abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:51:07 #76
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_144247300
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Rusland kan totaal geen vuist maken en hooguit op een aantal punten vervelend doen. Het westen kanoet dagelijks leven in Rusland met sancties totaal ontregelen.
Dan zitten wij op dezelfde lijn :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2014 @ 18:51:07 #77
230491 Zith
pls tip
pi_144247301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bron?
GDP westen is 20x groter dan GDP Rusland. Het grootste deel van de economie in Rusland (2% globale GDP) is afhankelijk van het westen. Een miniem deel van de economie in het westen is afhankelijk van Rusland.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144247376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef teckna het volgende:
Wat is het eigenlijk dat sommige mensen zo blind achter Rusland blijven staan ondanks alles?

Is het een anti EU/USA/Westen gevoel? (the enemy of my enemy is my friend) of een superioriteitsgevoel? (Ik trap lekker niet in propaganda van het westen!) of iets heel anders?

Gewoon omdat ik niet begrijp hoe sommige mensen hier zo blind volgzaam zijn en dat graag wil begrijpen :)
Zeg het maar andersom. Ik vind het onbegrijpelijk waarom zo velen zo slaafs de westerse propaganda volgen en de westerse agressie en expansiedrift richting Rusland allemaal prima vinden. Er zit nog veel koude oorlog vijanddenken tussen de oren van de mensen. Wij tegen de boze Sovietunie, terwijl dit helemaal niet een juiste stellingname is. Kijk naar de feiten op de grond en de werkelijke gebeurtenissen, dan zie je dat de Russen gewoon absoluut niet de agressor is, maar alleen de bedreigingen (oa door de door het westen georchestreerde coup in Kiev) probeert in te dammen.
pi_144247385
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Rusland kan totaal geen vuist maken en hooguit op een aantal punten vervelend doen. Het westen kanoet dagelijks leven in Rusland met sancties totaal ontregelen.
Wat een onzin, Rusland kan heel veel zaken uit China, India en allerlei andere landen halen.

Het westen kan Rusland economisch echt niet kapot maken hoor. Ook Rusland kan gewoon een andere markt opzoeken.
pi_144247421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een onzin, Rusland kan heel veel zaken uit China, India en allerlei andere landen halen.

Het westen kan Rusland economisch echt niet kapot maken hoor. Ook Rusland kan gewoon een andere markt opzoeken.
Nogmaals, Rusland is stiekem op veel punten erg afhankelijk van het westen. Lang niet alles wordt in India of China gemaakt.
pi_144247439
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, Rusland is stiekem op veel punten erg afhankelijk van het westen. Lang niet alles wordt in India of China gemaakt.
Nog betrouwbare bronnen hiervoor?
pi_144247454
Meanmelon twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 18:36:45 #Ukrainecrisis Norwegian press have started their anti #ukraine campain. Check @oysteinbogen reageer retweet
Foreign Affairs Correspondent, TV2 Norway:
oysteinbogen twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 16:22:45 Shaky ceasefire still holding #Ukraine. Both sides consolidating forces. Massive column airborne troops observed heading towards Volnovakha reageer retweet
oysteinbogen twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 18:34:30 One of many #Ukraine columns heading north towards Volnovakha today.Note red cross marking on trucks towing artillery http://t.co/tTjGyOuNmv reageer retweet

opvallend misschien, maar niet tegen de regels. lijkt wel op gebrek aan voertuigen te wijzen...
pi_144247455
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nog betrouwbare bronnen hiervoor?
Ja, zat. Is veelvuldig voorbij gekomen in de media. Daarnaast helpt nuchter nadenken wellicht ook wel ;).
pi_144247471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:51 schreef Zith het volgende:

[..]

GDP westen is 20x groter dan GDP Rusland. Het grootste deel van de economie in Rusland (2% globale GDP) is afhankelijk van het westen. Een miniem deel van de economie in het westen is afhankelijk van Rusland.
Als Putin de gaskraan dichtdraait hebben we toch een behoorlijk probleem.
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:57:05 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144247481
Ben even te lui om de link op te zoeken, maar van de week zei iemand van een groot energieconcern dat het voor Rusland erg moeilijk wordt de olie en gasproductie op peil te houden zonder westerse technologie.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144247485
Een staakt het vuren wordt altijd aangegrepen om zo snel mogelijk troepen te versterken, te bevoorraden etc.
Make my day!
pi_144247488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:56 schreef meth1745 het volgende:
Meanmelon twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 18:36:45 #Ukrainecrisis Norwegian press have started their anti #ukraine campain. Check @oysteinbogen reageer retweet
Foreign Affairs Correspondent, TV2 Norway:
oysteinbogen twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 16:22:45 Shaky ceasefire still holding #Ukraine. Both sides consolidating forces. Massive column airborne troops observed heading towards Volnovakha reageer retweet
oysteinbogen twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 18:34:30 One of many #Ukraine columns heading north towards Volnovakha today.Note red cross marking on trucks towing artillery http://t.co/tTjGyOuNmv reageer retweet
[ afbeelding ]
opvallend misschien, maar niet tegen de regels. lijkt wel op gebrek aan voertuigen te wijzen...
Tja, als je toch die richting op gaat, waarom dan niet gelijk wat van dergelijk spul mee die kant op nemen?
pi_144247495
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, zat. Is veelvuldig voorbij gekomen in de media. Daarnaast helpt nuchter nadenken wellicht ook wel ;).
:')
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:57:29 #89
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144247496
Ceasefire: President Poroshenko trick to regroup troops – Spanish volunteer to RT
http://rt.com/news/185580-spanish-volunteer-gomez-lugansk/
Anti-Turkije
pi_144247508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ben even te lui om de link op te zoeken, maar van de week zei iemand van een groot energieconcern dat het voor Rusland erg moeilijk wordt de olie en gasproductie op peil te houden zonder westerse technologie.
Klinkt zeer logisch.
pi_144247523
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je toch die richting op gaat, waarom dan niet gelijk wat van dergelijk spul mee die kant op nemen?
De staakt het vuren is maar tijdelijk?
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2014 @ 18:59:18 #92
230491 Zith
pls tip
pi_144247548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Reset jij jezelf elke 24 uur ofzo? Hoe vaak is hier niet al voorbij gekomen dat we in NL niet afhankelijk zijn voor gas uit Rusland??
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144247567
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef SadPanda het volgende:
Ceasefire: President Poroshenko trick to regroup troops – Spanish volunteer to RT
Het komt hen goed uit, maar ik verwacht dat Rusland zwaar terugslaat mochten ze een nieuw offensief starten.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:00:10 #94
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_144247577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij kunnen de winter uitzingen en dat geeft lucht. Bovendien kunnen wij ook veel elektrisch doen dus ook dat scheelt in de gas consumptie.

Daartegen over staat dat Rusland snel in liquiditeitsproblemen komt als zij een absolutie boycot jegens het westen aankondigt. Dus dat zullen zij ook niet doen. Wel ben ik benieuwd hoe het westen zou reageren als Rusland de prijs verhoogt (geen idee in hoeverre dat mogelijk is hoor )
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:00:44 #95
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144247594
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef SadPanda het volgende:
Europeanen die gaan vechten voor de separatisten moeten over één kam worden gescheerd met IS-strijders.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144247600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Reset jij jezelf elke 24 uur ofzo? Hoe vaak is hier niet al voorbij gekomen dat we in NL niet afhankelijk zijn voor gas uit Rusland??
Ik heb het niet over Nederland.
pi_144247620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:59 schreef Zith het volgende:

[..]

En interpreteer jij "we" als het Westen of als Nederland naar gelang het jou uitkomt?
pi_144247639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wij kunnen de winter uitzingen en dat geeft lucht. Bovendien kunnen wij ook veel elektrisch doen dus ook dat scheelt in de gas consumptie.

Daartegen overstaat dat Rusland snel in liquiditeitsproblemen komt als zij een absolutie boycot jegens het westen aankondigt. Dus dat zullen zij ook niet doen. Wel ben ik benieuwd hoe het westen zou reageren als Rusland de prijs verhoogt (geen idee in hoeverre dat mogelijk is hoor )
Als Rusland de gaskraan dicht zou draaien dan gaan de prijzen in het westen flink omhoog, dat kan nog best eens voor grote problemen zorgen.

Sterker nog, veel gaan het misschien wel niet meer kunnen betalen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:02:16 #99
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144247640
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:00 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Europeanen die gaan vechten voor de separatisten moeten over één kam worden gescheerd met IS-strijders.
Maar dan ook Europeanen die gaan vechten voor het IDF of elk ander leger.
Anti-Turkije
pi_144247657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:23 schreef SadPanda het volgende:

De populariteit van Poetin is vooral gebaseerd op de gigantische stijging van de welvaart onder zijn presidentschap. Als er samenwerking tussen het westen en Rusland zou zijn in plaats van een koude oorlog en een proxy war zou die welvaart nog veel verder stijgen en dus wordt Poetin populairder. Ik kan geen Russisch dus over de Russische media kan ik moeilijk een oordeel vormen maar ik betwijfel of de propaganda veel groter is dan in het westen.
Op de 'World Press Freedom Index 2014' staat Nederland op plek 2, Rusland op plek 148. Misschien zegt dat je iets over de verhoudingen.

quote:
Nee, het zijn niet de Oekraïners maar een deel van de Oekraïense bevolking. Ongeveer de helft steunde de demonstraties en de andere helft niet: http://en.wikipedia.org/w(...)ion_about_Euromaidan De VS en de EU hebben de demonstraties aangemoedigd, gesteund met geld en gedreigd met sancties.
Ik heb nooit willen beweren dat de gehele Oekraïense bevolking de straat op ging. Maar het ging wel om Oekraïners, het waren geen vermomde Amerikanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')