abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144204838

Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?

Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 05-09-2014 21:22:52 ]
Spoilers!
pi_144204959
Laatste vragen uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren op aanraden van andere fokkers vlekkencoating/nicotinespray bij de Action gezocht. Ik kon alleen Spectrum vlekken coating vinden:

[ afbeelding ]

Op de bus staat: voor het isoleren van vochtvlekken in pleisterwerk en in ondergronden van hout en beton. Overlakbaar met alle alkyd en watergedragen acrylaatlakken.

Kan ik dit spul gebruiken voor mijn plafond dat gesausd gaat worden? Ik ben bang van niet maar ik hoop dat iemand een andere ervaring heeft ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand waar ik een soort rubberen of piepschuim klemmetje kan vinden om de deur op een kier te houden? Ik meen me te herinneren dat er een soort hoefijzervormige dingen bestaan.

Iets anders is ook prima, zo lang mijn deur maar op een kiertje blijft staan zonder een deurstop te gebruiken.
Spoilers!
pi_144205894
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144207206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook _O_
Spoilers!
pi_144243446
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:32:46 #6
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144246789
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
Slotspray al geprobeerd neem ik aan? :)
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_144247435
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:32 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Slotspray al geprobeerd neem ik aan? :)
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:02:57 #8
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144247664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_144248836
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook _O_
Geen probleem :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144249552
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:02 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:04:04 #11
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144249580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:03 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
O+
pi_144249672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:04 schreef Saisai het volgende:

[..]

Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:14:18 #13
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144250139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:05 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
O+
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:28:54 #14
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144347639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.

Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144352280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:28 schreef BartNH het volgende:

[..]

Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.

Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:53:08 #16
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144352405
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gelukkig is de deur nog wel open te doen,
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:
Hopelijk kan de deur nog wel open,
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144356871
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:

[..]

Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
Schild eraf, bahco oid op de cilinder en "knak"

Gaat verbazend makkelijk :Y

c_/
met een koekje
pi_144367691
De sleutel is afgebroken, de cilinder kan er nog steeds niet uit... Dus als we nieuwe cilinders hebben maar even gaan broeden op plan B.
  zondag 21 september 2014 @ 13:13:06 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_144749271
Mijn douchekophouder is afgebroken ;(

En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkante :') Alle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
  zondag 21 september 2014 @ 18:32:51 #20
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144761820
Waarom haal je niet gewoon een nieuwe stang met bevestiging?
O+
pi_144763150
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....

Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Laat die handjes wapperen!
pi_144774255
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:

Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
En waar gaat erasmo deze nieuwe douche kop aan ophangen dan?

Edit: inclusief stang zijn ze er voor dat beetje idd zie ik.
pi_144779645
Wel even op letten dat je een renovatieset neemt. Hiermee kun je de oude gaten gebruiken.
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 19:50:31 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_144867263
Is het mogelijk groothoek scharnieren te monteren in de gaten van gewone scharnieren in een keuken? Of moet je dan nieuwe gaten frezen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 24 september 2014 @ 21:13:29 #25
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_144871420
Zijn dezelfde maten ;)
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_144883964

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.

Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.

Groet Gaby
pi_144884372
ben er achter dat het een veerregel/z profiel heet.. ik zoek verder..

Iemand ervaring met zn oplossing?
  Moderator donderdag 25 september 2014 @ 14:04:52 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_144891242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zijn dezelfde maten ;)
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...

"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_144896632
Pff, wie o wie kan mij helpen! We zijn net verhuisd en nu onze nieuwe woning aan het "verbouwen". Tussen haakjes omdat we zelf niet echt klussers zijn. Ik doe mijn best! :) Nu hebben we besloten om de het stucwerk te laten doen.. maar de voorbereidingen wel zelf. A.s. woensdag komt de stukadoor en daarvoor moeten we alles startklaar hebben.. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

Ik heb al zitten googelen en kom dan op dit soort websites:
http://stukadoors.com/vragen/hoe-wordt-oud-stucwerk-verwijderd/

Maar ik wil liever zelf doen om geld te besparen.
  PR/Manusje van alles donderdag 25 september 2014 @ 16:55:39 #30
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144896659
Plaats eerst eens fotos van de muren. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144896959
Ik maak straks even goeie foto's van de muren en zal ze hier toevoegen.. Ben benieuwd naar jullie adviezen. :)
  donderdag 25 september 2014 @ 22:40:51 #32
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_144908888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...

"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
[jambers stem]
Overdag is hij keuken agrariër
Maar 's avonds veranderd hij in een hamer-fetisjist
[/jambers stem]
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_145011597
Twee vraagjes:

Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:

Wat zijn het en moet ik ze bewaren?

Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:

Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:

Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 10:51:03 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_145011911
Antwoord op je eerste vraag:dat zijn pennen om de trommel van een wasmachine vast te zetten/ in transportstand te zetten.
Tweede vraag: geen idee, vraag het de ikea, neem wel alle maten mee, anders kan de ikea je vraag ook niet beantwoorden.
Derde vraag: ja, die verlopen zijn er, kijk even op bijv warmteservice .nl , overweeg evt om de flexibele slang ook te vervangen. Die ziet er redelijk "op" uit.
pi_145012217
Oh ja, voor de trommel natuurlijk. Maar welke pennen zouden bij mijn huidige machine horen? Tegenwoordig label ik dingen die ik bij apparaten krijg ;)

Over het vervangen van de slang had ik ook al gedacht. Echter loop de slang naar rechts boven een keukenkastje langs en gaat dan de muur in om nog een kleine meter boven het plafond van het toilet door te gaan voor hij bij de pijp op het dak uitkomt:
Spoilers!
pi_145015869
Ik heb het met hout gedaan, zie foto. Is weliswaar niet zwevend, maar de druk wordt nu gelijkmatig verdeeld waardoor je vloer niet meer hoort kraken als je boven loopt.
Even wat uurtjes kwijt maar een relatief goedkope oplossing

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:39 schreef geeb het volgende:
[ afbeelding ]

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.

Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.

Groet Gaby

[ Bericht 9% gewijzigd door StretchingKoala op 29-09-2014 13:05:23 ]
I am a Koala who Stretches :P
pi_145017205
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.

Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_145023040
Ik denk dat dat wel mag, maar denk je wel aan een drainmogelijkheid van de leiding ivm vorst?
Supra Groningam Nihil
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 19:02:09 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145027912
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.

Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
Zou niet weten waarom niet; hou er wel rekening mee dat je jou buitenkraan vorstvrij moet zien te houden; dus ergens moet je een aftap punt plaatsen om de leiding leeg te drainen.
  maandag 29 september 2014 @ 21:14:59 #40
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145033240
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee vraagjes:

Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:
[ link | afbeelding ]
Wat zijn het en moet ik ze bewaren?

Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:
[ link | afbeelding ]

Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:
[ afbeelding ]

Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan ;)

Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent? :@
O+
pi_145033780
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan ;)

Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent? :@
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.

Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 21:49:15 #42
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145034752
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.

Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.

En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats.. :')
O+
pi_145035207
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:49 schreef Saisai het volgende:

[..]

wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.

En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats.. :')
Geld boeit niet heel erg. Maar ik ga niet te veel spenderen omdat we hier binnen een paar jaar weg willen.

Waar ik wel gebrek aan heb is lichamelijke energie door een chronische ziekte. Ik moet goed kiezen waar ik wel en waar ik geen energie in steek. Hence, geen tegelverf ;)
En wel een nieuwe afzuigkap want minder vet in de keuken is minder intensief schoonmaken en meer energie over :Y
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 22:00:45 #44
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145035272
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
O+
pi_145035408
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip :')
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 22:04:19 #46
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145035444
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip :')
Vast ooit wel weer! :')
O+
pi_145035860
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 22:00 schreef Saisai het volgende:
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.

Hij heeft ook 3 standen en een lampje :s)
Spoilers!
pi_145036016
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:

ik zou een tyleen slang pakken: veilig en vriest ook niet zomaar kapot ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 29 september 2014 @ 22:26:06 #49
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145036442
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.

Hij heeft ook 3 standen en een lampje :s)
Dat is wel heel hip inderdaad ;) :+
O+
pi_145044062
Bedankt voor de tips jongens, dan kan ik dit klusje eerdaags klaren. Aftapkraantje is reeds aanwezig, dus dat gaat helemaal goedkomen :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_145068229
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...

Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.

Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
pi_145086157
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
pi_145088513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:52 schreef Gwywen het volgende:
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Supra Groningam Nihil
pi_145089600
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:48 schreef Gieliovd het volgende:
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...

Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.

Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.

Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145121340
quote:
3s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:

[..]

Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.

Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:47:57 #56
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145136255
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
pi_145148121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.
[ afbeelding ]
Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
Waarschijnlijk is het stopje door het gat heen gesleten. Als het alleen een simpele koudwaterkraan is zou ik hem vervangen.
Als je nieuwsgierig bent zou je eerst de afsluiter los kunnen draaien. Hiervoor draai je de moer onder de draaiknop los. WEL EERST HET WATER AFSLUITEN!!!
Supra Groningam Nihil
pi_145148251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
pi_145149271
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
Dat was nou juist de vraag niet geloof ik :D.
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.

Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:53:41 #60
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145154625
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat was nou juist de vraag niet geloof ik :D.
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.

Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Het grootste raam is ongeveer 95cm bij 120cm. Dit is wel een klapraam. De rest is allemaal kleiner.

Naar ik begrepen heb wordt het bij de 4/*/4 optie glas van het merk Schouten: http://www.scheuten.nl/?wpdmact=process&did=Ny5ob3RsaW5r Aan de hand van de productinformatie zou ik zeggen dat dit merk uberhaupt alleen maar de 4/*/4 opties heeft.
pi_145154669
4#5 of 4#4 is op grote ruiten beter, minder trillingen door verschil glas dikte.
pi_145158403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.

Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.

En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.

Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
pi_145184410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.

En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.

Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
Massief koper heeft iets minder weerstand bij dezelfde dikte, dus kun je grotere afstanden overbruggen zonder kwaliteitsverlies, maar dat is in dit geval geen issue als je speakers van 4 ohm of meer. Wel is het magnetisch veld anders dan om een meerdradige kabel, maar dat zul je niet horen. Weerstand is waar het om gaat, en dat is vooral een kwestie van dikte. Ook je wandcontact zal wat extra weerstand geven. Maak beide verbindingen wel precies even lang, en zorg dat er geen stuk kabel opgerold ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145184695
Oké dan neem ik het niet zo nauw meer. Ff kijken waar ik aan kan komen en wat ik ga doen.

Moet toch nog een order plaatsen met schakelmateriaal wat ik was vergeten :')
pi_145303136
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.

Iemand die mij kan helpen?
pi_145304309
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.

Iemand die mij kan helpen?
[ afbeelding ]
Metaalverf doet de truc. Kunt het ook spuiten, zou mooier zijn.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:37:14 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145307343
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:

Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:52:20 #68
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_145308002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
Je hoeft je hele huis ook niet te vervangen. Ontkalken kan maar is lastiger dan de hele kraan vervangen. Je kan ook de kraan vervangen en dan deze ontkalken als reserve. Persoonlijk koop ik goedkope merken, die gaan net zo lang mee en vervangen is dan minder pijnlijk (in de portemonnee).
pi_145321455
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Mijn douchekophouder is afgebroken ;(

[ afbeelding ]

En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkante :') Alle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
Mijn ervaring is dat je bij grohe via de mail aan de hand van een meegestuurde foto heel vaak vervangende onderdelen kunt opvragen. Dat scheelt nogal wat geld.

Heb dat nu al 3x gedaan met spullen van grohe en telkens verrassen ze me weer met hun reactie snelheid en beschikbare reserve onderdelen.

• nieuwe bevestiging van douchestang (gratis want nog geen 2 jaar oud, binnen een week geregeld)
• handleiding en afdichtingrubber van eengreepsmengbadkraan (mooi woord) uit 2001 ofzo (5 euro, ook binnen een week)
• 2 rozetten voor douchekraan (weet prijs niet meer, maar ook snel geregeld)
Supra Groningam Nihil
pi_145595354
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.

Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.

Iemand tips om dit op te lossen?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:51:04 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_145598443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:52 schreef philipnorth het volgende:
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.

Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.

Iemand tips om dit op te lossen?
Onmiddellijk een wietplantage aanleggen! gratis stroom! :+

(sorry, geen idee, nog nooit van gehoord... lijkt eerder op een kapotte schakelaar die terug 'valt' in de aan-stand)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:00:59 #72
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145600753
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
pi_145601129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef Barrah het volgende:
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
Nee, ook wel aan gedacht maar aangezien wij de eerste bewoners zijn kan ik dat wel uitsluiten iig. :)
pi_145724138
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
pi_145732142
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
pi_145732306
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
In de lengte uitrachelen, h.o.h. 30cm. De platen zijn 60 breed, dan zit het raakvlak dus òp een rachel. Vierkant hoeft dus niet.

Of raggel,... Dat weet ik nooit :P die dingen van 22x50

c_/
met een koekje
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 14:03:17 #77
Toezicht is gezond!
pi_145732489
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:

Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_145732521
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:14:50 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145732904
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
Stop met carpoolen met Uri Geller?
censuur :O
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 14:58:26 #80
Toezicht is gezond!
pi_145734536
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
Wel speciale stucplaten pakken he :Y En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
pi_145735243
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wel speciale stucplaten pakken he :Y En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 15:33:40 #82
Toezicht is gezond!
pi_145735787
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
pi_145737023
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
Voor het plafond bedoel je?

Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:48:16 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145738999
Muren moeten dikker zijn om te voorkomen dat je er al te snel een deuk in stoot. Nu is 12,5 mm natuurlijk nog dun, ik zou het geen "muur" durven noemen, misschien hooguit een wandje.
Plafondplaten zijn dunner, lichter, en daarmee makkelijker te plaatsen.
censuur :O
pi_145739394
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen :Y

c_/
met een koekje
pi_145772582
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:23:38 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_145772703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Een sorteerbakje :?
Don't let my username fool you...
pi_145773413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Een sorteerbakje :?
Bijna. Even kijken hoor..

Zoiets: http://www.varo.com/data/(...)height=490&width=490

/edit
Gevonden: https://www.conrad.nl/nl/(...)x-136-mm-816542.html
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:12:22 #89
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145774580
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:57 schreef koffielepel het volgende:
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen :Y

c_/
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:35:40 #90
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145835945
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
pi_145837915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
http://www.fami.nl/produc(...)500-650-1000mmh.html ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_145839243
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef dragonrider het volgende:
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.

Teveel kracht nodig? Dan armatuur controleren.
pi_145843278
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Voor het plafond bedoel je?

Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deetch op 23-10-2014 09:15:46 ]
Supra Groningam Nihil
pi_145844166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:12 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.
pi_145844318
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:00 schreef Deetch het volgende:

[..]

Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.

Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.

Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
pi_145844715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef tiho1 het volgende:

[..]

En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.

Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.

Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic ;)

En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
pi_145846282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:18 schreef Puala het volgende:

[..]

De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic ;)

En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Supra Groningam Nihil
pi_145846302
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Fijne constatering :Y Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.
pi_145846421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Fijne constatering :Y Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
Supra Groningam Nihil
pi_145846761
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:24 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 2)

Dat heb ik ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')