Een hotel is gunstig voor mensen die iets verder weg wonen en toch via Dusseldorf-Weeze willen vliegen. Verder vind ik het erg lang stil rond VBird. Ik vraag me af of de doorstart er nog wel komt! De laatste berichten zijn al weer een week oud en daarin waren ze dicht bij een oplossingquote:Snel bouw hotel op Airport Düsseldorf Regional
30-11-2004
WEEZE - Directeur Alex van Elk van Airport Düsseldorf Regional (Weeze), het voormalige Niederrhein, verwacht dat binnen niet al te lange tijd zal worden gestart met de bouw van een hotel op het luchthaventerrein. Volgens hem is dit belangrijk voor de luchthaven, waarbij zich momenteel geen hotel in de directe nabijheid bevindt. Hij denkt aan een capaciteit van honderd bedden.
“Er kan met de ontwikkeling van een hotel begonnen worden, het bestemmingsplan is gereed”, zei Van Elk tijdens een persbijeenkomst in Weeze. “Het is belangrijk dat het hotel dichtbij - het liefst tegenover - de terminal komt te staan”, aldus Van Elk.
Als bijkomend voordeel van een hotel op de luchthaven noemt hij de extra werkgelegenheid op de luchthaven. Hij verwacht dat wanneer het hotel er komt dit gerund zal worden door een grotere keten. De luchthaven is slechts zijdelings met de ontwikkeling van het hotel betrokken.
De luchthavendirecteur ging ook nog in op de nieuwe naam - Airport Düsseldorf Regional (Weeze) - die maandag werd aangekondigd. Het was al de vierde naam voor het vliegveld na Airport Niederrhein, Airport Düsseldorf-Weeze en Airport Weeze.
Hij erkende dat het steeds veranderen van naam de luchthaven geen goed doet, maar vertrouwt erop dat de naam deze keer wel standhoudt, ondanks juridische stappen van de luchthaven Düsseldorf International. Inmiddels hangt aan de buitenzijde van de terminal een grote banner en boven de toegangspoort een enorm bord waarop de naam Airport Düsseldorf Regional (Weeze) prijkt.
bron: luchtvaartnieuws.nl
quote:
Enjoy your flight
Deze vriendelijke boodschap krijgt u mee bij het binnenstappen van het vliegtuig. Wanneer geniet u eigenlijk van uw vlucht?
Als u:
- de goedkoopste ticket heeft weten te bemachtigen?
- een concurrerende prijs heeft betaald voor goede on-board service, meer beenruimte, een vriendelijke crew op een vlucht met een snelle verbinding?
In het laatste geval nodigen wij u graag uit om vanaf het zomerseizoen 2005 met ons naar uw bestemming te vliegen. Natuurlijk pretendeert iedere luchtvaartmaatschappij de beste te zijn. De beste in wat? Wij vinden het de hoogste tijd om u het gevoel te geven op alle fronten van uw reis te genieten. Door vriendelijke personeel, goede maaltijden, ontspannen zitten met meer beenruimte en goede verbindingen. Dat is Vipair. En iedereen is bij ons een VIP. Zonder uitzondering.
All in
Met ingang van maart 2005 vliegen we met een Airbus A300-600 vanaf Schiphol, via Dusseldorf naar Kazachstan en Kyrgizistan. Niet alleen voor zakelijke reizigers, maar ook voor de vakantieganger die de betreden paden wil verlaten, door bijvoorbeeld het volgen van de Marco Polo route, zijn deze landen schitterende en avontuurlijke bestemmingen. En vervolgens breiden we het aantal bestemmingen geleidelijk uit.
U kunt met Vipair business en economy service vliegen tegen een vast all-in tarief. U weet bij ons wat u betaalt, niets meer en niets minder. En natuurlijk is ook uw vracht bij Vipair in goede handen; wij spreken niet voor niets van VIC, 'Very Important Cargo'!
December 2004 is onze website 'on air'. U kunt dan direct via www.vipair.com uw tickets boeken of bij uw reisbureau. Wij wensen u vervolgens: 'Enjoy your flight with Vipair'!!!
quote:
DRIEBERGEN - Als het aan CEO Jacob Kranenburg van Vipair ligt is Nederland vanaf het zomerseizoen een fullservice luchtvaartmaatschappij rijker. Kranenburg heeft grootse plannen om met zijn bedrijf vluchten uit te voeren vanaf Amsterdam en Düsseldorf. Het routenetwerk herbergt bestemmingen in Italië, Israël en Egypte. Maar de belangrijkste aanvliegsteden zijn gelegen in de Centraal-Aziatische landen Kazachstan en Kirgizië.
De geplande routes zien er indrukwekkend uit. Vanaf eind maart, begin april moet Vipair passagiers vervoeren op vijf verschillende trajecten. Drie routes lopen van Amsterdam via Düsseldorf naar Kazachstan en Kirgizië. In Kazachstan worden de steden Aktau, Almaty, Karaganda en Astana bediend. Maar ook de Kirgizische hoofdstad Bishkek staat op het programma. In een van de drie routes naar Azië zit een extra vlucht tussen de Kazachstaanse hoofdstad Astana en Berlijn (Schoenefeldt) verwerkt.
Het bedrijf mikt op Kazachen in Nederland en Duitsland. "Vooral bij onze oosterburen wonen veel Kazachen", weet Kranenburg, wiens echtgenote ook uit het Aziatische land afkomstig is. "En onderschat de olie-industrie in die regio niet. Dat kan ook het nodige verkeer opleveren."
Volgens Kranenburg heeft Vipair al afspraken gemaakt met meerdere touroperators voor vluchten naar Rome (Fiumicino), Sharm el Sheik, Caïro en Tel Aviv. Ook is de afhandeling en catering op Schiphol inmiddels geregeld. Sinds vandaag (25 november) heeft Vipair bovendien de beschikking over een eigen kantoor in Hoofddorp. De maatschappij heeft ook een balie in de vertrekhal op Schiphol.
Sabena tekent voor het onderhoud van de vliegtuigen. "We beginnen met twee Airbussen", zegt Kranenburg. "Een Airbus A300 van Olympic Airways en een Airbus A310 van Singapore Airlines. Voor beide vliegtuigen maken we gebruik van een lease-constructie. Als de routes goed lopen willen we tegen het einde van het eerste operationele jaar een derde Airbus aan de vloot toevoegen."
Fullservice
In de toestellen is sprake van een tourist- en businessklasse. Kranenburg benadrukt dat het niet om een low cost carrier gaat. "We gaan fullservice vluchten aanbieden. De verkoop vindt plaats via de website die in december actief wordt. En natuurlijk via de touroperators waar we mee samenwerken."
Kranenburg is honderd procent aandeelhouder maar heeft naar zeggen voldoende bankgaranties om Vipair succesvol te lanceren. "We zijn er helemaal klaar voor. Ik kan rekenen op een enthousiast team met veel ervaren mensen uit de reiswereld."
Het ontbreekt Vipair voorlopig nog wel aan slots op Schiphol en aan een AOC (air operator certificate). Volgens Kranenburg is dat slechts een kwestie van tijd. "Er zijn voldoende slots verkrijgbaar om in de zomerdienstregeling twintig tot 24 vluchten per week vanaf Schiphol uit te voeren. En de AOC is aangevraagd, die arriveert begin maart volgend jaar."
De Stichting Airport Coordination Netherlands (SACN) is verantwoordelijk voor het toewijzen van slots op Schiphol. Deze organisatie meldt Luchtvaartnieuws dat Vipair nog geen aanvraag heeft ingediend voor vluchten vanaf Amsterdam. "Er zijn nog wel wat slots beschikbaar, maar alleen op ongunstige tijdstippen. Bijvoorbeeld het einde van de morgen of het begin van de middag. Het wordt de komende zomer erg druk op Amsterdam. Drukker dan de afgelopen zomer."
Wachtlijst
Kranenburg verwacht dat er begin volgend jaar voldoende slots vrijkomen. "Er zijn altijd maatschappijen die de aan hen toegekende slots niet of gedeeltelijk niet gebruiken." Volgens SACN is dat inderdaad het geval, maar komen 'vrije slots' terecht bij maatschappijen die op een speciale wachtlijst staan. "En op die wachtlijst staat Vipair nog niet. Wel twintig tot dertig andere luchtvaartmaatschappijen."
Geen slots op Schiphol betekent voor Kranenburg niet het einde van Vipair. "Als Schiphol zou afvallen beginnen alle vluchten vanaf Düsseldorf. Maar daar ga ik voorlopig niet vanuit. Ik verwacht dat we volgend jaar gewoon met twee Airbussen vanaf Amsterdam vliegen."
bron: luchtvaartnieuws.nl
quote:Manchester tweede Amsterdamse bestemming van Jet2
02-12-2004
LEEDS - Jet2 start met ingang van 10 februari 2005 een nieuwe lijndienst vanaf Amsterdam. Twee jaar na de opening van de route Leeds Bradford - Amsterdam volgt een tweede lijndienst tussen Manchester en Schiphol. De Britse prijsvechter gaat op werkdagen drie keer per dag tussen Manchester en Amsterdam vliegen. Op zaterdag en zondag wordt twee keer heen en weer gevlogen.
Jet2 vliegt op dit moment twee keer per dag tussen Leeds en Amsterdam. Schiphol was de eerste bestemming van de Britse onderneming. Het bedrijf ging in februari 2002 van start. Inmiddels beschikt de luchtvaartmaatschappij over negen vliegtuigen van het type Boeing 737-300 en bestaat het routenetwerk uit twintig steden.
bron:luchtvaartnieuws.nl
quote:Herstart V Bird kan nog drie maanden duren
03-12-2004
HEERLEN – Het kan nog zeker drie maanden duren voordat de failliete prijsvechter V Bird haar vleugels weer spreidt. Volgens het Brabants Dagblad hebben Duitse en Nederlandse investeerders een gesprek gehad met curator Ben Meijs over een eventuele overname van de maatschappij. Aanstaande maandag moet duidelijk zijn welk bod er wordt uitgebracht.
V Bird zou begin 2005 haar vluchten kunnen hervatten, zij het in een kleinschaligere aanpak. Volgens de krant begint V Bird met twee vliegtuigen, waarmee naar zes bestemmingen zal worden gevlogen. Daarna kan worden bekeken hoe en waarheen de operaties worden uitgebreid.
De maatschappij blijft Airport Niederrhein, dat sinds maandag door het leven gaat als Airport Düsseldorf Regional (Weeze), als thuisbasis houden.
quote:SkyEurope bezorgd over problemen bij Wizz Air
03-12-2004
BUDAPEST – De Hongaarse low cost maatschappij SkyEurope heeft haar zorgen geuit over de problematische financiële situatie bij conculega Wizz Air. Beide maatschappijen hebben Oost-Europa als thuismarkt en SkyEurope is bezorgd over de naam die Oost-Europese prijsvechters door de problemen bij Wizz Air zou kunnen krijgen.
Wizz Air gaf onlangs te kennen moeilijkheden te ondervinden bij het werven van voldoende fondsen. Diverse crediteuren hebben al bij de maatschappij aangedrongen hun schulden in te lossen. Ondermeer de luchthaven van Budapest krijgt nog een flinke som geld van Wizz Air. Daarnaast werden de afgelopen tijd regelmatig vluchten geannuleerd.
Wizz Air zelf verwacht geen onmiddellijke problemen. In Hongaarse media gaf de maatschappij aan dat ze, net als andere nieuwe maatschappijen, wat opstartproblemen ondervindt, en dat alles opgelost zal worden. De vervoerscijfers over de afgelopen maanden waren zeer goed en
Wizz Air plant zelfs flinke uitbreidingen in 2005.
SkyEurope vreest echter voor de ondergang van Wizz Air. De low cost markt velt de laatste tijd meer slachtoffers, getuige de problemen bij V Bird en Volare, zo vindt de maatschappij.
opvallend bericht omdat eerder deze week het volgende nog op Luchtvaartnieuws.nl is verschenen:quote:Op maandag 6 december 2004 16:45 schreef DutchTrain het volgende:
Easyjet wil vanaf MAA vliegen
Maastricht - De Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij EasyJet wil vanaf vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) gaan vliegen. Over welke bestemmingen wordt gesproken, wil geen van beide partijen zeggen.
Woordvoerders van zowel MAA als Easyjet hebben gisteren bevestigd dat gesprekken worden gevoerd over de komst van Easyjet naar het Limburgse vliegveld. Maar meer dan dat willen beide partijen niet zeggen. ,,Er is nog geen definitief besluit'', zo verklaart woordvoerder R. Beckx van MAA de zwijgzaamheid.
EasyJet is een van de vier prijsvechters die vanaf Nederlandse vliegvelden vliegen. Net als Ryanair, dat van vliegveld Niederrhein, net over de Duitse grens bij Bergen vliegt, biedt Easyjet vliegtickets aan tegen lage prijzen. De maatschappij is in 1995 opgericht door de Griek Stelios Haji-Ioannau. Diens familie is nog steeds grootaandeelhouder.
Vorig jaar maakte Easyjet, dat in Nederland nu alleen vanaf Schiphol vliegt, een omzet van 1,4 miljard euro. De maatschappij telt bijna 3500 medewerkers en heeft een vloot van 91 toestellen. Het bedrijf wil in twee jaar tijd fors uitbreiden tot 164 toestellen. EasyJet onderhoudt in Europa 183 verschillende vliegroutes via 57 luchthavens.
De concurrerende prijsvechter haakte eerder dit jaar af op de Limburgse luchthaven. Reden was dat te weinig mensen tickets boekten voor de lijn Maastricht-Londen.
Dagblad de limburger, vrijdag 03 december 2004
quote:easyJet niet op korte termijn naar Maastricht Aachen Airport
03-12-2004
MAASTRICHT – “Er is geen sprake van dat easyJet op korte termijn zal vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport”, zo is de reactie van de luchtvaartmaatschappij op de vraag van Luchtvaartnieuws of de maatschappij plannen heeft om naar de Limburgse hoofdstad te vliegen. Diverse Limburgse en Brabantse media meldden deze week dat de Britse prijsvechter wellicht Maastricht als tweede Nederlandse bestemming op het oog zou hebben.
Volgens woordvoerster Ella Broos is easyJet altijd in gesprek met diverse luchthavens in Europa om de mogelijkheden te bekijken voor het uitvoeren van vluchten, maar zijn er op dit moment geen concrete plannen voor lijndiensten vanaf Maastricht Aachen Airport.
Na het wegvallen van V Bird kan de regio een extra maatschappij goed gebruiken. De afgelopen maanden heeft het Ierse Ryanair haar activiteiten op Airport Düsseldorf Regional (Niederrhein) en Eindhoven al verhoogd.
Eerder dit jaar besloot easyJet geen gebruik te maken van de Zuid-Limburgse luchthaven Beek omdat de vraag op de lijn Maastricht - Londen niet groot genoeg was om met de easyJet toestellen te vliegen.
kijk, hier zat een aantal mensen (waaronder ik) op te wachten! hopelijk zet dit de tarieven van de "mainline carriers" op deze route ook onder druk!quote:Op donderdag 2 december 2004 18:55 schreef lenin het volgende:
en weer een bestemming van een low cost airline vanuit Nederland:
Manchester tweede Amsterdamse bestemming van Jet2
quote:Geen doorstart V Bird na afhaken investeerders
15-12-2004
HEERLEN - Er komt definitief geen doorstart van de failliete Nederlandse prijsvechter V Bird. Dat heeft curator Ben Meijs woensdag (15 december) bekendgemaakt. De betrokken investeerders durven gezien de turbulente ontwikkelingen in de luchtvaart een financiering van een doorstart van V Bird niet aan, meldt hij.
Volgens Meijs zijn er sinds 10 december geen vorderingen meer gemaakt met het realiseren van een doorstart van V Bird. Eerder al werd 15 december als deadline gegeven. “Ik heb mijn onderhandelingen met deze partij daarom nu beëindigd, aangezien er geen enkel redelijk perspectief meer bestaat op een doorstart van V Bird binnen afzienbare tijd”, zegt Meijs.
De zich in de boedel bevindende eigendommen van V Bird, dat sinds 8 oktober de vliegtuigen aan de grond hield, zullen nu zo spoedig mogelijk worden verkocht aan de hoogst biedende partij. V Bird had de thuisbasis op Airport Düsseldorf Regional (Weeze) en vloog sinds eind oktober 2003 met drie Airbus A320's naar ruim vijftien Europese bestemmingen. Er werkten 150 mensen.
Volgens mij (vooralsnog) alleen vanuit Engeland:quote:Op donderdag 16 december 2004 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet iemand meer over Ryan die Granada als bestemming gaat gebruiken?
Bij voorbaat dank
Bron: http://granadainfo.com/cheap_flights.htmquote:Flights to Granada airport: Starting on 7th Feb 2005 it will be possible to fly to directly to Granada from London Stanstead and Liverpool. The airport is located about 8 km outside the city of Granada . There is a bus service to and from the airport and the best place to see the times of buses is in a local newspaer such as the ideal. The best way to get to the airport from the centre is by taxi which costs aprox 20 euros.
(there are also daily flights to Granada from Barcelona and Madrid but they are not cheap) Tip: When there is a flight from outside of Spain with a connecting flight from Madrid to Granada they almost always don't coordinate the luggage properly and it has to be delivered to you the next day. So put some extra underwear and essentials in your hand luggage.
Ryanair:
London Stansted (STN) -Granada (GRX) - $12 + airport taxes. Service starts 7 february 2005
Liverpool (LPL) -Granada (GRX) - $12 + airport taxes. Service starts 26th April 2005
Dit is bullshit. Ik(en andere mensen die ik ken) hebben vaak genoeg op Granada gevlogen al is het altijd wel slim minimaal een tandenborstel mee te nemen in je handbaggagequote:(there are also daily flights to Granada from Barcelona and Madrid but they are not cheap) Tip: When there is a flight from outside of Spain with a connecting flight from Madrid to Granada they almost always don't coordinate the luggage properly and it has to be delivered to you the next day. So put some extra underwear and essentials in your hand luggage.
Dus voortaan ook goedkoop vliegen van Amsterdam naar Birmingham.quote:fly to 13 European destinations
fares from £20.94 one way, including taxes and charges
bmibaby is celebrating the launch of flights from Birmingham International Airport. Flights take off today (Friday 7 January 2005) to nine European destinations with a further four routes on sale for the summer. If you've not already joined the booking bonanza then now's the time. bmibaby is offering flights from just £20.94 one way, including taxes and charges.
Book now for flights from Birmingham to Alicante, Amsterdam, Belfast (International), Bordeaux, Cork, Edinburgh, Geneva, Knock, Malaga, Murcia, Nice, Palma and Prague.
quote:Aanbiedingstarieven
Van luchthaven Naar luchthaven EUR aanbiedingstarief 1
Amsterdam Belfast 20.49
Amsterdam Bristol 12.99
Amsterdam Edinburgh 20.49
Amsterdam Glasgow 20.49
Amsterdam Liverpool 14.99
Amsterdam Londen Gatwick 20.49
Amsterdam Londen Luton 14.99
Amsterdam Londen Stansted 12.99
De aanbiedingstarieven gelden voor enkele vluchten en zijn inclusief belasting en aanvullende kosten.
Inderdaad, maar vaak op routes die pas vanaf april opengaan; bijvoorbeeld Amsterdam - Krakau voor 53 euro retour inclusief tax, of Barcelona - Krakau retour voor 47 euroquote:Op zondag 9 januari 2005 19:40 schreef HarigeKerel het volgende:
SkyEurope heeft ook mooie aanbiedingen, voor bv 1 cent reizen maar dat is wel ex de belastingen.
Dat is een route voor kneusjes.quote:en zie dan ook dat het goedkoper is om via Krakau naar Barcelona te gaan dan met de KLM rechtstreeks te vliegen , enige nadeel is dat je 6 uurtjes 's nachts op de luchthaven moet blijven
Voor sommige mensen is reizen het doel en de bestemming slechts bijzaak...quote:Op maandag 10 januari 2005 01:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef mij maar gewoon KLM of liever nog een van de vele prijsvechters die vanaf Amsterdam of Brussel vliegen
quote:Germania Express start lijndienst tussen München en Schiphol
14-01-2005
HANNOVER – De Duitse prijsvechter Germania Express (Gexx) start vanaf 28 maart 2005 een dagelijkse lijndienst tussen Schiphol en München. De maatschappij is een dochteronderneming van het Duitse Germania Flug en vliegt met zestien Fokker 100’s. Gexx voegt met Amsterdam de negentiende bestemming toe aan haar netwerk, dat ondermeer bestaat uit Rome, Stockholm en Athene.
Germania Express vliegt sinds 2003 lijnvluchten volgens het ‘Fixxpreise’ principe. Klanten betalen daardoor een vast bedrag voor hun ticket, ongeacht of er vroeg of laat wordt geboekt.
De maatschappij mikt op zowel toeristen als op zakenreizigers. Speciaal voor die laatste groep biedt Germania Express dagrandverbindingen naar grote steden, waaronder Amsterdam.
bron: luchtvaartnieuws
Ja, naar Afrika; http://www.airberlin.dequote:Op donderdag 27 januari 2005 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vliegt Air Berlin ook intercontinentaal?
Bron: luchtvaartnieuws.nl.quote:Sterling vanaf mei zes keer per week naar Amsterdam
05-02-2005
KOPENHAGEN - Low cost maatschappijen op de luchthaven Schiphol krijgen dit voorjaar gezelschap van concurrent Sterling. De Deense prijsvechter vliegt vanaf mei zes keer per week tussen Kopenhagen en Amsterdam. Sterling voert de vluchten uit van maandag tot en met vrijdag en op zondag. De ticketverkoop is inmiddels begonnen.
Sterling zegt tickets aan te bieden tegen een prijs die begint bij tachtig euro voor een enkele reis. De passagier kan voor dat bedrag ook verder vliegen vanaf Kopenhagen. Sterling biedt doorgaande vluchten aan naar Billund, Oslo, Stockholm-Arlanda en Gothenburg. De Deense onderneming onderscheidt zich met deze voorziening ten opzichte van andere prijsvechters. Bij de meeste lagekostenmaatschappijen is het alleen mogelijk om een zogenoemde 'point-to-point-vlucht' te boeken.
Op dit moment liggen op veel trajecten van Sterling de tarieven nog aanzienlijk lager dan de aangekondigde tachtig euro voor een enkele reis.
De vloot van Sterling European Airlines bestaat uit tien Boeing 737-800's en twee Boeing 737-700's. In 2004 vervoerde de luchtvaartmaatschappij ruim 1,8 miljoen passagiers, een groei van meer dan 36 procent ten opzichte van 2003.
die vraagt hoort hier: Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic ... dus daar staat / komt nu ook het antwoordquote:Op zondag 6 februari 2005 10:09 schreef dora50 het volgende:
hallo allemaal , ik ben nieuw hier dus heb geduld met mij aub , ik wil zaterdag 12 februari 4 vliegtickets hebben voor neurenberg (duitsland) terugvlucht is 13 februari, waar en hoe vind ik goedkope vluchten/tickets, bijvoorbaat dank
De meeste low-cost maatschappijen - en in dit geval ook Air Berlin - werken met het principe dat dhoe eerder je boekt, des te goedkoper de vlucht. Air Berlin en enkele anderen (bijv. RyanAir en Transavia.com) verkopen echter ook wel eens op het laatste moment - zeg 3-4 weken van te voren nog wat extra stoelen tegen de laagste prijs.quote:Heeft er iemand ervaring met het boekingssysteem van Air Berlin? Ik wil in augustus naar Palma de Mallorca en zag afgelopen zondag dat ik zowel heen als terug voor 21¤ kon vliegen. Ik had toen nog geen hotel gevonden en kon daarom nog niet direct boeken. Gisteren, toen ik wilde reserveren, zag ik dat de terugvlucht nu 49¤ kost (nog steeds erg goedkoop). Ik heb de heenvlucht alvast geboekt.
Hoe werkt het systeem van Air Berlin, worden de prijzen nu alleen nog maar hoger of bestaat er een kans dat ze in de komende tijd toch weer lager worden?
meer info: http://www.flybmi.nl/nl.htmquote:Vanaf 14 mei vliegt bmi 4 keer per week tussen Londen Heathrow en de grootste stad van India. Dankzij de vluchten die bmi aanbiedt tussen Amsterdam en Londen Heathrow, zal Mumbai (Bombay) voortaan ook vanuit Amsterdam makkelijk te bereiken zijn voor onze reizigers.
bmi verzorgt de vluchten met een Airbus A330 uitgerust met 3 klassen van dienstverlening: business class, premium economy en economy. bmi biedt ook een Indiaas menu aan tijdens alle vluchten en in business class bereidt een kok de gerechten aan boord.
Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.quote:transavia.com heeft besloten direct te reageren op de low cost maatschappijen Sterling en Air Berlin die sinds kort op transavia.com-bestemmingen vanaf Schiphol zijn gaan vliegen. Daartoe zal transavia.com vanaf 22 augustus aanstaande tien keer per week gaan vliegen vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) en dagelijks vanaf Amsterdam naar Kopenhagen. De vluchten die transavia.com vanaf Rotterdam Airport uitvoert op de bestemming Berlijn (Schönefeld) en Kopenhagen worden daarom vanaf diezelfde datum gestopt.
“Wij hebben geïnvesteerd in het opzetten van Berlijn en Kopenhagen vanuit Rotterdam en laten ons niet de kaas van het brood eten” aldus Onno van den Brink, President-directeur van transavia.com. “Voor een serieus antwoord is het absoluut noodzakelijk dat we onze concurrenten met gelijke wapens bestrijden.”
Om op korte termijn voldoende capaciteit voor deze nieuwe routes vrij te spelen worden ook de routes Rotterdam-Stockholm en Rotterdam-Oslo gestopt. Van den Brink betreurt dit omdat deze routes nog in de opbouwfase zaten. “We moeten keuzes maken. Oslo en Stockholm worden nog niet direct bedreigd. De prioriteit ligt dus op dit moment bij het direct reageren op concurrentie op bestemmingen in ontwikkeling die wel onder vuur liggen.” “In het winterseizoen gaan we opnieuw bekijken hoe onze bestemmingenportfolio eruit moet gaan zien.”
Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Oslo of Stockholm worden omgeboekt naar een KLM-vlucht vanaf Amsterdam naar Oslo of Stockholm. Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Berlijn (Schönefeld) of Kopenhagen worden omgeboekt naar een transavia.com-vlucht vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) of vanaf Amsterdam naar Kopenhagen.
Transavia.com is ook gewoon duur! Op bijna al hun lijnen! Bijna op elke verbinding die ze onderhouden is wel een goedkoper altenatief te vinden. Neem Amsterdam - Barcelona v.v., voor een boeking in augustus kwam ik goedkoper uit met zowel Iberia, KLM als Alitalia!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:48 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals al langer verwacht gezien de passagiersaantallen naar Oslo en Stockholm en de concurrentie op Kopenhagen en Berlijn:
[..]
Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.
* vliegt met Sterling naar Stockholm en met Aer Lingus naar Dublin vanwege de betere vluchttijden en iets lagere kosten
Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:08 schreef Fogel het volgende:
Er is voor zover ik weet geen prijsvechter die Oslo in het aanbod heeft vanuit Nederland, de dichtstbijzijnde is GermanWings met Keulen. Maar, als iemand een andere suggestie heeft, hoor ik het graag... zijn er bijvoorbeeld plannen voor Niederrhein?
Dank je! Overstappen is niet echt een optie (niet op zo'n kort stukje in ieder geval), en vooral niet met een point-to-point carrier. Mijn probleem is dat ik OSL-AMS-OSL vlieg, en daardoor meestal ongeveer 200-300¤ kwijt ben voor 'hetzelfde maar dan andersom'; heeft met de prijsstrategie van de SAS te maken. Dat was juist het voordeel van prijsvechters, je betaalt een bedrag per enkele reis ongeacht van waar naar waar je vliegt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.
SAS is nog het goedkoopst voor rond de 140 euro voor een retour incl tax. (via www.atp.nl).
Voor de liefhebbers van de oude toestellen van Onur Air.. ze komen nu 2x week naar Rotterdam met een MD88quote:ROTTERDAM - Voorlopig worden er geen nieuwe lijndiensten gestart vanaf Rotterdam Airport. Door de aankondiging van transavia.com om diverse lijndiensten over te hevelen van Rotterdam naar Amsterdam en een aantal routes te schrappen komt er extra ruimte op de luchthaven. Door de vrijgekomen slots kunnen extra vluchten worden uitgevoerd. Er is echter voorlopig nog geen sprake van geheel nieuwe, jaarronde lijndiensten, aldus woordvoerster Désirée Breedveld tegenover Luchtvaartnieuws.
De slots die vrijkomen door de vermindering van het aantal vluchten van transavia.com worden ingevuld door ondermeer vakantiecharters en zakenvluchten. “Er staan een aantal maatschappijen op de wachtlijst om extra vluchten vanaf Rotterdam Airport uit te voeren. Sommigen komen nu voor de vrijgekomen slots in aanmerking”, zo zegt Breedveld.
Vakantievliegers als Onur Air en Inter Airlines zijn deze zomer in elk geval vaker te zien op de luchthaven voor vluchten naar Turkije. Ook worden zakencharters uitgevoerd. Zo vliegen twee Fokker 100’s in opdracht van de Rabobank naar Frankrijk voor de finale van de Tour de France.
Een compleet nieuwe lijndienst op Rotterdam wordt voorlopig nog uitgesloten. “We zitten midden in het zomerseizoen, waarin nu slots beschikbaar zijn. Voor het winterseizoen kunnen wij die slots niet garanderen omdat bijvoorbeeld transavia.com traditioneel de rechten heeft op die slots. Daarom kan Rotterdam Airport een nieuwe maatschappij geen jaarronde vliegoperatie aanbieden”.
De slots op Rotterdam Airport zijn erg gewild. Zo wilde het Amerikaanse Continental Airlines graag vluchten beginnen tussen New York en Rotterdam, maar kon de luchthaven deze wens niet vervullen vanwege het feit dat er geen slots beschikbaar waren en dat de Rotterdamse luchthaven de grenzen van haar geluidsruimte had bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |