de 2e punctie... Dus daarna nog 1.... :(
pi_144447995
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:28 schreef Lijnloos het volgende:
Dit wordt de 2e punctie... Dus daarna nog 1.... :(
Wat wordt er verstaan onder matige follikels?
Kun je overwegen deze poging af te breken, of telt ie toch mee?
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:35:20 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144448026
Arja, damn dat schiet niet op zeg. Maf dat je lijf steeds verschillend reageert :*

Lijn, potdomme zeg, dat schiet bij jou ook niet op. Dikke knuf :*

[ Bericht 38% gewijzigd door droomvrouwtje op 12-09-2014 11:18:53 ]
pi_144448194
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:33 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat wordt er verstaan onder matige follikels?
Kun je overwegen deze poging af te breken, of telt ie toch mee?
Afbreken heeft weinig zin... dat zou al de zoveelste keer zijn. Kreeg ook het advies om nu gewoon te pakken wat we pakken kunnen want kennelijk komt er gewoon niet meer. We hebben nu allerlei dosissen en medicijnen geprobeerd maar meer wordt het niet.

De goeie wasa 13mm en de matigen waren 9 mm... allemaal links, rechts zat helemaal niks (ja, een paar in voorraad, maar die deden echt niks).... dus de hoop is wel dat die 9mm nog groter gaan worden (die hoop en indruk heb ik wel, want dat was voorgaande keren wel het geval). Waarschijnlijk wel de personeelstuitjes van zowel man als mij naar de maan door de punctiemomentmogelijkheden -O- ...
pi_144448367
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:41 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Afbreken heeft weinig zin... dat zou al de zoveelste keer zijn. Kreeg ook het advies om nu gewoon te pakken wat we pakken kunnen want kennelijk komt er gewoon niet meer. We hebben nu allerlei dosissen en medicijnen geprobeerd maar meer wordt het niet.

De goeie wasa 13mm en de matigen waren 9 mm... allemaal links, rechts zat helemaal niks (ja, een paar in voorraad, maar die deden echt niks).... dus de hoop is wel dat die 9mm nog groter gaan worden (die hoop en indruk heb ik wel, want dat was voorgaande keren wel het geval). Waarschijnlijk wel de personeelstuitjes van zowel man als mij naar de maan door de punctiemomentmogelijkheden -O- ...
Wat ontzettend rot is dat toch, Lijn! En zo herkenbaar ook, bij mij wilde ze ook niet groeien, welke medicijnen ik ook probeerde. Tot we weer met clomid bezig waren en ik tegelijkertijd met SHE-dieet (suikervrij dus) bezig was en er ineens 7 rijpten! Is dat misschien nog een optie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:50:01 #16
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144448394
Lijn niet om je schrik aan te jagen maar hoe zit het met je AMH (eicel voorraad) waarde? Ben je daar al eens op gecheckt?
pi_144449189
Geen idee miss.... wie weet...

Dobbey, dat was voor mij juist de reden om op tijd naar de gyn te stappen, mijn moeder was 38 toen ze in de overgang terecht kwam, dus daar was ik inderdaad al scherp op en bang voor maar toen is meteen gekeken en er zat (toendertijd, bijna 2 jaar geleden) meer dan genoeg om te concluderen dat ik voorlopig geen last ervan zou hebben...
pi_144457881
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:50 schreef dobbey het volgende:
Lijn niet om je schrik aan te jagen maar hoe zit het met je AMH (eicel voorraad) waarde? Ben je daar al eens op gecheckt?
Betekent dit omgekeerd voor mij dat ik dus nog een grote voorraad heb, omdat ik 6 follikels heb? Of werkt dat niet zo?

Zou me wel gerust stellen, omdat ik al 36,5 ben.

Lijn: ik duim dat de matige eitjes gewoon groeien en mee gaan doen!
Wanneer heb je weer een echo?

[ Bericht 7% gewijzigd door Arja op 12-09-2014 17:21:33 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:39:47 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144465825
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:20 schreef Lijnloos het volgende:
Geen idee miss.... wie weet...

Dobbey, dat was voor mij juist de reden om op tijd naar de gyn te stappen, mijn moeder was 38 toen ze in de overgang terecht kwam, dus daar was ik inderdaad al scherp op en bang voor maar toen is meteen gekeken en er zat (toendertijd, bijna 2 jaar geleden) meer dan genoeg om te concluderen dat ik voorlopig geen last ervan zou hebben...
Hmsz.... Ok..... Heb je al van medicatie gewisseld? Ik ben begonnen met Menopur (bij de poging die ik mocht doen) en toen dat niet ging zoals het moest ben ik op advies van het ziekenhuis gestopt en ben ik overgezet naar de Puregon. Het schijnt dat die, zo was toen de uitleg naar mij toe, dat Puregon een betere werking heeft op de kwaliteit van de eicellen als er maar weinig zijn...

Wel ruk in ieder geval en als ik heel eerlijk en denk ik niet dat ik deze ronde door zou hebben gezet omdat er, zoals ik begrijp, teveel onzekerheden zijn en het is "al" je 2e poging :@ -O-
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:40:36 #20
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144465850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:11 schreef Arja het volgende:

[..]

Betekent dit omgekeerd voor mij dat ik dus nog een grote voorraad heb, omdat ik 6 follikels heb? Of werkt dat niet zo?

Zou me wel gerust stellen, omdat ik al 36,5 ben.

Lijn: ik duim dat de matige eitjes gewoon groeien en mee gaan doen!
Wanneer heb je weer een echo?
Geen idee of het ook andersom werkt.... Maar een simpele bloedtest kan je uitsluitsel geven :)
pi_144467419
:*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_144468227
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:39 schreef dobbey het volgende:

[..]

Hmsz.... Ok..... Heb je al van medicatie gewisseld? Ik ben begonnen met Menopur (bij de poging die ik mocht doen) en toen dat niet ging zoals het moest ben ik op advies van het ziekenhuis gestopt en ben ik overgezet naar de Puregon. Het schijnt dat die, zo was toen de uitleg naar mij toe, dat Puregon een betere werking heeft op de kwaliteit van de eicellen als er maar weinig zijn...

Wel ruk in ieder geval en als ik heel eerlijk en denk ik niet dat ik deze ronde door zou hebben gezet omdat er, zoals ik begrijp, teveel onzekerheden zijn en het is "al" je 2e poging :@ -O-
Ja ook al van medicatie gewisseld en voor de zoveelste keer de dosering opgehoogd... Ik zit nu op 300IE van de menopur, hiervoor gonal-F gehad. En ja het is al onze 2e poging/punctie (wel al 5e of 6e ronde met medicaties en evhos.. ) maar ik (en de artsen net zo goed) hebben weinig hoop dat het met weer andere medicatie of dosering veel anders gaat worden. Dus we kunnen nu weer 3 maanden hormonen slikken en spuiten wegkieperen door af te breken maar het gaat niks helpen. Dus we gaan hoogstwaarschijnlijk gewoon door nu, meer kans krijgen we kennelijk niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:52:05 #23
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144468864
:*
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:04:06 #24
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_144472077
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja ook al van medicatie gewisseld en voor de zoveelste keer de dosering opgehoogd... Ik zit nu op 300IE van de menopur, hiervoor gonal-F gehad. En ja het is al onze 2e poging/punctie (wel al 5e of 6e ronde met medicaties en evhos.. ) maar ik (en de artsen net zo goed) hebben weinig hoop dat het met weer andere medicatie of dosering veel anders gaat worden. Dus we kunnen nu weer 3 maanden hormonen slikken en spuiten wegkieperen door af te breken maar het gaat niks helpen. Dus we gaan hoogstwaarschijnlijk gewoon door nu, meer kans krijgen we kennelijk niet.
Damn..... -O- meer tips heb ik niet, sorry :*
pi_144478570
Wat balen Lijnloos :*
pi_144491270
Een hele goede vriendin van mij had ook erg veel moeite met zwanger worden. Na 3 IVF pogingen was het eindelijk raak. In maart beviel ze van haar kleine Justin. Veel mooie en mindere mooie momenten en meerdere ziekenhuisopnames. Eergisteren mocht hij na de zoveelste ziekenhuisopname naar huis want het ging goed. Maar begin van deze middag werd ik gebeld met de trieste mededeling dat Justin thuis plotseling is overleden :( .
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:16:23 #27
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_144493880
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:47 schreef SuusOetMaiden het volgende:
verhaal
Dat is heel erg verdrietig Suus!
Ik denk alleen niet dat dit topic het juiste is om dat te melden. Wellicht wil je het ergens anders kwijt?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_144510530
*stuiter*

Rechts had ik er 1 van 17,5 en 14,5. Links 15, 13,13.

Ik mag vanavond ovitrelle zetten. Volgens haar doen dan de kleinere follikels niet mee. Er zullen er 2, misschien 3 springen.
Kans op tweeling is rond 10% en drieling minder dan 1%. Zeker gezien mijn leeftijd en we al 8 rondes hebben gehad, waarbij in bijna de helft van de gevallen 2 eitjes klaar lagen en er geen een is bevrucht.

En dan dinsdag IUI.

Als mijn man thuis is even overleggen of hij het ook aan durft.
pi_144510703
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Lieve Lijn, wat bij mij heel erg overheerst is het besef wat een wonder Minke dan is geweest O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_144511909
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:06 schreef Arja het volgende:
*stuiter*

Rechts had ik er 1 van 17,5 en 14,5. Links 15, 13,13.

Ik mag vanavond ovitrelle zetten. Volgens haar doen dan de kleinere follikels niet mee. Er zullen er 2, misschien 3 springen.
Kans op tweeling is rond 10% en drieling minder dan 1%. Zeker gezien mijn leeftijd en we al 8 rondes hebben gehad, waarbij in bijna de helft van de gevallen 2 eitjes klaar lagen en er geen een is bevrucht.

En dan dinsdag IUI.

Als mijn man thuis is even overleggen of hij het ook aan durft.
Wat goed! *O* Tweelingen zijn heel leuk hoor! :+
pi_144511972
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 13:02 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat goed! *O* Tweelingen zijn heel leuk hoor! :+
Ik droom al mijn hele leven van een tweeling 💗

Ik zou zelfs verbaasd zijn als ik zwanger mag worden en het is er maar 1.
pi_144517886
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:15 schreef McLaura het volgende:

[..]

Lieve Lijn, wat bij mij heel erg overheerst is het besef wat een wonder Minke dan is geweest O+
Dat besef ik me ook steeds meer. :Y
pi_144520309
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 16:36 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat besef ik me ook steeds meer. :Y
Helaas hebben we elkaar sinds we ons pact sloten nog niet gezien. Toch moet het er ooit van komen....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_144578758
Iui gehad. Dit keer nog minder zaad, maar 1,2 miljoen na opwerking.
Wat een teleurstelling, ook voor B.

Hij heeft trouwens wel griep gehad en 38,5 koorts.

Als ik nu niet zwanger word, volgt er een gesprek en wordt het ivf..

[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 16-09-2014 10:49:07 ]
pi_144580274
Lieve Arja hopelijk gaat het goed :* Ik weet niet precies wat de procedure is, ga je over twee weken testen? En nu dus gewoon afwachten?
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:35:32 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144580966
Arja, mijn duimen draaien voor je. Helaas heeft koorst wel effect op de hoeveelheid zaadcellen, dus zo gek is het niet, maar wel balen. Ik hoop heel erg hard dat ivf niet nodig is voor jullie :* :* :*
pi_144582770
Ja mina, ik kan over 2 weken testen. Helemaal afwachten gaan we nog niet, we gaan het vanmiddag nog even samen gezellig maken..

Dankjewel dv.

Heb net even gebeld met ziekenhuis ivm koorts van mijn man. Ik heb morgen een bel-afspraak met de gyn.
Als ik deze ronde niet zwanger ben dan zou ik eigenlijk nog 1 IUI poging willen doen, aangezien mijn man nu koorts had. En dan pas eventueel IVF.

Op internet lees ik echter ook dat die koorts nog 3 maanden van invloed kan zijn. Morgen even navragen bij de gyn.

Op zich zie ik die IVF ook niet zo somber in. Volgens mij nemen de kansen alleen maar toe. En ik heb eitjes genoeg, dus hopelijk ook veel kansen.

Maar goed ik loop op de zaken vooruit. Ik heb altijd gedacht dat de 2e, of 3e keer IUI raak gaat zijn, dus eerst maar dat afwachten.

Aurum: hebben jullie al een beslissing genomen over IVF?
pi_144594930
Hopelijk is een volgende iui niet nodig, Arja!

Spotting :'( op naar de clomid
pi_144621390
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef coccinelle het volgende:
Hopelijk is een volgende iui niet nodig, Arja!

Spotting :'( op naar de clomid
Balen! Hoe gaat het nu verder voor jou?
pi_144629261
Vandaag geen bloed meer verloren en de krampen zijn ook zo goed als weg. Ik had alleen een beetje oud bloed in mijn ladycup. Ik heb geen hoop op een goede afloop.
De gynaecoloog heb ik nog niet gebeld, dat doe ik als het bloeden écht doorzet.

De planning is om te starten met clomid om mijn eisprong eerder te krijgen en ook in de hoop mijn luteale fase te verlengen hiermee.

Psychisch gaat het redelijk. Ik moest gisteren wel even flink huilen toen ik bloed zag. (En dan zit ik nog maar in ronde 5, laat staan wat jullie moeten voelen :'( ) Ik ben zo bang om nooit moeder te worden! (Het helpt ook niet echt dat in mijn omgeving iedereen in 1-2 rondes zwanger raken)

Hoe gaat het hier met de dames op emotioneel gebied?
pi_144629790
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:12 schreef coccinelle het volgende:
Vandaag geen bloed meer verloren en de krampen zijn ook zo goed als weg. Ik had alleen een beetje oud bloed in mijn ladycup. Ik heb geen hoop op een goede afloop.
De gynaecoloog heb ik nog niet gebeld, dat doe ik als het bloeden écht doorzet.

De planning is om te starten met clomid om mijn eisprong eerder te krijgen en ook in de hoop mijn luteale fase te verlengen hiermee.

Psychisch gaat het redelijk. Ik moest gisteren wel even flink huilen toen ik bloed zag. (En dan zit ik nog maar in ronde 5, laat staan wat jullie moeten voelen :'( ) Ik ben zo bang om nooit moeder te worden! (Het helpt ook niet echt dat in mijn omgeving iedereen in 1-2 rondes zwanger raken)

Hoe gaat het hier met de dames op emotioneel gebied?
Heel begrijpelijk, sterkte :*

Ik vind dat ik eigenlijk niet mag klagen; we zijn pas 10 maanden bezig. Iedereen in dit topic heeft meer doorgemaakt en het zwaarder dan ik. Verder probeer ik niet te bedenken dat het misschien wel nooit lukt; oké dat kan het geval zijn maar voorlopig heb ik geen reden om aan te nemen dat ik never ever moeder word (ben 27, ik probeer mijn probleem momenteel 'alleen' te zien als 'even cyclus op orde krijgen'). Zodra ik zou weten dat het helemaal onmogelijk is om geen kinderen te krijgen dan heb ik nog tijd genoeg om daar verdrietig over te zijn. Kop in het zand helpt bij mij wel. Dat klinkt misschien naïef maar is wel een strategie om happiness te bewaren. Verder vraagt mijn werk veel (meer dan fulltime) aandacht, dat leidt behoorlijk af en ik vind het ook leuk. Kortom gaat heel oké, totdat ik soms ga googlen ;) dus dat doe ik niet meer. Neemt niet weg dat ik er af en toe gruwelijk van baal. Gelukkig zijn mijn vrienden nog niet zwanger/hebben ze nog geen kinderen, dat scheelt. Ik vind het soms wel lastig om het irl te delen. Vrijwel niemand weet het, behalve één vriendin (en mijn vriend natuurlijk). Sommigen vermoeden het wel maar van gyn heb ik bijna niemand verteld.
  woensdag 17 september 2014 @ 18:08:52 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144631137
Cocci :* dikke knuf.

Tja hoe ik er mee omga, ik loop nu bij een psycholoog, ben vorig jaar na 2e terugplaatsing en punctie compleet ingestort. Waar ik van te voren gewoon leefde en leuk dingen bleef doen, cijferde ik mezelf compleet weg. Gelukkig ben ik weer mezelf en was veel toe te schrijven op hormonen, heb ik weer handvaten om mezelf niet weg te cijferen. Wat de toekomst brengt geen idee, maar met of zonder kind weet ik dat ik gelukkig ben. Het klinkt misschien heel raar maar zoals wij nu leven kan prima met en zonder kind. Wij hoeven straks weinig aan te passen of dingen te laten. En het leven dat we leven nu is goed. We hebben het super gezellig en we genieten volop van elkaar en van onze familie en vrienden en ons petekind natuurlijk O+
Er is geen goed of fout hoe je er mee omgaat. Het enige wat ik je meegeef is, loop jezelf niet voorbij. Trek aan de bel als het niet gaat emotioneel gezien of lichamelijk. Praat over je gevoelens, zeker met je partner en maak tijd vrij voor elkaar, niet omdat je op de klok moet, maar omdat je van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn (dat hoeft niet perse sex te zijn kan ook samen een avondje wat leuks doen)
En je mag hier altijd klagen. Het maakt niet uit of je nu net pas in het traject zit of al jaren. Het is en blijft kut en met vlagen ongelofelijk zwaar..
Dikke knuf
  donderdag 18 september 2014 @ 10:10:56 #43
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144651444
Hai dames, even een tijdje onder de radar gevlogen. Druk in mijn leven, druk op mijn werk, druk in mijn hoofd... :*

coccinelle, ik heb mijn afdelingsleider geinformeerd, zodat ik op elk gewenst moment naar het ziekenhuis kan. Ik zit in het onderwijs, dus niet altijd even handig... Verder een dikke :* voor jou.

Zwangerschapsaankondigingen in je omgeving...

Minarosa, 'welkom' hier, ik hoop dat je je verhaal een beetje kwijt kunt en je gesteund voelt.

Lijnloos, wat ontzettend k*t van de lage opbrengst na het prikken... Al bekend wanneer je de punctie hebt? Of misschien al gehad? :*

Arja, mooie eitjes! Heftig van de lage zaadkwaliteit... Koorts heeft echter een flinke invloed op de kwaliteit. Ik zou dus niet te vroeg overstappen op ivf als ik jullie was, maar een nieuwe batch zaad afwachten...

En voor iedereen die ik onverhoopt niet specifiek noem, :* :* :*

---

Ik werd op maandag 1 sep ongesteld, dus wij zijn inmiddels een nieuwe ronde ingegaan met een cryo. Vandaag horen we of deze goed ontdooid is en of we dus een terugplaatsing krijgen... Vent is gelukkig ook thuis, dus bij slecht nieuws ben ik in ieder geval niet alleen.
pi_144653042
Ik duim voor je Frummel!!!! ^O^ Hopelijk een mooie eskimo! :*

Cocci, balen joh! Hopelijk volgende ronde een mooier resultaat.
En tja, ik denk dat iedereen er op zijn eigen manier mee bezig is. Soms kan een zwangerschap in mijn omgeving me heel verdrietig maken en soms ben ik superblij voor die mensen. Ligt er een beetje aan hoe of wat. En ook hoe of waar ik op dat moment zelf in het traject zit. Hormonen zorgen wel voor een extra gevoelige snaar soms.

Ik heb deze week een abonnement op het ziekenhuis geloof ik, tot nu toe alleen dinsdag niet geweest, maar morgen definitief besluit wanneer de punctie gaat plaats vinden. Er hebben zich onverwachts nog wat follikels gemeld die ook zijn gaan groeien dus extra door spuiten en de boel wat rekken zodat we toch nog 5 follikels hebben om te punctien :D Superspannend dus allemaal. Leef echt van dag tot dag nu, geen enkele zekerheid of planning op te maken. Heel handig.

[ Bericht 66% gewijzigd door Lijnloos op 18-09-2014 11:19:56 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 11:28:37 #45
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144653414
Wat fijn, Lijnloos! Toch meer follikels! Klinkt niet tof, die onzekerheid... Hopelijk weet je gauw hoe en wat en is het aan het lab om hun toverkunstjes te doen. Succes met de punctie in ieder geval! Hoop dat het voor jou ook meevalt :*

Inmiddels gebeld door het ziekenhuis, emmy is goed ontdooid! *O* Vanmiddag dus een terugplaatsing. Hierna nog vijf in de vriezer. Laten we hopen dat we die voorlopig daar nog even kunnen houden...
pi_144653506
*O* Frummeltje wordt PUPO vanmiddag!!!! Zet hem op vrouwke, lekker broeden!

En ja, onzekerheid is wel rete-irritant, zeker omdat man dit weekend personeelsuitje heeft, in duitsland nota bene, dus die vertrok vanochtend in onzekerheid van wanneer hij terug zou komen... maar gelukkig kan hij nu gewoon het hele uitje meedoen met zijn collega's en hoeft ie niet eerder terug. Pak van mijn hart :@
Punctie zie ik gelukkig niet tegenop, vorige keer ging het ook prima dus ik vind nu ook. (en nee, nu niet allemaal met horrorverhalen aankomen aub :+ )
  donderdag 18 september 2014 @ 11:37:03 #47
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144653640
Dank je! Inderdaad fijn dat hij niet overhaast terug hoeft te komen naar Nederland dan. En gelukkig dat je niet opziet tegen de punctie. Ik heb (helaas/gelukkig) geen horrorverhalen voor je ;) Bij mij verliep het ook allemaal prima en was het super goed te doen! Waar heb je de punctie?
  donderdag 18 september 2014 @ 13:44:41 #48
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144657148
Frummel spannend!! Ik ga voor je duimen!
pi_144657806
Jaaaa frummel is nu of over een paar uur pupo! *O* ik duim voor een zeer goede afloop!

Ik heb vanochtend getest (11/12dpo) en hartstikke blanco. Nu mag de spotting wel doorzetten in menstruatie.
Met clomid begin je op dag 3 toch? Zul je net zien dat ik niet zo snel aan clomid kan komen i.v.m. volle spreekuren en weekend en dat we het dan alsnog een maand zonder moeten doen }:| Lastig hoor, dat je clomid nu echt in het ziekenhuis op moet halen. Even 90 kilometer rijden voor een paar pillen.
pi_144670367
Spannend Frummel, wat gaat er precies gebeuren? Als het teruggeplaatst is, is dat dan te vergelijken met een bevrucht eitje dat zich gaat innestelen? /noob :@

Cocci 90 kilometer is inderdaad een eind zeg. Hoe gaat dat, moet je zelf bellen en aangeven dat dag 3 eraan komt? Of krijg je eerst onderzoek?

Ik had vandaag mijn afspraak (eerste keer) bij de gynaecoloog en vond het erg meevallen. Lief en ik maakten er al wat grapjes over gisteravond en op de heenweg (je moet toch wat ;) ). Er werden vooral veel vragen gesteld aan hem en mij. Ook gaf de gyn aan dat het hoogstwaarschijnlijk een cyclusstoornis is (goh ;)) en zei daarbij dat dat zeer hoopvol is omdat het in 9 van de 10 gevallen gemakkelijk opgelost kan worden, met veel meer kansen per jaar tot gevolg. Kijk, dat maakte mijn dag *O* . Toen heeft hij nog even gekeken met eendenbek en ben ik doorverwezen naar het spreekuur voor cyclusstoornissen; ik heb volgende week een afspraak. Dan wordt er een inwendige echo van mijn eierstokken gemaakt en wordt ook bloed afgenomen. Manlief moet nog wel zaad inleveren omdat ze dat voor de zekerheid even wilden checken.

De gyn gebruikte vrij veel glijmiddel oid op de eendenbek (het was niet zo'n metalen maar een van kunststof, soort dildo). Ik had daarna op m'n werk constant de associatie met die scène van Brigitte Kaandorp over mevrouw Manshanden, waarin ze zaad langs haar been voelt stromen onder haar rokje uit :X Volgende keer een inlegkruisje meenemen...
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:30:49 #51
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144683901
Balen, cocci. Maar 11/12 dpo kan ook gewoon nog te vroeg zijn hoor. Clomid begin je in principe mee op de derde dag inderdaad, maar ik heb soms ook wel gelezen dat mensen er pas mee beginnen op de vierde dag. Beetje afhankelijk per ziekenhuis en ook per situatie.

Minarosa, fijn dat het meegevallen is! En ja, na zo'n echo of eendenbek is een inlegkruisje best handig ;) Ik heb er overigens niet altijd last van, maar wel vaak. Nu weer op naar de volgende afspraak dus. Fijn dat ze alles gelijk goed onderzoeken! :)

En een terugplaatsing van een ontdooid embryo kun je inderdaad vergelijken met een 'gewoon' embryo dat een paar dagen na de eisprong aankomt in de baarmoeder. Mijn eisprong hebben ze opgewekt, zodat ze precies wisten wanneer deze was. Vier dagen na de eisprong plaatsen ze dan een vier dagen oud embryo terug. Nu is het afwachten of deze wil innestelen (en ook ingenesteld blijft uiteraard ;) ) in mijn baarmoederslijmvlies. Het spannendste deel dus eigenlijk!
pi_144684299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:39 schreef Minarosa het volgende:

De gyn gebruikte vrij veel glijmiddel oid op de eendenbek (het was niet zo'n metalen maar een van kunststof, soort dildo).
Dat dildoding is hier een echo'stang'. Weet je wel zeker dat dat het niet was?
pi_144684891
Egopost (ben aan het werk)

Dames, ik heb even jullie advies nodig.
Sinds dinsdagavond verlies ik bloed. Erg weinig en niet altijd helder bloed.
Sinds gisteravond is het iets meer geworden met wat stolsels erbij ( :Y) ).

Echter blijft mijn temperatuur hoog en was ik normaal al flink aan het menstrueren op 7-8dpo.
Vanochtend weer een test gedaan en er staat een hééééél licht streepje! Zo licht dat man en ik beide niet overtuigd 'ja' kunnen zeggen.

Nu heb ik net het ziekenhuis gebeld voor overleg. Uiteraard werkt mijn arts niet op de vrijdag. De secretaresse wil het afwachten, maar ik wil zekerheid i.v.m. de clomid. Wat zouden jullie doen?
pi_144685616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat dildoding is hier een echo'stang'. Weet je wel zeker dat dat het niet was?
Het was een ander type speculum dan ik kende; volgens hem een nieuwe variant. Het was iig geen echo, er werd alleen direct (zonder beeld) naar baarmoedermond etc gekeken. Dinsdag inwendige echo. Voel je daar eigenlijk wat van? Ik heb er geen moeite mee maar vroeg het me af.

Cocci dat klinkt heel goed, een tweede streepje! Als het binnen de normale droogtijd van de test is dan is een streep een streep, dacht ik! Maar hopelijk kun je iemand bereiken vandaag.
pi_144686263
van de inwendige echo voel je weinig. Het kan wat gevoelig/pijnlijk zijn als ze wat meer moeten drukken om bijvoorbeeld je eierstok te vinden.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:25:59 #56
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144687667
Cocci! Een streep is een streep! Wat spannend zeg. Ik vrees dat er alleen niks anders op zit dan het weekend even af te wachten... Je zou eventueel zo'n digitale test kunnen doen van clearblue.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:53:21 #57
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144688339
Een streep is een streep, wat frummeltje zegt, je kan niks doen dan afwachten. Ik zou morgen of zondag nog een keer testen. Je HCG verdubbelt als ik me niet vergis iedere 2 dgn, dus dan moet hij overmorgen duidelijker zijn. Ik zou een digitale clearblue halen.
pi_144689798
Cocci wat goed! Morgen nog een testje ertegenaan gooien? Of liever overmorgen (als je zo lang kan wachten ;) ).

En ook met bloed kun je gewoon zwanger zijn hoor. :Y
pi_144710811
Cocci: een streepje, spannend! Ik zou geen chlomid nemen dan.

Mina: in mijn ziekenhuis hebben ze tissues, waar ik het glijmiddel mee weg veeg. Er liggen ook inlegkruisjes.

Lijn: toch nog meer follikels! En een punctie. Wat goed

Frummel: pupo! Wat goed! Succes met de wachtweken.

Ik heb overleg gehad met de gyn. Koorts is slecht voor de hoeveelheid en beweeglijkheid van zaad, maar vooral pas na 2 a 3 maanden.
Dus dat we nu maar 1,2 miljoen hadden komt niet zo zeer door de koorts. Hij lijkt dus gewoon minder goed zaad te hebben. Vorige keer ook maar 2 miljoen.

Dus mocht ik nu ongesteld worden dan volgt er een gesprek over of IUI wel het beste is voor ons. En we zullen dan ook een pauze moeten nemen ivm de koorts.
Pff. Het blijft steeds maar anders lopen dan verwacht en er komt steeds iets bij.
En dan ook nog alweer een pauze moeten nemen, net als toen ik met mijn blindedarm zat.

Ik hoop gewoon zo hard dat het toch raak is nu.
pi_144716384
Woah cocci spannend! Ben benieuwd hoor!

Arja, wist niet dat de koorts pas later invloed heeft... Klote joh. Hopelijk is vervolg niet nodig. :*

Gisteren weer een follikel erbij gekregen (ik heb verrassingeieren kennelijk :+ ) dus punctie in met 6 follikel! *O* tis niet veel maar tis hopelijk genoeg!
pi_144718466
Pasen bij lijnloos? :D fijn dat er steeds meer te puncteren valt! *O*

Ik hoop met je mee Arja!

Mijn streep is waarschijnlijk een gekke vroege opdroger geweest of een zéér vroege mk (ik ga uit van eerste). Temperatuur laag, toenemend bloedverlies en menstruatiepijn. Volgende ronde beter.
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:05:59 #62
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722102
cocci... -O- Inmiddels wel duidelijkheid over de clomid? Of ga je maandag gelijk naar het ziekenhuis daarvoor? :*

Lijn, wat fijn! *O* Dat zou een hartstikke mooie score zijn! Punctie is dus gepland? Ik wens je heel veel succes. Alvast sterkte ook voor alle wachtdagen... :*
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:06:59 #63
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722137
Arja, wat r*k... -O- Nu inderdaad heel hard hopen op een mooi wondertje in deze poging. Ik zal heel hard meeduimen voor jullie! :*
pi_144722301
Cocci: balen, zeg.

Frummel: bij jouw man was er toch ook iets met de zaadkwaliteit waar jullie ook pas laat achter kwamen? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Hoeveel zaad is er eigenlijk nodig voor ivf?
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:32:00 #65
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722646
Klopt, Arja. Wij hadden bij beide IUI's na opwerking nog 400.000 zaadcellen over. Veel te weinig dus, aangezien dit ver onder hun gewenste 2 miljoen is.

Maar dat betekende blijkbaar niet direct dat we op ICSI zouden overstappen bij IVF, terwijl ik dat eerst wel dacht. Ze kunnen blijkbaar bij IVF toch meer zaadcellen gebruiken dan bij IUI. Ik weet niet precies wat daarbij de normen zijn. Als ik de lijstjes op internet zie, snap ik het nog niet zo goed namelijk ;) Maar blijkbaar was het nu toch ineens weer goed. Met 12 eitjes en vervolgens 8 embryo's waarvan 7 van topkwaliteit, zou je zeggen dat er toch iets goeds in zit ;)
pi_144722651
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:15 schreef Arja het volgende:
Cocci: balen, zeg.

Frummel: bij jouw man was er toch ook iets met de zaadkwaliteit waar jullie ook pas laat achter kwamen? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Hoeveel zaad is er eigenlijk nodig voor ivf?
Voor ivf is er wel iets nodig, dan worden je eitje en de goede zaadcellen in een petrischaaltje gedaan en moeten de zaadcellen zelf hun weg vinden. Bij icsi is er maar 1 nodig, die wordt dan geïnjecteerd in de eicel. Krijg je wel luie kinderen van ;)

Mijn man had/heeft geen zaadcellen in zijn sperma dus die zijn rechtstreeks uit de teelbal gehaald en ingevroren. We hadden 4 rietjes, geen idee hoeveel er in zo'n rietje zaten.

Lijnloos; toch nog 6 eicellen. Hopelijk geldt dat kwaliteit voor kwantiteit gaat. Succes :*

Dv; hoe is het met jou?

Als andere dames ook een :* Dit traject is echt loodzwaar.
pi_144726423
Ah thnx, dat klinkt hoopvol!

Ander vraagje: roken jullie mannen? De mijne wel en we verwachten daar wel een preek en dringend advies te stoppen over te krijgen bij ons gesprek met de gyn.
En het zou natuurlijk ook goed zijn om ye stoppen, om meerdere redenen, maar wel moeilijk juist door alle stress.

Zelf was ik een jaar gestopt, omdat we de medische molen in gingen. Helaas ben ik een paar maanden geleden weer begonnen. Juist door alle stress.
Ik baal er wel van.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:12:06 #68
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144726661
Wij hebben allebei nooit gerookt. En we zijn allebei gestopt met het drinken van alcohol sinds maart vorig jaar. Roken kan zeker invloed hebben op de kwaliteit van zijn sperma. Misschien samen eens een plan bedenken om te stoppen? :)
pi_144727312
Mijn vent rookte nooit, ik wel maar anderhalf jaar geleden ongeveer gestopt. Hier waren de zaadcellen ook te weinig voor iui ( meen eerste keer rond de 600k, daarna niet veel beter geworden) dus icsi. Succes arja!
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:42:00 #70
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144732647
Cocci :* balen zeg :(

Hier rookt manlief maar heeft het geen invloed op zijn zwemmers. Nu is het ook niet zijn oorzaak dat zwanger raken niet lukt, dat ligt bij mij. De eerste keer is hij wel gestopt met roken, maar door stress rookt hij al weer een tijdje en zit tegen een stop poging aan te hikken.

Poezebeest :* lief dat je naar me vraagt. Het gaat heel goed met me. De rust doet goed voor lijf en hoofd. We willen wel langzaam weer starten, maar gunnen ons zelf de tijd :)
pi_144738882
Fijn dv, dat de pauze jullie goed doet!

Hier leek het probleem met zwanger worden ook alleen bij mij te liggen. Ik heb tenslotte geen cyclus en bij het eerste zaad-onderzoek, toen we de medische molen in gingen, kon de beweeglijkheid beter maar dit werd gecompenseerd door het volume.

Nu al 2 IUI pogingen met te weinig goed zaad en dat verandert de boel. Het doet ook wel wat met hem, merk ik, met zijn gevoel.
Hij is in ieder geval vast gaan minderen met roken.
pi_144766386
Ongesteld. Niet extra vruchtbaar na de miskraam dus, maar wel klaar voor een volgende IVF-poging. Morgen beginnen met Decapeptyl dus, en overmorgen met Puregon.
pi_144782158
Jammer Laura, maar succes weer met de komende poging!

Ik heb de punctie achter de rug... wel wat heftiger dan vorige keer (zal jullie de horror-delen besparen) maar nog steeds was het goed te doen. 4 eicellen gevonden, dus 1 meer dan vorige keer. Nu afwachten of er goede embryo's uitkomen.... facking spannend weer.
pi_144788828
Jammer Laura en cocci :{

En wat een spannende situaties heeft iedereen. Elke keer weer een stap die goed moet gaan, de spanning, lichamelijk afzien, de angst voor teleurstelling, pff.
pi_144838835
Wanneer hoor je daar meer over, lijn?

Ik ben ongesteld 😢

Reeds 7 dagen na de IUI. Veel te vroeg.

Dan moeten we nu helaas in de wachtstand vanwege de koorts van B.
Over 2 weken staat er nog wel een gesprek gepland over hoe we nu verder gaan.

Kutzooi.
pi_144839548
He shit Arja.... helemaal omdat je nu extra lang moet wachten. Ben benieuwd hoe jullie gesprek gaat over 2 weken dan. :*

Morgen krijg ik te horen of het lab zijn ding goed heeft gedaan :+
pi_144840840
He bah Arja :'( dat is ook niet eerlijk een LF van 7 dagen :*

Spannend lijnloos! Heb je dan ook gelijk een tp, of is dat later?

Ik ben gisteren gestart met de clomid. Aankomende maandag eerste echo.
  woensdag 24 september 2014 @ 00:15:03 #78
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144842267
Shit Arja :* dikke knuf

Laura jammer dat je toch door moet met ivf. Spannende periode weer :*

Lijn, spannend, mijn duimen draaien!!!
pi_144856086
Oh nee Arja, wat naar :N

Frummel, hoe is het met jouw bevruchte ei, blijft het plakken? oO<

Mijn diagnose was (aan de hand van de echo) helder: pco. Ik had meer dan 20 eicellen aan beide kanten in de bekende 'krans'. Verder was gelukkig alles in orde: geen enkel teken van onvoldoende eicellen, baarmoederslijmvlies was helemaal oké. Nog wel het bloedonderzoek afwachten. Eind oktober hebben we (oftewel ik... vriend kan niet meekomen, helaas, en er waren geen andere opties dan nog drie weken wachten en dat vond ik echt te lang duren) een vervolgafspraak.

Ik sloeg aan het googlen maar voldoe verder aan geen enkel kenmerk: heb geen overgewicht (BMI van 20), geen overbeharing en sport veel, dus aan die leefstijladviezen om pco te verminderen heb ik niets. Voelt een beetje machteloos, ik had graag zelf iets veranderd in mijn leefstijl als dat zou helpen (of het idee zou geven van helpen). Aan de andere kant ben ik blij dat het 'maar' pco is (en niet iets superzeldzaams waar weinig over bekend is) en dat het heel goed te behandelen is volgens de gyn.

Mixed feelings dus...

Cocci, heb jij hetzelfde?
pi_144859908
Ik heb geen pcos. Mijn eierstokken zien er goed uit en ik heb verder weinig andere symptomen.
Hier weten ze niet waarom mijn ei zo traag rijpt aangezien mijn bloed verder goed is wat op dat moment in mijn cyclus hoort te zijn. Zelfs mijn progesteron is goed, ondanks de korte luteale fase.
  donderdag 25 september 2014 @ 08:07:16 #81
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144882464
Arja, wat ontzettend k*t... Met zo'n korte luteale fase zou je haast denken dat het ook amper de tijd krijgt om in te nestelen. Ik kan me wel voorstellen dat ze daar bij een volgende stap wel meer aan kunnen doen... :*

Lijn!! Ik heb geduimd voor een mooie uitslag. Weet je al iets?

droomvrouwtje :* Ik hoop zo dat het jullie uiteindelijk ook gaat lukken.

McLaura, jammer. Ik wens jullie heel veel succes!

cocci, spannend. Ik hoop dat je niet teveel last hebt van de clomid.

Minarosa, toch heftig he, zo'n diagnose. Ik heb precies hetzelfde: geen overgewicht en eigenlijk verder helemaal gezond. Maar toch PCOS. Gelukkig is er een hoop aan te doen om dit te omzeilen.

Ik ben nog niet ongesteld, maar dat had ik ook niet verwacht. Inmiddels een week na de terugplaatsing vandaag. Meestal is mijn luteale fase zo rond de 17 dagen, dus dat betekent dat ik ergens rond woensdag of donderdag pas een ongesteldheid hoef te verwachten. Nog even spannend dus voor ons.
pi_144882931
Spannend Frummel! Ik blijf duimen voor je! Als jijdat dan ook voor mij blijft doen want mijn buik is inmiddels gevuld :+
Zover ik weet geen cryo's maar daarvoor zouden ze vandaag nog kunnen bellen mar verwacht het niet.
  donderdag 25 september 2014 @ 08:44:55 #83
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144882950
Lijn!! ^O^ PUPO!!! Natuurlijk ga ik voor je duimen! Heel hard! En ook voor cryo's. Je weet het maar nooit.

edit: voel je je trouwens al weer oké na de punctie? Ik hield echt lang zo'n zwaar gevoel in mijn onderbuik...
pi_144891224
Hallo allemaal,

Graag wil ik mijn ook aanmelden in deze topic (hoop dat het de juiste topic is)

Zal me even netjes voorstellen en mijn verhaal proberen te vertellen: Mijn naam is Mariska en ben 30 jaartjes jong, ben nu bijna 7 jaartjes samen met mijn man en zijn in augustus 2011 saampjes gelukkig getrouwd in Mexico.

Vanaf die periode ook gestopt met de pil na 14 jaar, 4 maanden later sloeg het noodlot toe... Er werd borstkanker bij mij geconstateerd met meer dan 50% uitzaaiingen... Dezelfde week direct met ivf/icsi begonnen (aangezien ik zsm aan de chemo moest met kans op vervroegde overgang). Hieruit zijn 10 goede cryo's gekomen en bevroren in het Erasmus Rotterdam. Dit was voor mij het doel om te vechten en om onze en mij enige wens daarna te mogen laten uitkomen. En missie geslaagd, want de behandelingen en operaties hebben alles vernietigd!

Na een half jaar alles achter de rug (zal de details besparen), werd het BCRA1-gen gevonden. Helaas was ik hier al bang voor, omdat mij vader, zijn broer en ouders ook al jong waren overleden aan kanker. Direct wil ik verder waar we gebleven waren na ons trouwen, alleen met de zekerheid dat ik niet gen kan doorgeven. De kans dat ik het gen namelijk doorgeeft is 50%. Zodoende zijn we doorverwezen naar het UMC en Maastricht in juni 2013. Om in aanmerking te komen hiervoor, moet ik 2 jaar uitbehandeld zijn, maar ze maakte wel de uitzondering om alvast met alle controles te beginnen! Gelukkig goed door alles controles heen gekomen en gister het verlossende bericht gekregen dat we (precies na 2 jaar jaar van de laatste behandeling) op de PGD-wachtlijst staan van het UMC :))) De wachtlijst is nu 9 maanden, dus ik kan me in gedachte al gaan voorbereiden. de 10 cryo's van toen worden niet gebruikt, ze willen het liever met verse icsi doen. Gelukkig was mij overgang maar tijdelijk (6 maanden) en is mijn menstruatie weer als voorheen.

Kortom bij mij is niet het geval dat we niet zwanger kunnen worden, maar dat we een gezond kindje op de wereld kunnen en mogen brengen en dat de narigheid bij mij stopt! De kans van slagen dat een cryo blijft zitten is 1 op 5, dus hier probeer ik mezelf bewust op voor te bereiden en dat we opnieuw icsi gaan doen.

Sorry voor mij lange verhaal, maar dit is nog de korte versie ;) Ik ga ff op me gemak jullie verhalen/ervaringen bij lezen.

Liefs Mariska
pi_144892166
WoooW wat een verhalen! Vind het bijzonder om te zien dat je de ervaringen met elkaar hier kan delen en elkaar kan steunen.

Heel mooi en fijn! Voor iedereen hoop ik dat haar wens mag uitkomen, mooie dingen komen helaas met tegenslagen, maar uitervaring weet ik zolang je positief blijf je heel ver komt!
Maar wat wordt je geduld wordt hier bijzonder op de proef gesteld zeg!

Ladies ik leef en hoop met jullie mee!

Liefs
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:29:02 #86
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144921246
Frummel spannend :*

Minarosa :* balen van de uitslag zeg. Er zijn hier al een aantal dames geweest die ook pco(s) hebben/hadden. Weet je al hoe ze je nu gaan helpen en wat het behandelplan word??

Cocci balen dat er nog geen duidelijkheid is waar het "fout" zit. :*

Rory-maris welkom, heftig tijd heb je er al op zitten zeg. En spannende tijd komt er weer aan, ik hoop stiekem dat er eerder plek vrij komt en dat de komende maanden snel voorbij vliegen :*

Voor alle meiden een dikke knuffel :*
pi_144977683
Ah een topic over IVF etc.

In de periode december'13 t/m april'14 6 mislukte iui's gehad. Vrij korte cyclus. Ging dus snel....

Nu in onze 1ste ivf poging. 24 follikels die 17 eitjes opleverden.
1 embryo vers terug geplaatst (ging bijna niet door, volgens bloedwaardes overstimulatie, maar omdat er verder totaal geen klachten waren toch doorgegaan,) en vier ingevroren.

Vrijdag mogen we testen, heel spannend, morgen is 14 dagen na de punctie.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_145009966
Rory en Ender, welkom hier.... Allebei eigen verhalen maar beiden heel veel succes en geluk in deze en dat jullie maar snel weer met volle buik mogen vertrekken! Spannend ook nu dus voor jou!
pi_145012056
Welkom beiden en veel succes gewenst!

Lijn, waren er nu geen cryo's?
pi_145012451
nope....
pi_145014727
Lijn, terugplaatsing gehad. Ik duim!
  maandag 29 september 2014 @ 21:49:41 #92
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145034768
Dames, sorry ik kom er even tussen door denderen :@

Heeft iemand hier ervaring met de POP poli in combinatie met hormoonbehandeling en depressie? :{
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:24:06 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145045912
Ender spannend!!

Dobbey helaas geen tips of ervaringen. Vraag even in z&g of babytopic, misschien dat daar iemand zit :*
pi_145051897
Ik duim voor je lijn!

Dobs: er is een topic "depressief door hormonen". Misschien weten ze daar meer.
Sterkte..
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:23:13 #95
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145064061
Ik ben al in contact met iemand van hier, bedankt O+

Sorry dat ik zo tussendoor kwam denderen maar af en toe kan ik mezelf niet handhaven en dan vlieg ik tegen de muren op en dan moet het nu, nu, nu gebeuren :X :D

Verder gaat het goed, druk met mijzelf aan het werk waardoor ik het heel lastig vind om hier te reageren omdat ik bij de laatste regel de eerste alweer vergeten ben :X Ik blijf wel trouw meelezen en zodra het wat beter gaat zal ik ook weer mee meeposten :@ :*
pi_145064483
Hier nog mensen die mee willen doen?

OUD / Secret Santa 2014 - September voorpret
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:51:14 #97
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145068357
Dobbey :* is niet erg hoor!! Lief dat je nog steeds meeleest.
pi_145070525
Lieve Dob dit is bij uitstek het topic om even binnen te komen denderen als je het nodig hebt. :*

Ik moet nodig even teruglezen geloof ik. (en ga binnenkort weer wat actiever meeposten) Dus voor nu hoi nieuwelingen :W ik hoop dat we jullie snel weer mogen uitzwaaien.
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:31:41 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145074529
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:51 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey :* is niet erg hoor!! Lief dat je nog steeds meeleest.
Tuurlijk! Jullie zijn mijn matties! :') :D Nee ik ben onwijs blij met jullie, positief, negatief (bijna) alles kan en mag hier en ik hoop gewoon met heel mijn hart dat er op korte termijn, het liefst iedereen, een aantal mensen gaan doorstromen :*

Op dit moment loopt het hier gewoon niet zo lekker maar dat komt wel weer, het komt goed! ^O^
  donderdag 2 oktober 2014 @ 07:18:54 #100
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145116373
Ongesteld -O- </ego>
  donderdag 2 oktober 2014 @ 07:35:03 #101
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145116434
-O- dikke knuf :*
pi_145116461
3 follikels... Best maf, normaal met stimulatie maak ik er minimaal 6. Nu de medicijnen omhoog en maandag weer kijken.
pi_145116500
frum :* superk*t

deze ronde is volgens mij kansloos. Gisteren ben ik gigantisch hard op mijn knie gevallen en loop nu op krukken. Het wordt vast niks in bed :(
  donderdag 2 oktober 2014 @ 07:50:25 #104
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145116516
:{ Frummel........ :*

Mclaura ik hoop dat er nog wat bij gaat groeien ^O^

Cocci }:| das niet de bedoeling...... Succes!
pi_145116533
Ach nee Frummel :{
pi_145117305
Oh frummelke :'( :*

Mclaura, weird :? Hopelijk gaat het met hogere dosis beter!

Cocci, nie handig nie... :*
pi_145123685
Ah, nee, frummel. Wat klote.

Cocci: dat wordt jouw man aan het werk zetten dan in bed
pi_145231745
Ik kom sneller dan verwacht weer afscheid nemen na een positieve test vrijdag. Morgen maar even naar het ziekenhuis bellen om te vragen hoe het nu verder gaat, ik zou wel graag de uitslagen van de onderzoeken willen weten en daar staat ook al een afspraak voor, maar behandeling hoeft (op dit moment) niet meer.

Ik gun het jullie zo van harte en blijf meelezen :*
pi_145255921
5 follikels en woensdag punctie :)
pi_145256156
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:39 schreef Minarosa het volgende:
Ik kom sneller dan verwacht weer afscheid nemen na een positieve test vrijdag. Morgen maar even naar het ziekenhuis bellen om te vragen hoe het nu verder gaat, ik zou wel graag de uitslagen van de onderzoeken willen weten en daar staat ook al een afspraak voor, maar behandeling hoeft (op dit moment) niet meer.

Ik gun het jullie zo van harte en blijf meelezen :*
*O* Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:34 schreef McLaura het volgende:
5 follikels en woensdag punctie :)
^O^ Mooi zo! Veel succes dan, ik ga duimen voor mooie eitjes en embryo's!
pi_145267028
De een gaat weg met vrolijk nieuws (gefeliciteerd!) en ik meld me in dit topic als dat mag.

We zijn vanaf maart zonder succes aan het proberen zwanger te worden en hebben over 3 weken een eerste afspraak bij de fertiliteitspoli. :{
We zijn 38 (ik) en 39 (vriendlief). Omdat we al wat ouder zijn ben ik vanaf dag 1 met ovulatietests en een cyclus-app aan de gang, aan het bepalen van het juiste moment kan het dus niet liggen volgens mij. :P

Welke leeftijd hebben jullie? Speelt dat mee in jullie situatie denk je?
pi_145270475
Nogmaals feli mina!

Lijn, hoe is het met jou?

Welkom, mountain! Ik ben intussen alweer 36, bijna 37.
Leeftijd speelt zeker mee. De vruchtbaarheid gaat na 35 best hard achteruit. Als ik nog geen 30 was geweest, waren we denk ik niet zo snel van IUI verder gegaan naar IVF.
pi_145271767
Welkom mountain! Mag ik vragen waarom jullie nu 'al' naar de gyn gaan? (Zegt de gek die sinds april bezig is :D ). Hier speelt de leeftijd geen rol gelukkig. Ik ben 26 en mijn man is 9 jaar ouder.

Alvast veel succes voor woensdag Laura! Ze doen dat in jouw ziekenhuis gesplitst toch? Punctie in L. en bevruchting + tp in G. toch? (Jarenlange lurker :@ en we wonen niet ver van elkaar vandaan)

Gefeliciteerd, Minarosa!

Mijn ei is nog niet gesprongen, maar ik heb wel voor het eerst in mijn leven een positieve ovulatietest *O* . Vanavond nog maar een potje gehandicaptenseks met mijn zwaar gekneusde knie }:|
pi_145272149
Hi Coccinelle, we gaan naar de gyn omdat we dus ruim de 35 gepasseerd zijn en zoals Arja zegt dan daalt de vruchtbaarheid schijnbaar erg vlot...

Na je 35e las ik dat het aan te raden is om al na 6 maanden te kijken wat er aan de hand kan zijn. De huisarts verwees ons in ieder geval direct door via de telefoon. Ook omdat we er dan nog op tijd bij zijn als we een langdurig traject in moeten. Als je daar pas op je 40e aan begint dan wordt het wel erg krap allemaal.

Ik heb wel elke maand tot nu toe een positieve ovulatietest. Fijn dat jij die nu ook hebt! En balen dat dat blijkbaar niet gewoon is voor jou. Komt vast goed.
pi_145283737
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:30 schreef coccinelle het volgende:

Alvast veel succes voor woensdag Laura! Ze doen dat in jouw ziekenhuis gesplitst toch? Punctie in L. en bevruchting + tp in G. toch? (Jarenlange lurker :@ en we wonen niet ver van elkaar vandaan)

Sherlocccinelle ;)

Klopt hoor, satelliet-IVF it is. Waar woon jij dan? En wat is jouw 'verhaal'?
pi_145285366
Succes straks Lau! Hopelijk mooie opbrengst en valt het mee tov vorige keer. :*
pi_145289960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:43 schreef McLaura het volgende:

[..]

Sherlocccinelle ;)
:D

quote:
Klopt hoor, satelliet-IVF it is. Waar woon jij dan? En wat is jouw 'verhaal'?
Ik woon waar Vlindur ook woont ;)

Ik heb endometriose en stond daarom al onder controle in G. Tijdens een van de eerste echo's daar tijdens controlebezoek zag de gynaecoloog een PCO-achtig beeld. Destijds is hier verder niks aan gedaan qua onderzoek. Nu we bezig zijn met onze kinderwens vervullen heeft men actief onderzoek gedaan naar PCOS voor we een jaar bezig zijn terwijl het minder goed zou lukken. Gelukkig bleek ik geen PCOS te hebben, maar we waren al vrij laat in de cyclus en er bleek een follikel te zitten terwijl deze al gesprongen moest zijn. Hierdoor zijn we achter gekomen dat mijn eisprong erg laat is (en waarschijnlijk hierdoor ook geen kwalitatief goed ei om bevrucht te worden) en dat mijn luteale fase te kort is. Waardoor het komt is niet duidelijk.

We gaan nu eerst proberen met clomid de eisprong naar voren te halen, in de hoop dat mijn luteale fase automatisch langer wordt.
pi_145301028
Lijn, wanneer mag je testen? Of weet je al meer?

Wij hadden vandaag het gesprek in het ziekenhuis. We dachten eigenlijk dat we nu IVF zouden moeten, omdat het zaad vorige 2 IUI pogingen niet goed genoeg was.

Vorig jaar juli was zijn zaad nog prima, dus de gyn denkt toch dat het kwaliteitsverschil met nu ergens mee te maken heeft. Aangezien zaad 2 a 3 maanden nodig heeft om te rijpen, zijn we na gegaan wat er 2 a 3 maanden voor de IUI pogingen is gebeurd.

In die periode zijn we naar Vietnam geweest. Daar is B. Ziek geworden, mogelijk met koorts. Ook heeft B. Na de reis zware pijnstillers geslikt ivm schouderklachten. Dit kan nu van invloed zijn op het zaad.

Daarom goed dat we nu een pauze hebben.
Begin november heb ik een echo en als het goed is, gaan we dan verder met IUI. Mocht het zaad nog steeds slecht zijn, dan wordt dat de laatste IUI en gaan we daarna verder met IVF.

Over het roken van B. Is niet meer gesproken. Wel rookt hij nu een stuk minder dan voorheen, namelijk 2 tot 5 shaggies per dag.
pi_145301980
Arja, fijndat jullie nu een duidelijk plan hebben en hopelijk is B's zaad bij de IUI goedgenoeg...

Ik mag donderdag testen.... maar ik vind het doodeng. Ik voel me ongelofelijk zwanger maar ben zo bang voor negatieve test of teleurstelling door vorige keer. :{ Maar goed, geen bloed = houd moed.... is ongeveer mijn mantra nu.
pi_145302855
Oh, zo zenuwslopend ook de wachtweken.

Ik hoop zo ontzettend voor je dat het bloed meer dan 9 maanden weg blijft!
pi_145306626
Lijn wat spannend, die laatste paar dagen zijn altijd killing! Ik duim voor twee mooie strepen donderdag. :*
pi_145307609
Lijn; sterkte met de laatste wachtdagen :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:46:42 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145307770
Spannend Lijn, sterkte met afwachten :*
pi_145326525
Hoe is het vandaag gegaan McLaura?

Spannend lijnloos! Mijn duimen draaien volop! ^O^
pi_145329110
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:54 schreef coccinelle het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan McLaura?

Spannend lijnloos! Mijn duimen draaien volop! ^O^
Goed! 3 follikels aangeprikt en 4 eicellen geoogst. De rest was niet de moeite, maar 4 is al prima.

Lijn, wat spannend!!
pi_145329422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:06 schreef McLaura het volgende:

[..]

Goed! 3 follikels aangeprikt en 4 eicellen geoogst. De rest was niet de moeite, maar 4 is al prima.

Lijn, wat spannend!!
Mooie score inderdaad McLaura! Nu duimen dus voor mooie embryootjes. Viel het mee dit keer of was het weer hel?

En dank allemaal. Ik vind het ook heel spannend... beetje te :+ Maar komt goed.
pi_145330570
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Mooie score inderdaad McLaura! Nu duimen dus voor mooie embryootjes. Viel het mee dit keer of was het weer hel?

En dank allemaal. Ik vind het ook heel spannend... beetje te :+ Maar komt goed.
Het viel, dankzij nieuwe pijnstilling, heel erg mee!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:27:32 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145331877
Spannende ontwikkelingen hier. Fijn dat het goed ging vandaag McLaura. Hoera voor nieuwe pijnstilling.
En succes met afwachten lijnloos. Zenuwslopend lijkt me
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145336888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:06 schreef McLaura het volgende:

[..]

Lijn, wat spannend!!
Mooi. Waren er 4 eicellen in 3 follikels? Of waren er 3 leeg of zo?
*ivf newbie is*

Wat voor medicatie?

Ik heb ooit een cyste moeten laten aanprikken. Is het daarmee vergelijkbaar, of erger?
pi_145341560
McLaura wat fijn dat de punctie is meegevallen. Ik duim voor 4 bevruchtingen en een TP!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:27:50 #131
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145342236
McLaura, fijn dat het goed is gegaan, ik duim voor een mooie bevruchting :*

Mount...... Welkom, hier speelt leeftijd geen rol, 28 toen we begonnen met ivf, nu 30 en man is nu 41.
Maar in jullie geval snap ik dat je de stap al maakt richting ziekenhuis. Hopelijk ben je heel snel zwanger.

Arja :* fijn dat je weet waar je nu aan toe bent. Ik hoop dat de pauze jullie goed doet en ivf gewoon niet nodig is.
Een van de follikels bevatte dan 2 eicellen (bij bevruchting grote kans op twee-eiige tweeling)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:06:58 #132
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145354362
Ik spiek even snel voor de uitslag van Lijnloos... Al nieuws? Ik duim zo hard voor je!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:07:51 #133
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145354370
McLaura wat fijn dat de punctie zo goed is gegaan! En een mooie opbrengst. Wanneer hoor je over de ontstane embryo's?
pi_145354463
Arja: in 3 follikels zaten er 1, en in 1 zaten er 2. Had ik bij de vorige punctie ook, en komt vaker voor boven de 35 ;)

Frummeltje: morgenochtend tussen 9 en 10!

LIJN!!!!! MELDPLICHT!!!!
pi_145354480
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:27 schreef droomvrouwtje het volgende:

Een van de follikels bevatte dan 2 eicellen (bij bevruchting grote kans op twee-eiige tweeling)
Als die bevruchting in je eigen buik plaatsvindt wel, bij IVF niet.
pi_145354640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:21 schreef McLaura het volgende:

LIJN!!!!! MELDPLICHT!!!!
Nou dat!
pi_145354662
*duimt voor lijnloos*
:)
pi_145354770
:@ .... Kan het zelf bijna niet geloven....

*O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:52:03 #139
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_145354789
Lijn!! Wat geweldig!!
pi_145354846
ECHT?! omg omg omg!!!! *O* *O*
pi_145354869
JAAAAA *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:58:24 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_145354880
Lijnloos, wat geweldig! Gefeliciteerd!!
disclaimer
pi_145354883
Ohhh yessss! :'( O+ O+ O+ *O* *O* :'(

Ik ben zo ontzettend blij voor je O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:58:49 #144
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145354884
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:51 schreef Lijnloos het volgende:

*O*
Whoah! *O* *O* *O* *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145354889
(Ook hier:) Gefeliciteerd!!!
pi_145354896
Whaaaaah! Lijn!!! Wat fantastisch!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:00:03 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_145354899
LIJN!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:01:11 #148
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145354910
*O* *O* *O* Jaaaaaaa lijn *O* *O* *O*
pi_145354941
Jaaaaaaa Lijnloos!!! Fantastisch!! *O* *O* *O* Van harte!! O+
pi_145354944
Jaaaaaaaaaa! :*!!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:06:50 #151
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145354970
Ik zit met kippenvel van mijn kruin tot m'n tenen! Wat geweldig!

Gefeliciteerd :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145355007
*O* Lijn een lijn *O*
Ik ben zo blij voor jullie! O+
pi_145355024
Lijn *O* hup show die knalstrepen eens! ;) echt zo leuk O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:11:57 #154
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_145355027
Yieieieiessssssss!!!!!!!!!
Zo tof Lijn! Gefeliciteerd! O+
*O* *O* *O* *O* *O*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_145355030
Dank allemaal O+

Oh ja, bewijs:

Zien jullie het ook? :P :D
pi_145355032
Ik pleit voor een nieuwe username ;) super van harte gefeliciteerd *O* *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:16:59 #157
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145355099
Jaaaaa wat een goed nieuws! *O* *O* *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:17:01 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145355101
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:12 schreef Lijnloos het volgende:
Dank allemaal O+

Oh ja, bewijs:
[ afbeelding ]

zo dan :o ook gelijk een superstreep
pi_145355121
hahaha jemig...
Hou hem eens schuin tegen het licht? Misschien dat ie dan duidelijker is _O-
pi_145355130
Lijnloos :D proficiat!!! Hoe heerlijk!
pi_145355137
Lijn, gefeliciteerd *O* Wat fijn zeg O+
pi_145355173
Waaah, Lijn! Wat goed *O*
pi_145355183
Lijnloos! *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:25:21 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145355215
Niet-meer-lijnloos *O* wst een knalstreep! Van harte O+
pi_145355227
*O* Gefeliciteerd nietmeerlijnloos!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:26:30 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145355236
quote:
Dank allemaal O+

Oh ja, bewijs:
[ afbeelding ]

WOW!! :D _O_

*O* Gefeliciteerd!!!!!! *O*
En inderdaad, nieuwe username :D

[ Bericht 3% gewijzigd door LadyBlack op 09-10-2014 10:30:59 ]
pi_145355255
gefeliciteerd lijnloos *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:28:44 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145355271
quote:

*O*
Jaaaaaa! *O*
Te gek zeg! Wat een supernieuws!

Zo, en wat voor een zeg! Geen wonder dat je je zo zwanger voelde!
pi_145355272
Op naar die tweeling lijn! :D
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:31:29 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145355320
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
Op naar die tweeling lijn! :D
Jaaaa _O-
pi_145355323
Hiervoor moet zéker ontlurkt worden, Lijnloos gefeliciteerd! *O* *O* *O*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:36:22 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145355415
Gaaf lijnloos gefeliciteerd
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_145355437
Woa wat een strepen!

Gefeliciteerd Lijn!! (-loos past nu niet he ;) )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145355492
quote:
*O*
Yay!!!! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!!!!
pi_145355722
Wow Lijn, die knalt eraf! Wat onwijs gaaf en zooo gegund!!!
Gefeliciteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 09:50:30 #176
43556 miss_dynastie
pi_145355751
Whaaaa, wat goed, gefeliciteeeeeerd *O*
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 09:50:52 #177
5428 crew  miss_sly
pi_145355761
quote:
Dank allemaal O+
Oh ja, bewijs:
[ afbeelding ]
o lijn, o lijn *O* geweldig, echt! *O* :') O+ O+
Knapstreepjes ook echt! Ik ben zo blij voor je :*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:53:02 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_145355826
Die doen haast pijn aan je ogen :D
disclaimer
pi_145355923
Lijn! Gefeliciteerd.... :)
pi_145355946
Lijn, wat een prachtstrepen!! *O* *O*
Met een meidenkwartet
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:00:57 #181
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145356017
Lijn super Dat is echt een knalstreep. Gefeliciteerd!
pi_145356150
quote:
*O*
Ooooooohhh!!! Wat geweldig!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145356231
Lieve lijnloos, wat tof! O+
Van harte! :*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:09:52 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_145356253
Lijnloos, wat een prachtige vette dikke strepen!! O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:10:28 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145356270
Knastreep lijn :D wat goed *O*
KuikenGuppy
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:11:13 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_145356288
Yeahhhhhhh, Lijn heeft een dikke vette lijn!!

*O* *O* Gefeliciteerd *O* *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_145356301
Ik hoor hier helemaal niet thuis, maar kom even uit lurkstand om mee te jompelen voor Lijn! *O* *O* *O*
pi_145356344
Lijn wat een enorme knalstreep! O+ *O* *O*
pi_145356936
Lijn *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:37:00 #190
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_145356961
Kanonne een echte knaller, van harte Lijnloos *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:37:55 #191
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145356983
Lieve Lijn, voor jou kom ik stiekem even om het hoekje kijken. Supergefeliciteerd lieverd, het is je zo gegund! *O*

(En McLaura, ik duim met je mee! :* )
3!
pi_145357087
Wow lijn, echte knalstrepen!
Gefeliciteerd *O* *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:43:43 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145357160
Lijn! Megaultrahugeknalstrepen! *O* *O*
pi_145357269
Nou wat een streep! Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:53:22 #195
381212 Gulara
From the future
pi_145357453
Wat een superstrepen! *O*
Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:53:42 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145357461
Wat super! Gefeliciteerd!!!
*O* x 100
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145357716
Van harte gefeliciteerd Lijn!! *O* *O*
pi_145358305
Lijn wat geweldig O+ *O* *O*
pi_145358385
Daar jompel ik ook graag voor als lurker *O*
Geweldig Lijn!
pi_145358516
Hoefuckingra! Eindelijk! En terecht!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:30:37 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_145358584
Jaaaaaaa!!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:48:11 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_145359166
Lieve Lijn ik heb me vanaf de zijlijn helemaal suf geduimd voor jullie! Aan de knalstreep te zien heb je geen lijm nodig. Ongelooflijk van harte gefeliciteerd het is jullie zó gegund! Heel erg gaaf!!
Hele dikke kus!!!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_145359489
Ohh lijn, wat is dit geweldig! Ik heb je vanaf de zijlijn gevolgd en wat ben ik blij voor jullie! Gefeliciteerd!

En wat een knalstreep!
E.
pi_145360258
Hiervoor kom ik even uit lurkstand! Lijnloos Gefeliciteerd! wat n knalstrepen!
S. 2014
J. 2016
pi_145360556
Ooh Lijnloos, wat goed! *O* *O* *O*

Gefeliciteerd!

*stuiter*

Dat soort knalstrepen herken ik trouwens wel dus wie weet ;)
pi_145360770
*ontlurkt*

Gefeliciteerd Lijnloos! *O*
Veel duidelijker kon die 2e streep ook niet!
pi_145360874
Lieve Lijn, dit is geweldig! *O* *O* *O* Van harte gefeliciteerd met deze knalstrepen O+ O+
Op naar nog zo'n tof kind! *;
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145360935
Oh Lijn kippenvel all over the place. Wat ontzettend goed! Gefeliciteerd! *O* *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:44:05 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145360951
Omg lijnloos wat een dikke vette tweede lijn *O* :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145360960
Lijn, wat gaaf. Gefeliciteerd *O*
pi_145361222
wooohooo Lijn. Eindelijk!!!!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:42:38 #212
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145362742
*O* *O* *O* lijn wat goed! *O* *O* *O*
pi_145363267
JEEEEEEEEE Lijn!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145364731
Ohhhhh Lijnloos!!!! Wat een fantastisch nieuws!!! Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:04:13 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_145365025
Wowie, hier kom ik ook even voor *O*
Wat een geweldig nieuws!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:13:47 #216
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145365232
Lijn *O* gefeliciteerd *O*
pi_145365324
Oh man, bedankt lieve meiden! :* het moet nog wel een beetje landen hoor, maar komt goed ;) ben wel super blij en opgelucht!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:17:36 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145365331
Ik zit nog even terug te lezen gewoon omdat al die *O* 's me helemaal vrolijk maken en ik moet zo lachen om deze:

quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:17 schreef mignonne het volgende:
hahaha jemig...
Hou hem eens schuin tegen het licht? Misschien dat ie dan duidelijker is _O-
:D Niks geen streepjesgestaar of de foto in negatief zetten etc. etc. Gewoon hoppakee, superduidelijke strepen!
pi_145366064
Gefeliciteerd lijnloos *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_145366334
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit nog even terug te lezen gewoon omdat al die *O* 's me helemaal vrolijk maken en ik moet zo lachen om deze:
[..]
:D Niks geen streepjesgestaar of de foto in negatief zetten etc. etc. Gewoon hoppakee, superduidelijke strepen!
Precies! Streepjescode! *O*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_145367776
Wow Lijnloos, niks vage strepen, superduidelijk! Van harte gefelicteerd! *O*
pi_145369374
Oh lijn: jaaaaaaaaa!

💃💃💃

Wat een geweldig nieuws! Feli!
pi_145369449
Wat een positieve test Lijnloos! *O* Op naar een goed vervolg.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:12:53 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145370416
Wow! Lijnloos, wat gaaf! Gefeliciteerd!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 18:17:19 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145370550
Lijntje! Jij hebt gewoon twee plakkerds hoor :D

Super geweldig meissie *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145370847
Lijnloos! Woehoei, van harte, wat tof! O+
pi_145371632
Lieve lijn, wat mega tof!!!! Geweldig zeg! *O*
pi_145372121
Waaaaaah Lijnloos! Van harte! Oh wat super zeg,eindelijk dat verschrikkelijk gewenste tweede streepje!
Je kleine meisje grote zus! Spannend
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 20:36:36 #230
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145375518
[ontlurk] Lijnloos !! O+

(En ja, ik hoop dat je spoedig navolging krijgt van de dames hier.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_145375572
Lijn; wat een ontzettend mooie test! *O* Gefeliciteerd!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:00:35 #232
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_145376391
*O* *O* *O* *O* *O* *O* lijn van harte gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O* *O*
wat een tof nieuws O+

en ik hoop toch zo dat de rest heel snel volgt :*
W
Z
E
pi_145385172
oh wouw lijnloos! Wat een mooie streep! :o gefeliciteerd! ! *O* *O*

*terug in lurk stand*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_145385420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:17 schreef Lijnloos het volgende:
Oh man, bedankt lieve meiden! :* het moet nog wel een beetje landen hoor, maar komt goed ;) ben wel super blij en opgelucht!
Dat betekent wel dat wij in de komende maanden moeten gaan daten. De deal was: Ik slank, jij zwanger. Ik ben vóór een meet oid :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:25:41 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_145385744
Lijnloos, wat fijn. Van harte!
pi_145387858
Lijjjjjjjjjjn!!!. Wat ongelooflijke superduper gaaf! Eindelijk! Wat een knalstreep! Kan me voorstellen dat t nog moet landen, maar man o man! Yes!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_145389525
Lijnloos, je maakt me aan het huilen. Wat ben ik blij voor je. *O*
pi_145393860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat betekent wel dat wij in de komende maanden moeten gaan daten. De deal was: Ik slank, jij zwanger. Ik ben vóór een meet oid :)
Oh das waar ook! :D

Heb je al iets gehoord trouwens? mijn duimen draaien nog effe voor de zekerheid?!
pi_145397036
*O* O+ Wat een prachtige streepjes Lijnloos!
pi_145400961
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:38 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh das waar ook! :D
Heb je al iets gehoord trouwens? mijn duimen draaien nog effe voor de zekerheid?!
Een 100% score: 4 eicellen en 4 bevruchtingen. Ik heb er 1 van aan boord nu, over de rest hoor ik volgende week of ze Eskimo worden.
pi_145401029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Een 100% score: 4 eicellen en 4 bevruchtingen. Ik heb er 1 van aan boord nu, over de rest hoor ik volgende week of ze Eskimo worden.
Wat goed die score! En PUPO! *O*
Ik duim voor je!
pi_145401104
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat goed die score! En PUPO! *O*
Ik duim voor je!
Mwah, de vorige poging was 6:6 en werd niks. Bij Thijs was het 5:2 en dat resultaat mag er zijn ;)
pi_145402455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Broedkip! *O*
Mooie score op zich maar inderdaad het eindresultaat is het belangrijkste. Duimen voor eakimootjes maar meer datdeze plakt!
pi_145402673
Ik hoop meer dat deze plakt dan dat ik wat verwacht van cryo's. Ik begrijp dat ze het doen hoor, invriezen, maar ik heb meer vertrouwen in 'live' ivf. Vooral omdat ik cryo-terugplaatsingen in eigen cyclus doe omdat ik zeer slecht reageer op progynova en trombosegevoelig ben.
pi_145412518
Ow wat gaaf lijnloos! Gefeliciteerd :*
pi_145416370
Lijnloos zie ik je nu echt om namen leuren? Ik kom hier even checken of het klopt en jaaaa, van harte gefeliciteerd!!! *O*
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:48:30 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145421425
Jippiiiiieeeee Lijnloos!!! *O*
in de haak.
pi_145422206
Duimen voor McLaura!

Frummel, hoe is het nu met jou?
pi_145427877
Whoaoaoa!!! Gefeliciteerd Lijnloos *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_145434453
Whoaaaaaa Lijnloos! Hoera! Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_145434738
Zooo, wat een mooie lijn *O* Woeiiii Lijnloos, gefeliciteerd!!!! O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_145477718
Gefeliciteerd Lijn! Streepjescode!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_145485125
Goedemorgen,

Ik wil anderen hier een hart onder de riem steken of in ieder geval ook even ons verhaal vertellen.

Mijn vriendin was 6 weken zwanger toen ze een miskraam had. Het is ontzettend kort, ik weet het, maar inmiddels zijn we alweer een jaar verder en er is tot nu toe bijna niks gebeurt (helaas).

Nouja, niks gebeurt, dat is ook niet helemaal waar. Even kort dan:

Ze heeft een medicijn gekregen om haar eisprong te resetten.
Daarnaast Clomyde gebruikt.
Ze is in het ziekenhuis geweest om een "operatie" te ondergaan. Er waren namelijk verklevingen ontstaan.
Soms dus ook bloed prikken om te kijken of ze een eisprong heeft gehad. De laatste keer had ze die wel gehad, maar was er geen bevruchting.

Nu zijn we alweer (alweer) wat verder en vandaag laat ze weer bloed prikken, dus het wordt weer spannend.

Het is niet zo dat wij per se een kind moeten hebben, maar wij vinden het allebei helemaal niet prettig om zo op deze manier sex te hebben. Het hele uitrekenen en dan weer naar boven..laatst zijn we omdat dit ons wat beter leek, wat later in haar eisprongperiode begonnen.

Wat het rare van het verhaal was, was dat de eerste keer dat we in het ziekenhuis waren gelijk raak was. Nu zijn we alweer wat verder.

Ik wens iedereen heel veel sterkte die zoiets heeft meegemaakt. Het leek wel of ik in een andere wereld kwam toen ik een embryo / kind zag in haar buik en twee weken later het hartje niet meer zag kloppen. Heel sneu..allemaal. Mocht er iemand toch wat tips hebben dan hoor ik die heel graag.

Wij zijn met name opzoek naar tips dat zij toch nog zwanger kan worden. Clomyde mag je ook maar 6 keer gebruiken zei zij laatst tegen mij. Nouja, zo zie je maar weer zo vanzelfsprekend is het allemaal niet dus.
pi_145489416
Hai allemaal, ik weet eigenlijk niet of jullie mij nog (her)kennen. Ik ben hier een flinke poos terug alweer vrij actief geweest omdat mijn man en ik het PGD-traject ingingen vanwege een erfelijke ziekte aan mijn kant van dit verhaal. Ik merkte echter dat het er steeds mee bezig zijn door hier ook actief mee te lezen/leven, me steeds zwaarder begon te vallen. Vandaar dat ik gestopt was met posten, lezen, en dergelijke.

Echter kreeg ik vandaag zulk goed nieuws dat ik het toch even kwijt wilde. Gezien onze omgeving er niet veel van op de hoogte is en ik het ook lastig vind om het er met anderen over te hebben, ben ik maar weer eens achter fok gekropen.
We kregen in augustus nog bericht dat het nog wel een maand of vier zou gaan duren, en dus hebben ze ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar we de IVF wilden laten doen. Echter, de test is er al! We hebben de 30e een intakegesprek in Groningen en dan hopen we te horen wat de verwachte wachttijd is en alles. Maar wauw, er is gewoon een test! O+

Ik zie dat er reden is tot jompelen voor Lijnloos! *O* En dan ga ik nu de rest van dit topic eens doorlezen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_145493520
Walace: welkom. Er zijn meer middelen dan chlomid om een cyclus te krijgen. Misschien moet je vriendin hormonen gaan spuiten en dan regelmatig een echo om te kijken hoe ver ze in haar cyclus is. En dan als er een eitje groot genoeg is dan kun je nog een ander hormoon spuiten om de eisprong te forceren.

Maar als jullie al zo lang in het ziekenhuis lopen, is er dan nog niet met jullie besproken wat de volgende stap gaat zijn?

Welkom terug nanuke. Wat voor test? Een test voor die erfelijke ziekte?
pi_145493646
Ja, de test die de erfelijke ziekte kan aantonen bij de embryo's, zodat kan worden geselecteerd op de gezonde embryo's voor terugplaatsing. :Y

Doordat ik een vrijwel onbekende erfelijke ziekte heb, moest deze speciaal voor ons nog ontwikkeld worden. En de grote onzekerheid was niet alleen dat het dus lang(er) duurt voordat zoiets gebeurt is, maar ook dat niet zeker was dat dat zou gaan lukken.
pi_145493940
Supergoed nieuws nanuke. Spannend hoor!
pi_145496311
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:20 schreef Arja het volgende:
Walace: welkom. Er zijn meer middelen dan chlomid om een cyclus te krijgen. Misschien moet je vriendin hormonen gaan spuiten en dan regelmatig een echo om te kijken hoe ver ze in haar cyclus is. En dan als er een eitje groot genoeg is dan kun je nog een ander hormoon spuiten om de eisprong te forceren.
Maar als jullie al zo lang in het ziekenhuis lopen, is er dan nog niet met jullie besproken wat de volgende stap gaat zijn?
Hallo, dank!

Nee, haar eisprong en momenten van ongesteldheid zijn de laatste 4 maanden "pas" regelmatig.

Ik denk dat we binnenkort i.d.d. te horen krijgen wat de volgende stappen zijn. Ik denk ook dat hormonen spuiten haar iets te ver gaat (en constant in het ziekenhuis zitten).

Waarom mag je de clomyde eigenlijk niet blijven gebruiken wanneer deze prima werkt?

Zijn er nog andere pillen die je dan wel langer mag gebruiken?
pi_145496810
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:32 schreef Walace78 het volgende:
[..]
Hallo, dank!
Nee, haar eisprong en momenten van ongesteldheid zijn de laatste 4 maanden "pas" regelmatig.
Ik denk dat we binnenkort i.d.d. te horen krijgen wat de volgende stappen zijn. Ik denk ook dat hormonen spuiten haar iets te ver gaat (en constant in het ziekenhuis zitten).
Waarom mag je de clomyde eigenlijk niet blijven gebruiken wanneer deze prima werkt?
Zijn er nog andere pillen die je dan wel langer mag gebruiken?
Het heet Clomid, en het is bepaald geen aspirientje...... Als je het te vaak (achtereen) gebruikt heb je kans dat de eierstokken helemaal geen eisprong meer maken.
Hoezo gaan hormonen haar iets te ver? Wat is Clomid dan?
En constant in het ziekenhuis zitten? Zelfs voor IVF kom je er gemiddeld slechts 5 keer.
pi_145497105
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:49 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het heet Clomid, en het is bepaald geen aspirientje...... Als je het te vaak (achtereen) gebruikt heb je kans dat de eierstokken helemaal geen eisprong meer maken.
Hoezo gaan hormonen haar iets te ver? Wat is Clomid dan?
En constant in het ziekenhuis zitten? Zelfs voor IVF kom je er gemiddeld slechts 5 keer.
Ja, je hebt gelijk het heet Clomid, ohwja ok bedankt voor de info!

Hormonen spuiten klinkt best wel akelig. Daarbij komt..straks zit ze om de haverklap in het ziekenhuis om alles te meten enzo. Ze heeft er nu ook al behoorlijk veel moeite mee.

We hebben ook verhalen gehoord waarbij een vrouw om de haverklap terug moest komen omdat haar eitje nog niet rijp genoeg was..ff wachten..ff wachten..jah pizza..jah dat soort verhalen dus.
pi_145498094
Als jij (en je vriendin) je keuze baseren op de spookverhalen van een ander, zou dat toch jammer zijn?

Lees je verder, als je die weg inslaat, nog even in in de materie. Je praat er nu op een dusdanige manier over (erg Jip en Janneke) dat ik moeite heb je serieus te nemen.
pi_145500565
Je moet je wel instellen op vaak naar het ziekenhuis moeten, vind ik. Als het minder vaak hoeft, is het alleen maar mooi meegenomen.

Zelf moet ik wel vaak naar het ziekenhuis om de juiste dosis hormonen te bepalen. Dat is echt even zoeken. Soms slaat de ene dosis niet aan en willen ze maar weinig tegelijk ophogen ivm kans op overstimulatie. Of ik heb ineens 4 eitjes en ze willen volgen of er in ieder geval 2 niet verder groeien etc.

Dus je moet je er wel op instellen dat dat kan gebeuren, vind ik. Je moet wel offers brengen in dit traject en mijn eigen werk agenda is soms lastig te matchen met het ziekenhuis.

Als je die offers er niet voor over hebt, moet je het niet doen.

Wallace: goed met je vriendin gaan bespreken hoe ver jullie willen gaan en hoe groot haar en jullie wens is.
Sowieso goed blijven praten met elkaar. De molen kan er soms best inhakken.

Laura: jij hoeft zo "weinig" naar het ziekenhuis omdat je een eigen, goede cyclus hebt, toch?
pi_145500899
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:24 schreef McLaura het volgende:
Als jij (en je vriendin) je keuze baseren op de spookverhalen van een ander, zou dat toch jammer zijn?

Lees je verder, als je die weg inslaat, nog even in in de materie. Je praat er nu op een dusdanige manier over (erg Jip en Janneke) dat ik moeite heb je serieus te nemen.

Sorry hoor, maar ik zit juist hier om wat ervaringen op te doen en om ook ons verhaal te vertellen. Wat maakt jou het nu uit hoe ik schrijf. Daarbij komt: dan neem jij mij toch niet serieus..

Het is overigens niet zomaar een spookverhaal. Dit is een verhaal van iemand die wij kennen.
pi_145500982
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:35 schreef Arja het volgende:
Je moet je wel instellen op vaak naar het ziekenhuis moeten, vind ik. Als het minder vaak hoeft, is het alleen maar mooi meegenomen.

Zelf moet ik wel vaak naar het ziekenhuis om de juiste dosis hormonen te bepalen. Dat is echt even zoeken. Soms slaat de ene dosis niet aan en willen ze maar weinig tegelijk ophogen ivm kans op overstimulatie. Of ik heb ineens 4 eitjes en ze willen volgen of er in ieder geval 2 niet verder groeien etc.

Dus je moet je er wel op instellen dat dat kan gebeuren, vind ik. Je moet wel offers brengen in dit traject en mijn eigen werk agenda is soms lastig te matchen met het ziekenhuis.

Als je die offers er niet voor over hebt, moet je het niet doen.

Wallace: goed met je vriendin gaan bespreken hoe ver jullie willen gaan en hoe groot haar en jullie wens is.
Sowieso goed blijven praten met elkaar. De molen kan er soms best inhakken.

Laura: jij hoeft zo "weinig" naar het ziekenhuis omdat je een eigen, goede cyclus hebt, toch?
Ja, daar waren we al bang voor. Daarom vroeg ik mij af of er geen vervanger voor Clomiyd is. Als er iets is zonder de bijwerkingen van nooit meer eiersprong te krijgen hoor ik het graag.

We gaan dit sowieso allemaal bespreken. Misschien gaan we zelf gewoon op de normale manier verder dus zonder al die pillen, injecties e.d.

Thx voor de info
pi_145501211
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:46 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Ja, daar waren we al bang voor. Daarom vroeg ik mij af of er geen vervanger voor Clomiyd is. Als er iets is zonder de bijwerkingen van nooit meer eiersprong te krijgen hoor ik het graag.

We gaan dit sowieso allemaal bespreken. Misschien gaan we zelf gewoon op de normale manier verder dus zonder al die pillen, injecties e.d.

Thx voor de info
Schrijf al je vragen op en bespreek het met de gyn. En denk er daarna rustig over na.
pi_145501402
Moet je vriendin met clomid niet vaak erheen dan? Ik moest deze ronde 6x (1x clomid ophalen, 4x echo en 1x bloedprikken) naar het ziekenhuis (x 90km per keer). Ik denk dat het met spuiten net zo zal zijn.

Spannend nanuke! Hopelijk kun je snel verder! En wat goed dat er nu al een test is!

En whoehoe streepjes voor Lijn(loos)!!! Gefeliciteeeeeerd! *O* *O* *O*

De spanning begint nu wel toe te slaan. Morgen bloedprikken op progesteron. De vorige keren begon de spotting altijd een dag na progesteronbepaling :{
pi_145501720
Ik moest afgelopen keer denk ik 10-12 keer richting ziekenhuis, 2.5 week lang echo's met verschillende tussenpozes (in het begin 3-4 dagen ertussen, laatste week elke dag :') ) en dan dus nog punctie en terugplaatsing. Het ziekenhuis is niet echt dichtbij (ook geen 90km) en niet op weg naar werk dus heb er echt wel wat voor moeten plannen en schuiven, maar wel waard uiteindelijk. Tis best een tijdrovend grapje, wel goed dat je er over denkt maar ben het wel met laura eens dat je manier van typen wel heel luchtig over komt alsof je het allemaal niet heel serieus neemt en "we zien wel"-gedachte erop na houdt terwijl dat mijns inziens niet de basis is voor het krijgen van een kind.... Zeker niet als j de mediache molen in gaat.
pi_145501763
Nanuke, wat goed dat er nu actie kan komen! *O* succes joh, ik duim voor jullie!

Succes ook voor Cocci!
pi_145502431
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef coccinelle het volgende:
Moet je vriendin met clomid niet vaak erheen dan? Ik moest deze ronde 6x (1x clomid ophalen, 4x echo en 1x bloedprikken) naar het ziekenhuis (x 90km per keer). Ik denk dat het met spuiten net zo zal zijn.
Ongeveer 1x in anderhalve maand. Ze zou alleen maar stress krijgen van al dat last minute werk.

Ze heeft overigens ook een baan waar dat allemaal niet zo makkelijk gaat. Dus m.a.w. ze kan niet zomaar ff ineens naar het ziekenhuis ipv een baan waarbij dat allemaal heel makkelijk is.
pi_145502608
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Ik moest afgelopen keer denk ik 10-12 keer richting ziekenhuis, 2.5 week lang echo's met verschillende tussenpozes (in het begin 3-4 dagen ertussen, laatste week elke dag :') ) en dan dus nog punctie en terugplaatsing. Het ziekenhuis is niet echt dichtbij (ook geen 90km) en niet op weg naar werk dus heb er echt wel wat voor moeten plannen en schuiven, maar wel waard uiteindelijk. Tis best een tijdrovend grapje, wel goed dat je er over denkt maar ben het wel met laura eens dat je manier van typen wel heel luchtig over komt alsof je het allemaal niet heel serieus neemt en "we zien wel"-gedachte erop na houdt terwijl dat mijns inziens niet de basis is voor het krijgen van een kind.... Zeker niet als j de mediache molen in gaat.
De "we zien wel" gedachte is ook om onszelf in bescherming te nemen. We willen namelijk niet een heel erg big issue van maken om een kind te krijgen. Dan zouden we misschien wel helemaal gek worden als we daar heel extreem mee bezig zouden zijn. We hebben nu al grote moeite om de sex in te plannen e.d. en vinden het ook behoorlijk klote op deze manier. Na vijf keer in een week om en om of niet ben je er echt wel klaar mee.

Ja, een tijdrovend grapje is het misschien ook wel. We kijken zelf wel hoe we verder gaan hierna. Zal de vragen even meenemen, maar dacht dat iemand misschien ervaring ermee had (andere meds).

Ohwja, reken er maar op dat ik dit heel serieus neem! Voor mij is dit echt geen grapje. Sowieso toen wij te horen kregen dat ons (kleine) kindje dood was stortte ff alles in 1 keer in. En heel even over de rest..een kind nemen vind ik heel serieus, maar NIEMAND, maar dan ook NIEMAND weet wat hem/haar te wachten staat dus we kunnen ons wel druk lopen maken van: ja, je moet dit wel serieus nemen of wat dan ook. Ik ben heel serieus en zij ook overigens. Ga niet gelijk van de manier van typen uit o.i.d. en met Jip en Janneke taal lopen roepen. Als ik zo schrijf dan is dat zo..ik kwam hier enkel voor wat advies en omdat ik al langer liep met het idee ons verhaal hier te typen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Walace78 op 13-10-2014 19:38:54 ]
pi_145503971
Wallace, ik zou haast typen dat ik blij ben te lezen dat het allemaal heel serieus en weloverwogen is bij jullie maar dat klinkt gewoon kut. Het feit dat je hier post is gewoon niet tof. De zelfbescherming snap ik ook zeker, hoewel ik die zelf eerder richting real life heb dan hier... Hier voelt het alsof je er geen doekjes om hoeft te winden, iedereen weet dat het kut is en je hier niet voor je plezier zit. Nogmaals, zo kwam het op mij (en laura kennelijk) over, wil niet zeggen dat ik je een boerenlul zonder tact vind. Ik wens julle alle geluk en succes die nodig is en hoop dat de clomid et gewenste effect gaat hebben en dat jullie er anders ook uit zullen komen.
pi_145504597
Als jij (en je partner) er momenteel zoveel moeite mee hebben om de seks op commando te hebben en jullie kunnen een "we zien wel, we maken geen big deal van kinderen krijgen"-gedachte vasthouden, waarom nemen jullie dan niet een pauze? Dan kunnen jullie weer even in het normale leven komen, en beslissen of je daarna eventueel wel met hormonen verder gaat.
pi_145504639
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:35 schreef Arja het volgende:
Ohja, dat zou natuurlijk best kunnen. Ik begin op dag 2 met Decapeptyl, op dag 3 met Puregon. De echo's waren dit keer niet vanaf dag 8 maar vanaf dag 10 omdat ik 'laat start' met reageren. Toen de verhoging qua medicatie wegens te weinig follikels en dus weer een aantal dagen later pas voor echo.

Effectief was deze poging dus, qua ziekenhuisbezoek, 2 echo's, 1 punctie en 1 terugplaatsing. En misschien is het voor mij wel extra makkelijk kletsen dat ik qua werk en studie best flexibel ben en op een steenworp afstand van het (echo en punctie)ziekenhuis woon. De terugplaatsing is 60 km verderop.

Walace, ik bedoelde het niet gemeen of afzeikerig, je typte alleen zo nonchalant en luchtig en daar kan ik bij dit onderwerp niet zo goed tegen. Sorry.
pi_145504717
Verder gun ik het (bijna) iedereen om gewoon een kind te krijgen als jij dat wilt, of na een beetje wachten in plaats van met zo'n ziekenhuiscircus eromheen. Ik had je hier dus liever niet getroffen, Walace!
pi_145507541
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:48 schreef Lijnloos het volgende:
Wallace, ik zou haast typen dat ik blij ben te lezen dat het allemaal heel serieus en weloverwogen is bij jullie maar dat klinkt gewoon kut. Het feit dat je hier post is gewoon niet tof. De zelfbescherming snap ik ook zeker, hoewel ik die zelf eerder richting real life heb dan hier... Hier voelt het alsof je er geen doekjes om hoeft te winden, iedereen weet dat het kut is en je hier niet voor je plezier zit. Nogmaals, zo kwam het op mij (en laura kennelijk) over, wil niet zeggen dat ik je een boerenlul zonder tact vind. Ik wens julle alle geluk en succes die nodig is en hoop dat de clomid et gewenste effect gaat hebben en dat jullie er anders ook uit zullen komen.
Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar dit over gaat. Dat jullie het zo opvatten is een beetje raar vind ik. Net of je d.m.v. 1 post alles moet begrijpen om in 1 keer te weten. Als je verder doorvraagt kan je vaak een heel eind verder komen. Ik typte dit vanmiddag op mijn werk en mocht je alsnog meer willen weten dan wil ik best antwoord geven op mijn vragen. Het was i.i.g. niet mijn bedoeling om jullie te kwetsen op 1 of andere manier.
pi_145507710
Nanuke wat tof!

Ik heb over twee weken weer een afspraak gemaakt, ik wil voorstellen om bijv. drie rondes zonder hormonen te proberen (nog steeds bv hier) en daarna verder te kijken. (al hoop ik er natuurlijk op dat dat niet nodig is)

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:03 schreef Nanuke het volgende:
Als jij (en je partner) er momenteel zoveel moeite mee hebben om de seks op commando te hebben en jullie kunnen een "we zien wel, we maken geen big deal van kinderen krijgen"-gedachte vasthouden, waarom nemen jullie dan niet een pauze? Dan kunnen jullie weer even in het normale leven komen, en beslissen of je daarna eventueel wel met hormonen verder gaat.
+1 (met nadruk op de "-ks" :@ )
Zolang je moeite hebt met het idee van hormonen en regelmatig op en neer naar het ziekenhuis zijn jullie misschien nog niet toe aan die stap.
pi_145507731
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:03 schreef Nanuke het volgende:
Omdat zij al 38 is en ik 36. Ik heb dat ook al eens aan haar aangegeven, maar jah..hoe raar het ook klinkt..je gaat steeds een stapje verder het proces in. Mijn vriendin vind het ook niet makkelijk om nu inmiddels al 6x Clomid te slikken en steeds weer opnieuw te beginnen ermee, Zij heeft in het begin een operatie gehad na de miskraam en het was ook een hele moeilijke periode en we waren juist ook heel blij dat ze zwanger was.
pi_145507760
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:04 schreef McLaura het volgende:
[..]
Walace, ik bedoelde het niet gemeen of afzeikerig, je typte alleen zo nonchalant en luchtig en daar kan ik bij dit onderwerp niet zo goed tegen. Sorry.
Maakt echt niet uit! Kan het aan de ene kant ook begrijpen.
pi_145507839
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:07 schreef McLaura het volgende:
Verder gun ik het (bijna) iedereen om gewoon een kind te krijgen als jij dat wilt, of na een beetje wachten in plaats van met zo'n ziekenhuiscircus eromheen. Ik had je hier dus liever niet getroffen, Walace!
Het spijt mij echt als ik op de een of andere manier je gevoelens heb gekwetst. Dat was niet mijn bedoeling zoals ik al zei. Soms kan ik misschien een beetje "raar" of als een boerenlul uit de hoek komen dat geef ik toe, maar mocht je alsnog wat willen weten hierover dan hoor je het wel als je het vraagt.
pi_145508312
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nanuke wat tof!
Ik heb over twee weken weer een afspraak gemaakt, ik wil voorstellen om bijv. drie rondes zonder hormonen te proberen (nog steeds bv hier) en daarna verder te kijken. (al hoop ik er natuurlijk op dat dat niet nodig is)
[..]
+1 (met nadruk op de "-ks" :@ )
Zolang je moeite hebt met het idee van hormonen en regelmatig op en neer naar het ziekenhuis zijn jullie misschien nog niet toe aan die stap.
Nou..blijkbaar zijn we al heel ver gekomen. 2 jaar geleden is ze met de pil gestopt. Ze heeft een onregelmatige cyclus vandaar dat we bij de Clomid uitkwamen. Dat was dus na de eerste operatie met daartussen nog de verklevingen en een keer geen eisprong en nog een keer geen bevruchting. Wij maken momenteel alle stappen die nodig zijn. Misschien zei ik het een beetje "alsof het geen big deal" is..dat klopt dat schreef ik hier. Laat ik het dan anders zeggen: "We proberen er allebei een beetje "normaal" mee om te gaan en het allemaal in te passen in het dagelijks leven. Mijn vriendin vind het niet fijn als er heel veel druk op haar wordt gezet m.b.t. Maar ok, je kent haar niet goed. Laat ik zeggen dat ze niet echt van heel veel dingen inplannen houdt. Wij hebben ook zoiets als (omdat ze nu 38 is) dat het misschien nog mogelijk is. Stel voor..ze krijgt geen kind voor haar 40ste..moet ik dan verplicht mijn hele leven mezelf (en zij ook) gaan aankijken alsof mijn leven er toen vanaf hing om een kind te krijgen en dat wij het verprutst hebben? Nee, dat denk ik niet. En het is echt niet zo van als we een kind zouden krijgen dat we dat "mooi meegenomen" vinden o,i,d,, maar we weten ook..ze is gewoon al wat ouder, misschien dat het helemaal niet meer mogelijk is..
pi_145508778
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:16 schreef Walace78 het volgende:
[..]
Nou..blijkbaar zijn we al heel ver gekomen.
:?
Geen flauw benul wat je daarmee wil zeggen.

Je gebruikt nogal veel woorden om te zeggen "dat het geen big deal" is. Voor de meesten hier horen de bezoeken aan het ziekenhuis er gewoon bij. Het heeft geen zin om er wel of geen zin in te hebben, het is zoals het is. We willen graag een kind en dit hoort erbij.
pi_145509155
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je gebruikt nogal veel woorden om te zeggen "dat het geen big deal" is. Voor de meesten hier horen de bezoeken aan het ziekenhuis er gewoon bij. Het heeft geen zin om er wel of geen zin in te hebben, het is zoals het is. We willen graag een kind en dit hoort erbij.
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat we inmiddels al 2 jaar bezig zijn en omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt ik dit een behoorlijk lange tijd vind.

Wat bedoel je precies met "je gebruikt veel woorden"..is dat verboden ofzo?

Wat wil je eigenlijk precies zeggen met je hele post?
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:39:17 #283
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145509767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind Wallace zijn posts nogal meevallen hoor.
War ik erin lees is dat zij er wat anders instaan. En dat het niet alleen is wij willen graag een kind en dit hoort erbij maar we gaan steeds een stapje verder en we zien nog wel hoe ver we daarin willen gaan.
Rayen 2½ jaar!
pi_145510145
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:39 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
War ik erin lees is dat zij er wat anders instaan. En dat het niet alleen is wij willen graag een kind en dit hoort erbij maar we gaan steeds een stapje verder en we zien nog wel hoe ver we daarin willen gaan.
Oke, dan gaat het daar mis/ pik ik het daar verkeerd op. Ik lees er meer een "we willen een kind, maar we hebben geen zin in al het ' gedoe'" in.
pi_145511626
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar dit over gaat. Dat jullie het zo opvatten is een beetje raar vind ik. Net of je d.m.v. 1 post alles moet begrijpen om in 1 keer te weten. Als je verder doorvraagt kan je vaak een heel eind verder komen. Ik typte dit vanmiddag op mijn werk en mocht je alsnog meer willen weten dan wil ik best antwoord geven op mijn vragen. Het was i.i.g. niet mijn bedoeling om jullie te kwetsen op 1 of andere manier.
Joh laat maar.. Ik gok dat we mekaar gewoon verkeerd begrijpen of interpreteren. Succes met de behandelingen, ik zal me er niet verder mee bemoeien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:18:37 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145512304
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oke, dan gaat het daar mis/ pik ik het daar verkeerd op. Ik lees er meer een "we willen een kind, maar we hebben geen zin in al het ' gedoe'" in.
+1 :@ Ik zit ook al met volle verbazing te lezen en wist niet goed hoe te reageren zonder bitchy uit de hoek te komen.... :X

Sowieso maar 1x per anderhalve maand controle als je aan de clomid zit snap ik niet... Hoe weet dan de arts of je überhaupt op de meds reageert en er een follikelgroei is en wanneer je moet batsen :?

Daarnaast vraag ik me af of dit inderdaad de weg is die jullie moeten bewandelen..... De onderzoeken zijn niet voor niets en qua werkgever is er ook wel uit te komen daar hoef je niet een makkelijke werkgever voor te hebben ;).... De medische weg is er een van timen, onderzoeken en al wat er bij komt kijken, alles om het resultaat van de meds zo optimaal mogelijk te maken zodat de kans van slagen groot is. Heb je dit er niet voor over omdat je er niet van houd "om onder druk gezet te worden" dan ben je niet goed bezig lijkt me.

Oh en 2 jaar valt nog mee, je haalt het gemiddelde in dit topic volgens mij aardig naar beneden :D
pi_145514925
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef dobbey het volgende:

[..]

+1 :@ Ik zit ook al met volle verbazing te lezen en wist niet goed hoe te reageren zonder bitchy uit de hoek te komen.... :X

Sowieso maar 1x per anderhalve maand controle als je aan de clomid zit snap ik niet... Hoe weet dan de arts of je überhaupt op de meds reageert en er een follikelgroei is en wanneer je moet batsen :?

Daarnaast vraag ik me af of dit inderdaad de weg is die jullie moeten bewandelen..... De onderzoeken zijn niet voor niets en qua werkgever is er ook wel uit te komen daar hoef je niet een makkelijke werkgever voor te hebben ;).... De medische weg is er een van timen, onderzoeken en al wat er bij komt kijken, alles om het resultaat van de meds zo optimaal mogelijk te maken zodat de kans van slagen groot is. Heb je dit er niet voor over omdat je er niet van houd "om onder druk gezet te worden" dan ben je niet goed bezig lijkt me.

Oh en 2 jaar valt nog mee, je haalt het gemiddelde in dit topic volgens mij aardig naar beneden :D
Ik reageer even van onderen naar boven.

Over die 2 jaar: voor ons is het veel. Ik snap ook dat er mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dat maakt ons verhaal daarom ook niet meer of minder uniek. Ik gebruikte de 2 jaar ook niet om te overdrijven of wat dan ook. Puur voor de info en dat wij het ook al een lange weg vinden..

Je begrijpt mij niet goed! Tuurlijk hebben we het er voor over. ! Waar in 1 van mijn posts zeg ik dat wij het er niet voor over hebben "om onder druk gezet te worden"..je bedoelt met de sex? Als je het zo graag wil weten vr, za, zo en dinsdag en dat dan heel vaak. Nu moesten we eigenlijk ook donderdagavond, maar ik merkte dat mijn vriendin het door alle moeheid en verplichtingen echt ff niet meer trok dus heb ik voorgesteld het op die donderdag het te laten voor wat het was. Ook omdat ik haar niet wilde opzadelen met het "moet". Lijkt mij een volkomen gezonde conversatie die wij toen hadden, denk je niet?

Wij hebben een papieren schema. Zijn neemt clomid en na de clomid moeten we een aantal dagen wachten en dan moeten we batsen. Vervolgens gaat mijn vriendin naar het ziekenhuis en belt ze 2 dagen later op. Dan hoort zij of ze wel of geen eisprong heeft gehad. Als ze die heeft gehad wachten we weer. De laatste keer werd ze ongesteld dus toen wisten we dat ze niet zwanger was anders hadden we een test moeten doen.

Ik kan je ook vertellen dat ze in het onderwijs zit en dus een enorme verantwoordelijkheid heeft voor haar werk en klassen. Je kan daar niet zomaar even wat uurtjes missen. Het probleem daarvan is dat haar werk gigantisch achter kan gaan lopen.

Verder en misschien sorry dat ik het zeg vind ik dit een soort "clubje" hier. Ik snap dat het onderwerp gevoelig ligt, maar kom op..geef mij ff die kans om het ook uit te leggen.
pi_145515150
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Idd je pikte het verkeerd op. Nu maakt mij dat verder weinig uit. Wij zijn juist 100% ingesteld dat al die dingen erbij horen en we hebben het er 100% voor over!
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 23:05:41 #289
5428 crew  miss_sly
pi_145515189
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Over die 2 jaar: voor ons is het veel. Ik snap ook dat er mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dat maakt ons verhaal daarom ook niet meer of minder uniek. Ik gebruikte de 2 jaar ook niet om te overdrijven of wat dan ook. Puur voor de info en dat wij het ook al een lange weg vinden..

Je begrijpt mij niet goed! Tuurlijk hebben we het er voor over. ! Waar in 1 van mijn posts zeg ik dat wij het er niet voor over hebben "om onder druk gezet te worden"..je bedoelt met de sex? Als je het zo graag wil weten vr, za, zo en dinsdag en dat dan heel vaak. Nu moesten we eigenlijk ook donderdagavond, maar ik merkte dat mijn vriendin het door alle moeheid en verplichtingen echt ff niet meer trok dus heb ik voorgesteld het op die donderdag het te laten voor wat het was. Ook omdat ik haar niet wilde opzadelen met het "moet". Lijkt mij een volkomen gezonde conversatie die wij toen hadden, denk je niet?

Wij hebben een papieren schema. Zijn neemt clomid en na de clomid moeten we een aantal dagen wachten en dan moeten we batsen. Vervolgens gaat mijn vriendin naar het ziekenhuis en belt ze 2 dagen later op. Dan hoort zij of ze wel of geen eisprong heeft gehad. Als ze die heeft gehad wachten we weer. De laatste keer werd ze ongesteld dus toen wisten we dat ze niet zwanger was anders hadden we een test moeten doen.

Ik kan je ook vertellen dat ze in het onderwijs zit en dus een enorme verantwoordelijkheid heeft voor haar werk en klassen. Je kan daar niet zomaar even wat uurtjes missen. Het probleem daarvan is dat haar werk gigantisch achter kan gaan lopen.

Verder en misschien sorry dat ik het zeg vind ik dit een soort "clubje" hier. Ik snap dat het onderwerp gevoelig ligt, maar kom op..geef mij ff die kans om het ook uit te leggen.
Wat vervelend Walace, dat jullie in dit proces beland zijn.
Wat ik me afvraag: zijn jullie in behandeling bij een 'gewone' gynaecoloog of bij een fertiliteits-afdeling/kliniek?
Ik krijg een beetje het idee dat jullie niet helemaal goed zijn ingelicht en voorgelicht en ik heb ook een beetje vraagtekens bij de begeleiding.
pi_145515325
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:39 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Bedankt voor je begrip. Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is hoe het is en we wegen alle "stapjes" af.

Misschien kwam het even verkeert over, maar als we alles zo ineens zouden moeten begrijpen zou dit hele forum geen waarde/zin hebben dus ik leg het wel uit in mijn posts verder.
pi_145515612
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat vervelend Walace, dat jullie in dit proces beland zijn.
Wat ik me afvraag: zijn jullie in behandeling bij een 'gewone' gynaecoloog of bij een fertiliteits-afdeling/kliniek?
Ik krijg een beetje het idee dat jullie niet helemaal goed zijn ingelicht en voorgelicht en ik heb ook een beetje vraagtekens bij de begeleiding.
Wij zitten bij een ziekenhuis. Het is geloof ik bij een speciale fertiliteits-kliniek in het ziekenhuis voor mensen die ouder zijn met een kinderwens op latere leeftijd dus.

Er is minimaal contact..mijn vriendin is laatst wel bij een andere gynaecoloog geweest die toen op het idee kwam dat ze verklevingen kon hebben. Die we daarvoor hadden zei / repte daar niets van. Nu is het niet bepaald zo dat ze veel wordt gebeld. Wij kwamen er laatst ook zelf achter dat je de clomid ook maar 6x mag gebruiken dus ik ga ervanuit dat we het binnenkort horen of zelf aan de bel trekken.

Er komt ook bij dat de openingstijden van de kliniek niet heel erg prettig zijn. In het "ergste" geval MOET mijn vriendin dus onder lestijd "gewoon" weg.

M.a.w. Er wordt totaal geen rekening gehouden met haar baan. Afspraak inplannen kan bijna alleen op de tijden dat zij het willen. Dat hebben we overigens gemerkt in het begin!

Dank voor je begrip iig
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:25:02 #292
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145515895
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Zoals je kunt zien aan de :D smiley was het een grapje, ja ook die maken hormonale monsters af en toe ;)

Ik zeg niet dat jullie het er niet voor over hebben om onder druk te worden gezet maar je geeft zelf aan dat je vriendin er niet van houd... Vandaar dat ik daar op reageerde.... Het batsen op commando is absoluut niet tof dat zal een ieder hier in het topic beamen.

Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo. Ik heb in mijn bloed gewoon een spoor van een eisprong terwijl ik Waarschijnlijk al 10 jaar in de overgang zit en het technisch gezien onmogelijk is ;) dus nogmaals.... Het is vreemd!

Ik snap best dat het in sommige beroepen "lastig" is maar er is altijd een mouw aan te passen. Heeft jullie ziekenhuis geen tijden buiten de normale kantoor uren om dat ze open zijn? S'morgens vroeg, s'avonds laat? En meestal als je de werkgever uitlegt wat er aan de hand is dan zullen ze, meestal, schappelijk reageren. Dit geld trouwens meestal ook voor de man.

En je opmerking mbt tot het clubje negeer ik maar even aangezien ik het je niet wil aan doen om compleet afgebrand te worden door een hormonaal monster..... }) :+ Als je namelijk goed leest dan zul je zien dat de meesten je snappen maar extra vragen stellen omdat je verhaal best onduidelijk was mede door je eigen bewoordingen. Gevoelig liggen onderwerpen hier niet, dat stadium zijn de meesten hier al lang voorbij en als je een klein beetje je best doet om door de hormonen door te lezen dan zul je zien dat we stiekem eigenlijk best lief zijn }:| :6 *)
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:28:17 #293
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516018
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:16 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Wij zitten bij een ziekenhuis. Het is geloof ik bij een speciale fertiliteits-kliniek in het ziekenhuis voor mensen die ouder zijn met een kinderwens op latere leeftijd dus.

Er is minimaal contact..mijn vriendin is laatst wel bij een andere gynaecoloog geweest die toen op het idee kwam dat ze verklevingen kon hebben. Die we daarvoor hadden zei / repte daar niets van. Nu is het niet bepaald zo dat ze veel wordt gebeld. Wij kwamen er laatst ook zelf achter dat je de clomid ook maar 6x mag gebruiken dus ik ga ervanuit dat we het binnenkort horen of zelf aan de bel trekken.

Er komt ook bij dat de openingstijden van de kliniek niet heel erg prettig zijn. In het "ergste" geval MOET mijn vriendin dus onder lestijd "gewoon" weg.

M.a.w. Er wordt totaal geen rekening gehouden met haar baan. Afspraak inplannen kan bijna alleen op de tijden dat zij het willen. Dat hebben we overigens gemerkt in het begin!

Dank voor je begrip iig
Mag ik vragen bij welk ziekenhuis? Is het misschien een idee om te zien of jullie een afspraak kunnen krijgen waarin jullie antwoord kunnen krijgen op jullie vragen? En misschien is het de overweging waard, als jullie gevoel er niet heel fijn bij is vanwege alle onduidelijkheid, om over te stappen naar een ander ziekenhuis/kliniek?
pi_145516064
Dat is bij de meeste ziekenhuizen zo. Hier worden echo's alleen maar 's ochtends gedaan. In mijn geval betekent het soms dat er een compleet spreekuur verplaatst moet worden als ik een echo heb. (Ik zit zelf in de medische wereld)

Ook een leuke; Had ik het in vertrouwen tegen een collega verteld (alleen zij en mijn leidinggevende wisten er eerst van ivm verplaatsen van afspraken), kwam er vandaag een andere collega naar mij toe en vroeg hoe het in het ziekenhuis gaat met de behandeling. :{ en meteen waar de rest ook bij zat.
pi_145516295
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo.
Het kan wel. Hier is het in eerste instantie 2 cycli volgen aan de hand van echo's. Mocht de behandeling goed aanslaan krijg ik voor de resterende maanden clomid mee en mogen we thuis verder proberen. Waarschijnlijk zelfs zonder bloedonderzoek om het progesteron te meten. Eerlijk gezegd vind ik dat doodeng. Ik zou het sowieso niet zonder ovulatietesten doen! Ik verwacht dat mijn dosering sowieso omhoog gaat als het deze ronde niet lukt. Dus dan heb ik sowieso nog 1 maand extra echo's. Behandeling in het UMCG :)
pi_145516327
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:28 schreef dobbey het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij welk ziekenhuis? Is het misschien een idee om te zien of jullie een afspraak kunnen krijgen waarin jullie antwoord kunnen krijgen op jullie vragen? En misschien is het de overweging waard, als jullie gevoel er niet heel fijn bij is vanwege alle onduidelijkheid, om over te stappen naar een ander ziekenhuis/kliniek?
Hoi Dobey. Ik heb vanwege privacyredenen een nieuwe account aan moeten maken. Als ik het onder mijn eigen nick zou posten weet heel fok hoe laat t is namelijk. Het klinkt misschien wederom raar maar wij zijn erg tevreden hoe het nu gaat. Het ziekenhuis helpt ook mee om mijn vriendin ook (wat meer) te sturen in de tijden dat het allemaal nog net kan. Daarbij komt mijn vriendin is nog meer op haar privacy gesteld dan dat ik dat ben..haha je gelooft het niet maar als ik aan haar vertel dat ik dit in een forum post schiet ze me waarschijnlijk dood neer..
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:37:29 #297
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516337
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:29 schreef coccinelle het volgende:
Dat is bij de meeste ziekenhuizen zo. Hier worden echo's alleen maar 's ochtends gedaan. In mijn geval betekent het soms dat er een compleet spreekuur verplaatst moet worden als ik een echo heb. (Ik zit zelf in de medische wereld)

Ook een leuke; Had ik het in vertrouwen tegen een collega verteld (alleen zij en mijn leidinggevende wisten er eerst van ivm verplaatsen van afspraken), kwam er vandaag een andere collega naar mij toe en vroeg hoe het in het ziekenhuis gaat met de behandeling. :{ en meteen waar de rest ook bij zat.
:o dat meen je niet? En nu? Heb je de desbetreffende collega er nog op aangesproken?

Ik heb ondertussen 3 ziekenhuizen gehad en in Hengelo konden we s'morgens heel vroeg terecht volgens mij vanaf half 8 al, in Elsendorp tot 21.00 uur s'avonds en nu in Zwolle weet ik het eigenlijk niet omdat het voor ons niet uitmaakt. Mijn man heeft een werkgever waar hij ten aller tijde weg kan en mijn oude werkgever gaf me ook alle ruimte dus tegen dat probleem ben ik eigenlijk nooit opgelopen :@ vandaar dat ik dat ook vroeg.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:41:07 #298
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516474
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:37 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Hoi Dobey. Ik heb vanwege privacyredenen een nieuwe account aan moeten maken. Als ik het onder mijn eigen nick zou posten weet heel fok hoe laat t is namelijk. Het klinkt misschien wederom raar maar wij zijn erg tevreden hoe het nu gaat. Het ziekenhuis helpt ook mee om mijn vriendin ook (wat meer) te sturen in de tijden dat het allemaal nog net kan. Daarbij komt mijn vriendin is nog meer op haar privacy gesteld dan dat ik dat ben..haha je gelooft het niet maar als ik aan haar vertel dat ik dit in een forum post schiet ze me waarschijnlijk dood neer..
Als zij al begint te schieten hoe kun je ons dan onaardig vinden :o :P maar ik begrijp nu, mede door occinelle dat het hele gebeuren zoals het bij jullie gaat dus vaker voorkomt, dat wist ik niet ik spreek alleen uit eigen ervaring :)

Als jullie tevreden zijn dan is het goed toch? Wij zitten, vanwege veeeeel onduidelijkheden, eiceldonatie etc nu bij het 3e ziekenhuis en ik ben echt geschrokken van alle verschillende manieren van benaderen. Wij hebben nu voor het eerst het gevoel echt op onze plaats te zitten in Zwolle.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 23:45:21 #299
5428 crew  miss_sly
pi_145516636
Is het met die clomid niet zo dat dat vaak gebruikt wordt bij IUI en dat dat maar zes maal wordt gedaan en vergoed? Ik heb echt veel vaker dan zes keer clomid gehad.
pi_145516678
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Zoals je kunt zien aan de :D smiley was het een grapje, ja ook die maken hormonale monsters af en toe ;)

Ik zeg niet dat jullie het er niet voor over hebben om onder druk te worden gezet maar je geeft zelf aan dat je vriendin er niet van houd... Vandaar dat ik daar op reageerde.... Het batsen op commando is absoluut niet tof dat zal een ieder hier in het topic beamen.

Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo. Ik heb in mijn bloed gewoon een spoor van een eisprong terwijl ik Waarschijnlijk al 10 jaar in de overgang zit en het technisch gezien onmogelijk is ;) dus nogmaals.... Het is vreemd!

Ik snap best dat het in sommige beroepen "lastig" is maar er is altijd een mouw aan te passen. Heeft jullie ziekenhuis geen tijden buiten de normale kantoor uren om dat ze open zijn? S'morgens vroeg, s'avonds laat? En meestal als je de werkgever uitlegt wat er aan de hand is dan zullen ze, meestal, schappelijk reageren. Dit geld trouwens meestal ook voor de man.

En je opmerking mbt tot het clubje negeer ik maar even aangezien ik het je niet wil aan doen om compleet afgebrand te worden door een hormonaal monster..... }) :+ Als je namelijk goed leest dan zul je zien dat de meesten je snappen maar extra vragen stellen omdat je verhaal best onduidelijk was mede door je eigen bewoordingen. Gevoelig liggen onderwerpen hier niet, dat stadium zijn de meesten hier al lang voorbij en als je een klein beetje je best doet om door de hormonen door te lezen dan zul je zien dat we stiekem eigenlijk best lief zijn }:| :6 *)
Ohw was ik vergeten te zeggen misschien..ze heeft zo'n 15 echo's in de periode gehad..alles bij elkaar..ook om te kijken of ze nog eitjes had en of alles goed was met de kleine. En ze zagen op een gegeven moment ook een dokere vlek. Nu weet ik zelf ook niet alles 100% zeker maar ik geloof dat ze dachten dat er op een gegeven moment ook een cyste zat, maar volgens mij bleek dat later de verkleving. Daarna weer een echo..pff echo's zat. Ook medicatie om de eisprong te resetten en een dubbele dosis clomid. Toen weer terug naar een normale dosis toen alles weer op gang kwam.

Over dat clubje..vond er nogal agressief hier overgekomen worden..of met haat..weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar bespeurde echt wat..laat ik het anders zeggen..het leek een clubje ;)
pi_145516804
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:45 schreef miss_sly het volgende:
Is het met die clomid niet zo dat dat vaak gebruikt wordt bij IUI en dat dat maar zes maal wordt gedaan en vergoed? Ik heb echt veel vaker dan zes keer clomid gehad.
Blijkbaar zitten daar dus risico's aan verbonden hoor ik hier iig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')