SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie bovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 02-09-2014 12:51:51 ]![]()
Het lijkt er ook op dat ze geen kaart bij zich hadden om de simpele reden dat er geen toeristische kaarten beschikbaar zijn. Er zijn borden met schematische kaarten en bij de taal school hadden ze een kaart (wat voor een kaart is onbekend). De meiden hebben die kaart daar bekeken. Dat lijkt er op dat dat geen toeristische kaart was want dan hadden ze die zelf wel aangeschaft zodat ze hem ook in hun kamer konden bekijken en mee konden nemen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:58 schreef StaceySinger het volgende:
Waarom kaarten meenemen als je een Iphone bij je hebt ?![]()
Of ze konden geen/niet goed kaart lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het lijkt er ook op dat ze geen kaart bij zich hadden om de simpele reden dat er geen toeristische kaarten beschikbaar zijn. Er zijn borden met schematische kaarten en bij de taal school hadden ze een kaart (wat voor een kaart is onbekend). De meiden hebben die kaart daar bekeken. Dat lijkt er op dat dat geen toeristische kaart was want dan hadden ze die zelf wel aangeschaft zodat ze hem ook in hun kamer konden bekijken en mee konden nemen.![]()
Heb nogmaals laatste update gelezen van AnswersforKris en ik vind het zo triest voor de ouders en nabestaanden...
Ik snap niet waarom die gegevens nog steeds niet zijn overgehandeld aan de Panameze autoriteiten.![]()
Voor ouder 1
bron; Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
Het probleem dat bij veel discussies ontstaat wordt veroorzaakt doordat argumenten en feiten met elkaar verward worden. Een argument kan subjectief zijn terwijl een feit dat nooit is. Door onfeitelijke argumenten aan te dragen stuur je aan op een polarisering. De tegenstander is kritisch op de onwaarheid van het andere standpunt. Wanneer je iemand wilt kunnen overtuigen dan is het raadzaam om na te gaan of je argument een aanname is of een objectief feit. Een discussie is alleen af te sluiten als de meningen bij elkaar worden gebracht door feiten, of als beide partijen de argumenten als waarheid beschouwen (zoals 'God bestaat niet'). Onfeitelijke argumenten kunnen de discussie vertroebelen en frustreren, feitelijke argumenten scheppen rust.
Ik zeg Amen.![]()
Ouder1:quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:51 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ze waren toch van plan om een 'pleasant day hike' te doen? Ze gingen toch niet kamperen? Je weet dat je het niet voor donker gaat halen, en je weet dat je onvoorbereid bent. Dan bel je toch om hulp? Dan denk je niet: O, nog maar twee dagen en nachten en ik kom dan vast wel aan de kust terecht. Het is twee dagen lopen als je voorbereid bent, en als er slaapplaatsen zijn geregeld en eten, en je een gids bij je hebt. Als je dat allemaal niet hebt en zelfs geen goede warme kleren, dan loop je toch niet domweg verder? Tralalala, we zien wel wanneer we er zijn? Snap jij dat nou echt niet?
Op een gegeven moment word je echt bang dat je daar in het donker komt te zitten, en dan bel je echt wel 911.@ouder1quote:Kijk, dit vind ik dus uitermate frustrerend. Lezen blijkt moeilijk. Ik zal je even helpen:
Nee, niet vreemd om te bellen
Daar staat dus: Het is NIET VREEMD om te bellen als je denkt niet meer op tijd terug te kunnen zijn en denkt de nacht door te moeten brengen in de jungle zonder onderdak en warmte. Dat zou op zich dus best kunnen.
Duidelijk?
Dan de volgende stap:
maar vreemd dat ze dan niet terug zijn gekomen. In dat lus scenario zijn ze namelijk niet echt verdwaald en lopen ze nog op het pad. Dan is het 1 dag terug lopen of 2 dagen doorlopen langs indianen.
Als, als, indien, als.. Ze gebeld hebben omdat ze bang waren de nacht daar door te moeten brengen EN dat de enige reden was voor die noodoproep... Dan waren ze dus in blakende gezondheid. Gezond als in niet gewond, als in niet gebeten, als in geen verstuikingen, kneuzingen, wonden enz enz. Gewoon gezond dus.
Wat is er dan vreemd? Wel, ALS ze gezond waren EN op het pad waren ten tijde van de noodoproep.. dan hadden ze daarna 2 dingen kunnen doen:
1) Terug lopen. Ja, kut natuurlijk want dat hadden ze niet voor de nacht gered. Maar toch waren ze dan de volgende dag weer in Boquete geweest. We weten echter dat ze dat niet waren, toch?
2) Doorlopen. Ja, kut natuurlijk want dat hadden ze niet voor de nacht gered. Maar toch waren ze dan na 2 dagen aan de kust geweest in de bewoonde moderne wereld. We weten echter dat ze dat niet waren, toch? Sterker nog.. dan waren ze voor ze de kust hadden bereikt langs indianen gekomen die hen hadden kunnen helpen. Het lijkt er op dat ze dat niet gedaan hebben, toch?
Zo duidelijk?
Ben je je ervan bewust dat je een aanvallende, onvriendelijke en ietwat jijbakkerige toon aanslaat in je bijdragen? Die toon draagt niet bij aan de sfeer.
Het is 3 tot 6 dagen lopen naar de kust, afhankelijk van het weer en de conditie van de deelnemers. Geen twee dagen dus. Gezien het feit dat Kris en Lisanne niet voorbereid waren op een meerdaagse hike, acht ik het zeer wel mogelijk dat deze hike in die omstandigheid fataal kan zijn. Dus zonder een scenario van criminele derden.![]()
Ik zeg:quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor ouder 1
bron; Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
Het probleem dat bij veel discussies ontstaat wordt veroorzaakt doordat argumenten en feiten met elkaar verward worden. Een argument kan subjectief zijn terwijl een feit dat nooit is. Door onfeitelijke argumenten aan te dragen stuur je aan op een polarisering. De tegenstander is kritisch op de onwaarheid van het andere standpunt. Wanneer je iemand wilt kunnen overtuigen dan is het raadzaam om na te gaan of je argument een aanname is of een objectief feit. Een discussie is alleen af te sluiten als de meningen bij elkaar worden gebracht door feiten, of als beide partijen de argumenten als waarheid beschouwen (zoals 'God bestaat niet'). Onfeitelijke argumenten kunnen de discussie vertroebelen en frustreren, feitelijke argumenten scheppen rust.
Ik zeg Amen.Ga jij dus maar even studeren op wat wel en niet feiten zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga juist uit van feiten zoals ze door redelijk betrouwbaar lijkende bronnen worden gegeven. Daarom erger ik me idd aan aannames die niet op die bronnen gebaseerd zijn.
Feiten:
- De meiden hebben meerdere websites over de Pianista trail bekeken
- De meiden hebben een kaart bestudeert van de wandelpaden (verklaring taalschool en F)
- De meiden hebben op het enige onduidelijke punt aan het begin van de Pianista trail de juiste route gepakt (puur geluk of info gehad van iemand?)
- Op alle video's en foto's waarop het pad te zien is (dus camera niet omhoog gericht, dwars op het pad gericht of met een vette balk onderin waardoor het pad zelf niet te zien is) is het pad zeer duidelijk en niet te missen
- De persoon op het audiofragment die de trail liep zegt dat het pad niet te missen is en verdwalen onmogelijk zelfs als jehet zou willen
- De ouders die de trail liepen zeggen dat het pad niet te missen is en verdwalen onmogelijk
- F dacht gelijk aan de kabelbruggen en niet aan het pad kwijt raken en dat zegt hij nog steeds
- Locals (en gepensioneerde buitenlanders die daar wonen) zeggen dat verdwalen niet logisch is in dat audiofragment
En dan een aanname:
- De mensen van wie we weten dat zij daar verdwaald waren zijn doorgelopen na de Mirador, idd denkende aan het lus verhaal. Zij zijn opgevangen door indianen die langs de trail wonen en leven. Is 'verdwalen' dan het pad kwijt zijn geraakt of op het pad lopende denkend zo terug te komen?
Ik sluit een ongeval niet uit, heb ik ook nooit gedaan. Ik stel alleen dat zij niet immobiel zijn geraakt maar ook niet in blakende gezondheid lijken te kunnen zijn geweest.
Ik vind een simpele verdwaling alleen uitermate onwaarschijnlijk en ver gezocht door het gebied waarin en het moment waarop de eerste noodoproep is gedaan en het feit dat hun resten bij de rivier gevonden zijn waar zij op het moment van de noodoproep nooit geweest kunnen zijn.
Mijn eigen scenario gaat er overigens naartoe dat er eerst iets anders is gebeurd en dat zij daarna van het pad zijn geraakt. Wel een verdwaling dus maar geen simpele verdwaling.
Jij claimt dus jij bewijst.
En doeiii!![]()
![]()
De videoclip voor de 'Song for Kris' wordt opgenomen in de Cacaofabriek in Helmond. het nieuwe lied van Marco Oostra is een eerbetoon aan de in Panama vermiste Kris Kremers. De videoclip is bedoeld om het lied te promoten.
Met de opbrengst van het nummer wordt een nieuwe zoektocht naar overblijfselen van Kris Kremers en Lisanne Froon gefinancierd.
Al de hele dag wordt er druk gefilmd rond de Cacaofabriek. Het idee van de clip is dat er een privéconcert georganiseerd wordt, speciaal voor Kris. Oostra staat dus voor een lege concertzaal.
Marco Oostra is een Groningse zanger die een succesvolle auditie aflegde bij The Voice of Holland en regelmatig optredens in Crazy Piano's in Scheveningen verzorgt.
Kris Kremers en Lisanne Froon raakten begin dit jaar vermist tijdens een wandeling door de jungle van Panama. Er zijn al resten gevonden waaruit blijkt dat de twee Amersfoortse vrouwen overleden zijn, maar desondanks wil de familie van Kris Kremers blijven zoeken naar nieuwe aanwijzingen om de toedracht van hun verdwijnen te achterhalen.
http://www.ed.nl/regio/he(...)ek-helmond-1.4513915![]()
zinloos, begrijp ik nuquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zeg:
[..]
Ga jij dus maar even studeren op wat wel en niet feiten zijn.
Jij claimt dus jij bewijst.
En doeiii!![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 02-09-2014 13:08:16 ]![]()
Idd. Nergens voor nodig om elkaar op deze toon de les te lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:54 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ouder1:
[..]
@ouder1
Ben je je ervan bewust dat je een aanvallende, onvriendelijke en ietwat jijbakkerige toon aanslaat in je bijdragen? Die toon draagt niet bij aan de sfeer.
Het is 3 tot 6 dagen lopen naar de kust, afhankelijk van het weer en de conditie van de deelnemers. Geen twee dagen dus. Gezien het feit dat Kris en Lisanne niet voorbereid waren op een meerdaagse hike, acht ik het zeer wel mogelijk dat deze hike in die omstandigheid fataal kan zijn. Dus zonder een scenario van criminele derden.![]()
Na de vermissing van Kris en Lisanne is de trail een periode afgesloten voor toerisme geweest.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er is niet ver genoeg gezocht op het pad. Dat was ook de frustratie van F, die zei het kan heel goed misgegaan zijn bij de kabelbrug. Daar is niet gezocht. Pas na de vondst van de rugtas ging men verder het pianista pad afzoeken. Na de vermissing van Kris en Lisanne is de trail een periode afgesloten voor toerisme geweest. Dit kan in hun nadeel gewerkt hebben. Stel ze kregen een ongeluk op of rond de kabelbrug, daar kwamen dan dus geen toeristen meer. En de eerste indianen nederzetting is een stuk verder.
Weet je vanaf wanneer was dat ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Boven op de Mirador filmt Hans Kremers en laat 2 paden zien.
Het pad waar ze net vandaan kwamen en het pad dat loopt naar de quebrada.
Wat ik echter heel duidelijk zie (8.40 min) is ook nog een derde pad.
Mevr Kremers begint er ook over maar haar wordt gezegd dat dat geen pad is.
Ziet er wel zo uit en lijkt zelfs duidelijker dan het pad waar ze net vandaan kwamen.
Eigenwijs als ik ben , ben ik benieuwd wat dat dan wel is![]()
je kan ze even mailen via die websitequote:Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef jackie12 het volgende:
Ziet er wel zo uit en lijkt zelfs duidelijker dan het pad waar ze net vandaan kwamen.
Eigenwijs als ik ben , ben ik benieuwd wat dat dan wel is
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote]Op dinsdag 2 september 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij heeft daar dus WEL gezocht.
[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar ben ik me van bewust. De oorzaak daarvan zit hem vooral in tig-topics lang steeds weer te meten lezen hoe anderen van de bekende feiten afwijken en mijn posts waarin gewoon feiten opgesomd staan negeren of mij negeren verwijten. Dan is de maat weleens vol idd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:54 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ouder1:
[..]
@ouder1
Het is 3 tot 6 dagen lopen naar de kust, afhankelijk van het weer en de conditie van de deelnemers. Geen twee dagen dus. Gezien het feit dat Kris en Lisanne niet voorbereid waren op een meerdaagse hike, acht ik het zeer wel mogelijk dat deze hike in die omstandigheid fataal kan zijn. Dus zonder een scenario van criminele derden.
-edit- Er is echter een blog gelinkt hier waarin het gewoon glashard staat van iemand die die trail gelopen heeft: Die heeft in 2 en een halve dag van Boquete tot Bocas gelopen via die trail. De meiden waren al 1 dag onderweg. Dus nog 2 dagen lopen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 02-09-2014 20:21:33 ]![]()
ja in 5 dagen loop je 2 keer heen en weer.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. De oorzaak daarvan zit hem vooral in tig-topics lang steeds weer te meten lezen hoe anderen van de bekende feiten afwijken en mijn posts waarin gewoon feiten opgesomd staan negeren of mij negeren verwijten. Dan is de maat weleens vol idd.
Er is echter een blog gelinkt hier waarin het gewoon glashard staat van iemand die die trail gelopen heeft: Die heeft in 2 en een halve dag van Boquete tot Bocas gelopen via die trail. De meiden waren al 1 dag onderweg. Dus nog 2 dagen lopen.
maar mensen worden ook in verwarring gebracht door die filmpjes
die zijn gemaakt bij hoog water en een snel stomende stomende rivier
terwijl het toen al weken lang extreem droog was
die kabelbruggetjes hadden ze toen niet eens nodig, want er stond geen water in de rivier
foto van Rio Culubre bij laag water
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 02-09-2014 20:22:09 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
Of ze konden geen/niet goed kaart lezen.![]()
Dat ze naar de kust konden lopen in 2 en een halve dag is *jouw* aanname, op basis van dingen die je leest op internet. De tijd die het kost om een bepaalde trail te lopen is afhankelijk van heel veel verschillende factoren. Een aantal van die factoren (voorbereiding, uitrusting, kleding) was zeer zeker niet in het voordeel van K+L.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. De oorzaak daarvan zit hem vooral in tig-topics lang steeds weer te meten lezen hoe anderen van de bekende feiten afwijken en mijn posts waarin gewoon feiten opgesomd staan negeren of mij negeren verwijten. Dan is de maat weleens vol idd.
Er is echter een blog gelinkt hier waarin het gewoon glashard staat van iemand die die trail gelopen heeft: Die heeft in 2 en een halve dag van Boquete tot Bocas gelopen via die trail. De meiden waren al 1 dag onderweg. Dus nog 2 dagen lopen.
Wellicht kan iemand onder ideale omstandigheden in drie dagen naar de kust lopen. Maar hun omstandigheden waren helemaal niet ideaal, integendeel zelfs.
Verder:Zie: http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/#pianistaquote:The Pianista Trail Hike is one of the most overlooked excursions in Boquete. The main reason is because it's not marked well for tourists, though someone made some orange spray-painted markers on rocks and trees (not all that easily visible, though). Please do not enter trail without a guide!
The trail is located in the Arco Iris section of Boquete, in between Alto Lino and Palo Alto. The trailhead begins at the Il Pianista restaurant (which is a great place to stop for a bite to eat after your hike!). It very easy to get there by taxi (around $3/person) or bus (Arco Iris bus, about $0.75).
The trail can be broken into three "sections". In the first 45 minutes, you will walk through open area pasture land with gorgeous views of the surrounding mountains and downtown Boquete. Second you enter a dense jungle surrounded by lush vegetation, birds and insects. In here you will walk for about 1.5 hours and enter the cloud forest where it is very humid and magical, as you are literally walking in the clouds! Finally after another 30 minutes climbing the mountain, you will reach the top and will be fully enveloped in the cloud forest. It's really an amazing experience!
Believe it or not, this trail actually goes all the way to Bocas del Toro and crosses the "Continental Divide" (on one side of the mountain the water flows to the Pacific, on the other side of the mountain the water flows to the Caribbean). The entire hike from Boquete to Bocas del Toro would take 3 - 6 days depending on the time of the year and hikers' condition.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 02-09-2014 20:22:48 ]![]()
Klopt. De gids zegt er iets over, maar ik versta het niet...quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef jackie12 het volgende:
Eigenwijs als ik ben , ben ik benieuwd wat dat dan wel is
"No no... nothing, this is [finish...? Wat zegt hij? Handbeweging] here, this is [tip, stip, steep ofzo?] area" ? Apart dat ze niet even gaan kijken. Zo'n gids kijkt er toch anders tegenaan dan een daar niet bekende Hollander lijkt mij.![]()
ok, nou, tis ff een nabrander denk ik, maar nou snap ik hoe dat werkt:
http://s1371.photobucket.(...)zpsa8edf5c2.jpg.html
dit is wat ik bedoelde, van die schedel, uit WS post 706, iemand had die donkere partijen opgelicht, en er staat een cirkel omheen![]()
Het ligt natuurlijk helemaal aan de omstandigheden en je eigen conditie/kracht hoe lang je er over doet. Een gids of een van de inheemse mensen uit het gebied zelf, die er op voorbereid zijn en het gebied goed kennen, zouden er zodoende minder lang over doen dan de gemiddelde toerist neem ik aan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 02-09-2014 20:23:15 ]![]()
Één van de problemen is dat er veel dingen als feiten worden neergezet, die eigenlijk zijn gebaseerd op uitspraken van personen. En als persoon X zegt: "K & L hebben een kaart gelezen van de wandelpaden", kan je daaruit niet afleiden:
FEIT: K & L hebben een kaart gelezen van de wandelpaden.
Maar wél:
FEIT: persoon X zegt dat K & L een kaart hebben gelezen van de wandelpaden.
Want er kunnen daar zoveel dingen mee misgaan, met uitspraken interpreteren als feiten. Misschien was het geen kaart van de wandelpaden, maar van de omgeving. Misschien hebben ze hem niet goed bekeken. Misschien heeft maar één van de twee hem bekeken en hadden ze discussie over hoe te gaan. Enz, enz...
Of, zoals nu blijkt:
"Er is daar maar 1 pad". Nee, dat moet zijn: "sommige personen zeggen dat daar maar 1 pad is". Zoals maar blijkt uit het filmpje...![]()
Ik heb nog eens die video van rtl late night gezien en het volgende valt mij op.
1. Hans zegt duidelijk dat ze maandagmorgen naar het kindertehuis gingen en daar weggestuurd werden. Gedurende de dag zijn er over en weer berichtjes gestuurd! over wat ze gingen doen die week. Er werd zelfs gesproken over een alternatieve school. Boeken wat tours bij F. via de taalschool voor woensdag en zaterdag. Willen ook nog wat watervallen zien zegt Hans. Gedurende de dag waren ze plannen aan het maken voor de week en hielden hun familie daarvan op de hoogte! Geen sms-je dat ze 's middags gaan wandelen of de berg alvast gaan verkennen.
Ik vind het niet aannemelijk dat ze dan ook nog even de Pianista gaan verkennen en dat niet melden.
Op dinsdag ontvangt de vriend van Kris een sms/whatts app? dat ze gaan wandelen.
2. Lommers zegt dat niet zij maar een lerares K en L bij de computer heeft gezien.
En dit is mijn gedachtegang hierover al is niets zeker
Ik geloof niet dat alle getuigen het mis kunnen hebben maar dat ze echt gezien zijn. Alleen de tijden kloppen niet. Maar als het nou zo zou zijn dat de meiden niet om 13.00 uur op de top waren maar om 12.00uur...even doorlopen naar 1eQ 13.00 uur i.p.v.14.00 uur en dan weer terug. Dan zouden ze in principe rond 15.00 terug kunnen zijn bij dat restaurant, Pierdro heet dat? Hier vroegen ze; is dit het begin van Pianista? (hadden ze afgesproken om 14.00 uur (getuige)Die man stuurde ze de verkeerde kant op en daar kwamen de damen al snel achter dus waren na 15/ 20 minuten terug. L pissed off ( laatste getuige) en ze zitten nog wat langs de kant van de weg. Stappen in bij een rode auto (getuige) laat in de middag(16.00/16.15 uur)? En hoeveel rode auto rijden er nou eigenlijk daar? Niet veel schijnbaar want ze konden er geen een vinden dus het viel op! Ik heb er van de week al op gewezen dat een vriend van de zoon van....een rode auto in bezit heeft foto op fb maar die link mag hier nier geplaatst worden. In ieder geval, de meiden krijgen al snel argwaan omdat ze merken niet naar Boquette te rijden maar verder weg van bewoonde wereld en proberen stiekum nood te bellen (volgens mij heeft K haar telefoon in rechter achterzak zo op foto's te zien)...helaas geen bereik.
Ik wil echt (nog ) helemaal niemand beschuldigen en scenario's zijn er natuurlijk zat.
Ik denk echt dat moet worden teruggegaan naar het begin....oorzaak dan gevolg.![]()
[quote]Op dinsdag 2 september 2014 14:10 schreef ToniB het volgende:
Ik heb nog eens die video van rtl late night gezien en het volgende valt mij op.
1. Hans zegt duidelijk dat ze maandagmorgen naar het kindertehuis gingen en daar weggestuurd werden. Gedurende de dag zijn er over en weer berichtjes gestuurd! over wat ze gingen doen die week. Er werd zelfs gesproken over een alternatieve school. Boeken wat tours bij F. via de taalschool voor woensdag en zaterdag. Willen ook nog wat watervallen zien zegt Hans. Gedurende de dag waren ze plannen aan het maken voor de week en hielden hun familie daarvan op de hoogte! Geen sms-je dat ze 's middags gaan wandelen of de berg alvast gaan verkennen.
Ik vind het niet aannemelijk dat ze dan ook nog even de Pianista gaan verkennen en dat niet melden.
Op dinsdag ontvangt de vriend van Kris een sms/whatts app? dat ze gaan wandelen.
2. Lommers zegt dat niet zij maar een lerares K en L bij de computer heeft gezien.
En dit is mijn gedachtegang hierover al is niets zeker
Ik geloof niet dat alle getuigen het mis kunnen hebben maar dat ze echt gezien zijn. Alleen de tijden kloppen niet. Maar als het nou zo zou zijn dat de meiden niet om 13.00 uur op de top waren maar om 12.00uur...even doorlopen naar 1eQ 13.00 uur i.p.v.14.00 uur en dan weer terug. Dan zouden ze in principe rond 15.00 terug kunnen zijn bij dat restaurant, Pierdro heet dat? Hier vroegen ze; is dit het begin van Pianista? (hadden ze afgesproken om 14.00 uur (getuige)Die man stuurde ze de verkeerde kant op en daar kwamen de damen al snel achter dus waren na 15/ 20 minuten terug. L pissed off ( laatste getuige) en ze zitten nog wat langs de kant van de weg. Stappen in bij een rode auto (getuige) laat in de middag(16.00/16.15 uur)? En hoeveel rode auto rijden er nou eigenlijk daar? Niet veel schijnbaar want ze konden er geen een vinden dus het viel op! Ik heb er van de week al op gewezen dat een vriend van de zoon van....een rode auto in bezit heeft foto op fb maar die link mag hier nier geplaatst worden. In ieder geval, de meiden krijgen al snel argwaan omdat ze merken niet naar Boquette te rijden maar verder weg van bewoonde wereld en proberen stiekum nood te bellen (volgens mij heeft K haar telefoon in rechter achterzak zo op foto's te zien)...helaas geen bereik.
Ik wil echt (nog ) helemaal niemand beschuldigen en scenario's zijn er natuurlijk zat.
Ik denk echt dat moet worden teruggegaan naar het begin....oorzaak dan gevolg.
[/quote]
Helemaal mee eens. Vanaf het begin dat ze die ochtend vertrokken vanaf hun hostel.
Hoe zijn ze gegaan, wie heeft ze gezien en als ze door niemand zijn gezien hoe kan dat dan?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: