abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143929037
quote:
15s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de definitie, maar waar Rusland anders redeneert/acteert dan een land dat een claim op een betwist gebied heeft. In de ogen van veel Russen zou Oost-Oekraine nooit een zelfstandige staat moeten zijn, een idee dat ook veel Chinezen hebben van kleine stads- en bergstaten.

Nou ben ik het wel eens met de stelling dat Chinezen doorgaans "netter" handelen bij hun territoriale claims, maar ik geloof dat het deel van China dat oorspronkelijk onder Tibet viel van vergelijkbare grootte is als Oekraine.
Verschil is wel dat Oekraïne een soeverein land is, erkend door de internationale gemeenschap en ook door Rusland zelf, terwijl Tibet nooit enige officiële internationale erkenning heeft gehad.

Dat het voor het gevoel van veel Russen op hetzelfde neerkomt wil ik best geloven. Maar de feitelijke situatie is onvergelijkbaar. Het gezag in een opstandige provincie willen herstellen, je beroepend op een bepaalde juridische legitimiteit, is wat totaal anders dan een soeverein land proberen terug te veroveren zonder officieel de soevereiniteit van dat land te willen betwijfelen. Dat schept onzekerheid, het leidt ook voor andere soevereine landen tot de vraag in hoeverre Rusland hun soevereiniteit eigenlijk wel erkent. Het maakt Rusland tot een onvoorspelbaar en onbetrouwbaar land waar je je alleen door het recht van de sterkste tegen kan wapenen en waar je niet met een gerust hart diplomatieke afspraken mee kan maken.
pi_143929104
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, het volk en met name het leger kwam in opstand tegen de slechte omstandigheden en zinloze verliezen. Duitsland wakkerde tijdens WW1 dat sluimerende vuurtje weer aan om het Oost Front te ontregelen en hielpen een stel criminelen (Lenin en co.) aan de macht.
mwa, het is discutabel hoe belangrijk het was dat er onvrede heerste tijdens Lenin zijn putch... Maar goed, het heeft in ieder geval geholpen, daar ben ik het mee eens ja!
pi_143929248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wel allemaal tegen terroristen. En dat het bv in Libie alsnog weer uit de hand gelopen is is 2.
Daarnaast heeft het Westen niet heel erg ingegrepen in Libie, het is niet zoals Rusland loopt te doen gewoon invasie uitvoeren en landen dan maar zelf toe eigenen.
In Libie was het het uitschakelen van een terroristische dictator, dus dat is wel positief. Dat er daarna andere terroristen opgekomen zijn is totaal wat anders. Dat zou niet moeten betekenen dat je maar de andere terrorist moet laten zitten (daarnaast kun je dat ook niet zo voorspellen).

Het Westen mengt zich soms wel, maar altijd tegen terroristen. Rusland houdt juist alles tegen om personen/landen te helpen. En zoals dit keer gaat het er juist heel vijandig op af om zelf grond te gaan overnemen door oorlog.
Niet iedereen op de wereld is het eens met jouw moraal.

Daarom is het een gevaarlijke denkwijze. Als het legitiem is om bommen te gooien zodra je vindt dat in een ander land jouw moraal niet wordt nageleefd, dan wordt het ongetwijfeld een bloedige teringbende op de wereld.
pi_143929278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee sukkel
je kletst ook maar wat weg zonder enige kennis van de favoriete land
http://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutie_van_1905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, het volk en met name het leger kwam in opstand tegen de slechte omstandigheden en zinloze verliezen. Duitsland wakkerde tijdens WW1 dat sluimerende vuurtje weer aan om het Oost Front te ontregelen en hielpen een stel criminelen (Lenin en co.) aan de macht.
Wie heeft Nicolaas II en zijn familie vermoord?
pi_143929672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:42 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Wie heeft Nicolaas II en zijn familie vermoord?
Van wat ik uit me hoofd herriner naderde troepen loyaal aan de Tsaar de plek waar hij vast gehouden werd en besloten de lokale sovjets om hem en zijn familie te executeren.
pi_143929680
Nou michaelmoore, waar staat in dat artikel iets over "de bevolking destijds in opstand kwam tegen de Tsaren en hen in een volkswoede allemaal heeft vermoord."

https://nl.wikipedia.org/(...)05#Opstand_in_Moskou

quote:
Op 15 december werden deze fabrieken kapot gebombardeerd. Op 19 december was de Moskouse opstand verslagen, met een dodental van meer dan 1000 mensen.[1]
Einde van de revolutie

In 1906 werden door militaire strafeenheden in de Baltische provincies meer dan 1200 burgers vermoord.[1] Omdat de Letse boeren de helft van alle Letse landgoederen hadden vernietigd, werd uit wraak ongeveer 300 Letse boerendorpen door soldaten in brand gestoken.[5] Ook in Finland waren opstanden tegen het Russische regime.

Tussen half oktober 1905 en de opening van de eerste Doema (april 1906) waren volgens de autoriteiten ongeveer 15.000 mensen geëxecuteerd en – naar schatting – 20.000 mensen doodgeschoten of verwond tijdens de gevechten. Ook waren in die periode zo’n 45.000 mensen gedeporteerd. Tussen april 1906 en 1909 werden ruim 5000 politieke gevangenen ter dood veroordeeld en nog eens 38.000 opgesloten of naar Siberië verbannen.[1] (Er zijn geen officiële cijfers van voor oktober 1905 bekend.)
genoeg doden, maar geen Tsaar erbij...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:51:07 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143929697
putin + everyone with a brain v.s. the world.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_143929739
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:50 schreef Nintex het volgende:

[..]

Van wat ik uit me hoofd herriner naderde troepen loyaal aan de Tsaar de plek waar hij vast gehouden werd en besloten de lokale sovjets om hem en zijn familie te executeren.
Alvast iets anders dan "allemaal vermoord in een volkswoede", zoals michaelmoore beweert.
pi_143929740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:51 schreef BaajGuardian het volgende:
putin + everyone with a brain v.s. the world.
Tanks in Oekraine parkeren en het vervolgens glashard ontkennen terwijl er beelden van zijn doe je niet als je goed in je bovenkamer bent.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:59:29 #160
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_143930010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Tanks in Oekraine parkeren en het vervolgens glashard ontkennen terwijl er beelden van zijn doe je niet als je goed in je bovenkamer bent.
Liegen hoort nu eenmaal bij het spelletje dat Poetin aan het spelen is.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2014 @ 21:00:08 #161
230491 Zith
pls tip
pi_143930033
quote:

[..]

Boeiend. Hij bezit alle media in rusland, russen zijn erg naar binnen georienteerd en kijken niet veel naar buitenlandse websites (ze hebben ook hun eigen facebook bijv.).

Die zien gewoon wat Putin wilt dat ze zien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143930153
quote:

[..]

Ze weten hoe de media en het internet werken. Toegegeven, ontkennen is iets anders dan de kwestie ontwijken, de taktiek die de meeste politici gebruiken. Die taktiek valt pas op als Jeremy Paxman tien keer dezelfde vraag stelt. ;)
Hoe ongeloofwaardig ook, het heeft wel degelijk zin: de bedoeling in beide gevallen is hetzelfde, de vragen vermijden die gesteld zouden worden als men toegeeft. Zolang men blijft hangen op het welles/nietes gaat de discussie niet verder.
pi_143930351
isaacdwebb twitterde op donderdag 28-08-2014 om 21:05:11 Churkin at UNSC: "Everyone knows that there are Russian volunteers in the eastern part of #Ukraine. No one is hiding that." reageer retweet
pi_143930362
lol.. die VN-woordvoerder van Rusland zegt dat Amerika moet stoppen met het bemoeien met interne zaken van soevereine staten :9
pi_143930494
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:50 schreef meth1745 het volgende:
Nou michaelmoore, waar staat in dat artikel iets over "de bevolking destijds in opstand kwam tegen de Tsaren en hen in een volkswoede allemaal heeft vermoord."

https://nl.wikipedia.org/(...)05#Opstand_in_Moskou

[..]

genoeg doden, maar geen Tsaar erbij...
Volgens mij bedoelde hij juist dat die tsaar niet spoorde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143930538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:06 schreef Kikopuz het volgende:
lol.. die VN-woordvoerder van Rusland zegt dat Amerika moet stoppen met het bemoeien met interne zaken van soevereine staten :9
Erg zwak antwoord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143930803
"Russian volunteers"
Met tanks en artillerie wapens :')

Het waren zeker ook Duitse vrijwilligers die in 1941 de Sovjet Unie binnenvielen.
pi_143930991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:17 schreef Nintex het volgende:
"Russian volunteers"
Met tanks en artillerie wapens :')

Het waren zeker ook Duitse vrijwilligers die in 1941 de Sovjet Unie binnenvielen.
Barbarossa was toch in 43?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:21:56 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143931033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde hij juist dat die tsaar niet spoorde.
De tsarenfamilie was volledig los van de werkelijkheid in liet het volk verhongeren en gaf zelf grote feesten en dat die sukkels deze Tsaren verheerlijken is een schandaal en pleit niet voor hun verstandelijke vermogens

Overigens zie ik die Poetin zich wel uitroepen tot Tsaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:22:37 #170
192592 SureD1
------------------------------
pi_143931072
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Barbarossa was toch in 43?
22 juni 1941 begon operatie barbarossa, zomer 43 was Stalingrad al achter de rug.
pi_143931093
Een Russische bezetting voor op je eigen bureau:

pi_143931228
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:22 schreef SureD1 het volgende:

[..]

22 juni 1941 begon operatie barbarossa, zomer 43 was Stalingrad al achter de rug.
:@
pi_143931281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:23 schreef Nintex het volgende:
Een Russische bezetting voor op je eigen bureau:

_O-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:30:01 #174
430880 mig72
De Professional
pi_143931392
Kan die kutTT aangepast worden? Het is niet Poetin tegen de wereld aangezien China, Iran, N Korea, India, Brazilie, en Venezuela hem niet snel de rug zullen toekeren. Die vormen een solidairiteitsblok.
pi_143931405
UNSC meetings zijn behoorlijk saai...

oh, nog niet gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')