abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144064910

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraïense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144064931
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef mig72 het volgende:
Ik ben het eens dat Oost Oekraine autonoom gebied moet worden met een mogelijk referendum naar Russische aansluiting.
Rusland wil dat zelf helemaal niet. Anders hadden ze ongetwijfeld al wel een Krim- of Zuid-Ossetië-scenario gedaan.
pi_144064942
NAVO-chef hint op toetreden Kiev

Secretaris-generaal Rasmussen van de NAVO heeft opnieuw de mogelijkheid geopperd dat Oekraïne toetreedt tot de NAVO. Op een persconferentie in Brussel zei Rasmussen dat de politieke leiders in Oekraïne ervan uitgaan dat het nieuwe parlement in Kiev afstand wil doen van de ongebonden status van het land. Dat kan de eerste stap zijn op weg naar het lidmaatschap van de NAVO.

President Porosjenko heeft het parlement in Kiev ontbonden, om de weg vrij te maken voor nieuwe verkiezingen in oktober. Rasmussen zei dat hij van de regering in Kiev begrepen heeft dat er verandering komt in de ongebonden status.

Het lidmaatschap van de NAVO van Oekraïne ligt uiterst gevoelig in Rusland. De Russen moeten daar niets van hebben.
http://nos.nl/artikel/693492-navochef-hint-op-toetreden-kiev.html
pi_144064994
Ah, het vorige topic werd afgesloten met de bewering, afkomstig van Gabrunal, dat Oekraine helemaal geen soeverein land is.

Wie laat dat de politici in Kiev even weten?
  maandag 1 september 2014 @ 16:00:42 #5
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144065067
quote:
11s.gif Op maandag 1 september 2014 15:57 schreef Automatisch het volgende:

Secretaris-generaal Rasmussen van de NAVO heeft opnieuw de mogelijkheid geopperd dat Oekraïne toetreedt tot de NAVO. Op een persconferentie in Brussel zei Rasmussen dat de politieke leiders in Oekraïne ervan uitgaan dat het nieuwe parlement in Kiev afstand wil doen van de ongebonden status van het land. Dat kan de eerste stap zijn op weg naar het lidmaatschap van de NAVO.

President Porosjenko heeft het parlement in Kiev ontbonden, om de weg vrij te maken voor nieuwe verkiezingen in oktober. Rasmussen zei dat hij van de regering in Kiev begrepen heeft dat er verandering komt in de ongebonden status.

Het lidmaatschap van de NAVO van Oekraïne ligt uiterst gevoelig in Rusland. De Russen moeten daar niets van hebben.
Hoe lang is dat ook al niet de intentie met Georgië? Zie het sowieso niet gebeuren zolang het conflict bezig is, wat nog lang kan duren. Bovendien geloof ik niet dat de lidstaten er nou zo happig op zijn. Artikel 5 en zulks.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 1 september 2014 @ 16:01:26 #6
430880 mig72
De Professional
pi_144065100
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Rusland wil dat zelf helemaal niet. Anders hadden ze ongetwijfeld al wel een Krim- of Zuid-Ossetië-scenario gedaan.
Waar beweer ik dat Rusland dat wil? Misschien wil het overwegend groot deel van de Russische inwoners dat wel.
  maandag 1 september 2014 @ 16:02:32 #7
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_144065154
Domme Poetin heeft zichzelf nu openlijk in een oorlog gerold die hij nooit kan winnen (want NATO back-up). Het zal mij benieuwen hoe lang het nog duurt voordat hij wordt afgezet door het Kremlin.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_144065172
Ik heb in de volkskrant van vandaag gelezen dat de EU een militaire oplossing uitsluit.

Maar de oost-europese lidstaten willen weer geen strakkere economische sancties i.v.m. het schaden van hun eigen economie.

Dat is een interessante positie voor de EU. Dan kunnen ze in feite niks meer doen....
  maandag 1 september 2014 @ 16:03:41 #9
430880 mig72
De Professional
pi_144065192
quote:

Die hele kut NAVO kwestie is de oorzaak van de rellen. en protesten en daarmee, ook de oorzaak van dit hele conflict.
pi_144065243
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die hele kut NAVO kwestie is de oorzaak van de rellen. en protesten en daarmee, ook de oorzaak van dit hele conflict.
De oorzaak van dit conflict is poetins kleine piemeltje waardoor hij zonodig het "Russische imperium" wil herstellen en eindeloos aan de macht wil blijven.
pi_144065258
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat Rusland dat wil? Misschien wil het overwegend groot deel van de Russische inwoners dat wel.
Die hebben dan maar pech gehad.

Net zoals al die Oekraïners die willen dat hun land bij de EU komt: dat gaat ook niet gebeuren, die hebben ook pech gehad.

Beter komt er een staakt-het-vuren en accepteren beide kanten de (on)mogelijkheden van de situatie en proberen ze eens wat meer van hun land te maken dan het (op Moldavië na) armste kloteland van het continent.
Dat gaat Rusland namelijk niet voor hun doen, en de VS en de Navo en de EU ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2014 16:06:27 ]
pi_144065333
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat is het excuus wat het meeste wordt gebruikt ja en om de genocide te voorkomen.
pi_144065337
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Net zoals al die Oekraïners die willen dat hun land bij de EU komt: dat gaat ook niet gebeuren, die hebben ook pech gehad.
Op korte termijn niet nee. We weten echter niet wat de toekomst brengt. Ik zou het niet uitsluiten.
  maandag 1 september 2014 @ 16:07:22 #14
430880 mig72
De Professional
pi_144065343
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

De oorzaak van dit conflict is poetins kleine piemeltje waardoor hij zonodig het "Russische imperium" wil herstellen en eindeloos aan de macht wil blijven.
Welnee, als de Russen hem niet wilden, was hij al afgezet.
pi_144065373
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:06 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als jij denkt Rusland te kunnen aanvallen met je betweterige, vooringenomen corrupte Westerse machten kun je je vandaag nog best laten opnemen in een psychiatrische instelling. Voor je waanideen.
Ja, die vuile westerse imperialistische machten.

Gelukkig is Rusland niet corrupt en niet imperialistisch. ( :') )
  maandag 1 september 2014 @ 16:08:38 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144065411
En waar het nu werkelijk om gaat....................
  maandag 1 september 2014 @ 16:08:48 #17
430880 mig72
De Professional
pi_144065416
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Beter komt er een staakt-het-vuren en accepteren beide kanten de (on)mogelijkheden van de situatie en proberen ze eens wat meer van hun land te maken dan het (op Moldavië na) armste kloteland van het continent.
Dat gaat Rusland namelijk niet voor hun doen, en de VS en de Navo en de EU ook niet.
Gebied moet gewoon onder Russisch.bestuur komen te staan om de orde te herstellen.
pi_144065429
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef mig72 het volgende:

[..]

Welnee, als de Russen hem niet wilden, was hij al afgezet.
De Russen worden gebrainwasht met propaganda en er is sprake van censuur. De meeste Russen willen vooralsnog geen oorlog.

Maar inderdaad, voor zover ik weet is Poetin nog redelijk populair.
pi_144065436
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Rusland is een voorbeeld voor ons allen.

Een baken van vrijheid en rechtvaardigheid.
pi_144065481
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

Gebied moet gewoon onder Russisch.bestuur komen te staan om de orde te herstellen.
De Russen veroorzaken er juist chaos...
  maandag 1 september 2014 @ 16:10:46 #21
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144065497
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Kiev moet op alle fronten buigen? Heel redelijk inderdaad.

Even Rusland laten bepalen dat een soeverein buurland geen lid mag worden van de EU of de NAVO. Juist ja.
Finland mag van Poetin ook geen lid van de NATO worden

http://www.defensenews.com/article/20140612/DEFREG01/306120040/

http://rt.com/politics/putin-finland-nato-missiles-509/
  maandag 1 september 2014 @ 16:11:10 #22
430880 mig72
De Professional
pi_144065510
quote:

[..]

Hoeveel oorlogen (of laffe bombardementscampagnes want dat zijn werkelijk gewoon oorlogen) hebben de VS en NATO onder hun naam staan de laatste 30 jaar en hoeveel Rusland? Precies.
pi_144065523
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op korte termijn niet nee. We weten echter niet wat de toekomst brengt. Ik zou het niet uitsluiten.
Ik wil dat graag voor de komende tijd wél uitsluiten.

De EU is groot en divers genoeg. Daar moet niet een land bij dat én heel groot is én armer en corrupter dan alle andere lidstaten zou zijn. Dat is niet in ons belang. En we moeten hun ook niet blij maken met een dooie mus. De EU kan niet van Oekraïne een bloeiend land à la Zwitserland maken. Dat moeten de Oekraïners zelf doen. Als we doen alsof we dat wel kunnen, dan is een toekomstige teleurstelling voorgeprogrammeerd en kun je de volgende golf aan euroscepsis alvast op de agenda inplannen.
pi_144065575
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef homme7 het volgende:

[..]

Finland mag van Poetin ook geen lid van de NATO worden

http://norwaytoday.info/home_view.php?id=11410
Toch vreemd dat Poetin dat blijkbaar bepaalt.
  maandag 1 september 2014 @ 16:13:28 #25
430880 mig72
De Professional
pi_144065612
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:09 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

De Russen worden gebrainwasht met propaganda en er is sprake van censuur. De meeste Russen willen vooralsnog geen oorlog.

De Russen gehersenspoeld? _O-

Wat noem je CNN? Fox News? MSNBC? ABC? The Times? _O-

Iets met ketel en pot.
  maandag 1 september 2014 @ 16:14:02 #26
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144065631
quote:

[..]

Je zou kunnen stellen dat Rusland één van de meest agressieve en expansionistische staten is in de geschiedenis. Als je kijkt hoe klein ze zijn begonnen..
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 1 september 2014 @ 16:14:06 #27
430548 homme7
pi_144065633
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

KENNELIJK
http://rt.com/politics/putin-finland-nato-missiles-509/
pi_144065671
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hoeveel oorlogen (of laffe bombardementscampagnes want dat zijn werkelijk gewoon oorlogen) hebben de VS en NATO onder hun naam staan de laatste 30 jaar en hoeveel Rusland? Precies.
Georgië, Tsjetsjenië, Oekraine. Wellicht dat ik nog iets mis.

En dat voor een land dat een schim van zichzelf was na de val van de Muur. Dat belooft nog wat voor de jaren die komen gaan.
  maandag 1 september 2014 @ 16:15:44 #29
430548 homme7
pi_144065692
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:09 schreef Libertarisch het volgende:

ja wie durft eerr daar wat anders te zeggen
  maandag 1 september 2014 @ 16:15:46 #30
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_144065695
quote:

[..]

Vraag dat maar aan de Oost-Europeanen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_144065732
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:

[..]

Iets met ketel en pot.
Laten we ons richten op onze eigen media.

En als jij denkt dat de persvrijheid in Rusland ook maar een beetje is te vergelijken met die in Nederland, dan zit je er flink ver naast.
pi_144065802
quote:

[..]

Iets met ketel en pot.
Het punt is dat je 'hier' ook gewoon anti-nationalistisch nieuws kunt vinden. Je kunt zelfs je gal spuwen over al het slechts dat de Westerse wereld voor je in petto heeft.

Dat lijkt me in Rusland wel wat anders.
  maandag 1 september 2014 @ 16:19:13 #33
430880 mig72
De Professional
pi_144065821
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Igen het volgende:

[..]

De EU is groot en divers genoeg. Daar moet niet een land bij dat én heel groot is én armer en corrupter dan alle andere lidstaten zou zijn. Dat is niet in ons belang. En we moeten hun ook niet blij maken met een dooie mus. De EU kan niet van Oekraïne een bloeiend land à la Zwitserland maken. Dat moeten de Oekraïners zelf doen. Als we doen alsof we dat wel kunnen, dan is een toekomstige teleurstelling voorgeprogrammeerd en kun je de volgende golf aan euroscepsis alvast op de agenda inplannen.
Dit sowieso.
pi_144065842
quote:

[..]

Iets met ketel en pot.
Ik zie er geen enkel Nederlands nieuwsmedium tussen staan.

De situatie in de VS is ook niet ideaal. Nederland heeft veel meer persvrijheid dan zowel de VS alsook Rusland.

Ik snap daarom het punt ook niet. Het is alsof je gezond bent en dan gaat ruziën of je ebola of aids wil injecteren. :P
  maandag 1 september 2014 @ 16:20:28 #35
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144065868
De Poetin lovers moet eens naar Rusland gaan en daar kritiek uiten op het Russische beleid. Als ze vervolgens na een paar jaar in Russische gevangenis te hebben gezeten, naar het vrije Westen terugkeren, moeten ze hier hetzelfde experiment uitvoeren. Misschien wordt ze dan het verschil duidelijk tussen Rusland en het Westen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144065889
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Je beseft dat 'op korte termijn' ongeveer hetzelfde is als 'de komende periode'?
pi_144065946
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat 'op korte termijn' ongeveer hetzelfde is als 'de komende periode'?
Nee, met "de komende tijd" bedoel ik i.i.g. ook de middellange termijn.
  maandag 1 september 2014 @ 16:22:40 #38
430880 mig72
De Professional
pi_144065964
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:18 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het punt is dat je 'hier' ook gewoon anti-nationalistisch nieuws kunt vinden. Je kunt zelfs je gal spuwen over al het slechts dat de Westerse wereld voor je in petto heeft.

Dat lijkt me in Rusland wel wat anders.
Dan weet je niks over hoe de Russische samenleving aan toe gaat.

Hoeveel keer heb je Rusland bezocht? Previes.
  maandag 1 september 2014 @ 16:22:41 #39
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144065967
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig bepaald Rasmussen niet of landen lid worden van de NAVO.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 1 september 2014 @ 16:24:11 #40
430880 mig72
De Professional
pi_144066020
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef JimmyJames het volgende:
De Poetin lovers moet eens naar Rusland gaan en daar kritiek uiten op het Russische beleid. Als ze vervolgens na een paar jaar in Russische gevangenis te hebben gezeten, naar het vrije Westen terugkeren, moeten ze hier hetzelfde experiment uitvoeren. Misschien wordt ze dan het verschil duidelijk tussen Rusland en het Westen.
Ik ken een vriend die schreef een kritische brief op naar het Kremlin in 2008 over de Georgische situatie vanuit Moskou en nooit iets teruggehoord. Gelul dus.
pi_144066129
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:24 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ken een vriend die schreef een kritische brief op naar het Kremlin in 2008 over de Georgische situatie vanuit Moskou en nooit iets teruggehoord. Gelul dus.
Het wordt dan ook pas een probleem als je bijvoorbeeld een krantje uitgeeft dat net iets te kritisch is over het optreden van Moskou.
pi_144066144
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Daarom blokkeert Rusland ook onafhankelijke nieuwssites.

http://www.nu.nl/media/37(...)jke-nieuwssites.html
pi_144066166
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, met "de komende tijd" bedoel ik i.i.g. ook de middellange termijn.
Ik schreef alleen dat ik het niet zou uitsluiten. Weet jij veel hoe de wereld er over 30/40 jaar uitziet?
pi_144066248
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schreef alleen dat ik het niet zou uitsluiten. Weet jij veel hoe de wereld er over 30/40 jaar uitziet?
Een stuk negatiever is de verwachting allemaal werkloos dan.
pi_144066290
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:24 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat mag altijd wel. "Recht van petitie" heet dat geloof ik. Zelfs in de DDR kon je dat probleemloos doen zonder de Stasi op je dak te krijgen. De overheid wil immers ook weten wat leeft in de maatschappij.

Het gaat om het bereik in de maatschappij dat je kan hebben met je kritische verhaal. In China, wat een heel streng land wordt gevonden, komt het bijv. erop neer dat je je boodschap aan maximaal ±5000 man mag verkondigen. Wil je een groter publiek, dan moet je een vergunning hebben en krijg je met de censuur te maken.
pi_144066366
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je met een bezoek kunt leven als een normale burger er leeft. Het bezoeken van een land geeft je daarom niet echt veel meerwaarde als discussiepartner in het wel of niet hebben van een persvrijheid.

Met een vakantie aan Noord-Korea leer je ook niet echt veel over het land. Waarschijnlijk minder dan wat uurtjes internet.
pi_144066398
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je met een bezoek kunt leven als een normale burger er leeft. Het bezoeken van een land geeft je daarom niet echt veel meerwaarde als discussiepartner in het wel of niet hebben van een persvrijheid.

Met een vakantie aan Noord-Korea leer je ook niet echt veel over het land. Waarschijnlijk minder dan wat uurtjes internet.
Noord Korea zou ik niet aan beginnen als je daar gebieden bezoekt die je niet hoort te zien maken ze je af.
In Rusland kun je gerust merken hoe het er aan toe gaat zeker als toerist de politie zal je vaak proberen op te lichten heb ik gelezen.

Anyways het zijn 2 landen die je niet met elkaar kunt vergelijken.
pi_144066471
quote:

Oekraïne bij de NAVO?

Knetterknetter gek.
pi_144066517
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oekraïne bij de NAVO?

Knetterknetter gek.
Als dat gebeurt dan zijn we in directe oorlog met Rusland.
Ik heb het vaker gezegd die man en de NAVO zijn zwaar gestoord.

''De deze maand aftredende NAVO-chef''

Die gestoorde klootzak wil effe oorlog als zijn laatste actie doen....
pi_144066591
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Is Oekraïne in conflict met Rusland als ze de Krim loslaten? Rusland stelt steeds dat ze niet actief zijn in Oekraïne, dus met het accepteren van de annexatie van de Krim heeft Oekraïne geen conflict met Rusland, en is de NAVO dus niet automatisch in oorlog met Rusland.
pi_144066613
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Is Oekraïne in conflict met Rusland als ze de Krim loslaten? Rusland stelt steeds dat ze niet actief zijn in Oekraïne, dus met het accepteren van de annexatie van de Krim heeft Oekraïne geen conflict met Rusland, en is de NAVO dus niet automatisch in oorlog met Rusland.
Ze zijn daar actief dat weten we nu wel.

De russen zullen echt niet opgeven omdat de NAVO een vuile streek uithaald als ze dit flikken dan zijn ze echt achterlijk die NAVO.
pi_144066677
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oekraïne bij de NAVO?

Knetterknetter gek.
Hij zegt dat het nog jaren kan duren. Niet morgen ofzo.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_144066704
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaat Finland hier serieus naar luisteren?

Want Finland is een goed ontwikkeld land, die mag zich van mij best bij de NAVO aansluiten.
pi_144066736
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:40 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ze gaan er volgende week toch over beslissen?
pi_144066747
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Georgië, Tsjetsjenië, Oekraine. Wellicht dat ik nog iets mis.

En dat voor een land dat een schim van zichzelf was na de val van de Muur. Dat belooft nog wat voor de jaren die komen gaan.
Zo hard hebben ze anders niet teruggeslagen, het is een grote puinhoop in dat land.
pi_144066832
quote:

[..]

Conflicten waar de betreffende landen betrokken zijn geweest:

VS:
2014 American intervention in Iraq
2011 military intervention in Libya
Iraq War (2003–2011)
War in Afghanistan (2001–present)
Kosovo War
Operation Uphold Democracy
Bosnian War
Operation Restore Hope
Persian Gulf War
Invasion of Panama

Rusland:
Crimean crisis
North Caucasus Insurgency
Russo-Georgian War
Second Chechen War
War of Dagestan
First Chechen War
Georgian Civil War (1993)
Civil War in Tajikistan
East Prigorodny Conflict
War of Transnistria
pi_144066852
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 16:20 schreef JimmyJames het volgende:
In de VS moet je ook niet teveel kritiek geven.

Al is het in de VS altijd nog wel stukken beter dan in Rusland.
pi_144066952
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

''De deze maand aftredende NAVO-chef''

Die gestoorde klootzak wil effe oorlog als zijn laatste actie doen....
Kallum jonge, er komt geen oorlog met Rusland.

Oekraïne is een derde wereld land, dat is waar ik op doel.
pi_144066962
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:40 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Niet jaren en jaren, gewoon nooit.
pi_144066966
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ze zijn daar actief dat weten we nu wel.

De russen zullen echt niet opgeven omdat de NAVO een vuile streek uithaald als ze dit flikken dan zijn ze echt achterlijk die NAVO.
tjah, dat is het aard van het beestje he. De NAVO is in het leven geroepen om het rode gevaar te bestrijden. Nu Rusland zich richting het Westen begeeft gaat de alliantie zich wat meer roeren.

Rusland zegt zich aangevallen te voelen met een Westers Oekraïne. Op hun beurt voelen Finland, Letland en Polen zich aangevallen door Rusland met hun annexatie en steun aan de rebellen.
pi_144067028
Aan de andere kant het is natuurlijk wel een heerlijke manier om Putin te pesten, gewoon Oekraine en Finland bij de NAVO laten toetreden.. :P
pi_144067053
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef zuchtje het volgende:

[..]

tjah, dat is het aard van het beestje he. De NAVO is in het leven geroepen om het rode gevaar te bestrijden. Nu Rusland zich richting het Westen begeeft gaat de alliantie zich wat meer roeren.

Rusland zegt zich aangevallen te voelen met een Westers Oekraïne. Op hun beurt voelen Finland, Letland en Polen zich aangevallen door Rusland met hun annexatie en steun aan de rebellen.
Polen hebben ook echt een schijthekel aan Russen.
pi_144067077
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:
Aan de andere kant het is natuurlijk wel een heerlijke manier om Putin te pesten, gewoon Oekraine en Finland bij de NAVO laten toetreden.. :P
Wie weet. :)
http://nos.nl/op3/artikel(...)ten-met-de-navo.html
pi_144067125
quote:
Zweden bij de NAVO !

Ik zeg doen !
pi_144067340
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Polen hebben ook echt een schijthekel aan Russen.
En ziedaar, een Europees Presidentschap voor mister Tusk!
pi_144067387
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]

En ziedaar, een Europees Presidentschap voor mister Tusk!
Polen zit al bij de NAVO he, of begrijp ik je nu verkeerd?
pi_144067443
Maar dat macho gebrabbel van Rusland, dat ze zullen antwoorden als Finland/Zweden zich bij de NAVO aansluiten... _O-

Wat gaan ze doen dan? een NAVO land aanvallen? :P
  maandag 1 september 2014 @ 17:01:30 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_144067449
quote:
Dat lokt Poetin natuurlijk vanzelf uit met z'n agressieve expansiepolitiek.
pi_144067452
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Polen zit al bij de NAVO he, of begrijp ik je nu verkeerd?
Misschien is zijn presidentschap te danken aan het huidige conflict?
pi_144067485
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Misschien is zijn presidentschap te danken aan het huidige conflict?
Ah zo, hoe zie je dat voor je dan?
pi_144067529
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lokt Poetin natuurlijk vanzelf uit met z'n agressieve expansiepolitiek.
Inderdaad, maar het zou natuurlijk ook een smerige provocatie van ons zijn als we die landen daadwerkelijk lid van de NAVO laten worden.
pi_144067549
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat macho gebrabbel van Rusland, dat ze zullen antwoorden als Finland/Zweden zich bij de NAVO aansluiten... _O-

Wat gaan ze doen dan? een NAVO land aanvallen? :P
Economische sancties, 10% van Finlands export, en 2 miljard euro inkomsten van Russische toeristen.
pi_144067577
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Economische sancties, 10% van Finlands export, en 2 miljard euro inkomsten van Russische toeristen.
Uiteraard, het is wikken en wegen he. Finland weet zelf vast wel wat het meest verstandig is.
  maandag 1 september 2014 @ 17:06:25 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_144067609
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het zou natuurlijk ook een smerige provocatie van ons zijn als we die landen daadwerkelijk lid van de NAVO laten worden.
Waarom zouden we landen die dat zelf graag willen en aan alle voorwaarden voldoen geen lid laten worden van de NAVO?
pi_144067637
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 17:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom zouden we landen die dat zelf graag willen en aan alle voorwaarden voldoen geen lid laten worden van de NAVO?
Van mij mag het, maar het is wel een provocatie richting Putin.
pi_144067728
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De ontwikkelingen zijn gunstig voor de onderhandelingen over een status aparte van het oosten van Oekraine. Kiev zal nu wel moeten inbinden nu het militair gezien de strijd gaat verliezen. Een goede zaak, want zo kan het conflict stoppen, mits de marionettenregering in Kiev, met in hun kielzog de Amerikanen en Eurpoeanen niet verder gaat escaleren door verdere sancties voor moskou en verdere steun aan Kiev en toezeggingen over navo lidmaatschap.

Want als dat gebeurt zal Moskou groen licht geven voor het verder doorpakken van de strijd en zal er veel onnodig leed veroorzaakt worden. Met andere woorden. Kiev heeft het helemaal in eigen hand, de witte vlag moet uit en er moet onderhandeld worden over de status van Oost Oekraine en er moeten bovendien harde toezeggingen gedaan worden dat Oekraine nooit lid zal worden van de EU, of Navo en dit in ruil voor het neerleggen van de wapens. Lijkt me een heel redelijk voorstel.
Dat is geen onderhandeling maar je wil opleggen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Oekraine is geen soeverein land, Dat is het in feite nooit geweest. Welke uitkomst dit conflict ook heeft, soeverein zal het ook nooit worden, gezien de geografische positie. Het deel met Kiev hangt bovendien aan het IMF infuus en wordt bestuurd door een Amerikaanse marionet, terwijl het oosten onder invloed zal blijven van Rusland.

Oost-West tegenstellingen zullen nu en in de toekomst worden uitgespeeld in Oekraine. Je kunt voor dat land alleen maar hopen dat de verhouding Tussen de Russen en de Amerikanen verbetert en er in Kiev een wat verstandiger regime komt zodat dat land zijn neutrale rol weer kan vervullen. Moskou zal dan ook de teugels in het oosten laten vieren.

Het regime Jatsenjoek/Porochenko moet weg en er moet een overgangsregering komen die ook oog heeft voor de Oost Oekraïense en daarmee ook de Russische belangen. Dit impliceert automatisch geen ambities voor Navo en EU lidmaatschap.
Dit zou betekenen dat Oekraine alleen bestaat om Russische wensen te vervullen. Miljoenen mensen in Oekraine zijn alleen geboren om Rusland als horigen te dienen.

Je gaat uit van een ideologie die vanzelf tot oorlog leidt.
The view from nowhere.
pi_144068098
quote:
I recently wrote an article arguing that the West should let Russia annex a sliver of Ukraine in exchange for integrating the rest of the country in NATO and, eventually, the EU. Surprisingly (cough), this proposal proved controversial. It was portrayed as a giveaway to Russia and an abandonment of Ukraine, even though it would enable the vast majority of Ukrainians to live under the protective umbrella of NATO and, ultimately, the democracy, rule of law and relative prosperity that EU membership brings.

One point that I wanted to make in the piece and that was implicit, but that in retrospect I should have made explicit, is the following: the background assumption of policymakers and commentators in Washington seems to be that the level of power (or, rather, powerlessness) and non-assertiveness of Russia in the 1990s is its “default” mode. The assertiveness of Russia from the Molotov-Ribbentrop Pact to the fall of the Berlin Wall was an anomaly caused by the Messianism of the Communist ideology. And, therefore, the ascendency of Putin and Russia’s increasing assertiveness also represents an anomaly, begging for a fix. “Normal” Russia shouldn’t mess with its neighbors, and when it does, this is something that should (and can) be overwhelmingly opposed.

My contention is that a look at the broader sweep of Russian history (already when what we now know as Russia was known as the Kievan Rus’) will reveal that it is precisely the other way around: the Russian “normal” is asserting its influence on bordering countries, and the supineness of 1990s Russia was a historical accident precipitated by a once-in-a-century social-political trauma. To expect Russia to always behave like Yeltsin’s Russia, with Russia’s President laughing his ass off in the Rose Garden, was always a fantasy. And to try to make it so that Russia won’t assert a sphere of influence in its near abroad makes about as much sense as punching a glacier back whence it came.

A typical response to the piece is that if we give Putin the Crimea, next he will invade the Baltics and Poland. The crucial difference, however, is that the Baltics and Poland are part of NATO. And if Stalin was deterred by NATO, I fail to see why Putin won’t be. Maybe I’m wrong–in which case, we will either have World War III or the collapse of the United States as a credible superpower and an era of chaos. But I don’t think I’m wrong, because I think Putin isn’t crazy–ballsy, but not crazy. And if Putin really wants to precipitate World War III, he will do so regardless and in that case we had better strike first with all we’ve got. But we’re not gonna do that, are we?

In regard to this, I tweeted that the current situation is less like Germany 1938 and more like Germany 1919. Even though Munich analogies aren’t always wrong (I think they are quite apt when it comes to the Iranian situation, for example), I really do think they are wrong in this case. Domino theories are sometimes right, but they’re sometimes wrong. It is commonly agreed that the Treaty of Versailles humiliated Germany to a catastrophic extent, that was bound to create resentment and revanchism, and that the gracelessness of the victorious Allies (chief of whom France) was a signal cause of the rise of Hitler. To take another example, the story goes (it is possibly apocryphal) that in 1871 Bismarck advised against taking Alsace-Lorraine from France, because it would turn France into a revanchist enemy, and Germany couldn’t win every war. How much bloodshed would have been avoided if he had been heeded? Russia is still–feels itself in its bones–the humiliated loser of the Cold War. Great Powers are wise to be magnanimous with other Great Powers, because they never stay weak for long. At the Congress of Vienna, Metternich opted against humiliating France, even though France had been humiliating every other nation for 25 years, and in doing so built an era of peace that lasted for a century. This was the main reason why Churchill demanded Great Power status for France at Yalta, and while Roosevelt had to be dragged into it Stalin understood very well the matter. This is how statesmanship works. To expect Russia to sit on its hands while Ukraine moors itself in the Western bloc is ideologically-motivated delusion of the same order as any irredentist fantasia.

I’ve been to Ukraine several times and I love it. I want most Ukrainians to enjoy the blessings of NATO and EU membership. But we also have to be realistic about the history of the region and the forces at play.
http://www.forbes.com/sit(...)-russia-and-ukraine/
pi_144068109
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is geen onderhandeling maar je wil opleggen.

[..]

Dit zou betekenen dat Oekraine alleen bestaat om Russische wensen te vervullen. Miljoenen mensen in Oekraine zijn alleen geboren om Rusland als horigen te dienen.

Je gaat uit van een ideologie die vanzelf tot oorlog leidt.
Nee, maar gezien de halsstarrigheid van Kiev, is het niet te verwachten dat er bij een status quo, of militaire winst voor Kiev iets te bereiken valt. Daarom moet je eerst zorgen dat er een goede basis is voor onderhandelingen en dat is een militaire nederlaag voor Kiev.

Nee, Oekraine bestaat niet om de Russische wensen te vervullen, maar het land moet zich wel bewust zijn van de rol die het in geopolitiek opzicht speelt. Met dit regime in Kiev is de balans totaal zoek en daar moet dus verandering in komen. Blijft men kiezen voor de confrontatie, dan zal het land in chaos blijven. Als men kiest voor de redelijkheid, neutraliteit en dialoog, dan is er ook met Rusland prima uit te komen.
pi_144068161
quote:
How We Are Botching the Ukraine

We could not have a more futile and ineffectual policy towards Russia and the Ukraine if we actually tried. The only real question is if our systemic strategic incoherence is by design or merely the platonic form of ineptitude?

Every charge we make against Putin is true. He is bad. He is a thug. He is invading the eastern part of the Ukraine. Virtually every word of Putin’s is a lie. However, most of our words also fall somewhat short of conveying any real truth—and this goes for both our empty threats and our explanations of our intentions. We have, in fact, lied almost as much to Putin as Putin has lied to us. Our moral superiority is that we’re not actually killing a bunch of people.

Putin is doing what any leader of Russia would have to do, would be driven by history into doing. No Russian leader could tolerate the loss of the entire Ukraine to the west—and certainly not to NATO. When East Germany joined the west, this was a serious loss for Russia. It removed an important land buffer between itself and the west. Then we enticed Poland to join the west and NATO. Russia felt vulnerable. But we assured them that we had no further ambitions, and the Ukraine was safe. When we put missiles into Poland, Russia warned us that this was provocative, but we promised that the missiles were for defense against Iran only. They didn’t really believe us.

Then we got caught trying to destabilize the elected president of the Ukraine. Russia recorded our Ambassador conspiring with our Under Secretary of State for Eurasian Affairs trying to overthrow the government and plotting which dissidents we would support. This was direct meddling in destabilizing a sovereign government, and it was a material breach of faith with our explicit assurances to Russia. There is very little reason for them to trust us other than what is self-evident to us, but not to them, that we are the good guys.

Putin has made clear that he can’t accept a pro-western and potential NATO member on his border. This we can believe. Thus, our threats do little good. We are up against an ancient geopolitical need of Russia not to have a potential enemy on its physical border.

It might be useful to remember how we reacted when the Soviet Union made Cuba, a small island 90 miles from Florida, their outpost and put in missiles. It was intolerable to us, and we nearly went to nuclear war. The Ukraine is far larger and closer to Russia. They cannot let it slip away.

And unlike Cuba, the Ukraine is central to Russian identity. While addressing a large class at my university (American Jewish University) I asked my students how many of their families came from Russia? Nearly all the hands went up. I then asked them for how many of them did Russia really mean the Ukraine? Again, nearly all the hands went up. We think of the Ukraine as Russia—and so does Russia.

In my view, Russia does not want to own the Ukraine. It certainly doesn’t want to take over its debt. The Ukraine is close to being a failed state—having been robbed by corruption. Perhaps Putin’s greatest trick would be to get the west to bail out the western Ukraine financially—and give it enough money to pay the debt they owe Russia for gas and oil, already delivered. Putin’s ambition is not ownership but defensive, in the sense of not wanting it to belong to the west. The ultimate solution will be a confederation with the eastern part of the Ukraine being semi-autonomous.

Our threats are pretty empty. We will not go to war—neither nuclear nor conventional over the Ukraine. We cannot, in fact, be more aggressive than Germany is willing to be. We cannot lead from America. This is Germany’s call. It is Western Europe that will have to go through a couple of winters without oil or gas if Putin cuts them off. As for sanctions…well the Russian people glory in their ability to take punishment. Their iconic moments in history are their resistance to Napoleon and Hitler. Their suffering in the siege of Leningrad is one of their proudest times.

As for the increasingly popular idea of arming the Ukrainians with more lethal weapons, this would be true folly. Russia has rebuilt its military following their disaster in Afghanistan. The Ukrainians fought fairly well against the Russian Separatists. They would be overrun and destroyed by the now well-trained regular Russian military. Giving them arms will only increase the killing and postpone the inevitable outcome.

It’s fine to criticize Putin, even hating him is appropriate, but we must acknowledge the limits of our power (or more accurately, our powerlessness) and come to terms with the fact that we have very few cards to play. And the more we overplay our weak hand and threaten, the weaker we become. The late and very great Robin Williams used to do a joke about the British Bobbies who didn’t carry guns. He said they were reduced to crying, “Stop thief…or I’ll have to cry stop thief again.”

We want to make this about Putin. But it is really about Russia. Putin is, in traditionally brutish fashion, expressing Russian history, fear and ambition. Neither threats nor sanctions will change Russia’s need to deny the Ukraine to the west.
http://blogs.dailynews.co(...)31/botching-ukraine/
pi_144068163
http://www.nu.nl/buitenla(...)altische-staten.html

Nederlandse f-16,s bewaken luchtruim Baltische staten.
  maandag 1 september 2014 @ 17:27:19 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144068167
De Roebel zakt steeds verder weg zie ik nu, vele oligarchen vluchten naar Europa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 september 2014 @ 17:28:54 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_144068214
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Van mij mag het, maar het is wel een provocatie richting Putin.
Als hij dat zo opvat ligt dat aan hem. Hij heeft het zelf veroorzaakt.
pi_144068217
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
De Roebel zakt steeds verder weg zie ik nu, vele oligarchen vluchten naar Europa
?
pi_144068224
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 17:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Als hij dat zo opvat ligt dat aan hem. Hij heeft het zelf veroorzaakt.
Misschien.
  maandag 1 september 2014 @ 17:31:29 #85
323876 michaelmoore
pi_144068271
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

?
http://www.telegraaf.nl/d(...)uw_dieptepunt__.html
De olie is in Dollars dus dat maakt niet uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_144068317
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/d(...)uw_dieptepunt__.html
De olie is in Dollars dus dat maakt niet uit
Dit kan wel eens vervelend zijn voor Rusland lijkt mij zo.
pi_144068344
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nee, maar gezien de halsstarrigheid van Kiev, is het niet te verwachten dat er bij een status quo, of militaire winst voor Kiev iets te bereiken valt. Daarom moet je eerst zorgen dat er een goede basis is voor onderhandelingen en dat is een militaire nederlaag voor Kiev.

Nee, Oekraine bestaat niet om de Russische wensen te vervullen, maar het land moet zich wel bewust zijn van de rol die het in geopolitiek opzicht speelt. Met dit regime in Kiev is de balans totaal zoek en daar moet dus verandering in komen. Blijft men kiezen voor de confrontatie, dan zal het land in chaos blijven. Als men kiest voor de redelijkheid, neutraliteit en dialoog, dan is er ook met Rusland prima uit te komen.
Op welk regime doel jij precies?

Oekraine wordt bestuurd door een soort van interim-regering, in afwachting van de verkiezingen, die gepland staan voor dit najaar.

En het oosten van het land opgeven in combinatie met de dwingende afspraak dat het land nooit lid mag worden van de EU, heeft niets met redelijkheid en neutraliteit te maken. Dat is gewoon zwichten voor de tegenstander (lees: Rusland).
  maandag 1 september 2014 @ 17:34:39 #88
323876 michaelmoore
pi_144068346
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit kan wel eens vervelend zijn voor Rusland lijkt mij zo.
en voor Russische toeristen en ambassademedewerkers hier
pi_144068358
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en voor Russische toeristen en ambassademedewerkers hier
En dus ook voor ons......
pi_144068427
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Je wil opleggen dus.

quote:
Nee, Oekraine bestaat niet om de Russische wensen te vervullen, maar het land moet zich wel bewust zijn van de rol die het in geopolitiek opzicht speelt. Met dit regime in Kiev is de balans totaal zoek en daar moet dus verandering in komen. Blijft men kiezen voor de confrontatie, dan zal het land in chaos blijven.
Oekraine bestaat om de geopolitieke rol te spelen, die Rusland voor ze heeft ingevuld, en anders worden ze gestraft.

quote:
Als men kiest voor de redelijkheid, neutraliteit en dialoog, dan is er ook met Rusland prima uit te komen.
Als de bestuurselite Rusland er net zo in staat als jij, dan is dat slecht nieuws. Dat zal de verhoudingen tussen Rusland en Het Westen volledig veranderen. In dat geval lijkt het me beter, als de NATO Oekraine nu al militair verdedigd tegen Russische agressie.
The view from nowhere.
pi_144068604
Wat Boris Nemtsov de Russische oppositieleider zegt over dit conflict: http://www.kyivpost.com/o(...)-ukraine-362884.html

"This is Vladimir Putin's war"

"So, Putin is trying to dissect Ukraine and create in the east of the country a puppet state, Novorossiya, that is full economically and politically controlled by the Kremlin"

"So his behavior looks like madness, but in fact it's a cold strategy for life-long despotism"
pi_144068639
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Maar wie begon ermee?
Juist ja de navo/EU.
pi_144068676
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:44 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Maar wie begon ermee?
Juist ja de navo/EU.
Er is natuurlijk een verschil tussen annexatie en vrijwillig lidmaatschap.
pi_144068717
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En een verschil tussen verkiezingen en en coup plegen.
pi_144068724
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar een land als de VS is wel het laatste land dat moreel serieus word genomen als het daar om gaat.
pi_144068735
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen legaal bezig zijn en annexeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 1 september 2014 @ 17:47:51 #97
323876 michaelmoore
pi_144068744
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dus ook voor ons......
werk jij daar dan ???

voor nederland wordt import goedkoper uit Rusland, maar ja wat wil je daar nu kopen , een hoertje misschien ?
Ze maken niks, helemaal niks

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 01-09-2014 17:57:17 ]
pi_144068761
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant in het licht van mijn vorige post?
pi_144068804
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 17:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant in het licht van mijn vorige post?
Speltip 8: als je geen weerwoord of tegenargument hebt ga dan over op een ander onderwerp.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144068809
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

werk jij daar dan ???

voor nederland wordt import goedkoper uit Rusland, maar ja wat wil je daar nu kopen op een hoertje misschien
Je zegt dat het voor Russische ambassade in Nederland ook nadelig gaat zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')