IS is relatief klein toch? Vorige maand was er een lid van de Tweede Kamer bij K&B die vertelde dat IS of ISIS maximaal 10.000 mensen zijn maar dat propaganda en angst de voornaamste drijfveer zijn voor de chaos die ze creëren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:55 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wel zwak dit eigenlijk. Er is een humanitaire ramp in Irak. Je kan het vergelijken met de tweede wereld oorlog. Bij dit soort situaties kan je niet vanaf de zijlijn toekijken en genocide laten toestaan.
Sinds de Syrische opstand zijn in Syrië
alleen al 200k+ mensen vermoord(niet allemaal door ISIS) en daarnaast ook grote getallen in Irak. Door hier niks aan te doen zullen landen er om heen het heel snel gaan merken. Ik zou niet gek opkijken dat het westen het op een gegeven moment het ook zou merken. Niet alleen omdat ze hierdoor een basis hebben om mensen te trainen, maar denk ook aan de vele vluchtelingen.
Ik vind het daarom een te populistische antwoord, waar je eigenlijk niet verder kijkt dan nu.
Je mag volgens de wet toch überhaupt niet roken onder de achttien?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef Saind het volgende:
Op mijn oude middelbare school mag je tegenwoordig alleen nog roken als je 16 bent en toestemming van je ouders hebt. Krijg je een "rookpasje"
De jeugd van tegenwoordig wordt echt verkankerd
Hoe gaan ze dat handhaven dan als je buiten de schoolmuur staat?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef Saind het volgende:
Op mijn oude middelbare school mag je tegenwoordig alleen nog roken als je 16 bent en toestemming van je ouders hebt. Krijg je een "rookpasje"
hahahhahahahah watquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef Saind het volgende:
Oh da's waar ja, zal het wel naar 18 zijn gegaanquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag volgens de wet toch überhaupt niet roken onder de achttien?
nee nee tijdens pauzes mag je niet weg tenzij je erna een tussenuur hebtquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat handhaven dan als je buiten de schoolmuur staat?
Bij ons hingen ze briefjes op bij de deur. Als spijbelen verstoppen in wc tot 5 min na de bel, dan naar het briefje sluipen, je naam doorkrassen en met SWAG de deur uit.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het had wel wat. In dat boek werd gezet wie er niet was, wie er te laat was enzo. Beetje zoals het grote boek van Sinterklaas. Heb het zelf nooit hoeven doen gelukkig, want oh wee als je het ergens vergat.
Jouw school was in feite een soort internaat begrijp ik.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:55 schreef Saind het volgende:
[..]
nee nee tijdens pauzes mag je niet weg tenzij je erna een tussenuur hebt
Geen idee trouwens, dit verzin ik er bij.
nee maar wat die gasten doen gaat veel te ver johquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
IS is relatief klein toch? Vorige maand was er een lid van de Tweede Kamer bij K&B die vertelde dat IS of ISIS maximaal 10.000 mensen zijn maar dat propaganda en angst de voornaamste drijfveer zijn voor de chaos die ze creëren.
Het is niet het probleem van Nederland of het Westen dat zich ergens een humanitaire ramp voltrekt.
Osama Bin Laden is door het Westen en Amerika in bijzonder in het zadel geholpen en kijk waarin dat resulteerde.
Populisme is je op het Westen gebaseerde ideologie opdringen aan mensen die er totaal andere normen en waarden op na houden.
Als IS daar een islamitische staat wil stichten wens ik ze daar veel succes bij.
Toen ik er was niet gelukkig.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:56 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jouw school was in feite een soort internaat begrijp ik.
Volgens mij mag je het niet kopen. Roken zelf is niet verboden meen ik.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:55 schreef Saind het volgende:
[..]
Oh da's waar ja, zal het wel naar 18 zijn gegaan
Zwolle?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:57 schreef opperkleurder het volgende:
Stijn en ik gaan/gingen wel naar een fijne school. Zelfs een eigen klimmuur
Nee niet Zwolle. Wassenaarquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwolle?Hier op de uni ook een klimmuur voor in de winter
Terwijl ze ook veel humanitaire hulp verlenen voor hun eigen landgenoten. Vergelijk IS dan ook maar een beetje met hamas, veel goodwill willen kweken onder de bevolking om zo legitiem te worden verkozen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
nee maar wat die gasten doen gaat veel te ver joh
kinderen verkrachten/ levend begraven
je kan als westerse wereld niet net doen alsof dat niet gebeurt
Ja walgelijk maar in delen van Afrika is dat ook aan de orde van de dag en pleegt men ook geen interventie, Syrië idem door beide kampen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
nee maar wat die gasten doen gaat veel te ver joh
kinderen verkrachten/ levend begraven
je kan als westerse wereld niet net doen alsof dat niet gebeurt
Mijn oplossing is het suezkanaal aan beide kanten met ongeveer 1000 km verbreden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja walgelijk maar in delen van Afrika is dat ook aan de orde van de dag en pleegt men ook geen interventie, Syrië idem door beide kampen.
Krijg sterk het idee als het om Islamisten gaat dat er met een volstrekt dubbele moraal gekeken wordt .
Dat zouden ze ook met de haven van Rotterdam moeten doenquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn oplossing is het suezkanaal aan beide kanten met ongeveer 1000 km verbreden.
Geef 's wat tips qua bier om te halenquote:
Gewoon net als Japan een mooi leger opbouwen met vrolijke kledij een leuke mascotte en verder alle acties beperken tot oefeningen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn oplossing is het suezkanaal aan beide kanten met ongeveer 1000 km verbreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |