abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2014 @ 15:17:44 #1
420626 Zeus_007
Hera is mijn bottombitch
pi_144272884
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.

Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?

Wat vinden jullie van open relaties? Hebben jullie hier ervaring mee?
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:26 #2
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_144272941
Mensen zijn van nature niet monogaam dus helemaal niet vreemd. Ik ben dol op pizza maar lust af en toe ook weleens patat.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:57 #3
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_144272961
Lust en liefde kunnen scheiden. Je houdt niet van degene waarmee je slaapt, je wilt enkel je zaad kwijt/genomen worden
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 7 september 2014 @ 15:27:56 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144273238
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent,
Denkfout : verliefheid is de gebruikelijke manier om een relatie te beginnen, maar een goede relatie houdt stand terwijl de verliefheid, onvermijdelijk, afneemt en wegvalt. Daarvoor moet liefde in de plaats komen wil je relatie langdurig zijn.
quote:
maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan?
Blijkbaar een verrassing voor jou, maar de lichamelijke kant is niet het enige aan een relatie. 't Is zelf te hopen in een relatie, want anders is die wel gedoemd tot mislukken.
quote:
Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Je maakt in je hoofd blijkbaar een grauwe soep van de begrippen verliefheid, liefde en lust.
quote:
Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Je bent niet ouderwets, je mist blijkbaar voldoende inzicht in de verschillende componenten die een relatie kunnen vormen. En vergeet maar dat dit iets van deze eeuw is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144273724
Ik snap eigenlijk niet dat je jezelf als referentie neemt vopor de rest van de mensheid.
Dat jij dat wellicht niet zo wilt of voelt, prima! Dat ben jij. Mag, kan, is niets mis mee.
Anderen voelen dit anders. is ook prima.
Er is niet iets als "normaal", of iets als "zo werkt het bij ALLE mensen".
pi_144273785
Ik vind het vooral een vorm van narcisme.
pi_144273809
quote:
Wat vinden jullie van open relaties?
Dit vinden de FOK!kers ervan. Succes met lezen.

http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
pi_144273927
Mijn relatie is niet monogaam. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet van mijn lief hou
Ik ben zelf van de overtuiging dat er verschillende soorten liefde/verliefdheid/houden van kunnen zijn en dat die ook prima naast elkaar kunnen bestaan
Liefde is voor mij geen exclusief gevoel dat alleen bij 1 iemand tegelijk kan bestaan. Als ik een crush heb op iemand doet dat niets af aan de diepe liefde en het houden van dat ik ervaar richting mijn lief

Ik weet van andere mensen, die meer de insteek hebben van 'liefde met mijn partner, seks met mensen daarnaast' dat zij liefde en seks gewoon los van elkaar zien. Dat zij seks hebben met een ander doet dus niets af aan het gevoel dat ze hebben voor een partner

Er zijn ontzettend veel relatievormen te bedenken die minder monogaam zijn, en er zijn ook ontzettend veel verschillende insteken/ideeën daar achter. Niet iedereen ziet het het zelfde/kiest er om dezelfde reden voor

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 00:26:57 ]
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 7 september 2014 @ 15:55:55 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144274210
open relatie is iets voor hoeren
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144274234
Dan maar ouderwets neen kan niet.
Game over.
  zondag 7 september 2014 @ 16:08:02 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144274628
Geen rare gedachtegang hoor. Ik zou het ook echt niet willen. Als ik verliefd ben op mijn partner zou ik er geen moment aan moeten denken dat zij met iemand anders in bed ligt, lijkt me vreselijk. Vreemdgaan vind ik dan ook een naar iets.

En als ik inderdaad écht van iemand houd/verliefd bent zou ik er niet eens aan moeten denken om met iemand anders iets te doen. Zo denken eigenlijk alle mensen die ik ken wel, geen vreemde gedachtegang dus. Maar er zijn natuurlijk mensen die het anders aanpakken.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef peterkailey het volgende:
Mensen zijn van nature niet monogaam
Dit weet je niet.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_144275509
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn relatie is niet monogaam. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet van mijn lief hou
Ik ben zelf van de overtuiging dat er verschillende soorten liefde/verliefdheid/houden van kunnen zijn en dat die ook prima naast elkaar kunnen bestaan
Liefde is voor mij geen exclusief gevoel dat alleen bij 1 iemand tegelijk kan bestaan. Als ik een crush heb op iemand doet dat niets af aan de diepe liefde en het houden van dat ik ervaar richting mijn lief

Doet me denken aan deze scene: (vanaf 31:17, als ie daar niet automatisch al begint *O* )

:D _O-
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 september 2014 @ 16:43:44 #13
431857 peterkailey
pi_144275836
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:08 schreef richolio het volgende:
Geen rare gedachtegang hoor. Ik zou het ook echt niet willen. Als ik verliefd ben op mijn partner zou ik er geen moment aan moeten denken dat zij met iemand anders in bed ligt, lijkt me vreselijk. Vreemdgaan vind ik dan ook een naar iets.

En als ik inderdaad écht van iemand houd/verliefd bent zou ik er niet eens aan moeten denken om met iemand anders iets te doen. Zo denken eigenlijk alle mensen die ik ken wel, geen vreemde gedachtegang dus. Maar er zijn natuurlijk mensen die het anders aanpakken.

[..]

Dit weet je niet.
Biologie bewijst dat. Wij zijn geprogrammeerd om dopamine na te jagen. Dit geld dus voor zowel voedsel als seks als alle andere dingen die deze stofjes laten vrijkomen.
pi_144275964
quote:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.

Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?

Van de ander houden en die het beste wensen, ook als diegene op seksueel gebied plezier wil beleven los van jou.

Qua ervaring heb ik nooit in een open relatie gezeten, maar wel meegenoten van de vrijheid. Wel moet ik zeggen dat zowel in deze open relatie, en de open relatie waar een vriend van me in dezelfde positie zit, de relatie niet geheel soepel verloopt. Beiden laten we diegenen ook vrij om hun relatie te beleven zoals zij dat goed dunken.

Of ik zelf een open relatie zou kunnen hebben, geen idee. Het idee vind ik heel mooi, maar de praktijk lijkt wat troebel, in mijn beperkte everaing.
pi_144277012
Bij iedereen die mij verteld dat hij/zij een zogenaamde open relatie heeft, vraag ik me af of diens wederhelft daar ook zo over denkt. Zijn verrassend vaak van die lui waarvan je de wederhelft nooit maar dan ook nooit ziet. :')

En nee, ik geloof er niet in. Dan maar lekker ouderwets ingesteld; als ik vrijgezel ben dan hossel ik een slag in de rondte, maar als ik eenmaal een vriendin heb dan ga ik daar voor de volle 200% voor. Als je bij je partner iets tekort komt, dan heb je niet de juiste partner. ^O^
  Licht Ontvlambaar zondag 7 september 2014 @ 17:25:22 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144277090
Voor mij werkt het prima :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144277454
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten. :') Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn. :')
pi_144278645
quote:
want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Nee hoor.

En nee, geen ervaring mee.
  zondag 7 september 2014 @ 18:30:58 #19
420626 Zeus_007
Hera is mijn bottombitch
pi_144279063
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten. :') Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn. :')
Ben het hier mee eens :Y
pi_144279087
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:22 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bij iedereen die mij verteld dat hij/zij een zogenaamde open relatie heeft, vraag ik me af of diens wederhelft daar ook zo over denkt. Zijn verrassend vaak van die lui waarvan je de wederhelft nooit maar dan ook nooit ziet. :')

En nee, ik geloof er niet in. Dan maar lekker ouderwets ingesteld; als ik vrijgezel ben dan hossel ik een slag in de rondte, maar als ik eenmaal een vriendin heb dan ga ik daar voor de volle 200% voor. Als je bij je partner iets tekort komt, dan heb je niet de juiste partner. ^O^
Daar gaan heel veel mensen vanuit als een stel een open relatie heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn ook stellen met een open relatie die het een toevoeging vinden, iets extra's
Net als chocolade, heb je ook niet nodig, zit niets in wat je anders tekort komt, maar is gewoon lekker af en toe :+
compact en kleverig.
pi_144279166
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
over het algemeen zijn er afspraken in open relaties, het is dus niet zo dat je zodra je de kans krijgt met een ander de koffer in duikt.
En die open relaties die jij kent, zijn dus dúidelijk niet zoals het zou moeten zijn. Dat zegt iets over díe relatie, niet over open relaties in het algemeen. Er zijn genoeg monogame relaties waar vanalles mis mee is (vreedmgaan bv, zal in meer relaties voorgekomen zijn dan alleen de relaties die naar aanleiding daarvan ineens opengegooid werden, toch?)
compact en kleverig.
pi_144279241
Ik zou me kunnen voorstellen dat als het op seksueel gebied heel saai word dat je dan gewoon even een ''open relatie'' heb. Voorkomt vreemdgaan problemen enzo. Zoals iemand al zei, liefde en lust zijn anders. Verliefdheid en houden van zijn ook anders. Maar ik heb eigenljjk geen idee, ik heb nooit een relatie gehad.
pi_144280077
TS is ouderwets.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144280176
Bij werkt het ook prima, je moet er alleen wel opletten dat ze er niet achterkomt.
pi_144285100
quote:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie.
Komt dit zo vaak voor ? Op wat voor informatie baseer je deze conclusie ?

En stel dat het veel voorkomt. Wat heeft dit dan voor jezelf te betekenen ?
Niets toch. Jij hoeft jezelf niet te spiegelen daarin naar je omgeving.

Jullie (jij en je vriend) hebben een RELATIE en geven daar SAMEN betekenis aan.
De buitenwereld heeft daar geen zaken mee.

quote:
Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.
Dat kan. Ieder mens is anders.

quote:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Daar hoeft geen verband tussen te zitten. Voor jou wel. Dat past bij jou. Maar is geen 'objectieve' waarheid. Je hoeft niet verliefd te zijn, om een relatie te hebben. Je kan ook elkaar graag zien. Of zonder liefde, puur voor de seks. Of functioneel (in functie van een bepaald doel, activiteit, etc). Er is zoveel mogelijk...

quote:
Maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Dat hangt ervan af hoe je naar liefde en lust (seks) kijkt. Is bv liefde de 'ernst (verantwoordelijkheid, zorg, het verbindende, etc) en lust (seks) een oppervlakkig, onbelangrijk spel. Lust en Liefde zijn twee aparte energieën. De vraag is hoe je daar zelf mee omgaat. En je partner natuurlijk. Want je bent met twee.

quote:
Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan.
Kan. Maar dit hangt opnieuw af van je persoonlijkheid. Ik ken een man, die met honderden vrouwen al seks heeft gehad. En met sommige seksueel contact onderhoud. Daarin een soort seksuele harem (voor zichzelf) aanlegt. Maar bevredigt dit voldoende van binnen ? Misschien voor hem wel. Uiteindelijk vult ieder mens, op zijn manier, zijn (levens) "leegte" in.

Ik zelf zou het niet kunnen. Heb vroeger nog ONS beleefd. Maar je blijft die verbinding (psychologisch) ergens met die dames behouden. Waar seks is, kan ook liefde (en een diepe vriendschap) in het spel komen. Ik zeg het, dit heeft allemaal te maken met je eigen persoonlijkheid en karakter. Als iets voor jezelf niet goed aanvoelt (ook al is het maatschappelijk bv hip) sta je daar beter niet in mee (vind ik). Dan leef je je eigen leven niet.

quote:
Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Kan zijn. Persoonlijk heb ik het niet zo voor 'seks' relaties. Omdat je in de seks, toch altijd de ander (of jezelf) als een soort object (van lust) blijft gebruiken. Als mens wordt je zo functioneel benut. Er is nauwelijks enige psychologische, empathische of andere diepgang. Het biedt en heeft geen nut.

Beetje zoals Jan Leyers ooit over seks zei: Lust (zonder liefde) laat bijzonder weinig residu (= verbinding) achter. En daarin treed ik hem bij. Het is puur genot, iets lekkers, zoals het eten van bv een appel. Of een spannend spelletje. Stress ontladend. Maat verder verbindt het niet. Ik zie er zelf enkel de "leegte" (en idioterie) vaak maar van in. Maar ben dan ook een beetje Spock achtig 'ouderwets' op dat gebied ;)

Ik vind seks (op zich) gewoon niet zo boeiend. Te weinig diepgang. Al de rest is zoveel leuker. Interessante filosofie, psychologie, spiritualiteit, mooie muziek, sport, spel, liefde, knuffels, warmte, samen zijn, etc...

quote:
Toen ik nog single was. Een paar ONS beleefd. In de relatie ben ik seksueel trouw (omdat mijn partner dit van me verlangt). Zelf (als persoon) ben ik het niet. Een mens is ook seksueel niet monogaam. Je kiest er zelf voor dit te blijven.

Waar ik wel van hou en een mooie gedachte vind voor de 21e eeuw, is om liefde zoveel mogelijk OPEN te laten. Tuurlijk zie je je partner graag. Maar je kan ook met zoveel andere leuke mensen (zowel mannen als vrouwen) een diep verbindend vriendschapelijk (en intens) liefdevol contact opbouwen/onderhouden.En dat verbindt veel meer dan al die open seks relaties.

Ik heb er geen probleem (noch oordeel over). Vraag me enkel af, of het niet ergens wat een "ziekte" is van deze 'vrijheid' tijd. Vanuit die optiek, is lekker ouderwets zo slecht nog niet. Beetje, zoals de mode. Alles van vroeger, komt terug.

Dancing Queen :)
  zondag 7 september 2014 @ 21:50:45 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144291520
quote:
Mensen zijn van nature niet monogaam dus helemaal niet vreemd. Ik ben dol op pizza maar lust af en toe ook weleens patat.
Vele blijven dat volhouden maar dat is dus onzin.
Eigenlijk weet niemand het zeker wat we van nature zijn, er zijn namelijk diverse uitkomsten uit diverse onderzoeken.
Zo is er aanleiding gevonden om aan te nemen dat mensen juist wel monogaam waren, dit om de familieband te versterken en ziektes te voorkomen.
Het blijft gokken, dus zo'n stelling kan je niet met 100% zekerheid maken.

Het is dus persoonlijk, de een kan het wel, de ander niet.
De een heeft behoefte aan meerdere sekspartners tegelijk, de ander niet.

En ook dat kan ook veranderen, met mijn ex had ik prima een open relatie kunnen hebben, met mijn huidige vriend niet.
Wie weet veranderd dat ooit, maar kan net zo goed van niet, ik heb er nu in ieder geval totaal geen behoefte aan.

Ik denk wel dat open relaties wel kunnen werken voor veel mensen, voor mij op dit moment niet.

Dus nogmaals, het is iets persoonlijks.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144291853
quote:
Als mensen van nature niet monogaam zouden (kunnen) zijn dan zouden we dat niet krampachtig verkiezen boven het hebben van meer vrijheid in een relatie. Blijkbaar is het dus iets wat veel mensen wel van nature willen.
pi_144291866
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 16:43 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Biologie bewijst dat. Wij zijn geprogrammeerd om dopamine na te jagen. Dit geld dus voor zowel voedsel als seks als alle andere dingen die deze stofjes laten vrijkomen.
dat betekent niet dat dat the way to go is. we zijn ook niet geprogrammeerd om kleren te dragen. we leven nu in een heel andere tijd, met veel meer zekerheid dan al onze voorouders waardoor intelligent nadenken beter kan aflopen dan je oerinstinct gebruiken.
  zondag 7 september 2014 @ 21:56:27 #29
431857 peterkailey
pi_144291917
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vele blijven dat volhouden maar dat is dus onzin.
Eigenlijk weet niemand het zeker wat we van nature zijn, er zijn namelijk diverse uitkomsten uit diverse onderzoeken.
Zo is er aanleiding gevonden om aan te nemen dat mensen juist wel monogaam waren, dit om de familieband te versterken en ziektes te voorkomen.
Het blijft gokken dus zo'n stelling kan je niet met 100% zekerheid maken.

Het is dus persoonlijk, de een kan het wel, de ander niet.
De een heeft behoefte aan meerdere sekspartners tegelijk, de ander niet.

En ook dat kan ook veranderen, met mijn ex had ik prima een open relatie kunnen hebben, met mijn huidige vriend niet.
Wie weet veranderd dat ooit, maar kan net zo goed van niet, ik heb er nu in ieder geval totaal geen behoefte aan.

Ik denk wel dat open relaties wel kunnen werken voor veel mensen, voor mij op dit moment niet.

Dus nogmaals, het is iets persoonlijks.
Ik denk dat wij op puur lichamelijk vlak op heel veel dingen reageren (dus als jij een man hebt dat je echt wel kippenvel krijgt van dat leuke model etc.). Alleen is het ons verstand wat er voor zorgt dat we niet onze genitalien achterna lopen (meestal :') ). Inderdaad, vanwege familiebanden, soa's etc. Als wij geen verstand hadden waren we net dieren en neukten we alles wat los en vast zit.
  zondag 7 september 2014 @ 21:57:13 #30
431857 peterkailey
pi_144291960
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als mensen van nature niet monogaam zouden (kunnen) zijn dan zouden we dat niet krampachtig verkiezen boven het hebben van meer vrijheid in een relatie. Blijkbaar is het dus iets wat veel mensen wel van nature willen.
Is niet hetzelfde. Van nature willen wij mensen de hele dag eten, seksen en slapen. Dat is waar het lichaam gelukkig van word. Maar zo werkt het niet dus vechten wij tegen onze impulsen.
  zondag 7 september 2014 @ 21:58:07 #31
431857 peterkailey
pi_144292016
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat betekent niet dat dat the way to go is. we zijn ook niet geprogrammeerd om kleren te dragen. we leven nu in een heel andere tijd, met veel meer zekerheid dan al onze voorouders waardoor intelligent nadenken beter kan aflopen dan je oerinstinct gebruiken.
Precies. We passen ons aan waardoor onze natuur veranderd. In essentie zijn we gewoon dieren.
  zondag 7 september 2014 @ 21:59:00 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144292069
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:56 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Ik denk dat wij op puur lichamelijk vlak op heel veel dingen reageren (dus als jij een man hebt dat je echt wel kippenvel krijgt van dat leuke model etc.). Alleen is het ons verstand wat er voor zorgt dat we niet onze genitalien achterna lopen (meestal :') ). Inderdaad, vanwege familiebanden, soa's etc. Als wij geen verstand hadden waren we net dieren en neukten we alles wat los en vast zit.
Toch zijn er ook dieren die monogaam zijn, sommige tot het extreme aan toe, de gans bv, paren blijven hun hele leven bij elkaar.
Een gans die zijn partner verliest blijft de rest van zijn of haar leven alleen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144293096
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:57 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Is niet hetzelfde. Van nature willen wij mensen de hele dag eten, seksen en slapen. Dat is waar het lichaam gelukkig van word. Maar zo werkt het niet dus vechten wij tegen onze impulsen.
Dan illustreer je zelf mooi waarom dingen als 'van nature' compleet betekenisloze argumenten zijn, want we kiezen er dus regelmatig voor om tegen onze 'natuurlijke' impulsen in te gaan. Zelfs als we impulsen hebben om vreemd te gaan of rond te neuken, betekent dat niet dat we er niet voor gemaakt zijn om monogaam te blijven. Net zoals we ervoor kunnen kiezen om geen kinderen te krijgen (wat ergens tegennatuurlijk is) of ons niet de hele dag vol te proppen met eten, kunnen we er ook voor kiezen om trouw te blijven omdat we dat prefereren in een relatie (of niet).

Het zijn niet enkel de gevoelens of impulsen die jij beschrijft die ons definieren als wat we 'van nature' zouden moeten doen of zijn, daar is de mens veel te complex voor. Juist de ratio, ons bewustzijn en de mogelijkheid tot vooruitdenken en keuzes maken voor de toekomst maken een belangrijk deel uit van onze natuur. Een monogaam bestaan is derhalve iets wat ons van nature prima uitkomt en waarvoor veel mensen dan ook kiezen.
  zondag 7 september 2014 @ 22:15:39 #34
431857 peterkailey
pi_144293218
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan illustreer je zelf mooi waarom dingen als 'van nature' compleet betekenisloze argumenten zijn, want we kiezen er dus regelmatig voor om tegen onze 'natuurlijke' impulsen in te gaan. Zelfs als we impulsen hebben om vreemd te gaan of rond te neuken, betekent dat niet dat we er niet voor gemaakt zijn om monogaam te blijven. Net zoals we ervoor kunnen kiezen om geen kinderen te krijgen (wat ergens tegennatuurlijk is) of ons niet de hele dag vol te proppen met eten, kunnen we er ook voor kiezen om trouw te blijven omdat we dat prefereren in een relatie (of niet).

Het zijn niet enkel de gevoelens of impulsen die jij beschrijft die ons definieren als wat we 'van nature' zouden moeten doen of zijn, daar is de mens veel te complex voor. Juist de ratio, ons bewustzijn en de mogelijkheid tot vooruitdenken en keuzes maken voor de toekomst maken een belangrijk deel uit van onze natuur. Een monogaam bestaan is derhalve iets wat ons van nature prima uitkomt en waarvoor veel mensen dan ook kiezen.
Ik beargumenteer hier toch ook niet dat wij (mannen) moeten vreemdgaan?
pi_144293273
Open relatie zou trouwens niets voor mij zijn. Samen andere mensen betrekken in je seksleven, ok. Maar niet apart van elkaar seks gaan hebben met anderen. Daar ben ik dan toch te jaloers voor denk ik.

Jaloezie, ook een gevoel die veel mensen 'van nature' hebben. Het is dus voor sommige mensen heel 'natuurlijk' om iemand niet te willen delen en monogaam te zijn.
  zondag 7 september 2014 @ 22:36:50 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_144294641
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Stokstaartjes, jakhalzen, sommige antilopen en diverse primaten (apen en halfapen). Van alle zoogdieren is 9 procent monogaam.
Is dat getal van voor of na de ontdekking dat veel "monogame" dieren hun partner bedriegen?

De mens is van nature (biologisch/instinctmatig) niet monogaam. We zijn van nature ook niet gemaakt om te zitten, te fok!ken, voor een ander te werken voor loon, etc., aan die kennis een conclusie vast plakken over hoe je nu moet leven is dan ook bizar.
Mensen moeten vooral doen wat ze zelf prettig vinden, en wat mij betreft hier eerlijk over zijn naar degenen die ze lief hebben en/of ermee te maken hebben. In mijn geval betekent dat dat ik monogaam leef, en hetzelfde van mijn partner verwacht.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_144295572
Zelf heb ik een open relatie gehad. Iedere relatie is anders en dat geldt zeer zeker ook voor open relaties. Mijn ervaring: er wordt vaak (hier ook) een tot op zekere hoogte tegenstellend verband getrokken tussen liefde en lust (sex), maar goede sex is volgens mij niet alleen lust maar ook leuk, of heel erg romantisch, geestelijk bevrijdend of gigantisch humoristisch. Er komt een heel scala aan emoties bij kijken en dat hoeft zeker niet tot liefde te leiden maar het kan wel heel bevreemdend werken als je die emoties deelt met een ander persoon. En dan heb je een complicerende factor erbij in je relatie. Aangezien sex vaak in een bepaalde mate gepland wordt kom je regelmatig in aanraking met die bevreemdende emoties in je relatie. Voor veel mensen werkt dat wellicht prima in hun relatie, voor ons niet. Dus zijn we er mee gestopt en uiteindelijk is de relatie ook stuk gelopen. Maar ik heb er geen spijt van. Nu zit ik een relatie waarbij andere mensen soms meedoen en dat werkt beter.
  zondag 7 september 2014 @ 22:58:11 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144295774
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:36 schreef Tanin het volgende:

[..]

Is dat getal van voor of na de ontdekking dat veel "monogame" dieren hun partner bedriegen?

De mens is van nature (biologisch/instinctmatig) niet monogaam. We zijn van nature ook niet gemaakt om te zitten, te fok!ken, voor een ander te werken voor loon, etc., aan die kennis een conclusie vast plakken over hoe je nu moet leven is dan ook bizar.
Mensen moeten vooral doen wat ze zelf prettig vinden, en wat mij betreft hier eerlijk over zijn naar degenen die ze lief hebben en/of ermee te maken hebben. In mijn geval betekent dat dat ik monogaam leef, en hetzelfde van mijn partner verwacht.
Nogmaals, niemand weet nog 100% zeker hoe we biologisch gemaakt zijn op dat gebied dus ook jij niet.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens.
  zondag 7 september 2014 @ 23:36:05 #39
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_144297519
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand weet nog 100% zeker hoe we biologisch gemaakt zijn op dat gebied dus ook jij niet.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens.
Volle 100% niet, maar de grote lijnen zijn duidelijk, kijk maar naar alle andere mensapen. Dat is onze biologie. Dat is wat er van nature in ons systeem zit.
Zo zit er wel meer in ons systeem: elkaar de hersens inslaan als we boos worden, eigen groep/soort/etc. eerst, Nogmaals, onze natuur is geenzins een argument om het een of het ander te doen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 8 september 2014 @ 01:20:53 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144300719
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:36 schreef Tanin het volgende:

[..]

Volle 100% niet, maar de grote lijnen zijn duidelijk, kijk maar naar alle andere mensapen. Dat is onze biologie. Dat is wat er van nature in ons systeem zit.
Zo zit er wel meer in ons systeem: elkaar de hersens inslaan als we boos worden, eigen groep/soort/etc. eerst, Nogmaals, onze natuur is geenzins een argument om het een of het ander te doen.
Wederom ben ik het met het laatste eens, ik kwam alleen met deze voorbeelden omdat men hier steeds over ''natuur'' praat.
Alsof het een soort excuus is.

Wil je niet monogaam zijn, prima! Maar wees er wel eerlijk over tegen je partner.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 00:28:32 ]
pi_144304313
quote:
Tegenwoordig komt het vaak voor
Bron?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 8 september 2014 @ 10:00:43 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_144304432
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bron?
Fok.

Maar ik snap je punt wel. Volgens mij is het aantal open relaties onder de procent.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_144306102
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Open relatie zou trouwens niets voor mij zijn. Samen andere mensen betrekken in je seksleven, ok. Maar niet apart van elkaar seks gaan hebben met anderen. Daar ben ik dan toch te jaloers voor denk ik.

Jaloezie, ook een gevoel die veel mensen 'van nature' hebben. Het is dus voor sommige mensen heel 'natuurlijk' om iemand niet te willen delen en monogaam te zijn.
Samen anderen in je seksleven betrekken is ook een vorm van een open relatie.
Open relatie's komen in vele vormen en maten, dat kan gaan om alleen samen seks met anderen(trio's e.d.), het kan gaan om de afspraak mocht er ooit perongelijk wat gebeuren dan geeft dat niet, maar liever niet, maar het kan ook gaan op ga je gang, er is geen restrictie op dat gebied. En dan nog vanalles daar tussenin.
Maar zodra er een goedkeuring is voor seks met anderen in welke vorm dan ook zit je op het gebied van open relatie's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144306173
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:00 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Fok.

Maar ik snap je punt wel. Volgens mij is het aantal open relaties onder de procent.
Als het goed is zit het ergens rond de 10%, maar zeker weten doet niemand het aangezien het niet iets is wat vele mensen wereldkundig maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144306235
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Als het goed is zit het ergens rond de 10%, maar zeker weten doet niemand het aangezien het niet iets is wat vele mensen wereldkundig maken.
Toch gek dat, met dat cijfer in het achterhoofd, 90% van de mensen dan niet ‘’natuurlijk’’ bezig zijn volgens sommigen in dit topic.
pi_144306349
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:21 schreef erodome het volgende:
Heel dat cijfer lijkt me vrij onzinnig. Ik zou me daar zo weinig mee bezig houden, noch zorgen in zitten maken ;)

Waarom spiegelen we ons zelf zo graag aan anderen of een bepaald cijfer (statistiek). Zou dit een "dierlijke" behoefte zijn ? Of iets typisch menselijk :)
pi_144306363
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Toch gek dat, met dat cijfer in het achterhoofd, 90% van de mensen dan niet ‘’natuurlijk’’ bezig zijn volgens sommigen in dit topic.
Dat moeten ze dan zelf maar in hun hoofd rechtpraten.
Als we wereldwijd gaan kijken dan is er meer niet monogaam als wel monogaam, maar daar komen allerlei andere vormen bij kijken dan waar het hier over gaat met een open relatie. Met die 10% richt ik dus enkel en alleen op een open relatie, niet op polygamie, niet op vreemdgaan, niet op single lekker rondneuken. Als we dat er allemaal bij nemen is het de groep monogamen die klein wordt.

Als we het over "natuurlijk" hebben is mijn persoonlijke mening dat de mens vooral flexibel is, dat we als we het over dit onderwerp hebben beide in ons hebben. Dat maakt dat we in deze tijd dus kunnen kiezen wat bij ons past aangezien de omstandigheden niet meer het 1 kant op dwingen.
We zijn geen starre soort, juist dat vermogen om uit verschillende gedragingen te kunnen kiezen, om te veranderen is wat ons succesvol maakt.
We hebben dus de vrijheid te kiezen wat bij ons past op dit moment in ons leven, hoeven er niet eens vast aan te zitten, veranderen kan altijd wanneer men daar behoefte aan heeft.
pi_144306387
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:27 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Heel dat cijfer lijkt me vrij onzinnig. Ik zou me daar zo weinig mee bezig houden, noch zorgen in zitten maken ;)

Waarom spiegelen we ons zelf zo graag aan anderen of een bepaald cijfer (statistiek). Zou dit een "dierlijke" behoefte zijn ? Of iets typisch menselijk :)
Dat is een dierlijke en menselijke behoefte, groepsvorming, herkenning van jezelf in de ander, dat is een doodnormale behoefte.
pi_144307315
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:39 schreef JustTalkLove het volgende:

Ik ben er niet zo een fan van.
Ik weet niet, wat jij erover denkt (of hier bij voelt) ?

Groetjes,
JTL
Ik denk er weinig over eigenlijk, het is gewoon normaal gedrag en zolang dat je verdere gangen niet in de weg zit is daar bar weinig mis mee. Overdrijf je het, vergaat het tot grote onzekerheid of jezelf geweld aandoen om maar "normaal" te zijn dan is het een probleem en is het het beste voor je om jezelf wat zekerder te maken.

Maar gewoon wat zoeken naar herkenning, een keer praten over wat is "normaal", ik zie werkelijk het probleem niet. Ik begrijp vooral dat willen ontkennen van de natuur niet zo.
pi_144310149
Seks en liefde is nou eenmaal niet zo simpel aan elkaar verbonden. Ik zit nu in zo'n nogal gecompliceerde relatie. We hebben seks, houden van elkaar, trekken heel veel met elkaar op, maar hij heeft ook nog een vriendin. Die vriendin is daar van op de hoogte, zij houd van hem en heeft er weinig moeite mee, ze is ook nog vrienden met mij.

Een monogame relatie is misschien wat makkelijker, maar aan de andere kant snap ik ook niet echt waarom de behoefte eraan zo groot is. Het feit dat je van elkaar houd zou toch voldoende moeten zijn; dan hoef je toch niet meteen de enige te zijn waar diegene van houd, dat is dan toch totaal niet relevant.

Dan zijn er natuurlijk ook nog de open relaties, waar ik denk dat hier wat meer van uit wordt gegaan, waarbij men een partner heeft en er fuckbuddy's op na houd. Als je van je partner houd (en je partner houd van jou), wat maakt het verder dan eigenlijk nog uit? Je partner is toch geen bezit?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_144311706
Omdat veel mensen zelf wel een ander zouden willen neuken, maar niet willen dat hun partner dit doet. Hier maak ik mezelf ook schuldig aan, beetje hypocriet van me.
pi_144340062
quote:
Ik denk dat mensen van nature gedeeltelijk monogaam zijn, namelijk tijdens perioden van intense verliefdheid en tijdens het grootbrengen van kleine kinderen. Veel jonge vaders worden ineens betrokken echtgenoten die niet meer gaan stappen enzo, maar mee gaan met hun moeder om kleren te kopen voor de kleine. Dat bewijst overigens ook mijn facebook, nu ik de leeftijd heb dat mijn leeftijdsgenoten langzaam kinderen beginnen te krijgen.
Vroeger vielen die twee dingen samen: je werd op je 16e verliefd, dan kreeg je verkering en je trouwde voor je 20e en vervolgens kreeg je samen 10 kinderen. Dan is het makkelijk om je leven lang een monogaam leven te leiden. De huidige generatie twintigers heeft natuurlijk geen behoefte om kinderen te krijgen, verliefdheid is na een tijdje over en de voortplantingshormonen gaan weer "kloppen" :) Daarnaast wonen mensen in tegenstelling tot 50 jaar geleden vooral in steden en daar is meer keuze en kun je ook makkelijker je oude liefdes vergeten.

Ik denk dat dat in een notendop het verschil verklaart tussen vroeger en nu. En ook wel dat open relaties echt meer iets is voor nu (na de seksuele revolutie).
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:20:35 #53
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_144340784
De meeste mannen blijven zich seksueel aangetrokken voelen tot andere vrouwen als ze in een (monogame) relatie zitten en daar verandert verliefdheid of liefde weinig aan. De keuze voor exclusiviteit is eerder een bewuste keuze uit respect voor de partner of gewoon "omdat het zo hoort".

Voor mij persoonlijk zou een open relatie niks zijn, maar ik kan goed begrijpen dat anderen hier wel behoefte aan hebben en ik vind het ook niet raar of vreemd. Als je samen hier goede afspraken over kunt maken dan is er niks mis mee.
pi_144343934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:20 schreef escalatie het volgende:
De meeste mannen blijven zich seksueel aangetrokken voelen tot andere vrouwen als ze in een (monogame) relatie zitten en daar verandert verliefdheid of liefde weinig aan. De keuze voor exclusiviteit is eerder een bewuste keuze uit respect voor de partner of gewoon "omdat het zo hoort".

Voor mij persoonlijk zou een open relatie niks zijn, maar ik kan goed begrijpen dat anderen hier wel behoefte aan hebben en ik vind het ook niet raar of vreemd. Als je samen hier goede afspraken over kunt maken dan is er niks mis mee.
De meeste vrouwen voelen zich ook nog seksueel aangetrokken tot andere mannen hoor. ;)
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:05:39 #55
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_144344848
Open relatie gehad, maar mijn in eerste instantie jaloerse vriend was uiteindelijk degene die er met zijn bijneukertje ( in parenclub leren kennen) vandoor ging! Het was zijn idee om een open relatie te beginnen en ik heb daar toen mee ingestemd. Ik heb meerdere open relaties zien sneuvelen en mijn inziens werkt het uiteindelijk niet. Misschien een tijdje, maar dan wordt 1 van de 2 echt verliefd en dan is het over en uit! Voor mij in ieder geval geldt; spannende seksuele is leuk, maar een open relatie nooit meer!
pi_144349900
Ik ben nog nooit vreemd gegaan, maar ben soms best wel weer verlangend naar een andere vrouw of vrouwen. Ik fantaseer daar ook best vaak over.

Echter zou ik er niet aan moeten denken dat mijn vriendin met een andere man naar bed zou gaan. Alleen de gedachte al vind ik verschrikkelijk.

Dat gaat em dus niet worden. ;)
pi_144354603
Ik kan mij open relaties prima voorstellen. Behalve het praktische gedeelte.

Als ik even naar mij eigen situatie kijk. Ik werk fulltime, ik sport 3x per week, ik heb nog hobbies, een sociaal leven (vrienden, familie) én dus je partner.
Waar haal je de tijd vandaan om te investeren in je evt partner voor erbij?
Is je behoefte naar iets voor erbij dat je ervoor kiest om tijd van andere aspecten op te offeren?

Of komt het doordat ik mij niet echt in omgevingen bevind waar je nieuwe mensen ontmoet en het meer vanzelf gaat?

Ik denk dat ik ook moeite zou hebben dat mijn vriendin naast me op de bank zit en via datingsites of whatsapp of whatever iemand zit te hosselen. Of andersom natuurlijk.
pi_144354883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:48 schreef BenBeun het volgende:
Ik kan mij open relaties prima voorstellen. Behalve het praktische gedeelte.

Als ik even naar mij eigen situatie kijk. Ik werk fulltime, ik sport 3x per week, ik heb nog hobbies, een sociaal leven (vrienden, familie) én dus je partner.
Waar haal je de tijd vandaan om te investeren in je evt partner voor erbij?
Is je behoefte naar iets voor erbij dat je ervoor kiest om tijd van andere aspecten op te offeren?

Of komt het doordat ik mij niet echt in omgevingen bevind waar je nieuwe mensen ontmoet en het meer vanzelf gaat?

Ik denk dat ik ook moeite zou hebben dat mijn vriendin naast me op de bank zit en via datingsites of whatsapp of whatever iemand zit te hosselen. Of andersom natuurlijk.
Een open relatie betekend niet perse dat het ook elk weekend moet, of elke maand of wat dan ook.
Ik ken best veel mensen die bv de afspraak hebben van mocht je ergens overheen struikelen en het moment voelt gewoon goed dan is het geen probleem om daarin mee te gaan, doet niets af aan de relatie.

Je kan ook voor soms opzoek gaan naar iets wat je samen deelt, ook dat hoort bij het terrein van "open" relatie's, trio's, partnerruil e.d. dus. Dat voelt denk ik minder vreemd dan dat je apart van elkaar op zoek bent naar een andere bedpartner.

Iedereen vult dit op zijn eigen manier in, dat kan gaan van een keer een slippertje is geen probleem tot echt actief zoeken naar anderen om het bed mee te delen en alles daar tussenin.
pi_144414038
Dat moet iedereen zelf weten, als je er goede afspraken met elkaar over maakt, waarom zou het dan niet kunnen? Lust en liefde zijn totaal andere dingen.

Mij persoonlijk lijkt het helemaal niets. Ik mag graag naar andere mooie vrouwen kijken, maar ik heb niet de behoefte om daar mee naar bed te gaan. Ik ben gelukkig met mijn meisje, de seks is prima, ik heb niets te klagen. En de gedachte dat zij met andere mannen naar bed gaat, nee, daar moet ik niet aan denken. Overigens zou zij het ook niet accepteren als ik wat met een andere vrouw zou uitspoken, dus wat dat betreft zitten we gelukkig op één lijn.
pi_144424267
Goor, ziek, ik vind het niet kunnen; begin dan geen relatie als je je toch niet kan beperken tot één persoon. Gewoon niet doen.
Gedane zaken nemen geen keer.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 september 2014 @ 16:57:04 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144425432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef LordMarshal het volgende:
Goor, ziek, ik vind het niet kunnen; begin dan geen relatie als je je toch niet kan beperken tot één persoon. Gewoon niet doen.
Nou, uhm proficiat?
pi_144429865
Het geloof veroorzaakt hier een probleem in. Dit is iets wat naar normale begrippen erg stil is blijven staan. Er zijn veel handigere en betere dingen mogelijk. Het is ook van belang dat die ontwikkeling alsnog plaatsvindt. Zaken hebben een functie.

Probeer me maar of ik gelijk heb...

Verder is het een stil onderwerp. Niet veel gedachte erover van veel mensen.
pi_144453377
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou, uhm proficiat?
Met wat?
pi_144471792
Ik denk ik reageer nog even omdat als iemand schrijft wat ik deed, dan kan iemand er semi-echt/ niet echt overheen stappen. Waardoor ik voor schut sta. Wat ik niet doe.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 september 2014 @ 23:00:08 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144471893
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:40 schreef LordMarshal het volgende:

[..]

Met wat?
het feit dat je je zo geweldig weet uit te drukken... Ofzo.
pi_144500523
Poging tot ontopic:

Ik haak in op het open deel van een open relatie, laat ik ze maar even Wim en Eva noemen (fictieve namen, praat zo wat makkelijker). Het begon als een gewone vriendschap en is gaan de weg steeds hechter en dieper geworden. De open relatie tussen die twee bestond al, waardoor er ruimte was voor meer intimiteit tussen mij en Eva. Al is wat ik heb met Eva liefdevol en romantisch, maar platonisch. We hebben geen behoefte aan seks met elkaar. Je zou dan kunnen zeggen dat het gewoon een goede vriendschap is maar het voelt toch wel anders. Met 'gewoon een goede vriendin' zou ik niet passioneel zoenen bijvoorbeeld. Met Wim kan ik ook goed opschieten, het gebeurt zelfs dat hij contact tussen ons drieën initieert.
pi_144504141
Opgeschoond. Graag on-topic posten.

Wil je het over dieren hebben? Dat kan in F&F. Wil je filosofisch doen? Dat kan in F&L.

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 00:50:46 ]
pi_144509446
Ik ben hierin heel erg hypocriet en egoďstisch.
Anderen neuken lijkt me leuk, maar ik wil niet dat iemand anders mijn partner neukt.
pi_144525662
Dat geldt voor meer mensen en daarom is een open relatie niet voor iedereen weggelegd.
  zondag 14 september 2014 @ 20:29:49 #70
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_144526401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef LordMarshal het volgende:
Oké dan noem ik mijn vriend wel mijn beste vriend en fuckbuddy...en nu? Ik hou namelijk niet minder van hem door een paar naampjes te veranderen. Nog steeds kan ik alles met hem bespreken, nog steeds is de seks geweldig en nog steeds hebben we dan alle vrijheid. Alleen zeg jij dus dat wij niet mogen zeggen dat we bij elkaar horen. Wie is er nou ziek in de kop vraag ik je? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door MsMessy op 14-09-2014 20:39:06 ]
pi_144527955
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Seks en liefde is nou eenmaal niet zo simpel aan elkaar verbonden. Ik zit nu in zo'n nogal gecompliceerde relatie. We hebben seks, houden van elkaar, trekken heel veel met elkaar op, maar hij heeft ook nog een vriendin. Die vriendin is daar van op de hoogte, zij houd van hem en heeft er weinig moeite mee, ze is ook nog vrienden met mij.

Een monogame relatie is misschien wat makkelijker, maar aan de andere kant snap ik ook niet echt waarom de behoefte eraan zo groot is. Het feit dat je van elkaar houd zou toch voldoende moeten zijn; dan hoef je toch niet meteen de enige te zijn waar diegene van houd, dat is dan toch totaal niet relevant.

Dan zijn er natuurlijk ook nog de open relaties, waar ik denk dat hier wat meer van uit wordt gegaan, waarbij men een partner heeft en er fuckbuddy's op na houd. Als je van je partner houd (en je partner houd van jou), wat maakt het verder dan eigenlijk nog uit? Je partner is toch geen bezit?
En omdat vrouwen zo denken komt het dus zover dat er bepaalde culturen zijn waar de man meerdere vrouwen heeft.
pi_144574138
quote:
13s.gif Op zondag 14 september 2014 20:29 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Oké dan noem ik mijn vriend wel mijn beste vriend en fuckbuddy...en nu? Ik hou namelijk niet minder van hem door een paar naampjes te veranderen. Nog steeds kan ik alles met hem bespreken, nog steeds is de seks geweldig en nog steeds hebben we dan alle vrijheid. Alleen zeg jij dus dat wij niet mogen zeggen dat we bij elkaar horen. Wie is er nou ziek in de kop vraag ik je? :')
Vooral doen als jij je daar fijn bij voelt. Ik vind het maar raar, maar ik zal wel wereldvreemd zijn.
pi_144576516
quote:

Je kan van iemand houden die zelf een veel minder grote seksdrive heeft, iemand waar je heel graag mee samen bent en die je lief vindt, en vindt dat jij gewoon lekker moet doen wat je blij maakt. Kan best zijn dat zij 't dan best vindt als je wat rondneukt; want ze wéét dat wat zij met je heeft van een andere orde is dan wat jij met die andere scharrels doet. Dus hoeft ze niet jaloers te worden. (Of hij, natuurlijk.)
pi_144604003
Het begint met eerlijkheid, en daar gaat het vaak fout...
pi_144613535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:00 schreef jaha het volgende:
Het gaat ook vaak genoeg goed. Ik ken meerdere open relaties en polyamore samenstellingen die al jaren goed gaan. Maar iedere keer tegen dit soort uitspraken, die vaak op verwijtende toon gedaan worden, in moeten.
pi_144613667
Lastig, ik had het eerst aan mijn vriendin voorgesteld omdat ik zelf ook wel even wat anders zou willen proeven maar toen later ging ik even goed nadenken en de gedachte dat mijn vriendin met een andere man dingen zou doen kan ik niet hebben.

Het is ook een persoonlijk iets, ik zou het echt niet kunnen om mijn vriendin te zoenen nadat ze net met een andere gast heeft gezoend of zelfs heeft gepijpt :r
Waz met jou!
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 september 2014 @ 07:32:18 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144613721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:00 schreef jaha het volgende:
dat nou net de basis van een open relatie, anders is het simpelweg vreemdgaan.
pi_144614085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:16 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Lastig, ik had het eerst aan mijn vriendin voorgesteld omdat ik zelf ook wel even wat anders zou willen proeven maar toen later ging ik even goed nadenken en de gedachte dat mijn vriendin met een andere man dingen zou doen kan ik niet hebben.

Het is ook een persoonlijk iets, ik zou het echt niet kunnen om mijn vriendin te zoenen nadat ze net met een andere gast heeft gezoend of zelfs heeft gepijpt :r
Maar als ze 'ja' had gezegd had jij de ietwat zilte, visachtige smaak van just_some_random_girls_pussy 'geproefd' en had je vriendin je lekker mogen tongzoenen als je thuis kwam.
pi_144637595
Ik ben eerder bang voor de consequenties zoals het oplopen van SOA's (ja kon het condoom niet vinden) of ongewenste zwangerschappen (jawel, Ome Piet is echt wel een goede vader hoor) bij een te losbandige levensstijl. Dat seks hebben met meer, of met andere mensen leuk (of leuker) is dan met je eigen partner, wil ik ook zo wel geloven. :P
pi_144639715
Ik stel mij bij zo'n open relatie altijd voor dat je ook verliefd kan en mag worden op anderen, maar zonder dat je daar allebei een probleem van maakt. Vaak wordt het heel kwetsend en naar opgevat als je partner verliefd is geworden op iemand anders (maar nog wel van jou houdt), terwijl als je hier van te voren open over bent en duidelijke afspraken maakt je jezelf een hoop drama kan besparen.
Dat is het enige aspect aan open relaties dat mij nog enigszins aanspreekt. Van verschillende losse contacten naast je vaste relatie moet ik dan weer niets hebben. Lijkt me heel naar, terwijl ik ook echt in het verleden niet vies was van dat soort dingen. Maar gewoon niet binnen een relatie.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_144640275
Ik moet er zelf niet aan denken om met een ander naar bed te gaan, dat is toch normaal als je verliefd bent? :@ Ik zal open relaties niet zo snel snappen denk ik.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_144659289
Ik denk dat het wel kan.

Als je 'seks' als een 'het' (object, verlangen) aanziet. En liefde als een 'jij' (subject, ander persoon).
Alleen moet je wel die grens "strikt" kunnen blijven trekken.

Seks is seks.
Liefde is liefde.

Gemakkelijk is dit niet. Bedoel, stel dat je met een andere persoon aan het seksen bent en je ervaart allerlei gevoelens daarbij. Je vindt de ander ook een leuk, lief persoon, etc. Dan ontstaat er ook liefde/vriendschap. Zeker als dat contact 'gevoelsmatig' in je hoofd blijft zitten.

Omgekeerd kan evenzeer. Je leert een persoon zeer goed kennen, waardoor plots een "seksuele" honger (en goesting) ontvlamt.

Als idee geloof ik er zeker in. Al lijkt het me wel niet zo gemakkelijk om binnen die lijntjes te blijven kleuren. Als vrijgezel wel. Als je al in een relatie met iemand anders zit, veel moeilijker.

Een vrijgezel is/blijft ongebonden. Die kan als een reiziger de wereld door trekken. Steeds alles achter zich latend. Met niets of niemand rekening te hoeven houden, behalve zichzelf.

Een relatie is dit niet. Dit is gebonden. Er is immers ook die ander om rekening mee te houden. Wat bv als je zelf een Soa oploopt en je partner daarmee besmet. Het is dan niet strikt enkel je eigen schuld en leven meer. Dit leven is gedeeld.
  donderdag 18 september 2014 @ 15:59:45 #83
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_144661053
Valt prima te scheiden denk ik, echter is het niets voor mij, en dan ben ik nog niet eens jaloers ofzo, ik voel er gewoon niets bij.
To doom or not to doom
pi_144673851
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:01 schreef ntm het volgende:
Ik moet er zelf niet aan denken om met een ander naar bed te gaan, dat is toch normaal als je verliefd bent? :@ Ik zal open relaties niet zo snel snappen denk ik.
Verliefdheid is niet eeuwig, liefde wel. Ik kan het overigens ook niet hoor, maar degenen die Liefde en Lust kunnen scheiden kunnen het...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144673908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 06:38 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het gaat ook vaak genoeg goed. Ik ken meerdere open relaties en polyamore samenstellingen die al jaren goed gaan. Maar iedere keer tegen dit soort uitspraken, die vaak op verwijtende toon gedaan worden, in moeten.
Je moet uiteindelijk niks :)
Waarom jezelf verdedigen als je het naar je zin hebt?

Ik verdedig mijzelf toch ook niet waarom ik gitaar wil spelen? :')
pi_144683186
quote:
5s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Iew, speel jij gitaar? :r
Je suis Charlie Sheen
pi_144686006
quote:
5s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Omdat je als deel van een open- of polyrelatie nogal eens verwijtende en afwijzende reacties naar je hoofd krijgt. Bijvoorbeeld:
quote:
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 september 2014 06:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Iew, speel jij gitaar? :r
Als je dergelijke dingen hoort iedere keer als je relatievorm ter sprake komt, dan ga je het maar verzwijgen. Gewoon omdat je geen zin hebt om weer verwijtende en afkeurende reacties te krijgen op je levenskeuzes. Terwijl je daarmee wel jezelf en je partners tekort doet. Men geeft dat soort kritieken zonder dat je er om vraagt en vind dat ze dat mogen zeggen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:35:11 #88
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_144686443
Je hele leven bij 1 partner blijven is iets dat vroeger door de kerk verzonnen is en is niet natuurlijk. Daarbij, als twee mensen in een relatie het allebei prima is snap ik niet waarom je je daar nog mee zou moeten bemoeien, of er een oordeel over zou moeten vellen. Leven en laten leven.
Ook geen sig dus
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:52:22 #89
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_144686836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je hele leven bij 1 partner blijven is iets dat vroeger door de kerk verzonnen is en is niet natuurlijk. Daarbij, als twee mensen in een relatie het allebei prima is snap ik niet waarom je je daar nog mee zou moeten bemoeien, of er een oordeel over zou moeten vellen. Leven en laten leven.
Dat was al lang voor die tijd verzonnen door andere spiritueel leiders. Dat zie je in heel veel culturen gebeuren, ook culturen die nooit in aanrijking zijn gekomen met "de kerk".
Het is echter wel verzonnen inderdaad, in een tijd dat het belangrijk was een bondschap aan te gaan met een persoon, zodat je samen de wereld aan kon. In een tijd waarin er geen voorbehoudsmiddelen waren en seks baby's (en dus een last voor de vrouw) betekende. Mannen moesten toen gedwongen worden om voor hun nageslacht te zorgen.

Ik kies daar nu vrijwillig voor, maar dat moet een ieder voor zich uitmaken, en zeker niet laten leiden door de kerk.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:00:43 #90
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_144687055
Met 'de kerk' bedoelde ik ook niet specifiek het Christendom, maar inderdaad oudere religies. Al is het wel zo dat de Christelijke kerk in de middeleeuwen monogamie in Europa heeft afgedwongen. Bij bijvoorbeeid de Romeinen voordat het Christendom daar geadopteerd werd waren open relaties geen enkel probleem.
Ook geen sig dus
pi_144687228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat je als deel van een open- of polyrelatie nogal eens verwijtende en afwijzende reacties naar je hoofd krijgt. Bijvoorbeeld:

[..]

[..]

Als je dergelijke dingen hoort iedere keer als je relatievorm ter sprake komt, dan ga je het maar verzwijgen. Gewoon omdat je geen zin hebt om weer verwijtende en afkeurende reacties te krijgen op je levenskeuzes. Terwijl je daarmee wel jezelf en je partners tekort doet. Men geeft dat soort kritieken zonder dat je er om vraagt en vind dat ze dat mogen zeggen.
Waarom zou je jezelf of partners daarmee tekort doen? Die critici kunnen de bomen in :)

Aangezien het ook binnen de wet het hier allemaal kan en je niet zweepslagen ervoor krijgt op een plein van de hoofdstad zou ik het gewoon zeggen of als je het gezeur moe wordt inderdaad verzwijgen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:11:06 #92
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144687302
Monogamie is niet speciaal religieus. En ook Romeinen en Grieken mochten maar 1 vrouw trouwen
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:14:59 #93
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_144687384
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
Monogamie is niet speciaal religieus. En ook Romeinen en Grieken mochten maar 1 vrouw trouwen
Trouwen wel inderdaad, maar seksuele relaties met derden kwamen regelmatig voor en waren ook niet verboden.
Ook geen sig dus
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:25:09 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144687641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:14 schreef Dennis_enzo het volgende:
Trouwen wel inderdaad, maar seksuele relaties met derden kwamen regelmatig voor en waren ook niet verboden.
Dat is het nu nog steeds niet toch? ;) En dat het regelmatig voorkwam, dat doet het nu ook; we hebben bakken met hoeren huizen, met sexclubs, met escort bedrijfjes, met datingsites...

En bij de Romeinen zat het al iets ingewikkelder; omdat je verschillende rangen in de maatschappij had waar andere regels en wetten voor golden. Volgens mij was overspel en buitenechtelijke seks zelfs bij wet verboden. De vrouwen hadden iig wel andere rechten/ plichten dan de mannen... dus ik weet het niet zeker.

Het was zeker geen, zeker niet in een later stadium, vrije seksstaat waarin iedereen het met iedereen deed. Hoewel voor Keizer en andere hoogwaardigheidsbekleders natuurlijk ook weer andere regels golden :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:58:20 #95
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_144688483
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is het nu nog steeds niet toch? ;) En dat het regelmatig voorkwam, dat doet het nu ook; we hebben bakken met hoeren huizen, met sexclubs, met escort bedrijfjes, met datingsites...

En bij de Romeinen zat het al iets ingewikkelder; omdat je verschillende rangen in de maatschappij had waar andere regels en wetten voor golden. Volgens mij was overspel en buitenechtelijke seks zelfs bij wet verboden. De vrouwen hadden iig wel andere rechten/ plichten dan de mannen... dus ik weet het niet zeker.

Het was zeker geen, zeker niet in een later stadium, vrije seksstaat waarin iedereen het met iedereen deed. Hoewel voor Keizer en andere hoogwaardigheidsbekleders natuurlijk ook weer andere regels golden :D
Volgens mij hadden de wat hogere Romeinen voornamelijk extra seks met hun slaven :P In de tweede helft van het Romeinse rijk werden ze inderdaad wel wat netter, ondermeer door de opkomst van het Christendom.

quote:
Greek and
Roman societies occupy an intermediate and – retrospectively speaking – transitional position on
this spectrum, one that might be labeled ‘polygynous monogamy’ (Scheidel (2009),
(forthcoming)). Shunning multiple marriage and discouraging informal parallel cohabitation such
as concubinage within marriage, their system readily accommodated multiple sexual relations for
married men (though not for women), most notably through sexual access to slaves (of either
sex).
https://www.princeton.edu/~pswpc/pdfs/scheidel/010903.pdf

Sexclubs, escort bedrijven en datingsites bestaan nu ook inderdaad, maar het is voor de meeste mensen not-done om er een te bezoeken terwijl je in een relatie zit. En ze richten zich meer op single mensen, lijkt me.
Ook geen sig dus
pi_144688693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:58 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Sexclubs, escort bedrijven en datingsites bestaan nu ook inderdaad, maar het is voor de meeste mensen not-done om er een te bezoeken terwijl je in een relatie zit. En ze richten zich meer op single mensen, lijkt me.
denk het niet, volgens mij richten ze zich vnl op mánnen.
compact en kleverig.
pi_144689723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom zou je jezelf of partners daarmee tekort doen? Die critici kunnen de bomen in :)

Aangezien het ook binnen de wet het hier allemaal kan en je niet zweepslagen ervoor krijgt op een plein van de hoofdstad zou ik het gewoon zeggen of als je het gezeur moe wordt inderdaad verzwijgen.
Makkelijker gezegd dan gedaan.

Ook als die critici je eigen ouders zijn? En dat je dus niet gewoon open kunt zijn over wat je doet en met wie. Niet dat je in detail hoeft te treden over welke standjes en hoe vaak. Maar gewoon dat je het ene weekend met parner A hebt doorgebracht en het andere weekend met partner B. Of dat je elkaar niet kunt zoenen in het bijzijn van anderen, of zelfs maar verliefd handjes vasthouden.

Met andere woorden: dat je dus je liefdes moet verbergen en je in de kast gedwongen wordt. Omdat je bang dat ouders, werkgevers of jeugdzorg een mening hebben over je relatievorm.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:06:59 #98
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_144690345
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

denk het niet, volgens mij richten ze zich vnl op mánnen.
Dat sowieso :P Maar zouden er meer mannen in een relatie dan single mannen naar een seksclub gaan?
Ook geen sig dus
pi_144690409
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:06 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dat sowieso :P Maar zouden er meer mannen in een relatie dan single mannen naar een seksclub gaan?
ik denk beide net zoveel ongeveer
compact en kleverig.
pi_144690681
Ik kan het wel begrijpen dat sommige zo een relatie hebben maar voor mij zou dat momenteel niet echt werken.
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')