abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144283258
Antwoorden voor Kris

Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
Temperatuurdata van de camera (met dank aan Perico)
(nl) Maandag 8 september volgt een nieuwe update over de zaak
(es) Op 2 april om 10:53 is een oproep gedaan met Kris' iPhone
Nieuwe foto's (eind aug 2014):
Vóór de Mirador:

IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Op de Mirador:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44 - IMG_500: 01/04 ; 13:01:50 - IMG_XXX: 01/04 ; ~13:00
Achter de Mirador:

IMG_505: 01/04 ; 13:20:33 - IMG_507: 01/04 ; 13:54:50 - IMG_508: 01/04 ; 13:54:58
's nachts, een week na verdwijning:

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Geupdate inventory:

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144283362
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.
pi_144283395
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Saarah het volgende:

[..]

De ouders kunnen dat imo ook niet zeker weten.
Zo lijkt de vader er ook vast van overtuigd te zijn dat de laatste donkere foto's in een grot zijn genomen, maar daar twijfel ik ook aan.
oh waar heeft hij dat gezegd dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144283413
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.
Uit de info van de Iphone kan toch alleen afgeleid worden dat ze op het moment van de eerste noodoproep niet aan de rivier waren? Ze kunnen daarna best verder gegaan zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh waar heeft hij dat gezegd dan ?
In de uitzending van ÉénVandaag. Daarin zegt hij op een gegeven moment iets over de laatste foto’s, dat daarop een grot te zien is. Zijn vrouw ‘corrigeert’ hem meteen, dat het niet per se een grot moet zijn, maar dat het ook een pad of rotsen kan zijn.
In de lange video (op de site van AnswersForKris) heeft de vader het ook een paar keer over de foto’s “van een grot”, als ik me juist herinner.
pi_144283425
Zeg Jezus9... ik stelde je eerder een vraag:

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.
Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?

Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144283683
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:56 schreef mig72 het volgende:
Nee dat is de enige kloppende conclusie
Ik vind mijn eigen scenario ook nog steeds een mogelijkheid en daarbij werden geen resten gepland of 911/112 oproepen gedaan en foto's gemaakt door derden.
pi_144283710
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 19:44 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Die uitspraak "ze zijn niet tot aan de rivier gekomen" gaat waarschijnlijk wel op voor de eerste dag, 1 april. Na de noodoproep van 4 uur zullen ze, bij invallend duister, niet verder zijn gelopen. Maar ik zie niet in waarom ze na 1 april niet bij een rivier zijn beland. Het is precies wat Ouder1 zegt: alle resten zijn in of bij een rivier gevonden. Het gaat dan nogal ver om op hoge toon te beweren dat ze niet naar een rivier zijn gelopen.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Saarah het volgende:
Volgens mij zijn ze ook aan de rivier gekomen. Dat de eerste noodoproep ver voor de rivier werd gedaan, maakt daarbij niet uit. Het kan best zijn dat de eerste noodoproep is gedaan omdat ze in de problemen zijn geraakt (bv. dat ze beseften dat ze niet meer voor het donker uit de jungle zouden geraken), maar dat ze vervolgens zijn doorgelopen naar de rivier.

Het hoeft ook niet zo te zijn dat ze (beiden) zijn omgekomen in de rivier. Ze kunnen best ergens anders aan gestorven zijn. Het kan zijn dat hun resten niet alleen zijn verspreid door de rivier, maar ook (of alleen) door wilde dieren.

Natuurlijk kan je hier niet zeker van zijn, maar je kan ook niet zeker zijn dat ze NIET aan de rivier zijn geraakt, zoals sommigen hier zo stellig beweren.
Dit dus!

Het is echt ONMOGELIJK om te zeggen dat ze nooit bij de rivier zijn geweest gebaseerd op het gegeven dat de eerste noodoproep (zo goed als zeker) is gedaan voor dat ze bij de rivier konden zijn.

Het één sluit het ander niet uit.
  zondag 7 september 2014 @ 20:11:13 #8
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144283775
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dat de rugzak daar werd gedumpt dan, maanden na hun dood?
Je smokkelt een hoogst onzekere aanname als "feit" je vraag binnen. De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144283836
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef Saarah het volgende:

[..]

Uit de info van de Iphone kan toch alleen afgeleid worden dat ze op het moment van de eerste noodoproep niet aan de rivier waren? Ze kunnen daarna best verder gegaan zijn.

[..]

In de uitzending van ÉénVandaag. Daarin zegt hij op een gegeven moment iets over de laatste foto’s, dat daarop een grot te zien is. Zijn vrouw ‘corrigeert’ hem meteen, dat het niet per se een grot moet zijn, maar dat het ook een pad of rotsen kan zijn.
In de lange video (op de site van AnswersForKris) heeft de vader het ook een paar keer over de foto’s “van een grot”, als ik me juist herinner.
Ik ga er vanuit dat de ouders betrouwbare info naar buiten brengen.
En die rivier was nog een uurtje of 7 lopen vanaf het punt waar die noodoproep is gedaan.
Waarom wil jij die rivier er dan per se bij betrekken ?
pi_144283887
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is info die allang bekend is en wat ik ook de hele tijd al zeg: Vanaf de Mirador is het 8 uur lopen naar de rivier. Ze waren om 13:00 op de Mirador en deden om 16:30 een noodoproep. Ten tijde van de eerste noodoproep konden ze dus nooit bij de rivier zijn.
Dat zegt helemaal niets over of ze later niet bij de rivier gekomen kunnen zijn. Noppes.
pi_144283993
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef Molurus het volgende: Zeg Jezus9... ik stelde je eerder een vraag: Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Lees het nu pas. Nou, als je daar zo benieuwd naar bent kun je gewoonweg alle topic-reeksen terug lezen, de argumenten waarom ik overtuigd ben van een misdrijf heb ik al vaak voorbij laten komen. Zal op een later punt één dezer dagen alles globaal samenvatten.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:11 schreef Gorraay het volgende: De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc. :7
De wat? Ervaringsdeskundige? :7
pi_144284087
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de ouders betrouwbare info naar buiten brengen.
En die rivier was nog een uurtje of 7 lopen vanaf het punt waar die noodoproep is gedaan.
Ik "wil" helemaal niets, ik vind het gewoon waarschijnlijker dat ze wél aan de rivier zijn gekomen. Ik mag daar toch wel een mening over hebben hé, ook al strookt die niet met de jouwe. ;)
pi_144284100
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Lees het nu pas. Nou, als je daar zo benieuwd naar bent kun je gewoonweg alle topic-reeksen terug lezen, de argumenten waarom ik overtuigd ben van een misdrijf heb ik al vaak voorbij laten komen. Zal op een later punt één dezer dagen alles globaal samenvatten.
Graag, want ik voel er weinig voor om 25k posts met grotendeels irrelevante informatie door te spitten in de hoop die argumenten te vinden.
  zondag 7 september 2014 @ 20:17:19 #14
430880 mig72
De Professional
pi_144284180
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:58 schreef Saarah het volgende: [..] Ik heb het hier al verschillende keren gepost, maar nog nooit een antwoord op gehad, dus nog maar eens. Misschien is de rugzak schoongemaakt door de persoon die hem gevonden heeft. Je weet niet zeker of hij in die toestand (dus zo schoon) was op het moment van de vondst.
Onzin. In dit soort grote verdwijningszaken doet men dat juist niet ivm bewijsmateriaal.

Je gaat nog wel uit van een ontdekking door een zoekteam?
pi_144284207
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Graag, want ik voel er weinig voor om 25k posts met grotendeels irrelevante informatie door te spitten in de hoop die argumenten te vinden.
ja de argumenten op een rijtje zijn fijn zijn
soort keek op de weekje :7
  zondag 7 september 2014 @ 20:18:12 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144284238
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

De wat? Ervaringsdeskundige? :7
Wat een oliedomme opmerking...
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144284261
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:12 schreef StaceySinger het volgende:
Omdat er maar drie mogelijkheden zijn dat hun resten bij de rivier kunnen zijn gekomen:
- Doordat de meiden zelf bij de rivier zijn gekomen
- Omdat de resten daar door dader(s) zijn gepland
- Omdat dieren de resten van elders langs de rivier hebben verspreid.

De laatste twee lijken mij een stuk onwaarschijnlijker dan de eerste. Dus ik zie geen enkele reden om de eerste als onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk af te doen.
pi_144284339
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja de argumenten op een rijtje zijn fijn zijn
soort keek op de weekje :7
de aannames bedoel je
  zondag 7 september 2014 @ 20:20:08 #19
430880 mig72
De Professional
pi_144284378
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind mijn eigen scenario ook nog steeds een mogelijkheid en daarbij werden geen resten gepland of 911/112 oproepen gedaan en foto's gemaakt door derden.
Jouw scenario is de meest onwaarschijnlijke mogelijkheid. Terug bij af.

En wij zijn inmiddels het punt voorbij van scenario's verzinnen. Leuk dat je mee doet.
pi_144284379
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Onzin. In dit soort grote verdwijningszaken doet men dat juist niet ivm bewijsmateriaal.

De rugzak is gevonden door een indiaanse vrouw, niet door een zoekteam.

Kijk, dat bedoel ik. Blijf wel bij de feiten.
pi_144284410
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

de aannames bedoel je
Dat vermoed ik ook, maar voor het moment is het mij onduidelijk over welke argumenten / aannames het nu eigenlijk gaat. :D

Er is zover ik weet niets gevonden dat wijst op een misdrijf, dus ik ben zeer benieuwd.
pi_144284423
Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren.
Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander.
Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden.
Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
pi_144284441
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

De rugzak is toch gevonden door lokale bewoners. Die waren waarschijnlijk helemaal niet bezig met het intact houden van bewijsmateriaal.

In oa deze link staat dat de rugzak is gevonden door lokale mensen: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140614_01140850
pi_144284464
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Jouw scenario is de meest onwaarschijnlijke mogelijkheid. Terug bij af.

En wij zijn inmiddels het punt voorbij van scenario's verzinnen. Leuk dat je mee doet.
Grappig. Ik denk dat je niet eens meer weet wat mijn idee was.
pi_144284473
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:16 schreef Molurus het volgende: [quote]0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende: Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren. Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander. Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden. Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
Helemaal mee eens... mooi gesproken meid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')