SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef xuryah het volgende:
Tink, normaal lukt het me wel hoor. Maar ik heb zo'n bleh dag. Zo'n dag dat ik moe word van elke dag maar weer bedenken wat ik vanavond weer voor super gezonds en kh beperkts ga eten. Terwijl ik eigenlijk gewoon een keer lasagne wil ofzo.
En ik heb geen eten in huis omdat ik van t weekend geen boodschappen heb gedaan. Dat moet ik vanavond doen. Ik doe het normaal in t weekend met mn vriend, maar hij moest het hele weekend werken, dus ik dacht we doen maandag wel boodschappen. Ik had alleen niet verwacht dat ik vandaag dan niks meer zou hebben.
Tips voor lunch die ik mee kan nemen naar school zou ik wel heel fijn vinden.
En ontbijt ideeën zijn ook nooit verkeerd, want ik ben een slechte ontbijter.
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Tink89 het volgende:
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.
[..]
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:
Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.
Kun je daar al iets mee?
En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.
Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
Is daar met behulp van google niet genoeg over te vinden? Je bent niet de eerste die zo eet, daar zijn vast een shitload aan recepten over te vinden. Of via pinterest, als ik daar wat rondklik kom ik ook bij voedingsstijlen terecht waar ik nog nooit van gehoord had..quote:Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.
Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
Hier ookquote:Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen
zag deze nu pasquote:Op maandag 1 september 2014 11:05 schreef Tink89 het volgende:
Doe ook eens een lijstje laiveneertiekje. Misschien kunnen we je nog wat tips geven?
[..]
Mooi lijstjeWat is auberginesmoor?
En lekker he? Notenmelk in je cappuccino. Sinds ik hazelnootmelk gebruik (die één keer per maand dat ik koffie of chocomel maak) hoef ik écht geen sojamelk meer
Oeh dat ziet er lekker uit!quote:Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:
[..]
zag deze nu pas
het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.
En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccinoik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.
En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
Klinkt goed!quote:Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:
[..]
zag deze nu pas
het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.
Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.
Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker.quote:Op maandag 1 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
Je bent inderdaad raarquote:Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker.Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.
Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.
Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
Ja, erg goed zelfs. Met koolhydraatarm was het bij mij vooral dingen weglaten. In plaats van zoeken naar dingen die wel konden.quote:Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je bent inderdaad raarmaar vind het wel schattig.
Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
Als ik melanzane alla parmigiana maak gooi ik er altijd heel veel basilicum bij, dus niet op de mijne. Maar ik vind beiden wel erg lekker. Deze smaakt wat tomateriger, en je hebt die duidelijke pittigheidquote:Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
Heb ik allebei niet in huis.quote:Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef applemoose het volgende:
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
precies wat Myraela zegt ja.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.
Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
Aan soep kan weinig mis zijn denk ik idd! Das wel een goede om dan daar te kopenquote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef applemoose het volgende:
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.
En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik watDan val je gelijk niet meer op
Ja is ook een goede. Die heb ik altijd wel in huis ookquote:Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Noten zijn trouwens ook wel handig om altijd in je tas te hebben zitten als je geen koolhydraten eet. Dan heb je in ieder geval altijd iets.
Tortilla'squote:Op maandag 1 september 2014 20:26 schreef applemoose het volgende:
Tortilla's maken van amandelmeel is ook een optie. Die kun je makkelijk beleggen en meenemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een quiche kun je makkelijk meenemen![]()
Is dat ook minder calorieën dan een gewone tortilla? Ik eet graag wraps maar die zijn altijd zo veel calorieën... Zelf maken zou minder zijn hoorde ik dus misschien moet ik me daar eens in verdiepenquote:Op maandag 1 september 2014 20:26 schreef applemoose het volgende:
Tortilla's maken van amandelmeel is ook een optie. Die kun je makkelijk beleggen en meenemen.
quote:Op maandag 1 september 2014 20:55 schreef applemoose het volgende:
Ik vond het volgende recept :Thankssss!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een quiche kun je makkelijk meenemen
Hoe hebben noten geen koolhydraten? Qua kcals in verhouding weinig omdat veel vet maar noten zijn net zo goed KH-rijk als dat kwark eiwitrijk is. Vaak erger zelfs...quote:Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Noten zijn trouwens ook wel handig om altijd in je tas te hebben zitten als je geen koolhydraten eet. Dan heb je in ieder geval altijd iets.
Bijna alles heeft koolhydraten. Daarom is het een koolhydraatarm dieet en geen koolhydraatloos dieet.quote:Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Hoe hebben noten geen koolhydraten? Qua kcals in verhouding weinig omdat veel vet maar noten zijn net zo goed KH-rijk als dat kwark eiwitrijk is. Vaak erger zelfs...
O ja! Ik vergeet altijd dat dat kan, wraps zelf maken. Terwijl ik de ingrediënten gewoon in huis heb. Binnenkort dit maar eens maken:quote:Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wraps is gewoon bloem met water en een beetje olijfolie. Makkelijk om te maken, en ook makkelijk mee te varieren.
Nee, maar maakt het ook niet automatisch goed.quote:Op maandag 1 september 2014 23:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bijna alles heeft koolhydraten. Daarom is het een koolhydraatarm dieet en geen koolhydraatloos dieet.
10 gram koolhydraten in 100 gram noten is niet veel.
Aten beide groepen wel even veel kcal?quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:19 schreef Ruby88 het volgende:
Voor de koolhydraatarm-aanhangers: ik las zojuist in nrc.next dat uit een nieuw onderzoek (gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine) nu ook echt officieel blijkt dat kh-arm effectiever is dan weinig vet. Na een jaar waren de testpersonen die vet lieten staan 1,8 kg afgevallen gemiddeld, en bij kh-arm was dat 5,3.
Het zal vast werken maar ik val nu ook goed af door gewoon te sporten , minder (tot geen) frisdrank, niet meer zoveel snoepen en meer groente te etenquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:33 schreef Myraela het volgende:
ergens terug vinden. Anders zegt zo'n onderzoek in mijn ogen helemaal niets. Ik viel ook snel met koolhydraatarm. Voornamelijk omdat ik nooit wist wat ik moest eten en daarom maar niet at. Koolydraten weglaten en zeker als je onder de 40 gram per dag wilt blijven, is gewoon een stuk lastiger dan vet weglaten.
Precies. Ik eet bakken met koolhydraten volgens sommigen, maar ga daar nog steeds prima op. Zeker als lactose-intolerant persoon is het soms echt lastig om kh te minderen. Bovendien vind ik brood, pasta en aardappels enzo veel en veel te lekker.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:39 schreef Myraela het volgende:
Ach, daar gaat het sowieso gewoon om. Voor jezelf iets vinden dat goed bij je past en wat je kunt volhouden.
Dat was al langer bekend uit longitudinaal onderzoekquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:19 schreef Ruby88 het volgende:
Hier een beetje hetzelfde (zonder naar Lyon geweest te zijn dan.) Gisteravond moest ik nog een opdracht afmaken, mijn geplande soep liet ik op een of andere manier aanbranden, en vervolgens ging ik troep eten. Ik maakte mezelf nog wijs ook dat het voor een keertje niet zoveel gaf, als ik die opdracht daarmee maar af zou krijgen.
Terwijl ik best weet dat ik van al die voor-een-keertjes dik ben geworden. En die opdracht is bovendien verre van af.![]()
Dat gaan we vandaag dus anders doen:
O: Havermout
T: Appel
L: 4 volkoren (2 met 30+-kaas; 2 met snijworst)
T: Banaan
D: Rode kool met appeltjes, tartaartje en aardappels
Voor de koolhydraatarm-aanhangers: ik las zojuist in nrc.next dat uit een nieuw onderzoek (gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine) nu ook echt officieel blijkt dat kh-arm effectiever is dan weinig vet. Na een jaar waren de testpersonen die vet lieten staan 1,8 kg afgevallen gemiddeld, en bij kh-arm was dat 5,3.
Wauw gaat ineens hard bij jou!quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:50 schreef Sarabi het volgende:
En de weegschaal gaf opeens weer een kilo minder aan
Ja denk dat dit gewoon een schommeling is.quote:
Wat je gaat leren is denk ik de NL richtlijn zoals geadviseerd door t Voedingscentrumquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:41 schreef xuryah het volgende:
Ik heb dat artikel ook gelezen. Stond in de krant.
Volgens mij krijgen mensen die lowcarb eten juist meer kcal binnen dan normaal. Want als ik t goed heb, zitten er meer kcal in vet. Als ik mijn lijstjes invulde, schrok ik ook soms van mijn kcal die dag. Meer leek niks uit te maken, want ik viel gewoon af.
Lowcarb is beter voor het hart ook, blijkt.
Als je gewoon eet, wordt het aangeraden om 40 tot 70% van je kcal uit kh te halen. Dat vind ik echt mega veel... 70 % ?! :/
Dan heb je echt nog maar 20% over voor eiwitten en 10% voor vet... lijkt mij niet goed.
Maargoed, ik ga er straks alles over leren dus dan kan ik een betere mening geven
Het lijkt me niet dat ze daar een hele studie mee kunnen vullen...quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat je gaat leren is denk ik de NL richtlijn zoals geadviseerd door t Voedingscentrumbereid je daar maar op voor...
Logisch idd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik begin nu voor t eerst een beetje omhoog te schommelen van wat ik in de zwangerschap af was gevallen. Niet raar natuurlijk bij 33 weken zwangerschap maar toch vind ik t mentaal moeilijker dan ik dacht.
Nee, ook nog speciale diëten medisch etc. En dan de adviseringskant, rekenmethodes, voedselleer en voedselveiligheid, onderzoeksvaardigheden, voedselanamneses, etc. Dat is althans wat ik hoorde van iemand die ooit aan de opleiding begon.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze daar een hele studie mee kunnen vullen...
Ik wil vandaag sporten maar dat gaat niet! Ik heb een studentenpas en nog geen nieuwe. Ik mort mijn diploma laten zien maar die krijg ik pas over 4 weken. Dus nu lopen de balie mutsjes vast in hun hoofd
Vandaag maar weer eens bellen
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat je gaat leren is denk ik de NL richtlijn zoals geadviseerd door t Voedingscentrumbereid je daar maar op voor...
Ik vertelde alleen maar wat iemand anders mij vertelde die de opleiding deed.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:07 schreef xuryah het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee.
Ik heb bijv. ook anatomie, fysiologie en chemie lessen dus ik ga leren hoe het lichaam werkt en wat het doet etc. Ik kan dan zelf mijn mening wel vormen over wat ik denk wat goed is voor t lichaam. Tis volgens mij niet zo dat we worden gehersenspoeld door het voedingscentrum.
Zelf altijd blijven nadenken.
33 weken al! Wat gaat de tijd hard...quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik begin nu voor t eerst een beetje omhoog te schommelen van wat ik in de zwangerschap af was gevallen. Niet raar natuurlijk bij 33 weken zwangerschap maar toch vind ik t mentaal moeilijker dan ik dacht.
Hersenspoelen was natuurlijk ook overdreven bedoeld.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vertelde alleen maar wat iemand anders mij vertelde die de opleiding deed.
Ik heb t niet over hersenspoelen hoor. Wat t Voedingscentrum uitdraagt is gewoon de overheids richtlijn gezonde voeding. Natuurlijk leer je wel achtergronden en kun je je eigen mening vormen etc, maar ze dragen ook gewoon overheidsbeleid aan bij een opleiding tot een gecertificeerd beroep, dat kan niet anders.
Yayquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:
Ohmy.Ik dacht vanochtend "wat zou het tof zijn als ik dat ene colbertje weer zou passen, zou perfect zijn voor vanavond" Eigenlijk zat die al te strak toen ik hem kocht.
ENNNNNN, hij past gewoon.!
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk gevoel is datquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:27 schreef Myraela het volgende:
Ohmy.Ik dacht vanochtend "wat zou het tof zijn als ik dat ene colbertje weer zou passen, zou perfect zijn voor vanavond" Eigenlijk zat die al te strak toen ik hem kocht.
ENNNNNN, hij past gewoon.!
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Sarabi het volgende:
Ondanks dat het hier ook wel goed gaat voel ik me toch een beetje bleh.Ik vind dat met de lange flappen wel mooi. Ik zou alleen de buik te bloot vinden, maar dat hoort er een beetje bij toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vindt jij er niet mooi aan?
quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Sarabi het volgende:
Ondanks dat het hier ook wel goed gaat voel ik me toch een beetje bleh.Wauw, ik vind het wel enorm tof! Maar het is wel erg bloot ja..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zouden we er eventueel wel onderuit kunnenquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Da's toch een mooi motivatiemiddel om alles nog wat strakker te krijgen, toch? Het is niet alsof je eronderuit kunt, dus dan maar zorgen dat je er zo mooi mogelijk uitziet in zo'n outfit.
Ja echtquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Dat "one size fits all" vind ik sowieso zo'n kut term.Nee het past niet, het ziet er gewoon niet uit. Noem het dan maar gewoon een S/M want alles groter dan dat staat het voor geen meter.
Wacht, je hebt een jaar abonnement. Maar daar is een speciale studentendeal of iets? En omdat het nieuwe studiejaar is begonnen moest je weer bewijzen dat je student bent?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
Wat bizar, een nieuwe sportkaart krijgen is echt even onmogelijk terwijl ik echt niet de enige kan zijn in deze situatie? Vanuit het sportcentrum kan het niet want die willen een bewijs van afstuderen maar mijn opleiding wil dat niet geven want ze zijn er mee bezig en doen dat per opleiding dus ik moet maar gewoon afwachten
Ik word echt helemaal onrustig van het idee dat ik niet kan sporten
Ja of ik moet per les betalen, misschien moet ik dat maar een tijdje doen dan maar dat vind ik ook zo onzinnig want het is kei duur en ik betaal toch al voor een jaar sporten met die sportkaart?
Bijnaquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wacht, je hebt een jaar abonnement. Maar daar is een speciale studentendeal of iets? En omdat het nieuwe studiejaar is begonnen moest je weer bewijzen dat je student bent?
Of begrijp ik het dan verkeerd?
tussen 1 dag en het eind van de maand eigenlijkquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:29 schreef Sarabi het volgende:
Hoe lang kan het duren rhubarbje?
Anders kan je in de tussentijd misschien buiten en thuis sporten (hardlopen, Jillian dat soort dingen).
Ik schreef me in Juni in voor een en vergat het al meteen op dag 1, dat was bij mij dus geen succes!quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Doet iemand hier trouwens mee met de strakke buik challenge?
https://www.facebook.com/events/1472359319680543/?fref=ts
Wel een leuk idee.
Ga het alleen nu niet combineren met Jillian
Kun je niet (na inloggen bij je onderwijsinstelling) bij je credits? Dat je kan laten zien dat je alle benodigde studiepunten hebt behaald?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:30 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is geen probleem, je mag nog 1 jaar een kaart voor het studententarief, maar dan moet je dus bewijzen dat je afgestudeerd bent. Dat kan ik niet want ik heb nog geen bewijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Viv op 02-09-2014 12:18:25 ]
quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Kun je niet (na inloggen bij je onderwijsinstelling) bij je credits? Dat je kan laten zien dat je alle benodigde studiepunten hebt behaald?
Edit: dit overzicht kon ik 2 maanden voor de diploma-uitreiking al printen:Nee dat telt niet. Het moet eigenlijk je diploma zijn maar ze nemen ook genoegen met een uitdraai uit duo. Maar daarin is het dus nog niet verwerktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Wat stom allemaal......quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee dat telt niet. Het moet eigenlijk je diploma zijn maar ze nemen ook genoegen met een uitdraai uit duo. Maar daarin is het dus nog niet verwerkt
I know! Volgens mij is het in theorie ook allemaal makkelijk op te lossenquote:
leuk die onderwijsinstellingenquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
I know! Volgens mij is het in theorie ook allemaal makkelijk op te lossen
Maar in praktijk dus niet
Niksquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
leuk die onderwijsinstellingenWat ga je nu doen?
Wat stom zeg!quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef rhubarbje het volgende:
Nee dat telt niet. Het moet eigenlijk je diploma zijn maar ze nemen ook genoegen met een uitdraai uit duo. Maar daarin is het dus nog niet verwerkt
Sjonge, echt irritant is dat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
I know! Volgens mij is het in theorie ook allemaal makkelijk op te lossen
Maar in praktijk dus niet
zwemmen kan ik echt aanradenquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Sjonge, echt irritant is dat.
Ik zou gewoon lekker thuis gaan sporten eventjes dan. Jillian ofzo. En fietsen/wandelen/zwemmen?
Dat begrijp ik wel ! dat is trouwens wel een goedkope pas! Mag ik vragen hoeveel de pas kost?quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ja zwemmen was dus wat ik deed
Fietsen en lopen doe ik ook praktisch elke dag, maar dat deed ik al
En zwemmen zet toch meer zoden aan de dijk denk ik
Nou kan ik wel tijdelijk een 10 baden kaart kopen of zo, maar dat is net zo duur als 25% van die pas! Dus dat is nu dus een principe ding en dat wil ik dus niet
Ik weet het niet uit mijn hoofd maar tussen de 110 en 120 dacht ikquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:48 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel ! dat is trouwens wel een goedkope pas! Mag ik vragen hoeveel de pas kost?
Dat is wel goedkoop zeg! Wat geven ze er voor lessen ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik weet het niet uit mijn hoofd maar tussen de 110 en 120 dacht ik
En dan mag je allerlei sporten doen. Gratis!
Ik zwem altijd en probeer tussendoor soms iets uit, maar ik kan gewoon niet zo veel
Yoga was wel tof, misschien dat ik dat dit jaar weer er bij pak
Goed van jequote:Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Sarabi het volgende:
Ondanks ik me niet lekker voel en het liefst mijn bed in kruip toch maar Jillian gedaan.
Tijdens het sporten voelde ik me in ieder geval beter
Is wel het plan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:16 schreef xuryah het volgende:
[..]
Goed van jelekker vroeg je bed in vandaag?
you name itquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dat is wel goedkoop zeg! Wat geven ze er voor lessen ?
wow gefeliciteerd!!! Awesomequote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn 'doel' was om dit te halen voor m'n school begon. Dat is helaas net niet gelukt (net 2 dagen weer heen) maar ik keur het goed.![]()
Wauw, te gek zeg!quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn 'doel' was om dit te halen voor m'n school begon. Dat is helaas net niet gelukt (net 2 dagen weer heen) maar ik keur het goed.![]()
Niiiiice! Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat vraagt om een foto!!quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O : Fruitsalade van banaan, pruim en druiven.
T : Appel
L : vier boterhammen ( het was vers tijgerbrood met een knapperig korstje...en zo lekker) met sandwichspread, smeerkaas en één met sate salade.
T : vijf dropkabels, een trosje druiven - nog steeds trek dus ook drie pruimen.
D : Een super groot bord curry van tomaat en pataks currypasta met zalm, bloemkool en kikkererwten. Zo'n trek.
Ik heb gisteravond 100 squats gedaan en nu heb ik spierpijndus weer 100 squats gedaan vandaag en nu loop ik als een eendje
ik gooi mn benen meer naar voren dan dat ik normale controle heb over mijn spieren.
Zo'n uber fijn moment is dat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Patoshik het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja echt wel.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo'n uber fijn moment is dat.Gefeliciteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o : drie pruimen en een banaan
t : twee crackers met smeerkaas
l : drie boterhammen met sandwichspread
t : een trosje druiven
d : ik twijfel tussen kleefrijst + curry met citroengras, limoenblad en cocos. Met als groente geroosterde bloemkool. Of voor mijn grote liefde tomatensoep met brood.
quote:Op woensdag 3 september 2014 11:45 schreef applemoose het volgende:
zelf destructieve bui weer overDus het wordt of jij of je vriendin?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o : drie pruimen en een banaan
t : twee crackers met smeerkaas
l : drie boterhammen met sandwichspread
t : een trosje druiven
d : ik twijfel tussen kleefrijst + curry met citroengras, limoenblad en cocos. Met als groente geroosterde bloemkool. Of voor mijn grote liefde tomatensoep met brood.
zoals ik het begreep wel. En als zij het word gun ik het haar van harte. Maar het heeft wel een beetje een dubbel gevoel.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:10 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dus het wordt of jij of je vriendin?
Ja dat zou eigenlijk gewoon balen zijn lijkt mijquote:Op woensdag 3 september 2014 14:38 schreef applemoose het volgende:
[..]
zoals ik het begreep wel. En als zij het word gun ik het haar van harte. Maar het heeft wel een beetje een dubbel gevoel.
wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor baan is het?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:54 schreef applemoose het volgende:
stiekem wel. Maar vooral omdat er extreem weinig vacatures zijn met mijn specifieke afstudeerrichting. Normaal vis ik samen met 400 anderen in dezelfde poel. En er zijn zoveel anderen met meer ervaring of jarenlang gratis hebben gewerkt in ruil voor werkervaring.
En dat was voor mij geen optie. Ik heb een huis en ik heb verantwoordelijkheden.
Jeetje dat lijkt mij ook echt balen dan... lastig zeg! :/quote:Op woensdag 3 september 2014 14:38 schreef applemoose het volgende:
[..]
zoals ik het begreep wel. En als zij het word gun ik het haar van harte. Maar het heeft wel een beetje een dubbel gevoel.
pmquote:Op woensdag 3 september 2014 15:00 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor baan is het?
hier hetzelfde!quote:Op woensdag 3 september 2014 15:58 schreef appelsap het volgende:
Succes applemoose! Lijkt me erg dubbel ja. Ik zou het stiekem niet zo tof vinden, ook al zou ik een goede vriendin die baan ook gunnen.
Ik voel me de laatste dagen zo verschrikkelijk moe ondanks voldoende slaap. Het liefst zou ik heel de dag in mijn bed liggen slapen.
Ik heb maar een pot multivitamine gekocht en ik ga me morgen toch naar de sportschool slepen. Hopelijk gaat dat gauw helpen.
Sterkte. Wanneer krijg je de uitslag?quote:Op woensdag 3 september 2014 17:20 schreef PatriQue89 het volgende:
Grr.. mag een week niet sporten.. had vandaag controle bij de dermatoloog.. de bestraalde plek zag er goed uit, maar nu een nieuwe vlek.. dus weer een stukje afgenomen voor onderzoek..
Over twee week.. En wandelen is op zich wel een idee denk ik en rustig fietsenquote:Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef appelsap het volgende:
[..]
Sterkte. Wanneer krijg je de uitslag?
Stukken gaan wandelen?
Sterkte, hopelijk niks al te naars, die vlek...quote:Op woensdag 3 september 2014 17:20 schreef PatriQue89 het volgende:
Grr.. mag een week niet sporten.. had vandaag controle bij de dermatoloog.. de bestraalde plek zag er goed uit, maar nu een nieuwe vlek.. dus weer een stukje afgenomen voor onderzoek..
Hoop het ook.. Heb mijn portie al wel gehad, vind ikquote:Op woensdag 3 september 2014 21:29 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Sterkte, hopelijk niks al te naars, die vlek...
Zo is dat!quote:Op woensdag 3 september 2014 21:36 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Hoop het ook.. Heb mijn portie al wel gehad, vind ik
wat heftig! Wanneer krijg je daar de uitslag van?quote:Op woensdag 3 september 2014 17:20 schreef PatriQue89 het volgende:
Over 2 weekquote:Op donderdag 4 september 2014 08:27 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
wat heftig! Wanneer krijg je daar de uitslag van?
Fijn dat je zo positief blijft !!quote:Op donderdag 4 september 2014 11:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Bedankt allemaal! Komt wel weer goed. Als het wel weer wat is, "dan gaan we gewoon weer bestralen".. zoals ze in het ziekenhuis zeggen
geen tussendoortjes ?quote:Op donderdag 4 september 2014 12:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een beetje aangekomen.Ik moet echt stoppen met tussendoor wegen en me gewoon weer aan m'n vaste weegmomenten houden.
O: Optimel, muesli, lijnzaad
L: Omelet: 3 eieren, veel prei en kaas
A: Vegetarische curry met naanbrood
Je snapt dat de vraag is: Waarom niet?quote:
Lijkt me erg weinig...quote:Op donderdag 4 september 2014 12:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een beetje aangekomen.Ik moet echt stoppen met tussendoor wegen en me gewoon weer aan m'n vaste weegmomenten houden.
O: Optimel, muesli, lijnzaad
L: Omelet: 3 eieren, veel prei en kaas
A: Vegetarische curry met naanbrood
Normaal neem ik ook alleen een tussendoortje in de middag. Nu heb ik een grote lunch op, vind ik ook prima.quote:Op donderdag 4 september 2014 13:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je snapt dat de vraag is: Waarom niet?
Ik stel jou deze vraag wel vaker, maar waar kom je op uit qua kcals?quote:Op donderdag 4 september 2014 14:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Normaal neem ik ook alleen een tussendoortje in de middag. Nu heb ik een grote lunch op, vind ik ook prima.
1500 kcal.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik stel jou deze vraag wel vaker, maar waar kom je op uit qua kcals?
waar haal je ze en hoe maak je ze klaar??quote:Op donderdag 4 september 2014 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ineens weer een edamame tick.
Er zijn ergere dingen om te snacken lijkt me en het knaagt zo heerlijk weg.
ik las vandaag dit recept en ik heb daar zo'n zin in!quote:Op donderdag 4 september 2014 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ineens weer een edamame tick.
Er zijn ergere dingen om te snacken lijkt me en het knaagt zo heerlijk weg.
ik haal ze bij de toko hier. Of als ik in de buurt van de chinese supermarkt ben dan daar. De hoeheetieookalweer: wah nam hong, in R'dam bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
waar haal je ze en hoe maak je ze klaar??
Ik eet ze altijd als k bij de Japanner ben
Oh damn, ze zijn net op, anders had ik het uitgeprobeerd, ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 4 september 2014 21:44 schreef applemoose het volgende:
[..]
ik las vandaag dit recept en ik heb daar zo'n zin in!
ik ga binnenkort eens langs de xotus..quote:Op donderdag 4 september 2014 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
ik haal ze bij de toko hier. Of als ik in de buurt van de chinese supermarkt ben dan daar. De hoeheetieookalweer: wah nam hong, in R'dam bijvoorbeeld.
Je koopt ze dan bevroren, keurig in een zak, en dan is het een kwestie van bevroren in kokend water met zout, 5 minuten en klaar.
Ik heb iedere week twee niet-nette dagen achter elkaar: het weekend!quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:08 schreef xuryah het volgende:
Twee niet-nette dagen achter elkaar gehad.
[...]
Ik voel me meteen zo slecht na zulke dagen...dat verpest de dag meteen, terwijl het eigenlijk wel gewoon leuk was.
Dat doe ik ook! ik heb besloten in het weekend te eten wat ik wil (met mate en uiteraard let ik op) maar tot nu toe gaat het prima! weegschaal gaf vanmorgen 84,4 aan. Morgen ga ik dit " vieren" bij mijn etentje door gewoon te bestellen wat ik wil !quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb iedere week twee niet-nette dagen achter elkaar: het weekend!Dit is een bewuste keuze omdat ik écht ongelukkig zou worden van 7 dagen per week 1500 kcal per dag. Op de niet-nette dagen maak ik alsnog bewustere en gezondere keuzes dan vroeger, ik ga dan niet helemaal los ofzo. Ik kan er dan ook zonder schuldgevoel van genieten.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Hoera, na maanden stilstaan en een beetje omhoog schommelen naar 75,9 laatst, had ik vanochtend een keurige 75,1 op de weegschaal.
Heb je wel cruesli nodig in je yoghurt 's ochtends, als je ook al 2 volkoren boterhammen eet?quote:O: 2 volkoren. 1 aardbeien, zonder suiker, 1 cervelaat. Laatste aardbeien in het bakje waren beschimmeld, dus kwam opeens aardbeien tekort. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
[...]
Shoot? Anyone? Ruimte voor verbetering?
Gewone yoghurt mag ik niet (lv = lactosevrij) en ik heb dus pas m'n brood en yoghurt geminderd. At voorheen 3 boterhammen met aardbeien en suiker en 250 ml lv yoghurt met veel meer cruesli. Ik merk nu dat ik rond 10 uur echt trek heb. Nog minder lijkt me geen verstandig plan, eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Heb je wel cruesli nodig in je yoghurt 's ochtends, als je ook al 2 volkoren boterhammen eet?
Ik eet 's ochtends een milde yoghurt zonder iets (150 gram per keer, te koop als 4-pack bij Lidl).
Hmm ja misschien moet ik dat ook maar doen. Dan voel ik me misschien minder schuldig.quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb iedere week twee niet-nette dagen achter elkaar: het weekend!Dit is een bewuste keuze omdat ik écht ongelukkig zou worden van 7 dagen per week 1500 kcal per dag. Op de niet-nette dagen maak ik alsnog bewustere en gezondere keuzes dan vroeger, ik ga dan niet helemaal los ofzo. Ik kan er dan ook zonder schuldgevoel van genieten.
Klinkt wat weinig vind ik.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn planning voor vandaag (hopelijk kan ik mij daar ook aan houden)
O: 1 volkoren boterham met 20+ smeerkaas
T: bakje fruit met een appeltje, meloen, druiven en een halve banaan
L: of soep met brood of alleen brood. Met daarop iets van smeerkaas/appelstroop/muhammara of hummus met biet (het ligt er aan of ik ook soep neem maar maximaal 4 boterhammen)
D: vega hamburgers met wortel en aardappeltjes. Eventueel nog een extra groente maar ik ben inspiratieloos (de hamburgers moeten echt op)
S: stukje wandelen
Iemand tips?
Je gewicht schommelt sowieso, het kan niet ieder weegmoment lager zijn dan de vorige keer. Het gaat erom dat er een dalende trend in zit op de langere termijn, dan is het goed.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:50 schreef xuryah het volgende:
Maar ik ben zo bang dat ik dan meteen weer aankom. Ik ben nu na de sushi en de bbq ook een halve kilo aangekomen namelijk.
Klopt idd, ik merk wel echt dat er om de paar dagen een enorme piek komt in mijn gewicht en daarna ook weer een daling. Best gek, want het komt vaak niet door mijn eten volgens mij (die piek).quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je gewicht schommelt sowieso, het kan niet ieder weegmoment lager zijn dan de vorige keer. Het gaat erom dat er een dalende trend in zit op de langere termijn, dan is het goed.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef xuryah het volgende:
[..]
Klinkt wat weinig vind ik.
Zeker je O kan wel wat meer, goede bodem is het belangrijkst. Misschien wat yoghurt erbij of een omelet ofzo?
quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef xuryah het volgende:
[..]
Klinkt wat weinig vind ik.
Zeker je O kan wel wat meer, goede bodem is het belangrijkst. Misschien wat yoghurt erbij of een omelet ofzo?
Misschien nog een T tussen je L en D, maar verder vind ik het wel een goed lijstje.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]ik vond het best veel!
Ik zal na de lunch (als ik weet wat ik neem) eens de calorieen berekenen
Maar tussen mijn O en mijn ochtend T zit weinig tijd en ik vind dat eigenlijk wel prima. Ik moet altijd gewoon even op gang komen. Eerst de boterham, lekker het nieuws kijken, kleren aan, wat troepjes ruimen en dan de T
Mijn ochtenden zijn ook niet mega lang nu ik alleen maar thuis ben
Ohh oke dan is het wel wat anders jaquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]ik vond het best veel!
Ik zal na de lunch (als ik weet wat ik neem) eens de calorieen berekenen
Maar tussen mijn O en mijn ochtend T zit weinig tijd en ik vind dat eigenlijk wel prima. Ik moet altijd gewoon even op gang komen. Eerst de boterham, lekker het nieuws kijken, kleren aan, wat troepjes ruimen en dan de T
Mijn ochtenden zijn ook niet mega lang nu ik alleen maar thuis ben
lijnzaad al geprobeerd?quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien nog een T tussen je L en D, maar verder vind ik het wel een goed lijstje.
Ik ben de laatste tijd zo opgeblazen en verstopt.Snap er niks van. Havermout zou goed moeten zijn voor je stoelgang toch? Misschien reageer ik ergens anders niet goed op, maar ben er nog niet helemaal achter wat.
Havermout heeft vezels, dus dat is wel goed voor je stoelgang. Maar misschien heb je nog meer vezels nodig.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien nog een T tussen je L en D, maar verder vind ik het wel een goed lijstje.
Ik ben de laatste tijd zo opgeblazen en verstopt.Snap er niks van. Havermout zou goed moeten zijn voor je stoelgang toch? Misschien reageer ik ergens anders niet goed op, maar ben er nog niet helemaal achter wat.
Tnxquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan tonijn. Kunnen mijn darmen die hoeveelheid eiwit niet aan.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Havermout heeft vezels, dus dat is wel goed voor je stoelgang. Maar misschien heb je nog meer vezels nodig.
Bij mij loopt dat ook niet helemaal lekker. En ik neem bijna dagelijks lijnzaad erbij. Nu stop ik daar telkens een paar dagen mee, en als ik het dan weer wel eet dan lijkt het wel te werken.
Anyhow, lijstje voor vandaag.
O: 2 volkoren boterhammen 30+ kaas
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: 2 verse vijgen
T Komkommer met sambal
A: Champignonsoep
T: Magere yoghurt, rood fruit.
Drink je genoeg? Als je voldoende vezels binnenkrijgt, maar te weinig vocht, werkt het ook niet meer zoals het moet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan tonijn. Kunnen mijn darmen die hoeveelheid eiwit niet aan.Verder eet ik meestal wel genoeg vezels (havermout, speltbrood, 2 stuks fruit, groenten bij avondeten) dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Ik kijk het nog even aan.
O: 2 spelt met pindakaas
T: appel
L: 1 spelt tonijn en 1 spelt gebakken ei
T: trosje druiven
D: spinazie, aardappels en rundertartaar
Genoeg drinken blijft altijd wel een issue voor me. Misschien heb ik de afgelopen dagen inderdaad niet genoeg gedronken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Drink je genoeg? Als je voldoende vezels binnenkrijgt, maar te weinig vocht, werkt het ook niet meer zoals het moet.
Myraela, ik vind jouw lijstje alweer wat weinig. Kun je niet een volkoren bth bij de soep eten ofzo?
Voor in de winter: misschien diepvriesframbozen en ander diepvriesfruit voor in je yoghurt? En verder vind ik kiwi en banaan ook wel lekker in yoghurt. Maar goed, fruit in je yoghurt was dus precies wat je momenteel niet wilde.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gewone yoghurt mag ik niet (lv = lactosevrij) en ik heb dus pas m'n brood en yoghurt geminderd. At voorheen 3 boterhammen met aardbeien en suiker en 250 ml lv yoghurt met veel meer cruesli. Ik merk nu dat ik rond 10 uur echt trek heb. Nog minder lijkt me geen verstandig plan, eigenlijk.
Ik zou de cruesli wel kunnen vervangen, maar muesli vind ik echt heel vies (brrt, zompig eten uberhaupt) en omdat ik al fruit op m'n brood eet en een banaan als tussendoor, vind ik nog meer fruit niet per se beter dan een handje cruesli. In de winter, als er geen lekkere aardbeien zijn, kan ik wel ander broodbeleg gaan eten, maar dan vind ik weer zo weinig fruit dat lekker is in yoghurt. Hooguit kersen uit een pot, maar da's ook niet echt gezond. Ik blijf dus een beetje zoeken...
Sowieso wacht ik even af of de dalende lijn blijft. Ik was voorheen heel zwaar en nu hang ik drie kilo boven m'n atl, al een tijdje overigens, dus ga even afwachten of dit soort kleine aanpassingen voldoende zijn om de laatste kilo's te halen. Toch txs voor de tip
Is het lekker? Het klinkt nogal goor...quote:Op maandag 8 september 2014 08:20 schreef withxhonor het volgende:
gezwicht door de vele instagram foto's heb ik chia pudding gemaakt, maar ik vind het er een beetje uitzien als kikkerdril![]()
o: chiapudding : 3 lepeltjes chiazaad, half eetlepeltje rauwe cacaonibs, 200 ml. cocoswater
t : appel
l : 4 boterhammen met beleg.
t : banaan of drie pruimen.
d : zelfgemaakte, erg stevige,tomatensoep! met een broodje
dat was ik, vergeten om mijn vriend uit te loggen en zelf in te loggen.quote:Op maandag 8 september 2014 08:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is het lekker? Het klinkt nogal goor...
goed zegquote:Op maandag 8 september 2014 08:43 schreef Myraela het volgende:
Net voor het eerst overnight oats geprobeerd. Vind het echt helemaal niets. Misschien nog eens proberen maar dan met yoghurt.
Maar ik ben wel blij want ik heb mijn eerste echte streef gehaald.![]()
Mensen zeggen altijd dat je kleine doelen moet zetten, maar ik ben daar niet zo goed in. Ik heb alleen streefgewichten die me echt oprecht blij maken omdat het een mooi gewicht is. Dus de volgende duurt nog 10 kilo. Maar ik heb geen haast, ik kom der wel.Al is deze eerste streef achter de rug hebben wel weer even een goede motivatie.
*schop onder je kont*. Gewoon doen BE, je weet dat je het kunt.quote:Op maandag 8 september 2014 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Bluh... Zoals elke keer zit ik in een post-zomer-dip...
Maar... Today is the first day... En ik ben (alweer) vastbesloten om vanaf nu weer normaal te doen.
Hoeveel eet je er als ontbijt/lunch? Er zit veel zout in en bijzonder weinig voedingsstoffen... Ik denk dat er verstandigere keuzes zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 10:53 schreef Sarabi het volgende:
Ben trouwens echt verslaafd aan die rosemary/salt crackers
Ik ontbijt en lunch er mee en grote kans dat ik ze vanavond ook eet (dan zorg ik wel dat ik overdag iets anders eet hoor)
Mooi lijstje Roosje.
2 als ontbijt en 3 of 4 als lunch.quote:Op maandag 8 september 2014 10:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoeveel eet je er als ontbijt/lunch? Er zit veel zout in en bijzonder weinig voedingsstoffen... Ik denk dat er verstandigere keuzes zijn.
2 van die dingen is nog geen 80 kcals. Als je er in totaal 6 eet, krijg je meel, zout en wat plantaardige olie binnen voor in totaal 216 kcals. Als je nou een flinke, voedzame ochtend-t en een flinke, voedzame middag--t zou nemen, zou het misschien nog kunnen, maar ik vind het eigenlijk gewoon veel en veel te weinig.quote:Op maandag 8 september 2014 11:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Soms met smeerkaas of philadelphia + komkommer en soms niets.
Weet ikquote:Op maandag 8 september 2014 11:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
2 van die dingen is nog geen 80 kcals. Als je er in totaal 6 eet, krijg je meel, zout en wat plantaardige olie binnen voor in totaal 216 kcals. Als je nou een flinke, voedzame ochtend-t en een flinke, voedzame middag--t zou nemen, zou het misschien nog kunnen, maar ik vind het eigenlijk gewoon veel en veel te weinig.
Waarom doe je dat nu dan niet? Heb je langer van je crackers en krijg je toch je voedingsstoffen binnen. Snap wel dat ze nu heel lekker zijn, maar toch... Het is niet echt goed voor je lijf zorgen zo.quote:Op maandag 8 september 2014 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Weet ikik blijf dit ook niet doen maar vind ze nu gewoon even heel lekker.
Mijn ontbijt is overigens nooit heel veel meer kcal, magere yoghurt komt ook rond de 90kcal.
Normaal zou ik zo'n ontbijt bijvoorbeeld combineren met in de middag een groente-omelet.
Zo denk ik in ieder geval ookquote:Op maandag 8 september 2014 13:40 schreef Myraela het volgende:
Ach voor een paar dagen kan het ook geen kwaad. Ik heb ook wel eens een paar dagen vooral Optimel griekse stijl gegeten. Gewoon omdat ik het zo lekker vond.En omdat ik 10 bakken had gekregen.
Ik weet ook niet hoe het precies werkt met tekorten. Ik zit soms een dagje wat laag in kcal maar eet dan enorm veel groenten. Volgens mij is dat toch ook gezonder dan meer eten maar vooral koolhydraten en vet.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 8 september 2014 08:43 schreef Myraela het volgende:
Net voor het eerst overnight oats geprobeerd. Vind het echt helemaal niets. Misschien nog eens proberen maar dan met yoghurt.
Maar ik ben wel blij want ik heb mijn eerste echte streef gehaald.![]()
Mensen zeggen altijd dat je kleine doelen moet zetten, maar ik ben daar niet zo goed in. Ik heb alleen streefgewichten die me echt oprecht blij maken omdat het een mooi gewicht is. Dus de volgende duurt nog 10 kilo. Maar ik heb geen haast, ik kom der wel.Al is deze eerste streef achter de rug hebben wel weer even een goede motivatie.
Lokale natuurwinkel.quote:Op maandag 8 september 2014 16:08 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant, waar haal je dat"?
Ik dacht 'dat klinkt goor, wie verkoopt dat nou?'. Zelfde vraag, andere insteekquote:Op maandag 8 september 2014 16:08 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant, waar haal je dat"?
Is de pasta lekker?quote:Op maandag 8 september 2014 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
O: havermoutpap
T: komkommer met avocadodip
L: 2 spelt, waarvan 1x hazelnoot-rozijnenpasta en 1x leverpastei
T: kwark
D: bietjesstamppot en tofureepjes
quote:Op maandag 8 september 2014 16:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik dacht 'dat klinkt goor, wie verkoopt dat nou?'. Zelfde vraag, andere insteek
Dank je!quote:Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lokale natuurwinkel.
[ afbeelding ]
Dat is zeker voor een gerecht met chorizo erg netjes.quote:Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net paella voor de tweede avond op.Echt super lekker met chorizo en garnalen. En chorizo klinkt dan onwijs slecht. Maar voor de totale portie zat ik op 600 kcal. Dat vind ik best normaal.
Wel minder groenten dan ik normaal zou eten. Morgen maar even inhalen.
erg laat, sorry. Maar dat hangt van je linzen af. Sommige linzen zijn sneller geweekt dan anderen.quote:Op maandag 8 september 2014 13:58 schreef rhubarbje het volgende:
Hier zitten vast wel mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden
Ik wilde een deze dagen linzensoep maken. In het recept staat dat de linzen maar een half uurtje moeten weken. Op mijn zak linzen staat 8 uur
Ik ben geneigd het pak aan te houden (zij weten wat voor linzen ze er in hebben gedaan) maar misschien hoeft dat helemaal niet? Dan kunnen we het vanavond al eten
superquote:Op maandag 8 september 2014 21:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
iste was dat ik de loopband nu eindelijk voor elkaar heb. Uiteindelijk was het de snelheid die mij steeds nekte, ipv 8 km/h stelde ik nu 7,5 km/h in, en ik liep het kwartier met fatburnprogramma(heuveltjes) uit. Volgende keer weet ik dus wat er anders moet, en kan ik het weer zwaarder gaan maken.
quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Sarabi het volgende:
De crackers nog even aangevuld met een smoothie
En over een uurtje weer trainen.
Eens kijken of we deze week onder de 86 kunnen komen.
Nice! Goed bezig hoor, je had ook op de bank kunnen blijven hangen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:56 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dat is zeker voor een gerecht met chorizo erg netjes.
Ik heb ook wel eens een dagje minder groente. Als je over de week gezien voldoende eet dan maakt dat niks uit.
Ik ben net spontaan 1,5 uur gaan sporten, stond helemaal niet op de planning.
Ik was alleen thuis en het duurde nog een dik uur voor m'n vriend thuis zou komen. In plaats van op de bank hangen heb ik m'n sportkleding aangedaan en ben ik op de fiets gesprongen richting de sportschool.
Dit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
waarschijnlijk zijn de scholen/studies weer begonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o : Chia pudding poging twee. Chiazaadjes met cocoswater en speculaaskruiden. Nog steeds niet mijn favoriet.
t : een banaan
l : drie boterhammen met weetikwat
t : een appel
d : Quorn Lasagne
ik ga vanavond naar de bloedbank, dus sporten doe ik niet vandaagmorgen weer.
Toen ik 2,5 week begon woog ik 88,5.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
supergoed!!! , van welk gewicht kom je?
In KG maakt het mij niet zo veel uit ... ik wil graag weer terug in maat 38/40 zoals 3 jaar maak daar maar 4 van ..terug ongeveer.. toen voelde ik mij het lekkerst in mijn lichaam.. ik was toen 18kg lichter dan nu maar ik sport nu meer dus mijn "doel" is wel die 18/20 kg er af maar als ik eerder op die maat zit dan is dat ook goed.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef appelsap het volgende:
Deze week begint mijn stage in het ziekenhuis en ik mag meteen 6 dagen aan de bak. (2 introdagen van 9 tot 4 en 4 dagdiensten van half 8 tot 4) heb er zin in maar ik ben ook best zenuwachtig. Morgen mijn eerste werkdag.
Vandaag mijn enige vrije dag, vanavond sporten en verder lekker lui.
Ik weet nog niet hoe ik het met sporten ga doen. Ik wil deze week wel 4x geweest zijn dus dat zal een zware week worden.
Gisteren moest ik met alle stagiaires werkkleding passen. Gezellig met zijn 3-en in een kledinghokje. Gelukkig viel het erg mee! Ik schaamde me niet echt voor de verandering, toch wel fijn.
Welkom Danter! Lekkere lunch.
Hoeveel wil je nog kwijt?
Ik zit qua BMI ook op het randje (27) maar ik vind mezelf ook niet in slank passen.
Danku!quote:
Vandaag heel goed.quote:
Dit doe ik nu, vandaag dag 10. Ik zat een paar dagen geleden echt volledig te shaken, een soort afkick verschijnselen had ik. Bizar gewoon.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vandaag heel goed.
Ik had weer een laat optreden dit weekend, net als vorige week en ook net als vorige week was ik gisteren bijna van de wereld zo moe en toen wilde het niet. Het had een vast-dag moeten worden, die ik heel wijs besloot te skippen, maar mijn innerlijke-vreetmonster kon zich niet inhouden bij de ah.
Nu heb ik besloten dat ik vooralsnog iig maar eens van de suiker en zooi af moet gaan kicken, dus dat ik me bijv. wel mag storten op een zak wortels, maar niet op dingen met toegevoegde suiker enzo.
Anyway, so far so goed, maar het is dan ook al helemaal 14.00.![]()
Lijstje vandaag:
O: Brinta
T(vroeg): edamame
T2: wortels met hummus
L: 2 boterhammen m kalkoenfilet, 2 boterhammen m linera paté
T: appel
D: veldsla stamppot met spekjes en cherrytomaatjes
Wow knap dat je het toch weer oppakt en het gaat zo te lezen superquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toen ik 2,5 week begon woog ik 88,5.
Maar ik heb ooit ver boven de 100 gewogen (maar ook al ooit afgevallen tot 72)
Knap van je!quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:09 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dit doe ik nu, vandaag dag 10. Ik zat een paar dagen geleden echt volledig te shaken, een soort afkick verschijnselen had ik. Bizar gewoon.
Merci.quote:
Thanksquote:Op dinsdag 9 september 2014 14:10 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Wow knap dat je het toch weer oppakt en het gaat zo te lezen super
Mijn advies wat sporten betreft, is al jaren hetzelfde: Zoek iets wat je echt leuk vindt! Ik heb een hekel aan veel vormen van beweging, maar sinds ik aan het paardrijden ben, krijg ik genoeg beweging zonder dat het steeds strijd met mezelf oplevert. Veel mensen hier 'lopen hard' of 'joggen'. Dat zou ik niet voor elkaar krijgen, maar voor paardrijden hoef ik mezelf nooit een schop onder m'n kont te geven.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Merci.
Nu nog resultaat. Ik kan alleen nog maar hopen dat er binnenkort een paar kilo af zijn.
Maar wat dat betreft is bij mijzelf de afgelopen twee jaar (sinds ik eind 2012 ineens twee keer zoveel kinderen kreeg) wel gebleken dat alles afhankelijk is van mijn mentale staat. Maar ik zit weer in een goede flow en haak graag bij jullie aan.
Grootste uitdaging: sporten.
Heel erg mee eens!quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn advies wat sporten betreft, is al jaren hetzelfde: Zoek iets wat je echt leuk vindt!
Fijn toch! Magische onderbroeken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:23 schreef rhubarbje het volgende:
Serieus, een tijdje weer streng op letten kan zo veel verschil maken! Op de weegschaal niet zo heel veel (2 kilo of zo) maar ik had op vakantie een jurkje gekocht waarvan ik dacht 'hmm kleed toch niet helemaal mooi af op mijn buik' maar ruilen was zo'n gedoe dus maar gehouden. Ik heb hem al de hele dag aan en vind hem kei cute (oke, wel met een magische onderbroek, maar toch)
Platte buikquote:
Gezwicht voor een speculaasje en een cappuccino na het donerenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:56 schreef applemoose het volgende:
o : Chia pudding poging twee. Chiazaadjes met cocoswater en speculaaskruiden. Nog steeds niet mijn favoriet.
t : een banaan
l : drie boterhammen met weetikwat
t : een appel
d : Quorn Lasagne
ik ga vanavond naar de bloedbank, dus sporten doe ik niet vandaagmorgen weer.
Het is idd coleslaw uit een potje, maar dat is voornamelijk een tijdoverweging. Voor vier porties salade gebruik je:quote:Op woensdag 10 september 2014 08:57 schreef Danter het volgende:
Goede morgen![]()
Jou salade klinkt lekker tink! Is het coleslaw uit een potje of? Wil het misschien ook wel n keer proberen te maken haha.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Kwark met banaan, honing, rauwe cacao poeder en wat muesli
T: Appel
L: Spelt pasta met eikensla melange, tonijn, augurk, pesto, zilveruitje, tomaat en pijnboompittjes
T: Heb niks bij mij dus ik hoop dat mn lunch vullend genoeg is anders trek ik hier een cup-a-soup uit de kast.
A: Gestoomde witvis met gegrilde groente en wat krieltjes uit de oven
T: Suikervrij waterijsje
Ach dat soort gewicht is toch ook zo weer weg?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn!
Mijn weegschaal is onverbiddelijk tov mijn gevreet de afgelopen twee weken, maar goed, ik ben weer op de goede weg.
Nu bezig met zelfkastijding: ik ben een stapel pannenkoeken aan het bakken voor school.
Went de Chiapudding al?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:46 schreef applemoose het volgende:
Tof, dat is het leukst, Sarabi![]()
Er was bij ons op het plein een buikdansdemo, en ze zagen er zo mooi uit!
en ik lust geen pannenkoeken, dus de kastijding bij mij zou zijn dat ik de hele tijd misselijk ben tijdens het bakken![]()
vandaag :
o : Chiapudding met speculaaskruiden en een theelepeltje maple syrup.
t : twee mineola's
l : drie boterhammen met sandwichspread en pindakaas. ( niet samen op een boterham overigens)
d : ik ga uit eten met mijn familie, ik weet niet hoe en waar. Afhankelijk daarvan eet ik wel of niet een T savonds.
opzich niet super mega gezond maar zou prima in mijn schema passen op hardloop dagen bijv. en t klinkt heerlijk.. gebruik je de BBQ saus echt voor de smaak of ook voor de smeuïgheid..?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is idd coleslaw uit een potje, maar dat is voornamelijk een tijdoverweging. Voor vier porties salade gebruik je:
150 gr peen julienne
200 gr gesneden rode kool
250 gr coleslaw
een half blikje ananas (of verse ananas natuurlijk)
2 eetlepels mayonaise of fritessaus
een eetlepel of 4 aan bbq-saus
2 gepocheerde kipfilets
Zeker niet de allergezondste optie, maar wel veel groente, mager gekookt vlees en zeker als je oplet wélke fritessaus en bbq-saus je neemt, kan het best een keer.
nouja, in zoverre dat het chiazaad bijna smakeloos is. En je dus het vocht waarin je het laat weken een smaakje moet geven. Maar ik vind het zonde om het weg te gooien, dus ik maak mijn bakje op.quote:
Jammer daar heb ik geen bekendenquote:Op woensdag 10 september 2014 11:29 schreef applemoose het volgende:
[..]
En de demonstratie was in Haarlem
voor deze keer niet.. maar zodat je t de volgende keer ongeveer weet: weeg de kip voor het eten, weeg de restjes daarna.. het verschil delen door 3? of denk ik nu te simpel...quote:Op woensdag 10 september 2014 11:36 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het avondeten uitrekenen vooral lastig. Geen idee hoeveel vlees er nou echt aan zo'n kip zit. Vel eet ik niet op. En we halen 3 porties eruit.
Klinkt als een goede oplossingquote:Op woensdag 10 september 2014 11:50 schreef Danter het volgende:
[..]
voor deze keer niet.. maar zodat je t de volgende keer ongeveer weet: weeg de kip voor het eten, weeg de restjes daarna.. het verschil delen door 3? of denk ik nu te simpel...ik ben hier ook geen ster in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |