Ik wil wel, maar vind het dan zo definitief.. En ik ben nog zo onzeker over alles...quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:18 schreef Radyhyn het volgende:
Prille dames, wie wil er al de lijst?
Nog andere wijzigingen/aanvullingen?
Alleen de eerste en de laatste 5 rijen toch?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx! En nee, ik werk niet op bestelling, hier zit zo'n 50 uur in.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:58 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Alleen de eerste en de laatste 5 rijen toch?
en 't dan opsturen?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:58 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Alleen de eerste en de laatste 5 rijen toch?
Je staat erin dame!quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar vind het dan zo definitief.. En ik ben nog zo onzeker over alles...
Nou ja, doe maar. 6 mei
Nee idd, tot die conclusie kwam ik ook al... En ik geef wel toe een groot gedeelte is voor een jongen hoor (dreumes heeft heel lang in maat 50 gezeten).. Als ik een meisje werp gaat t gewassen naar m'n zus!quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:50 schreef Hilmo het volgende:
Mooi SQ, knap gemaakt!![]()
Loj, woooow dat is echt veel.Dat gaat de baby toch nooit allemaal aan kunnen of ben ik nu gek hahaha. Wij hebben maar een paar dingetjes in maat 50, meeste in maat 50/56 en gewoon maat 56.
Yeah.. Maar als het over een week of 6 nog steeds goed is word ik pas echt blijquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Je staat erin dame!
Natuurlijk is het nog pril, maar als je zo je naam in 't lijstje ziet.. is het wel écht hé![]()
quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dat ook krijgertje, ik kak het fijnste als ik voorover hang, maar inmiddels heb ik het kaarsrecht schijten tot een kunst verheven
Sd, gezellig!
lol, ja, ik handwerk onder een spot, en die geeft nogal een megaschaduw aan mijn hand + telefoon zie ik nuquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:25 schreef StarDust_ het volgende:
Goed bezig SQ!!! Leuke kleurtjes!
Ik wist eerst niet waar ik naar moest kijken, en ik zag de vlek op de bank. Dus ik dacht dat je vliezen gebroken waren!Maar het is een schaduw volgens mij?
Eentje maar, dit wordt een dikkere winterdeken:quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:27 schreef Phaidra het volgende:
Hoppa SQ! Één deken down hoeveel meer to go?Die ripple is wel onwijs mooi!
Soesa en Kwak gelukkig weer met sticker thuis!
naja, ik kende de film al, maar het einde kreeg ik de eerste keer dat ik 'm zag al kippenvel van, en nu dus ook tranenquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:15 schreef Radyhyn het volgende:
SD Lekker schilderen!Meubeltjes over 2 weken of in december is wel heel veel verschil hé
En er zit toch echt een baby in je buik hoor
Weet je al welke kinderwagen?
DJ klinkt inderdaad als een film om van te huilen (ik houd niet van NL films) Maare.. je zat dus in de trein te huilen om een film?
Duidelijk hormonen
Krijgerrtje![]()
Dan maar in de douche.. maar wel een vork mee nemen voor als je iets door het putje moet prakken
Naam houden. Een naam heb je voor het leven, een buurman nietquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:54 schreef StarDust_ het volgende:
Nog trouwens een dingetje; sinds 4 weken heb ik nieuwe buren. Alleen nu heeft de buurman de naam die wij wilden geven aan de kleineZouden jullie een nieuwe naam bedenken, of toch deze naam aanhouden? Het contact is nog niet echt goed, maar ik verwacht dat het beter gaat worden aangezien ik met buuf op pufcursus ga. Buuf is 4 weken na mij uitgerekend, dus de kids zullen ook veel met elkaar gaan spelen...
dat ja.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Naam houden. Een naam heb je voor het leven, een buurman niet
Verhuizenquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:54 schreef StarDust_ het volgende:
Nog trouwens een dingetje; sinds 4 weken heb ik nieuwe buren. Alleen nu heeft de buurman de naam die wij wilden geven aan de kleineZouden jullie een nieuwe naam bedenken, of toch deze naam aanhouden? Het contact is nog niet echt goed, maar ik verwacht dat het beter gaat worden aangezien ik met buuf op pufcursus ga. Buuf is 4 weken na mij uitgerekend, dus de kids zullen ook veel met elkaar gaan spelen...
hoe, dat wordt een grote overgang dan! succes!quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:44 schreef AwayTL het volgende:
Iphone, gaat prima wel, maar ken geen andere. Over 2 weken een werk samsung, kan dan evt het verschil wel posten?
hmm daar had ik nog niet over nagedacht eigenlijk, dat gaat altijd te snel om wát dan ook te lezen. Misschien moet ik vragen in het babytopic wat handiger isquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
een tablet is lastiger tijdens het poepen vind ik.
ik heb ook een S3, en wordt idd wat traag nu. Maar wil al die samsungshit niet meer eigenlijk, dacht daarom aan de nexus5. en goedkoper ookquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:53 schreef Vlindur het volgende:
Overdag heb ik een MacBook (laptop)
Als ik naar de wc wil pak ik gelijk m'n rustmomentje en neem ik m'n mobiel of iPad mee.
'S avonds heeft manlief de laptop en ik heb dan de iPad. M'n mabiel is trouwens zelfs overleden vandaag, hij wil niet meer laden![]()
Ik heb trouwens een Samsung S3 en die is zo verrekte traag dat ik hem niet eens missen ga. Een iPhone hoef ik niet zo zeer. Ik wil straks de S5
M'n man heeft een nexus 7 en een nexus 4 en is over beide heel tevredenquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:43 schreef Crumpette het volgende:
Ja ik ben een Android meisje, dus apple valt af hier. Zat te kijken naar een nexus 5 telefoon, of toch een pad... wil eigenlijk al heel lang een pad, als ik een pad zou hebben zou het enige op mijn telefoon nog zijn: bellen en whatsapp. Waarom kan dat niet ook gewoon met een pad?
Het zit bij mij bij m'n ABO, die verleng ik elke twee jaar braaf. Die nexus wil ik dan misschien ook. Je wordt echt helemaal gestoord inderdaad van al die meuk die je ook niet kunt verwijderenquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:54 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik heb ook een S3, en wordt idd wat traag nu. Maar wil al die samsungshit niet meer eigenlijk, dacht daarom aan de nexus5. en goedkoper ook
Mijn verloskundige heeft ook geen echo apparaat. Waarschijnlijk krijg je bij de intake een echoformulier van de verloskundige, waarmee je een afspraak in kan plannen bij het echocentrum.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik durf over drie weken pas in de eerste post
Dat dekentje is echt heel gaaf! In oktober heb ik heel veel vrij, dus ik denk dat ik ook maar eens ga leren haken. Ik zie al meer mooie dingen voorbij komen links en rechts.
Daarnaast heb ik een vraag: ik heb gister een echo gehad (8+5) en op 30 september heb ik een afspraak met de VK. Deze is echter op de plek waar ze geen echo's maken. De afspraak daarna is pas op 17 weken. Moet ik met 12 weken ook niet een echo krijgen? Ik ga maandag sowieso bellen hoor, maar het is nu weekend he...
ja maar zo'n nexus is dermate goedkoper in aanschaf dat je gek bent als je die erbij neemt in een abonnement- dan betaal je hem wel twee keer in de loop van je abo. Sim-only, en los toestel..quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het zit bij mij bij m'n ABO, die verleng ik elke twee jaar braaf. Die nexus wil ik dan misschien ook. Je wordt echt helemaal gestoord inderdaad van al die meuk die je ook niet kunt verwijderen
Ik ben zo'n kneus die d'r telefoon nummer niet kwijt wil, dus mits dat kan vind ik alles bestquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:00 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja maar zo'n nexus is dermate goedkoper in aanschaf dat je gek bent als je die erbij neemt in een abonnement- dan betaal je hem wel twee keer in de loop van je abo. Sim-only, en los toestel..
