Mooi. Lekker daar laten zitten dit soort gestoorde lui. Dat scheelt Nederland weer een hoop gedonder, kinderbijslag en 'n uitkering.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:33 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_onze_meisjes__.html
Dit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zitten in de NAVO, dus ze willen hier ook aan meedoen.
Alleen nu zeggen ze eigenlijk tegen Nederland: wanneer jullie weer investeren in defensie mogen jullie weer mee doen met dit soort internationale acties.
En groot gelijk hebben ze.
Inderdaad, en ik heb er op zich wel vertrouwen in dat Nederland weer flink gaat investeren in defensie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit.![]()
+ met dat eeuwige polderen duurt het een poos voor Nederland eruit is en als ze eruit zijn, dan komen ze met een of ander onwerkbaar compromis, dus bv. wel meegaan, maar niet mee doen aan een gevechtsmissie. Dat soort dingen.
Yep. Iets anders zit er niet op. Volkomen neutraal worden is ook geen optie. Wil je erbij blijven horen, dan zul je moeten investeren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, en ik heb er op zich wel vertrouwen in dat Nederland weer flink gaat investeren in defensie.
Ze moeten wel.
Exact, rationeel is dat zo. Maar ergens zou het mij toch ook weer niets verbazen als wij gewoon defensie blijven verkrachten zoals wij nu doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Iets anders zit er niet op. Volkomen neutraal worden is ook geen optie. Wil je erbij blijven horen, dan zul je moeten investeren.
Vandaar ook "er zit niets anders op" en "moeten". Nederland kennende zal het wel weer een halfslachtige aanpak worden. Een paar euro's erbij, maar onvoldoende om echt orde op zaken te stellen. Het belang van defensie wordt ook gruwelijk onderschat. Nu klagen veel mensen dat defensie een ondergeschoven kindje was, in tijden van weinig tot geen dreiging vinden mensen elk vliegtuigje of geweertje weggegooid geld.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Exact, rationeel is dat zo. Maar ergens zou het mij toch ook weer niets verbazen als wij gewoon defensie blijven verkrachten zoals wij nu doen.
Want ja, investeren in defensie betekent elders weer bezuinigen.
Onderschat bedoel je neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vandaar ook "er zit niets anders op" en "moeten". Nederland kennende zal het wel weer een halfslachtige aanpak worden. Een paar euro's erbij, maar onvoldoende om echt orde op zaken te stellen. Het belang van defensie wordt ook gruwelijk overschat. Nu klagen veel mensen dat defensie een ondergeschoven kindje was, in tijden van weinig tot geen dreiging vinden mensen elk vliegtuigje of geweertje weggegooid geld.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onderschat bedoel je neem ik aan?
Ja klopt, maar aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat als je gaat investeren in defensie dat je elders weer meer moet bezuinigen.quote:
Waar een wil is...quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja klopt, maar aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat als je gaat investeren in defensie dat je elders weer meer moet bezuinigen.
Zoals wat?quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar een wil is...
Er is genoeg waar op bezuinigd kan worden. Ook genoeg dingen die minder belangrijk zijn dan defensie. Maar je moet wel willen / durven...
Ontwikkelingshulp word er inderdaad vaak bijgehaald, maar je kunt je afvragen of je internationaal een goede naam maakt als je daar nauwelijks meer aan gaat uitgeven.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp, ambtenaren, HRA, toeslagen, allerhande subsidies, etc.
Als je wordt gepasseerd voor dit soort overleggen, dan is al wel duidelijk dat je reputatie verkracht is. Toch?quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp word er inderdaad vaak bijgehaald, maar je kunt je afvragen of je internationaal een goede naam maakt als je daar nauwelijks meer aan gaat uitgeven.
Alles heeft zijn invloed, dat maakt het juist zo lastig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je wordt gepasseerd voor dit soort overleggen, dan is al wel duidelijk dat je reputatie verkracht is. Toch?
Mensen die roepen dat er niet geïnvesteerd moet worden in defensie (bijna alle partijen) en bij missies met halfslachtige oplossingen kwamen ook.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles heeft zijn invloed, dat maakt het juist zo lastig.
Geertje die roept dat we veel minder aan ontwikkelingshulp moeten geven (het liefst helemaal niet) houdt totaal geen rekening met de internationale belangen.
Zeker, maar ik probeer alleen maar aan te tonen dat wij die 2 % regel van de NAVO nooit kunnen realiseren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat er niet geïnvesteerd moet worden in defensie (bijna alle partijen) en bij missies met halfslachtige oplossingen kwamen ook.
Defensie ligt toch altijd gevoelig bij linkse partijen.
Het kan wel, als je het echt wil. Ben het wel met je eens dat er dan keuzes gemaakt moeten worden. Het is niet "en en", maar wel "of of". Mensen moeten dat ook maar eens leren beseffen en leren beseffen dat veiligheid nu eenmaal geld kost.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar ik probeer alleen maar aan te tonen dat wij die 2 % regel van de NAVO nooit kunnen realiseren.
We zullen dus vast en zeker weer gaan investeren, maar of het echt nut gaat hebben is maar de vraag.
Inderdaad, misschien zouden ze qua defensie ook niet teveel rekening moeten houden met de wil van de bevolking.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan wel, als je het echt wil. Ben het wel met je eens dat er dan keuzes gemaakt moeten worden. Het is niet "en en", maar wel "of of". Mensen moeten dat ook maar eens leren beseffen en leren beseffen dat veiligheid nu eenmaal geld kost.
ja maar dat heeft meer met het gebrek aan ruggegraad dat Nederlandse politici laten zien in het buitenland dan met de staat van en het al dan niet investeren in de krijgsmachtquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je wordt gepasseerd voor dit soort overleggen, dan is al wel duidelijk dat je reputatie verkracht is. Toch?
Eens. Democratie is ook maar de dictatuur van de meerderheid en de meerderheid van de mensen is vrij kortzichtig en vrij simpel. De gemiddelde man in een volkswijk zal zijn zorgtoeslag, zijn kinderbijslag en na het zien van wat filmpjes op TV het helpen van hongerige Afrikaanse kindertjes toch belangrijker vinden dan wat nieuwe spullen voor Defensie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, misschien zouden ze qua defensie ook niet teveel rekening moeten houden met de wil van de bevolking.
Ja, niet politiek-correct wat ik zeg, ik weet het.
Dat bedoelde ik met die halfslachtige oplossingen en het eeuwige gedraai als het gaat om het (besluiten over) meedoen aan missies.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dat heeft meer met het gebrek aan ruggegraad dat Nederlandse politici laten zien in het buitenland dan met de staat van en het al dan niet investeren in de krijgsmacht
we kunnen een stuk meer leveren dan bv Denemarken, betere kwaliteit ook in de meeste gevallen, dat spreekt natuurlijk boekdelen
Deense politici zijn namelijk niet te bang om de spreekwoordelijke handjes vies te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |