Ja!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:14 schreef minilot het volgende:
Gaan koekjes en rommelbroodjes (!) straks ook in de winkel deel uitmaken van het assortiment eigenlijk? Of zal het daar vooral gaan draaien om de grote broden?
Ooooo, dank je!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja!http://www.brouwmarkt.nl/sandelhout-rood-gesneden-50-gram.html
Oh, sandelhout ruikt zooooo lekkerquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja!http://www.brouwmarkt.nl/sandelhout-rood-gesneden-50-gram.html
Daarom.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Rommelkruid is ook heel erg rotterdams, net als uierboord
Reserveer het als domeinnaam.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarom.En je hebt natuurlijk de Rotterdamse kruidbroodjes, maar wij wilden onze eigen versie en onze eigen naam.
En ik vind 'rommelbroodjes' eigenlijk een superleuke naam (die overigens spontaan ontstond en niet zozeer bedacht is).
Goed idee, done!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reserveer het als domeinnaam.
Ja en jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:44 schreef loecje het volgende:
Verwacht de biowinkel elke dag vers brood? Dan gaan jullie het nog druk krijgen
Ik denk dat ik ze er in 5 doorheen heb gekregen. De een na laatste lading zit nu in de oven.quote:
ben je thuis al ruimte aan het maken om tijdelijk een 2e oven neer te zettenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ze er in 5 doorheen heb gekregen. De een na laatste lading zit nu in de oven.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:47 schreef komrad het volgende:
[..]
ben je thuis al ruimte aan het maken om tijdelijk een 2e oven neer te zetten
Nu de reacties van de mensen die het gegeten hebben nog krijgenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Wat we vanmorgen hebben gebracht (toch nog 9 stuks) was binnen twee uur uitverkocht.
Zeker!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is natuurlijk fijn te weten of ze het, ja gewoon brood vonden, of gillend klaar kwamen toen ze het aten, niet?
Sorry.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:03 schreef Ansu het volgende:
Ik heb door jullie nu zin in chocolade chip cookies
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry.Die paar die over waren hebben we zelf opgegeten.
Kan ik me voorstellen, klinkt als een zware dag. Hopen dat vandaag beter is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Daar gaat het gelukkig al een stuk beter mee, maar het scheelde niet veel.Ik vind het helemaal niet erg als deze dag voorbij is. Morgen weer klussen!
De site hád daar gewoon een mogelijkheid voor ('ontwerper uitnodigen'), maar ze hebben die site net helemaal omgegooid. De knop voor het beoordelen van ontwerpers ontbrak daarna, dus misschien zijn ze wel meer dingen vergeten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, klinkt als een zware dag. Hopen dat vandaag beter is.
Ik heb eigenlijk een beetje een gekke vraag: naar aanleiding van jullie succes met het logo hebben wij ook een wedstrijd uitgezet op ontwerpen-voor-geld. Nou valt het niveau van de inzendingen helaas een beetje tegen en ik zou graag een aantal ontwerpers persoonlijk willen aanschrijven om mee te doen, waaronder Ontwerpstudio Olga. Weet jij hoe ik haar het beste kan benaderen?
Is dat nog iets voor de verhuurder of heb je het casco gehuurd?quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Oh en ik heb de kruipruimte verkend (echt mijn worst nightmare, overal spinrag) en de afvoer van de pantry zit helemaal nergens op aangesloten. Water loopt zo de kruipruimte in.![]()
Verder is het er keurig netjes en heb ik het luik maar ff open gelaten zodat het daar goed kan drogen. Gelukkig hadden we die kraan verder nog niet echt gebruikt.
Dat wisselt nogal. Bezorgen doen we eens per week. Verder bakken we tussendoor ook regelmatig wat voor collega's (en voor onszelf!). Zeg gemiddeld 20-30 broden en broodjes per week? Als Bio Bodega echt elke dag wil, is dat meteen minimaal een verdubbeling. Maar ik weet niet of dat haalbaar is. Ik heb haar voorgesteld om daar enkel op zaterdag te leveren, maar dan een boel. Doordeweeks kunnen we maar een beperkt aantal per dag leveren en dan heb je kans dat je elke dag teleurgestelde klanten hebt, da's ook niet wenselijk. Maar even kijken hoe we dat gaan invullen. Voor haar is het ook allemaal nieuw natuurlijk.quote:
Gezien hoe het nu begint te lopen het liefst zo snel mogelijk. Maar ik durf er nog geen termijn aan te hangen omdat ik nog onvoldoende overzicht heb over wat er nog allemaal moet gebeuren qua klussen.quote:En is er al een richtdatum wanneer jullie open gaan?
zien er mooi uitquote:Op maandag 1 september 2014 09:55 schreef Isegrim het volgende:
5 broden voor een feestje, zojuist gebakken, zometeen afleveren:
[ afbeelding ]
Hoe laat ben je hier?quote:Op maandag 1 september 2014 09:55 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Pas bij het afleveren vertelde ze me dat ze vandaag gaat trouwen en dat de broden daarvoor zijn.quote:
Nee, sorry.quote:Op maandag 1 september 2014 10:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoe laat ben je hier?
edit: 2 vragen
1. Op jullie site staat dat jullie bezorgen (in de buurt van) Rotterdam. Valt Dordt daar ook nog onder?
Ons brood bevat echt alleen maar meel, water, zout, desemcultuur. Er zit niets in om het langer houdbaar te houden. Maar het blijft zeker langer lekker dan een brood uit de broodbakmachine, want een brood uit de broodbakmachine heeft geen goede korst. Onaangesneden kun je het zeker drie, vier dagen bewaren (zou het dan wel even 'oppiepen' in de oven voor consumptie). Aangesneden kun je er de tweede en de derde dag nog goed van eten mits op de juiste manier bewaard (liefst op de snijkant neerzetten met een theedoek eroverheen o.i.d.). Vierde en vijfde dag is het nog goed te roosteren voor bruschetta e.d. Of tosti's.quote:2. Hoe lang kan het brood bewaard worden? Ik ben namelijk een 1-persoons huishouden en ik merk dat als ik zelf brood bak (broodbakmachine) ik het eigenlijk de volgende dag wel kan weggooien. Is dat bij jullie brood ook zo? Invriezen ben ik eigenlijk niet zo'n fan van (maar ga het wel weer overwegen als het echt niet anders kan)
Rogge gebruiken we pas sinds kort, maar dat is echt fijn meel, zeg. Geeft hele mooie resultaten en smaakt ook erg lekker.quote:Op maandag 1 september 2014 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je roggemeel icm zuurdesems gebruikt blijft je brood sowieso langer houdbaar dan tarwe icm gist.
Misschien openen we over een paar jaar een filiaal in jouw woonplaats.quote:Op maandag 1 september 2014 13:09 schreef Tamashii het volgende:
Wat ongelofelijk tof! Jammer dat het in rdam is ;9
Jammer! Maar wel begrijpelijk dat het dan te ver isquote:Op maandag 1 september 2014 10:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, sorry.We doen dat allemaal op een scootertje en Dordt is echt net wat te ver.
[..]
Ons brood bevat echt alleen maar meel, water, zout, desemcultuur. Er zit niets in om het langer houdbaar te houden. Maar het blijft zeker langer lekker dan een brood uit de broodbakmachine, want een brood uit de broodbakmachine heeft geen goede korst. Onaangesneden kun je het zeker drie, vier dagen bewaren (zou het dan wel even 'oppiepen' in de oven voor consumptie). Aangesneden kun je er de tweede en de derde dag nog goed van eten mits op de juiste manier bewaard (liefst op de snijkant neerzetten met een theedoek eroverheen o.i.d.). Vierde en vijfde dag is het nog goed te roosteren voor bruschetta e.d. Of tosti's.
Ik vind het verrassend dat ons brood helemaal niet zo gauw beschimmelt. We maken ons paard vaak blij met restjes uitgedroogd brood.
Van andere bakkers die op dezelfde manier brood bakken? Die zijn er natuurlijk niet zoveel.quote:Op maandag 1 september 2014 16:45 schreef Klaploper het volgende:
Is er trouwens iets dat jullie onderscheidt van andere bakkers? Bedoel ik niet als een aanval hoor, iemand die een brood bakt zoals jullie staat mijlenver boven de standaard afbakkers in Nederland.
Ik ben geen kenner maar dit is ook in hetzelfde straatje of niet? www.broodt.nlquote:Op maandag 1 september 2014 17:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van andere bakkers die op dezelfde manier brood bakken? Die zijn er natuurlijk niet zoveel.
Ik ken er maar eentje persoonlijk, Luc van Tilburg Sourdough. Die heeft een werkwijze die grotendeels gelijk is aan wat wij doen, maar maakt toch echt weer andere broden dan die van ons. We hebben wel onze eigen stijl en we proberen ook te zoeken naar producten die echt uniek zijn voor ons, zoals bijvoorbeeld dat rommelbroodje. Dat is eigen recept.
Rogge is inderdaad heel fijn. Ik bakte regelmatig een norwich sourdough, heel fijn smakelijk brood.quote:Op maandag 1 september 2014 13:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Rogge gebruiken we pas sinds kort, maar dat is echt fijn meel, zeg. Geeft hele mooie resultaten en smaakt ook erg lekker.
Jammer van de rommelige site.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:17 schreef Helly het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner maar dit is ook in hetzelfde straatje of niet? www.broodt.nl
Wel lekker imo daar in elk geval.
Hoeveel trappen moet-ie op?quote:Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Isegrim het volgende:
Bij mijn werkt 'ie ook gewoon.
Gezien de toegenomen productie maar eens wat 25kg-zakken meel besteld. Komt gewoon via PostNL, de pakketjesjongen is blij met ons.
Ziet er erg goed uitquote:Op maandag 1 september 2014 09:55 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat-ie vast leuk vinden met 25kg meelquote:
Bij het schoonmaken ontdek ik net dat we ineens 2 stenen hebben. Toch niet zo heel erg warmtebestendig....quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, ook maar eens een granieten plaat halen dus
extra fooi met kerst/oud en nieuwquote:Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Isegrim het volgende:
Bij mijn werkt 'ie ook gewoon.
Gezien de toegenomen productie maar eens wat 25kg-zakken meel besteld. Komt gewoon via PostNL, de pakketjesjongen is blij met ons.
Lekbak van je wasmachine er vast onder zetten?quote:Op donderdag 4 september 2014 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Deze jongen verdient geen fooi.Die propt pakketten die niet door de bus passen, toch door de bus e.d.
(Vind ik straks 25kg meel onder mijn brievenbus)
Kun je er vloerbrood van maken.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Deze jongen verdient geen fooi.Die propt pakketten die niet door de bus passen, toch door de bus e.d.
(Vind ik straks 25kg meel onder mijn brievenbus)
quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:24 schreef silverhill het volgende:
[..]
Kun je er vloerbrood van maken.
Zeg! Dat zou je voor al je klanten moeten zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 10:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben nu al zenuwachtig, straks mislukt haar brood nog.![]()
Slimme marketingstunt, een topic beginne op FOK!quote:Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Isegrim het volgende:
De eerste FOK-bestelling is binnen.Vind ik toch best een beetje spannend.
quote:Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Isegrim het volgende:
De eerste FOK-bestelling is binnen.Vind ik toch best een beetje spannend.
Ik vind zelf het witbrood het allerlekkerst.quote:Op maandag 8 september 2014 11:36 schreef n0a het volgende:
Denk dat ik deze week ook bestel. Is er iets wat ik sws moet hebben geprobeerd?
De bakker heeft al astma.quote:Op maandag 8 september 2014 15:51 schreef Peter het volgende:
Wel met een stofkapje op je deeg bereiden he?
http://www.nu.nl/gezondhe(...)tma-veroorzaken.html
Coeliakie zou erger zijnquote:Op maandag 8 september 2014 15:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bakker heeft al astma.Ook al toen hij nog geen brood bakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |