Noooooit direct via de KLM site boeken voor losse tickets. Je betaalt hier een godsvermogen aan tickets die op een site als Vliegwinkel.nl tientallen euro's goedkoper is. Vliegwinkel koopt een groot aantal stoelen in en kan die dus veel goedkoper aanbieden dan de site van de KLM.quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:20 schreef Smeich het volgende:
Ok, ik post het ook maar alvast, maar ik zoek goedkope vluchten richting San Francisco rond midden januari en zal daar, voor studie, een half jaartje blijven. Iemand die mij kan helpen aub?
Ik las op de KLM site dat er voor studenten met ov-jaarkaart korting is, maar dat is dan zonder belastingen en dat zal ook wel veel zijn neem ik aan, toch?
Niet helemaal waar. De studententarieven van de KLM kunnen aantrekkelijk zijn t.o.v. Vliegwinkel. ook omdat je bij de site van KLM enkele reizen kan boeken, terwijl je daar anders voor bij het reisbureau langs moet (en dus 25 euro boekingskosten moet betalen).quote:Op maandag 27 december 2004 23:13 schreef Jaguarized het volgende:
Noooooit direct via de KLM site boeken voor losse tickets. Je betaalt hier een godsvermogen aan tickets die op een site als Vliegwinkel.nl tientallen euro's goedkoper is. Vliegwinkel koopt een groot aantal stoelen in en kan die dus veel goedkoper aanbieden dan de site van de KLM.
Over de studentarieven moet ik je gelijk geven. Ik heb hier in mijn eerdere post ook geen rekening gehouden. Ik heb puur en alleen gekeken naar retourtarieven zonder kortingen e.d.quote:Op maandag 27 december 2004 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De studententarieven van de KLM kunnen aantrekkelijk zijn t.o.v. Vliegwinkel. ook omdat je bij de site van KLM enkele reizen kan boeken, terwijl je daar anders voor bij het reisbureau langs moet (en dus 25 euro boekingskosten moet betalen).
De normale tickets zijn ook aardig in prijs gedaald en je kunt nu met de nieuwe boekingsengine zien wanneer het duurder of goedkoper is. Vervolgens kun je dan bij een andere site die data weer invullen![]()
Zelf houd ik het bij www.atp.nl of www.nl.lastminute.com als ik niet met een budgetmij vlieg. Maar een half uurtje zoeken langs de verschillende sites kan zeker vele euro's schelen.
Zelf erg slechte ervaringen mee, zowel wat betreft de organisatie (als zijnde een voormalig staatsbedrijf) als de dienstverlening. Klachten die ik tijdens mijn werk op Schiphol vaak gehoord heb over de KLM.quote:Op maandag 27 december 2004 23:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom wil je niet met KLM vliegen?
Waar lees jij dat ik niet met KLM wil vliegen, als ik even aanneem dat "je" op mij slaat?quote:Op maandag 27 december 2004 23:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom wil je niet met KLM vliegen?
beter zoekenquote:Op woensdag 29 december 2004 00:29 schreef amsterdam19 het volgende:
Ik heb op alle 1629 vliegticket sites gezocht naar t goedkoopste ticket van amsterdam naar seattle van 28mei-8juni en kom eigenlijk altijd op 620 (klm) uit. Is het beter te gaan wachten op speciale acties of toch nu al boeken? Ik wil uiterlijk eind februari gaan boeken, dus twijfel tussen nu of dan...
Dank beide maar ik wil niet met deze maatschappijen (moet overstappen+minder kwaliteit).Vroeg t me me meer af mbt de tarieven van KLM. Of die nog standaard acties krijgen die ik kan verwachten.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:23 schreef Jaguarized het volgende:
United Airlines 505,00 + 65,83 = 570,83 in euro's via vliegwinkel.
Dank! Ik zie het ja op de KLM site. Binnen 1 dag opeens 100 euro duurderquote:Op woensdag 29 december 2004 11:41 schreef DutchTrain het volgende:
Rechtstreeks vliegt inderdaad alleen KLM en dan zit je aan het tarief van die 620 vast, dat niet meer beschikbaar is volgens verschillende websites, waardoor je nu 724 euro betaalt met de KLM.
Dat overstappen is idd zo, maar daardoor spaar je wellicht veel geld uit.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:35 schreef amsterdam19 het volgende:
[..]
Dank beide maar ik wil niet met deze maatschappijen (moet overstappen+minder kwaliteit).Vroeg t me me meer af mbt de tarieven van KLM. Of die nog standaard acties krijgen die ik kan verwachten.
45 minuten is wat kort, bel even met vliegwinkel of zij weten of dit een gegarandeerde overstap is en of je niet beter een vlucht eerder kan nemen zodat je tijd genoeg hebt om over te stappen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:38 schreef M1RR1E het volgende:
Moet je bij zulke overstaps ook door de douane ed? En gaan we dit redden in die tijd of gaan we ons vliegtuig missen?
heen moet je door de US Immigration (douane) in Chicago, terug ga je direct in San Francisco al door de douane, dat hoef je dan in Chicago niet nog eens te doen, dus dan is drie kwartier genoeg tijd. en ook anderhalf uur voor de heenreis lijkt me voldoende tijd.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:38 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb een vraagje..
wij hebben via internet (volgens mij vliegwinkel.nl) ons ticket naar San Fransisco geboekt. In Chicago moeten we overstappen.
Ik heb net ons reisschema gekregen en nou zie ik dat we op de heenweg 1,5 uur hebben in chicago tussen aankomst en vertrek, waarbij we van terminal en vliegtuig moeten veranderen.
Op de terugweg is dat zelfs maar 3 kwartier! dan moeten we wel van vliegtuig maar niet van terminal verplaatsen.
Moet je bij zulke overstaps ook door de douane ed? En gaan we dit redden in die tijd of gaan we ons vliegtuig missen?
Als je jonger dan 26 bent kun je voor 10 euro een IYTC kaart aanvragen en daarmee heb je recht op jongeren/studenten tickets. Informeer eens bij Kilroy travels. Zij hebben vaak goede (flexibele) aanbiedingen en daar kun je ook zo'n kaart aanvragen. Succes!!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:12 schreef knuppelhout het volgende:
ik ben student (alleen dit jaar niet vanwege mn reis en het werken daarvoor dus kom ik weer niet in aanmerking voor studententickets)wil in april voor 4 maanden naar malawi en tanzania (oost afrika), en ben al n tijdje bezig met het bekijken van ticketprijzen e.d.
Nee ik ga binnenkort met Virgin Express, vertrek vanaf Brussel voor 110 euro retour incl. tax etc. ( www.virginexpress.com ).quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:04 schreef Passione het volgende:
Jezus, wat is het duur om op Athene te vliegen. Het lijkt wel of naar de VS vliegen goedkoper is :/ Ik ben zo'n beetje alle sites afgegaan, klopt het dat echt een 300E voor een ticket moet denken?
Egypte is leuk, maar in de zomer wel loeiheet, daar zou ik wel ff rekening mee houden.. helemaal omdat je niet naar de Rode zee wilt. 2 enkeltjes is in de meeste gevallen duurder als een retourtje dus als ik jou was zou ik een ticket naar Cairo boeken (momenteel 299 ex tax) en vanaf daar de nachttrein naar Luxor. Als je je nog bedenkt kun je vanaf Luxor makkelijk bij de rode zee komen, en vanaf de rode zee ben je met de bus ook weer in een uurtje of 8 in Cairo, afhankelijk van waar je dan zit.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:43 schreef TheHolyOne het volgende:
Deze zomer ga ik met mijn vriendin naar Egypte. We gaan rondreizen maar niet naar de Rode Zee.
Weet iemand waar de goedkoopste tickets te vinden zijn?
Het zou het mooiste zijn om een enkeltje naar Cairo te nemen en een enkeltje terug vanaf Luxor, of visa verse. Maar als het veel duurder is dan is een retourtje ook goed.
Ander mogelijkheid is om een pakketreis te boeken bij iets als www.reis.nl of www.lastminutes.nl naar een stad als Hurghada en dan zelf op pad te gaan. Vanaf de stadjes aan de Rode Zee kust rijden er bussen richting Luxor en Caďro. Vaak is het goedkoper om zo'n complete reis te boeken dan om een retourticket naar Caďro te kopen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:43 schreef TheHolyOne het volgende:
Deze zomer ga ik met mijn vriendin naar Egypte. We gaan rondreizen maar niet naar de Rode Zee.
Weet iemand waar de goedkoopste tickets te vinden zijn?
Het zou het mooiste zijn om een enkeltje naar Cairo te nemen en een enkeltje terug vanaf Luxor, of visa verse. Maar als het veel duurder is dan is een retourtje ook goed.
Er zijn geen low-cost maatschappijen die vanuit Nederland naar Nuremberg vliegen.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:09 schreef dora50 het volgende:
hallo allemaal , ik ben nieuw hier dus heb geduld met mij aub , ik wil zaterdag 12 februari 4 vliegtickets hebben voor neurenberg (duitsland) terugvlucht is 13 februari, waar en hoe vind ik goedkope vluchten/tickets, bijvoorbaat dank
ik kom vanuit Roosendaal, dus dan moet ik eerst naar duisburg , dan kan ik idd net zo goed met de auto gaan , helaas ik was benieuwd of er ergens een goedkope ticket te koop was waar ze zoveel mee stunten, erg jammer maar heel hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties en hulp.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er zijn geen low-cost maatschappijen die vanuit Nederland naar Nuremberg vliegen.
Airberlin heeft wel zijn hub in Nuremberg, maar die vliegen niet op zaterdag en zijn op zo'n korte termijn ook niet echt voordelig en vliegen alleen vanaf Keulen, Münster en Düsseldorf.
Via www.atp.nl kost een retourtje 318 euro, met een omweg via Zwitserland (Swiss Airlines)
Rechtstreeks met KLM is al volgeboekt, maar zou 590 euro gekost hebben.
Goedkoopste - en snelste - optie is met de trein, met vier personen kost dit totaal 356 euro van Duisburg naar Nuremberg. (weet niet waar je vandaan komt in NL). Dit is te boeken via http://bahn.hafas.de ; wel minimaal 3 dagen voor vertrek boeken.
Toch nog altijd 625 km vanaf Utrecht, volgens map24.nlofwel op een paar stukjes autobahn even 200+ rijden om het in minder dan 5 uur te halenquote:Op zondag 6 februari 2005 12:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Neurenberg?? dan kun je toch veel beter met trein of auto gaan?? Dat is minder dan 5 uur rijden met de auto als je rustig rijdt. Met het vliegtuig ben je inclusief transfers altijd langzamer.
trein info geeft toch meer dan 6 uur aanquote:Op zondag 6 februari 2005 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Toch nog altijd 625 km vanaf Utrecht, volgens map24.nlofwel op een paar stukjes autobahn even 200+ rijden om het in minder dan 5 uur te halen
en dan heb ik nog niet eens echt gezocht, retour malaga kan zeker voor minder dan 200 euro incl belastingen.quote:Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting
Volwassenen: 144.- 47.99 p.p.
Totale reissom voor alle deelnemers: 191.99
Totale reisduur heen:
Totale reisduur retour: 4:30 uur
5:05 uur
08 mrt 2005 Amsterdam (AMS) Nederland
Vertrek 13:20 uur Barcelona (BCN) Spanje
Aankomst 15:25 uur Iberia Airlines
4247
08 mrt 2005 Barcelona (BCN) Spanje
Vertrek 16:20 uur Malaga (AGP) Spanje
Aankomst 17:50 uur Iberia Airlines
1238
08 apr 2005 Malaga (AGP) Spanje
Vertrek 07:10 uur Barcelona (BCN) Spanje
Aankomst 08:35 uur Iberia Airlines
1233
08 apr 2005 Barcelona (BCN) Spanje
Vertrek 10:00 uur Amsterdam (AMS) Nederland
Aankomst 12:15 uur Iberia Airlines
4248
Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting
Volwassenen: 140.- 55.41 p.p.
Totale reissom voor alle deelnemers: 195.41
Totale reisduur heen:
Totale reisduur retour: 6:40 uur
6:00 uur
08 mrt 2005 Amsterdam (AMS) Nederland
Vertrek 15:25 uur Parijs Charles de Gaulle (CDG) Frankrijk
Aankomst 16:40 uur Air France
1741
08 mrt 2005 Parijs Charles de Gaulle (CDG) Frankrijk
Vertrek 19:35 uur Malaga (AGP) Spanje
Aankomst 22:05 uur Air France
1030
08 apr 2005 Malaga (AGP) Spanje
Vertrek 16:05 uur Parijs Charles de Gaulle (CDG) Frankrijk
Aankomst 18:35 uur Air France
2131
08 apr 2005 Parijs Charles de Gaulle (CDG) Frankrijk
Vertrek 20:50 uur Amsterdam (AMS) Nederland
Aankomst 22:05 uur Air France
8242
Hmm ik heb met Skybreakers nu toch even een goedkoper ticket weten te vinden dan waar dan ook...D-Reizen, Expedia, HappyTravel zijn allemaal duurder....quote:Op zondag 6 februari 2005 19:57 schreef jochem8 het volgende:
Crap, das inderdaad niet duur!
Die skybreakers is echt een kutsite
Nooit gedacht dat BHFH ooit nog eens met goede raad zou komen 8) Maar bedankt, maat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |