Hallo, dank!quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:20 schreef Arja het volgende:
Walace: welkom. Er zijn meer middelen dan chlomid om een cyclus te krijgen. Misschien moet je vriendin hormonen gaan spuiten en dan regelmatig een echo om te kijken hoe ver ze in haar cyclus is. En dan als er een eitje groot genoeg is dan kun je nog een ander hormoon spuiten om de eisprong te forceren.
Maar als jullie al zo lang in het ziekenhuis lopen, is er dan nog niet met jullie besproken wat de volgende stap gaat zijn?
Het heet Clomid, en het is bepaald geen aspirientje...... Als je het te vaak (achtereen) gebruikt heb je kans dat de eierstokken helemaal geen eisprong meer maken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:32 schreef Walace78 het volgende:
[..]
Hallo, dank!
Nee, haar eisprong en momenten van ongesteldheid zijn de laatste 4 maanden "pas" regelmatig.
Ik denk dat we binnenkort i.d.d. te horen krijgen wat de volgende stappen zijn. Ik denk ook dat hormonen spuiten haar iets te ver gaat (en constant in het ziekenhuis zitten).
Waarom mag je de clomyde eigenlijk niet blijven gebruiken wanneer deze prima werkt?
Zijn er nog andere pillen die je dan wel langer mag gebruiken?
Ja, je hebt gelijk het heet Clomid, ohwja ok bedankt voor de info!quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:49 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het heet Clomid, en het is bepaald geen aspirientje...... Als je het te vaak (achtereen) gebruikt heb je kans dat de eierstokken helemaal geen eisprong meer maken.
Hoezo gaan hormonen haar iets te ver? Wat is Clomid dan?
En constant in het ziekenhuis zitten? Zelfs voor IVF kom je er gemiddeld slechts 5 keer.
Sorry hoor, maar ik zit juist hier om wat ervaringen op te doen en om ook ons verhaal te vertellen. Wat maakt jou het nu uit hoe ik schrijf. Daarbij komt: dan neem jij mij toch niet serieus..quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:24 schreef McLaura het volgende:
Als jij (en je vriendin) je keuze baseren op de spookverhalen van een ander, zou dat toch jammer zijn?
Lees je verder, als je die weg inslaat, nog even in in de materie. Je praat er nu op een dusdanige manier over (erg Jip en Janneke) dat ik moeite heb je serieus te nemen.
Ja, daar waren we al bang voor. Daarom vroeg ik mij af of er geen vervanger voor Clomiyd is. Als er iets is zonder de bijwerkingen van nooit meer eiersprong te krijgen hoor ik het graag.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:35 schreef Arja het volgende:
Je moet je wel instellen op vaak naar het ziekenhuis moeten, vind ik. Als het minder vaak hoeft, is het alleen maar mooi meegenomen.
Zelf moet ik wel vaak naar het ziekenhuis om de juiste dosis hormonen te bepalen. Dat is echt even zoeken. Soms slaat de ene dosis niet aan en willen ze maar weinig tegelijk ophogen ivm kans op overstimulatie. Of ik heb ineens 4 eitjes en ze willen volgen of er in ieder geval 2 niet verder groeien etc.
Dus je moet je er wel op instellen dat dat kan gebeuren, vind ik. Je moet wel offers brengen in dit traject en mijn eigen werk agenda is soms lastig te matchen met het ziekenhuis.
Als je die offers er niet voor over hebt, moet je het niet doen.
Wallace: goed met je vriendin gaan bespreken hoe ver jullie willen gaan en hoe groot haar en jullie wens is.
Sowieso goed blijven praten met elkaar. De molen kan er soms best inhakken.
Laura: jij hoeft zo "weinig" naar het ziekenhuis omdat je een eigen, goede cyclus hebt, toch?
Schrijf al je vragen op en bespreek het met de gyn. En denk er daarna rustig over na.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:46 schreef Walace78 het volgende:
[..]
Ja, daar waren we al bang voor. Daarom vroeg ik mij af of er geen vervanger voor Clomiyd is. Als er iets is zonder de bijwerkingen van nooit meer eiersprong te krijgen hoor ik het graag.
We gaan dit sowieso allemaal bespreken. Misschien gaan we zelf gewoon op de normale manier verder dus zonder al die pillen, injecties e.d.
Thx voor de info
Ongeveer 1x in anderhalve maand. Ze zou alleen maar stress krijgen van al dat last minute werk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef coccinelle het volgende:
Moet je vriendin met clomid niet vaak erheen dan? Ik moest deze ronde 6x (1x clomid ophalen, 4x echo en 1x bloedprikken) naar het ziekenhuis (x 90km per keer). Ik denk dat het met spuiten net zo zal zijn.
De "we zien wel" gedachte is ook om onszelf in bescherming te nemen. We willen namelijk niet een heel erg big issue van maken om een kind te krijgen. Dan zouden we misschien wel helemaal gek worden als we daar heel extreem mee bezig zouden zijn. We hebben nu al grote moeite om de sex in te plannen e.d. en vinden het ook behoorlijk klote op deze manier. Na vijf keer in een week om en om of niet ben je er echt wel klaar mee.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Ik moest afgelopen keer denk ik 10-12 keer richting ziekenhuis, 2.5 week lang echo's met verschillende tussenpozes (in het begin 3-4 dagen ertussen, laatste week elke dag) en dan dus nog punctie en terugplaatsing. Het ziekenhuis is niet echt dichtbij (ook geen 90km) en niet op weg naar werk dus heb er echt wel wat voor moeten plannen en schuiven, maar wel waard uiteindelijk. Tis best een tijdrovend grapje, wel goed dat je er over denkt maar ben het wel met laura eens dat je manier van typen wel heel luchtig over komt alsof je het allemaal niet heel serieus neemt en "we zien wel"-gedachte erop na houdt terwijl dat mijns inziens niet de basis is voor het krijgen van een kind.... Zeker niet als j de mediache molen in gaat.
Ohja, dat zou natuurlijk best kunnen. Ik begin op dag 2 met Decapeptyl, op dag 3 met Puregon. De echo's waren dit keer niet vanaf dag 8 maar vanaf dag 10 omdat ik 'laat start' met reageren. Toen de verhoging qua medicatie wegens te weinig follikels en dus weer een aantal dagen later pas voor echo.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:35 schreef Arja het volgende:
Je moet je wel instellen op vaak naar het ziekenhuis moeten, vind ik. Als het minder vaak hoeft, is het alleen maar mooi meegenomen.
Laura: jij hoeft zo "weinig" naar het ziekenhuis omdat je een eigen, goede cyclus hebt, toch?
Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar dit over gaat. Dat jullie het zo opvatten is een beetje raar vind ik. Net of je d.m.v. 1 post alles moet begrijpen om in 1 keer te weten. Als je verder doorvraagt kan je vaak een heel eind verder komen. Ik typte dit vanmiddag op mijn werk en mocht je alsnog meer willen weten dan wil ik best antwoord geven op mijn vragen. Het was i.i.g. niet mijn bedoeling om jullie te kwetsen op 1 of andere manier.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:48 schreef Lijnloos het volgende:
Wallace, ik zou haast typen dat ik blij ben te lezen dat het allemaal heel serieus en weloverwogen is bij jullie maar dat klinkt gewoon kut. Het feit dat je hier post is gewoon niet tof. De zelfbescherming snap ik ook zeker, hoewel ik die zelf eerder richting real life heb dan hier... Hier voelt het alsof je er geen doekjes om hoeft te winden, iedereen weet dat het kut is en je hier niet voor je plezier zit. Nogmaals, zo kwam het op mij (en laura kennelijk) over, wil niet zeggen dat ik je een boerenlul zonder tact vind. Ik wens julle alle geluk en succes die nodig is en hoop dat de clomid et gewenste effect gaat hebben en dat jullie er anders ook uit zullen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |