Sinds wanneer staat er een leeftijdsgrens voor het maken van vriendschappen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:09 schreef Roland010 het volgende:
Hoeveel klasgenoten, buren, teamgenoten bij sport of clubgenoten bij de muziekclub of weet ik veel waar allemaal komt een gemiddeld mens ongeveer tegen tot aan z'n 22e eigenlijk? Zo'n 300 toch minimaal? En niemand daarvan zou enigszins dezelfde interesses delen en 'goed genoeg' voor je zijn?Er zijn heus wel 1 of 2 mensen daarbij waar je een band mee kan opbouwen, anders is er wel iets 'mis' met jezelf.
Ga er dan wat aan doen. Genoeg hulp die je hierbij kan helpen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:52 schreef Fanest het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met sociale omgang, ze zijn snel nerveus en maken niet zo makkelijk een praatje met vreemden (of zelfs bekenden). Wat je dan krijgt is dat ze niet gaan afspreken met andere mensen en dus in een soort sociaal isolement geraken.
Omdat tegenwoordig (vooral bij jongeren) deze mensen snel 'bestempeld' worden als autistisch, vriendloos en dergelijke, geven ze zelf niet snel aan dat ze vrij eenzaam zijn en proberen dit een beetje te verbergen.
En die gun ik een beter bestaan dan ze nu hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef wickedmen het volgende:
Verder meer dan teregte klacht maar geloof mij TS er lopen hier op FOK! een boel van die mensen van.
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef Chai het volgende:
Als zij gelukkig zijn op die manier is dat mooi toch. Gelukkig zijn met weinig is een vorm van rijkdom, snap niet dat je je daar aan kan ergeren.
Hoelaat uutje ??quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.
Is prive afspraak met wat mensen. Maar er is volgende week donderdag een prive KLB meet. App me anders prive.quote:
Dit. En laten we juist die "heb jij er last van?"-mentaliteit van tegenwoordig toch meer iets verminderen. Precies door die mentaliteit wordt het een nare individualistische 'samenleving' waarin excessen als dat mensen in hun huis liggen en waarin mensen pas in grijpen als ZIJ last krijgen van de stank steeds normaler worden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Er zijn weinigen die gelukkig zijn zonder vrienden en natuurlijk gezien zou dat wel heel vreemd zijn.
Mwahhhh je ziet het vooral hier op FOK! er ligt teveel een taboe op.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:55 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dit. En laten we juist die "heb jij er last van?"-mentaliteit van tegenwoordig toch meer iets verminderen. Precies door die mentaliteit wordt het een nare individualistische 'samenleving' waarin excessen als dat mensen in hun huis liggen en waarin mensen pas in grijpen als ZIJ last krijgen van de stank steeds normaler worden.
kan dit beamenquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef wickedmen het volgende:
Verder meer dan teregte klacht maar geloof mij TS er lopen hier op FOK! een boel van die mensen van.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:09 schreef pervertedhermit het volgende:
Ts is een typisch gevalletje van een iemand met een minderwaardigheidscomplex die zich beter voelt door anderen af te zeiken. Wat een zielig figuur.
Facebookers vinden dit niet leuk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:03 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Vrienden als statussymbool zientering tjap
TS heeft gewoon gelijk hoor als je de OP leest en zeikt helemaal niemand af. Dat dit geinterpreteerd wordt is pas triest.quote:
Verder zoals je ziet heeft TS gelijk. Maar goed vaak type Dima´s zonder vrienden of sociale contacten die dit soort dingen zeggen en zeggen TS je zeikt mensen af om je beter te voelen terwijl dezelfde TS hun probeert te helpen of dit zo probeert te doen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:02 schreef Roland010 het volgende:
Van die mensen die nooit op een teamsport of club gegaan zijn, nooit op een van hun scholen (of universiteit) vrienden hebben gemaakt en nooit in hun buurt een vriendenclub hebben opgebouwd.Ik kan daar niet bij. Zelfs mensen die wat meer op zichzelf zijn (waar niets mis mee is) hebben baat bij vrienden, al zijn het maar 1 of 2 hele goede vrienden die je 1 keer per week ziet (ik heb zelf ook maar een stuk of 4 écht goede vrienden b.v.) Of 1 ultieme vriendschap natuurlijk: een relatie. Mensen die wel willen, maar waarbij het wat moeilijker lukt: ok, die hebben gewoon een beetje hulp nodig in zelfvertrouwen/assertiviteit ofzo. Kunnen verder soms hele toffe mensen zijn, als ze een beetje uit hun schulp komen (in zo'n geval betrek ik zo iemand ook graag bij 'groepjes' op school/werk etc., als ie daar behoefte aan heeft tenminste).
Maar, en hier gaat de klacht over, dan heb je ze nog die de boel omdraaien (en dat volgens mij op den duur zelf gaan geloven ook) dat ze niet van 'mensen' houden en dat de keuze bewust is. Ja hoor... 17 miljoen mensen in Nederland (waarvan er een miljoen of 3 a 4 ongeveer in je eigen leeftijdsgroep zitten), 7 miljard mensen in de wereld. En niemand heeft dezelfde interesses? Zou het dan misschien toch niet aan hen zelf liggen, in plaats van aan al die miljoenen andere mensen?
Nog altijd beter dan je 'papiertje' als statussymbool zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:03 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Vrienden als statussymbool zientering tjap
Niet dat ik expres wil kwetsen of wat dan ook, maar ik raak volgens mij een gevoelige snaar bij een aantal mensen hier. Velen lezen daarom na 1 zin niet eens meer verder en schieten direct in de verdediging (lees: aanval richting mij). Jammer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
TS heeft gewoon gelijk hoor als je de OP leest en zeikt helemaal niemand af. Dat dit geinterpreteerd wordt is pas triest.
Ik voel mezelf eigenlijk idd niet beter dan de mensen die ik beschrijf. Ik voel me wél beter dan mensen die niet in de spiegel kunnen kijken en doen alsof het probleem bij bijna 7 miljard mensen ligt die volgens hen kut zijn, in plaats van een keer gaan na te gaan denken of er misschien niet wat aan henzelf wat te verbeteren valt.quote:Verder zoals je ziet heeft TS gelijk. Maar goed vaak type Dima´s zonder vrienden of sociale contacten die dit soort dingen zeggen en zeggen TS je zeikt mensen af om je beter te voelen terwijl dezelfde TS hun probeert te helpen of dit zo probeert te doen.
Vaak genoeg mee gemaakt.
Des te sneuer en jammer toch. Mensen die de waarheid wat hun betreft niet kunnen zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:31 schreef Roland010 het volgende:
Niet dat ik expres wil kwetsen of wat dan ook, maar ik raak volgens mij een gevoelige snaar bij een aantal mensen hier. Velen lezen daarom na 1 zin niet eens meer verder en schieten direct in de verdediging (lees: aanval richting mij). Jammer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |