Ja, naar Afrika; http://www.airberlin.dequote:Op donderdag 27 januari 2005 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vliegt Air Berlin ook intercontinentaal?
Bron: luchtvaartnieuws.nl.quote:Sterling vanaf mei zes keer per week naar Amsterdam
05-02-2005
KOPENHAGEN - Low cost maatschappijen op de luchthaven Schiphol krijgen dit voorjaar gezelschap van concurrent Sterling. De Deense prijsvechter vliegt vanaf mei zes keer per week tussen Kopenhagen en Amsterdam. Sterling voert de vluchten uit van maandag tot en met vrijdag en op zondag. De ticketverkoop is inmiddels begonnen.
Sterling zegt tickets aan te bieden tegen een prijs die begint bij tachtig euro voor een enkele reis. De passagier kan voor dat bedrag ook verder vliegen vanaf Kopenhagen. Sterling biedt doorgaande vluchten aan naar Billund, Oslo, Stockholm-Arlanda en Gothenburg. De Deense onderneming onderscheidt zich met deze voorziening ten opzichte van andere prijsvechters. Bij de meeste lagekostenmaatschappijen is het alleen mogelijk om een zogenoemde 'point-to-point-vlucht' te boeken.
Op dit moment liggen op veel trajecten van Sterling de tarieven nog aanzienlijk lager dan de aangekondigde tachtig euro voor een enkele reis.
De vloot van Sterling European Airlines bestaat uit tien Boeing 737-800's en twee Boeing 737-700's. In 2004 vervoerde de luchtvaartmaatschappij ruim 1,8 miljoen passagiers, een groei van meer dan 36 procent ten opzichte van 2003.
die vraagt hoort hier: Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic ... dus daar staat / komt nu ook het antwoordquote:Op zondag 6 februari 2005 10:09 schreef dora50 het volgende:
hallo allemaal , ik ben nieuw hier dus heb geduld met mij aub , ik wil zaterdag 12 februari 4 vliegtickets hebben voor neurenberg (duitsland) terugvlucht is 13 februari, waar en hoe vind ik goedkope vluchten/tickets, bijvoorbaat dank
De meeste low-cost maatschappijen - en in dit geval ook Air Berlin - werken met het principe dat dhoe eerder je boekt, des te goedkoper de vlucht. Air Berlin en enkele anderen (bijv. RyanAir en Transavia.com) verkopen echter ook wel eens op het laatste moment - zeg 3-4 weken van te voren nog wat extra stoelen tegen de laagste prijs.quote:Heeft er iemand ervaring met het boekingssysteem van Air Berlin? Ik wil in augustus naar Palma de Mallorca en zag afgelopen zondag dat ik zowel heen als terug voor 21¤ kon vliegen. Ik had toen nog geen hotel gevonden en kon daarom nog niet direct boeken. Gisteren, toen ik wilde reserveren, zag ik dat de terugvlucht nu 49¤ kost (nog steeds erg goedkoop). Ik heb de heenvlucht alvast geboekt.
Hoe werkt het systeem van Air Berlin, worden de prijzen nu alleen nog maar hoger of bestaat er een kans dat ze in de komende tijd toch weer lager worden?
meer info: http://www.flybmi.nl/nl.htmquote:Vanaf 14 mei vliegt bmi 4 keer per week tussen Londen Heathrow en de grootste stad van India. Dankzij de vluchten die bmi aanbiedt tussen Amsterdam en Londen Heathrow, zal Mumbai (Bombay) voortaan ook vanuit Amsterdam makkelijk te bereiken zijn voor onze reizigers.
bmi verzorgt de vluchten met een Airbus A330 uitgerust met 3 klassen van dienstverlening: business class, premium economy en economy. bmi biedt ook een Indiaas menu aan tijdens alle vluchten en in business class bereidt een kok de gerechten aan boord.
Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.quote:transavia.com heeft besloten direct te reageren op de low cost maatschappijen Sterling en Air Berlin die sinds kort op transavia.com-bestemmingen vanaf Schiphol zijn gaan vliegen. Daartoe zal transavia.com vanaf 22 augustus aanstaande tien keer per week gaan vliegen vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) en dagelijks vanaf Amsterdam naar Kopenhagen. De vluchten die transavia.com vanaf Rotterdam Airport uitvoert op de bestemming Berlijn (Schönefeld) en Kopenhagen worden daarom vanaf diezelfde datum gestopt.
“Wij hebben geďnvesteerd in het opzetten van Berlijn en Kopenhagen vanuit Rotterdam en laten ons niet de kaas van het brood eten” aldus Onno van den Brink, President-directeur van transavia.com. “Voor een serieus antwoord is het absoluut noodzakelijk dat we onze concurrenten met gelijke wapens bestrijden.”
Om op korte termijn voldoende capaciteit voor deze nieuwe routes vrij te spelen worden ook de routes Rotterdam-Stockholm en Rotterdam-Oslo gestopt. Van den Brink betreurt dit omdat deze routes nog in de opbouwfase zaten. “We moeten keuzes maken. Oslo en Stockholm worden nog niet direct bedreigd. De prioriteit ligt dus op dit moment bij het direct reageren op concurrentie op bestemmingen in ontwikkeling die wel onder vuur liggen.” “In het winterseizoen gaan we opnieuw bekijken hoe onze bestemmingenportfolio eruit moet gaan zien.”
Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Oslo of Stockholm worden omgeboekt naar een KLM-vlucht vanaf Amsterdam naar Oslo of Stockholm. Passagiers die na 22 augustus een vlucht geboekt hebben van Rotterdam naar Berlijn (Schönefeld) of Kopenhagen worden omgeboekt naar een transavia.com-vlucht vanaf Amsterdam naar Berlijn (Tegel) of vanaf Amsterdam naar Kopenhagen.
Transavia.com is ook gewoon duur! Op bijna al hun lijnen! Bijna op elke verbinding die ze onderhouden is wel een goedkoper altenatief te vinden. Neem Amsterdam - Barcelona v.v., voor een boeking in augustus kwam ik goedkoper uit met zowel Iberia, KLM als Alitalia!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:48 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals al langer verwacht gezien de passagiersaantallen naar Oslo en Stockholm en de concurrentie op Kopenhagen en Berlijn:
[..]
Voor de reizigers vanaf Rotterdam een slechte zaak, en ook komen er niet veel meer nieuwe bestemmingen bij; er wordt gewoon tussen de low cost aanbieders geconcurreerd, wat voor de klant wel een prijsvoordeel op de korte termijn oplevert, maar waardoor op de lange termijn de prijzen weer zullen stijgen.
* vliegt met Sterling naar Stockholm en met Aer Lingus naar Dublin vanwege de betere vluchttijden en iets lagere kosten
Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:08 schreef Fogel het volgende:
Er is voor zover ik weet geen prijsvechter die Oslo in het aanbod heeft vanuit Nederland, de dichtstbijzijnde is GermanWings met Keulen. Maar, als iemand een andere suggestie heeft, hoor ik het graag... zijn er bijvoorbeeld plannen voor Niederrhein?
Dank je! Overstappen is niet echt een optie (niet op zo'n kort stukje in ieder geval), en vooral niet met een point-to-point carrier. Mijn probleem is dat ik OSL-AMS-OSL vlieg, en daardoor meestal ongeveer 200-300¤ kwijt ben voor 'hetzelfde maar dan andersom'; heeft met de prijsstrategie van de SAS te maken. Dat was juist het voordeel van prijsvechters, je betaalt een bedrag per enkele reis ongeacht van waar naar waar je vliegt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Sterling biedt AMS-OSL wel aan via Kopenhagen voor een vanafprijs van ca 143 euro incl tax, maar een gemiddeld tarief van boven de 200 euro.
SAS is nog het goedkoopst voor rond de 140 euro voor een retour incl tax. (via www.atp.nl).
Voor de liefhebbers van de oude toestellen van Onur Air.. ze komen nu 2x week naar Rotterdam met een MD88quote:ROTTERDAM - Voorlopig worden er geen nieuwe lijndiensten gestart vanaf Rotterdam Airport. Door de aankondiging van transavia.com om diverse lijndiensten over te hevelen van Rotterdam naar Amsterdam en een aantal routes te schrappen komt er extra ruimte op de luchthaven. Door de vrijgekomen slots kunnen extra vluchten worden uitgevoerd. Er is echter voorlopig nog geen sprake van geheel nieuwe, jaarronde lijndiensten, aldus woordvoerster Désirée Breedveld tegenover Luchtvaartnieuws.
De slots die vrijkomen door de vermindering van het aantal vluchten van transavia.com worden ingevuld door ondermeer vakantiecharters en zakenvluchten. “Er staan een aantal maatschappijen op de wachtlijst om extra vluchten vanaf Rotterdam Airport uit te voeren. Sommigen komen nu voor de vrijgekomen slots in aanmerking”, zo zegt Breedveld.
Vakantievliegers als Onur Air en Inter Airlines zijn deze zomer in elk geval vaker te zien op de luchthaven voor vluchten naar Turkije. Ook worden zakencharters uitgevoerd. Zo vliegen twee Fokker 100’s in opdracht van de Rabobank naar Frankrijk voor de finale van de Tour de France.
Een compleet nieuwe lijndienst op Rotterdam wordt voorlopig nog uitgesloten. “We zitten midden in het zomerseizoen, waarin nu slots beschikbaar zijn. Voor het winterseizoen kunnen wij die slots niet garanderen omdat bijvoorbeeld transavia.com traditioneel de rechten heeft op die slots. Daarom kan Rotterdam Airport een nieuwe maatschappij geen jaarronde vliegoperatie aanbieden”.
De slots op Rotterdam Airport zijn erg gewild. Zo wilde het Amerikaanse Continental Airlines graag vluchten beginnen tussen New York en Rotterdam, maar kon de luchthaven deze wens niet vervullen vanwege het feit dat er geen slots beschikbaar waren en dat de Rotterdamse luchthaven de grenzen van haar geluidsruimte had bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |