Ik denk dat mensen van nature gedeeltelijk monogaam zijn, namelijk tijdens perioden van intense verliefdheid en tijdens het grootbrengen van kleine kinderen. Veel jonge vaders worden ineens betrokken echtgenoten die niet meer gaan stappen enzo, maar mee gaan met hun moeder om kleren te kopen voor de kleine. Dat bewijst overigens ook mijn facebook, nu ik de leeftijd heb dat mijn leeftijdsgenoten langzaam kinderen beginnen te krijgen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef peterkailey het volgende:
Mensen zijn van nature niet monogaam dus helemaal niet vreemd. Ik ben dol op pizza maar lust af en toe ook weleens patat.
De meeste vrouwen voelen zich ook nog seksueel aangetrokken tot andere mannen hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:20 schreef escalatie het volgende:
De meeste mannen blijven zich seksueel aangetrokken voelen tot andere vrouwen als ze in een (monogame) relatie zitten en daar verandert verliefdheid of liefde weinig aan. De keuze voor exclusiviteit is eerder een bewuste keuze uit respect voor de partner of gewoon "omdat het zo hoort".
Voor mij persoonlijk zou een open relatie niks zijn, maar ik kan goed begrijpen dat anderen hier wel behoefte aan hebben en ik vind het ook niet raar of vreemd. Als je samen hier goede afspraken over kunt maken dan is er niks mis mee.
Een open relatie betekend niet perse dat het ook elk weekend moet, of elke maand of wat dan ook.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:48 schreef BenBeun het volgende:
Ik kan mij open relaties prima voorstellen. Behalve het praktische gedeelte.
Als ik even naar mij eigen situatie kijk. Ik werk fulltime, ik sport 3x per week, ik heb nog hobbies, een sociaal leven (vrienden, familie) én dus je partner.
Waar haal je de tijd vandaan om te investeren in je evt partner voor erbij?
Is je behoefte naar iets voor erbij dat je ervoor kiest om tijd van andere aspecten op te offeren?
Of komt het doordat ik mij niet echt in omgevingen bevind waar je nieuwe mensen ontmoet en het meer vanzelf gaat?
Ik denk dat ik ook moeite zou hebben dat mijn vriendin naast me op de bank zit en via datingsites of whatsapp of whatever iemand zit te hosselen. Of andersom natuurlijk.
Nou, uhm proficiat?quote:Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef LordMarshal het volgende:
Goor, ziek, ik vind het niet kunnen; begin dan geen relatie als je je toch niet kan beperken tot één persoon. Gewoon niet doen.
het feit dat je je zo geweldig weet uit te drukken... Ofzo.quote:
Oké dan noem ik mijn vriend wel mijn beste vriend en fuckbuddy...en nu? Ik hou namelijk niet minder van hem door een paar naampjes te veranderen. Nog steeds kan ik alles met hem bespreken, nog steeds is de seks geweldig en nog steeds hebben we dan alle vrijheid. Alleen zeg jij dus dat wij niet mogen zeggen dat we bij elkaar horen. Wie is er nou ziek in de kop vraag ik je?quote:Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef LordMarshal het volgende:
Goor, ziek, ik vind het niet kunnen; begin dan geen relatie als je je toch niet kan beperken tot één persoon. Gewoon niet doen.
En omdat vrouwen zo denken komt het dus zover dat er bepaalde culturen zijn waar de man meerdere vrouwen heeft.quote:Op maandag 8 september 2014 13:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Seks en liefde is nou eenmaal niet zo simpel aan elkaar verbonden. Ik zit nu in zo'n nogal gecompliceerde relatie. We hebben seks, houden van elkaar, trekken heel veel met elkaar op, maar hij heeft ook nog een vriendin. Die vriendin is daar van op de hoogte, zij houd van hem en heeft er weinig moeite mee, ze is ook nog vrienden met mij.
Een monogame relatie is misschien wat makkelijker, maar aan de andere kant snap ik ook niet echt waarom de behoefte eraan zo groot is. Het feit dat je van elkaar houd zou toch voldoende moeten zijn; dan hoef je toch niet meteen de enige te zijn waar diegene van houd, dat is dan toch totaal niet relevant.
Dan zijn er natuurlijk ook nog de open relaties, waar ik denk dat hier wat meer van uit wordt gegaan, waarbij men een partner heeft en er fuckbuddy's op na houd. Als je van je partner houd (en je partner houd van jou), wat maakt het verder dan eigenlijk nog uit? Je partner is toch geen bezit?
Vooral doen als jij je daar fijn bij voelt. Ik vind het maar raar, maar ik zal wel wereldvreemd zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 20:29 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Oké dan noem ik mijn vriend wel mijn beste vriend en fuckbuddy...en nu? Ik hou namelijk niet minder van hem door een paar naampjes te veranderen. Nog steeds kan ik alles met hem bespreken, nog steeds is de seks geweldig en nog steeds hebben we dan alle vrijheid. Alleen zeg jij dus dat wij niet mogen zeggen dat we bij elkaar horen. Wie is er nou ziek in de kop vraag ik je?
Je kan van iemand houden die zelf een veel minder grote seksdrive heeft, iemand waar je heel graag mee samen bent en die je lief vindt, en vindt dat jij gewoon lekker moet doen wat je blij maakt. Kan best zijn dat zij 't dan best vindt als je wat rondneukt; want ze wéét dat wat zij met je heeft van een andere orde is dan wat jij met die andere scharrels doet. Dus hoeft ze niet jaloers te worden. (Of hij, natuurlijk.)quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Wat vinden jullie van open relaties? Hebben jullie hier ervaring mee?
Het gaat ook vaak genoeg goed. Ik ken meerdere open relaties en polyamore samenstellingen die al jaren goed gaan. Maar iedere keer tegen dit soort uitspraken, die vaak op verwijtende toon gedaan worden, in moeten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:00 schreef jaha het volgende:
Het begint met eerlijkheid, en daar gaat het vaak fout...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |