Waar maak je je druk om, zolang ze niet voor een trein springen is er niks aan de handquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:06 schreef Roland010 het volgende:
O ja, en laat ik er nogmaals even bij benadrukken dat ik niemand wil 'dwingen' om hetzelfde als mij te leven of wat dan ook (zoals ik al zei: ik heb zelf ook geen 100 vrienden altijd om me heen). Iedereen is anders. Maar sommige extreme gevallen zijn toch wel erg triest. Ik kan er niet bij hoe je zo kan leven.
Weet jij alles van.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:05 schreef john-hert het volgende:
Dat soort mensen verschuilen zich vaak op internetforums
Hoe komt dat?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:05 schreef vigilant7 het volgende:
Ben nu even vriendloos, had 3 redelijk goede vrienden maar we zijn uit elkaar aan het groeien.
Omdat iedereen zoals jij moet zijn want fuck vrijheid en fuck tolerantiequote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef TwentyFourr het volgende:
Mensen die geen vrienden hebben en waar ik geen persoonlijke band mee heb, waarom zou ik daarom moeten geven - of waarom zou ik ze als een klacht beschouwen?
Het lijkt wel autisme!quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Omdat iedereen zoals jij moet zijn want fuck vrijheid en fuck tolerantie
Hij heeft al hun vriendinnen geneukt. Waren dus geen echte vrienden als ze hem dat kwalijk nemen.quote:
john-hert bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:08 schreef john-hert het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn vaak op internetforums in de aanval op anderen
quote:
Nou ja, druk maken... ik kan er niet bij. Zeker niet als er gedaan wordt alsof het een keuze is, dat geloof ik niet. Het is een beetje hetzelfde als een anorexia-patiënt die zegt dat ze geen eten nodig heeft. Geloof ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:06 schreef Starm het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om, zolang ze niet voor een trein springen is er niks aan de hand
Goede vergelijking!quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef Roland010 het volgende:
Overigens: ook niemand hier heeft persoonlijk last van jihadisten, maar toch zit het hier vol PVV'ers die klagen over doorgeslagen mocro's.Je mag toch klagen hier over vreemd gedrag van mensen dat je niet begrijpt, zonder dat je er dagelijks zelf last van hebt?
Ik word er serieus echt wat somber van als ik lees dat iemand 3 jaar ergens dood in huis gelegen heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef TwentyFourr het volgende:
Mensen die geen vrienden hebben en waar ik geen persoonlijke band mee heb, waarom zou ik daarom moeten geven - of waarom zou ik ze als een klacht beschouwen?
Zolderkamerbewoners plegen geen aanslagen, alhoewel.....quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef Roland010 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, druk maken... ik kan er niet bij. Zeker niet als er gedaan wordt alsof het een keuze is, dat geloof ik niet. Het is een beetje hetzelfde als een anorexia-patiënt die zegt dat ze geen eten nodig heeft. Geloof ik ook niet.
Overigens: ook niemand hier heeft persoonlijk last van jihadisten, maar toch zit het hier vol PVV'ers die klagen over doorgeslagen mocro's.Je mag toch klagen hier over vreemd gedrag van mensen dat je niet begrijpt, zonder dat je er dagelijks zelf last van hebt?
op toetsenbord hooguitquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:12 schreef Starm het volgende:
[..]
Zolderkamerbewoners plegen geen aanslagen, alhoewel.....
Of met je tanden, ledematen, verstand etc.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef Catkiller het volgende:
Niks mis mee, als je ze niet hebt kan je ze ook niet kwijt raken. Zelfde met arm zijn, als je geen geld hebt kunnen ze het je niet afpakken ook.
Vrouwen hebben er een groot deel mee te maken idd.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:08 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Hij heeft al hun vriendinnen geneukt. Waren dus geen echte vrienden als ze hem dat kwalijk nemen.
Met die instelling kun je natuurlijk nooit wat goeds van het leven maken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef Catkiller het volgende:
Niks mis mee, als je ze niet hebt kan je ze ook niet kwijt raken. Zelfde met arm zijn, als je geen geld hebt kunnen ze het je niet afpakken ook.
Dit soort reacties bedoel ik nouquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je eigen imcompetentie op anderen afschuiven.
Schattig.
maar goed dan heb je ook vrienden..Hoeveel van die zogenaamde vrienden blijven over in tijden dat het wat slechter gaat?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:13 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Met die instelling kun je natuurlijk nooit wat goeds van het leven maken.
Want alles wat mooi is in het leven, kun je nou eenmaal verliezen (anders was het ook geen 'verlies' geweest, als je het net zo goed kon missen). Dat maakt me des te dankbaarder in de tijden dat ik het wél heb.
Nee. Het zou doodsaai zijn als iedereen hetzelfde was.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Omdat iedereen zoals jij moet zijn want fuck vrijheid en fuck tolerantie
Klopt, vooral op de leeftijd dat mensen serieuze relaties gaan krijgen.quote:
des te sneller je dit door hebt, des te sneller je steeds minder druk maakt om dingen, des te fijner leven je gaat leidenquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat de 'extremen' in mijn ogen misschien wat ongezond bezig zijn. Mij raakt dat eerlijk gezegd echt wel een beetje, dat sommige mensen tegen de wereld aan kunnen kijken alsof het een en al ellende, eenzaamheid en liefdeloze shit is.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:08 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Hij heeft al hun vriendinnen geneukt. Waren dus geen echte vrienden als ze hem dat kwalijk nemen.
Liever sociale problemen dan lopen janken omdat iemand mij een beetje plaagt op een internetforum, voor zover het laatst genoemde niet op het eerste wijst.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:15 schreef john-hert het volgende:
[..]
Dit soort reacties bedoel ik nou
Een beetje zoals de pester die anderen pest zodat hij zelf niet gepest wordt
Typisch iets voor van die jongetjes met sociale problemen
Ik heb ook paar vrienden die ik minder spreek.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:18 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Klopt, vooral op de leeftijd dat mensen serieuze relaties gaan krijgen.
Maar als je echte vrienden bent, dan moet je van beide kanten toch nog proberen de vriendschap overeind te houden toch? Want als je allebei denkt: "de vriendschap is over, hij/zij laat nooit meer wat horen" dan schiet dat ook niet op. Maar soms is het idd gewoon echt over, helaas.
Ik ben niet extreem sociaal, dat zeg ik absoluut niet (gemiddeld tot redelijk, vind ik zelf).quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:08 schreef Zeus_007 het volgende:
Ja helaas is niet iedereen zo belachelijk sociaal als jij TS
Goedzo knulquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Liever sociale problemen dan lopen janken omdat iemand mij een beetje plaagt op een internetforum, voor zover het laatst genoemde niet op het eerste wijst.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Vrienden hebben is zwaar overgewaardeerd.
Er zijn nou eenmaal mensen die geen behoefte hebben aan vrienden en die het fijn vinden om alleen te zijn. Wij kunnen ons nou eenmaal niet in hun verplaatsen en vinden het 'raar'.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:20 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik ben niet extreem sociaal, dat zeg ik absoluut niet (gemiddeld tot redelijk, vind ik zelf).
Maar je hoeft toch ook niet extreem sociaal te zijn om een paar goede vrienden te hebben?
Vraag me ook altijd af wat er met die mensen gebeurt als ze een jaar of 40-50 zijn en geen ouders meer hebben om zo nu en dan nog eens op terug te vallen. Als je ernstig ziek wordt bijvoorbeeld. Niemand verdient het om in zulke tijden er helemaal alleen voor te staan.
Die 2 laatste liedjes gaan over het uiteindelijke doel: het verkrijgen van neuqsex, de zogenaamde 'vriendschap' opbouwen is enkel nodig om dat doel te kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
En daarna maakte onze Henk een liedje over 'Julia' en hoe belangrijk haar liefde voor hem is.Van het ene uiterste naar het andere.
Volgens mij heb ik toch duidelijk meermaals gezegd dat ik mezelf niet direct als extreem sociaal zou bestempelen of dat iemand precies zoals mij moest leven (alsjeblieft zeg, dat werd saai). Maar waar ik nooit zou zeggen dat iemand hetzelfde zou moeten eten of drinken als mij: bij mensen van 250 kilo of juist een anorexia-patiënt die blijven roepen dat ze gezond en gelukkig zijn: ga weg, je liegt anderen en waarschijnlijk zelfs jezelf voor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
Niet iedereen kan een superlatief van sociaal zijn, Roland.
De mens is een sociaal groepsdier, dus ik ben het met je eens dat contact gezond is. Een ADH vind ik dan weer complete onzin.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:29 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch duidelijk meermaals gezegd dat ik mezelf niet direct als extreem sociaal zou bestempelen of dat iemand precies zoals mij moest leven (alsjeblieft zeg, dat werd saai). Maar waar ik nooit zou zeggen dat iemand hetzelfde zou moeten eten of drinken als mij: bij mensen van 250 kilo of juist een anorexia-patiënt die blijven roepen dat ze gezond en gelukkig zijn: ga weg, je liegt anderen en waarschijnlijk zelfs jezelf voor.
En om even op het eten door te gaan: in mijn ogen is vriendschap/liefde voor de geest hetzelfde als eten voor het lichaam: de een heeft er (veel) meer van nodig dan de ander, maar iedereen heeft een 'ADH' (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid)
Maar zelfs mensen met echte autisme hebben vaak baat bij enkele hele goede stabiele vriendschappen en contacten in hun leven (hoewel ze dat misschien anders invullen dan 'gewone' mensen). Als hier dan 'gezonde' mensen gaan roepen dat ze "mensen haten" e.d. : zoek het probleem eens bij jezelf.
Mwoah, ik heb ook wel eens momenten dat ik liever even alleen ben. Iedereen denk ik wel in meer of mindere mate. Maar als ze echt alleen wilden zijn, zaten ze b.v. ook niet hier op dit forum om contact te leggen met andere mensen. Misschien zijn ze echt zelf gaan geloven dat ze hun hele leven voor 100 % alleen willen doorbrengen, maar door op internetsites contacten te gaan leggen spreken ze zichzelf eigenlijk (onbewust) tegen en zijn het meer andere factoren, zoals angst, die ze tegenhoudt om echte contacten te leggen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:22 schreef Zeus_007 het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die geen behoefte hebben aan vrienden en die het fijn vinden om alleen te zijn. Wij kunnen ons nou eenmaal niet in hun verplaatsen en vinden het 'raar'.
quote:
Oh gaat het topic daarover, heb ik in de OP niks over gelezen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:36 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik ben best aardig hoor. Aardiger volgens mij dan mensen die het niets doet als iemand jaren dood in z'n huis heeft gelegen.
Dat ADH moet je ook niet letterlijk nemen, wat ik ermee bedoelde is dat iedereen een bepaalde hoeveelheid vriendschap en liefde nodig heeft. Die ligt alleen voor de een hoger dan de ander, en daar is niets mis mee.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De mens is een sociaal groepsdier, dus ik ben het met je eens dat contact gezond is. Een ADH vind ik dan weer complete onzin.
Iedereen vult zoiets voor zijn/haart eigen in. De een moet iedere dag mensen om zich heen hebben, de ander kan prima een week zonder.
Mee eens, maar ik heb toch het idee dat je als omgeving zijnde bij sommige mensen zelf een beetje initiatief moet nemen.quote:Ik persoonlijk pleit er altijd voor om mensen naar eigen gelieven hun leven in te laten vullen. Of ze zich nu afzonderen, of het tegenovergestelde, mensen moeten doen waar ze zich het prettigst bij voelen.
Daar gaat het ook een beetje over natuurlijk. Iemand die jaren dood in z'n huis ligt en pas gevonden wordt als de buren last van de stank krijgen is een extreme uitwas daarvan.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:37 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Oh gaat het topic daarover, heb ik in de OP niks over gelezen.
Ik dacht dat het ging over onbegrip richting mensen zonder vrienden. zat ik er even naast![]()
quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:05 schreef john-hert het volgende:
Dat soort mensen verschuilen zich vaak op internetforums
En spreken zichzelf daarmee ook direct nogal tegen natuurlijk. Blijkbaar hebben ze wel degelijk behoefte aan contact met andere mensen, maar durven ze dat alleen anoniem via internet. Dan is het toch angst (of een andere factor die bij henzelf ligt) die ze tegenhoudt, en niet anderen. Ik wil ze niet veroordelen, behalve dan het feit dat ze stoer roepen dat de wereld kut is. Zoek het eerst eens bij jezelf.quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:55 schreef Roland010 het volgende:
[..]
En spreken zichzelf daarmee ook direct nogal tegen natuurlijk. Blijkbaar hebben ze wel degelijk behoefte aan contact met andere mensen, maar durven ze dat alleen anoniem via internet. Dan is het toch angst (of een andere factor die bij henzelf ligt) die ze tegenhoudt, en niet anderen. Ik wil ze niet veroordelen, behalve dan het feit dat ze stoer roepen dat de wereld kut is. Zoek het eerst eens bij jezelf.
Ging jij al vanaf je 14e elke zaterdag avond de kroeg in of naar de disco?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:58 schreef Roland010 het volgende:
En ja, ik zit, zoals nu, ook wel eens een zaterdagavond thuis met m'n laptopje naast me en/of een film op. Niets mis meeMaar als dat al vanaf je 14e standaard je weekend is, lijkt me het niet dat dat erg gezond is. Zelfs al hou je niet van drukke discotheken en café's, je kan toch ook gezelligheid op andere manieren en op andere plekken zoeken?
Nee, ik zeg toch juist dat ik dat niet doe? (Hoewel ik op m'n 14e/15e wel voorzichtig begon met utigaan). Of dat ik vind dat iedereen dat zou moeten doen? Het ene weekend ga ik gezellig uit of ergens thuis chillen met m'n vriendin en/of beste vrienden, een ander weekend een keer lekker rustig een avond voor mezelf. Maar ik zit zeker niet jaar in jaar uit elk weekend eenzaam thuis de wereld steeds meer te haten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:07 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
[..]
Ging jij al vanaf je 14e elke zaterdag avond de kroeg in of naar de disco?
Ik wel, mooie tijdenquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:07 schreef PausNicolaas het volgende:
Ging jij al vanaf je 14e elke zaterdag avond de kroeg in of naar de disco?
Nogmaals even een nummer, van diezelfde meneer Westbroek:quote:
Zal ik vast koffie zetten?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:51 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Daar gaat het ook een beetje over natuurlijk. Iemand die jaren dood in z'n huis ligt en pas gevonden wordt als de buren last van de stank krijgen is een extreme uitwas daarvan.
En om nogmaals even te herhalen: ik heb niet per definitie onbegrip naar mensen die geen vrienden hebben (en vind het, als het aardige mensen zijn, mooi om zo iemand een beetje te helpen uit z'n schulp te komen, voor zover ik dat kan en voor zover diegene daar behoefte aan heeft) maar om mensen die roepen dat het bewust is en dat 'mensen' kut zijn. Dan zoek je dus de fout bij 6,99 miljard andere mensen in plaats van bij die ene mens: jezelf. Volgens mij is dat toch zeer krom, en bovendien: extreem arrogant.
Het belangrijkste in mijn leven is FOK!quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:15 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Nogmaals even een nummer, van diezelfde meneer Westbroek:
Ja, jeugdvrienden ontgroeien elkaar nog wel eens en niet elke vriendschap overleeft, maar dat wil niet zeggen dat echte vriendschap en liefde niet bestaan en niet het belangrijkste in het leven zijn.
quote:
Het plaatselijke café in met een valse id omdat je 16 moest zijnquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Jeugddisco 1 keer per maand![]()
![]()
![]()
En dan je ouders die je op kwamen halen om 12:00
Ik bedoel in mijn directe omgeving natuurlijk.quote:
Ja, het heet autisme.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik bedoel in mijn directe omgeving natuurlijk.![]()
En als iedereen dat nou eens deed en ophield te pesten en mensen met goede bedoelingen buiten te sluiten of (en dat is eigenlijk misschien wel het ergste) z'n bestaan bewust te negeren, en in plaats daarvan nou eens zo iemand vroeg een keer erbij te komen staan, als je zag dat ie altijd alleen zat... Je hoeft niet altijd direct dikke vrienden te worden, maar voor zo iemand kan dat soms echt het zetje zijn om eens met anderen durven te praten.
Je hebt als omgeving zijnde in mijn ogen een beetje de verantwoordelijkheid om te zorgen dat niemand zo eenzaam raakt dat ie denkt dat ie helemaal alleen beter af is. En als zo iemand dan nog steeds echt niet wil: ok. Je kan hem of haar niet dwingen. Maar in elk geval kun je het proberen.
M'n klacht gaat dus ook over de omgeving van diegene. Hoe kun je een broer/zus/klasgenoot/buurjongen/meisje/zoon/dochter zo erg laten vereenzamen (of er zelfs nog aan meewerken)?
(Vrijwel) niemand kiest er zelf voor om z'n leven helemaal alleen te leiden, daar is vaak heel wat aan vooraf gegaan.
quote:
1.Dat is niet waar natuurlijk, alsof alle mensen met autisme hun hele leven alleen willen doorbrengen en geen behoefte hebben aan vrienden of een partnerquote:
Dat hangt grotendeels van de vorm van autisme af.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:32 schreef Roland010 het volgende:
alsof alle mensen met autisme hun hele leven alleen willen doorbrengen en geen behoefte hebben aan vrienden of een partner
Precies. Maar ik denk dat het bij veel autisten vooral het probleem is dat ze moeilijk met de (normen, waarden, emoties van de) huidige extreem snelle westerse maatschappij kunnen handelen, en niet zo zeer dat ze niet met mensen willen/kunnen omgaan. Vanuit hun oogpunt is onze maatschappij anno 2014 natuurlijk 1 groot chaotisch gekkenhuis zonder structuren. Hoewel ze vaak meer in zichzelf gekeerd zijn, hoor ik wel eens van autisten die helemaal op kunnen bloeien van het tweewekelijkse vaste momentje dat hun broer/zus ofzo of iemand anders, die goed met hem om kan gaan, langs komt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat hangt grotendeels van de vorm van autisme af.
gr gr
Was fa2 heb veel vriendenquote:
Haha neequote:
Weet je zeker dat jij dezelfde persoon bent als degene die de OP heeft geschreven?quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:32 schreef Roland010 het volgende:
[..]
[..]
1.Dat is niet waar natuurlijk, alsof alle mensen met autisme hun hele leven alleen willen doorbrengen en geen behoefte hebben aan vrienden of een partnerZe zullen vriendschappen en relaties e.d. misschien wat anders invullen dan 'normale' mensen doen, maar dat wil niet zeggen dat ze alleen en eenzaam oud willen worden. Dan moeten het natuurlijk wel stabiele (/rustige/duidelijke) mensen zijn die een beetje met die persoon en z'n stoornis om kunnen gaan en hen respecteren.
2.Al die mensen die zich zo isoleren en afzonderen en de wereld steeds meer kut beginnen te vinden, zijn echt niet allemaal autisten.
M'n openingspost was een beetje cynisch of misschien zelfs te aanvallend misschien.quote:Op zondag 7 september 2014 00:03 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Weet je zeker dat jij dezelfde persoon bent als degene die de OP heeft geschreven?
Volgens mij ben jij het tegenovergestelde van een kloon.
Uiteraard. Maar ik ben ervan overtuigd dat het niet gezond is op geestelijk gebied om je te isoleren van alles en iedereen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:09 schreef Zelfscanner het volgende:
TS, het is wat...
Iedereen maakt zelf wel uit of die vrienden maakt of niet.
Misschien moet ik mijn mening over jou dan maar herzien.....quote:Op zondag 7 september 2014 00:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
M'n openingspost was een beetje cynisch of misschien zelfs te aanvallend misschien.
Ik wil echt niet afgeven op mensen die daadwerkelijk autisme hebben (en zeg zelfs dat ook die net zo goed behoefte aan mensen om zich heen kunnen hebben, zij het met een wat andere manier van onderlinge omgang).
Maar daar doelde ik ook helemaal niet op. Ik doel op mensen die zichzelf jarenlang compleet isoleren van hun omgeving en zelfs een soort 'haat' ontwikkelen richting mensen, om te zeggen dat ze bewust al 20 jaar compleet alleen wonen. En zelfs die wil ik niet aanvallen ofzo, behalve op het feit na dat ze soms doen alsof 'het probleem' bij de wereld ligt en niet bij hen. Zo van: "ik voel me te goed voor mensen in m'n omgeving, iedereen is kut behalve ik". Maar ook de omgeving (in het verleden vooral) van die mensen heeft daar vaak schuld aan. Het is overigens b.v. niet normaal hoe anno 2014 in onze cultuur gepest wordt op scholen. Zo erg dat er mensen de hele wereld gaan verafschuwen.
Kijk, om dit soort vragen heb ik dit topic geopend. Ik gun niemand het om zo (donker en pessimistisch) over de wereld te denken als dat jij hier doet.quote:
Gelukkigquote:Op zondag 7 september 2014 00:43 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Misschien moet ik mijn mening over jou dan maar herzien.....
tot morgen
Dankjewel allereerstquote:Op zondag 7 september 2014 00:44 schreef Fapsalon het volgende:
voor iemand die intelligent is (zie het aan je schrijfstijl) ben je behoorlijk kort door de bocht
Ik ben het met je eens dat (bijna) iedereen daar behoefte aan heeft, maar niet iedereen heeft de persoonlijkheid om dit voor zichzelf waar te maken. Om dan te roepen "ik sta boven de wereld en ben dus liever alleen" is een stukje zelfbescherming, een manier om naar jezelf toe je waardigheid te behouden.quote:Op zondag 7 september 2014 01:00 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dankjewel allereerst![]()
Maar ik vind het juist kort door de bocht als mensen te makkelijk zeggen: "hij is stil en zit altijd alleen, dat zal hij dat wel het fijnst vinden" wanneer iemand zich isoleert. Hoe weet je dat? Misschien doet ie dat juist omdat niemand ooit wat tegen hem zegt en hij denkt dat ie er helemaal alleen op de wereld voor staat.
En daarnaast zijn er volgens mij wetenschappelijke studies en feiten genoeg dat mensen tot in zekere mate liefde en vriendschap (of in elk geval goed gezelschap) nodig hebben om zich geestelijk gezond te ontwikkelen. Na eten en drinken de belangrijkste basisbehoefte voor een mens zelfs volgens mij. Want wat gebeurt er bijvoorbeeld als jij je denkbeelden nooit met anderen 'toetst' en dus nooit weerstand krijgt als je misschien toch wat rare of zelfs gevaarlijke denkbeelden krijgt.
Dat zeg je helemaal goed.quote:Op zondag 7 september 2014 01:23 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat (bijna) iedereen daar behoefte aan heeft, maar niet iedereen heeft de persoonlijkheid om dit voor zichzelf waar te maken. Om dan te roepen "ik sta boven de wereld en ben dus liever alleen" is een stukje zelfbescherming, een manier om naar jezelf toe je waardigheid te behouden.
Tsja, wat is 'verplaatsen in iemand'? Ik verplaats me in dit topic (hoewel m'n 1e post misschien wat te cynisch was van toon) juist wel in iemand die met het (foutieve) beeld leeft dat de wereld 1 grote nare kutplek met alleen slechte dingen is en dat iets als vriendschap of liefde niet bestaat. Want zo leven dat moet heel erg kut en leeg voelen.quote:Dat je daar een klacht over schrijft op een forum waar veel sociaal gebrekkige mensen zitten, geeft voor mij aan de je je totaal niet kan verplaatsen in zo iemand, en dat is geen positieve karaktertrek. Velen hier zullen maar wát graag uit de sleur willen komen van 24.7 FOK!en en de koelkast plunderen..
quote:Op zondag 7 september 2014 02:28 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Wie is TL?
Ik ga maar eens pitten overigens, veels te laat
Jij zit duidelijk nog niet lang op FOK!quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:09 schreef Roland010 het volgende:
En? De types hier hun huis al uitgekomen intussen?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:10 schreef geooglaserd het volgende:
[..]
Jij zit duidelijk nog niet lang op FOK!
Maar dat zijn geen mensenquote:Op vrijdag 12 september 2014 23:11 schreef Roland010 het volgende:
[..]![]()
Klopt. Maar ik heb vertrouwen in de mensheidZelfs in Fokkers.
hoeveel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
het gaat ook wel vervelen, al die 'super sociale studenten' die mij moeten vertellen hoeveel bier ze drinken
geen idee, maar deze 'super sociale studenten' drinken altijd in een uurtje voor 60 euro pils weg, zeggen ze.. Interesseert me geen reet verder maar op ten duur wil je ook gewoon vriendloos en contactloos zijn enzoquote:
den duur..vriendloos?waarom zou je dat willen dan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:47 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
geen idee, maar deze 'super sociale studenten' drinken altijd in een uurtje voor 60 euro pils weg, zeggen ze.. Interesseert me geen reet verder maar op ten duur wil je ook gewoon vriendloos en contactloos zijn enzo
Omdat, vooral studenten, zich heel erg willen bewijzen ofzo.. Prima, maar val mij daar niet mee lastigquote:Op vrijdag 12 september 2014 23:49 schreef Thezappa het volgende:
[..]
den duur..vriendloos?waarom zou je dat willen dan?
Dat lijkt me ook wel weer een beetje overdreven.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:47 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
maar op ten duur wil je ook gewoon vriendloos en contactloos zijn enzo
is een soort van angst he?dat weet je?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:50 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Omdat, vooral studenten, zich heel erg willen bewijzen ofzo.. Prima, maar val mij daar niet mee lastig
FOK! is dan ook een forum van uitersten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:51 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel weer een beetje overdreven.
leek mij ook..quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:51 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel weer een beetje overdreven.
maar hierbij zeg je dan dus dat je een boos mens bentquote:Op vrijdag 12 september 2014 23:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
FOK! is dan ook een forum van uitersten.
Enkel dat mijn reacties overtrokken zijn en de waarheid iets genuanceerder is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:52 schreef Thezappa het volgende:
[..]
maar hierbij zeg je dan dus dat je een boos mens bent
oewwwwwww....quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:52 schreef Fanest het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met sociale omgang, ze zijn snel nerveus en maken niet zo makkelijk een praatje met vreemden (of zelfs bekenden). Wat je dan krijgt is dat ze niet gaan afspreken met andere mensen en dus in een soort sociaal isolement geraken.
Omdat tegenwoordig (vooral bij jongeren) deze mensen snel 'bestempeld' worden als autistisch, vriendloos en dergelijke, geven ze zelf niet snel aan dat ze vrij eenzaam zijn en proberen dit een beetje te verbergen.
je hebt dan gelijk..sorry dat ik zo d...quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:53 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Enkel dat mijn reacties overtrokken zijn en de waarheid iets genuanceerder is.
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:57 schreef Thezappa het volgende:
[..]
oewwwwwww....
je hebt gelijk..meeste mensen in klaagbaak gaan tever hierin..
hoe sta je hier zelf tegen over?hoe zou je dit wille oplossen?
jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:13 schreef Fanest het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Ik heb voor die mensen niet echt een oplossing, omdat ieders situatie anders is en er niet één algemene manier is om socialer te worden.
Sinds wanneer staat er een leeftijdsgrens voor het maken van vriendschappen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:09 schreef Roland010 het volgende:
Hoeveel klasgenoten, buren, teamgenoten bij sport of clubgenoten bij de muziekclub of weet ik veel waar allemaal komt een gemiddeld mens ongeveer tegen tot aan z'n 22e eigenlijk? Zo'n 300 toch minimaal? En niemand daarvan zou enigszins dezelfde interesses delen en 'goed genoeg' voor je zijn?Er zijn heus wel 1 of 2 mensen daarbij waar je een band mee kan opbouwen, anders is er wel iets 'mis' met jezelf.
Ga er dan wat aan doen. Genoeg hulp die je hierbij kan helpen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:52 schreef Fanest het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met sociale omgang, ze zijn snel nerveus en maken niet zo makkelijk een praatje met vreemden (of zelfs bekenden). Wat je dan krijgt is dat ze niet gaan afspreken met andere mensen en dus in een soort sociaal isolement geraken.
Omdat tegenwoordig (vooral bij jongeren) deze mensen snel 'bestempeld' worden als autistisch, vriendloos en dergelijke, geven ze zelf niet snel aan dat ze vrij eenzaam zijn en proberen dit een beetje te verbergen.
En die gun ik een beter bestaan dan ze nu hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef wickedmen het volgende:
Verder meer dan teregte klacht maar geloof mij TS er lopen hier op FOK! een boel van die mensen van.
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef Chai het volgende:
Als zij gelukkig zijn op die manier is dat mooi toch. Gelukkig zijn met weinig is een vorm van rijkdom, snap niet dat je je daar aan kan ergeren.
Hoelaat uutje ??quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.
Is prive afspraak met wat mensen. Maar er is volgende week donderdag een prive KLB meet. App me anders prive.quote:
Dit. En laten we juist die "heb jij er last van?"-mentaliteit van tegenwoordig toch meer iets verminderen. Precies door die mentaliteit wordt het een nare individualistische 'samenleving' waarin excessen als dat mensen in hun huis liggen en waarin mensen pas in grijpen als ZIJ last krijgen van de stank steeds normaler worden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.
Mwahhhh je ziet het vooral hier op FOK! er ligt teveel een taboe op.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:55 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dit. En laten we juist die "heb jij er last van?"-mentaliteit van tegenwoordig toch meer iets verminderen. Precies door die mentaliteit wordt het een nare individualistische 'samenleving' waarin excessen als dat mensen in hun huis liggen en waarin mensen pas in grijpen als ZIJ last krijgen van de stank steeds normaler worden.
kan dit beamenquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef wickedmen het volgende:
Verder meer dan teregte klacht maar geloof mij TS er lopen hier op FOK! een boel van die mensen van.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:09 schreef pervertedhermit het volgende:
Ts is een typisch gevalletje van een iemand met een minderwaardigheidscomplex die zich beter voelt door anderen af te zeiken. Wat een zielig figuur.
Facebookers vinden dit niet leuk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:03 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Vrienden als statussymbool zientering tjap
TS heeft gewoon gelijk hoor als je de OP leest en zeikt helemaal niemand af. Dat dit geinterpreteerd wordt is pas triest.quote:
Verder zoals je ziet heeft TS gelijk. Maar goed vaak type Dima´s zonder vrienden of sociale contacten die dit soort dingen zeggen en zeggen TS je zeikt mensen af om je beter te voelen terwijl dezelfde TS hun probeert te helpen of dit zo probeert te doen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:02 schreef Roland010 het volgende:
Van die mensen die nooit op een teamsport of club gegaan zijn, nooit op een van hun scholen (of universiteit) vrienden hebben gemaakt en nooit in hun buurt een vriendenclub hebben opgebouwd.Ik kan daar niet bij. Zelfs mensen die wat meer op zichzelf zijn (waar niets mis mee is) hebben baat bij vrienden, al zijn het maar 1 of 2 hele goede vrienden die je 1 keer per week ziet (ik heb zelf ook maar een stuk of 4 écht goede vrienden b.v.) Of 1 ultieme vriendschap natuurlijk: een relatie. Mensen die wel willen, maar waarbij het wat moeilijker lukt: ok, die hebben gewoon een beetje hulp nodig in zelfvertrouwen/assertiviteit ofzo. Kunnen verder soms hele toffe mensen zijn, als ze een beetje uit hun schulp komen (in zo'n geval betrek ik zo iemand ook graag bij 'groepjes' op school/werk etc., als ie daar behoefte aan heeft tenminste).
Maar, en hier gaat de klacht over, dan heb je ze nog die de boel omdraaien (en dat volgens mij op den duur zelf gaan geloven ook) dat ze niet van 'mensen' houden en dat de keuze bewust is. Ja hoor... 17 miljoen mensen in Nederland (waarvan er een miljoen of 3 a 4 ongeveer in je eigen leeftijdsgroep zitten), 7 miljard mensen in de wereld. En niemand heeft dezelfde interesses? Zou het dan misschien toch niet aan hen zelf liggen, in plaats van aan al die miljoenen andere mensen?
Nog altijd beter dan je 'papiertje' als statussymbool zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:03 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Vrienden als statussymbool zientering tjap
Niet dat ik expres wil kwetsen of wat dan ook, maar ik raak volgens mij een gevoelige snaar bij een aantal mensen hier. Velen lezen daarom na 1 zin niet eens meer verder en schieten direct in de verdediging (lees: aanval richting mij). Jammer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
TS heeft gewoon gelijk hoor als je de OP leest en zeikt helemaal niemand af. Dat dit geinterpreteerd wordt is pas triest.
Ik voel mezelf eigenlijk idd niet beter dan de mensen die ik beschrijf. Ik voel me wél beter dan mensen die niet in de spiegel kunnen kijken en doen alsof het probleem bij bijna 7 miljard mensen ligt die volgens hen kut zijn, in plaats van een keer gaan na te gaan denken of er misschien niet wat aan henzelf wat te verbeteren valt.quote:Verder zoals je ziet heeft TS gelijk. Maar goed vaak type Dima´s zonder vrienden of sociale contacten die dit soort dingen zeggen en zeggen TS je zeikt mensen af om je beter te voelen terwijl dezelfde TS hun probeert te helpen of dit zo probeert te doen.
Vaak genoeg mee gemaakt.
Des te sneuer en jammer toch. Mensen die de waarheid wat hun betreft niet kunnen zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:31 schreef Roland010 het volgende:
Niet dat ik expres wil kwetsen of wat dan ook, maar ik raak volgens mij een gevoelige snaar bij een aantal mensen hier. Velen lezen daarom na 1 zin niet eens meer verder en schieten direct in de verdediging (lees: aanval richting mij). Jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |