abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2014 @ 14:22:08 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144061605
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 september 2014 @ 14:26:45 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144061764
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef xuryah het volgende:
Tink, normaal lukt het me wel hoor. Maar ik heb zo'n bleh dag. Zo'n dag dat ik moe word van elke dag maar weer bedenken wat ik vanavond weer voor super gezonds en kh beperkts ga eten. Terwijl ik eigenlijk gewoon een keer lasagne wil ofzo.
En ik heb geen eten in huis omdat ik van t weekend geen boodschappen heb gedaan. Dat moet ik vanavond doen. Ik doe het normaal in t weekend met mn vriend, maar hij moest het hele weekend werken, dus ik dacht we doen maandag wel boodschappen. Ik had alleen niet verwacht dat ik vandaag dan niks meer zou hebben.

Tips voor lunch die ik mee kan nemen naar school zou ik wel heel fijn vinden.
En ontbijt ideeën zijn ook nooit verkeerd, want ik ben een slechte ontbijter.
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:

Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.

Kun je daar al iets mee?

En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.

Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144061997
Sorry, had niet door dat ik hem dichtgooide. Peuter had hier ook even aandacht nodig..
pi_144062020
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Tink89 het volgende:
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.

[..]

Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:

Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.

Kun je daar al iets mee?

En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.

Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.

Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
pi_144062520
Dat was Jillian weer :) en vandaag alles met de zwaarste gewichtjes volgehouden.
Ik voel me ook alweer zoveel beter dan een week geleden.
Rotzooi eten zorgt er ook alleen maar voor dat je niet lekker in je vel zit.
pi_144063459
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef xuryah het volgende:

[..]

Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.

Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
Is daar met behulp van google niet genoeg over te vinden? Je bent niet de eerste die zo eet, daar zijn vast een shitload aan recepten over te vinden. Of via pinterest, als ik daar wat rondklik kom ik ook bij voedingsstijlen terecht waar ik nog nooit van gehoord had..
pi_144063850
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen :)
pi_144063881
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen :)
Hier ook :Y
Moet er sowieso niet aan denken om meerdere keren per week boodschappen te doen :D
pi_144064846
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:05 schreef Tink89 het volgende:
Doe ook eens een lijstje laiveneertiekje. Misschien kunnen we je nog wat tips geven?

[..]

Mooi lijstje ^O^ Wat is auberginesmoor?

En lekker he? Notenmelk in je cappuccino. Sinds ik hazelnootmelk gebruik (die één keer per maand dat ik koffie of chocomel maak) hoef ik écht geen sojamelk meer :N
zag deze nu pas :)

het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.

En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccino :D ik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.

En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
pi_144065121
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:

[..]

het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.

En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccino :D ik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.

En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144065958
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.

Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
pi_144066080
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:

[..]

Klinkt goed!
  maandag 1 september 2014 @ 16:28:35 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144066203
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.

Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
pi_144066447
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker. :@ Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.

Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.

Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
pi_144066470
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker. :@ Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.

Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.

Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
Je bent inderdaad raar :D maar vind het wel schattig.

Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
pi_144067287
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je bent inderdaad raar :D maar vind het wel schattig.

Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
Ja, erg goed zelfs. Met koolhydraatarm was het bij mij vooral dingen weglaten. In plaats van zoeken naar dingen die wel konden.

Ik ben nog steeds erg blij met hoe het nu gaat. O+ En met hoe makkelijk ik het eigenlijk vind. Vooral dat ik elke avond precies genoeg voor die avond kook, helpt mij enorm. Als ik voor twee avonden kook eet ik toch sneller teveel.

Ik ben op het moment ook bezig met over bepaalde angsten heen te komen. Zo heb ik gisteren volkorenpizza met chorizo op. Deeg, vet vlees en kaas. Dat is voor mij wel dubbel eng. Maar ging eigenlijk wel prima. Zou het nog niet bij een pizzeria eten, maar als ik precies weet hoeveel ik gebruik kan het wel.

Morgen uiteten. Menu van de chef, dus totaal geen invloed op. Ben benieuwd.
pi_144068154
Heel goed dat je steeds je angsten aanpakt.
Dat soort stapjes zijn erg belangrijk.
pi_144068370
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
Als ik melanzane alla parmigiana maak gooi ik er altijd heel veel basilicum bij, dus niet op de mijne. Maar ik vind beiden wel erg lekker. Deze smaakt wat tomateriger, en je hebt die duidelijke pittigheid :)
pi_144068505
Onze oplossing voor vanavond, ik pak een portie zonder de mascarpone, en daarna gooi ik het erdoor.
pi_144068698
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
pi_144069845
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef applemoose het volgende:
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
Heb ik allebei niet in huis.

Stomme is, ik reken hem net even na met de hoeveelheden en spullen die ik gebruikt hebt, en kom dan op 2348 kcal voor het hele gerecht uit. Oftewel 587 kcal per persoon. En dat is inclusief mascarpone.

Dus dan valt het wel erg mee wat het oplevert. Ipv tomato frito heb ik tomatenblokjes uit blik gebruikt. Minder mascarpone(denk misschien de helft), en zelf dus zonder mascarpone gepakt.
pi_144070395
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:

precies wat Myraela zegt ja.
pi_144072599
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.

En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik wat :P Dan val je gelijk niet meer op ;)
pi_144074462
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef applemoose het volgende:
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.

En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik wat :P Dan val je gelijk niet meer op ;)
Aan soep kan weinig mis zijn denk ik idd! Das wel een goede om dan daar te kopen :) moeten ze er vast hebben! En anders in zo'n kan meenemen? Blijft volgens mij wel even warm..
pi_144074532
Pas op met roomsoep. Zelf meenemen is ook makkelijk :)
pi_144075559
Noten zijn trouwens ook wel handig om altijd in je tas te hebben zitten als je geen koolhydraten eet. Dan heb je in ieder geval altijd iets.
pi_144075795
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Noten zijn trouwens ook wel handig om altijd in je tas te hebben zitten als je geen koolhydraten eet. Dan heb je in ieder geval altijd iets.
Ja is ook een goede. Die heb ik altijd wel in huis ook :)

Ik voel me wel weer beter. Schooldag was leuk en ik heb weer boodschappen gedaan!

Mijn D werd een flinke tonijnsalade :) straks films kijken met mn vriend en kippenpootjes bakken! Kom ik toch nog aan mn kcal en eiwitten vandaag :P
pi_144075824
Tortilla's maken van amandelmeel is ook een optie. Die kun je makkelijk beleggen en meenemen.
pi_144076846
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:26 schreef applemoose het volgende:
Tortilla's maken van amandelmeel is ook een optie. Die kun je makkelijk beleggen en meenemen.
Tortilla's O+ ik heb amandelmeel in huis! Even googlen naar een receptje dus :)
Is ei goed houdbaar buiten de koelkast? In een vorm van een quiche? Ik maak wel vaak een bodemloze quiche, maar ik heb altijd koelkast om me heen gehad. Was wel altijd heel lekker :) met broccoli enzo!
pi_144077159
Ik vond het volgende recept :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en een quiche kun je makkelijk meenemen :D
pi_144077462
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:26 schreef applemoose het volgende:
Is dat ook minder calorieën dan een gewone tortilla? Ik eet graag wraps maar die zijn altijd zo veel calorieën... Zelf maken zou minder zijn hoorde ik dus misschien moet ik me daar eens in verdiepen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144077620
nee, 100 gram amandelmeel is calorierijker dan bloem. Maar wel alle voordelen van noten natuurlijk.
pi_144077914
Morgen dat recept even overnemen.

Nu niet want slaappillen beginnen in te werken, lekker wegsuffen O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144078914
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:55 schreef applemoose het volgende:
Ik vond het volgende recept :

SPOILER
en een quiche kun je makkelijk meenemen :D
Thankssss!
pi_144079149
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Hoe hebben noten geen koolhydraten? Qua kcals in verhouding weinig omdat veel vet maar noten zijn net zo goed KH-rijk als dat kwark eiwitrijk is. Vaak erger zelfs...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144079208
Wraps is gewoon bloem met water en een beetje olijfolie. Makkelijk om te maken, en ook makkelijk mee te varieren.
pi_144083762
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe hebben noten geen koolhydraten? Qua kcals in verhouding weinig omdat veel vet maar noten zijn net zo goed KH-rijk als dat kwark eiwitrijk is. Vaak erger zelfs...
Bijna alles heeft koolhydraten. Daarom is het een koolhydraatarm dieet en geen koolhydraatloos dieet.

10 gram koolhydraten in 100 gram noten is niet veel.
pi_144083874
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wraps is gewoon bloem met water en een beetje olijfolie. Makkelijk om te maken, en ook makkelijk mee te varieren.
O ja! Ik vergeet altijd dat dat kan, wraps zelf maken. Terwijl ik de ingrediënten gewoon in huis heb. Binnenkort dit maar eens maken:
wraps met falafel, tomatensalsa en yoghurtmuntsaus!
pi_144086254
Noten mag gewoon als je kh beperkt eet. Sommige dingen vind ik ook gewoon belangrijk om te eten. Fruit bijvoorbeeld. En qua groentes ga ik ook niet moeilijk doen. Die zijn gewoon nodig.
Ik laat alleen brood, pasta, aardappels, rijst staan. Maar af en toe eet ik wel iets met havermout. Of kh arm brood.
Havermout muffins met bosbessen zijn ook wel lekker om te maken voor naar school bedenk ik net :)

Wraps maakte ik vroeger idd gewoon van bloem enzo. Ben benieuwd of ze net zo lekker zijn met amandelmeel! Vrijdag eens uitproberen :)
pi_144086332
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 23:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bijna alles heeft koolhydraten. Daarom is het een koolhydraatarm dieet en geen koolhydraatloos dieet.

10 gram koolhydraten in 100 gram noten is niet veel.
Nee, maar maakt het ook niet automatisch goed.
Cashews zijn geen macadamias, liggen wel allebei in het notenschap.

[ Bericht 8% gewijzigd door V1z0R op 02-09-2014 10:49:00 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144088951
Maf lijf, vanmorgen ineens een kilo lichter weer. *O*

De komende vier dagen weer aan het werk, dus waterflesje mee, en zorgen dat ik dat genoeg drinken nu wel onder de knie krijg.
  dinsdag 2 september 2014 @ 07:28:25 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144089029
Ik snap soms zo geen reet van mezelf he... :{ :?
10 dagen Lyon, alleen maar restaurants en catering-voer, dan weet ik me keurig in te houden en hier thuis ga ik dan echt volledig los tot op het gestoorde af. -O-

Gisteren onwijze hoofdpijn en dat ga ik dan weg proberen te eten, maar ik ben ook ongelofelijk moe en dat helpt niet mee. Ging gisteren vlgs mij niet laat slapen, maar ik zit nu op mijn werk met een slaaphoofd en zou geloof ik zo nog minstens 4 uur kunnen slapen.
Vanavond maar eens echt om 22 uur het licht uit en slapen, kijken of het beter is na een nacht van 8 uur.
pi_144089386
Hier een beetje hetzelfde (zonder naar Lyon geweest te zijn dan. :P) Gisteravond moest ik nog een opdracht afmaken, mijn geplande soep liet ik op een of andere manier aanbranden, en vervolgens ging ik troep eten. Ik maakte mezelf nog wijs ook dat het voor een keertje niet zoveel gaf, als ik die opdracht daarmee maar af zou krijgen.

Terwijl ik best weet dat ik van al die voor-een-keertjes dik ben geworden. En die opdracht is bovendien verre van af. :+

Dat gaan we vandaag dus anders doen:

O: Havermout
T: Appel
L: 4 volkoren (2 met 30+-kaas; 2 met snijworst)
T: Banaan
D: Rode kool met appeltjes, tartaartje en aardappels

Voor de koolhydraatarm-aanhangers: ik las zojuist in nrc.next dat uit een nieuw onderzoek (gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine) nu ook echt officieel blijkt dat kh-arm effectiever is dan weinig vet. Na een jaar waren de testpersonen die vet lieten staan 1,8 kg afgevallen gemiddeld, en bij kh-arm was dat 5,3. :)
pi_144089521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:19 schreef Ruby88 het volgende:
Voor de koolhydraatarm-aanhangers: ik las zojuist in nrc.next dat uit een nieuw onderzoek (gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine) nu ook echt officieel blijkt dat kh-arm effectiever is dan weinig vet. Na een jaar waren de testpersonen die vet lieten staan 1,8 kg afgevallen gemiddeld, en bij kh-arm was dat 5,3. :)
Aten beide groepen wel even veel kcal?

Kan ik in ieder geval nergens terug vinden. Anders zegt zo'n onderzoek in mijn ogen helemaal niets. Ik viel ook snel met koolhydraatarm. Voornamelijk omdat ik nooit wist wat ik moest eten en daarom maar niet at. Koolydraten weglaten en zeker als je onder de 40 gram per dag wilt blijven, is gewoon een stuk lastiger dan vet weglaten.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 september 2014 @ 08:37:53 #45
22592 crew  Ole
pi_144089580
Voor mij (!) werkt het gewoon niet. Ik vind brood veel te lekker, en daarbij voel ik me ook niet lekker als ik geen kh eet. Ken genoeg mensen waar het wel werkt hoor.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144089592
Ach, daar gaat het sowieso gewoon om. Voor jezelf iets vinden dat goed bij je past en wat je kunt volhouden.
pi_144089685
goedemorgen

Mijn lijst van vandaag:

O: yoghurt
T: liga
L: 3 boterhammen met filet americain en een ei
T: appel/mandarijn
D: rijst kip groente
S: zwemmen
T: kwark
pi_144089710
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:33 schreef Myraela het volgende:
ergens terug vinden. Anders zegt zo'n onderzoek in mijn ogen helemaal niets. Ik viel ook snel met koolhydraatarm. Voornamelijk omdat ik nooit wist wat ik moest eten en daarom maar niet at. Koolydraten weglaten en zeker als je onder de 40 gram per dag wilt blijven, is gewoon een stuk lastiger dan vet weglaten.
Het zal vast werken maar ik val nu ook goed af door gewoon te sporten , minder (tot geen) frisdrank, niet meer zoveel snoepen en meer groente te eten :) en dan eet ik gewoon mijn pasta/rijst en aardappelen :)
pi_144089766
Vervelend BE. Heb je de schade kunnen beperken? Misschien ben je toch niet helemaal fit. Hopelijk helpt extra slapen.

Koolhydraatarm werkt bij mij goed. Ik denk Zelf dat het goed werkt omdat de drang naar koolhydraten minder is en bij mij gaat het eten me op een gegeven moment tegen staan. Dus leuk voor even maar niet op de lange termijn voor mij.

Ik ben weer bijna op mijn laagste gewicht!
Vandaag weer de eerste schooldag. Zit helaas bij mensen die ik niet ken terwijl zij elkaar wel kennen en een paar van vorig jaar.

Lijstje
O: granola met melk
T: appel
L: 2 bth ham
T: ?
D: penne met spinazie
pi_144089769
En de weegschaal gaf opeens weer een kilo minder aan *O*
  dinsdag 2 september 2014 @ 08:53:30 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144089821
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:39 schreef Myraela het volgende:
Ach, daar gaat het sowieso gewoon om. Voor jezelf iets vinden dat goed bij je past en wat je kunt volhouden.
Precies. Ik eet bakken met koolhydraten volgens sommigen, maar ga daar nog steeds prima op. Zeker als lactose-intolerant persoon is het soms echt lastig om kh te minderen. Bovendien vind ik brood, pasta en aardappels enzo veel en veel te lekker.

Lijstje voor vandaag en weekmenuutje:
O: 2 grof volkoren met aardbeien, 250 ml lv yoghurt, handje cruesli. Ik blijf moeite hebben met het vervangen van de yoghurt-vulling. Muesli vind ik echt niet lekker en een banaan is meteen zo veel...
T: Twee kiwi's.
L: 4 grof volkoren met lv roomkaas, stukje komkommer, handje radijsjes.
T: Melbatoastjes met een cup-a-soupje.
D: AGV: Rozevalaardappeltjes, speklapje, mix van wortel, broccoli en bloemkool.

Weekmenu:
Ma: Gekruide aardappelpartjes, komkommer, speklapje *zaten er twee aan elkaar vast gevroren*.
Di: Rozevalaardappeltjes, groentemix, andere speklapje.
Woe: Vegetarische nasi van zilvervliesrijst met veel groente en een handje kroepoek.
Do: Tuinbonen-champignon-risotto met een handje spekjes, zonder kaas.
Vrij: Wraps met beetje lv roomkaas, gerookte zalm, rucola en pompoenpitjes.
Zat: Macaroni.

Heb een keer pasta, twee keer rijst, een keer wraps en twee keer aardappels. Volgens mij dus netjes gevarieerd. Elke dag bij de lunch wat groente in de vorm van radijsjes en komkommer en dan komt het helemaal goed.
pi_144089916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:19 schreef Ruby88 het volgende:
Hier een beetje hetzelfde (zonder naar Lyon geweest te zijn dan. :P) Gisteravond moest ik nog een opdracht afmaken, mijn geplande soep liet ik op een of andere manier aanbranden, en vervolgens ging ik troep eten. Ik maakte mezelf nog wijs ook dat het voor een keertje niet zoveel gaf, als ik die opdracht daarmee maar af zou krijgen.

Terwijl ik best weet dat ik van al die voor-een-keertjes dik ben geworden. En die opdracht is bovendien verre van af. :+

Dat gaan we vandaag dus anders doen:

L: 4 volkoren (2 met 30+-kaas; 2 met snijworst)
T: Banaan
D: Rode kool met appeltjes, tartaartje en aardappels

Dat was al langer bekend uit longitudinaal onderzoek ;)

Na vijf jaar was het verschil verdwenen in die langere onderzoeken.
Kwak
pi_144089918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:50 schreef Sarabi het volgende:
En de weegschaal gaf opeens weer een kilo minder aan *O*
Wauw gaat ineens hard bij jou! :D
pi_144089955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:00 schreef appelsap het volgende:

[..]

Wauw gaat ineens hard bij jou! :D
Ja denk dat dit gewoon een schommeling is.
Maar beter een schommeling naar beneden dan naar boven :)
pi_144090509
Ik heb dat artikel ook gelezen. Stond in de krant.
Volgens mij krijgen mensen die lowcarb eten juist meer kcal binnen dan normaal. Want als ik t goed heb, zitten er meer kcal in vet. Als ik mijn lijstjes invulde, schrok ik ook soms van mijn kcal die dag. Meer leek niks uit te maken, want ik viel gewoon af.

Lowcarb is beter voor het hart ook, blijkt.

Als je gewoon eet, wordt het aangeraden om 40 tot 70% van je kcal uit kh te halen. Dat vind ik echt mega veel... 70 % ?! :/
Dan heb je echt nog maar 20% over voor eiwitten en 10% voor vet... lijkt mij niet goed.
Maargoed, ik ga er straks alles over leren dus dan kan ik een betere mening geven :P
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:43:35 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144090556
Toen ik low carbde volgens de Heller methode, mocht ik overdag alles eten waar minder dan 5gr KH/100gr in zat. Dat was een prima leidraad en zo kon ik heel makkelijk bepalen of het wel of niet kon.
1 uur per dag at ik gewoon wel kh's. Dat deed ik meestal bij het avondeten, want dan hoefde ik niet apart te koken, maar ik kan me voorstellen dat als je geen kleine kinderen hebt, maar ook niet de mogelijkheden om spannende dingen voor de lunch te doen, dat je dan in de lunch wel brood eet maar dan voor je diner low/no carb eet.

Het werkte voor mij een tijdlang heel goed, ben er toen 20kg mee afgevallen. :Y Waarvan er uiteindelijk 10 permanent af gebleven zijn. ;)
pi_144090558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:41 schreef xuryah het volgende:
Ik heb dat artikel ook gelezen. Stond in de krant.
Volgens mij krijgen mensen die lowcarb eten juist meer kcal binnen dan normaal. Want als ik t goed heb, zitten er meer kcal in vet. Als ik mijn lijstjes invulde, schrok ik ook soms van mijn kcal die dag. Meer leek niks uit te maken, want ik viel gewoon af.

Lowcarb is beter voor het hart ook, blijkt.

Als je gewoon eet, wordt het aangeraden om 40 tot 70% van je kcal uit kh te halen. Dat vind ik echt mega veel... 70 % ?! :/
Dan heb je echt nog maar 20% over voor eiwitten en 10% voor vet... lijkt mij niet goed.
Maargoed, ik ga er straks alles over leren dus dan kan ik een betere mening geven :P
Wat je gaat leren is denk ik de NL richtlijn zoals geadviseerd door t Voedingscentrum ;) bereid je daar maar op voor...
Kwak
pi_144090576
Ik begin nu voor t eerst een beetje omhoog te schommelen van wat ik in de zwangerschap af was gevallen. Niet raar natuurlijk bij 33 weken zwangerschap maar toch vind ik t mentaal moeilijker dan ik dacht. :@
Kwak
pi_144090586
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat je gaat leren is denk ik de NL richtlijn zoals geadviseerd door t Voedingscentrum ;) bereid je daar maar op voor...
Het lijkt me niet dat ze daar een hele studie mee kunnen vullen...

Ik wil vandaag sporten maar dat gaat niet! Ik heb een studentenpas en nog geen nieuwe. Ik mort mijn diploma laten zien maar die krijg ik pas over 4 weken. Dus nu lopen de balie mutsjes vast in hun hoofd :')
Vandaag maar weer eens bellen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:46:37 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144090593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik begin nu voor t eerst een beetje omhoog te schommelen van wat ik in de zwangerschap af was gevallen. Niet raar natuurlijk bij 33 weken zwangerschap maar toch vind ik t mentaal moeilijker dan ik dacht. :@
Logisch idd. :Y Maar hou in je achterhoofd dat je strakjes gratis en voor niet al een kilo of 10 kwijt raakt dus dan blijf je volgens mij alsnog ruim onder je startgewicht toch? :s)
pi_144090724
Per dag is ongeveer de helft tot 2/3 koolhydraten bij mij.
Tot nu toe werkt het goed genoeg en wil ik het nog niet gaan aanpassen.
Wil niet teveel gaan nadenken wat ik wel en niet mag eten, dat gaat meestal niet zo goed bij mij :)

Gisteren trouwens echt een zware training gehad, goed gezweet *O*
pi_144090949
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat ze daar een hele studie mee kunnen vullen...

Ik wil vandaag sporten maar dat gaat niet! Ik heb een studentenpas en nog geen nieuwe. Ik mort mijn diploma laten zien maar die krijg ik pas over 4 weken. Dus nu lopen de balie mutsjes vast in hun hoofd :')
Vandaag maar weer eens bellen
Nee, ook nog speciale diëten medisch etc. En dan de adviseringskant, rekenmethodes, voedselleer en voedselveiligheid, onderzoeksvaardigheden, voedselanamneses, etc. Dat is althans wat ik hoorde van iemand die ooit aan de opleiding begon.
Kwak
pi_144090981
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee.
Ik heb bijv. ook anatomie, fysiologie en chemie lessen dus ik ga leren hoe het lichaam werkt en wat het doet etc. Ik kan dan zelf mijn mening wel vormen over wat ik denk wat goed is voor t lichaam. Tis volgens mij niet zo dat we worden gehersenspoeld door het voedingscentrum.
Zelf altijd blijven nadenken.
pi_144091027
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:07 schreef xuryah het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee.
Ik heb bijv. ook anatomie, fysiologie en chemie lessen dus ik ga leren hoe het lichaam werkt en wat het doet etc. Ik kan dan zelf mijn mening wel vormen over wat ik denk wat goed is voor t lichaam. Tis volgens mij niet zo dat we worden gehersenspoeld door het voedingscentrum.
Zelf altijd blijven nadenken.
Ik vertelde alleen maar wat iemand anders mij vertelde die de opleiding deed.

Ik heb t niet over hersenspoelen hoor. Wat t Voedingscentrum uitdraagt is gewoon de overheids richtlijn gezonde voeding. Natuurlijk leer je wel achtergronden en kun je je eigen mening vormen etc, maar ze dragen ook gewoon overheidsbeleid aan bij een opleiding tot een gecertificeerd beroep, dat kan niet anders.
Kwak
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:16:41 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144091164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:45 schreef kwakz0r het volgende:
33 weken al! Wat gaat de tijd hard...
pi_144091184
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vertelde alleen maar wat iemand anders mij vertelde die de opleiding deed.

Ik heb t niet over hersenspoelen hoor. Wat t Voedingscentrum uitdraagt is gewoon de overheids richtlijn gezonde voeding. Natuurlijk leer je wel achtergronden en kun je je eigen mening vormen etc, maar ze dragen ook gewoon overheidsbeleid aan bij een opleiding tot een gecertificeerd beroep, dat kan niet anders.
Hersenspoelen was natuurlijk ook overdreven bedoeld.
Ik denk dat t wel goed komt!
pi_144091220
Het lijkt me sowieso een erg interessante opleiding xuryah :Y
pi_144091421
Ohmy. O+ Ik dacht vanochtend "wat zou het tof zijn als ik dat ene colbertje weer zou passen, zou perfect zijn voor vanavond" Eigenlijk zat die al te strak toen ik hem kocht.

ENNNNNN, hij past gewoon. O+! *O* *O* *O* *O*
pi_144091484
Owja, nieuwe ATL *O*

Ik ga echt als een speer. Eind september een nieuw tiental op de weegschaal (is mijn doel)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144091587
wat gaan jullie goed allemaal! *O*
Kwak
pi_144091672
Er zit iets in de lucht hier :D *O* goed bezig dames
pi_144091687
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:
Ohmy. O+ Ik dacht vanochtend "wat zou het tof zijn als ik dat ene colbertje weer zou passen, zou perfect zijn voor vanavond" Eigenlijk zat die al te strak toen ik hem kocht.

Yay *O*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144091751
Ondanks dat het hier ook wel goed gaat voel ik me toch een beetje bleh.

SPOILER
pi_144091810
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:

Heerlijk gevoel is dat :)
Ik heb een giletje in de kast die aan t wachten is tot ik hem weer pas :P die paste ik 3 jaar geleden voor het laatst. Zou zo tof zijn O+
pi_144091816
Oeh jeetje dat is ook wel heel bloot.... Al zou ik haar lijf hebben dan zou ik nog niet weten of ik daarin wel mijn goodies wil shaken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144091835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Sarabi het volgende:

SPOILER
Ik vind dat met de lange flappen wel mooi. Ik zou alleen de buik te bloot vinden, maar dat hoort er een beetje bij toch? :@ Wat vindt jij er niet mooi aan?
pi_144091858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Sarabi het volgende:

SPOILER
Wauw, ik vind het wel enorm tof! Maar het is wel erg bloot ja..
pi_144091896
Het geheel vind ik heel erg bloot.
Buik ben ik wel gewend maar dan zijn onze benen (en armen soms) gewoon bedekt.
Maar goed het idee is wel heel mooi.

Het is pas voor over een paar jaar dus wie weet :D
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:50:55 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144092070
Da's toch een mooi motivatiemiddel om alles nog wat strakker te krijgen, toch? Het is niet alsof je eronderuit kunt, dus dan maar zorgen dat je er zo mooi mogelijk uitziet in zo'n outfit.

Ik heb treeeeeek, maar de lunch duurt nog twee uur ofzo. Denk dat ik m'n middag-t maar deels vast vanochtend neem.
pi_144092099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Da's toch een mooi motivatiemiddel om alles nog wat strakker te krijgen, toch? Het is niet alsof je eronderuit kunt, dus dan maar zorgen dat je er zo mooi mogelijk uitziet in zo'n outfit.

Gelukkig zouden we er eventueel wel onderuit kunnen :)
Er zijn zo'n 10 dansen en die kunnen we niet allemaal doen dus dan zou ik deze gewoon links laten liggen.
Het is een motivatiemiddel :Y dat wel.
pi_144092130
Maar nu eerst op het NK van begin oktober richten *O*
Daarvoor laten we een kostuum op maat maken dus daar ben ik blij mee (geen muffintops zoals bij sommige one size fits all rokken).
pi_144092218
Dat "one size fits all" vind ik sowieso zo'n kut term. :') Nee het past niet, het ziet er gewoon niet uit. Noem het dan maar gewoon een S/M want alles groter dan dat staat het voor geen meter.
pi_144092264
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Dat "one size fits all" vind ik sowieso zo'n kut term. :') Nee het past niet, het ziet er gewoon niet uit. Noem het dan maar gewoon een S/M want alles groter dan dat staat het voor geen meter.
Ja echt :D
De band is dan van elastiek dus ja het past wel.....maar hoe.
pi_144092884
Wat bizar, een nieuwe sportkaart krijgen is echt even onmogelijk terwijl ik echt niet de enige kan zijn in deze situatie? Vanuit het sportcentrum kan het niet want die willen een bewijs van afstuderen maar mijn opleiding wil dat niet geven want ze zijn er mee bezig en doen dat per opleiding dus ik moet maar gewoon afwachten

Ik word echt helemaal onrustig van het idee dat ik niet kan sporten
Ja of ik moet per les betalen, misschien moet ik dat maar een tijdje doen dan maar dat vind ik ook zo onzinnig want het is kei duur en ik betaal toch al voor een jaar sporten met die sportkaart?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144092921
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
Wat bizar, een nieuwe sportkaart krijgen is echt even onmogelijk terwijl ik echt niet de enige kan zijn in deze situatie? Vanuit het sportcentrum kan het niet want die willen een bewijs van afstuderen maar mijn opleiding wil dat niet geven want ze zijn er mee bezig en doen dat per opleiding dus ik moet maar gewoon afwachten

Ik word echt helemaal onrustig van het idee dat ik niet kan sporten
Ja of ik moet per les betalen, misschien moet ik dat maar een tijdje doen dan maar dat vind ik ook zo onzinnig want het is kei duur en ik betaal toch al voor een jaar sporten met die sportkaart?
Wacht, je hebt een jaar abonnement. Maar daar is een speciale studentendeal of iets? En omdat het nieuwe studiejaar is begonnen moest je weer bewijzen dat je student bent?

Of begrijp ik het dan verkeerd?
pi_144093140
Hoe lang kan het duren rhubarbje?
Anders kan je in de tussentijd misschien buiten en thuis sporten (hardlopen, Jillian dat soort dingen).
pi_144093155
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wacht, je hebt een jaar abonnement. Maar daar is een speciale studentendeal of iets? En omdat het nieuwe studiejaar is begonnen moest je weer bewijzen dat je student bent?

Of begrijp ik het dan verkeerd?
Bijna
Ik heb een studentensportkaart maar inderdaad nieuw studiejaar -> nieuwe kaart
Maar ik ben vorige week afgestudeerd. Dat is geen probleem, je mag nog 1 jaar een kaart voor het studententarief, maar dan moet je dus bewijzen dat je afgestudeerd bent. Dat kan ik niet want ik heb nog geen bewijs. Dus kan ik nog geen sportkaart krijgen. Beide instellingen weigeren flexibel te zijn dus val ik even tussen de wal en het schip
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144093162
Doet iemand hier trouwens mee met de strakke buik challenge?
https://www.facebook.com/events/1472359319680543/?fref=ts

Wel een leuk idee.
Ga het alleen nu niet combineren met Jillian
pi_144093196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:29 schreef Sarabi het volgende:
Hoe lang kan het duren rhubarbje?
Anders kan je in de tussentijd misschien buiten en thuis sporten (hardlopen, Jillian dat soort dingen).
tussen 1 dag en het eind van de maand eigenlijk

En ik was al veel aan het wandelen de afgelopen dagen maar ik zat net lekker in het ritme. Daarnaast mag ik veel dingen niet vanwege een blessure (waar ik ook juist nu last van heb) dus ik durf niet te veel aan te kloten.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:58:50 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144093962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Doet iemand hier trouwens mee met de strakke buik challenge?
https://www.facebook.com/events/1472359319680543/?fref=ts

Wel een leuk idee.
Ga het alleen nu niet combineren met Jillian
Ik schreef me in Juni in voor een en vergat het al meteen op dag 1, dat was bij mij dus geen succes! :D

Hier is de hoofdpijn van gisteren terug op komen zetten. -O- Echt naar, zo'n half-laf misselijk gevoel ervan, net niet genoeg om echt ziek te zijn, maar beeldschermwerken is ook net niet lekker zeg maar.

Zo eerst maar eens een half uurtje wandelen buiten, hopelijk voel ik me dan beter.
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 11:58:52 #91
269689 crew  Viv
pi_144093963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:30 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is geen probleem, je mag nog 1 jaar een kaart voor het studententarief, maar dan moet je dus bewijzen dat je afgestudeerd bent. Dat kan ik niet want ik heb nog geen bewijs.
Kun je niet (na inloggen bij je onderwijsinstelling) bij je credits? Dat je kan laten zien dat je alle benodigde studiepunten hebt behaald?

Edit: dit overzicht kon ik 2 maanden voor de diploma-uitreiking al printen:
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Viv op 02-09-2014 12:18:25 ]
pi_144095213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kun je niet (na inloggen bij je onderwijsinstelling) bij je credits? Dat je kan laten zien dat je alle benodigde studiepunten hebt behaald?

Edit: dit overzicht kon ik 2 maanden voor de diploma-uitreiking al printen:
SPOILER
Nee dat telt niet. Het moet eigenlijk je diploma zijn maar ze nemen ook genoegen met een uitdraai uit duo. Maar daarin is het dus nog niet verwerkt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144097050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee dat telt niet. Het moet eigenlijk je diploma zijn maar ze nemen ook genoegen met een uitdraai uit duo. Maar daarin is het dus nog niet verwerkt
Wat stom allemaal......
pi_144098097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat stom allemaal......
I know! Volgens mij is het in theorie ook allemaal makkelijk op te lossen
Maar in praktijk dus niet :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144098642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

leuk die onderwijsinstellingen :( Wat ga je nu doen?
pi_144099375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

leuk die onderwijsinstellingen :( Wat ga je nu doen?
Niks :P
Ik kan niks doen

Ik zal zo eens te voet boodschappen gaan doen of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 14:28:53 #97
269689 crew  Viv
pi_144099688
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef rhubarbje het volgende:
Wat stom zeg! :(
pi_144101858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Sjonge, echt irritant is dat.
Ik zou gewoon lekker thuis gaan sporten eventjes dan. Jillian ofzo. En fietsen/wandelen/zwemmen?
pi_144102202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:28 schreef xuryah het volgende:

[..]

Sjonge, echt irritant is dat.
Ik zou gewoon lekker thuis gaan sporten eventjes dan. Jillian ofzo. En fietsen/wandelen/zwemmen?
zwemmen kan ik echt aanraden :) maar toch raar dat ze zo moeilijk doen!
pi_144102422
Ja zwemmen was dus wat ik deed
Fietsen en lopen doe ik ook praktisch elke dag, maar dat deed ik al
En zwemmen zet toch meer zoden aan de dijk denk ik

Nou kan ik wel tijdelijk een 10 baden kaart kopen of zo, maar dat is net zo duur als 25% van die pas! Dus dat is nu dus een principe ding en dat wil ik dus niet :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144102461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ja zwemmen was dus wat ik deed
Fietsen en lopen doe ik ook praktisch elke dag, maar dat deed ik al
En zwemmen zet toch meer zoden aan de dijk denk ik

Nou kan ik wel tijdelijk een 10 baden kaart kopen of zo, maar dat is net zo duur als 25% van die pas! Dus dat is nu dus een principe ding en dat wil ik dus niet :P
Dat begrijp ik wel ! dat is trouwens wel een goedkope pas! Mag ik vragen hoeveel de pas kost? :D
pi_144102567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:48 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel ! dat is trouwens wel een goedkope pas! Mag ik vragen hoeveel de pas kost? :D
Ik weet het niet uit mijn hoofd maar tussen de 110 en 120 dacht ik
En dan mag je allerlei sporten doen. Gratis!

Ik zwem altijd en probeer tussendoor soms iets uit, maar ik kan gewoon niet zo veel
Yoga was wel tof, misschien dat ik dat dit jaar weer er bij pak
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144104698
Ondanks ik me niet lekker voel en het liefst mijn bed in kruip toch maar Jillian gedaan.
Tijdens het sporten voelde ik me in ieder geval beter :)
pi_144105430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik weet het niet uit mijn hoofd maar tussen de 110 en 120 dacht ik
En dan mag je allerlei sporten doen. Gratis!

Ik zwem altijd en probeer tussendoor soms iets uit, maar ik kan gewoon niet zo veel
Yoga was wel tof, misschien dat ik dat dit jaar weer er bij pak
Dat is wel goedkoop zeg! Wat geven ze er voor lessen ?
pi_144105576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Sarabi het volgende:
Ondanks ik me niet lekker voel en het liefst mijn bed in kruip toch maar Jillian gedaan.
Tijdens het sporten voelde ik me in ieder geval beter :)
Goed van je :) lekker vroeg je bed in vandaag!
pi_144105613
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:16 schreef xuryah het volgende:

[..]

Goed van je :) lekker vroeg je bed in vandaag?
Is wel het plan.
Morgen moet ik beter zijn want dan gaan we serieus voor het NK werken.

Ondertussen wat vitamientjes naar binnenwerken.
pi_144110780

:D :D :D :D :D *O* *O* *O* *O* *O* :D :D :D :D

Mijn 'doel' was om dit te halen voor m'n school begon. Dat is helaas net niet gelukt (net 2 dagen weer heen) maar ik keur het goed. :P
pi_144110846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Dat is wel goedkoop zeg! Wat geven ze er voor lessen ?
you name it

Van paardrijden tot spinning en tennis
Eigenlijk gewoon alles dat je hier in de stad kunt vinden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144110853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn 'doel' was om dit te halen voor m'n school begon. Dat is helaas net niet gelukt (net 2 dagen weer heen) maar ik keur het goed. :P
wow gefeliciteerd!!! Awesome
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144110947
Gefeliciteerd!
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:50:16 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144111037
quote:
[ afbeelding ]

Wauw, te gek zeg! *O*
pi_144111923
quote:
[ afbeelding ]

Niiiiice! Gefeliciteerd :D
pi_144112226
quote:
[ afbeelding ]

*O* Wat goed!
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:22:32 #114
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_144112420
quote:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_144112968
Patoshik, wat goed zeg!!!

Ik had vandaag een lange dag. Resulteerde in avondeten wat gezonder kon(restje nasi met ei en wat vlees), maar ik ben nog wel wezen sporten.

Nu even afkoelen en zo even douchen.
pi_144113268
quote:
[ afbeelding ]

Dat vraagt om een foto!! *O*
pi_144114677
Hallo specialisten,

Wat is 'n goeie' (weinig voorbereiding en goedkoop) voor 330 kcal aan koolhydraten en proteïnen?

Havermout en Brinta is in mijn geval een no go

Bedankt voor t lezen
pi_144114983
quote:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

wat goed!!!

Ik heb niet de beste keuzes gemaakt vandaag, veel suiker.. Ik ben mezelf een beetje gek aan het maken,..

SPOILER
O : Fruitsalade van banaan, pruim en druiven.
T : Appel
L : vier boterhammen ( het was vers tijgerbrood met een knapperig korstje...en zo lekker) met sandwichspread, smeerkaas en één met sate salade.
T : vijf dropkabels, een trosje druiven - nog steeds trek dus ook drie pruimen.
D : Een super groot bord curry van tomaat en pataks currypasta met zalm, bloemkool en kikkererwten. Zo'n trek.

Ik heb gisteravond 100 squats gedaan en nu heb ik spierpijn :P dus weer 100 squats gedaan vandaag en nu loop ik als een eendje :P ik gooi mn benen meer naar voren dan dat ik normale controle heb over mijn spieren.
pi_144118441
Diner was heerlijk. O+ Fijne porties, dus qua eten was het helemaal prima. Ook het dessert viel enorm mee, klein blokje appelgebak en wat verschillende bereidingen van bieten. Ik was bang voor chocolade etc. :D

Wel iets meer wijntjes op dan ik van plan was. Ze bleven maar bijvullen zonder dat ik het door had zelfs voordat het glas leeg was. Als ik even in gesprek was goten ze er weer bij. :D
pi_144119158
Fijn dar je genoten hebt Myraela :)

Bleh waarom wil ik altijd snaaien als ik niet lekker ben.
Heb het nu kunnen beperken tot tomaten, plakje ham en een stukje kaas.
pi_144125673
applemoose, gewoon afwachten, dan zie je wel wat er komt. Je er nu druk over maken helpt niet. :*

SPOILER
pi_144125913
Goedemorgen,

Lijst:

O: liga (mijn vriend had de yoghurt opgemaakt)
t: aardbeien
L: 3 boterhammen met kalkoenfilet en een ei
T: ? (boodschappen doen)
D: http://www.ah.nl/allerhan(...)ndvlees-en-aubergine
S: hardlopen met Evy
T: yoghurt!
pi_144126142
Applemoose, dat idee dat ze je bellen omdat ze kritiek hebben is echt een spook hoor! En voor de rest lijkt het me juist best aardig in elkaar te passen. :) Afgezien van die vakantie misschien, maar als ze je geschikt vinden doen ze daar misschien niet eens moeilijk over. (Sommige werkgevers wel trouwens, maar ja...)

Hier is dit het plan:
L: Vier volkoren (2 kaas, 2 snijworst)
T: Banaan, wortels
T: Kopje soep
(Avondeten wordt namelijk best laat.)
D: Rode kool met appeltjes, tartaartje, aardappelen

Zelfde als gisteren, maar ik had rode kool en tartaartjes voor twee, terwijl ik vandaag en gisteren in m'n eentje eet. :)
pi_144127107
Morning :W

Voel me iets beter maar nog lang niet 100%.
Maar goed we gaan toch een paar uur dansen vandaag (misschien Jillian maar even achterwege laten).

Verder gaf de weegschaal nog steeds hetzelfde aan dus het was geen tijdelijke schommeling *O*
pi_144129246
Ik vind ineens havermout lekker :o what is this sorcery

O: havermout met magere melk en banaan
L: 2 spelt met tonijn
T: appel (elstar :9)
T: cappuccino julia's
D: sla, gekookte eitje, aardappels en hamburger (denk ik)
pi_144129291
quote:
[ afbeelding ]

Zo'n uber fijn moment is dat. O+ Gefeliciteerd!
pi_144129393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo'n uber fijn moment is dat. O+ Gefeliciteerd!
Ja echt wel. :D

En dankjewel iedereen! :D
pi_144130477
zelf destructieve bui weer over :D

SPOILER
o : drie pruimen en een banaan
t : twee crackers met smeerkaas
l : drie boterhammen met sandwichspread
t : een trosje druiven
d : ik twijfel tussen kleefrijst + curry met citroengras, limoenblad en cocos. Met als groente geroosterde bloemkool. Of voor mijn grote liefde tomatensoep met brood.
pi_144134730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:45 schreef applemoose het volgende:
zelf destructieve bui weer over :D

SPOILER
o : drie pruimen en een banaan
l : drie boterhammen met sandwichspread
t : een trosje druiven
d : ik twijfel tussen kleefrijst + curry met citroengras, limoenblad en cocos. Met als groente geroosterde bloemkool. Of voor mijn grote liefde tomatensoep met brood.
Dus het wordt of jij of je vriendin?
pi_144135382
Ik heb vandaag even een behoorlijke baaldag en een rot humeur. :') Nu nog proberen om dat niet in het eten door te laten slaan.

O: Optimel, muesli
L: 2 volkoren crackers pindakaas
T: 2 volkoren crackers kaas met sambal
A: Risotto met groene asperges en op de huid gebakken zalm

Geen brood in huis. En avondeten is behoorlijk rijk, dus het lijkt minder dan het daadwerkelijk is.
pi_144135540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:10 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Dus het wordt of jij of je vriendin?
zoals ik het begreep wel. En als zij het word gun ik het haar van harte. Maar het heeft wel een beetje een dubbel gevoel.
pi_144135867
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:38 schreef applemoose het volgende:

[..]

zoals ik het begreep wel. En als zij het word gun ik het haar van harte. Maar het heeft wel een beetje een dubbel gevoel.
Ja dat zou eigenlijk gewoon balen zijn lijkt mij :(
pi_144136089
stiekem wel. Maar vooral omdat er extreem weinig vacatures zijn met mijn specifieke afstudeerrichting. Normaal vis ik samen met 400 anderen in dezelfde poel. En er zijn zoveel anderen met meer ervaring of jarenlang gratis hebben gewerkt in ruil voor werkervaring.
En dat was voor mij geen optie. Ik heb een huis en ik heb verantwoordelijkheden.
pi_144136316
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:54 schreef applemoose het volgende:
stiekem wel. Maar vooral omdat er extreem weinig vacatures zijn met mijn specifieke afstudeerrichting. Normaal vis ik samen met 400 anderen in dezelfde poel. En er zijn zoveel anderen met meer ervaring of jarenlang gratis hebben gewerkt in ruil voor werkervaring.
En dat was voor mij geen optie. Ik heb een huis en ik heb verantwoordelijkheden.
wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor baan is het?
pi_144137864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:38 schreef applemoose het volgende:

[..]

Jeetje dat lijkt mij ook echt balen dan... lastig zeg! :/
pi_144137950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:00 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor baan is het?
pm
pi_144138209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:49 schreef applemoose het volgende:

[..]

pm
ik heb gereageerd ;)
pi_144138266
Succes applemoose! Lijkt me erg dubbel ja. Ik zou het stiekem niet zo tof vinden, ook al zou ik een goede vriendin die baan ook gunnen.

Ik voel me de laatste dagen zo verschrikkelijk moe ondanks voldoende slaap. Het liefst zou ik heel de dag in mijn bed liggen slapen.
Ik heb maar een pot multivitamine gekocht en ik ga me morgen toch naar de sportschool slepen. Hopelijk gaat dat gauw helpen.
pi_144138451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:58 schreef appelsap het volgende:
Succes applemoose! Lijkt me erg dubbel ja. Ik zou het stiekem niet zo tof vinden, ook al zou ik een goede vriendin die baan ook gunnen.

Ik voel me de laatste dagen zo verschrikkelijk moe ondanks voldoende slaap. Het liefst zou ik heel de dag in mijn bed liggen slapen.
Ik heb maar een pot multivitamine gekocht en ik ga me morgen toch naar de sportschool slepen. Hopelijk gaat dat gauw helpen.
hier hetzelfde!
Ik sport wel maar ik merk wel dat ik in de avonden erg moe ben!
pi_144138571
applemoose, dat zou ergens toch wel heel zuur zijn als ze zo via jou die baan krijgt. Lastige situatie zo.

Ik heb het idee dat ik 's avonds bij het sporten ook minder bereik dan als ik 's ochtends sport. Maar dat heb ik nog niet echt goed uit kunnen testen.
pi_144139070
Ik duim voor je applemoose :)

Nah ik voel me nog steeds erg verkouden.
De hele ochtend en grootste gedeelte van de middag druk bezig geweest met het voorbereiden voor het NK, ging goed ook al voelde ik me niet lekker.
Daarna nog even proberen te slapen maar dat lukte niet dus maar Jillian gaan doen.

Nu een paar uurtjes relaxen en dan vanavond nog een uurtje trainen.
  woensdag 3 september 2014 @ 16:25:56 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144139253
Vandaag een 'vrij' dagje:

O: 2 volkoren. 1 30+kaas, 1 cervelaat. 250 ml lv yoghurt, handje cruesli.
T: Niks, geloof ik *denkt even heel hard na*.
L: Rucolamix met handje uitgebakken spekjes, plak 30+kaas, 2 volkoren crackers, komkommer, zilveruitjes, beetje slasaus en pompoenpitjes.
T: 2 volkoren met pindakaas.
D: 2 of 3 wraps met lv roomkaas, zalm en rucola.
S: 2 paardrijlessen van elk een uur, poetsen, opzadelen, afzadelen, nog eens poetsen...
T: Glas ranja na de les of een kop thee met een bastognekoek.

Heb nu trek, maar wil op tijd eten ivm paardrijden, dus ga geen T meer nemen. Zo maar gewoon aan het avondeten beginnen, heb ik er ook zo min mogelijk last van met sporten.
pi_144141114
Grr.. mag een week niet sporten.. had vandaag controle bij de dermatoloog.. de bestraalde plek zag er goed uit, maar nu een nieuwe vlek.. dus weer een stukje afgenomen voor onderzoek..
pi_144146219
Ah nee he... :(
pi_144146991
:( jeetje zeg
pi_144147636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:20 schreef PatriQue89 het volgende:
Grr.. mag een week niet sporten.. had vandaag controle bij de dermatoloog.. de bestraalde plek zag er goed uit, maar nu een nieuwe vlek.. dus weer een stukje afgenomen voor onderzoek..
Sterkte. Wanneer krijg je de uitslag?
Stukken gaan wandelen? :)
pi_144148916
quote:
9s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef appelsap het volgende:

[..]

Sterkte. Wanneer krijg je de uitslag?
Stukken gaan wandelen? :)
Over twee week.. En wandelen is op zich wel een idee denk ik en rustig fietsen :)
pi_144150067
quote:
Sterkte, hopelijk niks al te naars, die vlek...
pi_144150415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:29 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Sterkte, hopelijk niks al te naars, die vlek...
Hoop het ook.. Heb mijn portie al wel gehad, vind ik :P
pi_144152218
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:36 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Hoop het ook.. Heb mijn portie al wel gehad, vind ik :P
Zo is dat! :)
pi_144160244
goedemorgen

Mijn lijstje vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: appel/kiwi
L: 3 boterhammen met filet americain en ei
T: crunchy biscuit
D: wraps met garnalen en groenten
S: body combat
T: kwark / fruit

Ik heb gisteren 4 km hardgelopen :) (voor mij heel wat) !
pi_144160257
quote:
wat heftig! Wanneer krijg je daar de uitslag van?
pi_144161026
Sterkte Patrique!
pi_144161088
Sterkte Patrique.. !
  donderdag 4 september 2014 @ 11:27:36 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144163639
Sterkte Patrique!

Gisteren een goede dag gehad. Keurig binnen de lijntjes, lekker gesport, geen ranja of koek daarna *O*

Vandaag dus maar nog zo'n dag, al is m'n avondeten wel echt een beetje raar.

O: 2 volkoren met aardbeien. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Pakje tomaatbasilicummelbatoastjes.
L: 4 volkoren. 2 plakken 30+kaas, 4 radijsjes, stuk komkommer.
T: Kiwi. Helaas nog maar één op de fruitschaal. Misschien dat ik in de pauze even naar de winkel wandel voor een banaan.
D: Gekookte aardappels met light-jus van eergisteren. Kop groentesoep. vriendlief krijgt op zn werk broodjes, maar is om zeven uur thuis en wil dan graag iets warms, vandaar de soep... de aardappels weggooien vind ik zonde, dus ipv een boterham, croutons of een stokbroodje dus een paar gekookte aardappels rond een uur of half zeven en dan een uurtje later een kom soep
T: Niks, late soep.
S: Niks, gisteren twee uur paardgereden en heb mezelf weer eens overbelast. Rug/SI/heup/rechterhand protesteren behoorlijk dus even een dagje rust. Morgen ga ik wel weer en zondag hebben we open dag en loop ik dus de hele dag rondjes door de bak, geef ik voetjes links en rechts en zit ik wellicht nog even op een paard in een voorbeeldles.
pi_144164074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:27 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

wat heftig! Wanneer krijg je daar de uitslag van?
Over 2 week :)
pi_144164131
Bedankt allemaal! Komt wel weer goed. Als het wel weer wat is, "dan gaan we gewoon weer bestralen".. zoals ze in het ziekenhuis zeggen :P
pi_144164480
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Bedankt allemaal! Komt wel weer goed. Als het wel weer wat is, "dan gaan we gewoon weer bestralen".. zoals ze in het ziekenhuis zeggen :P
Fijn dat je zo positief blijft !!
pi_144165378
Ik ben een beetje aangekomen. ;( Ik moet echt stoppen met tussendoor wegen en me gewoon weer aan m'n vaste weegmomenten houden. :')

O: Optimel, muesli, lijnzaad
L: Omelet: 3 eieren, veel prei en kaas
A: Vegetarische curry met naanbrood
pi_144166115
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een beetje aangekomen. ;( Ik moet echt stoppen met tussendoor wegen en me gewoon weer aan m'n vaste weegmomenten houden. :')

geen tussendoortjes ?
pi_144166208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:14 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

geen tussendoortjes ?
Inderdaad.
  donderdag 4 september 2014 @ 13:48:19 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144166954
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Inderdaad.
Je snapt dat de vraag is: Waarom niet?
pi_144167075
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:43 schreef Myraela het volgende:

Lijkt me erg weinig...
Hou er rekening mee dat het weer ineens warmer is en dat je best wat vocht kan vasthouden! Mijn lichaam reageert daar altijd meteen op.
pi_144167205
Ik heb voor het eerst in een maand weer gesport! Geen pijntjes dus het ging lekker. *O*

Lijstje.
O: 2 bth kersenjam
T: 200gr druiven
L: 2 bth ham en zuivelspread
T: eat natural mueslireep noten
D: moet ik nog verzinnen
T: bolletje brosse beschuitkoek :@ :9
pi_144167558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je snapt dat de vraag is: Waarom niet?
Normaal neem ik ook alleen een tussendoortje in de middag. Nu heb ik een grote lunch op, vind ik ook prima.
  donderdag 4 september 2014 @ 16:28:54 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144171882
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Normaal neem ik ook alleen een tussendoortje in de middag. Nu heb ik een grote lunch op, vind ik ook prima.
Ik stel jou deze vraag wel vaker, maar waar kom je op uit qua kcals?
pi_144172168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik stel jou deze vraag wel vaker, maar waar kom je op uit qua kcals?
1500 kcal.
pi_144173410
Mijn lijf reageert hoop ik ook op wat warmer weer. Schommel wat naar boven, wat naar beneden, maar zit nog steeds boven mijn laagste gewicht. Ik baal. :(

Maar daardoor ook het gevoel gekregen dat ik minder wil gaan wegen. Dus eens kijken of het lukt om niet iedere dag op de weegschaal te gaan staan. En me te focussen op de losser zittende kleding..
pi_144179627
Hier dankzij die tijd van de maand ook niet helemaal lekker in mijn vel.
De weegschaal gaat wel mooi omlaag maar voel me zo opgeblazen dat ik mijzelf niet slanker voel -O-
pi_144179929
o : banaan met een perzik
t : oikos yoghurt bosvruchten
l : 4 boterhammen. 2 met vega paté en 2 met sandwichspread
d : geroosterde bloemkool ( met curry kruiden, olijfolie en knoflook ), een kippenpoot met gemalen koffie, whisky en honing glaze en aardappeltjes uit de oven. misschien tmi, maar ik ben knetterongesteld en heb dan altijd zin in vlees, vandaag zwichte ik in de supermarkt. )

morgen komt de grote uitdaging. Ik ga met een vriendin shoppen. Nu heb ik een leuke lunchplek uitgekozen ( klikje) en gaan we best veel lopen. Maar het avondeten is wat me een beetje zorgen baart. Dat kiest zij uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door applemoose op 04-09-2014 20:48:58 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 21:25:11 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144183179
Ik heb ineens weer een edamame tick. :+
Er zijn ergere dingen om te snacken lijkt me en het knaagt zo heerlijk weg. :D
pi_144183386
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
waar haal je ze en hoe maak je ze klaar??
Ik eet ze altijd als k bij de Japanner ben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144183969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
ik las vandaag dit recept en ik heb daar zo'n zin in!
  donderdag 4 september 2014 @ 21:50:17 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144184186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

waar haal je ze en hoe maak je ze klaar??
Ik eet ze altijd als k bij de Japanner ben
ik haal ze bij de toko hier. Of als ik in de buurt van de chinese supermarkt ben dan daar. De hoeheetieookalweer: wah nam hong, in R'dam bijvoorbeeld.

Je koopt ze dan bevroren, keurig in een zak, en dan is het een kwestie van bevroren in kokend water met zout, 5 minuten en klaar. :s)
  donderdag 4 september 2014 @ 21:52:13 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144184255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:44 schreef applemoose het volgende:

[..]

ik las vandaag dit recept en ik heb daar zo'n zin in!
Oh damn, ze zijn net op, anders had ik het uitgeprobeerd, ziet er lekker uit! :Y
pi_144186958
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ik haal ze bij de toko hier. Of als ik in de buurt van de chinese supermarkt ben dan daar. De hoeheetieookalweer: wah nam hong, in R'dam bijvoorbeeld.

Je koopt ze dan bevroren, keurig in een zak, en dan is het een kwestie van bevroren in kokend water met zout, 5 minuten en klaar. :s)
ik ga binnenkort eens langs de xotus..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144187865
En weer een nette dag.
Wel nog steeds met veel snaaizin maar niet toegegeven.
pi_144191047
Twee niet-nette dagen achter elkaar gehad.

Gister namelijk onverwachts sushi gegeten met een vriendin (en veel japanse salade en wat kimchi), zij mocht uitkiezen (haar relatie net voorbij, dus wilde haar beetje opvrolijken) en vandaag een bbq en strandfeest gehad met school.

Ik weet niet hoe erg sushi is..
Bij de bbq heb ik iig wel gezondere keuzes geprobeerd te maken, zover dat kon. Qua saus alleen beetje fritesaus, paar patatjes, 2 kip shaslicks en veel sla. De rest vd dag had ik niet veel gegeten, dus miss past het nog wel binnen mn kcal.
Maar denk dat ik de weegschaal maar ook even een paar dagen oversla.
Ik voel me meteen zo slecht na zulke dagen... ;( dat verpest de dag meteen, terwijl het eigenlijk wel gewoon leuk was.
Vanaf morgen gewoon weer gezond eten!
pi_144192334
xuryah, als ik zo jouw "lijstje" van je dag met de bbq lees dan klinkt mij dat alsnog als (te) weinig in de oren. :@

En wbt de sushi, ik weet ook niet hoe "erg" het is, maar soms moet het toch ook even kunnen?
pi_144192927
Goedemorgen

Lijst vandaag
O: yoghurt met aardbeien
T:mandarijn
L:3 boterhammen met ei en filet americain
T:appel + crunchy biscuit
D:aardappelen/groente/vlees
S: sportschool

Morgen lekker uiteten :) en Xuryah ik zal me niet te druk maken om die sushi/patatjes en bbq, je beweegt genoeg en let vaak genoeg op je eten toch? Dan moet het echt wel kunnen :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 09:13:40 #181
269689 crew  Viv
pi_144193555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:08 schreef xuryah het volgende:
Twee niet-nette dagen achter elkaar gehad.
[...]
Ik voel me meteen zo slecht na zulke dagen... ;( dat verpest de dag meteen, terwijl het eigenlijk wel gewoon leuk was.
Ik heb iedere week twee niet-nette dagen achter elkaar: het weekend! :D Dit is een bewuste keuze omdat ik écht ongelukkig zou worden van 7 dagen per week 1500 kcal per dag. Op de niet-nette dagen maak ik alsnog bewustere en gezondere keuzes dan vroeger, ik ga dan niet helemaal los ofzo. Ik kan er dan ook zonder schuldgevoel van genieten. :Y)
pi_144193657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb iedere week twee niet-nette dagen achter elkaar: het weekend! :D Dit is een bewuste keuze omdat ik écht ongelukkig zou worden van 7 dagen per week 1500 kcal per dag. Op de niet-nette dagen maak ik alsnog bewustere en gezondere keuzes dan vroeger, ik ga dan niet helemaal los ofzo. Ik kan er dan ook zonder schuldgevoel van genieten. :Y)
Dat doe ik ook! ik heb besloten in het weekend te eten wat ik wil (met mate en uiteraard let ik op) maar tot nu toe gaat het prima! weegschaal gaf vanmorgen 84,4 aan. Morgen ga ik dit " vieren" bij mijn etentje door gewoon te bestellen wat ik wil !
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:05:43 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144194562
Hoera, na maanden stilstaan en een beetje omhoog schommelen naar 75,9 laatst, had ik vanochtend een keurige 75,1 op de weegschaal. Vóór toiletbezoek en niet de ochtend na het sporten dan ben ik altijd wat lichter. Merk dat dat zo ontzettend motiveert nu. Vandaag dus maar een mooie planning maken. Heb structureel wat dingen veranderd. 's Ochtends een boterham minder bijvoorbeeld, geen suiker meer op m'n aardbeien en geen dubbel beleg op m'n tosti 's middags. Ben ook van 250 ml lv yoghurt naar 200 ml gegaan, waardoor ik ook minder cruesli gebruik. Blijkbaar werkt het *O*

O: 2 volkoren. 1 aardbeien, zonder suiker, 1 cervelaat. Laatste aardbeien in het bakje waren beschimmeld, dus kwam opeens aardbeien tekort. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Een banaan.
L: 4 volkoren. 1 plak 30+kaas, 1 lactosevrije kruidenroomkaas. Paar radijsjes, 1/3 komkommer.
T: Melbatoastjes, al dan niet met een kopje soep of bouillon.
D: Vegetarische nasi met een gebakken ei en wat kroepoek.
S: Uur paardrijden.
T: Een glas ranja óf een mok thee met een bastognekoek woensdag niet gehad, toen was ik moe en ben ik meteen naar huis gegaan. Vanavond hangt het er een beetje vanaf wie er is om nog even mee aan de bar te hangen.

Shoot? Anyone? Ruimte voor verbetering?
  Manager PR/Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 10:24:26 #184
269689 crew  Viv
pi_144195024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Hoera, na maanden stilstaan en een beetje omhoog schommelen naar 75,9 laatst, had ik vanochtend een keurige 75,1 op de weegschaal.
*O*
quote:
O: 2 volkoren. 1 aardbeien, zonder suiker, 1 cervelaat. Laatste aardbeien in het bakje waren beschimmeld, dus kwam opeens aardbeien tekort. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
[...]
Shoot? Anyone? Ruimte voor verbetering?
Heb je wel cruesli nodig in je yoghurt 's ochtends, als je ook al 2 volkoren boterhammen eet?
Ik eet 's ochtends een milde yoghurt zonder iets (150 gram per keer, te koop als 4-pack bij Lidl).
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:14:28 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144196325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

*O*

[..]

Heb je wel cruesli nodig in je yoghurt 's ochtends, als je ook al 2 volkoren boterhammen eet?
Ik eet 's ochtends een milde yoghurt zonder iets (150 gram per keer, te koop als 4-pack bij Lidl).
Gewone yoghurt mag ik niet (lv = lactosevrij) en ik heb dus pas m'n brood en yoghurt geminderd. At voorheen 3 boterhammen met aardbeien en suiker en 250 ml lv yoghurt met veel meer cruesli. Ik merk nu dat ik rond 10 uur echt trek heb. Nog minder lijkt me geen verstandig plan, eigenlijk.

Ik zou de cruesli wel kunnen vervangen, maar muesli vind ik echt heel vies (brrt, zompig eten uberhaupt) en omdat ik al fruit op m'n brood eet en een banaan als tussendoor, vind ik nog meer fruit niet per se beter dan een handje cruesli. In de winter, als er geen lekkere aardbeien zijn, kan ik wel ander broodbeleg gaan eten, maar dan vind ik weer zo weinig fruit dat lekker is in yoghurt. Hooguit kersen uit een pot, maar da's ook niet echt gezond. Ik blijf dus een beetje zoeken...

Sowieso wacht ik even af of de dalende lijn blijft. Ik was voorheen heel zwaar en nu hang ik drie kilo boven m'n atl, al een tijdje overigens, dus ga even afwachten of dit soort kleine aanpassingen voldoende zijn om de laatste kilo's te halen. Toch txs voor de tip :)
pi_144196499
Mijn planning voor vandaag (hopelijk kan ik mij daar ook aan houden)

O: 1 volkoren boterham met 20+ smeerkaas
T: bakje fruit met een appeltje, meloen, druiven en een halve banaan
L: of soep met brood of alleen brood. Met daarop iets van smeerkaas/appelstroop/muhammara of hummus met biet (het ligt er aan of ik ook soep neem maar maximaal 4 boterhammen)
D: vega hamburgers met wortel en aardappeltjes. Eventueel nog een extra groente maar ik ben inspiratieloos (de hamburgers moeten echt op)
S: stukje wandelen

Iemand tips?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144197381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hmm ja misschien moet ik dat ook maar doen. Dan voel ik me misschien minder schuldig.
Maar ik ben zo bang dat ik dan meteen weer aankom. Ik ben nu na de sushi en de bbq ook een halve kilo aangekomen namelijk.
Vanavond iig even uitleven in de sportschool :P
pi_144197455
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn planning voor vandaag (hopelijk kan ik mij daar ook aan houden)

O: 1 volkoren boterham met 20+ smeerkaas
T: bakje fruit met een appeltje, meloen, druiven en een halve banaan
L: of soep met brood of alleen brood. Met daarop iets van smeerkaas/appelstroop/muhammara of hummus met biet (het ligt er aan of ik ook soep neem maar maximaal 4 boterhammen)
D: vega hamburgers met wortel en aardappeltjes. Eventueel nog een extra groente maar ik ben inspiratieloos (de hamburgers moeten echt op)
S: stukje wandelen

Iemand tips?
Klinkt wat weinig vind ik.
Zeker je O kan wel wat meer, goede bodem is het belangrijkst. Misschien wat yoghurt erbij of een omelet ofzo?
  Manager PR/Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 12:07:15 #189
269689 crew  Viv
pi_144197851
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:50 schreef xuryah het volgende:
Maar ik ben zo bang dat ik dan meteen weer aankom. Ik ben nu na de sushi en de bbq ook een halve kilo aangekomen namelijk.
Je gewicht schommelt sowieso, het kan niet ieder weegmoment lager zijn dan de vorige keer. Het gaat erom dat er een dalende trend in zit op de langere termijn, dan is het goed. ^O^
pi_144198462
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je gewicht schommelt sowieso, het kan niet ieder weegmoment lager zijn dan de vorige keer. Het gaat erom dat er een dalende trend in zit op de langere termijn, dan is het goed. ^O^
Klopt idd, ik merk wel echt dat er om de paar dagen een enorme piek komt in mijn gewicht en daarna ook weer een daling. Best gek, want het komt vaak niet door mijn eten volgens mij (die piek).
Mijn trendlijn wordt nu wel steeds rechter, of hoe je dat ook omschrijft, dus moet er wel even op gaan letten.
Sowieso heb ik deze week heel weinig gesport helaas.. dat gewoon weer oppakken.
pi_144199202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef xuryah het volgende:

[..]

Zeker je O kan wel wat meer, goede bodem is het belangrijkst. Misschien wat yoghurt erbij of een omelet ofzo?
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef xuryah het volgende:

[..]

:o ik vond het best veel!
Ik zal na de lunch (als ik weet wat ik neem) eens de calorieen berekenen

Maar tussen mijn O en mijn ochtend T zit weinig tijd en ik vind dat eigenlijk wel prima. Ik moet altijd gewoon even op gang komen. Eerst de boterham, lekker het nieuws kijken, kleren aan, wat troepjes ruimen en dan de T
Mijn ochtenden zijn ook niet mega lang nu ik alleen maar thuis ben :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144199969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

[..]

Maar tussen mijn O en mijn ochtend T zit weinig tijd en ik vind dat eigenlijk wel prima. Ik moet altijd gewoon even op gang komen. Eerst de boterham, lekker het nieuws kijken, kleren aan, wat troepjes ruimen en dan de T
Misschien nog een T tussen je L en D, maar verder vind ik het wel een goed lijstje.

Ik ben de laatste tijd zo opgeblazen en verstopt. :{ Snap er niks van. Havermout zou goed moeten zijn voor je stoelgang toch? Misschien reageer ik ergens anders niet goed op, maar ben er nog niet helemaal achter wat.
pi_144199970
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

[..]

Ohh oke dan is het wel wat anders ja :)
Maar als je naar werk of wat dan ook moest na die ene boterham leek het me wel weinig.
Maar het is zeker niet veel wat je eet vind ik!
pi_144200016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien nog een T tussen je L en D, maar verder vind ik het wel een goed lijstje.

Ik ben de laatste tijd zo opgeblazen en verstopt. :{ Snap er niks van. Havermout zou goed moeten zijn voor je stoelgang toch? Misschien reageer ik ergens anders niet goed op, maar ben er nog niet helemaal achter wat.
lijnzaad al geprobeerd?
pi_144200234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:14 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

lijnzaad al geprobeerd?
Neem ik elke dag al. :)
pi_144200445
quote:

[..]

Havermout heeft vezels, dus dat is wel goed voor je stoelgang. Maar misschien heb je nog meer vezels nodig.

Bij mij loopt dat ook niet helemaal lekker. En ik neem bijna dagelijks lijnzaad erbij. Nu stop ik daar telkens een paar dagen mee, en als ik het dan weer wel eet dan lijkt het wel te werken. :')

Anyhow, lijstje voor vandaag.

O: 2 volkoren boterhammen 30+ kaas
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: 2 verse vijgen
T Komkommer met sambal
A: Champignonsoep
T: Magere yoghurt, rood fruit.
pi_144201039
quote:

[..]

Tnx
Ja dat is altijd een beetje 'kijken hoe het loopt'. Of ik honger krijg, of mijn lief op tijd thuis is of dat het juist heel laat word etc.
Maar vanavond eten we best vroeg omdat we vroeg in de avond een afspraak hebben en dan komt het er vaak gewoon niet van
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144201061
En misschien moet je lijf wennen? Als ik iets verander, verandert euhm dat aspect ook altijd even. Het moet gewoon even wennen of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144201285
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Havermout heeft vezels, dus dat is wel goed voor je stoelgang. Maar misschien heb je nog meer vezels nodig.

Bij mij loopt dat ook niet helemaal lekker. En ik neem bijna dagelijks lijnzaad erbij. Nu stop ik daar telkens een paar dagen mee, en als ik het dan weer wel eet dan lijkt het wel te werken. :')

Anyhow, lijstje voor vandaag.

O: 2 volkoren boterhammen 30+ kaas
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: 2 verse vijgen
T Komkommer met sambal
A: Champignonsoep
T: Magere yoghurt, rood fruit.
Misschien ligt het aan tonijn. Kunnen mijn darmen die hoeveelheid eiwit niet aan. :') Verder eet ik meestal wel genoeg vezels (havermout, speltbrood, 2 stuks fruit, groenten bij avondeten) dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Ik kijk het nog even aan.

O: 2 spelt met pindakaas
L: 1 spelt tonijn en 1 spelt gebakken ei
T: trosje druiven
D: spinazie, aardappels en rundertartaar
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:17:59 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144204110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan tonijn. Kunnen mijn darmen die hoeveelheid eiwit niet aan. :') Verder eet ik meestal wel genoeg vezels (havermout, speltbrood, 2 stuks fruit, groenten bij avondeten) dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Ik kijk het nog even aan.

O: 2 spelt met pindakaas
L: 1 spelt tonijn en 1 spelt gebakken ei
T: trosje druiven
D: spinazie, aardappels en rundertartaar
Drink je genoeg? Als je voldoende vezels binnenkrijgt, maar te weinig vocht, werkt het ook niet meer zoals het moet.

Myraela, ik vind jouw lijstje alweer wat weinig. Kun je niet een volkoren bth bij de soep eten ofzo?
pi_144204614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Drink je genoeg? Als je voldoende vezels binnenkrijgt, maar te weinig vocht, werkt het ook niet meer zoals het moet.

Myraela, ik vind jouw lijstje alweer wat weinig. Kun je niet een volkoren bth bij de soep eten ofzo?
Genoeg drinken blijft altijd wel een issue voor me. Misschien heb ik de afgelopen dagen inderdaad niet genoeg gedronken. :)

Als Myr op 1500 uitkomt met 3 maaltijden is dat toch prima? O nee, dat was gister.
pi_144204858
Oh drinken zou het bij mij ook wel kunnen zijn. Toevallig dat ik vandaag al aan mijn tweede flesje zit. Maar normaal giet ik 's ochtends één flesje vol en zit ik daar 's avonds nog mee. :')

En vandaag is in kcal ook wel wat aan de lage kant. Maar het is een lading eten die gewoon op moest. Vijgen, bijna een hele komkommer die anders zou liggen uitdrogen en de champignons. Maar ik neem wel veel soep. Maak een flinke pan van alle champignons en vind die een tweede keer opgewarmd niet meer lekker.

Zit op de 1400 kcal overigens. Dus het valt wel mee.
pi_144221427
Goed bezig Tink. Wat die kleine veranderingen toch voor verschil kunnen maken. Fijn is dat.

Ik heb spierpijn bij mijn oksels van het sporten. Echt een gekke plek.
Morgen weer sporten en dan maar geen armspieren. :P
pi_144221803
Bij mij werkt een slokje melk meestal wel, maar ik kan dan ook niet tegen lactose :P

Wat ook wel wil helpen is kiwi's in de ochtend. En veel warm water en bewegen.
pi_144232996
Zal blij zijn als ik over een paar dagen niet zoveel vocht meer vasthoud.
Ookal gaat de weegschaal naar beneden, het voelt niet prettig.

Nu eerst het weekend goed zien door te komen :)
Vandaag naar een kleine dierentuin en daarna naar een food festival.
Schoonmoeder neemt broodjes mee voor de dierentuin, dus ik ben benieuwd.
pi_144235763
Ik weeg nu 58.1 kg *O*

Heel veel gewandeld en toch goed gegeten.
Werewolf
pi_144266043
Eindelijk de Delicate Thin Crisp Rosemary & Salt gevonden in de winkel *O*
Daar dus nu lekker mee ontbeten.

Gisteren was geen geweldige dag qua eten.
Eerst in de dierentuin een wit broodje (had schoonmoeder meegenomen) gegeten en daarna zijn we nog tapas gaan eten.
Niet superveel gegeten maar wel meer en anders dan op een gewone dag.
pi_144266404
Ik heb ze ook gezocht, maar ze hadden ze hier niet. ;( Is dat niet wat weinig als ontbijt?

Ik baal deze week een beetje dat ik maandag ineens zoveel lichter was. Vergeleken met maandag ben ik 3 ons aangekomen, vergeleken met mijn officiële vorige weegmoment ben ik 4 ons afgevallen. Toch blijf ik het maar met de maandag vergelijken en faal ik voor m'n gevoel dus behoorlijk. :')

Ook hebben we de komende tijd even geen geld. Dus gaan we het proberen op een weekbudget van ongeveer 20 euro. Dus verwacht de komende tijd veel saaie lijstjes van mij. Geen optimel, dure muesli, ladingen verse groenten, vis of iets dergelijks. :') Benieuwd hoe dat gaat werken met het afvallen. Zolang ik maar op de porties let valt het vast allemaal wel mee.

Avondeten voor de komende tijd:

1. Aardappels, wortel, drumsticks uit de oven
2. Noodles met drumstick en sperziebonen
3. Vegetarische roti met ei
4. Risotto met wortel en spekjes
5. Spaghetti carbonara
6. Spinaziestamppot met ei
7. Spaghetti met champignonsaus

Planning voor vandaag:

Late O: Flinke bak havermout met diepvries rood fruit
L: 2 volkoren boterhammen, tonijnsalade op basis van yoghurt
T: Sinaasappel
A: Paella met chorizo en garnalen. Met wortelsalade

Ik heb het nog niet uitgerekend. Misschien ergens nog een cracker met pindakaas of iets erbij.
pi_144266618
Mwah laat ontbijt en we zaten gisteren om half 11 nog aan de tapas.
Dus heb nog niet echt honger :)
pi_144268976
Ik weet dat het moeilijk is Myraela maar probeer er wat luchtiger over te denken. 3 ons, 1 keer goed poepen en het is eraf. Je bent verder goed bezig dus probeer je daar op te richten. (Al doe je dat geloof ik ook wel) Ik vind je helemaal niet falen, juist het omgekeerde. :) Mooi lijstje vandaag trouwens.

Afgelopen 3 dagen gesport zonder pijn in mijn schouder. Ik kan niet alle krachtoefeningen doen met mijn armen, maar het gaat tot nu toe goed.
Verder is mijn leven sinds gisteren in een soap veranderd en krijg ik haast geen hap weg. Normaal ga ik bij spanning eten maar het slaat nu dusdanig op mijn keel/borst dat ik moeite moet doen om iets weg te krijgen. :{
pi_144269086
ik heb de ergste kater ooit :')
Het viel vanmorgen wel mee op de weegschaal gelukkig maar ik weet dat ik met een kater de slechtste keuzes ever maak. Ik snak echt zo naar kroketten en zo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door rhubarbje op 07-09-2014 13:45:06 ]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144275038
Ik ben bij een enorme kater (als ik tenminste 's nachts niet gezwicht ben voor Turkse pizza's o.i.d.) vaak juist net wat lichter. De eerste keer dat ik iets onder de 80 kg op de weegschaal zag, was bij mijn allergrootste kater van dit jaar. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gewone yoghurt mag ik niet (lv = lactosevrij) en ik heb dus pas m'n brood en yoghurt geminderd. At voorheen 3 boterhammen met aardbeien en suiker en 250 ml lv yoghurt met veel meer cruesli. Ik merk nu dat ik rond 10 uur echt trek heb. Nog minder lijkt me geen verstandig plan, eigenlijk.

Ik zou de cruesli wel kunnen vervangen, maar muesli vind ik echt heel vies (brrt, zompig eten uberhaupt) en omdat ik al fruit op m'n brood eet en een banaan als tussendoor, vind ik nog meer fruit niet per se beter dan een handje cruesli. In de winter, als er geen lekkere aardbeien zijn, kan ik wel ander broodbeleg gaan eten, maar dan vind ik weer zo weinig fruit dat lekker is in yoghurt. Hooguit kersen uit een pot, maar da's ook niet echt gezond. Ik blijf dus een beetje zoeken...

Sowieso wacht ik even af of de dalende lijn blijft. Ik was voorheen heel zwaar en nu hang ik drie kilo boven m'n atl, al een tijdje overigens, dus ga even afwachten of dit soort kleine aanpassingen voldoende zijn om de laatste kilo's te halen. Toch txs voor de tip :)
Voor in de winter: misschien diepvriesframbozen en ander diepvriesfruit voor in je yoghurt? En verder vind ik kiwi en banaan ook wel lekker in yoghurt. Maar goed, fruit in je yoghurt was dus precies wat je momenteel niet wilde. ;) Granola misschien een alternatief voor cruesli?

Sterkte met je soap, Appelsap...
pi_144275547
Ja ik de ochtend van de kater dus ook. Maar dan ga ik vaak friet halen of zo dus de katerdag zelf is het slechte
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144280202
Ik zat hier laatst te mopperen over de weegschaal, en vanmorgen een laagste gewicht. Bizar! Sinds half juli is er nu 4,4 kilo af.

Ik heb gisteren het sporten overgeslagen, was bekaf, en had do en vr avond ook al gesport. Vanwege afspraken ga ik morgenochtend al sporten, eens zien hoe dat dan gaat.

Vandaag vervroegde verjaarsvisite gehad, en daar een pruimentaart voor gebakken.
pi_144294165
Zondags lijstje:

O/L: 3 volkoren boterhammen, 2 met 30+-kaas en een met een gekookt ei ertussen
T: 2 speculaasjes, banaan, pakje crackertjes
D: Deze lasagne
  maandag 8 september 2014 @ 07:49:59 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144302886
Gisteren was een vreemde dag. Sta nu in de trein, dus ga m niet uittypen, maar zo'n zes uur door rul zand gelopen met genoeg verantwoord eten :) Best tevreden dus!

Vandaag wordt zoiets:
O: 2 volkoren met aardbeien, 200 ml lv yoghurt, kleinER handje cruesli.
T: banaan.
L: 4 volkoren oude kaas, radijsjes. Stuk komkommer.
T: melbatoastjes met of zonder soepje.
D: macaroni of pasta met lv roomkaas en broccoli of zelfgemaakte pizza Hawaï.
T: niks meer.
  maandag 8 september 2014 @ 08:20:30 #217
129836 withxhonor
straight edge
pi_144303054
gezwicht door de vele instagram foto's heb ik chia pudding gemaakt, maar ik vind het er een beetje uitzien als kikkerdril :{

o: chiapudding : 3 lepeltjes chiazaad, half eetlepeltje rauwe cacaonibs, 200 ml. cocoswater
t : appel
l : 4 boterhammen met beleg.
t : banaan of drie pruimen.
d : zelfgemaakte, erg stevige,tomatensoep! met een broodje :)
high fives and stagedives
  maandag 8 september 2014 @ 08:37:15 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144303214
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:20 schreef withxhonor het volgende:
gezwicht door de vele instagram foto's heb ik chia pudding gemaakt, maar ik vind het er een beetje uitzien als kikkerdril :{

o: chiapudding : 3 lepeltjes chiazaad, half eetlepeltje rauwe cacaonibs, 200 ml. cocoswater
t : appel
l : 4 boterhammen met beleg.
t : banaan of drie pruimen.
d : zelfgemaakte, erg stevige,tomatensoep! met een broodje :)
Is het lekker? Het klinkt nogal goor...
pi_144303233
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Is het lekker? Het klinkt nogal goor...
dat was ik, vergeten om mijn vriend uit te loggen en zelf in te loggen.

maar ja, het is op zich wel lekker, maar dan is het cocoswater echt de smaakmaker in deze.
pi_144303298
Net voor het eerst overnight oats geprobeerd. Vind het echt helemaal niets. Misschien nog eens proberen maar dan met yoghurt.

Maar ik ben wel blij want ik heb mijn eerste echte streef gehaald. *O*

Mensen zeggen altijd dat je kleine doelen moet zetten, maar ik ben daar niet zo goed in. Ik heb alleen streefgewichten die me echt oprecht blij maken omdat het een mooi gewicht is. Dus de volgende duurt nog 10 kilo. Maar ik heb geen haast, ik kom der wel. :7 Al is deze eerste streef achter de rug hebben wel weer even een goede motivatie.
pi_144303301
Gisteren toch nog 1000kcal weggekregen.
De weegschaal gaat goed! 65,5 dus weer een nieuw laagste gewicht. Het sporten werpt nu zijn vruchten al weer af. :D
pi_144303524
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 08:43 schreef Myraela het volgende:
Net voor het eerst overnight oats geprobeerd. Vind het echt helemaal niets. Misschien nog eens proberen maar dan met yoghurt.

Mensen zeggen altijd dat je kleine doelen moet zetten, maar ik ben daar niet zo goed in. Ik heb alleen streefgewichten die me echt oprecht blij maken omdat het een mooi gewicht is. Dus de volgende duurt nog 10 kilo. Maar ik heb geen haast, ik kom der wel. :7 Al is deze eerste streef achter de rug hebben wel weer even een goede motivatie.
goed zeg :Y
  maandag 8 september 2014 @ 09:02:16 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144303563
Bluh... Zoals elke keer zit ik in een post-zomer-dip... -O-

Maar... Today is the first day... En ik ben (alweer) vastbesloten om vanaf nu weer normaal te doen. :Y
  maandag 8 september 2014 @ 09:42:03 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144304109
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Bluh... Zoals elke keer zit ik in een post-zomer-dip... -O-

Maar... Today is the first day... En ik ben (alweer) vastbesloten om vanaf nu weer normaal te doen. :Y
*schop onder je kont*. Gewoon doen BE, je weet dat je het kunt.

Ik heb treeeeeek, maar de kantoorfruitschaal is nog leeg :(
pi_144304644
Ik heb ook even een dipgevoel.

Normaal sport ik de laatste weken op dinsdagavond, maar morgenavond kan ik niet. Dus ik had het plan opgevat om vanmorgen te gaan sporten, dan is er oppas op de sportschool.

Kom ik daar, oppas ziek. En ik heb het nog even geprobeerd, maar de jongste begon te brullen zodra ik buiten beeld was. Dus ik kon weer inpakken en terugfietsen. Ik baal er zo van!

Dus voor vanavond plan ik een ovenschotel in, zodra mijn vriend thuis is vlieg ik naar de sportschool, dan snel eten, en naar de volgende afspraak van vanavond(start van mijn naailessen, dus dat is wel weer leuk)
pi_144304918
Morning :W
Afgelopen week bijna een kilo afgevallen.
Alleen de laatste paar dagen niet gesport, dat moet beter.
pi_144304933
goedemorgen

Hier gaat het (gelukkig) nog steeds goed.. Ik weeg nu 84,1 en dat is voor mij echt een record!
Ik ben dit weekend uiteten geweest en het was heerlijk!

Lijst van vandaag
O:smoothie
T: banaan/komkommer
L: 3 boterhammen met ham en ei
T: yoghurt
D: pasta met zalm en spinazie
S: sportschool : buikspierkwartier /kracht/cardio
pi_144305520
Ben trouwens echt verslaafd aan die rosemary/salt crackers :D
Ik ontbijt en lunch er mee en grote kans dat ik ze vanavond ook eet (dan zorg ik wel dat ik overdag iets anders eet hoor)

Mooi lijstje Roosje.
  maandag 8 september 2014 @ 10:55:46 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144305558
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:53 schreef Sarabi het volgende:
Ben trouwens echt verslaafd aan die rosemary/salt crackers :D
Ik ontbijt en lunch er mee en grote kans dat ik ze vanavond ook eet (dan zorg ik wel dat ik overdag iets anders eet hoor)

Mooi lijstje Roosje.
Hoeveel eet je er als ontbijt/lunch? Er zit veel zout in en bijzonder weinig voedingsstoffen... Ik denk dat er verstandigere keuzes zijn.
pi_144305586
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoeveel eet je er als ontbijt/lunch? Er zit veel zout in en bijzonder weinig voedingsstoffen... Ik denk dat er verstandigere keuzes zijn.
2 als ontbijt en 3 of 4 als lunch.
Verder eet ik weinig tot geen zout dus dat is niet het grootste probleem.
Meer voedingsstoffen moet ik inderdaad wel opletten.
pi_144305672
Met niks erbij?
pi_144305772
quote:
11s.gif Op maandag 8 september 2014 11:01 schreef Myraela het volgende:
Met niks erbij?
Soms met smeerkaas of philadelphia + komkommer en soms niets.
  maandag 8 september 2014 @ 11:30:35 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144306448
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Soms met smeerkaas of philadelphia + komkommer en soms niets.
2 van die dingen is nog geen 80 kcals. Als je er in totaal 6 eet, krijg je meel, zout en wat plantaardige olie binnen voor in totaal 216 kcals. Als je nou een flinke, voedzame ochtend-t en een flinke, voedzame middag--t zou nemen, zou het misschien nog kunnen, maar ik vind het eigenlijk gewoon veel en veel te weinig.
pi_144306522
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

2 van die dingen is nog geen 80 kcals. Als je er in totaal 6 eet, krijg je meel, zout en wat plantaardige olie binnen voor in totaal 216 kcals. Als je nou een flinke, voedzame ochtend-t en een flinke, voedzame middag--t zou nemen, zou het misschien nog kunnen, maar ik vind het eigenlijk gewoon veel en veel te weinig.
Weet ik :Y ik blijf dit ook niet doen maar vind ze nu gewoon even heel lekker.
Mijn ontbijt is overigens nooit heel veel meer kcal, magere yoghurt komt ook rond de 90kcal.

Normaal zou ik zo'n ontbijt bijvoorbeeld combineren met in de middag een groente-omelet.
  maandag 8 september 2014 @ 12:36:46 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144308245
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Weet ik :Y ik blijf dit ook niet doen maar vind ze nu gewoon even heel lekker.
Mijn ontbijt is overigens nooit heel veel meer kcal, magere yoghurt komt ook rond de 90kcal.

Normaal zou ik zo'n ontbijt bijvoorbeeld combineren met in de middag een groente-omelet.
Waarom doe je dat nu dan niet? Heb je langer van je crackers en krijg je toch je voedingsstoffen binnen. Snap wel dat ze nu heel lekker zijn, maar toch... Het is niet echt goed voor je lijf zorgen zo.

Ik heb ontzettend trek (wel een banaan op een uurtje of 2 geleden), maar we lunchen pas over een kwartier. Soms gaat de tijd dan zo langzaam :(
pi_144309771
Omdat ik het 1,5 dag gedaan heb en dat dat al 1000x gezonder is dan wat ik normaal in het weekend zou eten.
Kleine stapjes.
pi_144310027
Ach voor een paar dagen kan het ook geen kwaad. Ik heb ook wel eens een paar dagen vooral Optimel griekse stijl gegeten. Gewoon omdat ik het zo lekker vond. :D En omdat ik 10 bakken had gekregen. :')

Ik weet ook niet hoe het precies werkt met tekorten. Ik zit soms een dagje wat laag in kcal maar eet dan enorm veel groenten. Volgens mij is dat toch ook gezonder dan meer eten maar vooral koolhydraten en vet.
pi_144310529
Hier zitten vast wel mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden
Ik wilde een deze dagen linzensoep maken. In het recept staat dat de linzen maar een half uurtje moeten weken. Op mijn zak linzen staat 8 uur
Ik ben geneigd het pak aan te houden (zij weten wat voor linzen ze er in hebben gedaan :D ) maar misschien hoeft dat helemaal niet? Dan kunnen we het vanavond al eten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144310781
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 13:40 schreef Myraela het volgende:
Ach voor een paar dagen kan het ook geen kwaad. Ik heb ook wel eens een paar dagen vooral Optimel griekse stijl gegeten. Gewoon omdat ik het zo lekker vond. :D En omdat ik 10 bakken had gekregen. :')

Ik weet ook niet hoe het precies werkt met tekorten. Ik zit soms een dagje wat laag in kcal maar eet dan enorm veel groenten. Volgens mij is dat toch ook gezonder dan meer eten maar vooral koolhydraten en vet.
Zo denk ik in ieder geval ook :Y

Zo dat was Jillian level 1 :) deze keer 15 dagen erover gedaan ipv 10.
Dus elke week een paar rustdagen.
Zo kan ik het ook langer dan een maand volhouden.
pi_144314814
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 08:43 schreef Myraela het volgende:

Gefeliciteerd! *O*

Ik deed het ook per 10 kilo om dezelfde reden. Nu per 5. :)
pi_144315001
O: havermoutpap
T: komkommer met avocadodip
L: 2 spelt, waarvan 1x hazelnoot-rozijnenpasta en 1x leverpastei :@
D: bietjesstamppot en tofureepjes
pi_144315137
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
hazelnoot-rozijnenpasta

Dat klinkt interessant, waar haal je dat"? :o
Mokkel met stuntstok
pi_144315529
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:08 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Lokale natuurwinkel.

:9
  maandag 8 september 2014 @ 16:38:20 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144316329
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:08 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik dacht 'dat klinkt goor, wie verkoopt dat nou?'. Zelfde vraag, andere insteek _O-
pi_144317224
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
O: havermoutpap
T: komkommer met avocadodip
L: 2 spelt, waarvan 1x hazelnoot-rozijnenpasta en 1x leverpastei :@
D: bietjesstamppot en tofureepjes
Is de pasta lekker?
pi_144317542
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik dacht 'dat klinkt goor, wie verkoopt dat nou?'. Zelfde vraag, andere insteek _O-
:D :@
Mokkel met stuntstok
pi_144317547
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lokale natuurwinkel.

[ afbeelding ]

:9
Dank je!
*in lurkstand kruipt
Mokkel met stuntstok
pi_144323027
De crackers nog even aangevuld met een smoothie :)
En over een uurtje weer trainen.

Eens kijken of we deze week onder de 86 kunnen komen.
pi_144323843
Ik heb net paella voor de tweede avond op. :9 Echt super lekker met chorizo en garnalen. En chorizo klinkt dan onwijs slecht. Maar voor de totale portie zat ik op 600 kcal. Dat vind ik best normaal.

Wel minder groenten dan ik normaal zou eten. Morgen maar even inhalen.
pi_144324691
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net paella voor de tweede avond op. :9 Echt super lekker met chorizo en garnalen. En chorizo klinkt dan onwijs slecht. Maar voor de totale portie zat ik op 600 kcal. Dat vind ik best normaal.

Wel minder groenten dan ik normaal zou eten. Morgen maar even inhalen.
Dat is zeker voor een gerecht met chorizo erg netjes. :Y
Ik heb ook wel eens een dagje minder groente. Als je over de week gezien voldoende eet dan maakt dat niks uit.

Ik ben net spontaan 1,5 uur gaan sporten, stond helemaal niet op de planning.
Ik was alleen thuis en het duurde nog een dik uur voor m'n vriend thuis zou komen. In plaats van op de bank hangen heb ik m'n sportkleding aangedaan en ben ik op de fiets gesprongen richting de sportschool. :D
pi_144331057
Ik heb mijn gemiste sport van vanmorgen ingehaald vanmiddag. Was wel even haasten.

Mooiste was dat ik de loopband nu eindelijk voor elkaar heb. Uiteindelijk was het de snelheid die mij steeds nekte, ipv 8 km/h stelde ik nu 7,5 km/h in, en ik liep het kwartier met fatburnprogramma(heuveltjes) uit. Volgende keer weet ik dus wat er anders moet, en kan ik het weer zwaarder gaan maken.
pi_144334757
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:58 schreef rhubarbje het volgende:
Hier zitten vast wel mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden
Ik wilde een deze dagen linzensoep maken. In het recept staat dat de linzen maar een half uurtje moeten weken. Op mijn zak linzen staat 8 uur
Ik ben geneigd het pak aan te houden (zij weten wat voor linzen ze er in hebben gedaan :D ) maar misschien hoeft dat helemaal niet? Dan kunnen we het vanavond al eten
erg laat, sorry. Maar dat hangt van je linzen af. Sommige linzen zijn sneller geweekt dan anderen.
Daarom koop ik altijd verse linzen :@

ik ben begonnen aan Couch to 5 K. Ik heb 2 euro voor de app betaald, dus nu moet ik het wel doen ook :P
pi_144340140
Ik heb gisteren soep gemaakt van linzen uit blik. Ook lekker! :9
pi_144340171
Goedemorgen,

Mijn lijst:

O: muesli met magere melk
T: mandarijn/aardbeien
L: 3 boterhammen met filet americain en ei
T: crunchy koekje
D: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R749682/spicy-biefreepjes
S: baantjes zwemmen
T: kwark met aardbeien

ps : ik pas eindelijk weer in mijn broek , een 42 (wel een grote 42, maar ik pas er weer in)
pi_144340232
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
iste was dat ik de loopband nu eindelijk voor elkaar heb. Uiteindelijk was het de snelheid die mij steeds nekte, ipv 8 km/h stelde ik nu 7,5 km/h in, en ik liep het kwartier met fatburnprogramma(heuveltjes) uit. Volgende keer weet ik dus wat er anders moet, en kan ik het weer zwaarder gaan maken.
super :)
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:00:01 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144340500
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Sarabi het volgende:
De crackers nog even aangevuld met een smoothie :)
En over een uurtje weer trainen.

Eens kijken of we deze week onder de 86 kunnen komen.
^O^

quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:56 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dat is zeker voor een gerecht met chorizo erg netjes. :Y
Ik heb ook wel eens een dagje minder groente. Als je over de week gezien voldoende eet dan maakt dat niks uit.

Ik ben net spontaan 1,5 uur gaan sporten, stond helemaal niet op de planning.
Ik was alleen thuis en het duurde nog een dik uur voor m'n vriend thuis zou komen. In plaats van op de bank hangen heb ik m'n sportkleding aangedaan en ben ik op de fiets gesprongen richting de sportschool. :D
Nice! Goed bezig hoor, je had ook op de bank kunnen blijven hangen.

Ik heb de flow weer gevonden, houd me al dagen aan m'n lijstjes. Morgenvroeg even op de weegschaal en in de tussentijd een lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren met aardbeien, 200 ml lv yoghurt, handje cruesli. Had veel trek, dus die extra boterham is een bewuste keuze.
T: Banaan.
L: Stuk komkommer, 4 volkoren met oude kaas.
T: Melbatoastjes.
D: Deze, maar dan met minder bbq-saus en mayonaise op een gewoon stokbroodje ipv ciabatta.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:39:55 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144342523
Waar is iedereen? :{
pi_144343295
Vanmorgen 85.5 *O*
pi_144345041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:39 schreef Tink89 het volgende:
Waar is iedereen? :{
waarschijnlijk zijn de scholen/studies weer begonnen ;)
pi_144345056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen 85.5 *O*
supergoed!!! , van welk gewicht kom je?
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:12:35 #261
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_144345094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

waarschijnlijk zijn de scholen/studies weer begonnen ;)
Dit. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_144345264
hallo!

Ik schreef in de gezond slank reeks (BMI dusdanig dat ik zelf mag kiezen :) )! Maar ik voelde mij daar iets minder thuis... ik heb een historie van overgewicht.. op mijn 14e een BMI van 29.. toen afgevallen naar een nette BMI van 20 en nu dus 10 jaar later weer terug op een BMI van 26,5.. BAAL :(. Goed ik las hier dus altijd mee en heb het idee dat ik mij hier iets meer thuis voel..

Maargoed, alleen maar naar beneden vanaf hier. Ben dus al een aantal maanden bezig met sporten 3x in de week hardlopen en 2x per week krachttraining(ter ondersteuning van het hardlopen). Ben net terug van 3 weken vakantie en ben zelfs 0,5 kg afgevallen op vakantie dus ik zit op de goede weg!

het plan: Ik eet gewoon gezond, schrap geen KH want dat werkt op de lange termijn niet voor mij en ik word daar enorm flauw van (heb het echt 4 maanden geprobeerd).

laat ik ook gelijk maar even aftrappen met een lijstje:

O: Magere kwark met een halve appel en wat lijnzaad en havervlokken
T: wat radijsjes
L: Bonen salade: 20gr kippengehakt, ijsbergsla, kikkererwten, kidneybonen, chili vlokken en tomaten blokjes met een eetlepel 30+ kaas en 3 verkruimelde tortilla chipjes er over

D: worden noodles met kalkoen en groente

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 13:40:31 ]
pi_144345691
Welkom Danter!

Gewoon lekker posten waar je je lekker voelt hoor. Met mijn BMI hoor ik niet in de slank reeks, maar toch lees ik daar wel eens mee. Vind het gewoon wel boeiend. Al zit ik op een totaal ander punt en dan is eetlijstjes lezen met chocolade etc soms wat frustrerend. :D

Je lunch klinkt lekker. :9
pi_144345854
Dankje :)!

En dat heb ik ook een beetje.. ik vind het moeilijk om dat te lezen en te weten dat dat er voor mij gewoon niet meer in zit.. ik kan niet regelmatig "een klein beetje snoepen" ervaring leert dat ik echt een "cheat" per week in moet plannen anders gaat het fout..

Deprimerende gedachte dat als je eens overgewicht hebt je "levenslang" hebt.. qua opletten etc. Zeg niet dat dat bij iedereen is maar bij mij wel heb ik dus gemerkt.

Lunch is overigens erg lekker, warm ook heerlijk.. het was namelijk in een wrap gerold mijn avondeten van gisteren ;)!
pi_144346006
Het is wel levenslang, maar ik vind het geen straf. Ik ontdek steeds meer lekkere gerechten die gewoon kunnen. Heb nu ook gewoon voldoende aan één normale portie. Terwijl ik vroeger altijd een tweede keer pakte terwijl mijn bord al vol lag.

En als je eenmaal op gewicht bent kun je wat vaker een uitzondering maken, zolang je de rest maar onder controle houdt. En het in de gaten blijft houden.
pi_144346622
Voor iedereen die meelas over mijn frustratie van vorige week :

SPOILER
o : Chia pudding poging twee. Chiazaadjes met cocoswater en speculaaskruiden. Nog steeds niet mijn favoriet.
t : een banaan
l : drie boterhammen met weetikwat
t : een appel
d : Quorn Lasagne

ik ga vanavond naar de bloedbank, dus sporten doe ik niet vandaag :) morgen weer.
pi_144346647
Ik lig lekker lui in mijn bed tv te kijken. :@
Deze week begint mijn stage in het ziekenhuis en ik mag meteen 6 dagen aan de bak. (2 introdagen van 9 tot 4 en 4 dagdiensten van half 8 tot 4) heb er zin in maar ik ben ook best zenuwachtig. Morgen mijn eerste werkdag.
Vandaag mijn enige vrije dag, vanavond sporten en verder lekker lui.
Ik weet nog niet hoe ik het met sporten ga doen. Ik wil deze week wel 4x geweest zijn dus dat zal een zware week worden.
Gisteren moest ik met alle stagiaires werkkleding passen. Gezellig met zijn 3-en in een kledinghokje. Gelukkig viel het erg mee! Ik schaamde me niet echt voor de verandering, toch wel fijn.

Welkom Danter! Lekkere lunch. :9
Hoeveel wil je nog kwijt?
Ik zit qua BMI ook op het randje (27) maar ik vind mezelf ook niet in slank passen.

BE, hoe gaat het normaal doen?
pi_144347657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

supergoed!!! , van welk gewicht kom je?
Toen ik 2,5 week begon woog ik 88,5.
Maar ik heb ooit ver boven de 100 gewogen (maar ook al ooit afgevallen tot 72 :@ )
pi_144347678
Welkom Danter!
pi_144347938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef appelsap het volgende:
Deze week begint mijn stage in het ziekenhuis en ik mag meteen 6 dagen aan de bak. (2 introdagen van 9 tot 4 en 4 dagdiensten van half 8 tot 4) heb er zin in maar ik ben ook best zenuwachtig. Morgen mijn eerste werkdag.
Vandaag mijn enige vrije dag, vanavond sporten en verder lekker lui.
Ik weet nog niet hoe ik het met sporten ga doen. Ik wil deze week wel 4x geweest zijn dus dat zal een zware week worden.
Gisteren moest ik met alle stagiaires werkkleding passen. Gezellig met zijn 3-en in een kledinghokje. Gelukkig viel het erg mee! Ik schaamde me niet echt voor de verandering, toch wel fijn.

Welkom Danter! Lekkere lunch.
Hoeveel wil je nog kwijt?
Ik zit qua BMI ook op het randje (27) maar ik vind mezelf ook niet in slank passen.

In KG maakt het mij niet zo veel uit ... ik wil graag weer terug in maat 38/40 zoals 3 jaar maak daar maar 4 van ..terug ongeveer.. toen voelde ik mij het lekkerst in mijn lichaam.. ik was toen 18kg lichter dan nu maar ik sport nu meer dus mijn "doel" is wel die 18/20 kg er af maar als ik eerder op die maat zit dan is dat ook goed.

Nu met meer sporten en meer krachttraining kan het natuurlijk zomaar zijn dat ik met dezelfde maat/figuur wat zwaarder ben door spieren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:30 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Danter!
Danku!

Supergoed dat je nu weer bent begonnen met afvallen! Probeer maar niet te veel naar de in het verleden verloren kg's te kijken (behalve als motivatie dat je het écht wel kan!) daar word ik altijd alleen maar een beetje depressief van haha!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 13:42:05 ]
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:53:47 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144348389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef appelsap het volgende:

BE, hoe gaat het normaal doen?
Vandaag heel goed. O-)

Ik had weer een laat optreden dit weekend, net als vorige week en ook net als vorige week was ik gisteren bijna van de wereld zo moe en toen wilde het niet. Het had een vast-dag moeten worden, die ik heel wijs besloot te skippen, maar mijn innerlijke-vreetmonster kon zich niet inhouden bij de ah.
Nu heb ik besloten dat ik vooralsnog iig maar eens van de suiker en zooi af moet gaan kicken, dus dat ik me bijv. wel mag storten op een zak wortels, maar niet op dingen met toegevoegde suiker enzo.

Anyway, so far so goed, maar het is dan ook al helemaal 14.00. :@ :+

Lijstje vandaag:

O: Brinta
T(vroeg): edamame
T2: wortels met hummus
L: 2 boterhammen m kalkoenfilet, 2 boterhammen m linera paté
D: veldsla stamppot met spekjes en cherrytomaatjes
pi_144348871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vandaag heel goed. O-)

Ik had weer een laat optreden dit weekend, net als vorige week en ook net als vorige week was ik gisteren bijna van de wereld zo moe en toen wilde het niet. Het had een vast-dag moeten worden, die ik heel wijs besloot te skippen, maar mijn innerlijke-vreetmonster kon zich niet inhouden bij de ah.
Nu heb ik besloten dat ik vooralsnog iig maar eens van de suiker en zooi af moet gaan kicken, dus dat ik me bijv. wel mag storten op een zak wortels, maar niet op dingen met toegevoegde suiker enzo.

Anyway, so far so goed, maar het is dan ook al helemaal 14.00. :@ :+

Lijstje vandaag:

O: Brinta
T(vroeg): edamame
T2: wortels met hummus
L: 2 boterhammen m kalkoenfilet, 2 boterhammen m linera paté
D: veldsla stamppot met spekjes en cherrytomaatjes
Dit doe ik nu, vandaag dag 10. Ik zat een paar dagen geleden echt volledig te shaken, een soort afkick verschijnselen had ik. Bizar gewoon.
Met een meidenkwartet
pi_144348901
Vandaag een beetje een rare dag qua eten. De melk is op, het brood is op en qua avondeten ga ik één van m'n budget varianten proberen. Zit vooral wat laag in m'n eiwitten. Morgen zal ik niet vegetarisch eten, dat scheelt al wat. En donderdag doen we boodschappen, dus dan kunnen we het één en ander weer halen. :)

O: Gebakken havermout met cacao, pindakaas en hazelnoten. (met water ipv melk)
L: Wortel salade. (geraspte wortels, rode ui, lepel halfvolle mayonaise en sambal manis)
T: Gekookt ei
A: Volkoren spaghetti met champignonsaus
pi_144348902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Toen ik 2,5 week begon woog ik 88,5.
Maar ik heb ooit ver boven de 100 gewogen (maar ook al ooit afgevallen tot 72 :@ )
Wow knap dat je het toch weer oppakt en het gaat zo te lezen super :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:20:52 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144349169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dit doe ik nu, vandaag dag 10. Ik zat een paar dagen geleden echt volledig te shaken, een soort afkick verschijnselen had ik. Bizar gewoon.
Knap van je! :Y
pi_144349708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Knap van je! :Y
Merci.
Nu nog resultaat. Ik kan alleen nog maar hopen dat er binnenkort een paar kilo af zijn.

Maar wat dat betreft is bij mijzelf de afgelopen twee jaar (sinds ik eind 2012 ineens twee keer zoveel kinderen kreeg) wel gebleken dat alles afhankelijk is van mijn mentale staat. Maar ik zit weer in een goede flow en haak graag bij jullie aan.

Grootste uitdaging: sporten.
Met een meidenkwartet
pi_144349781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:10 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Wow knap dat je het toch weer oppakt en het gaat zo te lezen super :D

Ookal ben ik de afgelopen jaren niet meer echt aangekomen, en weet ik dat ik daar blij mee moet zijn aangezien ik van 100+ af kom.
Wil ik de komende jaren liever toch onder de 80 schommelen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:18:05 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144351099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Merci.
Nu nog resultaat. Ik kan alleen nog maar hopen dat er binnenkort een paar kilo af zijn.

Maar wat dat betreft is bij mijzelf de afgelopen twee jaar (sinds ik eind 2012 ineens twee keer zoveel kinderen kreeg) wel gebleken dat alles afhankelijk is van mijn mentale staat. Maar ik zit weer in een goede flow en haak graag bij jullie aan.

Grootste uitdaging: sporten.
Mijn advies wat sporten betreft, is al jaren hetzelfde: Zoek iets wat je echt leuk vindt! Ik heb een hekel aan veel vormen van beweging, maar sinds ik aan het paardrijden ben, krijg ik genoeg beweging zonder dat het steeds strijd met mezelf oplevert. Veel mensen hier 'lopen hard' of 'joggen'. Dat zou ik niet voor elkaar krijgen, maar voor paardrijden hoef ik mezelf nooit een schop onder m'n kont te geven.

Mijn lijstje is overigens aangevuld met een jus d'orange. Moet kunnen ipv gebruikelijke cup-a-soupje.
pi_144356354
Wat is gebakken havermout?
pi_144356683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:36 schreef applemoose het volgende:
Wat is gebakken havermout?
Havermoutpap, maar dan in een oven gebakken.
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:49:19 #281
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_144356752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn advies wat sporten betreft, is al jaren hetzelfde: Zoek iets wat je echt leuk vindt!
Heel erg mee eens!

Weinig aanwezig geweest, eten was meh, sporten was meh en school was weer even wennen. :') Maar we pakken de boel weer op! Allereerst weer mezelf afwennen om 's avonds te gaan snaaien. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_144357756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Heel erg mee eens!

Me too :)
pi_144357897
Serieus, een tijdje weer streng op letten kan zo veel verschil maken! Op de weegschaal niet zo heel veel (2 kilo of zo) maar ik had op vakantie een jurkje gekocht waarvan ik dacht 'hmm kleed toch niet helemaal mooi af op mijn buik' maar ruilen was zo'n gedoe dus maar gehouden. Ik heb hem al de hele dag aan en vind hem kei cute (oke, wel met een magische onderbroek, maar toch)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144358481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:23 schreef rhubarbje het volgende:
Serieus, een tijdje weer streng op letten kan zo veel verschil maken! Op de weegschaal niet zo heel veel (2 kilo of zo) maar ik had op vakantie een jurkje gekocht waarvan ik dacht 'hmm kleed toch niet helemaal mooi af op mijn buik' maar ruilen was zo'n gedoe dus maar gehouden. Ik heb hem al de hele dag aan en vind hem kei cute (oke, wel met een magische onderbroek, maar toch)
Fijn toch! Magische onderbroeken. O+
Ik draag alleen magische hemdjes.
Ik heb als ik netjes eet sowieso een plattere buik.
pi_144359397
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:42 schreef appelsap het volgende:

[..]

een plattere buik.
Platte buik :{
Het was al vrij kansloos maar post-tweelingbuik is het erg bedroevend.

Leuk rhubarb, zo'n jurkje. Fijn gevoel dan!
Met een meidenkwartet
pi_144377351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef applemoose het volgende:

o : Chia pudding poging twee. Chiazaadjes met cocoswater en speculaaskruiden. Nog steeds niet mijn favoriet.
t : een banaan
l : drie boterhammen met weetikwat
t : een appel
d : Quorn Lasagne

ik ga vanavond naar de bloedbank, dus sporten doe ik niet vandaag :) morgen weer.
Gezwicht voor een speculaasje en een cappuccino na het doneren :)
  woensdag 10 september 2014 @ 08:48:37 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144380215
Goedemorgen! :W

Ik post maar weer eens een lijstje, blijkbaar helpt het, het gaat goed hier :)

O: 2 volkoren met aardbeien. Appelcrumble van gisteravond. Was wat veel, dus in plaats van me vol te proppen heb ik de leftovers in een bakje gegooid en meegenomen.
T: Leftover appelcrumble.
L: Salade van coleslaw, peen, rode kool, ananas, beetje mayonaise en bbq-saus en gepocheerde kip. 1/3 stokbroodje. Leftovers van gisteravond.
T: Banaan.
D: Nog niks gepland, maar macaroni, agv en pasta met roomkaas en broccoli behoren tot de mogelijkheden.
S: Uur paardrijden. Nog even de proef van de wedstrijd van komende zondag doornemen en dan maar hopen dat die witte paardrijbroek niet vreselijk strak en oncharmant is.
pi_144380329
Goede morgen c_/

Jou salade klinkt lekker tink! Is het coleslaw uit een potje of? Wil het misschien ook wel n keer proberen te maken haha.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Kwark met banaan, honing, rauwe cacao poeder en wat muesli
L: Spelt pasta met eikensla melange, tonijn, augurk, pesto, zilveruitje, tomaat en pijnboompittjes
T: Heb niks bij mij dus ik hoop dat mn lunch vullend genoeg is anders trek ik hier een cup-a-soup uit de kast.
A: Gestoomde witvis met gegrilde groente en wat krieltjes uit de oven
T: Suikervrij waterijsje
  woensdag 10 september 2014 @ 10:06:30 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144381359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:57 schreef Danter het volgende:
Goede morgen c_/

Jou salade klinkt lekker tink! Is het coleslaw uit een potje of? Wil het misschien ook wel n keer proberen te maken haha.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Kwark met banaan, honing, rauwe cacao poeder en wat muesli
L: Spelt pasta met eikensla melange, tonijn, augurk, pesto, zilveruitje, tomaat en pijnboompittjes
T: Heb niks bij mij dus ik hoop dat mn lunch vullend genoeg is anders trek ik hier een cup-a-soup uit de kast.
A: Gestoomde witvis met gegrilde groente en wat krieltjes uit de oven
T: Suikervrij waterijsje
Het is idd coleslaw uit een potje, maar dat is voornamelijk een tijdoverweging. Voor vier porties salade gebruik je:
150 gr peen julienne
200 gr gesneden rode kool
250 gr coleslaw
een half blikje ananas (of verse ananas natuurlijk)
2 eetlepels mayonaise of fritessaus
een eetlepel of 4 aan bbq-saus
2 gepocheerde kipfilets

Zeker niet de allergezondste optie, maar wel veel groente, mager gekookt vlees en zeker als je oplet wélke fritessaus en bbq-saus je neemt, kan het best een keer.
pi_144381637
Goedemorgen :)
Begin nu ook eindelijk verschil te zien in de spiegel
  woensdag 10 september 2014 @ 10:33:53 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144381898
Fijn!

Mijn weegschaal is onverbiddelijk tov mijn gevreet de afgelopen twee weken, maar goed, ik ben weer op de goede weg.

Nu bezig met zelfkastijding: ik ben een stapel pannenkoeken aan het bakken voor school. :P
pi_144381949
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn!

Mijn weegschaal is onverbiddelijk tov mijn gevreet de afgelopen twee weken, maar goed, ik ben weer op de goede weg.

Nu bezig met zelfkastijding: ik ben een stapel pannenkoeken aan het bakken voor school. :P
Ach dat soort gewicht is toch ook zo weer weg?

Succes met de pannenkoeken ;)
pi_144382198
Tof, dat is het leukst, Sarabi :D
Er was bij ons op het plein een buikdansdemo, en ze zagen er zo mooi uit!

en ik lust geen pannenkoeken, dus de kastijding bij mij zou zijn dat ik de hele tijd misselijk ben tijdens het bakken :P

vandaag :

o : Chiapudding met speculaaskruiden en een theelepeltje maple syrup.
t : twee mineola's
l : drie boterhammen met sandwichspread en pindakaas. ( niet samen op een boterham overigens :P )
d : ik ga uit eten met mijn familie, ik weet niet hoe en waar. Afhankelijk daarvan eet ik wel of niet een T savonds.
pi_144382262
Cool! Waar woon je? Dan weet ik misschien welke danseressen het waren.
  woensdag 10 september 2014 @ 10:50:22 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144382302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:46 schreef applemoose het volgende:
Tof, dat is het leukst, Sarabi :D
Er was bij ons op het plein een buikdansdemo, en ze zagen er zo mooi uit!

en ik lust geen pannenkoeken, dus de kastijding bij mij zou zijn dat ik de hele tijd misselijk ben tijdens het bakken :P

vandaag :

o : Chiapudding met speculaaskruiden en een theelepeltje maple syrup.
t : twee mineola's
l : drie boterhammen met sandwichspread en pindakaas. ( niet samen op een boterham overigens :P )
d : ik ga uit eten met mijn familie, ik weet niet hoe en waar. Afhankelijk daarvan eet ik wel of niet een T savonds.
Went de Chiapudding al?
pi_144382404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het is idd coleslaw uit een potje, maar dat is voornamelijk een tijdoverweging. Voor vier porties salade gebruik je:
150 gr peen julienne
200 gr gesneden rode kool
250 gr coleslaw
een half blikje ananas (of verse ananas natuurlijk)
2 eetlepels mayonaise of fritessaus
een eetlepel of 4 aan bbq-saus
2 gepocheerde kipfilets

Zeker niet de allergezondste optie, maar wel veel groente, mager gekookt vlees en zeker als je oplet wélke fritessaus en bbq-saus je neemt, kan het best een keer.
opzich niet super mega gezond maar zou prima in mijn schema passen op hardloop dagen bijv. en t klinkt heerlijk.. gebruik je de BBQ saus echt voor de smaak of ook voor de smeuïgheid..?
pi_144383367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Went de Chiapudding al?
nouja, in zoverre dat het chiazaad bijna smakeloos is. En je dus het vocht waarin je het laat weken een smaakje moet geven. Maar ik vind het zonde om het weg te gooien, dus ik maak mijn bakje op.
Maar als ik het met speculaaskruiden en cocoswater doe is het redelijk lekker. Een theelepeltje maple siroop zorgt dat het echt als een speculaasje smaakt. Maar dat was een eenmalige variatie. Morgen laat ik het denk ik weken in macademia melk.

En de demonstratie was in Haarlem
pi_144383580
O: 2 volkoren crackers met 30+ kaas
T: 2 volkoren crackers met pindakaas
L: Doperwtensoep waar aardappel in zit. En een paar spekjes.
A: Hele kip in een tomatensaus. Met krieljes en sperziebonen.

Ik vind het avondeten uitrekenen vooral lastig. Geen idee hoeveel vlees er nou echt aan zo'n kip zit. Vel eet ik niet op. En we halen 3 porties eruit.

Vandaag in ieder geval wat meer eiwitten. :D Misschien ergens nog een tussendoortje bij doen, maar ik zie een beetje op tegen nog meer crackers en heb eigenlijk gewoon niet zoveel in huis.

Morgen bij m'n moeder koken, nog even iets verzinnen dat redelijk snel is en binnen mijn moeders dieet past (die eet of koolhydraten/of vlees bij het avondeten). En vrijdag ga ik als vrijwilliger koken de hele dag, dus maar even afwachten wat ik dan eet.
pi_144383594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:29 schreef applemoose het volgende:

[..]

En de demonstratie was in Haarlem

Jammer daar heb ik geen bekenden :)

Jillian workout weer achter de rug *O*
Het gaat goed.
pi_144383949
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:36 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het avondeten uitrekenen vooral lastig. Geen idee hoeveel vlees er nou echt aan zo'n kip zit. Vel eet ik niet op. En we halen 3 porties eruit.

voor deze keer niet.. maar zodat je t de volgende keer ongeveer weet: weeg de kip voor het eten, weeg de restjes daarna.. het verschil delen door 3? of denk ik nu te simpel... :D ik ben hier ook geen ster in
pi_144384022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:50 schreef Danter het volgende:

[..]

voor deze keer niet.. maar zodat je t de volgende keer ongeveer weet: weeg de kip voor het eten, weeg de restjes daarna.. het verschil delen door 3? of denk ik nu te simpel... :D ik ben hier ook geen ster in
Klinkt als een goede oplossing :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')