quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren op aanraden van andere fokkers vlekkencoating/nicotinespray bij de Action gezocht. Ik kon alleen Spectrum vlekken coating vinden:
[ afbeelding ]
Op de bus staat: voor het isoleren van vochtvlekken in pleisterwerk en in ondergronden van hout en beton. Overlakbaar met alle alkyd en watergedragen acrylaatlakken.
Kan ik dit spul gebruiken voor mijn plafond dat gesausd gaat worden? Ik ben bang van niet maar ik hoop dat iemand een andere ervaring heeft
quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand waar ik een soort rubberen of piepschuim klemmetje kan vinden om de deur op een kier te houden? Ik meen me te herinneren dat er een soort hoefijzervormige dingen bestaan.
Iets anders is ook prima, zo lang mijn deur maar op een kiertje blijft staan zonder een deurstop te gebruiken.
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ookquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
Slotspray al geprobeerd neem ik aan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Slotspray al geprobeerd neem ik aan?
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
Geen probleemquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Je kunt de cilinder gewoon vervangen hequote:Op zaterdag 6 september 2014 20:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:04 schreef Saisai het volgende:
[..]
Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:28 schreef BartNH het volgende:
[..]
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.
Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gelukkig is de deur nog wel open te doen,
quote:
Schild eraf, bahco oid op de cilinder en "knak"quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
En waar gaat erasmo deze nieuwe douche kop aan ophangen dan?quote:Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....
Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...quote:Op woensdag 24 september 2014 21:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zijn dezelfde maten![]()
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
[jambers stem]quote:Op donderdag 25 september 2014 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...
"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
quote:Op donderdag 25 september 2014 09:39 schreef geeb het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.
Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.
Groet Gaby
Zou niet weten waarom niet; hou er wel rekening mee dat je jou buitenkraan vorstvrij moet zien te houden; dus ergens moet je een aftap punt plaatsen om de leiding leeg te drainen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.
Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de panquote:Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee vraagjes:
Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:
[ link | afbeelding ]
Wat zijn het en moet ik ze bewaren?
Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:
[ link | afbeelding ]
Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:
[ afbeelding ]
Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.quote:Op maandag 29 september 2014 21:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan
Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent?
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.
Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
Geld boeit niet heel erg. Maar ik ga niet te veel spenderen omdat we hier binnen een paar jaar weg willen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.
En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats..
Vast ooit wel weer!quote:Op maandag 29 september 2014 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.quote:Op maandag 29 september 2014 22:00 schreef Saisai het volgende:
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
ik zou een tyleen slang pakken: veilig en vriest ook niet zomaar kapotquote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.
Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
Dat is wel heel hip inderdaadquote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.
Hij heeft ook 3 standen en een lampje![]()
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:52 schreef Gwywen het volgende:
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:48 schreef Gieliovd het volgende:
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...
Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.
Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Waarschijnlijk is het stopje door het gat heen gesleten. Als het alleen een simpele koudwaterkraan is zou ik hem vervangen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.
[ afbeelding ]
Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
Dat was nou juist de vraag niet geloof ikquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
Het grootste raam is ongeveer 95cm bij 120cm. Dit is wel een klapraam. De rest is allemaal kleiner.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat was nou juist de vraag niet geloof ik.
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.
Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.
Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Massief koper heeft iets minder weerstand bij dezelfde dikte, dus kun je grotere afstanden overbruggen zonder kwaliteitsverlies, maar dat is in dit geval geen issue als je speakers van 4 ohm of meer. Wel is het magnetisch veld anders dan om een meerdradige kabel, maar dat zul je niet horen. Weerstand is waar het om gaat, en dat is vooral een kwestie van dikte. Ook je wandcontact zal wat extra weerstand geven. Maak beide verbindingen wel precies even lang, en zorg dat er geen stuk kabel opgerold ligt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.
En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.
Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
Metaalverf doet de truc. Kunt het ook spuiten, zou mooier zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.
Iemand die mij kan helpen?
[ afbeelding ]
Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,quote:Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....
Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Je hoeft je hele huis ook niet te vervangen. Ontkalken kan maar is lastiger dan de hele kraan vervangen. Je kan ook de kraan vervangen en dan deze ontkalken als reserve. Persoonlijk koop ik goedkope merken, die gaan net zo lang mee en vervangen is dan minder pijnlijk (in de portemonnee).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
Mijn ervaring is dat je bij grohe via de mail aan de hand van een meegestuurde foto heel vaak vervangende onderdelen kunt opvragen. Dat scheelt nogal wat geld.quote:Op zondag 21 september 2014 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Mijn douchekophouder is afgebroken![]()
[ afbeelding ]
En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkanteAlle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
Onmiddellijk een wietplantage aanleggen! gratis stroom!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:52 schreef philipnorth het volgende:
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.
Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.
Iemand tips om dit op te lossen?
Nee, ook wel aan gedacht maar aangezien wij de eerste bewoners zijn kan ik dat wel uitsluiten iig.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef Barrah het volgende:
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
In de lengte uitrachelen, h.o.h. 30cm. De platen zijn 60 breed, dan zit het raakvlak dus òp een rachel. Vierkant hoeft dus niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Stop met carpoolen met Uri Geller?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
Wel speciale stucplaten pakken hequote:Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wel speciale stucplaten pakken heEn inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
Voor het plafond bedoel je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
Een sorteerbakjequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Bijna. Even kijken hoor..quote:
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:57 schreef koffielepel het volgende:
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen
http://www.fami.nl/produc(...)500-650-1000mmh.htmlquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef dragonrider het volgende:
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor het plafond bedoel je?
Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:12 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topicquote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.
Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.
Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:18 schreef Puala het volgende:
[..]
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic![]()
En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
Fijne constateringquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Fijne constateringOplossingen heb ik meer aan zegmaar.
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 2)quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |