Uniekhoorn, ik hou van je.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Goede grill? Dan grillen met ui, paprika, champignons en knoflook
Lekker met gekookte rijst en saus
die is zo lekkerquote:Op woensdag 3 september 2014 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
Kip-chorizo-kikkererwtenstoof van Ainsley Harriot
Nope. Ik ga zo ff googlenquote:Op woensdag 3 september 2014 19:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
die is zo lekker
Heb je de chorizo-soep weleens gemaakt van hem? Nomnomnom!
Gisteravond voor het eerst wat te kauwen gegetenquote:Op donderdag 4 september 2014 14:41 schreef Skeletor. het volgende:
Tosti ham/kaas met de gebruikelijke entourage. Voor vanavond nog geen idee.
Piet, alweer een beetje beter?
klinkt super ranzigquote:Op donderdag 4 september 2014 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga vanavond stampotje maken van Postelein en bloemige aardappels, wat boter, en daarbij een stukje varkenshaas en een sausje
Aanrader voor een herfstige dag ofzoquote:
Was het wel een Macaroni a la Kano?quote:Op woensdag 3 september 2014 18:34 schreef Paxcon het volgende:
Johannes_vermeer en ik aten vandaag een heerlijke macaroni en dronken hierbij een Brandbiertje
[ afbeelding ]
Misschien heeft johannes wel wat bij de meester afgekeken, ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Was het wel een Macaroni a la Kano?
Wanneer ga jij hier weer zo'n tof verslag posten?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Was het wel een tMacaroni a la Kano?
Wie weet als ik binnenkort bij het Wurst und Schnitzelhaus ga etenquote:Op donderdag 4 september 2014 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wanneer ga jij hier weer zo'n tof verslag posten?
Gaat de goede kant op. Sterkte!quote:Op donderdag 4 september 2014 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gisteravond voor het eerst wat te kauwen gegeten
Dat werden 4 stukjesquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Straks verse jus en stukje chocoladeletter.
Klinkt als een interessante combinatiequote:Op vrijdag 5 september 2014 18:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond wordt het bami (van noodles) met vissticks
Fantastisch!quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:13 schreef Zo-is-dat het volgende:
Feestje!
Drie taarten: tiramisu pavlova, aardbeien mousse taart en de klapper drie lagen frambozen chocolade taartfoto's in t foodgawker topic binnenkort
Hapjes:
- Zalm mierikswortel mousse op eigen gekweekte komkommer
- twee soorten mini frittata
- witlof schuitjes met bloemkool couscous, tonijn salade en aubergine met tahin
- Cream cheese Wontons
- Gefrituurde champignons met knoflook dip
- Monkey Bread
Heb nog meer in de planning maar dat is even afhankelijk van de tijd en t bezoek![]()
Ik zal t vast niet erg vinden, mijzelf kennendequote:Op vrijdag 5 september 2014 18:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt als een interessante combinatie
Iddquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik zal t vast niet erg vinden, mijzelf kennende![]()
Maar zo te lezen kan Apekoek er ook wat van, met zijn/haar combinatie
Wat jij hebt zou ik ook met plezier opeten hoorquote:
Goeie combiquote:
Jemig!quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:13 schreef Zo-is-dat het volgende:
Feestje!
Drie taarten: tiramisu pavlova, aardbeien mousse taart en de klapper drie lagen frambozen chocolade taartfoto's in t foodgawker topic binnenkort
Hapjes:
- Zalm mierikswortel mousse op eigen gekweekte komkommer
- twee soorten mini frittata
- witlof schuitjes met bloemkool couscous, tonijn salade en aubergine met tahin
- Cream cheese Wontons
- Gefrituurde champignons met knoflook dip
- Monkey Bread
Heb nog meer in de planning maar dat is even afhankelijk van de tijd en t bezoek![]()
Koester die maar want het restaurantje is geen schim meer van wat het was. Ik was er ook alleen maar uit noodzaak.quote:Op zondag 7 september 2014 09:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Hung keezoveel mooie ,enigzins beschonken, herinneringen
![]()
Das wel heul zuinig belegdquote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Boterham ossenworst[ link | afbeelding ]
Weet ik, was opperdepopquote:
Lekker!quote:Op zondag 7 september 2014 19:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond pittige lasagne met gegrilde groenten.
Het is een oude kaas, die dun gesneden wordt, beetje zoals Nederlandse overjarige kaas, maar tegelijkertijd ook wat zoetig en bloemig is. Heel erg lekkerquote:
Dat klinkt goed zeg!quote:Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een oude kaas, die dun gesneden wordt, beetje zoals Nederlandse overjarige kaas, maar tegelijkertijd ook wat zoetig en bloemig is. Heel erg lekker
En de sperzieboontjes dan?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef Spanky78 het volgende:
Vrije dag dus een eenvoudig maar wel geheel zelfgemaakt feestmaal. Biefstuk met champignons en rode wijnjus. Zelfgemaakte frieten, homemade mosterd mayo, Hollandse spercieboontjes en omdat er iemand in een ander topic begon over vla maken : verse vanillevla met aardbeien.
Ok, de rode wijn en de mosterd waren niet zelf gemaakt... En de biefstuk komt van de slager
Ik heb de spercieboontjes zelf gekocht!quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En de sperzieboontjes dan?![]()
Joh maakt t uit, super lekker!
Ik werk vnv over en krijg een patatje flip en een kaassouffle. Nu een heel zout dropje.
In Zermatt, op de terugtocht van de Klein Matterhornquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg!Waar heb je het gekocht?
Biefstuk niet vd koe?? Arme slager..quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef Spanky78 het volgende:
Vrije dag dus een eenvoudig maar wel geheel zelfgemaakt feestmaal. Biefstuk met champignons en rode wijnjus. Zelfgemaakte frieten, homemade mosterd mayo, Hollandse spercieboontjes en omdat er iemand in een ander topic begon over vla maken : verse vanillevla met aardbeien.
Ok, de rode wijn en de mosterd waren niet zelf gemaakt... En de biefstuk komt van de slager
Provençaals roerbakken? In de Provence zouden ze (steeds bozer wordend) zeggen émoi cuisson provencial? EMOI CUISSON PROVENCIAL? NOUS SONT EN FRAAAAANCE!!quote:Op woensdag 10 september 2014 16:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Provençaalse roerbak kipschotel van de poelier met daarbij basmatirijst.
quote:Op woensdag 10 september 2014 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Provençaals roerbakken? In de Provence zouden ze (steeds bozer wordend) zeggen émoi cuisson provencial? EMOI CUISSON PROVENCIAL? NOUS SONT EN FRAAAAANCE!!
3 op, heb er nu wel weer genoeg van voor een jaar of tweequote:
Denk dat jij je vergist want zo laat nog deze vette hap i.c.m. alcohol ergens naar binnen werken zie je bij mij zelden.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:20 schreef emmyemmy het volgende:
Ik zie je eigenlijk nooit iets anders posten
jum!quote:Op donderdag 11 september 2014 11:21 schreef minilot het volgende:
Vanavond vistaco's van maïstortillas / in de pan gebakken scholfilet / een loeipittige salsa met veel jalapeños, knoflook en koriander / fijngesneden groene kool / saus van zure room en geprakte feta
http://www.wapenvanmunster.nlquote:Op donderdag 11 september 2014 14:23 schreef Skeletor. het volgende:
Selestha, volgende week is het de week van de kroket! Dan kun je losgaan.
Zo-is-dat, wat voor restaurant?
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 11 september 2014 18:13 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Niets te klagen*burp*
Mijn avondsnacks zijn zelfs al meer dan jouw hele avondetenquote:Op donderdag 11 september 2014 22:48 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Las ik eerder *gehakt*rendang, klopt dat?
Receptje?
![]()
Hier geen avondeten, wel 2 loempia's van kraampje in Zoetermeer.
Was inderdaad niet maagvullend, die loempia's, as we speak snack ik een handje paranoten.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mijn avondsnacks zijn zelfs al meer dan jouw hele avondeten
wat is dat bruine en witte spul? Bruine rijst ofzo met allerlei toevoegingen?quote:Op donderdag 11 september 2014 18:13 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Niets te klagen*burp*
Gebakken rijst met gehakt en uiquote:Op donderdag 11 september 2014 23:37 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
wat is dat bruine en witte spul? Bruine rijst ofzo met allerlei toevoegingen?
Heel simpel hoor, uitje fruiten met rendang boemboe, sambal, gehakt erbij, kokosmelk erbij. Laten indikken, rijst op de helft erbij. Evt wat water toevoegen zodat de rijst goed gaar word. Rijst al het vocht laten absorberen, beetje roerbakken en klaarquote:Op donderdag 11 september 2014 22:48 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Las ik eerder *gehakt*rendang, klopt dat?
Receptje?
![]()
Hier geen avondeten, wel 2 loempia's van kraampje in Zoetermeer.
Lekker, die doen wij waarshcijnlijk morge met een lekkere salade erbij (zonder rucola, dat vind ik zo'n onkruid, bah)quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:17 schreef MaLo het volgende:
Wij hadden taco's vanavond, ook lekker makkelijk
Ik ben ook echt een liefhebberquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Heeele zoute Zweedse 'salmiakki'Zo gek op deze onwijs zoute drop.
Iets met teveel rauwe uiquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:02 schreef Iwanius het volgende:
Zaterdag,schittterend weer ( het kan niet op) en een simpele lunch met drank en wat rookwaar. Oh ja,voor de zuurbekjes wat het is: Nou.. wat denk je?
Voor de zuurbekjes haha :-)quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:02 schreef Iwanius het volgende:
Zaterdag,schittterend weer ( het kan niet op) en een simpele lunch met drank en wat rookwaar. Oh ja, voor de zuurbekjes wat het is: Nou.. wat denk je?
vroege vogelquote:Op zondag 14 september 2014 17:17 schreef Diconnected het volgende:
Net een kippenpoot met patat en appelmoea op
Ah, that explainsquote:Op zondag 14 september 2014 17:22 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ben op m'n werk dus moest wel
honing met kaneel mixen, op een broodje of zo naar binnen, Werkt ook best lekkerquote:Op zondag 14 september 2014 19:31 schreef SEMTEX het volgende:
Verse muntthee en een tablet broomhexine, prima combi tegen kriebelhoest
45 minuten op 180 graden.quote:Op zondag 14 september 2014 20:05 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga heel toevallig ook kip maken. Ik heb 2 kippenbouten gemarineerd. Hoe lang moeten ze in de oven en op welke temperatuur?
ongeveer 160, 170 graden en minstens een uur.quote:Op zondag 14 september 2014 20:05 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga heel toevallig ook kip maken. Ik heb 2 kippenbouten gemarineerd. Hoe lang moeten ze in de oven en op welke temperatuur?
al die verse producten heb je al in huis?quote:Op zondag 14 september 2014 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Vies dinerbuffet bij een te duur restaurant.
Gelukkig morgen zelf weer koken, dan weer lekker eten.
Heb alles in huis, van spruiten tot wortelen en sperziebonen tot bloemkool, verse kropsla tot witlof
Van tonijn tot pangius tot zalm
Verschillende delen rund, kip en varken.
Rijstsoorten, bonensoorten, pastasoorten, aardappelsoorten.
Valt het op dat ik zin heb om lekker zelf in de keuken te staan?
quote:Op zondag 14 september 2014 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
45 minuten op 180 graden.
Ik ga er tussenin, doe het 50-55 minutenquote:Op zondag 14 september 2014 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
ongeveer 160, 170 graden en minstens een uur.
Niet te hoog in de oven zetten.
Wat is het voordeel daarvan?quote:Op maandag 15 september 2014 14:22 schreef Selestha het volgende:
Vanavond glutenvrije spaghetti met verse pesto, buffelmozzarella en gebakken tomaatjes
aah oke :pquote:Op maandag 15 september 2014 15:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als je coeliakie hebt, zoals ik; is het voordeel dat je niet ziek wordt van de gluten
De groentes zijn binnen 3 dagen op, de rest is vriezerquote:Op zondag 14 september 2014 20:20 schreef Molo het volgende:
[..]
al die verse producten heb je al in huis?
Of trek je dat uit de tuin/sloot/weiland?
Oh lekker, nu heb ik er ook zin aan!quote:Op maandag 15 september 2014 16:47 schreef gcjoel het volgende:
vanavond stamppot rauwe andijvie met spekjes en rookworst!
Zou t met rode wijn of donker bier doen. En een uurtje...weet niet...t staat hier altijd wel een uur of 6/7 op....quote:Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef Geerd het volgende:
Koffie, gister chinees en een extra bakje nasi die pleur ik vandaag door 2 blikken coulash.
Voor de goedkoop hoef je het ook niet te doen, bak nasi 4,- en die blikken kosten 2,- euro ofzo.
Maar wel goed te happen, binnenkort eens zelf maken paprika, paar pepers erin![]()
![]()
Vlees in stukken snijden lekker aanbakken, daarna beetje water, zooi groenten en kruiden erin wat meel om te binden misschien, 2 potjes puree uurtje laten sudderen??
Jaloersquote:Op maandag 15 september 2014 17:01 schreef minilot het volgende:
Net ad hoc gebarbecued. Ik zat halverwege de middag op de fiets naar huis en ik dacht: 'goh, wat is het warm en zonnig!'. Op weg naar huis allerlei goeie worstjes gehaald en mijn lief per telefoon geïnstrueerd om alvast een stel briketten in de fik te steken. Bij thuiskomst vlug deeg voor knoflook-platbroden gekneed, tzatziki gemaakt en aan de kraan boven de wasbak gehangen om uit te lekken. Salade in elkaar gesmeten van wat ik zoal in de tuin kon vinden en meteen alvast twee grote aardappelen gevuld met tijm en boter (ingepakt in aluminiumfolie) tussen de hete kooltjes gelegd...
En nu zit ik dus propvol worstjes, brood en gepofte aardappel en citroenlimonade. *burp*
Alleen het vlees in water, of ook met alle groenten er al in??quote:Op maandag 15 september 2014 18:55 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Zou t met rode wijn of donker bier doen. En een uurtje...weet niet...t staat hier altijd wel een uur of 6/7 op....
Vlees aanbraden in veel boter, uit de pan halen, groenten/knoflook aanbraden, vlees weer toevoegen. rode wijn of donker bier erbij, laurier, kruidnagel toevoegen, lekker laten sudderen een aantal uur. af en toe roeren en evt. beetje water toevoegen. Ik zet het meestal de avond ervoor al op voor een paar uur, gas uit en deksel erop, volgende dag weer aanzetten voor nog een paar uur.quote:Op maandag 15 september 2014 19:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Alleen het vlees in water, of ook met alle groenten er al in??
Maar eens proberen !!quote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Vlees aanbraden in veel boter, uit de pan halen, groenten/knoflook aanbraden, vlees weer toevoegen. rode wijn of donker bier erbij, laurier, kruidnagel toevoegen, lekker laten sudderen een aantal uur. af en toe roeren en evt. beetje water toevoegen. Ik zet het meestal de avond ervoor al op voor een paar uur, gas uit en deksel erop, volgende dag weer aanzetten voor nog een paar uur.
Voor nog meer recepten:
CUL / Het grote stoofpottentopic #6
Dafuk! En dat alles vóór 5 uur ook echt!quote:Op maandag 15 september 2014 17:01 schreef minilot het volgende:
Net ad hoc gebarbecued. Ik zat halverwege de middag op de fiets naar huis en ik dacht: 'goh, wat is het warm en zonnig!'. Op weg naar huis allerlei goeie worstjes gehaald en mijn lief per telefoon geïnstrueerd om alvast een stel briketten in de fik te steken. Bij thuiskomst vlug deeg voor knoflook-platbroden gekneed, tzatziki gemaakt en aan de kraan boven de wasbak gehangen om uit te lekken. Salade in elkaar gesmeten van wat ik zoal in de tuin kon vinden en meteen alvast twee grote aardappelen gevuld met tijm en boter (ingepakt in aluminiumfolie) tussen de hete kooltjes gelegd...
En nu zit ik dus propvol worstjes, brood en gepofte aardappel en citroenlimonade. *burp*
Half zeven met werken begonnen vanmorgen.quote:Op maandag 15 september 2014 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dafuk! En dat alles vóór 5 uur ook echt!![]()
Hoe doe je dat??
En hoe vroeg begin jij wel niet met werken dan?
Klinkt echt heerlijk trouwens
alleen maar beter toch. Eten kan net zo lekker zijn als t makkelijk is. En worstjesquote:Op maandag 15 september 2014 22:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Half zeven met werken begonnen vanmorgen.
Maarreh, deeg voor brood volgens dit recept kost hoogstens vijf minuten.
http://www.jamieshomecook(...)itle=easy-flatbreads
(Broden vervolgens gewoon op de barbecue gaar gebakken, nog geen minuut per kant als je kolen goed heet zijn)
Tzatziki is ook weinig meer dan knoflook pureren, komkommer fijnsnijden, door dikke yoghurt roeren en dat laten uitdruipen terwijl je wacht tot de barbecue heet genoeg is.
Salade was een kwestie van plukken, wassen en met wat dressing in een bak gooien.
Was alles bij elkaar dus in een mum van tijd klaar.En nou niet echt het gevoel dat er veel koken aan te pas kwam met worstjes uit de winkel..
Mee eens hoor! Ik reageerde alleen op Molo, die het nogal een prestatie leek te vinden, wat het dus voor geen meter wasquote:Op maandag 15 september 2014 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
alleen maar beter toch. Eten kan net zo lekker zijn als t makkelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |