Zohee, dit topic loopt - in vergelijking met vorig jaar - toch nog niet echt hard! Nog maar een paar weken, luitjes!
Ik ben zelf ook wat vertraagd dit jaar, maar de afgelopen dagen ben ik dan eindelijk een beetje aan het nadenken geweest..
Mijn 'gangen' (voor twaalf volwassenen + een ukkie van negen) zijn dit jaar dus:
-> Diverse zoetigheden voor bij de koffie, vroeg in de middag
-> Hartig hapje voor bij de spelletjes, later in de middag
-> Hoofgerecht + bijgerechten (in de voor mijn schoonfamilie traditionele 'alles midden op tafel en schep zelf maar op'-stijl).
De zoetigheden, daar ben ik al aardig uit. Een deel van mijn schoofamilie is nogal heftig gristelijk. Ikzelf niet, maar ik kan en thematisch wel wat mee.
Op een etagère presenteer ik drie verschillende dingen voor bij de koffie, gebaseerd op de geschenken die de Wijzen uit het Oosten voor het kindeke Jezus meebrachten
- Iets met
goud (wordt waarschijnlijk: zoute karamels in een chocoladelaagje, met een plukje bladgoud erop)
- Iets met
wierook (worst waarschijnlijk: merengues met rode strepen die gekleurd zijn met rood sandelhoutpoeder)
- Iets met
mirre ( ik denk aan cannoli's met roomvulling waarin een drupje etherische mire-olie doorheen zit).
Dus dat wordt dan zoiets (geen eigen foto's want moet de komende weken nog gaan testen):
![honey-apple-caramels-15.jpg]()
+
![img_1622.jpg?w=710]()
+
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 27-10-2014 14:29:32 ]