Gem zou kleine afwijking kunnen, maar dat ligt aan wat anders denk ik. Als de teller pas boven de 5km begint te lopen, en strava telt vanaf bijv 1kmh zou je met strava langere tijd hebben dan op de garmin. Dat is bij mij nooit het geval.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:55 schreef ddx het volgende:
Ik heb vaak afwijking van 0.1km/u naar beneden als ik upload. (op korte <60km ritjes)
Zal er morgen even beter op letten bij uploaden.
Nee, ik heb genoeg aan Wielertoerist.bequote:
Ah, Marcus. Een van m'n clubgenoten van Willesden CC.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je krijgt wel coole strava logjes van randoneuren.
http://app.strava.com/activities/55281905
(tevens tip van stoere rit niet naar de supermarkt voor oksel)
Geen idee, ik sta nooit op de camping in Limburg.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:24 schreef muzas het volgende:
[..]
jou moest ik eigenlijk ff hebben.... Goedkope camping in de buurt van valkenburg? als er maar een tentje past... Verder geen luxe nodig... Tips?
Dat is iets van een Duits forum. Gewoon handmatig de tijd bijhouden die je sport.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Wat houdt die Winterpokal in? Een soort handmatige Strava voor mannen met baarden?
Bedoelde inderdaad aerobe drempel, scherp. Grotendeels zeggen we inderdaad hetzelfde wel. Wel vind ik het opmerkelijk dat ik soms zelfs in verschillende lesboeken geschreven staat dat er een volledige omslag naar koolhydraten kan komen, hoewel die bij geen enkele inspanningsintensiteit volledig is. Mogelijk maken de lesboeken een lichte versimpeling van de waarheid om het idee achter de stofwisseling duidelijker over te laten komen.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de aerobe drempel bedoelt ipv de anaerobe drempel.
Maar klopt wel wat je zegt, we zeggen eigenlijk hetzelfde maar ik zei "volledig over op koolhydraten", wat iets genuanceerd moet worden. Bij mijn test laatst was RER 1.0 net 10 watt onder vermogen op omslagpunt (anaerobedrempel)
wat een sufferdquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:01 schreef Tommeke het volgende:
Ja morgen Oosterend Patty.
Ik reed gister je neefje bijna omver kano, hij wilde er langs op een plek en moment waar dat niet kon.
Ik voelde z'n stuur tegen m'n heup en stuurde maar weg. Toen wel ff op m geprutteld
tip, zoek iemand met ritjes van 13 km want het pont gaat max 10 km/uurquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha echt? Damn... Das nog erger dan digitale epo. We kunnen wel uitvinden wie adhv de logs.
Sowieso kan een groot deel van het donderdagavond peloton dat gebruikenquote:Op zaterdag 6 september 2014 08:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat een sufferdik zal hem een STR aanraden.
Ik zou gewoon langs de Maas fietsen door de stad. Prima fietsroute en mooi uitzicht op de skyline.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:36 schreef Wielracer het volgende:
Volgende week naar 's Gravenzande vanuit Nijmegen. Maar hoe kan ik het beste Rotterdam vermijden?
Of valt het wel mee een goede route te rijden vanuit Nijmegen.
Muzas, een spaak kan natuurlijk altijd breken hé? Volgens kees zijn FR7 pauperwielen maar imo zijn die prima en zeker niet minder sterk dan duurdere wielen. Je kan een duur wiel ook slopen als je door een kuil of over een steen rijdt en je gat niet optilt van het zadel. Ik heb zelf khamsin wat hetzelfde wiel is als FR7. Ik mishandel ze al 1.5 jaar in de stad met mijn gejump en gestoemp en heb nu ook 1 spaak gebroken int voorwiel. De spaak brak bij aanzetten bij de nippel. Dit komt niet door inferior quality want dan was het 1.5 jaar geleden al gebeurt. Zal wel gewoon corrosie zijn.quote:
Niet teveel kietelen hé. Want van dit soort berichten krijgt Patroon gegarandeerd last van het syndroom van repetitieve ejaculaties.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:49 schreef oxylus11 het volgende:
Sorry voor de late reply.
[..]
Bedoelde inderdaad aerobe drempel, scherp.
Aan de voet van de Keutenberg is wel een aardige, met tentenveld.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:24 schreef muzas het volgende:
[..]
jou moest ik eigenlijk ff hebben.... Goedkope camping in de buurt van valkenburg? als er maar een tentje past... Verder geen luxe nodig... Tips?
Tja, dat is leepheid hé? Er zitten mss renners in het pak die minder vermogen trappen dan jij maar toch wel meezitten in de ontsnapping. Enne ik tel 8 uitslagen in je database hoor. Meestal prijsje voor de 1e 20 en soms, met klassiekers of grote criteriums 1e 30 prijs.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:53 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 6 uur beter kan inrichten (over meerdere dagen) dan op één dag 6 uur duur. Wat is je verder zegt ben ik het mee eens. Ik zei alleen maar dat ik soms wel zin had om 5-6 uur nu te doen ipv in het voorjaar.
Doel van mijn seizoen was om veel criteriums te rijden en dat is wel gelukt vind ik. Geen uitslagen gereden, maar het seizoen is nog niet voorbij. Ik heb het idee dat ik beter word van een druk programma. Ik denk dat ik het vermogen heb om mee te zitten met een kopgroep, maar ik moet alleen nog de kans grijpen.
Dus uitslagen 2014 Fastfox:quote:Peel zat ik bij een valpartij eerste 5km. Waddinxveen had ik geen chip, makkelijk in het peloton gereden en ook nog voorin tegen het einde. In mei heb ik ongeveer 1/3de uur gereden vergeleken met andere maanden vanwege studie. Maassluis en Pijnacker voelde ik mij in vorm (Begin van het jaar dacht ik nog van, wat is vorm? Waarom kan je geen 4 maanden goed zijn?), maar reed allebei lek.![]()
Als je zo loopt te kloten met die wielen, gewoon een setje bombproof laten bouwen van Mavic CPX33, Sapim double butted en Novatec Road light naven. Ben je waarschijnlijk voor 400 euro helemaal klaar. Kijk maar eens op handgespaakt.nl. Een hobbyist met liefde voor het vak en niet te duur. Ik zou zowiezo geen kant en klaar wielset voor die prijs kopen.quote:
Ik reageer hier op Muzas. Dat was de bedoeling. Ik wilde nog iets zeggen over zijn spaakbreuk en heb teruggescrollt tot ik een post van hem zag en daarop gereageerd. Geen zin om die post vd spaakbreuk terug te zoeken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:51 schreef Levitas het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn de quotes naar de klote? Heb het idee dat veel reacties niet helemaal kloppen bij de quote die erbij staat, zoals deze:
[ afbeelding ]
En ik kreeg een notificatie van FOK! dat ik gequote was door RealBizkit, maar als ik er dan op klik staat er een hele andere user met een quote
Haha die Duitse webshop heeft cpx 33 met ultegra voor 250.- setprijs 32 gaats. Bike discount of components oid.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je zo loopt te kloten met die wielen, gewoon een setje bombproof laten bouwen van Mavic CPX33, Sapim double butted en Novatec Road light naven. Ben je waarschijnlijk voor 400 euro helemaal klaar. Kijk maar eens op handgespaakt.nl. Een hobbyist met liefde voor het vak en niet te duur. Ik zou zowiezo geen kant en klaar wielset voor die prijs kopen.
Ja natuurlijk! Zat qua prijs ook met andere velgen en spaken in mijn hoofd. Maar dan denk ik weer; hoe goed zijn die wielen dan gespaakt? Blijft dat toch een beetje dezelfde massa productie als de Fulcrums en de goedkope Mavics.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha die Duitse webshop heeft cpx 33 met ultegra voor 250.- setprijs 32 gaats. Bike discount of components oid.
Nee tuurlijk niet die vlechten ze gewoon zelf waarschijnlijk. De kwaliteit wordt bepaald door de spaakspanning, te strak is niet goed dan breken ze, te slap ook niet want dan breken ze ook op den duur. Spaakkwaliteit is ook een ding, zou dan minimaal DT comp of beter nog DT revo's nemen. Velgkwaliteit is ook belangrijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Zat qua prijs ook met andere velgen en spaken in mijn hoofd. Maar dan denk ik weer; hoe goed zijn die wielen dan gespaakt? Blijft dat toch een beetje dezelfde massa productie als de Fulcrums en de goedkope Mavics.
Klopt. Ik liet mijn inspanningstest zien aan mijn fysio die ook veel verstand heeft van inspanningsfysiologie en veel renners heeft getraind. Hij zei dat hij puur gekeken verwacht had dat mijn vermogen een stuk hoger zou liggen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, dat is leepheid hé? Er zitten mss renners in het pak die minder vermogen trappen dan jij maar toch wel meezitten in de ontsnapping. Enne ik tel 8 uitslagen in je database hoor. Meestal prijsje voor de 1e 20 en soms, met klassiekers of grote criteriums 1e 30 prijs.
Dat bedoel ik. Bij die kant en klare eenvoudig samengestelde wielsets zal er echt niet zoveel aandacht aan spaakspanning gegeven worden als dat een echte wielbouwer doet. Naja, vroegah ging alles ook op gevoel. Kon je alleen iedere maand wel een keer naar je FM om die slinger weer uit een wiel te laten halen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet die vlechten ze gewoon zelf waarschijnlijk. De kwaliteit wordt bepaald door de spaakspanning, te strak is niet goed dan breken ze, te slap ook niet want dan breken ze ook op den duur. Spaakkwaliteit is ook een ding, zou dan minimaal DT comp of beter nog DT revo's nemen.
Net voor omslagpunt zat mijn RER op 1.0 en op max vermogen op 1.23. Toen was ik ook helemaal naar de tiefus.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:49 schreef oxylus11 het volgende:
Sorry voor de late reply.
[..]
Bedoelde inderdaad aerobe drempel, scherp. Grotendeels zeggen we inderdaad hetzelfde wel. Wel vind ik het opmerkelijk dat ik soms zelfs in verschillende lesboeken geschreven staat dat er een volledige omslag naar koolhydraten kan komen, hoewel die bij geen enkele inspanningsintensiteit volledig is. Mogelijk maken de lesboeken een lichte versimpeling van de waarheid om het idee achter de stofwisseling duidelijker over te laten komen.
Leuk overigens dat je regelmatig zo'n RER laat bepalen. Dat heb ik jaren geleden ook ooit eens gedaan, voelde me niet helemaal senang met zo'n buis in mijn mond en al die draden aan mijn lichaam. Wat was je maximale RER die je bereikte in de test (of stopte deze toen je een RER van 1.1 bereikte?)? Ben wel benieuwd wat een getraind persoon kan bereiken in de praktijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |