Maak een lekkere pan stoofvlees!quote:Op donderdag 6 november 2014 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit kersttechnisch met het volgende, misschien zijn hier wel mensen die met me mee willen denken. Wij zijn vanaf het weekend voor kerst bij schoonfamilie in Duitsland en komen tweede kerstdag terug. Tweede kerstdag is er dus bar weinig tijd voor koken en bovendien moeten de boodschappen eigenlijk al in huis zijn. Vorig jaar hebben we heel gewoon gegeten maar dat vond ik eigenlijk een beetje saai, dus ik wil proberen er dit jaar wat feestelijkers van te maken. Heeft iemand briljante ideeën voor gerechten die ofwel ingevroren kunnen worden en/of ingrediënten die ruim (minsten een week) van te voren gekocht kunnen worden? Een soepje als voorgerecht is sowieso een optie natuurlijk, maar ik ben een beetje inspiratieloos voor het hoofdgerecht.
Lege eierdozen worden hier vaak voor gebruikt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:50 schreef RoelerMF het volgende:
Is er trouwens iemand met ervaring hoe je kletskoppen kan vouwen tot een bakje waar een bolletje ijs in kan?
Gekonfijte eendenbouten?quote:Op donderdag 6 november 2014 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit kersttechnisch met het volgende, misschien zijn hier wel mensen die met me mee willen denken. Wij zijn vanaf het weekend voor kerst bij schoonfamilie in Duitsland en komen tweede kerstdag terug. Tweede kerstdag is er dus bar weinig tijd voor koken en bovendien moeten de boodschappen eigenlijk al in huis zijn. Vorig jaar hebben we heel gewoon gegeten maar dat vond ik eigenlijk een beetje saai, dus ik wil proberen er dit jaar wat feestelijkers van te maken. Heeft iemand briljante ideeën voor gerechten die ofwel ingevroren kunnen worden en/of ingrediënten die ruim (minsten een week) van te voren gekocht kunnen worden? Een soepje als voorgerecht is sowieso een optie natuurlijk, maar ik ben een beetje inspiratieloos voor het hoofdgerecht.
Lekker aardig van je familie zegquote:Op zondag 9 november 2014 13:18 schreef AwayTL het volgende:
Oooo yeah!! Mijn familie heeft besloten kerst op 2 uur afstand te vieren. Nu ga ik dat met een nieuwe baby niet doen, dwz dat ik dit jaar niet vast zit aan de afhaalchinees en 1 dag voor ons gezin kan koken.
Kan ik ook wat gaan maken ipv alleen meelezen hier!
(Helaas zit ik eerste kerstdag nog wel vast aan de gourmet)
Nou ja, opa en oma wonen hier, vandaar dat het altijd bij hun in de buurt was. Maar aangezien zij het niet aankunnen om te organiseren en mijn vader vast geen zin heeft om dat te gaan doen ( gescheiden nu ), vind ik het niet zo heel raar. Daar woont ook de helft dus achquote:Op zondag 9 november 2014 13:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker aardig van je familie zeg
Nu wel dan lekker alles maken wat je zelf lekker vindt, bonus!!
Tsja, gelukkig dan maar dat jij het snapt. Ik zou pisnijdig zijn. Dan maar broodje en soep regelen of iets simpels ofzo als het niet anders kan, maar het draait bij ons echt om bij elkaar zijn met kerst, hoe dan ook.quote:Op zondag 9 november 2014 14:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou ja, opa en oma wonen hier, vandaar dat het altijd bij hun in de buurt was. Maar aangezien zij het niet aankunnen om te organiseren en mijn vader vast geen zin heeft om dat te gaan doen ( gescheiden nu ), vind ik het niet zo heel raar. Daar woont ook de helft dus ach.
Ik dacht er aan om buikspek te gaan maken. Nog nooit gegeten, maar ziet er zoo lekker uit!
Iemand het recept voor in de oven? En om welk stuk moet ik vragen bij de slager? Hoe kan ik eventuele restjes gaan verwerken?![]()
Kan ik het misschien nog in mijn verlof gaan testen!
Hoe dan ook, ja dan zou ik mij natuurlijk ook aan kunnen passen. Zie het zelf alleen niet zitten om die reis af te leggen als we net 3 weken een mini erbij hebben. Zullen er genoeg zijn die het wel zouden doen. En zoals je ziet kan ik nu mijn eigen ding doen, waar ik ook niet rouwig om benquote:Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Tsja, gelukkig dan maar dat jij het snapt. Ik zou pisnijdig zijn. Dan maar broodje en soep regelen of iets simpels ofzo als het niet anders kan, maar het draait bij ons echt om bij elkaar zijn met kerst, hoe dan ook.
Buikspek klinkt lekker, wil je het Europees maken met stoof groenten enzo erbij? Of Chinese stijl?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |