Ik train niet alleen om criteriums goed te rijden en als je meer vermogen op vet kunt leveren, blijf je langer in de aerobe zone en komt je vermogen rond omslagpunt (in de hogere zones) hoger te liggen, omdat je basis beter wordt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:49 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom zou je langer zonder eten willen? Een criterium duurt niet zo lang en tijdens een langere training kan je toch wel een fruitreep wegwerken?
Jammer, ik was graag mee gegaan, maar kwam niet goed uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nou dat gaat ws. niks worden met de Desbiens morgen. Wombcat is moe en ik denk niet dat ik allenig goesting heb om af te reizen.
Aha, duidelijk. Ben benieuwd of het je goed doet. Heb er zelf geen verstand van, maar gaat je lichaam dan niet denken na de rit van "alles wat ik nu eet ga ik opslaan als vet, want de volgende keer moet ik meer sneller meer vet verwerken" (ipv vet efficiënter verwerken)?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik train niet alleen om criteriums goed te rijden en als je meer vermogen op vet kunt leveren, blijf je langer in de aerobe zone en komt je vermogen rond omslagpunt (in de hogere zones) hoger te liggen, omdat je basis beter wordt.
Ik zou ten eerste zeker voor 11 speed gaan en zoals Yankee zegt idd goede groep en wielen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:51 schreef janatwork het volgende:
De Ultimate lijn is erg interessant, alleen de carbon variant met ultegra/force is buiten budget, er is wel een 105 5800 11sp maar ik kan nog maar weinig vinden over de 5800 groep. De reviews zijn ook allemaal zeer enthousiast over de AL, met Ultegra 6800 en mavic elite binnen budget.
Maar wat is wijsheid: betere groep/wielen en een top aluminium frame of mindere groep/wielen en een carbon frame.
Of toch een china bike gaan opbouwen, hoewel ik me afvraag of dat veel goedkoper word.
Of bij vos/mantel/hopmans in de uitverkoop een overjarige fiets kopen.
Of 2de hands van marktplaats
keuzes keuzes keuzes
Patroon wijzigt nog al eens van koers. Afgelopen jaar reed hij alleen criteriums en deed enkel korte trainingen. Nu is dat iets anders inmiddels. Verder geen probleem mee hoor, zolang je maar vooruit komt en plezier hebt in je sport.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:26 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Ben benieuwd of het je goed doet. Heb er zelf geen verstand van, maar gaat je lichaam dan niet denken na de rit van "alles wat ik nu eet ga ik opslaan als vet, want de volgende keer moet ik meer sneller meer vet verwerken" (ipv vet efficiënter verwerken)?
Ik had ff een familie dagje over het hoofd gezien, anders was ik graag meegegaanquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik vind het eiks leuker om met een groepje te gaan. Met 2 is ook wel oké maar als remy nee.
Jan zou mss ook gaan maar die moet denk ik worken.
Ik zou zelf bouwen mss maar dan ben je toch altijd wel iets duurder uit dan compleet kopen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:39 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik had ff een familie dagje over het hoofd gezien, anders was ik graag meegegaan.
De 2014 modellen zijn sowieso bijna helemaal uitverkocht dus daar heb ik niet echt naar gekeken.
Ook niet teveel naar triatleten luisteren. Die kenne niet hard fietse, niet in de groep rije en niet sturequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 07:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Te vaak moest dat zijn.
Triathleten zijn vaak wel guru's inderdaad, moeten ook meerdere sporten combineren waardoor afstemmen, belangrijker wordt.
En dat frame heb je dus afgemonteerd met ultegra voor 1699. Dat gaat mij nooit zelf lukken. Enig nadeel is dat ik wat wisselende verhalen lees over de Mavic ksyrium elite s wielen. Marktplaats wordt al redelijk overspoeld met die dingen dus je komt er ook niet makkelijk van af.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou zelf bouwen mss maar dan ben je toch altijd wel iets duurder uit dan compleet kopen.
Ik vind dit wel een bazig frame. Doe je daar een goeden groep en wielen en pennen op zit je zo over 2000.-
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3308
[ afbeelding ]
Oh pennen zitten er al bij naja alleen stuurbocht dan. Valt mee dan denk ik net onder 2000.-
Ik voel me ook een dag of 2 niet zo top, overal spierpijn waar het niet hoort. Hopelijk geen opmaat naar ziekte.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Desbiens: was in principe wel de bedoeling, maar voel me niet zo heel erg tof momenteel, dus eerst ff afwachten hoe ik me morgenochtend voel.
Als ik ga, dan ben ik morgen tegen 2 uur bij de inschrijving en kan daarna nog en stukkie fietsen.
Ik zou lekker los kopen dan kan je zelf zadel kiezen, bandjes en wielen. Toch mooier dan zo'n 13 in dozijn fiets.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:56 schreef janatwork het volgende:
Of voor 1599 de carbon cf slx met 105 kopen, voor 525 bij hopmans een Ultegra groep scoren en die 105 groep aan het einde van het cross seizoen over zetten op de CX. De groep die daar op zit gaat het niet heel lang meer uithouden.
Ik dus ook niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:37 schreef MarcoD het volgende:
@ 42, jan
ik ga vandaag toch niet naar sloten, even druk met vrouw en kind.
En gebrek aan motivatie om naar sloten te rijden.
Ja nadat je drie rondjes aan de kant had staan slijmen bij de eerste muts die gevallen was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:59 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo reed ik donderdag heel casually delibarate op kop.
Die gast achter je reed wel veilig hoorquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:59 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo reed ik donderdag heel casually delibarate op kop.
Dit zou mijn keus zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:56 schreef janatwork het volgende:
Of voor 1599 de carbon cf slx met 105 kopen, voor 525 bij hopmans een Ultegra groep scoren en die 105 groep aan het einde van het cross seizoen over zetten op de CX. De groep die daar op zit gaat het niet heel lang meer uithouden.
Zoals ik het lees reed hij de auto aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:29 schreef So_Surreal het volgende:
Bij ons op de Oosterblokker gisteren een racefietser aangereden met een auto, afgevoerd door de trauma-heli.
Edit: hier meer info:
http://www.noordhollandsd(...)terblokker?lref=SR_5
Dat is gewoon een grote lange weg, raar ook dat hij achterop gebotst is.
Sorryquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nou dat gaat ws. niks worden met de Desbiens morgen. Wombcat is moe en ik denk niet dat ik allenig goesting heb om af te reizen.
Dat is ook een beetje een clownquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:03 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Die gast achter je reed wel veilig hoor
als een auto je inhaalt en vervolgens hard op zijn remmen gaat omdat er iets voor hem gebeurd, dan zit je er zo boven op , is mij ook wel eens gebeurd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:29 schreef So_Surreal het volgende:
Bij ons op de Oosterblokker gisteren een racefietser aangereden met een auto, afgevoerd door de trauma-heli.
Edit: hier meer info:
http://www.noordhollandsd(...)terblokker?lref=SR_5
Dat is gewoon een grote lange weg, raar ook dat hij achterop gebotst is.
Wel een fijn apparaat. Sinds ik'm heb neem ik veel vaker de afslag op wegen die ik niet ken omdat ik toch wel thuis ga kunnen komen zonder een enorme omweg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:12 schreef ddx het volgende:
En vanavond 2e hands garmin 800 opgehaald, voor het geval in in onbekend gebied ga fietsen wel handig.
Inderdaad, en daarna plak je er zelf nog een stuk aan vast. Of je gaat op de fiets heen/terug.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:37 schreef ddx het volgende:
Niets mis mee toch om ff gezellig rondje te fietsen en hun uit de wind te houden ?
En dat gasgeven deed mij pijn toen ik in zijn wiel zatquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:15 schreef Tommeke het volgende:
Heu vandaag voor het eerst in m'n leven een premie gepakt
Toch niet uitgereden, werd halfkoers de berm ingereden toen ik te ver achterin zat en heb 6 km in m'n eentje moeten gasgeven om weer terug te komen. Wat wonderwel lukte.
Helaas was het beste er toen wel af en had ik net niet de power om mee te gaan toen het op de kant ging. Baalde wel een beetje, had niet zulke hele verkeerde benen. Volgende keer beter voorin blijven is de les.
Op naar volgende week dan maar.
Haha was jij dat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:38 schreef gerwinner het volgende:
[..]
En dat gasgeven deed mij pijn toen ik in zijn wiel zat
Ja beetje dom geredenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:15 schreef Patroon het volgende:
Ik was kijken. Ff met Gerwinner en Tommeke gesproken. Ik dacht Tommeke zal wel balen, eraf moeten bij de trimmers is natuurlijk geen feest. Zegt ie "goh wel lekker gereden". Weinig ekte liefhebbers zoals vrind Tommeke.
Ja, maar B zijn toch niet licentiehouders, dus trimmers? Maar maakt niet uit hoor, met de wind was het vast zwaar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja beetje dom gereden
Vaak kan ik dat compenseren maar vandaag niet.
Vind dit btw geen trimmerskoers. Er werd hard gereden.
Klopt, erg laf idd..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:34 schreef Tommeke het volgende:
B is ook sportklasse.
Klopt. Er werd weer lekker laf gereden. Niet mee willen draaiend maar wel mee kunnen springen. Dat soort grappen.
B-koersjes in Groningen zijn met deze wind ook een enorm slagveld.
Gefeliciteerd. Smaakt naar meer?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:15 schreef Tommeke het volgende:
Heu vandaag voor het eerst in m'n leven een premie gepakt
In halen in de bochten doe ik ook vaak, rem vaak net even iets later dan de anderen en schiet dan binnen door. Wordt trouwens bij de elites echt niet gewaardeerd, omdat je anderen dan de ideale lijn afsnijdt. Daar haal je in op de rechte stukken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:43 schreef FastFox91 het volgende:
Vandaag de superpremie gewonnen, maar wel jammer dat daardoor 'de kopgroep' (potentieel, gat was nog klein) een kort leven had. Ik moet wat meer schijt hebben om in te kunnen halen in de bochten, maar ik ben te braaf.
Ik vind het ook kut, maar heb een beetje het idee dat het bij wielrennen hoort. Soms wijk ik van mijn ideale lijn af om dat soort acties te blokkeren. Hier bij de amateurs wordt daarop ook wel gescholden, maar vandaag deed bijna iedereen het wel, omdat het op de rechte stukken te zwaar was. Elite klinkt dan wel fijn. Volgende week woensdag ga ik het iig ervaren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
In halen in de bochten doe ik ook vaak, rem vaak net even iets later dan de anderen en schiet dan binnen door. Wordt trouwens bij de elites echt niet gewaardeerd, omdat je anderen dan de ideale lijn afsnijdt. Daar haal je in op de rechte stukken.
Dat is een risico, maar voornamelijk als je daar naast de intensiteit of trainigstijd verhoogd, of juist ook over het algeheel te weinig voeding neemt. Niet iedereen moet dat zomaar gaan doen om te proberen af te vallen ofzo, want dat werkt niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:26 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Ben benieuwd of het je goed doet. Heb er zelf geen verstand van, maar gaat je lichaam dan niet denken na de rit van "alles wat ik nu eet ga ik opslaan als vet, want de volgende keer moet ik meer sneller meer vet verwerken" (ipv vet efficiënter verwerken)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |