abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23676465
nog een rand nieuwtje:
quote:
Snel bouw hotel op Airport Düsseldorf Regional

30-11-2004

WEEZE - Directeur Alex van Elk van Airport Düsseldorf Regional (Weeze), het voormalige Niederrhein, verwacht dat binnen niet al te lange tijd zal worden gestart met de bouw van een hotel op het luchthaventerrein. Volgens hem is dit belangrijk voor de luchthaven, waarbij zich momenteel geen hotel in de directe nabijheid bevindt. Hij denkt aan een capaciteit van honderd bedden.

“Er kan met de ontwikkeling van een hotel begonnen worden, het bestemmingsplan is gereed”, zei Van Elk tijdens een persbijeenkomst in Weeze. “Het is belangrijk dat het hotel dichtbij - het liefst tegenover - de terminal komt te staan”, aldus Van Elk.

Als bijkomend voordeel van een hotel op de luchthaven noemt hij de extra werkgelegenheid op de luchthaven. Hij verwacht dat wanneer het hotel er komt dit gerund zal worden door een grotere keten. De luchthaven is slechts zijdelings met de ontwikkeling van het hotel betrokken.

De luchthavendirecteur ging ook nog in op de nieuwe naam - Airport Düsseldorf Regional (Weeze) - die maandag werd aangekondigd. Het was al de vierde naam voor het vliegveld na Airport Niederrhein, Airport Düsseldorf-Weeze en Airport Weeze.

Hij erkende dat het steeds veranderen van naam de luchthaven geen goed doet, maar vertrouwt erop dat de naam deze keer wel standhoudt, ondanks juridische stappen van de luchthaven Düsseldorf International. Inmiddels hangt aan de buitenzijde van de terminal een grote banner en boven de toegangspoort een enorm bord waarop de naam Airport Düsseldorf Regional (Weeze) prijkt.

bron: luchtvaartnieuws.nl
Een hotel is gunstig voor mensen die iets verder weg wonen en toch via Dusseldorf-Weeze willen vliegen. Verder vind ik het erg lang stil rond VBird. Ik vraag me af of de doorstart er nog wel komt! De laatste berichten zijn al weer een week oud en daarin waren ze dicht bij een oplossing
pi_23718576
en gezellig op vakantie naar Kyrgizistan en Kazachstan:

quote:

Enjoy your flight

Deze vriendelijke boodschap krijgt u mee bij het binnenstappen van het vliegtuig. Wanneer geniet u eigenlijk van uw vlucht?

Als u:
- de goedkoopste ticket heeft weten te bemachtigen?
- een concurrerende prijs heeft betaald voor goede on-board service, meer beenruimte, een vriendelijke crew op een vlucht met een snelle verbinding?

In het laatste geval nodigen wij u graag uit om vanaf het zomerseizoen 2005 met ons naar uw bestemming te vliegen. Natuurlijk pretendeert iedere luchtvaartmaatschappij de beste te zijn. De beste in wat? Wij vinden het de hoogste tijd om u het gevoel te geven op alle fronten van uw reis te genieten. Door vriendelijke personeel, goede maaltijden, ontspannen zitten met meer beenruimte en goede verbindingen. Dat is Vipair. En iedereen is bij ons een VIP. Zonder uitzondering.

All in
Met ingang van maart 2005 vliegen we met een Airbus A300-600 vanaf Schiphol, via Dusseldorf naar Kazachstan en Kyrgizistan. Niet alleen voor zakelijke reizigers, maar ook voor de vakantieganger die de betreden paden wil verlaten, door bijvoorbeeld het volgen van de Marco Polo route, zijn deze landen schitterende en avontuurlijke bestemmingen. En vervolgens breiden we het aantal bestemmingen geleidelijk uit.

U kunt met Vipair business en economy service vliegen tegen een vast all-in tarief. U weet bij ons wat u betaalt, niets meer en niets minder. En natuurlijk is ook uw vracht bij Vipair in goede handen; wij spreken niet voor niets van VIC, 'Very Important Cargo'!

December 2004 is onze website 'on air'. U kunt dan direct via www.vipair.com uw tickets boeken of bij uw reisbureau. Wij wensen u vervolgens: 'Enjoy your flight with Vipair'!!!


quote:

DRIEBERGEN - Als het aan CEO Jacob Kranenburg van Vipair ligt is Nederland vanaf het zomerseizoen een fullservice luchtvaartmaatschappij rijker. Kranenburg heeft grootse plannen om met zijn bedrijf vluchten uit te voeren vanaf Amsterdam en Düsseldorf. Het routenetwerk herbergt bestemmingen in Italië, Israël en Egypte. Maar de belangrijkste aanvliegsteden zijn gelegen in de Centraal-Aziatische landen Kazachstan en Kirgizië.

De geplande routes zien er indrukwekkend uit. Vanaf eind maart, begin april moet Vipair passagiers vervoeren op vijf verschillende trajecten. Drie routes lopen van Amsterdam via Düsseldorf naar Kazachstan en Kirgizië. In Kazachstan worden de steden Aktau, Almaty, Karaganda en Astana bediend. Maar ook de Kirgizische hoofdstad Bishkek staat op het programma. In een van de drie routes naar Azië zit een extra vlucht tussen de Kazachstaanse hoofdstad Astana en Berlijn (Schoenefeldt) verwerkt.

Het bedrijf mikt op Kazachen in Nederland en Duitsland. "Vooral bij onze oosterburen wonen veel Kazachen", weet Kranenburg, wiens echtgenote ook uit het Aziatische land afkomstig is. "En onderschat de olie-industrie in die regio niet. Dat kan ook het nodige verkeer opleveren."

Volgens Kranenburg heeft Vipair al afspraken gemaakt met meerdere touroperators voor vluchten naar Rome (Fiumicino), Sharm el Sheik, Caïro en Tel Aviv. Ook is de afhandeling en catering op Schiphol inmiddels geregeld. Sinds vandaag (25 november) heeft Vipair bovendien de beschikking over een eigen kantoor in Hoofddorp. De maatschappij heeft ook een balie in de vertrekhal op Schiphol.

