Ik ook, hoor. Voordeel van pverschoenen is dat je ze ook nog voor je mtb-schoenen kunt gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef dop het volgende:
maar voor die 3 dagen per jaar dat het vriest heb ik gewoon overschoentjes.
Ik denk dat je schoenen meer te lijden hebben gehad van die keer in de regen pp de nedereindseberg dan ze zullen hebben van een winter met overschoenen rijden.quote:Op maandag 1 september 2014 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er komt altijd zand en rommel langs.
ik heb meestal 2 paar schoenen oude en nieuwe(re) handig voor als een paar nat is of als je van te voren al weet dat je in slecht weer fietstquote:Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou eerder winterschoenen kopen om mijn gewone schoenen wat knapper te houden. Net als dat ik in de regen liever in het zwart dan in het wit rijd.
Gripgrab, moet ik wel bij zeggen dat mijn vrouw de neopreen versie had voor de winter en die waren bij haar snel stuk.quote:Op maandag 1 september 2014 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Welke overschoenen heb je? Die BBB waterflex die ik heb houden het een half uurtje uit, max.
daarom ook altijd je beenstukken over je overschoenen heen dragen.. scheelt ook inlopen van water. Voorkomt niet dat je nat word, maar zeker wel minder inloop dan andersquote:Op maandag 1 september 2014 20:16 schreef ddx het volgende:
Ik heb de Bio-Racer Easyfit tijdje geleden gekocht, nog niet uitgetest (maar zal binnenkort wel gebeuren)
Met falpje zodat water minder snel vanaf broek schoenen inloopt :
[ afbeelding ]
conclusie?quote:Op maandag 1 september 2014 20:17 schreef the_critic het volgende:
staat in de laatste Grinta een heel stuk over carbon. Van hoe het gemaakt wordt, hoe het gerepareerd wordt, maar ook stuk over de imitatieframes uit china. Leuk leesvoer
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.quote:
Ik vind het ook wel goed hoor, dat ze die imitatiemeuk niet aanprijzen.quote:Op maandag 1 september 2014 20:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.
De bekende merken zeggen, nooit doen, het is alleen maar troep. Anonieme fietsenmaker zegt, als je geen prof bent merk je het verschil niet. Kwaliteit is wel eigenlijk altijd minder dan die van merkframes, maar voor de gemiddelde fietser is dat verwaarloosbaar.
Zelfde zeggen ze dus ook over sturen, zadelpennen etc...
Erg wisselende mening dus... en vanuit een blad, die door Canyon wordt uitgenodigd in de fabriek alle processen van ontwikkeling te mogen zien.. snap ik, dat zij nooit zullen zeggen.. "spul uit China is evengoed" (beetje, Wij van wc-eend gevoel)
Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in een achtervolgend groepje (van 2) gezeten, dat voor de 5e/6e premie reed. Het ging niet bewust (iig niet van mij uit), maar we hebben onderweg de premies verdeeld.
We hebben niet eens gesproken, het gebeurde gewoon zo. En het was nog in het guldentijdperkquote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.
Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.quote:Op maandag 1 september 2014 20:48 schreef the_critic het volgende:
uiteraard gebruiken die chinezen carbon dat mindere kwaliteit is voor de namaakproducten. Vraag is inderdaad of je dit als doorsnee renner merkt.
over bijvoorbeeld de ontwikkeling van de s-works zeggen ze ook dat over hetzelfde frame Contador hem te stijf vond in de afdalingen, terwijl Boonen juist nog wel een iets meer stijfheid zou willen. Erg persoonlijk dus ook nog eens.
ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...quote:Op maandag 1 september 2014 21:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.
http://www.velocite-bikes.com/carbon-fiber.html.htmlquote:Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...
Zo, das een beste afstand!quote:Op maandag 1 september 2014 21:44 schreef DrNick het volgende:
http://www.strava.com/activities/188346752
140 kilometer, alstublieft.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef dop het volgende:
[..]
lol , als jij een paar winter schoenen kan laten zien die er niet gay uitzien dan wil ik het overwegen.
maar voor die 3 dagen per jaar dat het vriest heb ik gewoon overschoentjes.
nooit last van koude voeten trouwens
als iemand hier ooit een prestatie van jou afkraakt is de wereld te klein, maar zo'n opmerking moet wel kunnen? Die jongen rijd voor het eerst 100+. Heb daar respect voor. Niet iedereen rijd bij de amateurs mee.quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
als iemand hier ooit een prestatie van jou afkraakt is de wereld te klein, maar zo'n opmerking moet wel kunnen? Die jongen rijd voor het eerst 100+. Heb daar respect voor. Niet iedereen rijd bij de amateurs mee.
Ja carbonnen producten maken is handwerk. En arbeidsintensief. Kwalitatief hangt veel af van details in het productieproces. Het is bijna als koken.quote:Op maandag 1 september 2014 20:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.
De bekende merken zeggen, nooit doen, het is alleen maar troep. Anonieme fietsenmaker zegt, als je geen prof bent merk je het verschil niet. Kwaliteit is wel eigenlijk altijd minder dan die van merkframes, maar voor de gemiddelde fietser is dat verwaarloosbaar.
Zelfde zeggen ze dus ook over sturen, zadelpennen etc...
Erg wisselende mening dus... en vanuit een blad, die door Canyon wordt uitgenodigd in de fabriek alle processen van ontwikkeling te mogen zien.. snap ik, dat zij nooit zullen zeggen.. "spul uit China is evengoed" (beetje, Wij van wc-eend gevoel)
Hap.quote:Op maandag 1 september 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
als iemand hier ooit een prestatie van jou afkraakt is de wereld te klein, maar zo'n opmerking moet wel kunnen? Die jongen rijd voor het eerst 100+. Heb daar respect voor. Niet iedereen rijd bij de amateurs mee.
Ik ben nieuw hierquote:Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef Patroon het volgende:
Ik ken die gast niet eens, of heb ik dat gemist?
Vet Ivo, pics?quote:Op maandag 1 september 2014 22:21 schreef No-P het volgende:
Zo. mijn normale fiets was kapot, dus een gazelle tour de france gekocht met spatboren fietsendrager en dynamolamp. Die suntour groep loopt super nog,
Verder een vroeg koga miyata gentsracer frame gehaald om een budget singlespeed voor in de winter van te bouwen.
dit heeft niets met happen te maken. Zeker als je iemand u ergaupt niet kent mag je imo wel wat voorzichtiger met je uitspraken zijn, over inet komt het vaak wat harder over dan je bedoelt. Of zet er eenquote:Op maandag 1 september 2014 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hap.
Denk ff terug wat ik vanochtend verkondigde over gemiddelde.Neem niet alles zo serieus joh.
Dat zou ik zelfs na een jaar niet doen.quote:Op maandag 1 september 2014 22:21 schreef Patroon het volgende:
Stel je dan eens voor. In de kroeg leg je ook niet gelijk je lul op de bar wel?
Dat is echt de meest ongemakkelijke emoticon op FOK!quote:Op maandag 1 september 2014 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dit heeft niets met happen te maken. Zeker als je iemand u ergaupt niet kent mag je imo wel wat voorzichtiger met je uitspraken zijn, over inet komt het vaak wat harder over dan je bedoelt. Of zet er eenbij.
Tegens: KLB / Lekke band door mossel
quote:Op maandag 1 september 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
als iemand hier ooit een prestatie van jou afkraakt is de wereld te klein, maar zo'n opmerking moet wel kunnen? Die jongen rijd voor het eerst 100+. Heb daar respect voor. Niet iedereen rijd bij de amateurs mee.
Volgt van de week.quote:
Moraalridder, als die gast hier nooit komt, hoe kan ik en jij dan weten dat dit zijn 1e 100+ was?quote:Op maandag 1 september 2014 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dit heeft niets met happen te maken. Zeker als je iemand u ergaupt niet kent mag je imo wel wat voorzichtiger met je uitspraken zijn, over inet komt het vaak wat harder over dan je bedoelt. Of zet er eenbij.
Tegens: KLB / Lekke band door mossel
Ik kan wel wat hendelenquote:Op maandag 1 september 2014 22:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Let maar niet op hem hoor. Elk dorp heeft z'n eigen dorpsclown
Ja, zou willen dat ik zo in echt kon kijken.quote:Op maandag 1 september 2014 22:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja. Samen metDie twee vormen ook altijd wel goede combinaties
![]()
Gelukkig maarquote:
Oh, het was windkracht twee of iets dergelijksquote:Op maandag 1 september 2014 22:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Mij lijkt het me mentaal zo fucking zwaar, fietsen over die dijken tegen de wind in.
Ja,mentaal is niet je sterkstequote:Op maandag 1 september 2014 22:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Mij lijkt het me mentaal zo fucking zwaar, fietsen over die dijken tegen de wind in.
Oh chill. Dat valt weer mee.quote:Op maandag 1 september 2014 22:37 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oh, het was windkracht twee of iets dergelijks
dat tijdrit frame van Alibaba is zo lelijk dat ik dit een makkelijke vraag vind: Allezquote:Op maandag 1 september 2014 22:41 schreef Tommeke het volgende:
Wat zouden jullie doen als je mij was? Een Ali tijdritframe of een Specialized Allez frame kopen voor komend seizoen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door dop op 02-09-2014 06:22:57 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, ik ga zaterdag stuk van de ronde van vlaanderen fietsen. Hoe hard zal ik de (25 mm) bandjes oppompen? Ik dacht aan 6.5 bar voor mezelf en 5.5 voor mn vriendin. Goeie plan?
Zij 55. Ik 75.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:21 schreef Patroon het volgende:
Haha wat kunnen wij daar nu van zeggen. Misschien is je vriendin een dikke zeug, waarbij 9bar zelfs niet voldoende is
Doe es foto, dan kunnen we beter oordelen.
Ja als we het zo gaan doen kan ik het ook nog wel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:40 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Van een meiske die ik op instagram volg
Ik denk dat 6.5 en 5.5 wel voldoende zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, ik ga zaterdag stuk van de ronde van vlaanderen fietsen. Hoe hard zal ik de (25 mm) bandjes oppompen? Ik dacht aan 6.5 bar voor mezelf en 5.5 voor mn vriendin. Goeie plan?
Oh wacht ronde van Vlaanderen? Sorry ik zat met Parijs Roubaix in mijn hoofd. Ik heb m gereden met 7 bar met 54kgquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, ik ga zaterdag stuk van de ronde van vlaanderen fietsen. Hoe hard zal ik de (25 mm) bandjes oppompen? Ik dacht aan 6.5 bar voor mezelf en 5.5 voor mn vriendin. Goeie plan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |