abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:11:55 #76
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144202090
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:27 schreef Poekje01 het volgende:

takken zijn naar mijn mening niet zeer duidelijk staalblauw, en die woelingen op die ene schuine kabel die naar binnen loopt, naar beneden dus, ofwel schuin omhoog in een hoek van 45 graden, zijn exact, exact, elke woeling hetzelfde even breed, opdezelfde afstand van elkaar, ik tel ruim 30 woelingen, het is 100% een staalkabel
Ik kan pas vanavond in detail kijken omdat ik zelf naar een quebrada moet ;) maar ik wil je bijvallen vanwege het volgende:

Dat ik me allang verbaasde over de twee blauwe vlaggetjes, in het midden van de foto.

Maar Grijzemassa postte laatst een foto van dat ze op andere plekken sjaaltjes en andere dingen aan die kabels hangen. En dat de twijgjes met zakje van IMG_550 mogelijk ook aan de staalkabel daar hingen.

Dus op basis van die twee vlaggetjes is het de moeite waard om te onderzoeken ja.
pi_144202198
op de foto van een vandaag staat er op een steen links onder iets geschreven? Een IV in een vierkantje?
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:15:29 #78
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144202227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik heb de Users guide vd camera gedownload en ben hem aan het lezen
de autofocus werkt met hulplicht om scherp te stellen.
dwz dat je pas (bijv) als het donker is, de ontspan knop pas kan indrukken
als de autofocus is scherp gesteld.
het flitsertje heeft een heel laag richtgetal en kan flitsen tot 3.5 meter
het flitskopje komt steeds naar boven maar zit naast de ontspan knop
en komt dan geregeld tegen je vinger aan en dan krijg je een error
je moet dan de camera opnieuw uit en aanzetten voordat je weer een foto kunt maken
wel een beetje gammel ding dus :7
Ja uit de data blijkt dat er vaak iets staat over compulsory flash, did not fire.. Het is mijn indruk dat die flits gaar was en dat verklaart dan 87 zwarte foto's..

Al was de batterij toen misschien ook wel erg leeg. Lijkt me ook best een brak apparaat ja.
pi_144202361
en nog iets wat mij opvalt. Op de foto van hun kamer met 2 bedden in beeld ligt er iets zwarts op het bed. Als ik hierop inzoem dan lijkt het of er geblured is? Ik weet niet hoe het heet maar de blokjes zijn veel groter dan de rest.
pi_144202364
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

is er niemand of ws die weet waar die foto is genomen?
ik denk dat het gaat om een onderdeel van dit:

http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/zipline/

het kost $ 65 per persoon, precies 1 keer dat bedrag dat gevonden is in de rugzak...?

of deze:
http://amble.com/ambler/2(...)h-boquete-tree-trek/

misschien zijn K en L dat gaan doen, terugkomend vanaf de kreek, en had Kris daarmee een ongeluk ofzo? dat ze naar beneden is gevallen vanuit zo'n ding? misschien zonder begeleiding, ff proberen??

Is het aan de Mirador kant, of op de vulkaan berg, dat krijg ik niet zo goed uitgezocht, volgens mij zijn er meerdere ziplijn trajecten...

hoe zwaar kan een glider zijn in zo'n sling, je kan er niet met 2 aan elkaar, inhangen toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 05-09-2014 14:40:49 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:29:45 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144202616
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vandaag gepubliceerd.
ok, en dus niet de vondst van vrijdag want dat lag uit de buurt, die vindplaats. Deze vindplaats is een eerdere vindplaats en betreft meerdere botten.
pi_144202721
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:22 schreef Poekje01 het volgende:
Het team in oprichting heeft een nadrukkelijke mening over de vermissing van de meisjes Kris en Lisanne: „Op de vindplaats van de rugzak zijn geen foto’s gemaakt. Uren verder lopen is een spijkerbroek gevonden en weer uren verder botresten. Heel merkwaardig. Vermissing of verdwaling wil er bij ons niet in.”
Heb ik het nu de hele tijd verkeerd in mijn hoofd zitten of is deze uitspraak fout (opgetekend)?
Het is stroomafwaarts bekeken toch:
- Broekje
- Schoenen, voet en bekken
- Rugzak
- Rib
- Nieuwe vondsten (dijbeen?)

Wie helpt me op het goede spoor?
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:35:46 #83
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144202818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb ik het nu de hele tijd verkeerd in mijn hoofd zitten of is deze uitspraak fout (opgetekend)?
Het is stroomafwaarts bekeken toch:
- Broekje
- Schoenen, voet en bekken
- Rugzak
- Rib
- Nieuwe vondsten (dijbeen?)

Wie helpt me op het goede spoor?
Ja.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144202855
quote:
Volgens Panamaamerica zijn er vier vondsten gedaan, waarvan twee van een been, een klein bot, en één met weefsel (als ik het goed lees).
Ik neem het nog even met een korrel zout totdat ook andere sites erover schrijven.
http://www.panamaamerica.(...)os-oseos-son-humanos
Interessant, vooral als het eventueel met weefsel is. Daar is nog niet eerder iets over gemeld geloof ik, behalve dan de schoen van Lisanne.
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:38:50 #85
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144202942
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, en dus niet de vondst van vrijdag want dat lag uit de buurt, die vindplaats. Deze vindplaats is een eerdere vindplaats en betreft meerdere botten.
Die vindplaats van vrijdag lag uit de buurt maar wel aan dezelfde rivier.
Ik denk dat dit bericht om dezelfde vondst gaat, want er is al een forensisch onderzoek gedaan. Het gaat dus om 4 dingen, als het bericht klopt.
pi_144203101
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Dus op basis van die twee vlaggetjes is het de moeite waard om te onderzoeken ja.
top!
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:48:32 #87
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144203235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:36 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Interessant, vooral als het eventueel met weefsel is. Daar is nog niet eerder iets over gemeld geloof ik, behalve dan de schoen van Lisanne.
'Weefsel' heeft twee betekenissen: :7
1) zacht organisch materiaal
2) textiel
In het Spaans staat er 'tejidos'. Dat kan ook allebei zijn.
Perico? Mata? Wat bedoelen ze hier?
pi_144203278
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:10 schreef Poekje01 het volgende:
Hier is ie:

http://i1371.photobucket.(...)BELS_zpsbdcec230.jpg

die schuine kabel komt onderin uit in een soort roestbruine standaardomhulling, hoekig, heet dat niet een mof? die in het beton verankerd zit

De windingen die je meent te zien zijn de blokjes van het te ver inzoomen. De kabel die je denkt te zien is een tak; kijk even naar die die er haaks op staat; zelfde rechte lijn, zelfde kleur en een roodachtig blad aan het einde.
"Omwoelingen" .. grappig. Een fout die ik nog nooit gezien heb.
pi_144203449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

2) textiel
Dat zou helemaal mooi zijn als ze ook nog kleding hebben gevonden! Met eventuele sporen of DNA!

Is er trouwens al een nieuwe kaart in omloop waar ook de vindplek waar de laatste vondsten op staan vermeld? Het blijft bizar hoe ver de vondsten uit elkaar zijn gevonden, maar goed... daar hebben we het ook al genoeg over gehad ;)
pi_144203532
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:11 schreef Perico het volgende:
En dat de twijgjes met zakje van IMG_550 mogelijk ook aan de staalkabel daar hingen.
Euh. Nee. Aan dat takje hingen stukjes plastic, lijkend op die tasjes in de kamer van de meiden. Aan die kabel hingen stroken rood katoen.
Er werd door iemand geopperd dat het takje een verwijzing zou moeten zijn naar die kabelbrug.
pi_144203556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De windingen die je meent te zien zijn de blokjes van het te ver inzoomen. De kabel die je denkt te zien is een tak; kijk even naar die die er haaks op staat; zelfde rechte lijn, zelfde kleur en een roodachtig blad aan het einde.
"Omwoelingen" .. grappig. Een fout die ik nog nooit gezien heb.
echt niet, ik wacht de mening van Perico eens af...trouwens als ik zo naar de foto kijk, zie ook die kabel al lopen, dus zonder uitvergroten..misschien is er een verschil (no offense) in schermresolutie, waardoor we beiden het net anders zien... ja, omwoeling, het laatste stuk van een kabel, dus zonder plastic, en dat je ziet dat het een kabel is bestaande uit meerdere in elkaar gedraaide aparte kabels...
pi_144203721
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:55 schreef MidnightB00m het volgende:
Dat zou helemaal mooi zijn als ze ook nog kleding hebben gevonden! Met eventuele sporen of DNA!
Wat denk je dat dat zou kunnen gaan opleveren?
pi_144203835
Naar mijn is er iets opvallends

13 uur Mirador
na 3 kwartier geen bereik meer
13.54 laatste foto Kris bij de 1e quebrada
om 14 uur laatste "contact" Kris met haar vriend (of dit alleen een sms is die pas om 14 uur aankwam maakt even niks uit. Feit is dat de telefoon van Kris rond 14 uur weer bereik had.)
Dit zou dus om 14.09 kunnen zijn.

Hieruit blijkt volgens mij dat het zeer waarschijnlijk is dat ze zijn terug gegaan.
Dan is het natuurlijk vreemd dat de resten worden gevonden verder de jungle in.

Maar wat ik raar vind is dat Kris en Lisanne het Pianistapad op zijn gegaan, daarna foto op de Mirador en door zijn gelopen naar de 1e quebrada.
Het ziet er voor mij uit alsof de 1e quebrada een doel op zich was en ze zelfs precies wisten hoe lang die nog lopen was na de Mirador

13 uur Mirador
14 uur 1e quebrada
15 uur terug op de Mirador
2 uur en een kwartier terug lopen naar het begin van de Pianista is 1715
En dan nog dik een uur lopen naar het hostel is 1830
En om 1830 werd t donker en dat wisten ze.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze op wat voor manier dan ook hebben moeten geweten dat de 1e quebrada een uur vanaf de Mirador was. Het lijken mij geen meiden die op de bonnefooi even dachten "ach, laten we eens kijken wat daar achter de Mirador te doen is?"

En dit kan volgens mij door
1- het was te vinden op het internet (moet te checken zijn)
2-het is hun verteld, maar door wie?
3- ze waren samen met iemand
pi_144203870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:08 schreef jackie12 het volgende:
(of dit alleen een sms is die pas om 14 uur aankwam maakt even niks uit. Feit is dat de telefoon van Kris rond 14 uur weer bereik had.)
Waar haal je dat feit als feit vandaan?
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:09:53 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144203887
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

2) textiel
Aangezien het hele bericht over 'restos' gaat, zal er menselijk weefsel bedoeld zijn. Dus twee grote botten (dij en/of scheen), een klein bot en 'weefsel'.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144203917
Toen op 02/08 die botten werden gevonden sprak men ook al van een (gebroken) (dij)been. Kan goed die "oude" vondst zijn die de prutsers nu pas gaan onderzoeken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_144203931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar haal je dat feit als feit vandaan?
In het interview wat Stacey gisteren plaatste met de ouders zei Hans Kremers dat haar vriend om 14 uur plaatselijke tijd nog contact had met haar

http://nos.nl/video/63243(...)ermiste-vrouwen.html
pi_144204040
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:11 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In het interview wat Stacey gisteren plaatste met de ouders bij RTL late night zei Hans Kremers dat haar vriend om 14 uur plaatselijke tijd nog contact had met haar
Waar het mij om gaat is:
quote:
(of dit alleen een sms is die pas om 14 uur aankwam maakt even niks uit. Feit is dat de telefoon van Kris rond 14 uur weer bereik had.)
Imho maakt dat namelijk wel degelijk uit omdat het dan geen feit is dat de telefoon van Kris rond 14:00 bereik had.
Als een sms bij de provider van verzender of de ontvanger een tijdje blijft hangen, dan hoeft de telefoon van de verzender niet aan te staan of bereik te hebben op het moment van ontvangst.
Met smsjes uit Afghanistan heb ik ook zo vaak meegemaakt dat het tijdstip dat werd vermeld voor geen meter klopte met de tijd dat het verzonden was.
pi_144204101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is:

[..]

Imho maakt dat namelijk wel degelijk uit omdat het dan geen feit is dat de telefoon van Kris rond 14:00 bereik had.
Als een sms bij de provider van verzender of de ontvanger een tijdje blijft hangen, dan hoeft de telefoon van de verzender niet aan te staan of bereik te hebben op het moment van ontvangst.
ze kan die sms toch pas ontvangen als ze bereik heeft ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144204114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze kan die sms toch pas ontvangen als ze bereik heeft ?
dat dacht ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')