Sabena tekent voor het onderhoud van de vliegtuigen. "We beginnen met twee Airbussen", zegt Kranenburg. "Een Airbus A300 van Olympic Airways en een Airbus A310 van Singapore Airlines. Voor beide vliegtuigen maken we gebruik van een lease-constructie. Als de routes goed lopen willen we tegen het einde van het eerste operationele jaar een derde Airbus aan de vloot toevoegen."

Fullservice
In de toestellen is sprake van een tourist- en businessklasse. Kranenburg benadrukt dat het niet om een low cost carrier gaat. "We gaan fullservice vluchten aanbieden. De verkoop vindt plaats via de website die in december actief wordt. En natuurlijk via de touroperators waar we mee samenwerken."

Kranenburg is honderd procent aandeelhouder maar heeft naar zeggen voldoende bankgaranties om Vipair succesvol te lanceren. "We zijn er helemaal klaar voor. Ik kan rekenen op een enthousiast team met veel ervaren mensen uit de reiswereld."

Het ontbreekt Vipair voorlopig nog wel aan slots op Schiphol en aan een AOC (air operator certificate). Volgens Kranenburg is dat slechts een kwestie van tijd. "Er zijn voldoende slots verkrijgbaar om in de zomerdienstregeling twintig tot 24 vluchten per week vanaf Schiphol uit te voeren. En de AOC is aangevraagd, die arriveert begin maart volgend jaar."

De Stichting Airport Coordination Netherlands (SACN) is verantwoordelijk voor het toewijzen van slots op Schiphol. Deze organisatie meldt Luchtvaartnieuws dat Vipair nog geen aanvraag heeft ingediend voor vluchten vanaf Amsterdam. "Er zijn nog wel wat slots beschikbaar, maar alleen op ongunstige tijdstippen. Bijvoorbeeld het einde van de morgen of het begin van de middag. Het wordt de komende zomer erg druk op Amsterdam. Drukker dan de afgelopen zomer."

Wachtlijst
Kranenburg verwacht dat er begin volgend jaar voldoende slots vrijkomen. "Er zijn altijd maatschappijen die de aan hen toegekende slots niet of gedeeltelijk niet gebruiken." Volgens SACN is dat inderdaad het geval, maar komen 'vrije slots' terecht bij maatschappijen die op een speciale wachtlijst staan. "En op die wachtlijst staat Vipair nog niet. Wel twintig tot dertig andere luchtvaartmaatschappijen."

Geen slots op Schiphol betekent voor Kranenburg niet het einde van Vipair. "Als Schiphol zou afvallen beginnen alle vluchten vanaf Düsseldorf. Maar daar ga ik voorlopig niet vanuit. Ik verwacht dat we volgend jaar gewoon met twee Airbussen vanaf Amsterdam vliegen."
bron: luchtvaartnieuws.nl
pi_23720182
en weer een bestemming van een low cost airline vanuit Nederland:

quote:
Manchester tweede Amsterdamse bestemming van Jet2

02-12-2004

LEEDS - Jet2 start met ingang van 10 februari 2005 een nieuwe lijndienst vanaf Amsterdam. Twee jaar na de opening van de route Leeds Bradford - Amsterdam volgt een tweede lijndienst tussen Manchester en Schiphol. De Britse prijsvechter gaat op werkdagen drie keer per dag tussen Manchester en Amsterdam vliegen. Op zaterdag en zondag wordt twee keer heen en weer gevlogen.

Jet2 vliegt op dit moment twee keer per dag tussen Leeds en Amsterdam. Schiphol was de eerste bestemming van de Britse onderneming. Het bedrijf ging in februari 2002 van start. Inmiddels beschikt de luchtvaartmaatschappij over negen vliegtuigen van het type Boeing 737-300 en bestaat het routenetwerk uit twintig steden.
bron:luchtvaartnieuws.nl
pi_23727388
En omdat die nog niet in de lijst voorkwam:

www.atlas-blue.com

Deze eerste Marokkaanse prijsvechter vliegt 1x per week vanaf Schiphol naar Marrakech. helaas op dezelfde dagen als Transavia dat vanaf dit winterseizoen ook gaat doen en zonder tussenstop in Casablanca. Deze full service lage kostenmaatschappij is een dochteronderneming van Royal Air Maroc en een retourtje AMS - MAR kan al voor zo'n 300 euro incl tax, wat net iets duurder is dan Iberia of Alitalia, maar wel rechtstreeks.

Meer info op http://www.atlas-blue.com/fr/index.htm
pi_23733622
Slecht nieuws rond mijn favorite maatschappij!

quote:
Herstart V Bird kan nog drie maanden duren

03-12-2004

HEERLEN – Het kan nog zeker drie maanden duren voordat de failliete prijsvechter V Bird haar vleugels weer spreidt. Volgens het Brabants Dagblad hebben Duitse en Nederlandse investeerders een gesprek gehad met curator Ben Meijs over een eventuele overname van de maatschappij. Aanstaande maandag moet duidelijk zijn welk bod er wordt uitgebracht.

V Bird zou begin 2005 haar vluchten kunnen hervatten, zij het in een kleinschaligere aanpak. Volgens de krant begint V Bird met twee vliegtuigen, waarmee naar zes bestemmingen zal worden gevlogen. Daarna kan worden bekeken hoe en waarheen de operaties worden uitgebreid.

De maatschappij blijft Airport Niederrhein, dat sinds maandag door het leven gaat als Airport Düsseldorf Regional (Weeze), als thuisbasis houden.


ben wel blij dat ze Dusseldorf regional als thuisbasis houden! in het verlengde ook dit bericht:

quote:
SkyEurope bezorgd over problemen bij Wizz Air

03-12-2004

BUDAPEST – De Hongaarse low cost maatschappij SkyEurope heeft haar zorgen geuit over de problematische financiële situatie bij conculega Wizz Air. Beide maatschappijen hebben Oost-Europa als thuismarkt en SkyEurope is bezorgd over de naam die Oost-Europese prijsvechters door de problemen bij Wizz Air zou kunnen krijgen.

Wizz Air gaf onlangs te kennen moeilijkheden te ondervinden bij het werven van voldoende fondsen. Diverse crediteuren hebben al bij de maatschappij aangedrongen hun schulden in te lossen. Ondermeer de luchthaven van Budapest krijgt nog een flinke som geld van Wizz Air. Daarnaast werden de afgelopen tijd regelmatig vluchten geannuleerd.

Wizz Air zelf verwacht geen onmiddellijke problemen. In Hongaarse media gaf de maatschappij aan dat ze, net als andere nieuwe maatschappijen, wat opstartproblemen ondervindt, en dat alles opgelost zal worden. De vervoerscijfers over de afgelopen maanden waren zeer goed en
Wizz Air plant zelfs flinke uitbreidingen in 2005.

SkyEurope vreest echter voor de ondergang van Wizz Air. De low cost markt velt de laatste tijd meer slachtoffers, getuige de problemen bij V Bird en Volare, zo vindt de maatschappij.
pi_23739997
Ik heb liever dat je voor structureel voor minder dan 150 euro een retourtje kan boeken naar Malaga of dat ze eindelijk Granada met een rechtstreekse vlucht aan doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23801676
Easyjet wil vanaf MAA vliegen

Maastricht - De Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij EasyJet wil vanaf vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) gaan vliegen. Over welke bestemmingen wordt gesproken, wil geen van beide partijen zeggen.
Woordvoerders van zowel MAA als Easyjet hebben gisteren bevestigd dat gesprekken worden gevoerd over de komst van Easyjet naar het Limburgse vliegveld. Maar meer dan dat willen beide partijen niet zeggen. ,,Er is nog geen definitief besluit'', zo verklaart woordvoerder R. Beckx van MAA de zwijgzaamheid.

EasyJet is een van de vier prijsvechters die vanaf Nederlandse vliegvelden vliegen. Net als Ryanair, dat van vliegveld Niederrhein, net over de Duitse grens bij Bergen vliegt, biedt Easyjet vliegtickets aan tegen lage prijzen. De maatschappij is in 1995 opgericht door de Griek Stelios Haji-Ioannau. Diens familie is nog steeds grootaandeelhouder.

Vorig jaar maakte Easyjet, dat in Nederland nu alleen vanaf Schiphol vliegt, een omzet van 1,4 miljard euro. De maatschappij telt bijna 3500 medewerkers en heeft een vloot van 91 toestellen. Het bedrijf wil in twee jaar tijd fors uitbreiden tot 164 toestellen. EasyJet onderhoudt in Europa 183 verschillende vliegroutes via 57 luchthavens.

De concurrerende prijsvechter haakte eerder dit jaar af op de Limburgse luchthaven. Reden was dat te weinig mensen tickets boekten voor de lijn Maastricht-Londen.
Dagblad de limburger, vrijdag 03 december 2004
  maandag 6 december 2004 @ 17:14:17 #108
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23802039
Air Polonia is inmiddels bankroet
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23808796
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:45 schreef DutchTrain het volgende:
Easyjet wil vanaf MAA vliegen

Maastricht - De Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij EasyJet wil vanaf vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) gaan vliegen. Over welke bestemmingen wordt gesproken, wil geen van beide partijen zeggen.
Woordvoerders van zowel MAA als Easyjet hebben gisteren bevestigd dat gesprekken worden gevoerd over de komst van Easyjet naar het Limburgse vliegveld. Maar meer dan dat willen beide partijen niet zeggen. ,,Er is nog geen definitief besluit'', zo verklaart woordvoerder R. Beckx van MAA de zwijgzaamheid.

EasyJet is een van de vier prijsvechters die vanaf Nederlandse vliegvelden vliegen. Net als Ryanair, dat van vliegveld Niederrhein, net over de Duitse grens bij Bergen vliegt, biedt Easyjet vliegtickets aan tegen lage prijzen. De maatschappij is in 1995 opgericht door de Griek Stelios Haji-Ioannau. Diens familie is nog steeds grootaandeelhouder.

Vorig jaar maakte Easyjet, dat in Nederland nu alleen vanaf Schiphol vliegt, een omzet van 1,4 miljard euro. De maatschappij telt bijna 3500 medewerkers en heeft een vloot van 91 toestellen. Het bedrijf wil in twee jaar tijd fors uitbreiden tot 164 toestellen. EasyJet onderhoudt in Europa 183 verschillende vliegroutes via 57 luchthavens.

De concurrerende prijsvechter haakte eerder dit jaar af op de Limburgse luchthaven. Reden was dat te weinig mensen tickets boekten voor de lijn Maastricht-Londen.
Dagblad de limburger, vrijdag 03 december 2004
opvallend bericht omdat eerder deze week het volgende nog op Luchtvaartnieuws.nl is verschenen:
quote:
easyJet niet op korte termijn naar Maastricht Aachen Airport

03-12-2004

MAASTRICHT – “Er is geen sprake van dat easyJet op korte termijn zal vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport”, zo is de reactie van de luchtvaartmaatschappij op de vraag van Luchtvaartnieuws of de maatschappij plannen heeft om naar de Limburgse hoofdstad te vliegen. Diverse Limburgse en Brabantse media meldden deze week dat de Britse prijsvechter wellicht Maastricht als tweede Nederlandse bestemming op het oog zou hebben.

Volgens woordvoerster Ella Broos is easyJet altijd in gesprek met diverse luchthavens in Europa om de mogelijkheden te bekijken voor het uitvoeren van vluchten, maar zijn er op dit moment geen concrete plannen voor lijndiensten vanaf Maastricht Aachen Airport.

Na het wegvallen van V Bird kan de regio een extra maatschappij goed gebruiken. De afgelopen maanden heeft het Ierse Ryanair haar activiteiten op Airport Düsseldorf Regional (Niederrhein) en Eindhoven al verhoogd.

Eerder dit jaar besloot easyJet geen gebruik te maken van de Zuid-Limburgse luchthaven Beek omdat de vraag op de lijn Maastricht - Londen niet groot genoeg was om met de easyJet toestellen te vliegen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:23:05 #110
94688 EagleJ
United will stand!
pi_23816370
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:55 schreef lenin het volgende:
en weer een bestemming van een low cost airline vanuit Nederland:

Manchester tweede Amsterdamse bestemming van Jet2
kijk, hier zat een aantal mensen (waaronder ik) op te wachten! hopelijk zet dit de tarieven van de "mainline carriers" op deze route ook onder druk!
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_23818487
Ik blijf het raar vinden dat er met bijna 400.000 turken in Nederland er toch maar één budgetvlieger naar Turkije is.
pi_24002844
Helaas Lenin:
quote:
Geen doorstart V Bird na afhaken investeerders

15-12-2004

HEERLEN - Er komt definitief geen doorstart van de failliete Nederlandse prijsvechter V Bird. Dat heeft curator Ben Meijs woensdag (15 december) bekendgemaakt. De betrokken investeerders durven gezien de turbulente ontwikkelingen in de luchtvaart een financiering van een doorstart van V Bird niet aan, meldt hij.

Volgens Meijs zijn er sinds 10 december geen vorderingen meer gemaakt met het realiseren van een doorstart van V Bird. Eerder al werd 15 december als deadline gegeven. “Ik heb mijn onderhandelingen met deze partij daarom nu beëindigd, aangezien er geen enkel redelijk perspectief meer bestaat op een doorstart van V Bird binnen afzienbare tijd”, zegt Meijs.

De zich in de boedel bevindende eigendommen van V Bird, dat sinds 8 oktober de vliegtuigen aan de grond hield, zullen nu zo spoedig mogelijk worden verkocht aan de hoogst biedende partij. V Bird had de thuisbasis op Airport Düsseldorf Regional (Weeze) en vloog sinds eind oktober 2003 met drie Airbus A320's naar ruim vijftien Europese bestemmingen. Er werkten 150 mensen.
pi_24006867
Weet iemand meer over Ryan die Granada als bestemming gaat gebruiken?

Bij voorbaat dank
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 16 december 2004 @ 10:26:12 #114
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24007164
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet iemand meer over Ryan die Granada als bestemming gaat gebruiken?

Bij voorbaat dank
Volgens mij (vooralsnog) alleen vanuit Engeland:
quote:
Flights to Granada airport: Starting on 7th Feb 2005 it will be possible to fly to directly to Granada from London Stanstead and Liverpool. The airport is located about 8 km outside the city of Granada . There is a bus service to and from the airport and the best place to see the times of buses is in a local newspaer such as the ideal. The best way to get to the airport from the centre is by taxi which costs aprox 20 euros.

(there are also daily flights to Granada from Barcelona and Madrid but they are not cheap) Tip: When there is a flight from outside of Spain with a connecting flight from Madrid to Granada they almost always don't coordinate the luggage properly and it has to be delivered to you the next day. So put some extra underwear and essentials in your hand luggage.

Ryanair:
London Stansted (STN) -Granada (GRX) - $12 + airport taxes. Service starts 7 february 2005
Liverpool (LPL) -Granada (GRX) - $12 + airport taxes. Service starts 26th April 2005
Bron: http://granadainfo.com/cheap_flights.htm

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24008161
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:08 schreef DutchTrain het volgende:
Helaas Lenin:
[..]
*zucht* ja jammer maar helaas
pi_24011742
quote:
(there are also daily flights to Granada from Barcelona and Madrid but they are not cheap) Tip: When there is a flight from outside of Spain with a connecting flight from Madrid to Granada they almost always don't coordinate the luggage properly and it has to be delivered to you the next day. So put some extra underwear and essentials in your hand luggage.
Dit is bullshit. Ik(en andere mensen die ik ken) hebben vaak genoeg op Granada gevlogen al is het altijd wel slim minimaal een tandenborstel mee te nemen in je handbaggage

ik dacht al dat het alleen Londen en Liverpool zou zijn want dat stond ook in de krant en er stond verder dat ze volgend jaar 300.000 passagiers verwachten.

Vanuit Nederland zullen ze voorlopig wel niet op Granada vliegen want op dit moment gaan er maar een stuk of 6 vluchten per dag vanaf Nederland/Belgie naar Malága(2 a 3 van Basiq en nog een aantal van Virgin) dus rendabel zal het wel niet zijn.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24451622
weer eens nieuws uit Engeland:
quote:
fly to 13 European destinations
fares from £20.94 one way, including taxes and charges


bmibaby is celebrating the launch of flights from Birmingham International Airport. Flights take off today (Friday 7 January 2005) to nine European destinations with a further four routes on sale for the summer. If you've not already joined the booking bonanza then now's the time. bmibaby is offering flights from just £20.94 one way, including taxes and charges.

Book now for flights from Birmingham to Alicante, Amsterdam, Belfast (International), Bordeaux, Cork, Edinburgh, Geneva, Knock, Malaga, Murcia, Nice, Palma and Prague.
Dus voortaan ook goedkoop vliegen van Amsterdam naar Birmingham.
pi_24488840
Tot en met dinsdag is het weer sale bij Easyjet; ofwel goedkoop naar Engeland, al voor 13 euro een enkele reis naar Bristol of London inclusief tax...
quote:
Aanbiedingstarieven

Van luchthaven Naar luchthaven EUR aanbiedingstarief 1
Amsterdam Belfast 20.49
Amsterdam Bristol 12.99
Amsterdam Edinburgh 20.49
Amsterdam Glasgow 20.49
Amsterdam Liverpool 14.99
Amsterdam Londen Gatwick 20.49
Amsterdam Londen Luton 14.99
Amsterdam Londen Stansted 12.99

De aanbiedingstarieven gelden voor enkele vluchten en zijn inclusief belasting en aanvullende kosten.
  zondag 9 januari 2005 @ 19:40:06 #119
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24489301
SkyEurope heeft ook mooie aanbiedingen, voor bv 1 cent reizen maar dat is wel ex de belastingen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24489420
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:40 schreef HarigeKerel het volgende:
SkyEurope heeft ook mooie aanbiedingen, voor bv 1 cent reizen maar dat is wel ex de belastingen.
Inderdaad, maar vaak op routes die pas vanaf april opengaan; bijvoorbeeld Amsterdam - Krakau voor 53 euro retour inclusief tax, of Barcelona - Krakau retour voor 47 euro
en zie dan ook dat het goedkoper is om via Krakau naar Barcelona te gaan dan met de KLM rechtstreeks te vliegen , enige nadeel is dat je 6 uurtjes 's nachts op de luchthaven moet blijven
pi_24495495
quote:
en zie dan ook dat het goedkoper is om via Krakau naar Barcelona te gaan dan met de KLM rechtstreeks te vliegen , enige nadeel is dat je 6 uurtjes 's nachts op de luchthaven moet blijven
Dat is een route voor kneusjes.

Geef mij maar gewoon KLM of liever nog een van de vele prijsvechters die vanaf Amsterdam of Brussel vliegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24499199
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef mij maar gewoon KLM of liever nog een van de vele prijsvechters die vanaf Amsterdam of Brussel vliegen
Voor sommige mensen is reizen het doel en de bestemming slechts bijzaak...

Vroeger ging je met interrail heel europa door, tegenwoordig kun je met de low-costmaatschappijen voor een fractie van een interrailkaart veel steden in Europa zien, met relatief weinig reistijd.

Als je bovenstaande aanbiedingen slim combineert kun je voor 90 euro een rondje vliegen Amsterdam - Bristol - Barcelona - Krakau - Amsterdam. 't is maar wat je leuk vindt...
pi_24580392
En nog meer low-cost vliegen vanaf Schiphol: Voor 88 euro enkele reis van Amsterdam naar München, vanaf 28 maart. Alleen nog niet te boeken op de website van gexx.com
quote:
Germania Express start lijndienst tussen München en Schiphol

14-01-2005

HANNOVER – De Duitse prijsvechter Germania Express (Gexx) start vanaf 28 maart 2005 een dagelijkse lijndienst tussen Schiphol en München. De maatschappij is een dochteronderneming van het Duitse Germania Flug en vliegt met zestien Fokker 100’s. Gexx voegt met Amsterdam de negentiende bestemming toe aan haar netwerk, dat ondermeer bestaat uit Rome, Stockholm en Athene.

Germania Express vliegt sinds 2003 lijnvluchten volgens het ‘Fixxpreise’ principe. Klanten betalen daardoor een vast bedrag voor hun ticket, ongeacht of er vroeg of laat wordt geboekt.

De maatschappij mikt op zowel toeristen als op zakenreizigers. Speciaal voor die laatste groep biedt Germania Express dagrandverbindingen naar grote steden, waaronder Amsterdam.
bron: luchtvaartnieuws
  zondag 16 januari 2005 @ 01:12:20 #124
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24591946
Da's wel aardig ik geloof niet dat ik ooit in een Fokker heb gezeten
Hopelijk storten ze niet neer
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24759114
Helaas heeft Gexx de strijd om slots op Schiphol opgegeven en zal dus niet naar Munchen gaan vliegen. Helaas wordt de slotverdeling in Nederland voor Schiphol en Rotterdam nog altijd mijns inziens teveel beïnvloedt door KLM...
pi_24759249
Ryanair vliegt vanaf 19 april ook van Eindhoven naar Dublin... Daarmee komt het aantal Ryanair bestemmingen weliswaar op 5 (Rome, Milaan, London, Girona, Dublin), maar voor de Nederlandse markt voegt het weinig toe.

Met een laagste tarief van 52,75 incl. is het nauwelijks een alternatief voor mensen uit de Randstad die al voor 80 euro incl. met Basiqair of voor 99 euro incl. met aerlingus kunnen vliegen naar Dublin.

Wederom past Ryanair dus de harde concurrentie toe, zoals ze eerder al deden op de routes naar Girona, Milaan en Rome... Ze proberen zo de catchmentarea van de overige budgetvliegers kleiner te maken en die weg te concureren. Ook weer geen goede ontwikkeling, want dan kunnen we dus over een paar jaar alleen nog maar met Ryanair vliegen, die daar mooi zijn prijzen op aan kan passen...
pi_24768031
Air Berlin gaat vliegen op Schiphol vanuit Berlijn vanaf ¤25 incl tax! zie http://lowcostairlines.web-log.nl voor nieuwe info!
pi_24771197
Vliegt Air Berlin ook intercontinentaal?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24771224
k kwam pas deze tegen
http://www.transavia.nl/
de nieuwe basiqair dacht ik, best aardige prijzen dacht ik zo.
-
pi_24771250
Wel totaal geen service.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24771502
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vliegt Air Berlin ook intercontinentaal?
Ja, naar Afrika; http://www.airberlin.de
pi_24933050
En weer een nieuwe Low-cost carrier op Schiphol:

Binnenkort gaat www.sterlingticket.com ook vanaf Schiphol vliegen. Dit betekent dat je nu ook vanaf Schiphol low-cost naar Oslo, Stockholm (Arlanda) en Kopenhagen kan vliegen; zoals dat ook al kon met transavia.com vanaf Rotterdam.
Andere bestemmingen zijn Göteborg en Billund.

Alle vluchten maken een stop in Kopenhagen en zijn te boeken vanaf 126 euro voor een retourtje inclusief tax.
quote:
Sterling vanaf mei zes keer per week naar Amsterdam

05-02-2005

KOPENHAGEN - Low cost maatschappijen op de luchthaven Schiphol krijgen dit voorjaar gezelschap van concurrent Sterling. De Deense prijsvechter vliegt vanaf mei zes keer per week tussen Kopenhagen en Amsterdam. Sterling voert de vluchten uit van maandag tot en met vrijdag en op zondag. De ticketverkoop is inmiddels begonnen.

Sterling zegt tickets aan te bieden tegen een prijs die begint bij tachtig euro voor een enkele reis. De passagier kan voor dat bedrag ook verder vliegen vanaf Kopenhagen. Sterling biedt doorgaande vluchten aan naar Billund, Oslo, Stockholm-Arlanda en Gothenburg. De Deense onderneming onderscheidt zich met deze voorziening ten opzichte van andere prijsvechters. Bij de meeste lagekostenmaatschappijen is het alleen mogelijk om een zogenoemde 'point-to-point-vlucht' te boeken.

Op dit moment liggen op veel trajecten van Sterling de tarieven nog aanzienlijk lager dan de aangekondigde tachtig euro voor een enkele reis.

De vloot van Sterling European Airlines bestaat uit tien Boeing 737-800's en twee Boeing 737-700's. In 2004 vervoerde de luchtvaartmaatschappij ruim 1,8 miljoen passagiers, een groei van meer dan 36 procent ten opzichte van 2003.
Bron: luchtvaartnieuws.nl.
pi_24938490
En nog een leuk bericht... VLM Airlines verhoogt de frequentie op de lijn tussen Rotterdam en London City.

Deze lijn staat bekend om zijn zeer snelle reistijd van Rotterdam naar het centrum van London; het vliegveld London City ligt namelijk vlakbij een metrostation en eind van het jaar gaat er ook een directe railverbinding naartoe open, waardoor je veel sneller en goedkoper in London zelf bent dan vaaf de budgetvelden als Luton en Stansted.

Door de toevoeging van de extra vluchten zijn de stoelen op deze vluchten nu nog tegen het laagste tarief te boeken; ofwel vanaf 38 euro voor een enkele reis incl. tax.

Kijk op de vernieuwde website www.flyvlm.com voor de aanbiedingen.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:51:38 #134
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_24941783
ik ga over twee weken naar Rome voor 45 eurootjes (alles erbij) met Ryan Air. Ik vlieg wel vanaf Niederrein
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_24949145
hallo allemaal , ik ben nieuw hier dus heb geduld met mij aub , ik wil zaterdag 12 februari 4 vliegtickets hebben voor neurenberg (duitsland) terugvlucht is 13 februari, waar en hoe vind ik goedkope vluchten/tickets, bijvoorbaat dank
pi_24950343
quote:
Op zondag 6 februari 2005 10:09 schreef dora50 het volgende:
hallo allemaal , ik ben nieuw hier dus heb geduld met mij aub , ik wil zaterdag 12 februari 4 vliegtickets hebben voor neurenberg (duitsland) terugvlucht is 13 februari, waar en hoe vind ik goedkope vluchten/tickets, bijvoorbaat dank
die vraagt hoort hier: Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic ... dus daar staat / komt nu ook het antwoord
pi_25117903
quote:
Heeft er iemand ervaring met het boekingssysteem van Air Berlin? Ik wil in augustus naar Palma de Mallorca en zag afgelopen zondag dat ik zowel heen als terug voor 21¤ kon vliegen. Ik had toen nog geen hotel gevonden en kon daarom nog niet direct boeken. Gisteren, toen ik wilde reserveren, zag ik dat de terugvlucht nu 49¤ kost (nog steeds erg goedkoop). Ik heb de heenvlucht alvast geboekt.

Hoe werkt het systeem van Air Berlin, worden de prijzen nu alleen nog maar hoger of bestaat er een kans dat ze in de komende tijd toch weer lager worden?
De meeste low-cost maatschappijen - en in dit geval ook Air Berlin - werken met het principe dat dhoe eerder je boekt, des te goedkoper de vlucht. Air Berlin en enkele anderen (bijv. RyanAir en Transavia.com) verkopen echter ook wel eens op het laatste moment - zeg 3-4 weken van te voren nog wat extra stoelen tegen de laagste prijs.

Voor een vergelijk kun je kijken op www.wegolo.nl (je noemt geen datum, dus ik kan niet zien of er iets goedkopers is), dan zie ook meteen dat Germanwings ook naar Palma vliegt....
pi_25129327
Ik had de site wegolo al bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat Air Berlin gewoon de goedkoopste is. Ik wacht toch maar niet langer en heb ondertussen geboekt voor 39¤.
pi_25176813
das nog steeds niet duur!
  donderdag 24 februari 2005 @ 17:33:38 #140
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25235235
easyJet begint vluchten vanaf Maastricht Aachen Airport

24-02-2005

MAASTRICHT - De Britse prijsvechter easyJet vliegt vanaf 13 april twee keer per dag tussen Maastricht Aachen Airport en de Duitse luchthaven Berlijn Schönefeld. Met de nieuwe dienst wil de maatschappij zowel Nederlandse als Duitse en Belgische passagiers bereiken. De directie van Maastricht Aachen Airport is erg verheugd met de komst van de Britse low cost maatschappij.

“Met de start van de easyJet operaties geeft MAA opnieuw invulling aan haar wens om binnen de Euregio, en binnen de ruimere omgeving van Nordrhein-Westfalen, Zuid-Oost Nederland, Belgisch Limburg en Oost-Wallonië een belangrijke rol als low cost-luchthaven te willen spelen.”

MAA ziet met de komst van easyJet ook nieuwe kansen voor het toerisme in de regio. ”Uit ervaringen van andere luchthavens die low cost airlines accommoderen blijkt welke kansen de low cost markt biedt om nieuwe inkomende toeristenstromen op gang te brengen.”

Met easyJet is ook al gesproken over een uitbreiding van de vluchten naar andere easyJet bestemmingen.

Bron:
luchtvaartnieuws.nl
No Worries Mate!!!
  donderdag 24 februari 2005 @ 17:34:25 #141
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25235249
En nog eentje:

Nieuwe bestemmingen en extra vluchten transavia.com

24-02-2005

SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij transavia.com opent twee nieuwe lijndiensten vanaf Schiphol. Daarnaast voert het de vluchtfrequentie vanaf zowel Schiphol als Rotterdam op. De maatschappij vliegt vanaf 27 april 2005 een nieuwe lijndienst tussen Schiphol en het Italiaanse Genua. Een dag later, op 28 april, wordt een nieuwe lijndienst naar het Spaanse Reus geopend. De vluchten worden allen uitgevoerd met een Boeing 737.

Transavia.com brengt met de nieuwe diensten het totaal aantal lijnbestemmingen op 63. De vluchten naar Genua zijn op maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Die naar Reus op dinsdag, donderdag en zaterdag (naast de al bestaande chartervlucht op zaterdag).

Voor enkele succesvolle bestaande lijnvluchten voert transavia.com de frequentie op. Vanaf Amsterdam wordt een extra vlucht op zaterdag en zondag uitgevoerd naar Alicante. Transavia.com vliegt momenteel al dagelijks van Rotterdam en twee keer per dag vanaf Amsterdam naar de Spaanse stad. Tevens wordt er een extra vlucht op vrijdag, zaterdag en zondag uitgevoerd tussen Amsterdam en Malaga, waar dat nu al dagelijks vanaf Rotterdam en tweemaal daags vanaf Amsterdam gebeurt.

Vanaf Rotterdam wordt er vanaf april een nieuwe vlucht op donderdag uitgevoerd naar Napels, waar dat nu al op maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag gebeurt. Nice wordt vanaf Rotterdam deze zomer extra aangevlogen op mandag, woensdag, vrijdag en zondag, waar nu al twee keer per dag naar wordt gevlogen.

De lijndienst Rotterdam – Venetië wordt in de zomer uitgebreid tot een dagelijkse verbinding. Op dit moment bedraagt de vluchtfrequentie nog vier keer per week.

Bron:
luchtvaartnieuws.nl
No Worries Mate!!!
pi_25235851
Tvp voor de zomer
pi_26774477
NIet echt low cost (het is niet BMI-Baby, maar moeder BMI) maar wel interessant nieuws dat een niet-traditionele luchtvaartmaatschappij (zoals KLM, BA, LH, AF) dit soort vluchten gaat aanbieden. Uiteraard op een route die zeker vanuit Engeland zeer interessant is.
Hopelijk komt er ook nog eens zoiets naar Suriname...
quote:
Vanaf 14 mei vliegt bmi 4 keer per week tussen Londen Heathrow en de grootste stad van India. Dankzij de vluchten die bmi aanbiedt tussen Amsterdam en Londen Heathrow, zal Mumbai (Bombay) voortaan ook vanuit Amsterdam makkelijk te bereiken zijn voor onze reizigers.

bmi verzorgt de vluchten met een Airbus A330 uitgerust met 3 klassen van dienstverlening: business class, premium economy en economy. bmi biedt ook een Indiaas menu aan tijdens alle vluchten en in business class bereidt een kok de gerechten aan boord.
meer info: http://www.flybmi.nl/nl.htm
pi_27309165
Zoals al langer verwacht gezien de passagiersaantallen naar Oslo en Stockholm en de concurrentie op Kopenhagen en Berlijn:
quote:
transavia.com heeft besloten direct te reageren op de low cost maatschappijen Sterling en Air Berlin die sinds kort op transavia.com-bestemmingen vanaf Schiphol zijn gaan vliegen. Daartoe zal transavia.com vanaf 22 augustus aanstaande tien keer per week gaan vliegen vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) en dagelijks vanaf Amsterdam naar Kopenhagen. De vluchten die transavia.com vanaf Rotterdam Airport uitvoert op de bestemming Berlijn (Schönefeld) en Kopenhagen worden daarom vanaf diezelfde datum gestopt.
“Wij hebben geïnvesteerd in het opzetten van Berlijn en Kopenhagen vanuit Rotterdam en laten ons niet de kaas van het brood eten” aldus Onno van den Brink, President-directeur van transavia.com. “Voor een serieus antwoord is het absoluut noodzakelijk dat we onze concurrenten met gelijke wapens bestrijden.”

Om op korte termijn voldoende capaciteit voor deze nieuwe routes vrij te spelen worden ook de routes Rotterdam-Stockholm en Rotterdam-Oslo gestopt. Van den Brink betreurt dit omdat deze routes nog in de opbouwfase zaten. “We moeten keuzes maken. Oslo en Stockholm worden nog niet direct bedreigd. De prioriteit ligt dus op dit moment bij het direct reageren op concurrentie op bestemmingen in ontwikkeling die wel onder vuur liggen.” “In het winterseizoen gaan we opnieuw bekijken hoe onze bestemmingenportfolio eruit moet gaan zien.”

Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Oslo of Stockholm worden omgeboekt naar een KLM-vlucht vanaf Amsterdam naar Oslo of Stockholm. Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Berlijn (Schönefeld) of Kopenhagen worden omgeboekt naar een transavia.com-vlucht vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) of vanaf Amsterdam naar Kopenhagen.
Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.

* vliegt met Sterling naar Stockholm en met Aer Lingus naar Dublin vanwege de betere vluchttijden en iets lagere kosten
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:19:09 #145
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27319759
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:48 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals al langer verwacht gezien de passagiersaantallen naar Oslo en Stockholm en de concurrentie op Kopenhagen en Berlijn:
[..]

Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.

* vliegt met Sterling naar Stockholm en met Aer Lingus naar Dublin vanwege de betere vluchttijden en iets lagere kosten
Transavia.com is ook gewoon duur! Op bijna al hun lijnen! Bijna op elke verbinding die ze onderhouden is wel een goedkoper altenatief te vinden. Neem Amsterdam - Barcelona v.v., voor een boeking in augustus kwam ik goedkoper uit met zowel Iberia, KLM als Alitalia!
Ander voorbeeld is inderdaad Sterling, dat ook goedkoper vliegt naar verschillende bestemmingen. De eerder aangegeven 126 euro retour is aan de hoge kant, ik kom vrijwel altijd op een goedkoper tarief uit. De vertrektijd uit Stockholm is dan alleen weer achterlijk vroeg (iets van 6:00 meen ik?).
pi_27320022
Klopt, alleen Dublin is nog een aardige bestemming vanaf Rotterdam. Girona is in de zomer veel duurder dan in de rest van het jaar en Iberia is op dit moment goedkoper door een speciale aanbieding (140 euro incl tax retour).

Blijft verder nog over Rotterdam - Stansted, maar daarvoor in de plaats kun je ook redelijk goedkoop vliegen met VLM, dat ook nog eens full-service naar London City vliegt, waardoor je de dure bus van/naar Stansted uitspaart.

Ik ben benieuwd of Transavia nu de lege slots op Rotterdam gaat opvullen met vakantiecharters of dat Wizzair of Skyeurope eindelijk de ruimte krijgen om op Rotterdam te vliegen. Ik verwacht eigenlijk dat dit weer een truc is van 'de sector' om het drukker te maken op Schiphol en daar zo de prijsvechters (ten gunste van KLM/AF) buiten te kunnen houden en hun het alternatief van het ook volle Rotterdam aan te bieden.... wordt ongetwijfeld vervolgd
  Moderator dinsdag 24 mei 2005 @ 23:08:39 #147
45833 crew  Fogel
pi_27324155
Dat was nieuw voor me dat transavia stopt met de vlucht OSL-RTM...
Zowel KLM als SAS zijn wel flink aan het stunten met hun prijzen op zich, maar basiqair/transavia lag meestal toch wel 50-200 euro onder de normale KLM/SAS prijs, en da's toch mooi meegenomen als je regelmatig van de route gebruik maakt.

Er is voor zover ik weet geen prijsvechter die Oslo in het aanbod heeft vanuit Nederland, de dichtstbijzijnde is GermanWings met Keulen. Maar, als iemand een andere suggestie heeft, hoor ik het graag... zijn er bijvoorbeeld plannen voor Niederrhein?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_27324463
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:08 schreef Fogel het volgende:
Er is voor zover ik weet geen prijsvechter die Oslo in het aanbod heeft vanuit Nederland, de dichtstbijzijnde is GermanWings met Keulen. Maar, als iemand een andere suggestie heeft, hoor ik het graag... zijn er bijvoorbeeld plannen voor Niederrhein?
Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.
SAS is nog het goedkoopst voor rond de 140 euro voor een retour incl tax. (via www.atp.nl).
  Moderator woensdag 25 mei 2005 @ 21:37:33 #149
45833 crew  Fogel
pi_27354151
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.
SAS is nog het goedkoopst voor rond de 140 euro voor een retour incl tax. (via www.atp.nl).
Dank je! Overstappen is niet echt een optie (niet op zo'n kort stukje in ieder geval), en vooral niet met een point-to-point carrier. Mijn probleem is dat ik OSL-AMS-OSL vlieg, en daardoor meestal ongeveer 200-300¤ kwijt ben voor 'hetzelfde maar dan andersom'; heeft met de prijsstrategie van de SAS te maken. Dat was juist het voordeel van prijsvechters, je betaalt een bedrag per enkele reis ongeacht van waar naar waar je vliegt.
Gelukkig doen er geruchten de ronde dat de SAS enkele reis tarieven gaat aanbieden voor de Europese bestemmingen, en dan is min probleem ook meteen opgelost
(een andere reden dat ik geen tussenlanding wil, is dat ik vanaf binnenkort ook met mijn pasgeboren kinderen ga vliegen, en die oren kunnen niet zoveel aan als de mijne. Mijn ouders, dan opa&oma zullen het ook wel handig vinden om zo weinig mogelijk te moeten betalen voor de vlucht).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_27365727
Zojuist op www.luchtvaartnieuws.nl
quote:
ROTTERDAM - Voorlopig worden er geen nieuwe lijndiensten gestart vanaf Rotterdam Airport. Door de aankondiging van transavia.com om diverse lijndiensten over te hevelen van Rotterdam naar Amsterdam en een aantal routes te schrappen komt er extra ruimte op de luchthaven. Door de vrijgekomen slots kunnen extra vluchten worden uitgevoerd. Er is echter voorlopig nog geen sprake van geheel nieuwe, jaarronde lijndiensten, aldus woordvoerster Désirée Breedveld tegenover Luchtvaartnieuws.

De slots die vrijkomen door de vermindering van het aantal vluchten van transavia.com worden ingevuld door ondermeer vakantiecharters en zakenvluchten. “Er staan een aantal maatschappijen op de wachtlijst om extra vluchten vanaf Rotterdam Airport uit te voeren. Sommigen komen nu voor de vrijgekomen slots in aanmerking”, zo zegt Breedveld.

Vakantievliegers als Onur Air en Inter Airlines zijn deze zomer in elk geval vaker te zien op de luchthaven voor vluchten naar Turkije. Ook worden zakencharters uitgevoerd. Zo vliegen twee Fokker 100’s in opdracht van de Rabobank naar Frankrijk voor de finale van de Tour de France.

Een compleet nieuwe lijndienst op Rotterdam wordt voorlopig nog uitgesloten. “We zitten midden in het zomerseizoen, waarin nu slots beschikbaar zijn. Voor het winterseizoen kunnen wij die slots niet garanderen omdat bijvoorbeeld transavia.com traditioneel de rechten heeft op die slots. Daarom kan Rotterdam Airport een nieuwe maatschappij geen jaarronde vliegoperatie aanbieden”.

De slots op Rotterdam Airport zijn erg gewild. Zo wilde het Amerikaanse Continental Airlines graag vluchten beginnen tussen New York en Rotterdam, maar kon de luchthaven deze wens niet vervullen vanwege het feit dat er geen slots beschikbaar waren en dat de Rotterdamse luchthaven de grenzen van haar geluidsruimte had bereikt.
Voor de liefhebbers van de oude toestellen van Onur Air.. ze komen nu 2x week naar Rotterdam met een MD88
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')