Nexus 5. Helemaal happy mee. Kale Android phone, geen LG of samsung sausje, altijd meteen systeemuodates als ee een nieuwe Android is. Browse met chrome.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:40 schreef Crumpette het volgende:
Eens heel wat anders he, maar voor de mobiele Fok!ster, met wat voor een mobiel/pad ben je hier online? en is dat een beetje relaxt? Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe telefoon óf een pad..
tuurlijk kan dat!quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ben zo'n kneus die d'r telefoon nummer niet kwijt wil, dus mits dat kan vind ik alles best![]()
En nu ga ik op bed. Ik zou op tijd vandaag
Trusten!!!
Precies daarom heb ik de nexus 5. Op aanraden van mn technerd broertje die verder overigens een appledude is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het zit bij mij bij m'n ABO, die verleng ik elke twee jaar braaf. Die nexus wil ik dan misschien ook. Je wordt echt helemaal gestoord inderdaad van al die meuk die je ook niet kunt verwijderen
Eu neequote:Op vrijdag 5 september 2014 22:52 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hmm daar had ik nog niet over nagedacht eigenlijk, dat gaat altijd te snel om wát dan ook te lezen. Misschien moet ik vragen in het babytopic wat handiger isdie dames weten immers of je dan uberhaupt nog een hand vrij hebt voor een telefoon, laat staan 2 voor een tablet.
Anderhalf? Elf maanden man!quote:Op zaterdag 6 september 2014 07:20 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Eu nee, twee handen heb je niet vrij doorgaans. Wel een kussen opzij dat de tablet daar op ligt en dat je met 1 hand scrollt. Of zoals vriend deed kind op kussen en tablet op schoot.
Als ze anderhalf zijn is je tablet ook niet meer veilig overigens. Dat is leuk om op te rammen als jij aan het kijken bent. Daarna hebben ze door dat op de tablet de filmpjes staan.
Je mobiel is wel wat veiliger en meer voor jou zeg maar. En met 1 hand te bedienen.
(Samsung, apple, het maakt mij allemaal niet uit. Heb een iphone omdat die in een goedkoop abonnement zat. )
Tegen dat 'probleem' loop ik ook op ja. Heb bij V een half jaar bv gegeven en wilde dat bij 2.0 eigenlijk ook wel doen.. Alleen toen zat ik werkloos thuis en nu werk ik 3 dagen in de week achter elkaar. Zie het nog niet zo zitten om voor 3 dagen te gaan kolven.quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:25 schreef Heliotrope het volgende:
29 weken voor Zoë!je gaat hard!
Ik lees nu de tips op borstvoeding.com over borstvoeding combineren met werk, maar die zijn wel erg pro 'zeg je werk maar op'.ik denk dat het bij weer werken gewoon niet haalbaar gaat zijn, wel jammer. Maar goed, eerst maar kijken hoe het gaat in mijn verlof en dan wel zien.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
Anderhalf? Elf maanden man!
Hier trouwens iPhone, werkt prima en foon is ook fijner voor tijdens t voeden enzo.
ik heb bij Geert geprobeerd om te kolven (zodat papa ook eens een voeding kon overnemen) maar dat mislukte toen op alle fronten. Nu wil ik het toch weer proberen omdat spekkie drie dagen in de week naar het kdv gaat. Ik hoop dat het dit keer wel lukt ...quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:06 schreef Heliotrope het volgende:
@away en DJMO: ik wil kolven ook niet zomaar als optie wegleggen, maar met mijn werk wel erg moeilijk planbaar. Daarom maar gewoon zien hoe het gaat en dan kijken wat ik wil, mocht ik het erg graag willen doorzetten, dan ga ik me er ook hard voor maken.
nieuw kind nieuwe kansenquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb bij Geert geprobeerd om te kolven (zodat papa ook eens een voeding kon overnemen) maar dat mislukte toen op alle fronten. Nu wil ik het toch weer proberen omdat spekkie drie dagen in de week naar het kdv gaat. Ik hoop dat het dit keer wel lukt ...
Zo deed ik het ook op een bepaald moment hoor, ik ging om 07:30 weg, vlak ervoor legde ik nog even aan en vroeg in de middag was k weer thuis 1 of 2 uur ofzo en dan dus ook weer gelijk aanleggen. Daartussen kolfde ik, op het toilet... een minuut of 5 tot 10, meer was niet nodig en langer wilde ik zelf ook niet echt. Er was geen kolfruimte in het gebouw waar ik werkte, wel in een ander gebouw van de universiteit maar om daar nou helemaal heen te lopen voor die 5/10 minuutjes vond ik echt teveel moeite. Ik kon wel gewoon in mn eigen kamer kolven maar die kon alleen op slot van de buitenkant en ik zat met mn raam van 1,5 x 2,5 meter zo hops langs de gracht en een redelijk drukke straat. Meh... I pick bathroomquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Kolven op t werk heb ik ook al over nagedacht ja. Ik heb straks een tijdelijke baan waarbij het eigenlijk lastig is om van mn werkplek weg te gaan dus dat vind ik moeilijk. Ja, ik ken mijn rechten maar wil niet zeggen dat ik die wil gaan afdwingen.
Eerst nog maar eens kijken of ik na 3 maanden nog bv geef, wil mezelf nog geen doel opleggen wat dat betreft. En indien ja, kijk ik of ik ofwel 2x 5 min kan powerkolven puur voor de productie, ofwel mijn productie het aan kan om 5.5 u niet te voeden (kan thuis 6:30 voeden want werk start om 7:30, en ben dagelijks 12:00 a 12:30 weer terug en in de gelegenheid om te voeden).
ik werk sinds een tijdje voor de lokale omroep in Alkmaar. Op de unit waar wij zitten in het gebouw hebben ze een geluidsdichte opname studio. Kun je weliswaar zo naar binnen kijken vanuit onze unit, maar hey; we zitten er vaak maar met z'n 2'en of 3'en. Kan zo die ruimte induiken indien nodigquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zo deed ik het ook op een bepaald moment hoor, ik ging om 07:30 weg, vlak ervoor legde ik nog even aan en vroeg in de middag was k weer thuis 1 of 2 uur ofzo en dan dus ook weer gelijk aanleggen. Daartussen kolfde ik, op het toilet... een minuut of 5 tot 10, meer was niet nodig en langer wilde ik zelf ook niet echt. Er was geen kolfruimte in het gebouw waar ik werkte, wel in een ander gebouw van de universiteit maar om daar nou helemaal heen te lopen voor die 5/10 minuutjes vond ik echt teveel moeite. Ik kon wel gewoon in mn eigen kamer kolven maar die kon alleen op slot van de buitenkant en ik zat met mn raam van 1,5 x 2,5 meter zo hops langs de gracht en een redelijk drukke straat. Meh... I pick bathroomidd wat jij zegt, ik ken mn rechten maar ik weet ook wat voor mezelf werkt dus mwah.
(overigens wel de gehandicaptentoilet vaak, net ff wat ruimer en geen andere mensen gezellig in t hokje naast je)
vriendin van me heeft een nacht lang met darmkramp op bed gelegen voor ze doorhad dat het weeën warenquote:Op zaterdag 6 september 2014 08:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Haha Away, no prob, doen we allemaal toch. Ik denk zelf dat het suiker is. Mijn moeder was hier woensdag en donderdag en dan is het altijd een aaneenschakeling van ontbijtkoek, ijsje, stukje taart, etc. Meestal kan ik daar prima nee tegen zeggen, maar dat lukte deze week even niet zo goed.
Manlief dacht overigens dat de weëen waren begonnen.
Nee hoorquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
en ik ben er in mijn naïviteit nog wel zo van overtuigd dat ik wel vier dagen ga kolven. Stoppen met bv omdat ik weer ga werken was nog niet eens als optie in mij opgekomen. Is dat dom? Het klinkt namelijk wel bijna zo. (Even los van of de bv/kolven aanslaat). Er is een afgesloten kolfruimte met koeling op kantoor en ik kan veel thuis werken.
Dat vind ik op mijn Iphone en Ipad echt goed gedaanquote:Op zaterdag 6 september 2014 01:06 schreef Cholula het volgende:
Ik heb een nexus5 en ben er tevreden mee. Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden is het kunnen wisselen tussen talen op het toetsenbord. Dat vind ik echt een nadeel.
ohja dit, Cholula, ik heb op mijn telefoon gewoon de "talen" helemaal uitgezet, dus hij zegt me geen enkel woord voor. Zo kan ik zelf kiezen in welke taal ik typquote:Op zaterdag 6 september 2014 11:29 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dat vind ik op mijn Iphone en Ipad echt goed gedaanKun je erg makkelijk wisselen
Dit zou echt wat voor mij zijnquote:Op zaterdag 6 september 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vriendin van me heeft een nacht lang met darmkramp op bed gelegen voor ze doorhad dat het weeën waren
Sterkte, hopelijk is het eenmalig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ik weet dat ik gevoelige darmen heb, ben normaal gesproken ook vegetariër, maar nu met dat hummeltje in mij wil ik wel met regelmaat vlees eten. ( dat deed ik eerst niet omdat mijn darmen en maag dan heel veel pijn begonnen te doen ). Nu heb ik ineens geen last meer van vlees, *afkloppen* maar wel dus blijkbaar van melk producten, ik heb gelezen dat dit voornamelijk in het begin van de zwangerschap de kop op stak, maar ik heb er pas 2 weken last van. In het begin van mijn zwangerschap lustte ik absoluut geen chocolade, als ik er aan dacht ging ik al bijna over mn nek, ik kon er echt niet naar kijken... nu lust ik dat wel weerGeen idee waar mijn lijf mee bezig is... maar ik kan toch niet de overige weken melk producten overslaan? Dat lijkt me niet erg gezond, Iemand tips?
edit;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dit zou echt wat voor mij zijn![]()
Over die darmkrampen enzulks he; elke keer als ik yoghurt heb gegeten, of kwark, word ik binnen het uur, soms zelfs binnen 5/10 minuten gruwelijk misselijk,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ik weet dat ik gevoelige darmen heb, ben normaal gesproken ook vegetariër, maar nu met dat hummeltje in mij wil ik wel met regelmaat vlees eten. ( dat deed ik eerst niet omdat mijn darmen en maag dan heel veel pijn begonnen te doen ). Nu heb ik ineens geen last meer van vlees, *afkloppen* maar wel dus blijkbaar van melk producten, ik heb gelezen dat dit voornamelijk in het begin van de zwangerschap de kop op stak, maar ik heb er pas 2 weken last van. In het begin van mijn zwangerschap lustte ik absoluut geen chocolade, als ik er aan dacht ging ik al bijna over mn nek, ik kon er echt niet naar kijken... nu lust ik dat wel weerGeen idee waar mijn lijf mee bezig is... maar ik kan toch niet de overige weken melk producten overslaan? Dat lijkt me niet erg gezond, Iemand tips?
edit;vervelend van de darmen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik zou het eerlijk gezegd niet weten, qua melkproducten enzo. Hoe is het met kaas? en heb je het ook met van die melk-producten die juist goed zouden moeten zijn voor je darmen? activia en linksdraaiende dingen en zulks? Ik had op de een of andere manier begrepen dat melkproducten wel belangrijk zijn tijdens zwanger, dus ik eet/drink nu eigenlijk veel meer daarvan dan hiervoor- toen bleef het bij kaas en melk in de koffie.
Strepenmaar gelukkig is het je borst? Dat maakt mannen toch niks uit
, daar kan een blauwe kabouter uit groeien en dan vinden ze het nog mooi
ookvoor de darmkrampen van Razz.
Hier ook nogal wat gasvorming sinds gisterendat belooft wat voor het bedrijfsfeest van
vanmiddag
. Gelukkig gaan we naar het strand en is het allemaal open/overdekt
quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
We hebben net de bestelling voor het geboortekaartje officieel gemaakt. Whiiiii, zo spannend!. En het kostte maar twee hormonale huilbuien!
Thnx hiervoor!quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:56 schreef mignonne het volgende:
Ik zou niet zomaar met lactase tabletjes in de weer gaan, je weet immers niet zeker of dat het probleem is? That having said, als het idd de lactose is die het probleem is, dan kun je wel gewoon Hollandse kaas ed eten, daar zit geen lactose in, dus zou in principe geen problemen op moeten leveren. Hier is een overzichtje van hoeveel lactose per product. En dingen als satesaus zou je aan kunnen maken met kokosmelk of water ipv met melk (sowieso veel lekkerder![]()
)
Je hoeft geen melkproducten te eten per se, als je maar zorgt dat je je calcium op een andere manier tot je neemt. Groene groenten, peulvruchten en noten ed bevatten ook veel calcium/eiwitten die je nodig hebt. Je hoeft ook geen vlees te eten om een gezonde basis te leggen voor ej kindje dus als je dat niet wilt, gewoon niet doen. Eet je wel ei of vis normaalgesproken of dat ook niet?
lekker je lunch buiten eten dan zolang het nog kanquote:Op zaterdag 6 september 2014 12:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Thnx hiervoor!![]()
nee ik ben niet zo'n vis of ei eter, behalve als het voor mijn neus gezet wordt
edit; ik ben ook niet zo van de pillen slikken.. vul liever aan met groentes/fruit e.d
Nou ja, op zich is lactase gewoon een eiwit/aminozuur, geen medicijn oid... Dacht te lezen dat ze al wist lactose intolerant te zijn, verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:56 schreef mignonne het volgende:
Ik zou niet zomaar met lactase tabletjes in de weer gaan, je weet immers niet zeker of dat het probleem is? That having said, als het idd de lactose is die het probleem is, dan kun je wel gewoon Hollandse kaas ed eten, daar zit geen lactose in, dus zou in principe geen problemen op moeten leveren. Hier is een overzichtje van hoeveel lactose per product. En dingen als satesaus zou je aan kunnen maken met kokosmelk of water ipv met melk (sowieso veel lekkerder![]()
)
Je hoeft geen melkproducten te eten per se, als je maar zorgt dat je je calcium op een andere manier tot je neemt. Groene groenten, peulvruchten en noten ed bevatten ook veel calcium/eiwitten die je nodig hebt. Je hoeft ook geen vlees te eten om een gezonde basis te leggen voor ej kindje dus als je dat niet wilt, gewoon niet doen. Eet je wel ei of vis normaalgesproken of dat ook niet?
quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vriendin van me heeft een nacht lang met darmkramp op bed gelegen voor ze doorhad dat het weeën waren
Ik weet dat het geen kwaad kan, ik ben alleen altijd wat terughoudend met dingen innemen als je niet zeker weet wat er aan de hand is. Dat is mijn eigen debet daarin ook, maar toch, en als je wel lactose-intolerant bent dan kun je ook prima zonder melk eigenlijk. Tenzij je het echt heel erg lekker vindt ofzo, dan vooral doen, maar in dat geval is er ook gewoon lactosevrjie melk in de supermarkt te koop.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nou ja, op zich is lactase gewoon een eiwit/aminozuur, geen medicijn oid... Dacht te lezen dat ze al wist lactose intolerant te zijn, verkeerd gelezen.
Mijn vit D was vorige keer te laag, ondanks dat ik buiten kom en mijn standaard supplement nam. Nu dus extra gekregen. Heb t idee dat t al wel wat begint te helpen met de vermoeidheid.
Geen andere pijntjes/klachten?quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Daar zie ik mezelf ook nog wel voor aan.
Helaas, de pijn in m'n linkerzij is weer terug. Net onder m'n ribben. Beetje een zeurend gevoel, af en toe een steek. Maar de echte nare buikkramp is weg, gelukkig.
Ik ga maar eens een dagje bankhangen en Downton Abbey bingewatchen, dat helpt vast.
ik denk dan maar, ik heb 38 weken nergens last van gehad, dit zitten we nog wel even uit..
Nope, alleen die linkerzij. En het helpt ook niet dat daar die voetjes steeds vrolijk in liggen te porren.quote:
mwhehequote:Op zaterdag 6 september 2014 12:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nope, alleen die linkerzij. En het helpt ook niet dat daar die voetjes steeds vrolijk in liggen te porren.
Precies zo hier, alleen dan sinds min vijfde al geen melk en merkproducten meer. Officieel lactose intolerant ben ik niet, maar als ik nog eens ijs of pannenkoeken eet is t rennen naar t toilet. Eet het bijna nooit daarom.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen kwaad kan, ik ben alleen altijd wat terughoudend met dingen innemen als je niet zeker weet wat er aan de hand is. Dat is mijn eigen debet daarin ook, maar toch, en als je wel lactose-intolerant bent dan kun je ook prima zonder melk eigenlijk. Tenzij je het echt heel erg lekker vindt ofzo, dan vooral doen, maar in dat geval is er ook gewoon lactosevrjie melk in de supermarkt te koop.
Ik ben zelf lactoseintolerant al zo lang ik me kan herinneren, heb sinds mn 13e geen melk meer op, mn zusje idem dito. Ik vind melk ook uitzonderlijk smerig, dat helpt ook niet echt in mn bereidheid om moeite te doen om wel melk te drinken xD
Veel vrouwen zitten laag in hun Din mn laatste stagepraktijk prikten ze standaard bij intake op D en daar kwamen heel erg veel vrouwen te laag uit. Idd wel gewoon met een normale voedingsstatus en voldoende zonlicht etc.
Hier zijn een maand zoeken en anderhalve maand heen-en-weer mailen en ontwerpen aanpassen aan vooraf gegaan.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:47 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]ik weet nu al dat ik daar over ga stressen, maar kan niks vinden wat ik leuk vind!
kokosslagroom maken!quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Precies zo hier, alleen dan sinds min vijfde al geen melk en merkproducten meer. Officieel lactose intolerant ben ik niet, maar als ik nog eens ijs of pannenkoeken eet is t rennen naar t toilet. Eet het bijna nooit daarom.
Behalve dan dat ik dus soms een slagroomcraving heben dan is een tabletje wel echt rescue...
Dan mag ik nu ook wel heel snel beginnenquote:Op zaterdag 6 september 2014 12:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hier zijn een maand zoeken en anderhalve maand heen-en-weer mailen en ontwerpen aanpassen aan vooraf gegaan..
Precies, ik denk dat iedereen zo zijn eigen afwegingen heeft over wie wel en niet te bellenquote:Op zaterdag 6 september 2014 12:56 schreef Hilmo het volgende:
Hhahahah ja ik had dat gewijzigd![]()
Mijn man heeft een wereld aan zussen en daar heeft hij niet enorm veel contact mee, dus die wil hij niet allemaal bellen en ik heb geen volbloed broer en zus, dus vandaar. (maar misschien dat ik ze overdag dan wel even bel trouwens)
Mijn oma, als je die belt, ben je meteen een half uur verder, dus die moet het maar via mijn moeder horen of die bel ik wel als ik rustig lig en wat bijgekomen ben, later op de dag ofzo
Ik had me vorige keer voorgenomen van niet, maar uiteindelijk ging dat toch een soort van vanzelf en wisten mijn zussen wel dat het begonnen was. Mijn tweelingzus zou een serie komen kijken en die moest ik afzeggen. En omdat we al zo lang wachtten na de UD, wisten ze ook wel dat ik een echo en CTG kreeg en uiteindelijk ook van het strippen. Ging een soort van vanzelf eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:07 schreef Heliotrope het volgende:
Wauw wat een borstvoedings/werkdiscussie. Ook maar weer duidelijk dat het echt om je eigen afwegingen en omstandigheden gaat.
Als je niet meteen zelf kunt bellen kan je partner het toch doen? Ik ben meer aan het twijfelen of ik ook ga melden als ik richting ziekenhuis ga, of pas na de bevalling.
gewoon rondbellen, heb ik ook gedaan en had al snel n bedrijf gevonden wat mij ook bevallend wilde meenemen... (bij gebroken vliezen op n vuilniszakquote:Op zaterdag 6 september 2014 13:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie juist uit naar mensen bellen! Maar wel pas als ik er zelf aan toe ben.
We bellen elk onze eigen familie denk ik.
Gisteren lekker hormonaal gejankt omdat het er naar uitziet dat vriendje maar één kans heeft if voor de bevalling zijn rijbewijs te halen, en het idee dat een buitenstaander dus tijdens mijn bevalling gebeld moet worden voor vervoer naar het ziekenhuis staat me heel erg tegen.
Vriendje begin zelfs over de onderburen, die ken ik nauwelijks![]()
Een vriend heeft t uit zichzelf aangeboden, maar hij is musicus dus moet maar net kunnen... Familie woont te ver weg... Andere vrienden met rijbewijs ook...
Dus we gaan op zoek naar een taxibedrijf als backup. Heb alleen gehoord dat ze je vaak al bevallend niet mee willen nemen, iemand tips?
Ja dat gaan we ook doenquote:Op zaterdag 6 september 2014 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
gewoon rondbellen, heb ik ook gedaan en had al snel n bedrijf gevonden wat mij ook bevallend wilde meenemen... (bij gebroken vliezen op n vuilniszak) mja das Rotterdam, daar heb jij weinig aan.
Ik hou me aanbevolen voor deze informatiequote:Op zaterdag 6 september 2014 13:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat gaan we ook doen
Den Haag zal er toch ook wel eentje zijn die dat doet?
Zoiets verwacht ik inderdaad ook! Je kunt je ook wel van alles voornemen maar loopt dan toch weer anders dan je gepland had en in jouw geval beviel dat zo te horen ook wel goed.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had me vorige keer voorgenomen van niet, maar uiteindelijk ging dat toch een soort van vanzelf en wisten mijn zussen wel dat het begonnen was. Mijn tweelingzus zou een serie komen kijken en die moest ik afzeggen. En omdat we al zo lang wachtten na de UD, wisten ze ook wel dat ik een echo en CTG kreeg en uiteindelijk ook van het strippen. Ging een soort van vanzelf eigenlijk.
Maar dat zal ook iedereen wel anders doen en willen. Net wat je fijn vindt en of je ouders het idee dat je aan het bevallen bent aankunnen enzo
Dat valt onder je eigen risico dus dikke rekening op de mat dan, afhankelijk van hoe hoog ej je eigen risico hebtquote:Op zaterdag 6 september 2014 13:25 schreef DJMO het volgende:
ligt eraan kwak .. hoe ver woon je van het ziekenhuis af enz. wellicht een ambulance laten komen??
ik heb serieus net m'n eerste babywas op staan vouwen ... ben vandaag elf weken![]()
Dikke knuffel voor jouquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, gezellig geshopt met Rady vandaag![]()
Conclusie: voor echte leuke babyspullen moet je niet in Eindhoven zijn. Vanaf maat 68 wordt het pas leuk
En toen ik mijn fiets pakte belde dus de verloskundige... buik van baby werd gemeten op 3-4 weken voorsprong (vetlebber) en dus willen ze toch een nieuwe GTT laten doen. En daar belde ze op zaterdag voor, dus dan zullen ze het wel menen. Ik heb wel gezegd dat ik mijn bedenkingen had, maar ze willen met die buikomvang het risico niet nemen. En nu ben ik wel heel bang dat de thuisbevalling in het water gaat vallen. Mijn bloedsuikerwaarde belast was de vorige keer 7,7. Dus 0,1 punt hoger dit keer en het is dag thuisbevallingDus nu ben ik toch een beetje sip
Ja diequote:Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Haha Helio, van die shirts in zo'n zakje? Die heb ik net ook gekocht.. Ze vallen wel best groot, kom ik net achter.
.
Nee, we hebben weinig gekochtquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:16 schreef Heliotrope het volgende:
Balen Stormqueen, hoop voor je dat het alsnog meevalt met je suikerwaarden![]()
Wel leuk van het shoppen! Goede aanwinsten allebei?
[..]
Ja dieen daar kwam ik ook achter terwijl ik al een maat groter nam dan pre-zwanger
nouja, heb ik tenminste ook niet het gevoel dat ik er uit barst.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
ik zou echt nog geen luiers in gaan slaan nuEr zijn vaak genoeg goede aanbiedingen nog, en anders heb je het zes maanden in de weg staan.
Het is een goede aanbieding hoor, dat zeker. Maar ik zou dat nu nog niet inkopen nee. Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap 11 pakken Pampers ingeslagenquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:49 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Als het nou een topaanbieding was, dan zou ik het overwegen. Maar zoals DAD al zegt, ze komen nog wel een keer zoals deze. En dan is het inderdaad te vroeg.
misschien nu welquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het is een goede aanbieding hoor, dat zeker. Maar ik zou dat nu nog niet inkopen nee. Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap 11 pakken Pampers ingeslagen. En die vindt Pampers eigenlijk niet eens heel fijne luiers voor haar kleine
Pff, jammer van je extra suikertest SQ. Hopelijk alles in orde!
Vandaag al de hele dag het gevoel van een bowlingbal tussen m'n benen. Maar die kleine is nog helemaal niet ingedaald.
Dat heeft ze dan wel snel en onopvallend gedaanquote:
Heb je gekeken met een spiegeltje of je al haartjes zietquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Vandaag al de hele dag het gevoel van een bowlingbal tussen m'n benen. Maar die kleine is nog helemaal niet ingedaald.
Maar denk je dat je echt de hele tijd in de 2e slaapkamer bezig bent dan? Mijn dochter slaapt nu vaak 3/3,5 uur 's middags, dan blijf ik echt niet de hele tijd boven... Een camera is geen must have maar een gewone babyfoon vind ik wel erg handig en gebruiken wij ook met 25 maanden oude peuter nog steeds. Overigens hebben we voor de baby wel een camerababyfoon, was zo'n mooie aanbieding toen. De gebruiken we nu ook voor peuter, vanaf het moment dat ze in het peuterbedje ging slapen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:23 schreef Risu het volgende:
In zo'n geval lijkt het me dan ook wel handig. Zeker omdat baby's kamertje op de 'zolder' is. (we hebben geen echte zolder, de 2e verdieping is gewoon 2 slaapkamers)
Maar ik denk dat elke keer als kind slaapt in de eigen kamer, ik in de kamer ernaast bezig ben, OF zelf ook slaap in het bed ernaast als hij/zij in het begin nog in het wiegje ligt. (ja of niet slaap maar borduur ofzo, maar dan ben ik er ook bij) Nou als ik slaap heb ik toch niks aan een camera...
Toegevoegde waarde begrijp ik nu pas. Zou handig zijn om te kunnen zien of dreumes in bed staat en huilt ( en dus echt niet gaat slapen) of dat ze ligt en huilt en dan slaapt ze over een minuutje. Even kijken staat iig garant voor niet slapen, dus camera zou nu nuttig zijn. Maar voor baby nooit behoefte aan gehad.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
een aerosleep matras is ook echt niet iets wat je MOET aanschaffen overigens
En een camerababyfoon vind ik zelf ook ietswat overdreven, wat is daar dan de toegevoegde waarde van?
Maar ben je dan constant je kind aan het monitoren?quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:30 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb voor Piranha en Draak een camerababyfoon nu. Eerst een 'gewone' gehad maar ik heb angsten uitgestaan toen Draak met 2 maanden ging zwerven door d'r bed, toen ze net kon staan en dus regelmatig volgas tegen de spijlen viel en nu is het wel handig om Draak net even een stap voor te zijn als ze uit d'r ledikant klimt.
De onze springt pas aan bij geluid. Wij hebben er een met en zonder camera, en ik vind die met camera wel handig als ik gewoon even wil kijken of hij lekker slaaptquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
een kind stikt niet omdat ie met z'n gezicht in z'n matras gepropt zit. Er is in elk geval nooit bewijs voor geleverd dat het iets uithaalt. Het is gewoon slimme marketing
[..]
Maar ben je dan constant je kind aan het monitoren?
dan moet ik zeker mijn B&J nu wegzetten he?quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
De onze springt pas aan bij geluid. Wij hebben er een met en zonder camera, en ik vind die met camera wel handig als ik gewoon even wil kijken of hij lekker slaapt![]()
En de hydrofielen van de Ikea zijn groter. Die passen ook precies over een heel aankleedkussen![]()
Balen van je suikertest! Hopelijk valt het allemaal mee en kun je gewoon thuis bevallenZou het helpen om het hele weekend niks zoets te eten?
true storyquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:40 schreef Risu het volgende:
Nee joh, straks pakken ze die van je af! Gewoon lekker opsmullen nou. Maandag mag het misschien niet meer
Rest van het weekend begint vast na de B&Jquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan moet ik zeker mijn B&J nu wegzetten he?
Nee hoor, bij ons springt hij aan zodra er geluid is. En dan is snelle blik op het scherm meestal al voldoende om te beoordelen of ik naar boven moet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
een kind stikt niet omdat ie met z'n gezicht in z'n matras gepropt zit. Er is in elk geval nooit bewijs voor geleverd dat het iets uithaalt. Het is gewoon slimme marketing
[..]
Maar ben je dan constant je kind aan het monitoren?
Dat had ik ook! Van 7 tot 11 ook elk half uur naar de wc, dus dacht echt dat het daarvan kwam. Tot ik de weeëntimer erbij pakte...quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja hier ook goed! Eergisteren weer tussen 4.2 en 5.8. Ik ga er vanuit dat ik blijkbaar alleen de tolerantie test niet helemaal aan kan ofzo.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:22 schreef Zoë23 het volgende:
SD lekker geshopt!
Suikertest, zoals ik het (hier) had begrepen kun je het beste gewoon eten zoals je normaal gesproken ook eet.
Ik kreeg een dieet voor 3dagen. Daarin werd benoemd dat het belangrijk is om voldoende koolhydraten te eten. Mocht meer dan voorgeschreven maar liever niet minder. Uiteindelijk heb ik gewoon normaal/goed gegeten. Dus niet minder.
Afgelopen week had ik weer goede waardes. Tussen 4.4 en 6.2
Hoe gaat het prikken bij jou kwakzOr?
Ja, bellen is ook wel een optie, maar wil haar ook niet overvallen zeg maar. We hebben een jaar bestuurd samen bij de studentenvereniging.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, fijn dat je een leuke babyshower had! En wat klote voor je vriendin... Kaartje sturen is zeker niet gek. Hoe goed zijn jullie bevriend? Anders gewoon even bellen morgen om haar een hart onder de riem te steken?
Skittles, wat een pannekoek
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken maar na mijn miskraam is de enige die mij gebeld heeft mijn moeder geweest. Ik had FOK, en wat vriendinnen die dan een whatsappje sturen, maar verdomme, wat had ik het fijn gevonden als iemand me gewoon gebeld had, of op mijn stoep had gestaanquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, bellen is ook wel een optie, maar wil haar ook niet overvallen zeg maar. We hebben een jaar bestuurd samen bij de studentenvereniging.
Ik denk eigenlijk ook dat zij er zo wel in staat, maar omdat ze me niets verteld heeft twijfelde ik. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze dacht dat ik daar niet op zat te wachten in deze fase, en we bellen elkaar sowieso niet zo vaak.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken maar na mijn miskraam is de enige die mij gebeld heeft mijn moeder geweest. Ik had FOK, en wat vriendinnen die dan een whatsappje sturen, maar verdomme, wat had ik het fijn gevonden als iemand me gewoon gebeld had, of op mijn stoep had gestaanMaar goed, niet iedereen is zoals ik natuurlijk
je weet dat je thuis geen ruggenprik kunt krijgen he>?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:44 schreef Stormqueen het volgende:
tsja, er waren vruuger wel meer dingen anders, dat wil niet zeggen dat dat een goede reden is om het op die manier te blijven doen![]()
(En dat komt uit de mond van iemand die thuis wil bevallen, maar ik snap wel dat het voor een hoop mensen toch veel verschil kan maken)
Je weet wel dat dit een fabeltje is hè?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
je weet dat je thuis geen ruggenprik kunt krijgen he>?![]()
En even serieus; het is voor mij één van de redenen dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. de mogelijkheid tot pijnstilling; het feit dat er meteen medische hulp aanwezig is indien nodig etc. ik zou voor geen goud thuis willen bevallen ..
sterkte met bellen morgen kwak, het zal voor jou ook niet makkelijk zijn om haar nu te moeten bellen ..
Amen!quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je weet wel dat dit een fabeltje is hè?
Dat de anesthesist, gynaecoloog en de neonatoloog 's nachts ook gewoon thuis slapen over het algemeen en dat die dan van huis moeten komen. Er is wel een arts aanwezig, maar het hangt er echt vanaf hoe ver die arts is in het opleidingstraject of hij/zij zelfstandig dingen uit mag voeren bij spoed en vaak zat ook dat er artsen-niet-in-opleiding aanwezig zijn. Dan moet de gynaecoloog van huis komen om bijvoorbeeld een vacuum te doen. (heerlijk met zo'n door-de-war-slaaphoofddat dan weer wel. kopje koffie dokter? GRAAAAG dacht dat je het nóóit zou vragen
ik heb mn punten wel verdiend tijdens die stage hoor
![]()
)
Just saying hoor, ieder zn keus verder over plaats van bevalling, maar het direct medische hulp aanwezig is A) niet per se waar. B) is wel bewezen in onderzoeken etcetera dat het feit dat als er tools voorhanden zijn om mee in te grijpen ook betekent dat er sneller/eerder ingegrepen wordt. De stap naar een vacuum is dan lager, om het maar even zo te zeggen.
That having said, je bevalt het best daar waar je je veilig en ontspannen voelt, voor de een is dat thuis, voor de ander het ziekenhuis, voor een derde is het een of ander beekje in de bergen terwijl je man en kinderen naakt om je heen hupsen. Ieder zn ding
ruggeprikken waren er wel hoor. En echo's werden ook wel gemaakt. Niet vaak, maar je kon voor 500 gulden wel een pretecho laten maken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:40 schreef DJMO het volgende:
toen ik (bijna) zestien jaar geleden beviel van mijn dochter waren er nog geen pretecho's, ruggenprik werd niet eens besproken (weet niet eens of dat toen wel bestond) en die bevalling heb ik ook zonder kleerscheuren overleefd. Wat dat betreft moet ik die meneer gelijk geven; er is een hoop veranderd in de loop der jaren. vroeger deed je het gewoon en nu moet alles maar zo pijnloos mogelijk (en daar doe ik zelf vrolijk aan mee hoor)
Mag dat ook ja?!quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je weet wel dat dit een fabeltje is hè?
Dat de anesthesist, gynaecoloog en de neonatoloog 's nachts ook gewoon thuis slapen over het algemeen en dat die dan van huis moeten komen. Er is wel een arts aanwezig, maar het hangt er echt vanaf hoe ver die arts is in het opleidingstraject of hij/zij zelfstandig dingen uit mag voeren bij spoed en vaak zat ook dat er artsen-niet-in-opleiding aanwezig zijn. Dan moet de gynaecoloog van huis komen om bijvoorbeeld een vacuum te doen. (heerlijk met zo'n door-de-war-slaaphoofddat dan weer wel. kopje koffie dokter? GRAAAAG dacht dat je het nóóit zou vragen
ik heb mn punten wel verdiend tijdens die stage hoor
![]()
)
Just saying hoor, ieder zn keus verder over plaats van bevalling, maar het direct medische hulp aanwezig is A) niet per se waar. B) is wel bewezen in onderzoeken etcetera dat het feit dat als er tools voorhanden zijn om mee in te grijpen ook betekent dat er sneller/eerder ingegrepen wordt. De stap naar een vacuum is dan lager, om het maar even zo te zeggen.
That having said, je bevalt het best daar waar je je veilig en ontspannen voelt, voor de een is dat thuis, voor de ander het ziekenhuis, voor een derde is het een of ander beekje in de bergen terwijl je man en kinderen naakt om je heen hupsen. Ieder zn ding
Ja echt hoor, koffie halen, je inlezen op de webpagina wie welk specialisme heeft en daar een vraag over stellen "goh dokter hoe gaat zus en zo dan bij een vaginale stuit?"quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
Mag dat ook ja?!*in bevalplan schrijft*
Over de AIOS en ANIOS is inderdaad heel nadrukkelijk gepraat tijdens de presentaties. Zij doen eigenlijk de uitvoerende taak, behalve als er echt een gynaecoloog bij moet zijn. Dan komt die, maar moet wel opgeroepen worden. Voor een anesthesioloog rekenen ze ongeveer een half uur voor die tevoorschijn komt, tenzij hij/zij een spoed heeft. Dan heb je gewoon pech als er geen andere anesthesioloog in huis is.
Dat van die koffie ga ik onthouden. Die co-schap is alvast binnen
Wat ik er noooohquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:29 schreef Stormqueen het volgende:
volgens mij ken ik dat filmpje, vond het helemaal niet zo NOOOOH eigenlijk
Ja, nou wil ik dat filmpje zien ookquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat ik er noooohaan vond is dat die kop geboren wordt maar het lijf niet en dat het dan heul erg lang duurt voordat er wat gebeurd, die vrouw zegt vervolgens iets in de zin van eh help? En die man begint daarna aan die kop te sjorren op een manier waarvan ik denk huuuuuu Blijf Er Af!
quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, nou wil ik dat filmpje zien ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aste.disclaimer
^^ misschien had ik het geluk dat ik bij alledrie 's ochtends om negen uur in het ziekenhuis was en alles dus al aanwezig wasquote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aste.![]()
Sorry voor de late reactie maar Fok! knalt er hier steeds uit.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Oh bij jou ook dus xDquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Sorry voor de late reactie maar Fok! knalt er hier steeds uit..
Zeg dat.. Zeer frusterendquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:53 schreef mignonne het volgende:
Godsiedorrie, fok klapt er steeds uit
Poging 640...
hahaha ja SQ das waar en het is ook niet zo heel lang hoor als je zit te kijken, maar vooral de manier waarop er aan die kop werd getrokken dacht ik van jemig![]()
deze is het whiskers.
Deze is ook apart. Een onverwachte tweeling, thuis in een bad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aste.![]()
hoe die man aan dat hoofdje trektEn die vliegen meteen op die baby
![]()
Echt ieder zijn ding hoor, maar stiekem ben ik toch wel heel blij geweest met mijn spoedkeizersnede-steriele OK-ruggeprik-geen weëen-binnen 30 minuten een baby-bevalling in het ziekenhuis![]()
[..]Not my cup of tea.. Ik snap ook gelijk het NOOHHH moment van Mignonne.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aste.
Is er trouwens nog een verhoogd infectiegevaar voor moeder (en kind) door zo in een beek te bevallen? Lijkt me toch van wel..
Hier klapt FOK! er ook steeds uit.![]()
quote:
Oh god, dat filmpje heb ik gezien, ik vond het vreselijk met al die beestjes die dan tussen je benen rondzwemmenquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
voor een derde is het een of ander beekje in de bergen terwijl je man en kinderen naakt om je heen hupsen. Ieder zn ding
Ieuw? Whut?? IEUW?quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh god, dat filmpje heb ik gezien, ik vond het vreselijk met al die beestjes die dan tussen je benen rondzwemmen
Een ander vond het vast prachtig en mooi, ik moest vooral aan het urinebuisvisje denken
Candiruquote:
Maf he, dat eruit klappen de heel tijd? Lees er niks over terug verder ookquote:Op zaterdag 6 september 2014 23:28 schreef mignonne het volgende:
Jemigwatskeburt?
@Skittles:
Mja in dit geval wellicht wel? zij bevalt vlak boven het water, baby gaat, voor zover ik kan zien, met zn gezichtje inn het water en dan weer eruit. In theorie zou het dan kunnen dat het water in de longen krijgt. Van een badbevalling weet ik dat zolang je baby echt onder water is je wel wat tijd hebt voordat de ademprikkel echt komt. Hoef je ook geen 3 minuten mee te wachten natuurlijkbut still
Verder geen idee hoe schoon de omgeving daar is verder. En het lijkt me vooral ook vrij koud voor een kind? Tenzij gevoelstemp buiten 35 graden was, geen idee hoe warm het is daar.
Maar dit filmpje, feit dat t kind niet lijkt te spildraaien ook hmm. En hij/zij kwam er prima uit hoor, maar er was dus wel wat hulp voor nodig, dat is prima verder maar ik zou zelf geloof ik liever hebben dat iemand die weet wat ze doet het dan doet ipv zo aan die kop te sjorren
Ah well, ieder zn ding, maar met de vergaande medicalisering snap ik wel dat vrouwen zich radicaal de andere kant op bewegen. Een zelfde soort beweging neem je, welliswaar in het klein, nu ook waar in Nederland. Er is ondertussen voor bijna iedere dwarse scheet wel een medische indicatie te bedenken. Toch gek, hoe we in staat zij om zoiets natuurlijks als zwangerschap en geboorte zo klinisch te benaderen.
Dat zwemt voor ik weet vooral penissen inquote:
Gatverdammequote:Op zaterdag 6 september 2014 23:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Candiru![]()
Ja precies wat je dus in je uitgebreide post zegt zat ik ook al mee. Ook de open verbinding van vagina en dan stilstaand water.
Ze had ook gewoon lekker in het bad kunnen blijven zitten en dat bad bij die beek neerzetten
Brrrquote:Op zaterdag 6 september 2014 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zwemt voor ik weet vooral penissen in
Ik zit nu dus in een whatsappgroepje met mijn 5 ex-zwangere collega's en nu gaat het daar alleen nog maar over baby's. Ook enorm geduld-tergendquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:58 schreef kwakz0r het volgende:
Hier ook. Grrrrr.
Ik ben echt verliefd op de baby van mijn voormalig medezwangere vriendinnetjeik wil dr in t echt zien en ik wil mijn baby ook!!! Maar hij moet nog even afbakken...
Ik heb bij A tig uur onder de douche gezeten, eerst thuis en later in het ziekenhuis. Bij E. Wilde ik dat weer, ik gingn naar het toilet want hmpf wel of geen gebroken vliezen? T was niet heel duidelijk, wee, nog een wee, okay wel duss. Even douchen en na vijf minuten werd het al zo heftig dat ik B. Geroepen heb, dat duurde ruim 5 minuten voorrdat hij reageerde, verder met douchen, kwartier later dacht ik van wat duurt dat nou lang joh?? Douche uit, hoor ik gesnurk van boven komen, was ie weer in slaap gevallen. Trap op gestrompeld, wakker gemaakt, vk laten bellen en op de wc gaan zitten want k moest plassen. Vervolgens kwam ik ^&$*) die wc niet meer af want iedere keer als ik rechtop wilde gaan zitten om overeind te komen kreeg ik een weequote:Op zaterdag 6 september 2014 23:50 schreef Vlindur het volgende:
Ik kon de weeën bij Jelte in bad al niet eens opvangen. Dat lukte alleen op m'n rechterzijde, maar dan verzoop ik steeds half![]()
![]()
Maar weer weer lekker in het ziekenhuisbed aan de reling gehangen en Johan z'n handen fijn geknepen
In slaap vallenquote:Op zondag 7 september 2014 00:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb bij A tig uur onder de douche gezeten, eerst thuis en later in het ziekenhuis. Bij E. Wilde ik dat weer, ik gingn naar het toilet want hmpf wel of geen gebroken vliezen? T was niet heel duidelijk, wee, nog een wee, okay wel duss. Even douchen en na vijf minuten werd het al zo heftig dat ik B. Geroepen heb, dat duurde ruim 5 minuten voorrdat hij reageerde, verder met douchen, kwartier later dacht ik van wat duurt dat nou lang joh?? Douche uit, hoor ik gesnurk van boven komen, was ie weer in slaap gevallen. Trap op gestrompeld, wakker gemaakt, vk laten bellen en op de wc gaan zitten want k moest plassen. Vervolgens kwam ik ^&$*) die wc niet meer af want iedere keer als ik rechtop wilde gaan zitten om overeind te komen kreeg ik een weeze kwamen achter elkaar door en de vk en B. Stonden maar voor de deur te wachten tot ik 'klaar' was en ik kon niet aangeven dat ze me ff moesten helpen met van die stomme plee afkomen
echt wat een stomme situatie was dat zeg
ik lig inmiddels in bedquote:Op zondag 7 september 2014 00:16 schreef Vlindur het volgende:
Waarom ben jij eigenlijk nog wakker? Ik moet naar bed, maar lig hier best lekker zo languit op de bank
J. is naast me ook aan het werk, dus dan blijft ook wat makkelijk liggen
Wij zijn ook avondmensen, maar ik heb morgen ochtenddienst bij de kinderenquote:Op zondag 7 september 2014 00:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik lig inmiddels in bedga nu slapen, ik ben een avond/nachtmens, dit is redelijk bijtijds voor mijn doen.
Bij Y heb ik ook de (rug) weeën grotendeels opgevangen onder de douche. Dat vond ik het enige nadeel van inleiden. Ik kon niet meer douchenquote:Op zondag 7 september 2014 00:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb bij A tig uur onder de douche gezeten, eerst thuis en later in het ziekenhuis.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:58 schreef AwayTL het volgende:
Juiiist die filmpjes laat ik lekker voor wat het is.
Bevallen in het ziekenhuis lijkt mij zo extreem niks he. Onbekende omgeving, 100 mensen aanwezig waarvan er telkens nieuwe wat vinden van alles. Maar aan de andere kant, als de vorige keer niet zo snel ging zou ik wellicht anders piepen. Heb zelfs in die periode gezegd: 'pf ja jezus ik snap wel dat vrouwen voor pijnstilling kiezen, dit kan ik niet hoor'.
Daarvoor dacht ik kennelijk: 'aah t is maar pijn, dat doe k ff'![]()
Nu 'moet' ik nog steeds naar het ziekenhuis. Maar zolang ze alleen met de vage reden V was te klein aankomen, kunnen ze mooi de pot op.
Ik ging naar het ziekenhuis omdat mijn thuisbevalling niet opschoot en ik na 12 uur en 1cm toch een ruggenprik wilde.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:58 schreef AwayTL het volgende:
Juiiist die filmpjes laat ik lekker voor wat het is.
Bevallen in het ziekenhuis lijkt mij zo extreem niks he. Onbekende omgeving, 100 mensen aanwezig waarvan er telkens nieuwe wat vinden van alles. Maar aan de andere kant, als de vorige keer niet zo snel ging zou ik wellicht anders piepen. Heb zelfs in die periode gezegd: 'pf ja jezus ik snap wel dat vrouwen voor pijnstilling kiezen, dit kan ik niet hoor'.
Daarvoor dacht ik kennelijk: 'aah t is maar pijn, dat doe k ff'![]()
Nu 'moet' ik nog steeds naar het ziekenhuis. Maar zolang ze alleen met de vage reden V was te klein aankomen, kunnen ze mooi de pot op.
quote:Op zondag 7 september 2014 09:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Rady klusheldwat een energie heb je!
Loj 35 weken, en die laatste 5 komen gewoon goed hoor
Helio 30 weken, die voelt wel als mijlpaal inderdaad! En de collega's negeer ik maar een beetje
omdat ik me niet zo denderend voel de laatste dagen.
Wij zijn afgelopen week wezen kijken bij een tof nieuwbouwproject hier in de stad en nu ben ik verliefd op een huis maar bang voor alle financiele- verhuis- en klusdingen die erbij zullen gaan horen. Hele enge hormonale nachtmerrie er over gehaddus vandaag alles maar eens rustig laten bezinken. Lekkere tijd ook om dat soort dingen te gaan overwegen
. Hoogzwanger en vol hormonen. Hmpf.
ik zou met korte en lange mouw meenemen. tenzij er een hittegolf uitbreekt in oktober heb je weinig aan mouwloosquote:Op zondag 7 september 2014 10:30 schreef Hilmo het volgende:
Oh ja, vraagje voor de september/oktober bevallersWat voor soort rompertjes nemen jullie mee in de vluchttas? Lange mouw, korte mouw of geen mouw.
Ik raak echt zo in de war van die kleertjes en de maten die niet kloppen en heb echt totaal geen idee wat een baby aan moet![]()
Van sommige kleertjes heb ik echt zoiets van moet daar wat onder/overheen, kan dat om te slapen, wat moet je in een slaapzakje aandoen
met lange mouwen zit je in t begin altijd goed, ongeacht seizoen.quote:Op zondag 7 september 2014 10:30 schreef Hilmo het volgende:
Oh ja, vraagje voor de september/oktober bevallersWat voor soort rompertjes nemen jullie mee in de vluchttas? Lange mouw, korte mouw of geen mouw.
Ik raak echt zo in de war van die kleertjes en de maten die niet kloppen en heb echt totaal geen idee wat een baby aan moet![]()
Van sommige kleertjes heb ik echt zoiets van moet daar wat onder/overheen, kan dat om te slapen, wat moet je in een slaapzakje aandoen
ja joh, hij hoeft niet op kooktemperatuur te komen hequote:Op zondag 7 september 2014 10:53 schreef Hilmo het volgende:
OKe checklange mouwen.
Ga ik meteen pakken. Jasje hebben we niet aangeschaft, wel zo'n berenpakje (maar te groot, maat 62) en wikkeldekens, die ook in de maxi cosi kunnen. Met extra dekentje eventueel is dat wel genoeg toch?
ja s genoeg.quote:Op zondag 7 september 2014 10:53 schreef Hilmo het volgende:
OKe checklange mouwen.
Ga ik meteen pakken. Jasje hebben we niet aangeschaft, wel zo'n berenpakje (maar te groot, maat 62, dus lijkt me niet handig voor meteen na de bevalling) en wikkeldekens, die ook in de maxi cosi kunnen. Met extra dekentje eventueel is dat wel genoeg toch?
Beetje afhankelijk van temperatuur in huis, temperatuur in oktober en hoe goed Henka zichzelf warm kan houden (je kreeg waarsch geen kleine baby, dus lijkt me geen probleem), lijkt me dat met veel vervoeren in een doek en het slapen wel goed hoor. Zou zelf wel voor rompers met mouwen zijn gegaan, maar die centimeter extra stof doet t um nou ook nietquote:Op zondag 7 september 2014 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik héb niet eens lange mouwen rompers omdat ik van zoveel jonge mama's hier hoorde dat die dingen kut zijn![]()
Ik dacht dus aan: mouwloze romper (=ondergoed), pakje of longsleeve+broekje en ik heb een ziphoodie voor als t ziekenhuis wordt. En een voetenzak voor de maxi cosi.
Van stoken op slaapkamers ben ik geen fan, maar ik hoor wel wat de kraamhulp wil. Heb ook nog een fluffy newborn slaapzak met lange mouw liggen.
ik heb idd een flinke stapel wikkeldoekenquote:Op zondag 7 september 2014 10:57 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van temperatuur in huis, temperatuur in oktober en hoe goed Henka zichzelf warm kan houden (je kreeg waarsch geen kleine baby, dus lijkt me geen probleem), lijkt me dat met veel vervoeren in een doek en het slapen wel goed hoor. Zou zelf wel voor rompers met mouwen zijn gegaan, maar die centimeter extra stof doet t um nou ook niet.
quote:Op zondag 7 september 2014 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb idd een flinke stapel wikkeldoekenen ik bedenk me net dat ik wel vier rompers met korte mouw en drie hysterische met lange mouw heb trouwens.
Ja, want nu ga ik natuurlijk acuut weer twijfelenals het zkh wordt neem ik die met korte mouw wel mee, dat zijn ook overslagrompers, die schijnen handig ?
ik vind overslagrompers en jasjes juist enorme ondingenquote:Op zondag 7 september 2014 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb idd een flinke stapel wikkeldoekenen ik bedenk me net dat ik wel vier rompers met korte mouw en drie hysterische met lange mouw heb trouwens.
Ja, want nu ga ik natuurlijk acuut weer twijfelenals het zkh wordt neem ik die met korte mouw wel mee, dat zijn ook overslagrompers, die schijnen handig ?
ik denk dat ik de eerste keer ook sta te huilen aan de commodequote:Op zondag 7 september 2014 11:05 schreef AwayTL het volgende:
[..]overslag is wel handig. Daar kan je een kindje inrollen ipv de armpjes een beetje dubbel te doen om ze door het mouwtje te krijgen.
Mijn vriend snapte overigens niks van die overslag rompers.
oh, dan komt t vast goedquote:Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef AwayTL het volgende:
En na 3 keer aankleden denk je al: ' ooh die kleintjes zijn best flexibel, dat gaat allemaal wel goed als ik het armpje zo aandruk'.
Dat wielbelhoofd zie ik nog wel een beetje tegenop. Zo niet meer gewend!
quote:Op zondag 7 september 2014 11:20 schreef AwayTL het volgende:
2 rompers over elkaar?succes
.
De meeste warmte verliezen ze toch via het hoofd en de voetjes. Denk dat zolang ze niet op de tocht liggen. Lekker worden vervoerd in een doek het wel goed komt.
V had moeite met zichzelf warm houden, dus die had wat meer laagjes aan.
zo had ik het inderdaad ook ongeveer begrepenquote:Op zondag 7 september 2014 11:23 schreef Dyre het volgende:
Ik vind zelf overslagrompers en -truitjes héél erg fijn. Je hoeft niets over het hoofdje te trekken en dat is vooral bij die hele kleine frummels met die elastieke nekjes wel prettig
Als ik een truitje met lange mouwtjes aan doe, dan een romper met korte mouwtjes eronder.
Doe ik een shirtje met korte mouwen aan, dan een romper met lange mouwen eronder.
(het kan zo makkelijk zijn soms)
2 Rompers over elkaar wordt een nachtmerrie. En een romper met lange mouwen + een truitje met lange mouwen is een hoop gefriemel en gefrot
Ja, in de winter, als je een pasgeboren babytje hebt, kan ik me voorstellen dat je ook een rompertje met lange mouw doet in een slaappakje.quote:Op zondag 7 september 2014 11:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]oh haha. Maar een mouwloos rompertje doe je wel onder zo'n slaappakje toch?
Hier ook hoorquote:Op zondag 7 september 2014 11:26 schreef Dyre het volgende:
Overigens, 'slaappakjes' heb ik nooit zo begrepen? Onze baby sliep gewoon in de kleertjes die ze overdag aanhad. Waarom zou je ze voor de nacht andere kleren aandoen? (ze liggen overdag net zo lang in bed als 's nachts)
oh maar ik was ook niet van plan baby om te kleden hoorquote:Op zondag 7 september 2014 11:26 schreef Dyre het volgende:
Overigens, 'slaappakjes' heb ik nooit zo begrepen? Onze baby sliep gewoon in de kleertjes die ze overdag aanhad. Waarom zou je ze voor de nacht andere kleren aandoen? (ze liggen overdag net zo lang in bed als 's nachts)
Zo'n onesie? Heeft V niet aangehad. Zag er niet uit. Een wormpje in een oversized pakjequote:Op zondag 7 september 2014 11:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]oh haha. Maar een mouwloos rompertje doe je wel onder zo'n slaappakje toch?
jumpsuit!quote:Op zondag 7 september 2014 11:29 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh maar ik was ook niet van plan baby om te kleden hoorals ik de hele dag horizontaal lig doe ik immers ook geen jeans aan. Ik zeg meer slaappakje om aan te geven wat ik bedoel, zo'n ding met voetjes en hysterische all-over prints en duizend drukknoopjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |