SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)Liveblogsquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine
Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL
Blogs
Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war
Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad
Websites Oekraïense Overheid
Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)
Kranten / Persbureaus / media
Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News
Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa
Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News
28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Rusland wil dat zelf helemaal niet. Anders hadden ze ongetwijfeld al wel een Krim- of Zuid-Ossetië-scenario gedaan.quote:Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef mig72 het volgende:
Ik ben het eens dat Oost Oekraine autonoom gebied moet worden met een mogelijk referendum naar Russische aansluiting.
Hoe lang is dat ook al niet de intentie met Georgië? Zie het sowieso niet gebeuren zolang het conflict bezig is, wat nog lang kan duren. Bovendien geloof ik niet dat de lidstaten er nou zo happig op zijn. Artikel 5 en zulks.quote:Op maandag 1 september 2014 15:57 schreef Automatisch het volgende:
NAVO-chef hint op toetreden Kiev
Secretaris-generaal Rasmussen van de NAVO heeft opnieuw de mogelijkheid geopperd dat Oekraïne toetreedt tot de NAVO. Op een persconferentie in Brussel zei Rasmussen dat de politieke leiders in Oekraïne ervan uitgaan dat het nieuwe parlement in Kiev afstand wil doen van de ongebonden status van het land. Dat kan de eerste stap zijn op weg naar het lidmaatschap van de NAVO.
President Porosjenko heeft het parlement in Kiev ontbonden, om de weg vrij te maken voor nieuwe verkiezingen in oktober. Rasmussen zei dat hij van de regering in Kiev begrepen heeft dat er verandering komt in de ongebonden status.
Het lidmaatschap van de NAVO van Oekraïne ligt uiterst gevoelig in Rusland. De Russen moeten daar niets van hebben.
http://nos.nl/artikel/693492-navochef-hint-op-toetreden-kiev.html
Waar beweer ik dat Rusland dat wil? Misschien wil het overwegend groot deel van de Russische inwoners dat wel.quote:Op maandag 1 september 2014 15:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Rusland wil dat zelf helemaal niet. Anders hadden ze ongetwijfeld al wel een Krim- of Zuid-Ossetië-scenario gedaan.
Die hele kut NAVO kwestie is de oorzaak van de rellen. en protesten en daarmee, ook de oorzaak van dit hele conflict.quote:Op maandag 1 september 2014 15:57 schreef Automatisch het volgende:
Secretaris-generaal Rasmussen van de NAVO heeft opnieuw de mogelijkheid geopperd dat Oekraïne toetreedt tot de NAVO. Op een persconferentie in Brussel zei Rasmussen dat de politieke leiders in Oekraïne ervan uitgaan dat het nieuwe parlement in Kiev afstand wil doen van de ongebonden status van het land. Dat kan de eerste stap zijn op weg naar het lidmaatschap van de NAVO.
President Porosjenko heeft het parlement in Kiev ontbonden, om de weg vrij te maken voor nieuwe verkiezingen in oktober. Rasmussen zei dat hij van de regering in Kiev begrepen heeft dat er verandering komt in de ongebonden status.
Het lidmaatschap van de NAVO van Oekraïne ligt uiterst gevoelig in Rusland. De Russen moeten daar niets van hebben.
De oorzaak van dit conflict is poetins kleine piemeltje waardoor hij zonodig het "Russische imperium" wil herstellen en eindeloos aan de macht wil blijven.quote:Op maandag 1 september 2014 16:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die hele kut NAVO kwestie is de oorzaak van de rellen. en protesten en daarmee, ook de oorzaak van dit hele conflict.
Die hebben dan maar pech gehad.quote:Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat Rusland dat wil? Misschien wil het overwegend groot deel van de Russische inwoners dat wel.
Dat is het excuus wat het meeste wordt gebruikt ja en om de genocide te voorkomen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die hele kut NAVO kwestie is de oorzaak van de rellen. en protesten en daarmee, ook de oorzaak van dit hele conflict.
Op korte termijn niet nee. We weten echter niet wat de toekomst brengt. Ik zou het niet uitsluiten.quote:Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Die hebben dan maar pech gehad.
Net zoals al die Oekraïners die willen dat hun land bij de EU komt: dat gaat ook niet gebeuren, die hebben ook pech gehad.
Welnee, als de Russen hem niet wilden, was hij al afgezet.quote:Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De oorzaak van dit conflict is poetins kleine piemeltje waardoor hij zonodig het "Russische imperium" wil herstellen en eindeloos aan de macht wil blijven.
Ja, die vuile westerse imperialistische machten.quote:Op maandag 1 september 2014 16:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als jij denkt Rusland te kunnen aanvallen met je betweterige, vooringenomen corrupte Westerse machten kun je je vandaag nog best laten opnemen in een psychiatrische instelling. Voor je waanideen.
Gebied moet gewoon onder Russisch.bestuur komen te staan om de orde te herstellen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Die hebben dan maar pech gehad.
Net zoals al die Oekraïners die willen dat hun land bij de EU komt: dat gaat ook niet gebeuren, die hebben ook pech gehad.
Beter komt er een staakt-het-vuren en accepteren beide kanten de (on)mogelijkheden van de situatie en proberen ze eens wat meer van hun land te maken dan het (op Moldavië na) armste kloteland van het continent.
Dat gaat Rusland namelijk niet voor hun doen, en de VS en de Navo en de EU ook niet.
De Russen worden gebrainwasht met propaganda en er is sprake van censuur. De meeste Russen willen vooralsnog geen oorlog.quote:Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef mig72 het volgende:
[..]
Welnee, als de Russen hem niet wilden, was hij al afgezet.
Rusland is een voorbeeld voor ons allen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, die vuile westerse imperialistische machten.
Gelukkig is Rusland niet corrupt en niet imperialistisch. ()
De Russen veroorzaken er juist chaos...quote:Op maandag 1 september 2014 16:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Gebied moet gewoon onder Russisch.bestuur komen te staan om de orde te herstellen.
Finland mag van Poetin ook geen lid van de NATO wordenquote:Op maandag 1 september 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus Kiev moet op alle fronten buigen? Heel redelijk inderdaad.
Even Rusland laten bepalen dat een soeverein buurland geen lid mag worden van de EU of de NAVO. Juist ja.
Hoeveel oorlogen (of laffe bombardementscampagnes want dat zijn werkelijk gewoon oorlogen) hebben de VS en NATO onder hun naam staan de laatste 30 jaar en hoeveel Rusland? Precies.quote:Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik wil dat graag voor de komende tijd wél uitsluiten.quote:Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op korte termijn niet nee. We weten echter niet wat de toekomst brengt. Ik zou het niet uitsluiten.
Toch vreemd dat Poetin dat blijkbaar bepaalt.quote:Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef homme7 het volgende:
[..]
Finland mag van Poetin ook geen lid van de NATO worden
http://norwaytoday.info/home_view.php?id=11410
De Russen gehersenspoeld?quote:Op maandag 1 september 2014 16:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De Russen worden gebrainwasht met propaganda en er is sprake van censuur. De meeste Russen willen vooralsnog geen oorlog.
Maar inderdaad, voor zover ik weet is Poetin nog redelijk populair.
Je zou kunnen stellen dat Rusland één van de meest agressieve en expansionistische staten is in de geschiedenis. Als je kijkt hoe klein ze zijn begonnen..quote:Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
KENNELIJKquote:Op maandag 1 september 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Poetin dat blijkbaar bepaalt.
Georgië, Tsjetsjenië, Oekraine. Wellicht dat ik nog iets mis.quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoeveel oorlogen (of laffe bombardementscampagnes want dat zijn werkelijk gewoon oorlogen) hebben de VS en NATO onder hun naam staan de laatste 30 jaar en hoeveel Rusland? Precies.
ja wie durft eerr daar wat anders te zeggenquote:Op maandag 1 september 2014 16:09 schreef Libertarisch het volgende:
Maar inderdaad, voor zover ik weet is Poetin nog redelijk populair.
Vraag dat maar aan de Oost-Europeanen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoeveel oorlogen (of laffe bombardementscampagnes want dat zijn werkelijk gewoon oorlogen) hebben de VS en NATO onder hun naam staan de laatste 30 jaar en hoeveel Rusland? Precies.
Laten we ons richten op onze eigen media.quote:Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
De Russen gehersenspoeld?
Wat noem je CNN? Fox News? MSNBC? ABC? The Times?
Iets met ketel en pot.
Het punt is dat je 'hier' ook gewoon anti-nationalistisch nieuws kunt vinden. Je kunt zelfs je gal spuwen over al het slechts dat de Westerse wereld voor je in petto heeft.quote:Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Iets met ketel en pot.
Dit sowieso.quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dat graag voor de komende tijd wél uitsluiten.
De EU is groot en divers genoeg. Daar moet niet een land bij dat én heel groot is én armer en corrupter dan alle andere lidstaten zou zijn. Dat is niet in ons belang. En we moeten hun ook niet blij maken met een dooie mus. De EU kan niet van Oekraïne een bloeiend land à la Zwitserland maken. Dat moeten de Oekraïners zelf doen. Als we doen alsof we dat wel kunnen, dan is een toekomstige teleurstelling voorgeprogrammeerd en kun je de volgende golf aan euroscepsis alvast op de agenda inplannen.
Ik zie er geen enkel Nederlands nieuwsmedium tussen staan.quote:Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Iets met ketel en pot.
Je beseft dat 'op korte termijn' ongeveer hetzelfde is als 'de komende periode'?quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dat graag voor de komende tijd wél uitsluiten.
De EU is groot en divers genoeg. Daar moet niet een land bij dat én heel groot is én armer en corrupter dan alle andere lidstaten zou zijn. Dat is niet in ons belang. En we moeten hun ook niet blij maken met een dooie mus. De EU kan niet van Oekraïne een bloeiend land à la Zwitserland maken. Dat moeten de Oekraïners zelf doen. Als we doen alsof we dat wel kunnen, dan is een toekomstige teleurstelling voorgeprogrammeerd en kun je de volgende golf aan euroscepsis alvast op de agenda inplannen.
Nee, met "de komende tijd" bedoel ik i.i.g. ook de middellange termijn.quote:Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat 'op korte termijn' ongeveer hetzelfde is als 'de komende periode'?
Dan weet je niks over hoe de Russische samenleving aan toe gaat.quote:Op maandag 1 september 2014 16:18 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het punt is dat je 'hier' ook gewoon anti-nationalistisch nieuws kunt vinden. Je kunt zelfs je gal spuwen over al het slechts dat de Westerse wereld voor je in petto heeft.
Dat lijkt me in Rusland wel wat anders.
Gelukkig bepaald Rasmussen niet of landen lid worden van de NAVO.quote:Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat 'op korte termijn' ongeveer hetzelfde is als 'de komende periode'?
Ik ken een vriend die schreef een kritische brief op naar het Kremlin in 2008 over de Georgische situatie vanuit Moskou en nooit iets teruggehoord. Gelul dus.quote:Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef JimmyJames het volgende:
De Poetin lovers moet eens naar Rusland gaan en daar kritiek uiten op het Russische beleid. Als ze vervolgens na een paar jaar in Russische gevangenis te hebben gezeten, naar het vrije Westen terugkeren, moeten ze hier hetzelfde experiment uitvoeren. Misschien wordt ze dan het verschil duidelijk tussen Rusland en het Westen.
Het wordt dan ook pas een probleem als je bijvoorbeeld een krantje uitgeeft dat net iets te kritisch is over het optreden van Moskou.quote:Op maandag 1 september 2014 16:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ken een vriend die schreef een kritische brief op naar het Kremlin in 2008 over de Georgische situatie vanuit Moskou en nooit iets teruggehoord. Gelul dus.
Daarom blokkeert Rusland ook onafhankelijke nieuwssites.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan weet je niks over hoe de Russische samenleving aan toe gaat.
Hoeveel keer heb je Rusland bezocht? Previes.
Ik schreef alleen dat ik het niet zou uitsluiten. Weet jij veel hoe de wereld er over 30/40 jaar uitziet?quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, met "de komende tijd" bedoel ik i.i.g. ook de middellange termijn.
Een stuk negatiever is de verwachting allemaal werkloos dan.quote:Op maandag 1 september 2014 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schreef alleen dat ik het niet zou uitsluiten. Weet jij veel hoe de wereld er over 30/40 jaar uitziet?
Dat mag altijd wel. "Recht van petitie" heet dat geloof ik. Zelfs in de DDR kon je dat probleemloos doen zonder de Stasi op je dak te krijgen. De overheid wil immers ook weten wat leeft in de maatschappij.quote:Op maandag 1 september 2014 16:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ken een vriend die schreef een kritische brief op naar het Kremlin in 2008 over de Georgische situatie vanuit Moskou en nooit iets teruggehoord. Gelul dus.
Ik geloof niet dat je met een bezoek kunt leven als een normale burger er leeft. Het bezoeken van een land geeft je daarom niet echt veel meerwaarde als discussiepartner in het wel of niet hebben van een persvrijheid.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan weet je niks over hoe de Russische samenleving aan toe gaat.
Hoeveel keer heb je Rusland bezocht? Previes.
Noord Korea zou ik niet aan beginnen als je daar gebieden bezoekt die je niet hoort te zien maken ze je af.quote:Op maandag 1 september 2014 16:32 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je met een bezoek kunt leven als een normale burger er leeft. Het bezoeken van een land geeft je daarom niet echt veel meerwaarde als discussiepartner in het wel of niet hebben van een persvrijheid.
Met een vakantie aan Noord-Korea leer je ook niet echt veel over het land. Waarschijnlijk minder dan wat uurtjes internet.
Oekraïne bij de NAVO?quote:Op maandag 1 september 2014 15:57 schreef Automatisch het volgende:
Als dat gebeurt dan zijn we in directe oorlog met Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekraïne bij de NAVO?
Knetterknetter gek.
Is Oekraïne in conflict met Rusland als ze de Krim loslaten? Rusland stelt steeds dat ze niet actief zijn in Oekraïne, dus met het accepteren van de annexatie van de Krim heeft Oekraïne geen conflict met Rusland, en is de NAVO dus niet automatisch in oorlog met Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 16:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan zijn we in directe oorlog met Rusland.
Ik heb het vaker gezegd die man en de NAVO zijn zwaar gestoord.
Ze zijn daar actief dat weten we nu wel.quote:Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Is Oekraïne in conflict met Rusland als ze de Krim loslaten? Rusland stelt steeds dat ze niet actief zijn in Oekraïne, dus met het accepteren van de annexatie van de Krim heeft Oekraïne geen conflict met Rusland, en is de NAVO dus niet automatisch in oorlog met Rusland.
Hij zegt dat het nog jaren kan duren. Niet morgen ofzo.quote:Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekraïne bij de NAVO?
Knetterknetter gek.
Gaat Finland hier serieus naar luisteren?quote:Op maandag 1 september 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Poetin dat blijkbaar bepaalt.
Ze gaan er volgende week toch over beslissen?quote:Op maandag 1 september 2014 16:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Hij zegt dat het nog jaren kan duren. Niet morgen ofzo.
Zo hard hebben ze anders niet teruggeslagen, het is een grote puinhoop in dat land.quote:Op maandag 1 september 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Georgië, Tsjetsjenië, Oekraine. Wellicht dat ik nog iets mis.
En dat voor een land dat een schim van zichzelf was na de val van de Muur. Dat belooft nog wat voor de jaren die komen gaan.
Conflicten waar de betreffende landen betrokken zijn geweest:quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
In de VS moet je ook niet teveel kritiek geven.quote:Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef JimmyJames het volgende:
De Poetin lovers moet eens naar Rusland gaan en daar kritiek uiten op het Russische beleid. Als ze vervolgens na een paar jaar in Russische gevangenis te hebben gezeten, naar het vrije Westen terugkeren, moeten ze hier hetzelfde experiment uitvoeren. Misschien wordt ze dan het verschil duidelijk tussen Rusland en het Westen.
Kallum jonge, er komt geen oorlog met Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 16:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan zijn we in directe oorlog met Rusland.
Ik heb het vaker gezegd die man en de NAVO zijn zwaar gestoord.
''De deze maand aftredende NAVO-chef''
Die gestoorde klootzak wil effe oorlog als zijn laatste actie doen....
Niet jaren en jaren, gewoon nooit.quote:Op maandag 1 september 2014 16:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Hij zegt dat het nog jaren kan duren. Niet morgen ofzo.
tjah, dat is het aard van het beestje he. De NAVO is in het leven geroepen om het rode gevaar te bestrijden. Nu Rusland zich richting het Westen begeeft gaat de alliantie zich wat meer roeren.quote:Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ze zijn daar actief dat weten we nu wel.
De russen zullen echt niet opgeven omdat de NAVO een vuile streek uithaald als ze dit flikken dan zijn ze echt achterlijk die NAVO.
Polen hebben ook echt een schijthekel aan Russen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
tjah, dat is het aard van het beestje he. De NAVO is in het leven geroepen om het rode gevaar te bestrijden. Nu Rusland zich richting het Westen begeeft gaat de alliantie zich wat meer roeren.
Rusland zegt zich aangevallen te voelen met een Westers Oekraïne. Op hun beurt voelen Finland, Letland en Polen zich aangevallen door Rusland met hun annexatie en steun aan de rebellen.
Wie weet.quote:Op maandag 1 september 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:
Aan de andere kant het is natuurlijk wel een heerlijke manier om Putin te pesten, gewoon Oekraine en Finland bij de NAVO laten toetreden..
Zweden bij de NAVO !quote:Op maandag 1 september 2014 16:51 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wie weet.
http://nos.nl/op3/artikel(...)ten-met-de-navo.html
En ziedaar, een Europees Presidentschap voor mister Tusk!quote:Op maandag 1 september 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Polen hebben ook echt een schijthekel aan Russen.
Polen zit al bij de NAVO he, of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op maandag 1 september 2014 16:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
En ziedaar, een Europees Presidentschap voor mister Tusk!
Dat lokt Poetin natuurlijk vanzelf uit met z'n agressieve expansiepolitiek.quote:Op maandag 1 september 2014 16:51 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wie weet.
http://nos.nl/op3/artikel(...)ten-met-de-navo.html
Misschien is zijn presidentschap te danken aan het huidige conflict?quote:Op maandag 1 september 2014 16:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Polen zit al bij de NAVO he, of begrijp ik je nu verkeerd?
Ah zo, hoe zie je dat voor je dan?quote:Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Misschien is zijn presidentschap te danken aan het huidige conflict?
Inderdaad, maar het zou natuurlijk ook een smerige provocatie van ons zijn als we die landen daadwerkelijk lid van de NAVO laten worden.quote:Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lokt Poetin natuurlijk vanzelf uit met z'n agressieve expansiepolitiek.
Economische sancties, 10% van Finlands export, en 2 miljard euro inkomsten van Russische toeristen.quote:Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat macho gebrabbel van Rusland, dat ze zullen antwoorden als Finland/Zweden zich bij de NAVO aansluiten...![]()
Wat gaan ze doen dan? een NAVO land aanvallen?
Uiteraard, het is wikken en wegen he. Finland weet zelf vast wel wat het meest verstandig is.quote:Op maandag 1 september 2014 17:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Economische sancties, 10% van Finlands export, en 2 miljard euro inkomsten van Russische toeristen.
Waarom zouden we landen die dat zelf graag willen en aan alle voorwaarden voldoen geen lid laten worden van de NAVO?quote:Op maandag 1 september 2014 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het zou natuurlijk ook een smerige provocatie van ons zijn als we die landen daadwerkelijk lid van de NAVO laten worden.
Van mij mag het, maar het is wel een provocatie richting Putin.quote:Op maandag 1 september 2014 17:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zouden we landen die dat zelf graag willen en aan alle voorwaarden voldoen geen lid laten worden van de NAVO?
Dat is geen onderhandeling maar je wil opleggen.quote:Op maandag 1 september 2014 15:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De ontwikkelingen zijn gunstig voor de onderhandelingen over een status aparte van het oosten van Oekraine. Kiev zal nu wel moeten inbinden nu het militair gezien de strijd gaat verliezen. Een goede zaak, want zo kan het conflict stoppen, mits de marionettenregering in Kiev, met in hun kielzog de Amerikanen en Eurpoeanen niet verder gaat escaleren door verdere sancties voor moskou en verdere steun aan Kiev en toezeggingen over navo lidmaatschap.
Want als dat gebeurt zal Moskou groen licht geven voor het verder doorpakken van de strijd en zal er veel onnodig leed veroorzaakt worden. Met andere woorden. Kiev heeft het helemaal in eigen hand, de witte vlag moet uit en er moet onderhandeld worden over de status van Oost Oekraine en er moeten bovendien harde toezeggingen gedaan worden dat Oekraine nooit lid zal worden van de EU, of Navo en dit in ruil voor het neerleggen van de wapens. Lijkt me een heel redelijk voorstel.
Dit zou betekenen dat Oekraine alleen bestaat om Russische wensen te vervullen. Miljoenen mensen in Oekraine zijn alleen geboren om Rusland als horigen te dienen.quote:Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Oekraine is geen soeverein land, Dat is het in feite nooit geweest. Welke uitkomst dit conflict ook heeft, soeverein zal het ook nooit worden, gezien de geografische positie. Het deel met Kiev hangt bovendien aan het IMF infuus en wordt bestuurd door een Amerikaanse marionet, terwijl het oosten onder invloed zal blijven van Rusland.
Oost-West tegenstellingen zullen nu en in de toekomst worden uitgespeeld in Oekraine. Je kunt voor dat land alleen maar hopen dat de verhouding Tussen de Russen en de Amerikanen verbetert en er in Kiev een wat verstandiger regime komt zodat dat land zijn neutrale rol weer kan vervullen. Moskou zal dan ook de teugels in het oosten laten vieren.
Het regime Jatsenjoek/Porochenko moet weg en er moet een overgangsregering komen die ook oog heeft voor de Oost Oekraïense en daarmee ook de Russische belangen. Dit impliceert automatisch geen ambities voor Navo en EU lidmaatschap.
http://www.forbes.com/sit(...)-russia-and-ukraine/quote:I recently wrote an article arguing that the West should let Russia annex a sliver of Ukraine in exchange for integrating the rest of the country in NATO and, eventually, the EU. Surprisingly (cough), this proposal proved controversial. It was portrayed as a giveaway to Russia and an abandonment of Ukraine, even though it would enable the vast majority of Ukrainians to live under the protective umbrella of NATO and, ultimately, the democracy, rule of law and relative prosperity that EU membership brings.
One point that I wanted to make in the piece and that was implicit, but that in retrospect I should have made explicit, is the following: the background assumption of policymakers and commentators in Washington seems to be that the level of power (or, rather, powerlessness) and non-assertiveness of Russia in the 1990s is its “default” mode. The assertiveness of Russia from the Molotov-Ribbentrop Pact to the fall of the Berlin Wall was an anomaly caused by the Messianism of the Communist ideology. And, therefore, the ascendency of Putin and Russia’s increasing assertiveness also represents an anomaly, begging for a fix. “Normal” Russia shouldn’t mess with its neighbors, and when it does, this is something that should (and can) be overwhelmingly opposed.
My contention is that a look at the broader sweep of Russian history (already when what we now know as Russia was known as the Kievan Rus’) will reveal that it is precisely the other way around: the Russian “normal” is asserting its influence on bordering countries, and the supineness of 1990s Russia was a historical accident precipitated by a once-in-a-century social-political trauma. To expect Russia to always behave like Yeltsin’s Russia, with Russia’s President laughing his ass off in the Rose Garden, was always a fantasy. And to try to make it so that Russia won’t assert a sphere of influence in its near abroad makes about as much sense as punching a glacier back whence it came.
A typical response to the piece is that if we give Putin the Crimea, next he will invade the Baltics and Poland. The crucial difference, however, is that the Baltics and Poland are part of NATO. And if Stalin was deterred by NATO, I fail to see why Putin won’t be. Maybe I’m wrong–in which case, we will either have World War III or the collapse of the United States as a credible superpower and an era of chaos. But I don’t think I’m wrong, because I think Putin isn’t crazy–ballsy, but not crazy. And if Putin really wants to precipitate World War III, he will do so regardless and in that case we had better strike first with all we’ve got. But we’re not gonna do that, are we?
In regard to this, I tweeted that the current situation is less like Germany 1938 and more like Germany 1919. Even though Munich analogies aren’t always wrong (I think they are quite apt when it comes to the Iranian situation, for example), I really do think they are wrong in this case. Domino theories are sometimes right, but they’re sometimes wrong. It is commonly agreed that the Treaty of Versailles humiliated Germany to a catastrophic extent, that was bound to create resentment and revanchism, and that the gracelessness of the victorious Allies (chief of whom France) was a signal cause of the rise of Hitler. To take another example, the story goes (it is possibly apocryphal) that in 1871 Bismarck advised against taking Alsace-Lorraine from France, because it would turn France into a revanchist enemy, and Germany couldn’t win every war. How much bloodshed would have been avoided if he had been heeded? Russia is still–feels itself in its bones–the humiliated loser of the Cold War. Great Powers are wise to be magnanimous with other Great Powers, because they never stay weak for long. At the Congress of Vienna, Metternich opted against humiliating France, even though France had been humiliating every other nation for 25 years, and in doing so built an era of peace that lasted for a century. This was the main reason why Churchill demanded Great Power status for France at Yalta, and while Roosevelt had to be dragged into it Stalin understood very well the matter. This is how statesmanship works. To expect Russia to sit on its hands while Ukraine moors itself in the Western bloc is ideologically-motivated delusion of the same order as any irredentist fantasia.
I’ve been to Ukraine several times and I love it. I want most Ukrainians to enjoy the blessings of NATO and EU membership. But we also have to be realistic about the history of the region and the forces at play.
Nee, maar gezien de halsstarrigheid van Kiev, is het niet te verwachten dat er bij een status quo, of militaire winst voor Kiev iets te bereiken valt. Daarom moet je eerst zorgen dat er een goede basis is voor onderhandelingen en dat is een militaire nederlaag voor Kiev.quote:Op maandag 1 september 2014 17:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is geen onderhandeling maar je wil opleggen.
[..]
Dit zou betekenen dat Oekraine alleen bestaat om Russische wensen te vervullen. Miljoenen mensen in Oekraine zijn alleen geboren om Rusland als horigen te dienen.
Je gaat uit van een ideologie die vanzelf tot oorlog leidt.
http://blogs.dailynews.co(...)31/botching-ukraine/quote:How We Are Botching the Ukraine
We could not have a more futile and ineffectual policy towards Russia and the Ukraine if we actually tried. The only real question is if our systemic strategic incoherence is by design or merely the platonic form of ineptitude?
Every charge we make against Putin is true. He is bad. He is a thug. He is invading the eastern part of the Ukraine. Virtually every word of Putin’s is a lie. However, most of our words also fall somewhat short of conveying any real truth—and this goes for both our empty threats and our explanations of our intentions. We have, in fact, lied almost as much to Putin as Putin has lied to us. Our moral superiority is that we’re not actually killing a bunch of people.
Putin is doing what any leader of Russia would have to do, would be driven by history into doing. No Russian leader could tolerate the loss of the entire Ukraine to the west—and certainly not to NATO. When East Germany joined the west, this was a serious loss for Russia. It removed an important land buffer between itself and the west. Then we enticed Poland to join the west and NATO. Russia felt vulnerable. But we assured them that we had no further ambitions, and the Ukraine was safe. When we put missiles into Poland, Russia warned us that this was provocative, but we promised that the missiles were for defense against Iran only. They didn’t really believe us.
Then we got caught trying to destabilize the elected president of the Ukraine. Russia recorded our Ambassador conspiring with our Under Secretary of State for Eurasian Affairs trying to overthrow the government and plotting which dissidents we would support. This was direct meddling in destabilizing a sovereign government, and it was a material breach of faith with our explicit assurances to Russia. There is very little reason for them to trust us other than what is self-evident to us, but not to them, that we are the good guys.
Putin has made clear that he can’t accept a pro-western and potential NATO member on his border. This we can believe. Thus, our threats do little good. We are up against an ancient geopolitical need of Russia not to have a potential enemy on its physical border.
It might be useful to remember how we reacted when the Soviet Union made Cuba, a small island 90 miles from Florida, their outpost and put in missiles. It was intolerable to us, and we nearly went to nuclear war. The Ukraine is far larger and closer to Russia. They cannot let it slip away.
And unlike Cuba, the Ukraine is central to Russian identity. While addressing a large class at my university (American Jewish University) I asked my students how many of their families came from Russia? Nearly all the hands went up. I then asked them for how many of them did Russia really mean the Ukraine? Again, nearly all the hands went up. We think of the Ukraine as Russia—and so does Russia.
In my view, Russia does not want to own the Ukraine. It certainly doesn’t want to take over its debt. The Ukraine is close to being a failed state—having been robbed by corruption. Perhaps Putin’s greatest trick would be to get the west to bail out the western Ukraine financially—and give it enough money to pay the debt they owe Russia for gas and oil, already delivered. Putin’s ambition is not ownership but defensive, in the sense of not wanting it to belong to the west. The ultimate solution will be a confederation with the eastern part of the Ukraine being semi-autonomous.
Our threats are pretty empty. We will not go to war—neither nuclear nor conventional over the Ukraine. We cannot, in fact, be more aggressive than Germany is willing to be. We cannot lead from America. This is Germany’s call. It is Western Europe that will have to go through a couple of winters without oil or gas if Putin cuts them off. As for sanctions…well the Russian people glory in their ability to take punishment. Their iconic moments in history are their resistance to Napoleon and Hitler. Their suffering in the siege of Leningrad is one of their proudest times.
As for the increasingly popular idea of arming the Ukrainians with more lethal weapons, this would be true folly. Russia has rebuilt its military following their disaster in Afghanistan. The Ukrainians fought fairly well against the Russian Separatists. They would be overrun and destroyed by the now well-trained regular Russian military. Giving them arms will only increase the killing and postpone the inevitable outcome.
It’s fine to criticize Putin, even hating him is appropriate, but we must acknowledge the limits of our power (or more accurately, our powerlessness) and come to terms with the fact that we have very few cards to play. And the more we overplay our weak hand and threaten, the weaker we become. The late and very great Robin Williams used to do a joke about the British Bobbies who didn’t carry guns. He said they were reduced to crying, “Stop thief…or I’ll have to cry stop thief again.”
We want to make this about Putin. But it is really about Russia. Putin is, in traditionally brutish fashion, expressing Russian history, fear and ambition. Neither threats nor sanctions will change Russia’s need to deny the Ukraine to the west.
Als hij dat zo opvat ligt dat aan hem. Hij heeft het zelf veroorzaakt.quote:Op maandag 1 september 2014 17:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar het is wel een provocatie richting Putin.
?quote:Op maandag 1 september 2014 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
De Roebel zakt steeds verder weg zie ik nu, vele oligarchen vluchten naar Europa
Misschien.quote:Op maandag 1 september 2014 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Als hij dat zo opvat ligt dat aan hem. Hij heeft het zelf veroorzaakt.
http://www.telegraaf.nl/d(...)uw_dieptepunt__.htmlquote:
Dit kan wel eens vervelend zijn voor Rusland lijkt mij zo.quote:Op maandag 1 september 2014 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)uw_dieptepunt__.html
De olie is in Dollars dus dat maakt niet uit
Op welk regime doel jij precies?quote:Op maandag 1 september 2014 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee, maar gezien de halsstarrigheid van Kiev, is het niet te verwachten dat er bij een status quo, of militaire winst voor Kiev iets te bereiken valt. Daarom moet je eerst zorgen dat er een goede basis is voor onderhandelingen en dat is een militaire nederlaag voor Kiev.
Nee, Oekraine bestaat niet om de Russische wensen te vervullen, maar het land moet zich wel bewust zijn van de rol die het in geopolitiek opzicht speelt. Met dit regime in Kiev is de balans totaal zoek en daar moet dus verandering in komen. Blijft men kiezen voor de confrontatie, dan zal het land in chaos blijven. Als men kiest voor de redelijkheid, neutraliteit en dialoog, dan is er ook met Rusland prima uit te komen.
en voor Russische toeristen en ambassademedewerkers hierquote:Op maandag 1 september 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit kan wel eens vervelend zijn voor Rusland lijkt mij zo.
En dus ook voor ons......quote:Op maandag 1 september 2014 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en voor Russische toeristen en ambassademedewerkers hier
Je wil opleggen dus.quote:Op maandag 1 september 2014 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee, maar gezien de halsstarrigheid van Kiev, is het niet te verwachten dat er bij een status quo, of militaire winst voor Kiev iets te bereiken valt. Daarom moet je eerst zorgen dat er een goede basis is voor onderhandelingen en dat is een militaire nederlaag voor Kiev.
Oekraine bestaat om de geopolitieke rol te spelen, die Rusland voor ze heeft ingevuld, en anders worden ze gestraft.quote:Nee, Oekraine bestaat niet om de Russische wensen te vervullen, maar het land moet zich wel bewust zijn van de rol die het in geopolitiek opzicht speelt. Met dit regime in Kiev is de balans totaal zoek en daar moet dus verandering in komen. Blijft men kiezen voor de confrontatie, dan zal het land in chaos blijven.
Als de bestuurselite Rusland er net zo in staat als jij, dan is dat slecht nieuws. Dat zal de verhoudingen tussen Rusland en Het Westen volledig veranderen. In dat geval lijkt het me beter, als de NATO Oekraine nu al militair verdedigd tegen Russische agressie.quote:Als men kiest voor de redelijkheid, neutraliteit en dialoog, dan is er ook met Rusland prima uit te komen.
Maar wie begon ermee?quote:Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
tjah, dat is het aard van het beestje he. De NAVO is in het leven geroepen om het rode gevaar te bestrijden. Nu Rusland zich richting het Westen begeeft gaat de alliantie zich wat meer roeren.
Rusland zegt zich aangevallen te voelen met een Westers Oekraïne. Op hun beurt voelen Finland, Letland en Polen zich aangevallen door Rusland met hun annexatie en steun aan de rebellen.
Er is natuurlijk een verschil tussen annexatie en vrijwillig lidmaatschap.quote:Op maandag 1 september 2014 17:44 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Maar wie begon ermee?
Juist ja de navo/EU.
En een verschil tussen verkiezingen en en coup plegen.quote:Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen annexatie en vrijwillig lidmaatschap.
Ja, maar een land als de VS is wel het laatste land dat moreel serieus word genomen als het daar om gaat.quote:Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen annexatie en vrijwillig lidmaatschap.
Er is een verschil tussen legaal bezig zijn en annexeren.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
En een verschil tussen verkiezingen en en coup plegen.
werk jij daar dan ???quote:
Hoe is dat relevant in het licht van mijn vorige post?quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
En een verschil tussen verkiezingen en en coup plegen.
Speltip 8: als je geen weerwoord of tegenargument hebt ga dan over op een ander onderwerp.quote:Op maandag 1 september 2014 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant in het licht van mijn vorige post?
Je zegt dat het voor Russische ambassade in Nederland ook nadelig gaat zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werk jij daar dan ???
voor nederland wordt import goedkoper uit Rusland, maar ja wat wil je daar nu kopen op een hoertje misschien
Tsja, dan neem je de uitspraken van de VS met een korrel zout of beschuldig je het land van hypocrisie. Het verandert niets aan de feitelijke situatie.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar een land als de VS is wel het laatste land dat moreel serieus word genomen als het daar om gaat.
De feitelijke situatie is dat Putin de dikke middelvinger opsteekt naar de morele praatjes van het westen (en dan vooral de VS)..quote:Op maandag 1 september 2014 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dan neem je de uitspraken van de VS met een korrel zout of beschuldig je het land van hypocrisie. Het verandert niets aan de feitelijke situatie.
Een veelgebruikte tactiek in deze topicreeks.quote:Op maandag 1 september 2014 17:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Speltip 8: als je geen weerwoord of tegenargument hebt ga dan over op een ander onderwerp.
Zeker.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar een land als de VS is wel het laatste land dat moreel serieus word genomen als het daar om gaat.
Nogmaals er was een coup gepleegd.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen legaal bezig zijn en annexeren.
quote:Op maandag 1 september 2014 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant in het licht van mijn vorige post?
Tsja, terecht of niet, het is Oekraine dat er de dupe van wordt.quote:Op maandag 1 september 2014 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De feitelijke situatie is dat Putin de dikke middelvinger opsteekt naar de morele praatjes van het westen (en dan vooral de VS)..
En terecht natuurlijk.
Maar je mag het hem niet kwalijk namen, als je z'n pohi bekijkt.quote:Op maandag 1 september 2014 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een veelgebruikte tactiek in deze topicreeks.
Ik meen mij drie personen te herinneren die als een stel achterlijke tekeer gingen op een plein........... Lekker de boel laten exploderen en nu de schuld bij Rusland leggen? Beide fout en eentje die het slim speelt.quote:Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Russen veroorzaken er juist chaos...
quote:Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Iets met ketel en pot.
Russische agressie? Dit is nog altijd NATO agressie richting Rusland. Het is NATO dat zijn grenzen steeds meer richting Rusland probeert te verleggen, met dubieuze intenties. Dat blijkt wel weer uit het hele raketschild probleem. Gaat leuk worden als NATO een raketschild naast de grens van Rusland gaat bouwen, wanneer ze Oekraïne onder hun paraplu hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 17:38 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je wil opleggen dus.
[..]
Oekraine bestaat om de geopolitieke rol te spelen, die Rusland voor ze heeft ingevuld, en anders worden ze gestraft.
[..]
Als de bestuurselite Rusland er net zo in staat als jij, dan is dat slecht nieuws. Dat zal de verhoudingen tussen Rusland en Het Westen volledig veranderen. In dat geval lijkt het me beter, als de NATO Oekraine nu al militair verdedigd tegen Russische agressie.
Dit stuk gaat uit van de infantiele denkwijze van Poetin.quote:Op maandag 1 september 2014 17:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://blogs.dailynews.co(...)31/botching-ukraine/
Wow, kan je echt niet verder denken dan kapitalisme vs communisme? Sorry, maar jou comment is te simplistisch voor woorden. Hier wat denkmateriaal:quote:Op maandag 1 september 2014 18:03 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dit stuk gaat uit van de infantiele denkwijze van Poetin.
Waarom heeft Rusland landen als buffer nodig tegen zichzelf en "het westen""? (wat "het westen" ook moge betekenen nu vele voormalige oostblok landen in de EU/NAVO zitten)
Waarom moet Rusland "zijn invloedssfeer" vergroten of behouden?
Wij zijn geen vijanden meer.
Het verschil tussen nu en de koude oorlog was dat wij kapitalistisch waren en het oostblok communistisch, en het communisme wilde zich verspreiden over de wereld. Die tegenstelling bestaat niet meer! Rusland is kapitalistisch, het westen is kapitalistisch.
Er is geen enkele reden voor ons om Rusland aan te vallen, wij willen gewoon handel drijven met Rusland en that's it. De situatie nu is totaal anders dan de periode 1917-1991.
Oftewel, al dat gelul over bufferzones en invloedssferen kan van tafel. Poetin is gewoon een megalomane malloot, net als sommige van zijn voorgangers.
Waar die dat kruisje voor sloeg toch? Knuffelbeesten van dode kinderen gebruiken om sympathie op te wekken voor de rebellenquote:Op maandag 1 september 2014 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoor Frans nog een emotionele speech houden zonder eerst onderzoek te hebben gedaan naar de foto's die Oekraïne de wereld injoeg.
Heel Nederland viel erover. Tot de video's tevoorschijn kwamen en het iets anders lag, toen hoorde je niets maar dan ook helemaal niets in de media.
Omdat Rusland een mongool als dictator heeft met denkbeelden die passen bij de middeleeuwen en niet bij de 21e eeuw.quote:Op maandag 1 september 2014 18:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Wow, kan je echt niet verder denken dan kapitalisme vs communisme? Sorry, maar jou comment is te simplistisch voor woorden. Hier wat denkmateriaal:
Waarom staat het Westen en Rusland tegenover elkaar m.b.t. Iran, Syrië, Libië?
Waarom maakt het Westen al tientallen jaren plannen voor een raketschild tegen Rusland in Oost-Europa?
Huh, ik snap er niks meer van? Het zijn toch beide kapitalistische landen die alleen maar handel willen drijven?
quote:Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Waar die dat kruisje voor sloeg toch? Knuffelbeesten van dode kinderen gebruiken om sympathie op te wekken voor de rebellen
Maar onze regering heeft inmiddels wel toegegeven dat ze fout zat.quote:Op maandag 1 september 2014 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoor Frans nog een emotionele speech houden zonder eerst onderzoek te hebben gedaan naar de foto's die Oekraïne de wereld injoeg.
Heel Nederland viel erover. Tot de video's tevoorschijn kwamen en het iets anders lag, toen hoorde je niets maar dan ook helemaal niets in de media.
Niet netjes maar niet vreemd door dat conflict heeft de bevolking daar russisch of oekrains niet veel respect voor de meningen van anderen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
Irina Dovgan is levend uit Donetsk weggeraakt, dankzij de hulp van een aantal westerse journalisten.
http://www.nytimes.com/20(...)s-released.html?_r=0
"She studied economics in college and owned a beauty salon in her hometown, Yasinovataya, which was taken by rebels in April.
She was arrested after posting pro-Ukrainian views on social networking sites and giving food and clean clothes to Ukrainian soldiers when they approached the outskirts of her town"
"She said she had been forced to stand on the sidewalk while passers-by beat her and spit on her because she refused to incriminate herself after a nightlong beating.
“I just wanted to die,” she said of the ordeal. “I lost myself. I thought: ‘This is my fate. God wants this for me. This is how it should be. Somebody should endure this.’ ” Rebel soldiers fired pistols beside her head in mock executions and beat her severely, leaving bruises on her arms and legs."
quote:Op maandag 1 september 2014 18:18 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Niet netjes maar niet vreemd de bevolking daar russisch of oekrains heeft niet veel respect voor de meningen van anderen.
Dit heeft helemaal niks met denkbeelden of normen en waarden te maken. Zie je nog altijd niet dat dit allemaal economische/(geo)politieke aard heeft?quote:Op maandag 1 september 2014 18:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat Rusland een mongool als dictator heeft met denkbeelden die passen bij de middeleeuwen en niet bij de 21e eeuw.
De Russische staat vertegenwoordigt andere normen en waarden dan de westerse landen, maar het verschil met de periode van het communisme is heel groot.
quote:Op maandag 1 september 2014 18:02 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Russische agressie? Dit is nog altijd NATO agressie richting Rusland. Het is NATO dat zijn grenzen steeds meer richting Rusland probeert te verleggen, met dubieuze intenties.
Ja dat de russen daar een andere kijk op hebben is natuurlijk niet normaal.quote:Op maandag 1 september 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Die landen willen bij de NAVO hoor, ze worden niet gedwongen. Dat Russen niet begrijpen dat landen vrijwillig bij elkaar groeperen is ook wel weer begrijpelijk na 300 jaar non-stop dictatuur en imperialisme..
Ben ik het mee eens maar er gebeuren veel erge dingen daar.quote:Op maandag 1 september 2014 18:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan nog is het om te lachen.
Dit is gewoon een in en in trieste daad, niet meer niet minder.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 1 september 2014 18:21 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja dat de russen daar een andere kijk op hebben is natuurlijk niet normaal.
Wij zouden half europa wel afstaan aan de russen als ze dat zelf zouden willen
[..]
De dikgedrukte zin is echt onwaar. Zeker spelen denkbeelden hier een rol. Poetin (en een deel van het Russische volk) moet niks hebben van westerse waarden en normen en met de liberale democratie. Bovendien wil hij Rusland als een sterk land neerzetten en het Russische imperium herstellen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:19 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks met denkbeelden of normen en waarden te maken. Zie je nog altijd niet dat dit allemaal economische/(geo)politieke aard heeft?
Je moet dit soort internationale conflicten niet onderschatten als simpelweg emotionele uitbarstingen. Achter deze conflicten zit altijd een diepgaand politiek/economisch verhaal. Sommige mensen hebben heel veel baat bij conflicten. Wat denk je dat zwaarder weegt, miljarden euro's of de emotionele toestand van een of andere gast?
quote:Op maandag 1 september 2014 18:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bam! Wat een argumenten! Wat een retoriek! Wat een inhoudelijke post! Ge-wel-dig!
Ah, een militair blok kan geen gevaar vormen als de landen er vrijwillig bij aansluiten?quote:Op maandag 1 september 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Die landen willen bij de NAVO hoor, ze worden niet gedwongen. Dat Russen niet begrijpen dat landen vrijwillig bij elkaar groeperen is ook wel weer begrijpelijk na 300 jaar non-stop dictatuur en imperialisme..
quote:Japan, Germany, and Italy agree to cooperate in their efforts on aforesaid lines. They further undertake to assist one another with all political, economic and military means if one of the Contracting Powers is attacked by a Power at present not involved in the European War or in the Japanese-Chinese conflict.
Wij kunnen landen niet dwingen in de EU te blijven. Net zoals we landen niet kunnen dwingen geen toenadering te zoeken tot Rusland.quote:
Alles kan. De NAVO is echter een zeer redelijke partij die 0,0 bedreiging vormt voor Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 18:31 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, een militair blok kan geen gevaar vormen als de landen er vrijwillig bij aansluiten?
Anti-Comintern Pact, Staalpact, Driemogendhedenpact...
Dat beweert niemand. Hoewel ik de NAVO niet snel zie oprukken naar Moskou.quote:Op maandag 1 september 2014 18:31 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, een militair blok kan geen gevaar vormen als de landen er vrijwillig bij aansluiten?
Anti-Comintern Pact, Staalpact, Driemogendhedenpact...
[..]
De vraag is wat voor economische sancties de EU nog kan opleggen, nu landen zoals Slowakije tegensputteren vanwege de impact op hun eigen economie.quote:Op maandag 1 september 2014 18:31 schreef theunderdog het volgende:
Overigens, die mensen die vinden dat het westen te weinig doet tegen Rusland..![]()
De sancties richting Rusland is niets meer dan solidariteit met Oekraïne, maar niet meer dan dat. Het westen heeft niets te winnen in dit conflict.
Ja, de sancties kunnen best wat harder zijn. Maar dat werkt op lange termijn. de invasie die putin nu uitvoert is snel, dat gaat over dagen en weken. Er is dus een discrepantie van effecten, en dat heeft gevolgen voor het moreel .
Ons er compleet buiten houden dus...quote:Op maandag 1 september 2014 18:45 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De vraag is wat voor economische sancties de EU nog kan opleggen, nu landen zoals Slowakije tegensputteren vanwege de impact op hun eigen economie.
En zoals ik eerder zei heb ik vandaag in de volkskrant gelezen dat de EU militair ingrijpen uitsluit.
Dan hou je dus geen opties meer over...
ahhh de Russische moraliteit die sommige users hier graag zouden zien.quote:Op maandag 1 september 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
Irina Dovgan is levend uit Donetsk weggeraakt, dankzij de hulp van een aantal westerse journalisten.
http://www.nytimes.com/20(...)s-released.html?_r=0
"She studied economics in college and owned a beauty salon in her hometown, Yasinovataya, which was taken by rebels in April.
She was arrested after posting pro-Ukrainian views on social networking sites and giving food and clean clothes to Ukrainian soldiers when they approached the outskirts of her town"
"She said she had been forced to stand on the sidewalk while passers-by beat her and spit on her because she refused to incriminate herself after a nightlong beating.
“I just wanted to die,” she said of the ordeal. “I lost myself. I thought: ‘This is my fate. God wants this for me. This is how it should be. Somebody should endure this.’ ” Rebel soldiers fired pistols beside her head in mock executions and beat her severely, leaving bruises on her arms and legs."
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, voel jij de testosteron niet door je aderen stromen?quote:Op maandag 1 september 2014 18:55 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
ahhh de Russische moraliteit die sommige users hier graag zouden zien.
Als de rollen omgekeerd waren zou het Westen het ook niet toelaten. Kijk naar de moderne geschiedenis van Z. Amerika. Het is makkelijk om vandaag over morele principes, zelfbeschikkingsrecht, territoriale integriteit te praten, op het moment dat je de enige supermacht bent. En zelfs dan wordt het internationale recht met voeten getreden, landen binnengevallen op basis van leugens over WMDs.quote:Op maandag 1 september 2014 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Hoewel ik de NAVO niet snel zie oprukken naar Moskou.
De discussie gaat over het zelfbeschikkingsrecht van voormalige Oostbloklanden. Dat hebben die landen blijkbaar niet, volgens sommige users.
http://www.washingtonpost(...)chive/post012891.htmquote:In an action that appeared to demonstrate Washington's pique at Yemen for voting against the United States during a crucial U.N. Security Council debate on the gulf crisis, the State Department disclosed that it has slashed aid to the Arab nation from a planned $22 million to less than $3 million.
The cut, disclosed in a letter from the department to Congress, came after Yemen joined Cuba on Nov. 29 in voting against the resolution authorizing force to eject Iraqi troops from Kuwait. After that ballot, according to a published report not disputed by the State Department, a U.S. official told the Yemeni ambassador, "That was the most expensive vote you will have cast."
quote:Op maandag 1 september 2014 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij kunnen landen niet dwingen in de EU te blijven. Net zoals we landen niet kunnen dwingen geen toenadering te zoeken tot Rusland.
Jij vindt het moeilijk te begrijpen dat voormalige Oostbloklanden op zoek zijn naar een stukje bescherming na decennialange Russische overheersing?
En weer de VS erbij slepen. Waarom in godsnaam?quote:Op maandag 1 september 2014 18:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als de rollen omgekeerd waren zou het Westen het ook niet toelaten. Kijk naar de moderne geschiedenis van Z. Amerika. Het is makkelijk om vandaag over morele principes, zelfbeschikkingsrecht, territoriale integriteit te praten, op het moment dat je de enige supermacht bent. En zelfs dan wordt het internationale recht met voeten getreden, landen binnengevallen op basis van leugens over WMDs.
De VS gebruikt z'n economisch overwicht om stemmingen in de VN te winnen, en neemt wraak op degenen die hen niet volgen:
[..]
http://www.washingtonpost(...)chive/post012891.htm
Landen die vrij kunnen kiezen?
Misschien moeten ze in Rusland ook eens wat rolwisselingen uitproberen. Stel dat de VS ons onder druk zet zoals wij dat met Oekraine doen ....quote:Op maandag 1 september 2014 18:58 schreef meth1745 het volgende:
Als de rollen omgekeerd waren zou het Westen het ook niet toelaten.
Het is de realiteit, en daar ga je niets aan veranderen. Dat is m'n punt.quote:Op maandag 1 september 2014 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer de VS erbij slepen. Waarom in godsnaam?
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet bepaald de grootste fan van de VS op deze aardkloot. Het ene kwaad rechtvaardigt echter niet andere kwaad.
We zijn hier dan ook niet om iets te veranderen aan de realiteit, maar om te discussiëren over een bestaande situatie.quote:Op maandag 1 september 2014 19:05 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het is de realiteit, en daar ga je niets aan veranderen. Dat is m'n punt.
Niemand wil zo'n zaken zien.quote:Op maandag 1 september 2014 18:55 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
ahhh de Russische moraliteit die sommige users hier graag zouden zien.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 03:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat ik van de rebellen heb gezien is ook niet fraai. Beide zijden doden burgers, wie betere/meer wapens heeft maakt meer slachtoffers. Een menselijke oorlog bestaat niet.
We mogen al blij zijn dat er geen echte genocide bezig is.
De vijand uit het westen heeft zich eerst meer dan 1000 verst naar het oosten bewogen, dat vergeet je even. Rusland beweegt zich niet naar het westen, maar ook de staatsgreep in Kiev betekent dat de vijand op een paar honderd verst van Moskou komt te staan. Dat vergeet je even. Rusland wil een buffer tegen de vijand en dat is volkomen logisch.quote:Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Jammer voor die landen die dat vrijwillig willen dan. De wereld is complexer dan een wereldje waarin iedereen krijgt wat hij wilt. Cuba wilde nucleaire raketten in 1961, maar dat mocht niet van de VS. West-Oekraïne wil NATO leger in hun land, maar dat mag niet van Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Rusland heeft niets te willen. Oekraine is een soevereine staat.quote:Op maandag 1 september 2014 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De vijand uit het westen heeft zich eerst meer dan 1000 verst naar het oosten bewogen, dat vergeet je even. Rusland beweegt zich niet naar het westen, maar ook de staatsgreep in Kiev betekent dat de vijand op een paar honderd verst van Moskou komt te staan. Dat vergeet je even. Rusland wil een buffer tegen de vijand en dat is volkomen logisch.
Wat is het nut van discussiëren over een niet-bestaande utopische wereldvisie in NWS? Dat hoort eerder thuis in F&L of misschien POL. mij lijkt het belangrijker wat er gaat gebeuren, niet wat we zouden willen dat er gebeurde, tenzij er een manier is om dat te bereiken. En dat zal met sancties niet lukken volgens mij.quote:Op maandag 1 september 2014 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn hier dan ook niet om iets te veranderen aan de realiteit, maar om te discussiëren over een bestaande situatie.
Dus nogmaals; waarom de VS erbij slepen? Wat de fuck heb ik te bouten met de Amerikanen? Omdat de VS stout zijn, mag Rusland de Krim annexeren? Is dat jouw punt?
Cuba heeft nog steeds enorm last van de absurde sancties die de VS hen al sinds de misluke varkensbaainvasie oplegde. Hoezo boter op het hoofd?quote:Op maandag 1 september 2014 19:09 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Jammer voor die landen die dat vrijwillig willen dan. De wereld is complexer dan een wereldje waarin iedereen krijgt wat hij wilt. Cuba wilde nucleaire raketten in 1961, maar dat mocht niet van de VS. West-Oekraïne wil NATO leger in hun land, maar dat mag niet van Rusland.
Wat is een verst? Een Russische lengtemaat?quote:Op maandag 1 september 2014 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De vijand uit het westen heeft zich eerst meer dan 1000 verst naar het oosten bewogen, dat vergeet je even. Rusland beweegt zich niet naar het westen, maar ook de staatsgreep in Kiev betekent dat de vijand op een paar honderd verst van Moskou komt te staan. Dat vergeet je even. Rusland wil een buffer tegen de vijand en dat is volkomen logisch.
Hoezo niet- bestaand? Mijn punt en dat van anderen hier is dat Rusland zich niet heeft te bemoeien met Oekraine. Dat afdwingen lijkt mij geen onrealistisch streven.quote:Op maandag 1 september 2014 19:13 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat is het nut van discussiëren over een niet-bestaande utopische wereldvisie in NWS? Dat hoort eerder thuis in F&L of misschien POL. mij lijkt het belangrijker wat er gaat gebeuren, niet wat we zouden willen dat er gebeurde, tenzij er een manier is om dat te bereiken. En dat zal met sancties niet lukken volgens mij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werstquote:Op maandag 1 september 2014 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is een verst? Een Russische lengtemaat?
Niet legitiem, maar logisch en voorspelbaar.quote:Op maandag 1 september 2014 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo niet- bestaand? Mijn punt en dat van anderen hier is dat Rusland zich niet heeft te bemoeien met Oekraine. Dat afdwingen lijkt mij geen onrealistisch streven.
Het probleem is echter dat figuren als jij vervolgens roepen dat de Russische interventie volstrekt legitiem is.
quote:Thousands of Russian soldiers sent to Ukraine, say rights groups
Moscow denies deploying regular troops, but reports suggest up to 15,000 soldiers have been sent to assist separatists since July
quote:Valentina Melnikova, head of the Committee of Soldiers' Mothers, the main organisation representing the troops' families, said an estimated 7,000-8,000 Russian troops were believed to be in Ukraine.
According to her estimates, between 10,000-15,000 troops have been deployed to Ukraine in recent weeks. "I am convinced I am right," she said, adding that her calculations were based on information from families whose husbands and sons were sent on drills close to the border, but had subsequently gone incommunicado.
"Military commanders are conducting a secret special operation," said Melnikova, a member of the Russian defence ministry's public council. The ministry declined to comment.
Net zo logisch en voorspelbaar als Putin die binnen 5 jaar aan zijn eigen hoogmoed ten onder gaat.quote:Op maandag 1 september 2014 19:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet legitiem, maar logisch en voorspelbaar.
Wat een paranoïde rotland is Rusland toch.quote:Op maandag 1 september 2014 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maar daarom niet minder afkeuringswaardig. En het is daarom niet meer dan terecht dat de EU de Russen op de vingers tikt.quote:Op maandag 1 september 2014 19:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet legitiem, maar logisch en voorspelbaar.
Het is inderdaad absurd wat de VS daar doet, ook de annexatie van het gebied waar Guantanomo Bay ligt, tegen internationaal recht in. Maar hoezo hebben we ze boter op het hoofd dan?quote:Op maandag 1 september 2014 19:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Cuba heeft nog steeds enorm last van de absurde sancties die de VS hen al sinds de misluke varkensbaainvasie oplegde. Hoezo boter op het hoofd?
En ik maar denken dat we geen vijanden meer waren.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat een paranoïde rotland is Rusland toch.
We hebben tijdens de koude oorlog de vrede bewaard door met die paranoia rekening te houden. Maar de huidige generatie politici is dat blijkbaar verleerd.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Natuurlijk, en Rusland weet ook dat het een prijs zal betalen voor wat het doet in Oekraine. Maar dat is het hen waard blijkbaar.quote:Op maandag 1 september 2014 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar daarom niet minder afkeuringswaardig. En het is daarom niet meer dan terecht dat de EU de Russen op de vingers tikt.
Inderdaad, wij moeten dus vooral stoppen met ons te bemoeien in dit conflict.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De cubanen kunnen ze eruit schoppen.quote:Op maandag 1 september 2014 19:20 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het is inderdaad absurd wat de VS daar doet, ook de annexatie van het gebied waar Guantanomo Bay ligt, tegen internationaal recht in. Maar hoezo hebben we ze boter op het hoofd dan?
Even een knipoog tussendoor, moet kunnen in dit topic..quote:Op maandag 1 september 2014 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is een verst? Een Russische lengtemaat?
Voldoende afstand tussen de partijen?twitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 01-09-2014 om 18:06:28Trilateral contact group (UA-RU-#OSCE) is meeting in #Minsk. "DPR", "LPR" reps are present as well @enctvby |EMPR http://t.co/p7FnMTQk9w reageer retweet
Boter op hun hoofd, omdat ze enorm hard tegen Rusland roepen dat ze het fout doen, terwijl dat als er 1 land is dat zich NIETS van internationaal recht aantrekt het de VS is.quote:Op maandag 1 september 2014 19:20 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het is inderdaad absurd wat de VS daar doet, ook de annexatie van het gebied waar Guantanomo Bay ligt, tegen internationaal recht in. Maar hoezo hebben we ze boter op het hoofd dan?
Dat gebied is helemaal niet geannexeerd en Cuba is, volgens Russische maatstaven, uiteraard Spaans gebied.quote:Op maandag 1 september 2014 19:20 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ook al zal dat gebeuren, dan zal dat nog niets veranderen aan de Russische politiek. Poetin is slechts een pion in een groter geheel.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zo logisch en voorspelbaar als Putin die binnen 5 jaar aan zijn eigen hoogmoed ten onder gaat.
Uiteindelijk zijn we allemaal slechts een nietszeggende druppel in de grote maalstroom van het leven.quote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ook al zal dat gebeuren, dan zal dat nog niets veranderen aan de Russische politiek. Poetin is slechts een pion in een groter geheel.
Dat is maar zeer de vraag.quote:Op maandag 1 september 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, wij moeten dus vooral stoppen met ons te bemoeien in dit conflict.
Dat is allemaal op langer termijn. Wij moeten kijken naar wij (het westen) winst uit kunnen halen, en dat kunnen wij niet met dit conflict.quote:Op maandag 1 september 2014 19:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag.
Je moet in ieder geval de opties tegen elkaar afwegen. Als Rusland ongestraft delen van Oekraïne gaat annexeren, wat durft Poetin dan in de toekomst te doen?
En de oost-europese lidstaten zijn bang voor een expansief Rusland, ook daar moet je rekening mee houden. Er is ook een morele verplichting om de Oekraïners te helpen.
Het lijkt mij in ieder geval beter dat de EU laat zien dat ze dit niet pikken. Niks doen geeft Poetin het signaal dat hij alles kan maken en dat lijkt me niet verstandig voor de langere termijn.
Klopt het is gewoon zo dat democratie niet voor alle landen is weggelegd.quote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ook al zal dat gebeuren, dan zal dat nog niets veranderen aan de Russische politiek. Poetin is slechts een pion in een groter geheel.
Putin is zo gek nog niet als ik in zijn schoenen zou staan zou ik eerder dat land zijn binnengevallen simpelweg omdat dat de meest logische stap is als je nu de president van rusland bent.quote:Op maandag 1 september 2014 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is allemaal op langer termijn. Wij moeten kijken naar wij (het westen) winst uit kunnen halen, en dat kunnen wij niet met dit conflict.
Het is van belang dat wij altijd naar onze eigenbelangen blijven kijken en dat wij ons niet laten provoceren door gekke Putin.
Dat Poetin rotzooi trapt in een land dat zich tot voor kort volledig binnen de Russische invloedssfeer bevond en zich daar nu (met gebrekkige democratische legitimiteit!) aan probeert te ontworstelen, is iets heel anders dan een aanval op een NAVO-land dat al ruim 20 jaar niks meer met Rusland te maken wil hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 19:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval de opties tegen elkaar afwegen. Als Rusland ongestraft delen van Oekraïne gaat annexeren, wat durft Poetin dan in de toekomst te doen?
En de oost-europese lidstaten zijn bang voor een expansief Rusland, ook daar moet je rekening mee houden. Er is ook een morele verplichting om de Oekraïners te helpen.
Het lijkt mij in ieder geval beter dat de EU laat zien dat ze dit niet pikken. Niks doen geeft Poetin het signaal dat hij alles kan maken en dat lijkt me niet verstandig voor de langere termijn.
1: Landen met een achterlijke bevolking.quote:Op maandag 1 september 2014 19:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Klopt het is gewoon zo dat democratie niet voor alle landen is weggelegd.
Wij hebben ook geen democratie.
Militair gezien moeten ze alleen niet zo blij zijn (helaas).quote:Op maandag 1 september 2014 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Poetin rotzooi trapt in een land dat zich tot voor kort volledig binnen de Russische invloedssfeer bevond en zich daar nu (met gebrekkige democratische legitimiteit!) aan probeert te ontworstelen, is iets heel anders dan een aanval op een NAVO-land dat al ruim 20 jaar niks meer met Rusland te maken wil hebben.
Je moet uitkijken voor de hellend-vlak-drogredenering (al is het niet altijd een drogredenering).
De Oost-Europese landen die nu wél lid van de EU en de NAVO zijn, mogen in hun handjes knijpen dat zij hun zin hebben, dat ze de kansen hebben gegrepen toen ze er in het tijdperk-Jeltsin waren en dat ze nu aan de goede kant (vanuit hun gezichtspunt) van de streep zitten.
Waar woon jij dan??quote:Op maandag 1 september 2014 19:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Klopt het is gewoon zo dat democratie niet voor alle landen is weggelegd.
Wij hebben ook geen democratie.
[..]
quote:
We hebben een monarchie.quote:Op maandag 1 september 2014 19:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Landen met een achterlijke bevolking.
2: Oh boy, jij bent er zo,n eentje.
Wij hebben wel degelijk een democratie.
Blijkbaar woont 'ie in Nederland: R&P / Mijn leven #5quote:
Ja maar we hebben een monarchie niet een echte democratie dus.quote:Op maandag 1 september 2014 19:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar woont 'ie in Nederland: R&P / Mijn leven #5
Natuurlijk wel, wat lul je nou vent.quote:Op maandag 1 september 2014 19:42 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja maar we hebben een monarchie niet een echte democratie dus.
Een handelsverdag noem ik nu niet echt een direct gevaar. Indirect misschien. Van toetreding tot de NAVO was er in het Yanukovych tijdperk ook niet echt sprake dacht ik..quote:Op maandag 1 september 2014 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Niet echt want de veiligheidsgarantie voor Oekraïne van de VS en Rusland in ruil voor de ontmanteling van kernwapens is niets waard gebleken.quote:Op maandag 1 september 2014 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
De Oost-Europese landen die nu wél lid van de EU en de NAVO zijn, mogen in hun handjes knijpen dat zij hun zin hebben, dat ze de kansen hebben gegrepen toen ze er in het tijdperk-Jeltsin waren en dat ze nu aan de goede kant (vanuit hun gezichtspunt) van de streep zitten.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, wat lul je nou vent.
De tijd onder Jeltsin was een periode van chaos en zwakte van Rusland. Dit is misbruikt door de Navo door afspraken te schenden en veel verder oostwaards uit te breiden. Dit heeft voor veel kwaad bloed gezorgd en het wantrouwen en de paranoia in Rusland voor het Westerse gevaar aangewakkerd.quote:Op maandag 1 september 2014 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Poetin rotzooi trapt in een land dat zich tot voor kort volledig binnen de Russische invloedssfeer bevond en zich daar nu (met gebrekkige democratische legitimiteit!) aan probeert te ontworstelen, is iets heel anders dan een aanval op een NAVO-land dat al ruim 20 jaar niks meer met Rusland te maken wil hebben.
Je moet uitkijken voor de hellend-vlak-drogredenering (al is het niet altijd een drogredenering).
Heeft de VS toen ook iets gegarandeerd? Dat wist ik niet. Heb je meer infromatie van hoe de vork precies in de steel zit?quote:Op maandag 1 september 2014 19:44 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Niet echt want de veiligheidsgarantie voor Oekraïne van de VS en Rusland in ruil voor de ontmanteling van kernwapens is niets waard gebleken.
De russen zouden de EU kunnen binnen vallen militair.quote:Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat als de NAVO een conventionele oorlog krijgt met Rusland, dat de NAVO dan volledig afhankelijk is van de VS. Zonder de VS worden wij in de pan gehakt (zeker als Rusland ook nog eens hulp krijgt van China).
Hopelijk komt het niet zover (verwacht het ook niet).
Een staatshoofd wie niet democratisch gekozen isquote:Op maandag 1 september 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Monarchie en democratie spreken elkaar helemaal niet tegen.
nee je moet beter opletten voor ze je uitzendenquote:
De USSR heeft nooit een NAVO lid aangevallen, het doembeeld van een inval in de Baltische staten of Polen is dan ook vrij onrealistisch, tenzij men Rusland in een hoek duwt. Zo heeft Rusland al jaren geleden gedreigd het rakettenschild preventief aan te vallen, en het maakt niet uit hoeveel troepen je in Oost Europa plaatst, als Rusland dat noodzakelijk acht om z'n veiligheid te garanderen dan zullen meer troepen zo'n actie nog waarschijnlijker maken als het vreest dat z'n nucleaire afschrikking aangetast wordt door het schild.quote:Op maandag 1 september 2014 19:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het bezit van kernwapens sluit dat scenario waarschijnlijk uit.quote:Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat als de NAVO een conventionele oorlog krijgt met Rusland, dat de NAVO dan volledig afhankelijk is van de VS. Zonder de VS worden wij in de pan gehakt (zeker als Rusland ook nog eens hulp krijgt van China).
Uitzenden?quote:Op maandag 1 september 2014 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee je moet beter opletten voor ze je uitzenden
We hebben een constitutionele monarchie. met een democratisch kiesstelsel
Men noemt dat een Democratie
een andere vorm is een Dictatuur, dat is een zelfbenoemde president die zijn leven lang blijft terroriseren en zijn vrienden en kinderen rijk maakt
Wetende dat de NAVO gek is weet ik het niet zeker.quote:Op maandag 1 september 2014 19:49 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het bezit van kernwapens sluit dat scenario waarschijnlijk uit.
Nee hoor, geen enkele leider is suïcidaal.quote:Op maandag 1 september 2014 19:49 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het bezit van kernwapens sluit dat scenario waarschijnlijk uit.
Wikipedia: Budapest Memorandum on Security Assurancesquote:Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Heeft de VS toen ook iets gegarandeerd? Dat wist ik niet. Heb je meer infromatie van hoe de vork precies in de steel zit?
Bezuinigingen hé?quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, geen enkele leider is suïcidaal.
Het kan dus heel makkelijk nog tot een conventionele oorlog komen. Maar het schokkende is dat wij dus volledig afhankelijk zijn van de VS. Een land (Rusland) kan meerdere landen (de NAVO landen buiten de VS) in de pan hakken.
Het is echt triest gesteld met de defensie van de NAVO.
Ik geloof ook niet dat Rusland een navo land gaat aanvallen, of een EU lidstaat.quote:Op maandag 1 september 2014 19:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De USSR heeft nooit een NAVO lid aangevallen, het doembeeld van een inval in de Baltische staten of Polen is dan ook vrij onrealistisch, tenzij men Rusland in een hoek duwt. Zo heeft Rusland al jaren geleden gedreigd het rakettenschild preventief aan te vallen, en het maakt niet uit hoeveel troepen je in Oost Europa plaatst, als Rusland dat noodzakelijk acht om z'n veiligheid te garanderen dan zullen meer troepen zo'n actie nog waarschijnlijker maken als het vreest dat z'n nucleaire afschrikking aangetast wordt door het schild.
Maar ze zullen eerder hun arsenaal kernwapens uitbreiden imo. Rusland heeft naar schatting 3700 kernkoppen die op ontmanteling wachten, die kunnen zonder te veel kosten terug in gebruik genomen worden. En ze hebben genoeg raketten met conventionele lading die "nuclear capable" zijn.
Ik ben bang dat die bezuinigingen ons niet hadden gered dus zo veel maakt het niet uit.quote:Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, je hoeft niet constant open deuren in te trappen hoor.
Zonet zei je nog wat anders. Een conventionele oorlog tussen de NAVO en Rusland lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, geen enkele leider is suïcidaal.
Het kan dus heel makkelijk nog tot een conventionele oorlog komen. Maar het schokkende is dat wij dus volledig afhankelijk zijn van de VS. Een land (Rusland) kan meerdere landen (de NAVO landen buiten de VS) in de pan hakken.
Het is echt triest gesteld met de defensie van de NAVO.
dat is een monarchie, het "staatshoofd" is voor de sier, die heeft niets te zegen , de macht ligt bij het democratisch gekozen parlementquote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef hmmmmmmm het volgende:
We hebben een staatshoofd dat niet democratisch gekozen is.
Je zit teveel aan de drugs.quote:Op maandag 1 september 2014 19:54 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die bezuinigingen ons niet hadden gered dus zo veel maakt het niet uit.
Wel is het zo dat rusland weet dat het leger van de EU niet veel voorsteld.
Die heeft wel wat te zeggen is gebleken.quote:Op maandag 1 september 2014 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is een monarchie, het "staatshoofd" is voor de sier, die heeft niets te zegen , de macht ligt bij het democratisch gekozen parlement
quote:
Het Verenigd Koninkrijk, Polen, Duitsland en Frankrijk zijn al sterk genoeg om de Russen in toom te houden. Voeg daar alle andere kleinere landjes aan toe en Rusland maakt al helemaal geen schijn van kans meer. Met nukes gaan de Russen ook niet strooien, want de fallout van een aantal bommen in Oekraine waait zo door naar Rusland. Het idee dat de NAVO zwak is, is een fabeltje.quote:Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:
Een oorlog tussen die twee lijkt mij sowieso onwaarschijnlijk. Maar mensen moeten niet doen alsof een conventionele oorlog niet meer mogelijk is.quote:Op maandag 1 september 2014 19:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Zonet zei je nog wat anders. Een conventionele oorlog tussen de NAVO en Rusland lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.
Over zijn kinderen en mischien over Maxima , dat weet ik niet, verder krijgt ie zakgeld en kleedgeldquote:Op maandag 1 september 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Die heeft wel wat te zeggen is gebleken.
[..]
Kom nou, Europa rekende dertig jaar geleden op kernwapens tegen het overwicht van het oostblok, sindsdien is het net omgekeerd en rekent Rusland op z'n kernwapens om een conventionele oorlog tegen te houden. Het is niet omdat Rusland in staat is om enkele dagen lang op te rukken dat ze ook winnen. Het mobiliseren zou bij ons langer duren, maar dat is het enige probleem dat we hebben. Qua manschappen en materiaal hebben we een duidelijk overwicht in Europa.quote:Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:
Het kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, maar ik hoor heel vaak verhalen dat Nederland, maar ook Duitsland en Frankrijk de VS niet eens fatsoenlijk luchtsteun zou kunnen geven als de VS bijvoorbeeld oorlog krijgt met een ander land.quote:Op maandag 1 september 2014 19:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het Verenigd Koninkrijk, Polen, Duitsland en Frankrijk zijn al sterk genoeg om de Russen in toom te houden. Voeg daar alle andere kleinere landjes aan toe en Rusland maakt al helemaal geen schijn van kans meer. Met nukes gaan de Russen ook niet strooien, want de fallout van een aantal bommen in Oekraine waait zo door naar Rusland. Het idee dat de NAVO zwak is, is een fabeltje.
De Russen zijn nog altijd bezig met een moderniseringsprogramma van hun krijgsmacht dat nog lang niet afgerond is. We zijn onze 'mega' voorsprong van de jaren '90 kwijt, maar qua defensie heeft de NAVO op deze planeet nog steeds geen match zelfs zonder de Amerikanen.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over zijn kinderen en mischien over Maxima , dat weet ik niet, verder krijgt ie zakgeld en kleedgeld
Jij denkt echt dat de militairen hier zoveel voorstellen?quote:Op maandag 1 september 2014 19:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Kom nou, Europa rekende dertig jaar geleden op kernwapens tegen het overwicht van het oostblok, sindsdien is het net omgekeerd en rekent Rusland op z'n kernwapens om een conventionele oorlog tegen te houden. Het is niet omdat Rusland in staat is om enkele dagen lang op te rukken dat ze ook winnen. Het mobiliseren zou bij ons langer duren, maar dat is het enige probleem dat we hebben. Qua manschappen en materiaal hebben we een duidelijk overwicht in Europa.
Misschien tegen Rusland alleen, maar als China gaat romantiseren met Rusland (wat ze nu heel subtiel ook doen) hebben we toch een erg groot probleem hoor.quote:Op maandag 1 september 2014 19:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Kom nou, Europa rekende dertig jaar geleden op kernwapens tegen het overwicht van het oostblok, sindsdien is het net omgekeerd en rekent Rusland op z'n kernwapens om een conventionele oorlog tegen te houden. Het is niet omdat Rusland in staat is om enkele dagen lang op te rukken dat ze ook winnen. Het mobiliseren zou bij ons langer duren, maar dat is het enige probleem dat we hebben. Qua manschappen en materiaal hebben we een duidelijk overwicht in Europa.
edit: wat Nintex dus zegt
quote:Op maandag 1 september 2014 19:58 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Jij denkt echt dat de militairen hier zoveel voorstellen?
De helft is al weg als ze de russen horen aankomen.
Dat is ook een heel groot risico want dan zijn we direct uitgeschakeld in een conventionele oorlog.quote:Op maandag 1 september 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien tegen Rusland alleen, maar als China gaat romantiseren met Rusland (wat ze nu heel subtiel ook doen) hebben we toch een erg groot probleem hoor.
Het is de waarheid hoor die russen zijn beter afgericht.quote:
Stop maar gewoon.quote:Op maandag 1 september 2014 19:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is ook een heel groot risico want dan zijn we direct uitgeschakeld in een conventionele oorlog.
[..]
Het is de waarheid hoor die russen zijn beter afgericht.
Ik zou me niet verbazen als ze deserteren.
Misschien was Oekraïne naïef, maar in de toekomst zullen landen ongetwijfeld hun les leren. Geen land zal nog vrijwillig z'n kernwapens opgeven (denk aan Noord-Korea) of een eventuele ambitie om kernwapens te hebben opgeven (Iran?) in ruil voor welke diplomatieke toezegging dan ook. Die precedentwerking die het niet-ingrijpen in Oekraïne heeft, is ook iets om over na te denken.quote:Op maandag 1 september 2014 20:03 schreef meth1745 het volgende:
Als Oekraine echt verwachtte dat de beloftes in het Budapest memorandum in alle omstandigheden zouden nagekomen worden dan waren ze naief. Een oekraine met atoomwapens was onaanvaardbaar voor alle partijen, ze zouden eender wat beloofd hebben om die wapens daar weg te krijgen.
Ik ga niet zeggen dat ik vaak gelijk heb, integendeel. Er zitten hier mensen die veel meer verstand van dit conflict hebben dan ik. Zo dacht/denk ik dat de NAVO zonder hulp van de VS geen kans maakt tegen Rusland (en misschien China), maar als bepaalde mensen hier met valide argumenten mij het tegendeel kunnen bewijzen dan ben ik sportief genoeg om mijn ongelijk toe te geven.quote:
Veel militairen deserteren in grote conflicten we hebben het over bijna een 3rde wereldoorlog als het een oorlog tussen rusland en de EU of NAVO word.quote:Op maandag 1 september 2014 20:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat ik vaak gelijk heb, integendeel. Er zitten hier mensen die veel meer verstand van dit conflict hebben dan ik. Zo dacht/denk ik dat de NAVO zonder hulp van de VS geen kans maakt tegen Rusland (en misschien China), maar als bepaalde mensen hier met valide argumenten mij het tegendeel kunnen bewijzen dan ben ik sportief genoeg om mijn ongelijk toe te geven.
Jij daarentegen doet uitspraken alsof het feiten zijn, en dat terwijl ze in werkelijkheid totaal ongefundeerd zijn. Hoe kom jij er nu in godsnaam bij dat de helft van alle militairen van de NAVO al weg zijn als wij in oorlog komen met Rusland?
Welk exact wetenschappelijk bewijs heb je daarvoor?
Je kan het moeilijk vergelijken, Oekraine had die wapens omdat ze toevallig op hun grondgebied stonden. Vergelijk het met Nederland, België, Turkije, Duitsland, gaan die nooit "hun" kernwapens opgeven omwille van wat er in Oekraine is gebeurd?quote:Op maandag 1 september 2014 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien was Oekraïne naïef, maar in de toekomst zullen landen ongetwijfeld hun les leren. Geen land zal nog vrijwillig z'n kernwapens opgeven (denk aan Noord-Korea) of een eventuele ambitie om kernwapens te hebben opgeven (Iran?) in ruil voor welke diplomatieke toezegging dan ook.
Dat fragmentje heb ik gemist, kun je die even posten?quote:Op maandag 1 september 2014 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar onze regering heeft inmiddels wel toegegeven dat ze fout zat.
Kan jouw geliefde Rusland een voorbeeld aan nemen.
Gebrek aan bewijs, gebrek aan valide argumenten, en totaal maar dan ook echt totaal ongefundeerd.quote:Op maandag 1 september 2014 20:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Veel militairen deserteren in grote conflicten we hebben het over bijna een 3rde wereldoorlog als het een oorlog tussen rusland en de EU of NAVO word.
De militairen in rusland hebben niet veel keus zij kunnen moeilijk deserteren.
Dat denk ik inderdaad ja.quote:Op maandag 1 september 2014 20:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je kan het moeilijk vergelijken, Oekraine had die wapens omdat ze toevallig op hun grondgebied stonden. Vergelijk het met Nederland, België, Turkije, Duitsland, gaan die nooit "hun" kernwapens opgeven omwille van wat er in Oekraine is gebeurd?
quote:Op maandag 1 september 2014 20:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat fragmentje heb ik gemist, kun je die even posten?
quote:En nu moet ook het kabinet toegeven dat de situatie anders was dan aanvankelijk werd geschetst. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft het kabinet dat de State Emergency Dienst, de nationale rampendienst van Oekraïne, een zoekactie heeft gehouden met 800 vrijwilligers. Deze mensen hebben het grootste deel van het bergingswerk van de lichamen voor rekening genomen.
Bron
quote:Op maandag 1 september 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien tegen Rusland alleen, maar als China gaat romantiseren met Rusland (wat ze nu heel subtiel ook doen) hebben we toch een erg groot probleem hoor.
De Chinezen gaan dat niet doen die zien een Europese oorlog hetzelfde als een oorlog in het Midden Oosten een 'ver van hun bed show'. Sterker nog, de Chinezen hebben land gehuurd van Oekraine dus het is voor hen juist belangrijk dat Poroshenko blijft zitten.quote:Op maandag 1 september 2014 19:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is ook een heel groot risico want dan zijn we direct uitgeschakeld in een conventionele oorlog.
quote:Albania, Belgium, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, United Kingdom
Jij zegt dus dat Duitsland en Brittannië het zelfs zouden kunnen winnen van Rusland?quote:Op maandag 1 september 2014 20:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
De Chinezen gaan dat niet doen die zien een Europese oorlog hetzelfde als een oorlog in het Midden Oosten een 'ver van hun bed show'. Sterker nog, de Chinezen hebben land gehuurd van Oekraine dus het is voor hen juist belangrijk dat Poroshenko blijft zitten.
Wat betreft aantallen. De Russen hebben een leger van 300.000 man. De Duitsers en Engelsen kunnen dat al gezamenlijk mobiliseren (200.000 British Armed Forces en 180.000 Bundeswehr) afgezien van reserves.
Al doet Polen mee dan zijn er 1000 extra tanks beschikbaar voor de strijd, bovenop de 1000+ die de Engelsen en Duitsers zelf gezamenlijk hebben. De Royal Air Force heeft 600 vliegtuigen. al doen de Fransen mee dan verdubbeld dat aantal.
Een oorlog met de NAVO in Europa betekend een oorlog met Italie, Spanje, Polen, Nederland, Frankrijk, Engeland, Duitsland etc. dat kan Rusland onmogelijk winnen zonder met nukes te gaan strooien en dan zijn ze zelf ook dood.
Europese NAVO landen:
[..]
Lijkt mij eerder een NAVO beslissing, denk niet dat een land als België z'n veto zou stellen. De NAVO heeft trouwens goede redenen om nuclear sharing op te geven, maar de geest is uit de fles: Er zou een gelijkaardige overeenkomst tussen Pakistan en Saudi Arabië zijn, en er is een reëel risico dat andere landen ook dit soort overeenkomsten sluiten in de toekomst. Als Rusland geen goede relaties met Israël zou hebben hadden ze misschien nuclear sharing met Iran overwogen om Washington een hak te zetten.quote:
twitter:js_jacques twitterde op maandag 01-09-2014 om 16:42:03"If I Want, I Will Take Kiev in Two Weeks," Vladimir Putin Warns EU's Barroso: http://t.co/d8uiAbhRpY http://t.co/qHATSmRU72 reageer retweet
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-eus-barroso-1463471quote:Russian President Vladimir Putin has issued a threat to outgoing European Commission President Jose Manual Barroso that he could "take Kiev in two weeks" if he wanted, Italian media reports have said.
According to Italian newspaper La Repubblica, the Russian leader made the belligerent statement in a phone call with the outgoing EU leader, who is set to be replaced by Luxembourg's former prime minister Jean-Claude Juncker.
Despite the escalating tensions between all parties involved, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov has told negotiators in the Belarussian capital of Minsk that an "immediate ceasefire" is Russia's priority.
However, both Ukraine and European Union member states accuse Russia of supporting the rebels fighting Kiev's forces with military supplies and personnel in eastern Ukraine.
Ukrainian President Petro Poroshenko accused Russia of "direct and open aggression" in the eastern rebel-held cities of Luhansk and Donetsk.
Ukrainian forces have now withdrawn from Luhansk airport in the restive eastern region after firefights with pro-Russian separatists. Ukraine's security council confirmed that the troops had withdrawn "in an organised manner".
The reported exchange between Putin and Barroso comes as the Russian leader continues to refer to eastern Ukraine as 'New Russia" or "Novorossiya".
Fears are also growing in Kazakhstan over Moscow's rhetoric towards the country, following Putin's claim that "Kazakhs never had any statehood" and the country was simply "created".
In response, Nazarbayev warned that Kazakhstan may leave the Russian-led Customs Union, an economic coalition which includes Belarus, if it feels that its independence is threatened in any way by Moscow.
"Kazakhstan will not be part of organisations that pose a threat to our independence," he told the Kazakh television station Khabar.
The massing of thousands of Russian troops on Ukraine's border and reports of Russian incursions into Ukraine have put a spotlight on Moscow's intentions in the post-Soviet states bordering the member nations of the Nato military alliance.
UN agencies estimate that more than 2,600 people have been killed in the fighting between pro-Russian separatists and the Ukrainian military since April.
quote:Op maandag 1 september 2014 20:31 schreef meth1745 het volgende:
twitter:js_jacques twitterde op maandag 01-09-2014 om 16:42:03"If I Want, I Will Take Kiev in Two Weeks," Vladimir Putin Warns EU's Barroso: http://t.co/d8uiAbhRpY http://t.co/qHATSmRU72 reageer retweet
Het ligt aan het type oorlog, maar een inval van Rusland kan gemakkelijk afgeslagen worden. Wij hebben namelijk geen enkele baat bij het binnen vallen van Rusland. Het enige wat wij hoeven te doen is zijn invasieleger slopen en dat kan de NAVO met 2 vingers in de neus.quote:Op maandag 1 september 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat Duitsland en Brittannië het zelfs zouden kunnen winnen van Rusland?
Ook met al die bezuinigen die er nu plaats hebben gevonden? Nederland heeft niets eens tanks meer he ! En ik hoorde dat dat met Duitsland en Brittannië nu ook niet zo goed zit.
Naja, de meningen zijn hier erg over verdeeld.quote:Op maandag 1 september 2014 20:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het ligt aan het type oorlog, maar een inval van Rusland kan gemakkelijk afgeslagen worden. Wij hebben namelijk geen enkele baat bij het binnen vallen van Rusland. Het enige wat wij hoeven te doen is zijn invasieleger slopen en dat kan de NAVO met 2 vingers in de neus.
Even doorheen gebladerd, maar heb het stukje gemist de beelden die wij hier te zien kregen van trofeeën en lijkenpikkerij niet klopte.... Enkel een berichtgeving dat het opbergen van de stoffelijke resten niet is gebeurd zoals eerst werd verteld, namelijk dat ze op hopen werden gegooid als vuil.quote:
quote:Klopt het er een schriftelijke overeenkomst is tussen Oekraïne, België, Nederland en/of
Australië over het openbaar maken van het onderzoek naar de toedracht? Klopt het dat
elk land de openbaarmaking daarvan kan blokkeren door een non-disclosureovereenkomst?
Antwoord van het kabinet:
Neen.
http://nos.nl/artikel/692(...)-onderzoek-mh17.htmlquote:Nederland heeft, naar nu bekend wordt, op 7 augustus een overeenkomst ondertekend met Australië, België en Oekraïne over het onderzoek naar de oorzaak van de vliegramp met MH17. Dat blijkt uit een Engelstalig persbericht namens de vier landen en de Europese justitie-organisatie Eurojust.
Onderdeel van de afspraak is dat de ondertekenaars de baas blijven over de informatie die ze zelf inbrengen. Ze kunnen dus een veto uitspreken over het openbaar maken van hun eigen gegevens. Dergelijke afspraken worden vaker gemaakt in internationale onderzoeken waarin gevoelige informatie van bijvoorbeeld inlichtingendiensten wordt gedeeld.
Maleisië moet nog tekenen
Opmerkelijk is dat Maleisië de overeenkomst niet heeft ondertekend, terwijl het land als een van de eerste onderzoekers op de plek van de ramp had. Volgens het Openbaar Ministerie neemt Maleisië wel deel aan de uitwisseling van gegevens, maar is er geen handtekening gezet.
Volgens het OM gaat Maleisië de overeenkomst wel tekenen. Dat zou nu nog niet gebeurd zijn, omdat er bij de andere landen voorbehouden zijn over justitiële samenwerking met een land waar de doodstraf wordt gehanteerd.
Kamervragen
Het persbericht komt vlak voor de beantwoording van Kamervragen over de kwestie. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt stelde vragen over de vermeende non-disclosure agreement omdat berichten hierover circuleerden op internet. Volgens die berichten zou Maleisië hebben geweigerd om te tekenen omdat dat land zich niet kon vinden in de geheimhouding.
Volgens het Landelijk Parket komt het bericht over de overeenkomst nu naar buiten, omdat de verschillende landen daar nu behoefte aan zouden hebben. Het is niet duidelijk wat daar de reden voor is.
Onderzoek
Omtzigt zegt in een reactie inzage te willen hebben in de overeenkomst: "Ik wil weten of de inhoud het onderzoek naar de ramp belemmert, want daar gaat het hier uiteindelijk om". Het Kamerlid noemt het verder "bijzonder" dat er geen melding is gemaakt van de overeenkomst in de informatie die tot nu toe naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De informatie die via het samenwerkingsverband naar buiten komt, zal in Nederland, Australië en Oekraïne gebruikt worden in een strafrechtelijk onderzoek. Er loopt in Nederland ook nog een onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Dat de beelden van die knuffels uit z'n verband waren gerukt, was trouwens al binnen enkele dagen bekend. Onze media hebben daarover bericht.quote:Op maandag 1 september 2014 20:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Even doorheen gebladerd, maar heb het stukje gemist de beelden die wij hier te zien kregen van trofeeën en lijkenpikkerij niet klopte.... Enkel een berichtgeving dat het opbergen van de stoffelijke resten niet is gebeurd zoals eerst werd verteld, namelijk dat ze op hopen werden gegooid als vuil.
Daarnaast in die brief:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/692(...)-onderzoek-mh17.html
Beetje krom he?
Dat blijkt nu wel ja. Mooie waarschuwing naar andere landen: houdt je kernwapens aan.quote:Op maandag 1 september 2014 20:03 schreef meth1745 het volgende:
Als Oekraine echt verwachtte dat de beloftes in het Budapest memorandum in alle omstandigheden zouden nagekomen worden dan waren ze naief. Een oekraine met atoomwapens was onaanvaardbaar voor alle partijen, ze zouden eender wat beloofd hebben om die wapens daar weg te krijgen.
Hij is echt aan het doordraaien of niet, waarom wil hij rusland zo isolerenquote:Op maandag 1 september 2014 20:31 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:js_jacques twitterde op maandag 01-09-2014 om 16:42:03"If I Want, I Will Take Kiev in Two Weeks," Vladimir Putin Warns EU's Barroso: http://t.co/d8uiAbhRpY http://t.co/qHATSmRU72 reageer retweet
[..]
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-eus-barroso-1463471
Ik zou niet weten hoe Rusland die potentiele oorlog zou kunnen winnen. Het is zeker geen pushover, zoals Irak en of Libie dat waren, maar voor Rusland is de tocht naar Berlijn en de Nederlandse kust anno 2014 nog moeilijker dan in 1949, omdat de grens nu bij Polen ligt. Na nog 10 jaar defensie op een laag pitje in Europa en een derde recessie had ik de Russen een kans gegeven, maar hoe de kaarten nu economisch en militair gezien liggen niet.quote:Op maandag 1 september 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, de meningen zijn hier erg over verdeeld.
Lijkt me sterk dat Timmermans tijdens de top als een bar slechte acteur met krokodillentranen zijn speech hield als al bekend was dat het de foto's niet klopte.quote:Op maandag 1 september 2014 20:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de beelden van die knuffels uit z'n verband waren gerukt, was trouwens al binnen enkele dagen bekend. Onze media hebben daarover bericht.
Dus niet zo janken altijd, buitenlander.
We hebben nauwelijks tanks, nauwelijks tot geen luchtsteun enz.quote:Op maandag 1 september 2014 20:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe Rusland die potentiele oorlog zou kunnen winnen. Het is zeker geen pushover, zoals Irak en of Libie dat waren, maar voor Rusland is de tocht naar Berlijn en de Nederlandse kust anno 2014 nog moeilijker dan in 1949, omdat de grens nu bij Polen ligt. Na nog 10 jaar defensie op een laag pitje in Europa en een derde recessie had ik de Russen een kans gegeven, maar hoe de kaarten nu economisch en militair gezien liggen niet.
Dat schreef ik dan ook niet.quote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat Timmermans tijdens de top als een bar slechte acteur met krokodillentranen zijn speech hield als al bekend was dat het de foto's niet klopte.
Lijkt me dat die Kiev in 3 dagen kan veroveren.quote:Op maandag 1 september 2014 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Heeft die Putin een klein piemeltje ofzo. Sjezus wat een macho gebrabbel
Frankrijk en NL samen hebben al evenveel geld in het leger gestopt als Rusland. En er blijft in FR en NL minder aan de corrupte hangen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De defensie van de NAVO (buiten de VS) heeft gewoon een ernstig gebrek aan materiaal door al die bezuinigingen.
Inval Rusland, oorlog met de VN....WAT een geneuzel allemaal...dat gaat gewoon niet gebeuren omdat alle partijen weten dat dit het einde is van de Westerse wereld en van Rusland.quote:Op maandag 1 september 2014 20:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het ligt aan het type oorlog, maar een inval van Rusland kan gemakkelijk afgeslagen worden. Wij hebben namelijk geen enkele baat bij het binnen vallen van Rusland. Het enige wat wij hoeven te doen is zijn invasieleger slopen en dat kan de NAVO met 2 vingers in de neus.
Misschien wilde hij duidelijk maken dat Rusland zich momenteel terughoudend opstelt, maar dat niet noodzakelijk zo zal blijven.quote:Op maandag 1 september 2014 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Heeft die Putin een klein piemeltje ofzo. Sjezus wat een macho gebrabbel
We kennen de context natuurlijk niet. Wie weet was het: "Rusland is niet betrokken, als Russische troepen zouden meedoen dan stonden we binnen een week in Kiev".quote:Op maandag 1 september 2014 20:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij is echt aan het doordraaien of niet, waarom wil hij rusland zo isoleren.
Zelfs zijn vrienden is hij naar de VS aan het jagen.
Overigens heb ik medelijden met de russische dienstplichtigen die straks die guerilla oorlog mogen gaan vechten. Want iets zegt mij dat polen zich niet afzijdig gaan houden.
Als Rusland echt tekeer gaat staan ze in 2 weken in Berlijn.quote:Op maandag 1 september 2014 21:05 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Lijkt me dat die Kiev in 3 dagen kan veroveren.
Grote onzin, waar haalt men dat toch allemaal vandaan.quote:Op maandag 1 september 2014 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als Rusland echt tekeer gaat staan ze in 2 weken in Berlijn.
Het ging mij meer om het kazachstan stukje.quote:Op maandag 1 september 2014 21:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Misschien wilde hij duidelijk maken dat Rusland zich momenteel terughoudend opstelt, maar dat niet noodzakelijk zo zal blijven.
[..]
We kennen de context natuurlijk niet. Wie weet was het: "Rusland is niet betrokken, als Russische troepen zouden meedoen dan stonden we binnen een week in Kiev".
Of: "Rusland heeft geen plannen om een corridor naar de Krim of Transnistrië te openen, we zijn in staat om in één, twee weken heel Oekraine tot aan Kiev te veroveren, dnekt u dat die corridor, als we die wilden, er niet reeds zou zijn?"
Of: "Bijkomende sancties? Denk er aan dat we binnen twee weken in Kiev kunnen staan als we daartoe gedwongen worden"
etc etc...
The SNBO also claimed that 7 Russian tanks had been knocked out in the battle for the airport.quote:Ukrainian troops received the command and orderly retreated from Lugansk Airport and the village of Georgievka, located on the Lugansk-Krasny Luch-Snezhnoye road. Considering the precision of the strikes, the shelling is being conducted by professional artillery crews from the Russian armed forces. In addition, a large concentration of Russian forces was located around the regional centre of Lutugino, and on the outskirts of the town of Schastye on the northern bank of the Seversky Donets.
he he, deze grote jongen spendeert elk jaar 5% van het totale globale defensiebudget hoor! 5%!!quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Grote onzin, waar haalt men dat toch allemaal vandaan.
1945 denk ik. Want zowel numeriek als technologisch gaat het ze niet lukken zonder kernbommen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Naja, Italië ging een paar faaljagers in elkaar zetten geloof ikquote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hebben nauwelijks tanks, nauwelijks tot geen luchtsteun enz.
Ik probeer mij zo bescheiden mogelijk op te stellen, want jij hebt hier veel meer verstand van dan ik. Maar dit zijn zo ongeveer de argumenten van de mensen die denken dat Rusland het wel degelijk kan winnen van de NAVO zonder VS, en zeker van alleen Duitsland en Brittannië.
De defensie van de NAVO (buiten de VS) heeft gewoon een ernstig gebrek aan materiaal door al die bezuinigingen.
Ah, die uitspraak is wel uit z'n context getrokken imo, moet je de hele text van dat politiek jeugdkamp zoeken. Staat op een overheidssite dacht ik. Wist zelf niet precies wat hij toen bedoelde moet ik toegeven.quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het ging mij meer om het kazachstan stukje.
quote:Kazakhstan's President Nursultan Nazarbayev has "created a state on a territory that never had a state," Putin told a pro-Kremlin youth camp at Lake Seliger near Moscow. "Kazakhs never had any statehood, he has created it."
2 weken is inderdaad erg overdreven.quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Timmermans baseerde zijn emotionele speech op die foto's. Of zijn die enkele dagen van je wat meer dan enkele dagen en zijn pas na de speech de feitelijke beelden naar buiten gekomen en heeft Timmermans inmiddels zijn excuus naar buiten gebracht?quote:Op maandag 1 september 2014 21:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat schreef ik dan ook niet.
Laat maar.
quote:Op maandag 1 september 2014 20:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gebrek aan bewijs, gebrek aan valide argumenten, en totaal maar dan ook echt totaal ongefundeerd.
Kom jij van het vmbo? (jaja, dit is een ad hominem).
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 1 september 2014 21:13 schreef theunderdog het volgende:
Waar denken jullie trouwens waar de grens ligt? als Putin nou Kiev in bezit heeft, wat dan?
Wil hij heel Oekraïne of misschien nog wel meer?
Interessant dan heeft hij wel ballen.quote:Op maandag 1 september 2014 20:31 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:js_jacques twitterde op maandag 01-09-2014 om 16:42:03"If I Want, I Will Take Kiev in Two Weeks," Vladimir Putin Warns EU's Barroso: http://t.co/d8uiAbhRpY http://t.co/qHATSmRU72 reageer retweet
[..]
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-eus-barroso-1463471
Klopt hoe ver hij gaat dat is lastig te zeggen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen vrede gaat nemen met alleen Kiev, maar hoever hij gaat dat weet ik niet.
Military age 18–27quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen vrede gaat nemen met alleen Kiev, maar hoever hij gaat dat weet ik niet.
Nou vooruit.... 1 week dan...quote:Op maandag 1 september 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2 weken is inderdaad erg overdreven.
Pak voor de grap de eu er eens bij.quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Military age 18–27
Active personnel --- 766,000 (2013)[1] (ranked 5th)
Reserve personnel ---- 2,035,000 (2013)[ranked 2nd]
http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forces
Voordat de USA ook maar kan ingrijpen staan de Russen al aan de deur te kloppen....![]()
en.....een groot deel van de "bondgenoten" zulen de Russische kant kiezen....
Putin is lekker bezig, veel te lekker om zich ineens terug te trekken.quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]Als hij Kiev zou willen dan zou hij niet vooraf waarschuwen.
Hij si KGB.quote:Op maandag 1 september 2014 21:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Interessant dan heeft hij wel ballen.
Military age 17–45quote:Op maandag 1 september 2014 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Pak voor de grap de eu er eens bij.
Dat is het iets van 2 miljoen en 10 miljoen.
quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Voordat de USA ook maar kan ingrijpen staan de Russen al aan de deur te kloppen....![]()
De combinatie van het aantal manschappen, materiaal daarentegen wel.quote:Op maandag 1 september 2014 21:25 schreef JimmyJames het volgende:
Het aantal manschappen zegt geen flikker, he.
Technologie, tactieken, kwaliteit van de opleidingen, moraal etc.quote:Op maandag 1 september 2014 21:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De combinatie van het aantal manschappen, materiaal daarentegen wel.
quote:Op maandag 1 september 2014 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze? Wat voor nut heeft dit? Het Westen loopt nu nog steeds achter de feiten aan en de Russen staan rustig aan de "zijlijn" af te wachten waar het naar toe gaat....
Precies.quote:Op maandag 1 september 2014 21:27 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Technologie, tactieken, kwaliteit van de opleidingen, moraal etc.
Ja de moraal is echt "toppie" in het westen...we staan te "trappelen" om die Russen mores te leren....quote:Op maandag 1 september 2014 21:27 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Technologie, tactieken, kwaliteit van de opleidingen, moraal etc.
Dank.quote:Op maandag 1 september 2014 21:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dit is wel de mooiste reactie die ik in jaren op t internet gezien heb. Dank!
Maar Poetin wil graag een aansluiting over land naar de Krim en door naar Odessa, met aansluiting naar transnistrie, dan heeft ie Oekraïne al volledig in de tang, maar dat maakt hem thuis van een genereuze hulpverlener tot een oorlogsbaasje.quote:Op maandag 1 september 2014 21:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze? Wat voor nut heeft dit? Het Westen loopt nu nog steeds achter de feiten aan en de Russen staan rustig aan de "zijlijn" af te wachten waar het naar toe gaat....
Ga jij maar lekker Call of Duty spelen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja de moraal is echt "toppie" in het westen...we staan te "trappelen" om die Russen mores te leren....![]()
moraal.....
Huh? Hebben we bondgenoten waar ik nog niet van gehoord heb? Dat niet iedereen zich zal reppen wil ik geloven, maar ...quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Military age 18–27
Active personnel --- 766,000 (2013)[1] (ranked 5th)
Reserve personnel ---- 2,035,000 (2013)[ranked 2nd]
http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forces
yeah right...quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar Poetin wil graag een aansluiting over land naar de Krim en door naar Odessa, met aansluiting naar transnistrie, dan heeft ie Oekraïne al volledig in de tang, maar dat maakt hem thuis van een genereuze hulpverlener tot een oorlogsbaasje.
Vandaar kan ie later langzaam naar Bulgarije en aansluiten tot Turkije
Wel eens van de "Black Swan" gehoord? De mens overschat systematisch in hoeverre het überhaupt mogelijk is om dingen van te voren aan te zien komen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hij si KGB.
Hij weet exact wat hij kan verwachten en wat zich gaat ontwikkelen bij een grootschalige oorlog....
Klopt want Bulgarije zal de Russen geen haarbreed in de weg leggen...sterker...die gaan VOOR de Russen vechten...dan volgen de Serven, een groot deel van Roemenie, Macedonie en daar gaat de Balkan...over naar Rusland. Turkije komt niet eens in het geweer want die lachen zich rot....wij moorden elkaar uit en de Turken kunnen eindelijk hun Ottomaanse rijk weer herstellen....goed gedaan..quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar Poetin wil graag een aansluiting over land naar de Krim en door naar Odessa, met aansluiting naar transnistrie, dan heeft ie Oekraïne al volledig in de tang, maar dat maakt hem thuis van een genereuze hulpverlener tot een oorlogsbaasje.
Vandaar kan ie later langzaam naar Bulgarije en aansluiten tot Turkije
Ik dacht dat jij en de rest van de oorlogsnichten hun tactische "kennis" hier van hadden opgedaan...quote:Op maandag 1 september 2014 21:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker Call of Duty spelen.
Klopt groot deel van europa zou pro russisch kunnen worden ik denk dat we rusland niet moeten onderschatten.quote:Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt want Bulgarije zal de Russen geen haarbreed in de weg leggen...sterker...die gaan VOOR de Russen vechten...dan volgen de Serven, een groot deel van Roemenie, Macedonie en daar gaat de Balkan...over naar Rusland. Turkije komt niet eens in het geweer want die lachen zich rot....wij moorden elkaar uit en de Turken kunnen eindelijk hun Ottomaanse rijk weer herstellen....goed gedaan..
Tactische kennis?quote:Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij en de rest van de oorlogsnichten hun tactische "kennis" hier van hadden opgedaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot deel van de EU IS pro Russisch.....en op de Grieken en Italianen zou ik maar niet bouwen als ik jullie was....quote:Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Klopt groot deel van europa zou pro russisch kunnen worden ik denk dat we rusland niet moeten onderschatten.
Gewoon oekraine niet bij de navo en het opgeven zijn we beter af.
Ja, maar door alle bezuinigingen hebben landen in de NAVO nauwelijks tanks en kunnen ze andere landen nauwelijks van luchtsteun bedienen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef JimmyJames het volgende:
Deze plaatjes van een tijdje geleden spreken ook wel boekdelen over het technologisch verschil tussen de Europese legers en Rusland.
http://www.dailymail.co.u(...)-Navy-destroyer.html
Het oude verrotte vliegdekschip van Rusland gebouwd in 1981, versus het hypermoderne schip van de Royal Navy
Inderdaad die lusten ons rauw.quote:Op maandag 1 september 2014 21:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Groot deel van de EU IS pro Russisch.....en op de Grieken en Italianen zou ik maar niet bouwen als ik jullie was....
Eigenlijk is de wereldheerschappij al volledig in Russische handen hè.quote:Op maandag 1 september 2014 21:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Groot deel van de EU IS pro Russisch.....en op de Grieken en Italianen zou ik maar niet bouwen als ik jullie was....
Jij bent de malloot die denkt dat het Russische leger in twee weken zou kunnen doorstoten naar Berlijnquote:Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij en de rest van de oorlogsnichten hun tactische "kennis" hier van hadden opgedaan...
Dit bedoel je?quote:Op maandag 1 september 2014 21:38 schreef pfaf het volgende:
T zou wel fijn zijn als het volgende topic het niveau van een groep 8 -discussie zou ontstijgen.
Hey, hoe durf je dit groep 8 niveau te noemen?quote:Op maandag 1 september 2014 21:38 schreef pfaf het volgende:
T zou wel fijn zijn als het volgende topic het niveau van een groep 8 -discussie zou ontstijgen.
Wat is een groep 8?quote:Op maandag 1 september 2014 21:38 schreef pfaf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |