abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21286395
Was net bij het reisbureau en die raden mij vooral af om een ticket te boeken met een transfer in de VS. Want dat is echt een draaaaaaaaaaaaama volgens de jongeman van het reisbureau.
Duurt 3 uur en weet ik wat allemaal nog meer.
Maar alle voordelige tickets richting Mexico lijken wel via de VS te gaan. Dus wat nu?

Kortom: wat zijn jouw ervaringen met overstappen in de VS?? Echt zo'n ramp of valt het wel mee??
pi_21286640
3 uur valt toch wel mee ? zoek gewoon even op of er nog "aktiviteiten" te doen zijn op het bewuste vliegveld.
pi_21286675
ik denk eerder dat je je vlucht mist dan dat je je verveelt, aangezien de sceptische houding van amerikanen tegen reizende buitenlanders. Ze kunnen iets verzinnen en dan zit je voor niets een dag vast.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_21286719
Als je maar geen grappen maakt over oa bommen enzo. Daar kunnen ze daar niet tegen heb ik begrepen.
pi_21296284
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
  zondag 15 augustus 2004 @ 02:08:43 #6
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21296386
Dat gaat erg moeilijk worden, maar het is niet onmogelijk.
Ik zou er zeker 2 uur voor willen hebben, maar ik vlieg dan ook meestal naar Atlanta of NJ en bijna nooit naar Houston.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21296659
3 uur vind ik ook wel meevallen.
Am I losing all, that’s meant to be?
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:27:13 #8
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_21318864
1:10 voor het overstappen is wel erg weinig
het kan wel, maar dan moet alles mee zitten, heb je een beetje vertraging dan mis je je aansluiting al
en als je pech hebt dan moet je voor je aansluiting ook aan de andere kant van het vliegveld zijn
(ik weet niet hoe het op dit vliegveld zit, maar in Chicago heb je b.v. 4 terminals, regelmatig moet je dan met een treintje naar een andere hal voor je aansluiting)

kortom, een uurtje of 2 zou veiliger zijn
en 3 uur wachten, ach, je kijkt wat rond, zoekt een bar op, dan is die 3 uur zo voorbij
You can't steal second base and keep one foot on first.
pi_21319522
Onze vlucht vanuit Nederland had vertraging, waardoor we voor het overstappen minder tijd hadden. Dit was in Detroit. Het is er supergroot en we hebben echt rot gezocht naar de juiste gate. Met wat kunst en vliegwerk zaten we net op tijd in het vliegtuig.

Ik adviseer je genoeg tijd er tussen te nemen!
  maandag 16 augustus 2004 @ 10:33:40 #10
5673 heijx
Qui que boue
pi_21319587
70 minuten lijkt me aan de krappe kant.
Mijn ervaringen:
- Chicago O'Hare sept 1988: 2,5 uur om van vliegtuig naar "Taxi's" te komen.
- SF juni 2000 een uur voor hetzelfde traject maar dat was een toptijd naar ik later hoorde.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_21319694
Het hangt helemaal van het vliegveld af, op Seatle ben ik ooit in 30 minuten door immigration gekomen. Miami heeft me een keer 2 uur gekost (maar mijn record daar was 5 minuten, er stond niemand in de rij en het stempelen was zo gedaan). Los Angelos was een ramp. Van horen zeggen schijnt Atlanta nog veel erger te zijn.

Al met al, 70 minuten lijkt me erg krap.
pi_21319798
Op de meeste vliegvelden in de VS moet je na 11 september bij het overstappen je ingecheckte bagage zelf ophalen en ergens anders weer afgeven. Of dit op Houson ook zo is weet ik niet, op Washington richting Mexico een paar maanden terug zeker wel. Bij het reisbureau zouden ze dit met zekerheid moeten kunnen vertellen.

dit staat er bijvoorbeeld bij exitreizen.com:

Overstappen
Indien u tijdens uw reis gaat overstappen, zal men uw bagage doorgaans 'doorlabelen' naar het eindpunt van uw vliegbestemming. U ziet uw bagage pas op de plaats van bestemming terug en hoeft deze bij overstap niet opnieuw in te checken. Alleen voor reizigers met overstap in de Verenigde Staten: Op het vliegveld van inreis (port of entry) gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt het langs de douane en achter de douane-inspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, gewoon weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.

Je moet dus even met al je bagage door een poortje lopen en dan de ruimbagage weer afgeven.

Dit lukt vrijwel zeker niet in een uur, tenzij bijvoorbeeld vliegtuig wat vroeger in Houston is... maar als het als het als boekingsoptie staat (en je vindt het niet erg om in het ergste geval een dag op het vliegveld te zitten) dan zou ik het boeken, omdat je toch een andere vlucht krijgt als je 'm mist.
pi_21321794
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 10:47 schreef DutchTrain het volgende:
Je moet dus even met al je bagage door een poortje lopen en dan de ruimbagage weer afgeven.
Maar dat was voor sept-11 toch ook al het geval? Er is bijna altijd wel iets waardoor ze je "kostbare" tijd in beslag kunnen nemen. Ik heb ooit eens plechtig moeten verklaren dat ik de afgelopen tijd niet op een boerderij was geweest
  maandag 16 augustus 2004 @ 12:39:36 #14
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_21321873
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
Nee dat haal je nooit
.
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:46:52 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21323074
Het is wel krap, maar twee maanden geleden in Dallas had ik 1.20 uur om over te stappen. Dat is ruim gelukt, zelfs met een beetje vertraging en heb buiten nog een sigaretje gerookt.

Dat kwam ook wel omdat ik niet heel lang voor de douane hoefde te wachten en dat kan ook wel anders zijn...

Als de rijen heel lang zijn en je heb haast (heb altijd haast; heb een grote hekel aan wachten), kan je bijna altijd wel een douanier aanspreken en het verhaal uitleggen. Dan ligt het een beetje aan het humeur van die persoon of ze je voor laten kruipen of niet. Als de douanier niet wil meewerken kan je het altijd nog de mensen voor je in de rij vragen of je erlangs mag. Dat mag meestal wel. Nee heb je, "yeah sure" kan je krijgen!
reset
pi_21323458
Het ligt er heel erg aan waar je over moet stappen.

In 1999 moest ik overstappen in Chicago O'hare en dat was echt een drama. Het vliegveld is zo groot dat het heel veel tijd kost. Je hoeft maar iets van vertraging te hebben of een slome douane en je mist je aansluiting. Dat leverde mij dus nog een keer overstappen in Washington op.
Terugreis geen aansluiting gemist maar wel 5 uur vertraging wederom in Chicago. Op zich niet zo heel erg maar wel vervelend als ze het steeds met een half uur verlengen zodat je altijd in de buurt moet blijven.

Ik weet iig wel...... nooit meer een overstap op O'hare.......
pi_21324903
Ik neem aan dat iedereen de immigration service bedoelt als ze het over douane hebben? Dus de instantie waar je visa-waiver/J1-visum/whatever wordt afgestempeld; het eerste loket nadat je het vliegtuig hebt verlaten. Daarna heb je de douane en die zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en je hebt er nooit echt lange wachttijden.
pi_21330536
Volgens het lokale reisbureau moest het lukken. Ze had het speciaal nog nagevraagd bij de luchtvaartmaatschappij.
En ik weet dat er 2 of 3 uur later een volgende vlucht naar Cancun gaat, dus dat scheelt ook al.
Ik denk dat we het risico gaan nemen.
pi_21334802
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:21 schreef devzero het volgende:
Ik neem aan dat iedereen de immigration service bedoelt als ze het over douane hebben? Dus de instantie waar je visa-waiver/J1-visum/whatever wordt afgestempeld; het eerste loket nadat je het vliegtuig hebt verlaten. Daarna heb je de douane en die zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en je hebt er nooit echt lange wachttijden.
Kan ook, wat het ook was, het was iig zijn eerste dag.............
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:18:02 #20
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21344424
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Ga ik dat redden?
Als ze de optie aanbieden dan is het dus mogelijk het volgende vliegtuig te halen. Gezien de overstap in Houston zal je vlucht wel met Continental Airlines zijn, en die vertrekken nagenoeg altijd op tijd vanuit Schiphol naar Houston, dus je komt eerder te vroeg dan te laat aan in Houston.

De laatste keer dat ik een overstap had in de USA was in Washington, toen was ik binnen drie kwartier na de landing al bij de gate van de volgende vlucht (en moest ik nog 1 1/2 uur wachten ...)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:57:48 #21
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_21354917
70 minuten is op zich wel te doen, maar voor je gemoedstoestand is het beter als je wat meer speling in je schema opneemt!!

Laatste keer dat ik naar Mexico vloog was via Washington en daar had ik ivm met een uur vertraging door storm maar 50 minuten voor de overstap en moest ik dus ook nog bijna een half uur op mijn koffer wachten, opnieuw inchecken (niet echt veel werk, poortje door, koffer afgeven) en als een gek naar de andere gate rennen (aan de andere kant van het vliegveld!). Kwam ongeveer een kwartier voor take off bij de gate, maar had niet veel later aan moeten komen, kwam als een van de laatsten het vliegtuig binnen.

Je moet ook gewoon een beetje pushen... de douane is uiteraard de baas, maar als jij als je door die poortjes moet al netjes je schoenen en jas etc. uit hebt en riem enzo in zo'n scanbakje hebt gedaan en verder normaal doet, kan dat ook een hoop tijd schelen! Ook moet je ervoor zorgen dat je al in het vliegtuig alle visumpapieren ingevuld hebt! Maar zeker als je op doorreis bent naar Mexico, zullen ze als je dat netjes gedaan hebt niet moeilijk doen! Elke maatschappij deelt die papieren uit tijdens de vlucht...

Maar goed, genoeg geluld weer, ik zou er zelf voor kiezen om wat meer speling te hebben! Ik ga zelf begin september weer en ik ga er een paar uur tussen stoppen, kan je tenminste nog even lekker lunchen ofzo en dan rustig verder!!
La mejor universidad es la de la vida...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 21:59:16 #22
87101 tjaweetjijhet
gaat naar CR-PAN-NIC
pi_21383798
In Miami duurde het 2 uur om door de douane heen te komen, en het vliegtuig zou eigenlijk na 1 1/2 uur weer vertrekken.
Een wakeboardende muay thai die een aardig balletje trapt
pi_21468444
inderdaad. soms is het erg. maar in Newark waren ze bv op de hoogte dat een bepaalde vlucht ging vertrekken en die reizigers kregen voorrang. in atlanta heb ik ooit m'n vlucht bijna gemist. rennen rennen. ik nog tegen de immigration officer beetje aandringen: hij ging het nog rustiger doen: you might catch your plane, you might not.
sindsdien houd ik er rekening mee. zo gezocht dat ik een vlucht had dat ik 5 uurtjes had in NY. je moet gewoon ff zoeken, die vluchten zijn er echt. ideaal om op't gemak iets te eten (als je al honger mocht hebben). ff rond te kuieren. op je gemak alle controles te ondergaan. liever dat dan stressen omdat je vlucht binnen 20' vertrekt.

edit:
of je kan ook kiezen voor een rustigere luchthaven. in memphis was ik bv ook op 30' door alle controles. kies je voor NY, Houston, Atlanta, etc.... dan moet je toch wel op wat meer rekenen.
het hangt er echt van af. soms kan je gewoon wandelen naar de volgende gate. soms moet je een soort van metro hebben om naar de volgende gate te geraken.
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:59:33 #24
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_21468604
Ik doe het nooooooit meer iig!
Ook naar Mexico, via Philadelphia. We vertrokken al 1,5 uur te laat uit Amsterdam, maar we hadden eigenlijk 2 uur om over te stappen. Dan zou er nog een halfuur overblijven dus, kielekiele. Helaas konden we niet landen in Philadelphia wegens slecht weer, en we zouden bijtanken in Washington. Halverwege gingen we toch weer terug, we konden wel landen. Al met al onze aansluiting op een paar minuten na gemist (die had nl ook vertraging). Een hoop gezeik omdat we moesten overnachten daar, en we niks terugkregen omdat het door het weer kwam, blablablabla.

Voordeel is wel dat je dus van het vliegveld af kan, omdat je echt Amerika in gaat. Konden we iig een hotel regelen, maar iets terugkrijgen ho maar.
Ik zou het je dus afraden, ze willen ook echt alles van je weten terwijl je alleen maar op doorreis gaat. Als er een aantal uren daarna weer een vlucht gaat naar Cancun is het al wel iets veiliger, maar na mijn ervaring doe ik het iig nooit meer!
Geluk is een richting, geen punt
pi_21472611
Ik vloog van Amsterdam naar Cincinnati. Je koffers worden doorgelabeld, maar je moet ze inderdaard van de band halen, door de immigrations voor je stempels, poortje en dan de koffers weer op de band doen. Bij mij duurde dat allemaal hooguit 30min.

Vooral bij immigrations moet je geen gekke dingen zeggen. Anders gaan ze heel moeilijk doen.

Terugreis had ik een overstaptijd van 20 minuten. Maar dan hoefde ik niet meer door de controle en alles heen. Zat binnen 10 minuten in het andere vliegtuig naar Amsterdam.

Btw, wat voor ticket heb je? Ik had een paper-ticket. Neem die echt never nooit. Want als je iets wilt wijzigen kost je dat 200 euro.(voor mij) Had ik een electronic ticket dan was 1 telefoontje genoeg geweest. Dan betaal je volgens mij alleen adminstratie kosten.

Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')