abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:30:49 #51
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144683901
Balen, cocci. Maar 11/12 dpo kan ook gewoon nog te vroeg zijn hoor. Clomid begin je in principe mee op de derde dag inderdaad, maar ik heb soms ook wel gelezen dat mensen er pas mee beginnen op de vierde dag. Beetje afhankelijk per ziekenhuis en ook per situatie.

Minarosa, fijn dat het meegevallen is! En ja, na zo'n echo of eendenbek is een inlegkruisje best handig ;) Ik heb er overigens niet altijd last van, maar wel vaak. Nu weer op naar de volgende afspraak dus. Fijn dat ze alles gelijk goed onderzoeken! :)

En een terugplaatsing van een ontdooid embryo kun je inderdaad vergelijken met een 'gewoon' embryo dat een paar dagen na de eisprong aankomt in de baarmoeder. Mijn eisprong hebben ze opgewekt, zodat ze precies wisten wanneer deze was. Vier dagen na de eisprong plaatsen ze dan een vier dagen oud embryo terug. Nu is het afwachten of deze wil innestelen (en ook ingenesteld blijft uiteraard ;) ) in mijn baarmoederslijmvlies. Het spannendste deel dus eigenlijk!
pi_144684299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:39 schreef Minarosa het volgende:

De gyn gebruikte vrij veel glijmiddel oid op de eendenbek (het was niet zo'n metalen maar een van kunststof, soort dildo).
Dat dildoding is hier een echo'stang'. Weet je wel zeker dat dat het niet was?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_144684891
Egopost (ben aan het werk)

Dames, ik heb even jullie advies nodig.
Sinds dinsdagavond verlies ik bloed. Erg weinig en niet altijd helder bloed.
Sinds gisteravond is het iets meer geworden met wat stolsels erbij ( :Y) ).

Echter blijft mijn temperatuur hoog en was ik normaal al flink aan het menstrueren op 7-8dpo.
Vanochtend weer een test gedaan en er staat een hééééél licht streepje! Zo licht dat man en ik beide niet overtuigd 'ja' kunnen zeggen.

Nu heb ik net het ziekenhuis gebeld voor overleg. Uiteraard werkt mijn arts niet op de vrijdag. De secretaresse wil het afwachten, maar ik wil zekerheid i.v.m. de clomid. Wat zouden jullie doen?
pi_144685616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat dildoding is hier een echo'stang'. Weet je wel zeker dat dat het niet was?
Het was een ander type speculum dan ik kende; volgens hem een nieuwe variant. Het was iig geen echo, er werd alleen direct (zonder beeld) naar baarmoedermond etc gekeken. Dinsdag inwendige echo. Voel je daar eigenlijk wat van? Ik heb er geen moeite mee maar vroeg het me af.

Cocci dat klinkt heel goed, een tweede streepje! Als het binnen de normale droogtijd van de test is dan is een streep een streep, dacht ik! Maar hopelijk kun je iemand bereiken vandaag.
pi_144686263
van de inwendige echo voel je weinig. Het kan wat gevoelig/pijnlijk zijn als ze wat meer moeten drukken om bijvoorbeeld je eierstok te vinden.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:25:59 #56
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144687667
Cocci! Een streep is een streep! Wat spannend zeg. Ik vrees dat er alleen niks anders op zit dan het weekend even af te wachten... Je zou eventueel zo'n digitale test kunnen doen van clearblue.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:53:21 #57
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144688339
Een streep is een streep, wat frummeltje zegt, je kan niks doen dan afwachten. Ik zou morgen of zondag nog een keer testen. Je HCG verdubbelt als ik me niet vergis iedere 2 dgn, dus dan moet hij overmorgen duidelijker zijn. Ik zou een digitale clearblue halen.
Be happy with the little things in life
pi_144689798
Cocci wat goed! Morgen nog een testje ertegenaan gooien? Of liever overmorgen (als je zo lang kan wachten ;) ).

En ook met bloed kun je gewoon zwanger zijn hoor. :Y
pi_144710811
Cocci: een streepje, spannend! Ik zou geen chlomid nemen dan.

Mina: in mijn ziekenhuis hebben ze tissues, waar ik het glijmiddel mee weg veeg. Er liggen ook inlegkruisjes.

Lijn: toch nog meer follikels! En een punctie. Wat goed

Frummel: pupo! Wat goed! Succes met de wachtweken.

Ik heb overleg gehad met de gyn. Koorts is slecht voor de hoeveelheid en beweeglijkheid van zaad, maar vooral pas na 2 a 3 maanden.
Dus dat we nu maar 1,2 miljoen hadden komt niet zo zeer door de koorts. Hij lijkt dus gewoon minder goed zaad te hebben. Vorige keer ook maar 2 miljoen.

Dus mocht ik nu ongesteld worden dan volgt er een gesprek over of IUI wel het beste is voor ons. En we zullen dan ook een pauze moeten nemen ivm de koorts.
Pff. Het blijft steeds maar anders lopen dan verwacht en er komt steeds iets bij.
En dan ook nog alweer een pauze moeten nemen, net als toen ik met mijn blindedarm zat.

Ik hoop gewoon zo hard dat het toch raak is nu.
pi_144716384
Woah cocci spannend! Ben benieuwd hoor!

Arja, wist niet dat de koorts pas later invloed heeft... Klote joh. Hopelijk is vervolg niet nodig. :*

Gisteren weer een follikel erbij gekregen (ik heb verrassingeieren kennelijk :+ ) dus punctie in met 6 follikel! *O* tis niet veel maar tis hopelijk genoeg!
pi_144718466
Pasen bij lijnloos? :D fijn dat er steeds meer te puncteren valt! *O*

Ik hoop met je mee Arja!

Mijn streep is waarschijnlijk een gekke vroege opdroger geweest of een zéér vroege mk (ik ga uit van eerste). Temperatuur laag, toenemend bloedverlies en menstruatiepijn. Volgende ronde beter.
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:05:59 #62
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722102
cocci... -O- Inmiddels wel duidelijkheid over de clomid? Of ga je maandag gelijk naar het ziekenhuis daarvoor? :*

Lijn, wat fijn! *O* Dat zou een hartstikke mooie score zijn! Punctie is dus gepland? Ik wens je heel veel succes. Alvast sterkte ook voor alle wachtdagen... :*
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:06:59 #63
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722137
Arja, wat r*k... -O- Nu inderdaad heel hard hopen op een mooi wondertje in deze poging. Ik zal heel hard meeduimen voor jullie! :*
pi_144722301
Cocci: balen, zeg.

Frummel: bij jouw man was er toch ook iets met de zaadkwaliteit waar jullie ook pas laat achter kwamen? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Hoeveel zaad is er eigenlijk nodig voor ivf?
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:32:00 #65
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144722646
Klopt, Arja. Wij hadden bij beide IUI's na opwerking nog 400.000 zaadcellen over. Veel te weinig dus, aangezien dit ver onder hun gewenste 2 miljoen is.

Maar dat betekende blijkbaar niet direct dat we op ICSI zouden overstappen bij IVF, terwijl ik dat eerst wel dacht. Ze kunnen blijkbaar bij IVF toch meer zaadcellen gebruiken dan bij IUI. Ik weet niet precies wat daarbij de normen zijn. Als ik de lijstjes op internet zie, snap ik het nog niet zo goed namelijk ;) Maar blijkbaar was het nu toch ineens weer goed. Met 12 eitjes en vervolgens 8 embryo's waarvan 7 van topkwaliteit, zou je zeggen dat er toch iets goeds in zit ;)
pi_144722651
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:15 schreef Arja het volgende:
Cocci: balen, zeg.

Frummel: bij jouw man was er toch ook iets met de zaadkwaliteit waar jullie ook pas laat achter kwamen? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Hoeveel zaad is er eigenlijk nodig voor ivf?
Voor ivf is er wel iets nodig, dan worden je eitje en de goede zaadcellen in een petrischaaltje gedaan en moeten de zaadcellen zelf hun weg vinden. Bij icsi is er maar 1 nodig, die wordt dan geïnjecteerd in de eicel. Krijg je wel luie kinderen van ;)

Mijn man had/heeft geen zaadcellen in zijn sperma dus die zijn rechtstreeks uit de teelbal gehaald en ingevroren. We hadden 4 rietjes, geen idee hoeveel er in zo'n rietje zaten.

Lijnloos; toch nog 6 eicellen. Hopelijk geldt dat kwaliteit voor kwantiteit gaat. Succes :*

Dv; hoe is het met jou?

Als andere dames ook een :* Dit traject is echt loodzwaar.
pi_144726423
Ah thnx, dat klinkt hoopvol!

Ander vraagje: roken jullie mannen? De mijne wel en we verwachten daar wel een preek en dringend advies te stoppen over te krijgen bij ons gesprek met de gyn.
En het zou natuurlijk ook goed zijn om ye stoppen, om meerdere redenen, maar wel moeilijk juist door alle stress.

Zelf was ik een jaar gestopt, omdat we de medische molen in gingen. Helaas ben ik een paar maanden geleden weer begonnen. Juist door alle stress.
Ik baal er wel van.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:12:06 #68
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_144726661
Wij hebben allebei nooit gerookt. En we zijn allebei gestopt met het drinken van alcohol sinds maart vorig jaar. Roken kan zeker invloed hebben op de kwaliteit van zijn sperma. Misschien samen eens een plan bedenken om te stoppen? :)
pi_144727312
Mijn vent rookte nooit, ik wel maar anderhalf jaar geleden ongeveer gestopt. Hier waren de zaadcellen ook te weinig voor iui ( meen eerste keer rond de 600k, daarna niet veel beter geworden) dus icsi. Succes arja!
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:42:00 #70
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_144732647
Cocci :* balen zeg :(

Hier rookt manlief maar heeft het geen invloed op zijn zwemmers. Nu is het ook niet zijn oorzaak dat zwanger raken niet lukt, dat ligt bij mij. De eerste keer is hij wel gestopt met roken, maar door stress rookt hij al weer een tijdje en zit tegen een stop poging aan te hikken.

Poezebeest :* lief dat je naar me vraagt. Het gaat heel goed met me. De rust doet goed voor lijf en hoofd. We willen wel langzaam weer starten, maar gunnen ons zelf de tijd :)
Be happy with the little things in life
pi_144738882
Fijn dv, dat de pauze jullie goed doet!

Hier leek het probleem met zwanger worden ook alleen bij mij te liggen. Ik heb tenslotte geen cyclus en bij het eerste zaad-onderzoek, toen we de medische molen in gingen, kon de beweeglijkheid beter maar dit werd gecompenseerd door het volume.

Nu al 2 IUI pogingen met te weinig goed zaad en dat verandert de boel. Het doet ook wel wat met hem, merk ik, met zijn gevoel.
Hij is in ieder geval vast gaan minderen met roken.
pi_144766386
Ongesteld. Niet extra vruchtbaar na de miskraam dus, maar wel klaar voor een volgende IVF-poging. Morgen beginnen met Decapeptyl dus, en overmorgen met Puregon.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_144782158
Jammer Laura, maar succes weer met de komende poging!

Ik heb de punctie achter de rug... wel wat heftiger dan vorige keer (zal jullie de horror-delen besparen) maar nog steeds was het goed te doen. 4 eicellen gevonden, dus 1 meer dan vorige keer. Nu afwachten of er goede embryo's uitkomen.... facking spannend weer.
pi_144788828
Jammer Laura en cocci :{

En wat een spannende situaties heeft iedereen. Elke keer weer een stap die goed moet gaan, de spanning, lichamelijk afzien, de angst voor teleurstelling, pff.
pi_144838835
Wanneer hoor je daar meer over, lijn?

Ik ben ongesteld 😢

Reeds 7 dagen na de IUI. Veel te vroeg.

Dan moeten we nu helaas in de wachtstand vanwege de koorts van B.
Over 2 weken staat er nog wel een gesprek gepland over hoe we nu verder gaan.

Kutzooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')