Geen flauw idee, maar voor alsnog is er geen enkele bron die aantoont dat het westen het qua sancties gaat winnen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat voor sancties kunnen zij instellen zonder dat hen dat harder treft?
Slechte vergelijking...quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk knul. En ook in Georgië waren geen Russen te vinden...
Nee hoor, ze kunnen alleen wel rebels gaan doen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat Rusland wel dergelijk wat te willen heeft.
De grondwet was door de coup de facto buiten werking gesteld, als gevolg daarvan maakt het naar mijn mening niet meer uit dat de grondwet met de annexatie werd overtreden.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar de grondwet maakt dan plots niet meer uit?
Ok, zwak verhaal hoor. Je alleen beroepen op de wet als het jou uitkomt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De grondwet was door de coup de facto buiten werking gesteld, als gevolg daarvan maakt het naar mijn mening niet meer uit dat de grondwet met de annexatie werd overtreden.
Want als je geen grondwet hebt dan doet je territoriale integriteit er niet meer toe? Dat ligt namelijk in de grondwet vastgelegd?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De grondwet was door de coup de facto buiten werking gesteld, als gevolg daarvan maakt het naar mijn mening niet meer uit dat de grondwet met de annexatie werd overtreden.
Tja,dat kan bijna niet anders gezien de totaal scheve handelsverhoudingen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar voor alsnog is er geen enkele bron die aantoont dat het westen het qua sancties gaat winnen.
Hele andere situatie opnieuw...quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Azerbeidzjan of Moldavië zijn betere voorbeelden?
Landen die hoopten onder het Russische juk vandaan te komen en dat met militair ingrijpen moeten bekopen. Vrij vergelijkbaar dus.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hele andere situatie opnieuw...
Daar hadden we het niet over, we hadden het over het overtreden van de grondwet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Want als je geen grondwet hebt dan doet je territoriale integriteit er niet meer toe? Dat ligt namelijk in de grondwet vastgelegd?
En dat heeft wát precies te maken met dat de grondwet 'buiten dienst' was in Oekraine, en het dan dus blijkbaar ineens okee is een land's integriteit te schenden?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daar hadden we het niet over, we hadden het over het overtreden van de grondwet.
Volgens het internationaal gerechtshof was de eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring van Kosovo legaal.
De bevolking van Transnistrië wou zelf onafhankelijkheid nadat Moldavië zich van de SU wou gaan afscheiden en Roemeens als enige officiële taal verklaarde. Moldavië was dus illegaal bezig en wou zich afscheiden.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Landen die hoopten onder het Russische juk vandaan te komen en dat met militair ingrijpen moeten bekopen. Vrij vergelijkbaar dus.
Transnistrië, Zuid-Ossetië, Abchazië, gebieden waar reeds gevochten werd en die hun onafhankelijkheid uitriepen voordat Georgië of Moldavië dat deden. Waarom zou een regio die zich afscheidt van de USSR recht hebben op een regio die niet mee wil en waarmee ze reeds in oorlog zijn?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Azerbeidzjan of Moldavië zijn betere voorbeelden?
Huh? Rusland is uiteindelijk economisch afhankelijker van het westen dan andersom.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja,dat kan bijna niet anders gezien de totaal scheve handelsverhoudingen.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja,dat kan bijna niet anders gezien de totaal scheve handelsverhoudingen.
Nogmaals, ik heb niet gezegd dat het daarom oké was. De discussie ging daar helemaal niet over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dat heeft wát precies te maken met dat de grondwet 'buiten dienst' was in Oekraine, en het dan dus blijkbaar ineens okee is een land's integriteit te schenden?
Bron?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Huh? Rusland is uiteindelijk economisch afhankelijker van het westen dan andersom.
En dat vraag ik me ook af maar dan andersom...quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef teckna het volgende:
Wat is het eigenlijk dat sommige mensen zo blind achter Rusland blijven staan ondanks alles?
Is het een anti EU/USA/Westen gevoel? (the enemy of my enemy is my friend) of een superioriteitsgevoel? (Ik trap lekker niet in propaganda van het westen!) of iets heel anders?
Gewoon omdat ik niet begrijp hoe sommige mensen hier zo blind volgzaam zijn en dat graag wil begrijpen
quote:
Rusland kan totaal geen vuist maken en hooguit op een aantal punten vervelend doen. Het westen kanoet dagelijks leven in Rusland met sancties totaal ontregelen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Huh? Rusland is uiteindelijk economisch afhankelijker van het westen dan andersom.
Ik denk: Wie op FOK! zit heeft geen leven, en sommigen geven daar dan maar de Verenigde Staten de schuld van. En wie de vijand van de vijand is...quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef teckna het volgende:
Wat is het eigenlijk dat sommige mensen zo blind achter Rusland blijven staan ondanks alles?
Is het een anti EU/USA/Westen gevoel? (the enemy of my enemy is my friend) of een superioriteitsgevoel? (Ik trap lekker niet in propaganda van het westen!) of iets heel anders?
Gewoon omdat ik niet begrijp hoe sommige mensen hier zo blind volgzaam zijn en dat graag wil begrijpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |