Tja, ik snap gewoon echt niet hoe jij de acties van Rusland goed probeert te praten met gedrag wat zowel de NAVO als het Warschauwpact in de jaren '60 vertoonden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
NAVO kondigt aan dat ze een afspraak met Rusland gaan omzeilen en geen dag later rijden de tanks openlijk Oekraine binnen. Denk je dat er geen verband is? En het voorbeeld van nuclear sharing was een eerder voorbeeld van NAVO omzeiling van internationale afspraken.
En ja, ik weet dat Rusland dat ook doet. Maar acties hebben consequenties, en de NAVO had kunnen weten dat zoiets aankondigen een weerslag zou hebben op wat er in Oekraine gebeurt.
Neuh, daar heeft niemand belang bij. Hoe graag men dat hier op fok ook wilquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:39 schreef DustPuppy het volgende:
So now what? WWIII, here we come?
Dat werd al vanaf het begin geroepen, maar het enige wat we constant hebben zien gebeuren is escalatie, escalatie, escalatie...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, daar heeft niemand belang bij. Hoe graag men dat hier op fok ook wil
Als er een compromis gevonden wordt tussen de belangen van Rusland en de EU waar ook de Oekraïne mee kan leven.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat werd al vanaf het begin geroepen, maar het enige wat we constant hebben zien gebeuren is escalatie, escalatie, escalatie...
Waar houdt het op?
Momenteel zie ik het gebeuren dat het tot een aanvaring tussen NAVO en Rusland komt. Letterlijk, in de lucht of op zee.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:39 schreef DustPuppy het volgende:
Dan nog zal dat niet tot WO3 leiden. Wel tot een hoop heisa in de pers.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Momenteel zie ik het gebeuren dat het tot een aanvaring tussen NAVO en Rusland komt. Letterlijk, in de lucht of op zee.
Maar dat kan dus eigenlijk niet. Rusland zal nooit het oosten of de Krim teruggeven en Oekraïne zal ze nooit vrijwillig afstaan. Dit lijkt me een impasse.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Als er een compromis gevonden wordt tussen de belangen van Rusland en de EU waar ook de Oekraïne mee kan leven.
Praktisch gezien zijn het nog altijd schermutselingen in een relatief klein gebied.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat werd al vanaf het begin geroepen, maar het enige wat we constant hebben zien gebeuren is escalatie, escalatie, escalatie...
Waar houdt het op?
Nee hoor, Rusland zal vroeg of laat wel inbinden als ze zichzelf niet helemaal internationaal willen isoleren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar dat kan dus eigenlijk niet. Rusland zal nooit het oosten of de Krim teruggeven en Oekraïne zal ze nooit vrijwillig afstaan. Dit lijkt me een impasse.
Daar zit het probleem inderdaad. Zolang Rusland niet haar schending van de soevereiniteit van Oekraïne terug wil draaien blijft er een conflict.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar dat kan dus eigenlijk niet. Rusland zal nooit het oosten of de Krim teruggeven en Oekraïne zal ze nooit vrijwillig afstaan. Dit lijkt me een impasse.
Hou daar eens mee op. Zelfs al zou NATO die Russische tanks Oekraine uit schoppen dan zou er nog geen oorlog komen. Die komt er denk ik pas als we ook echt stukken rusland innemen (wat flauw is, want Rusland mag blijkbaar wel stukken Oekraine innemenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:39 schreef DustPuppy het volgende:
Oekraine valt uit elkaar door corruptie en schulden. Die hebben niet zo veel ruimte en zullen uiteindelijk wel moeten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rusland wil het Oosten niet, het wil dat Oekraine neutraal blijft. Maar veel kans dat ze kiezen voor verschroeide aarde, het volledig ontmantelen van de infrastructuur. Ze zitten momenteel met bijna een miljoen Oekrainse vluchtelingen die waarschijnlijk niet terugkeren. Die kunnen ze vestigen in gebieden waar ethnische Russen momenteel de minderheid vormen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
net afgelopen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:51 schreef Smack10 het volgende:
Paul Picard, the Acting Chief Observer of the OSCE Mission at the Russian Checkpoints Gukovo and Donetsk is giving a press conference.
http://rt.com/on-air/osce-press-conference-ukraine/
En niet te denken aan afspraken uit de jaren 90 waarbij Rusland Oekraïne zou respecteren in ruil voor de nukes.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Regelmatige bezetting en verkrachting door hun Oosterburen door de eeuwen heen kan daarin niet meespelen, toch?
quote:Vermogensbeheerder Koen Bender van Mercurius Vermogensbeheer gaat uit van een verlies van 0,5 punt. "We zitten in een afwachtende fase. Er wordt gekeken naar de Europese Centrale Bank, maar het kan nog even duren voordat er uit die hoek iets concreets komt. Er wordt gekeken naar Oekraine en daar lijkt het nu stabiel. Blijven over macrodata", aldus Bender.
Ik ook, je kan niet spreken van de-escalatie van de NAVO.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Momenteel zie ik het gebeuren dat het tot een aanvaring tussen NAVO en Rusland komt. Letterlijk, in de lucht of op zee.
Tja, men probeert de diplomatieke weg te bewandelen maar als de Russen blijven escaleren houdt het ook een keer op.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ook, je kan niet spreken van de-escalatie van de NAVO.
De U.S. was al voor Oekraïne uit op wraak tegen Rusland wegens o.a. Syrië en Snowden, ze zijn ook een beetje op hun pik getrapt.
Maar ze hebben makkelijk praten in de U.S. en trekken Europa mee in hun campagne tegen Rusland, maar om de onderminister van buitenlandse zaken van de U.S. te citeren: "Fuck the E.U."
Denken dat Europa geen schoothondje van de U.S. is.![]()
http://nos.nl/artikel/607348-onderminister-vs-fuck-de-eu.html
denken dat de EU het wel is is ziekelijk naief, dan had die onderminister geen fuck de EU geroepen, dat wijst op irritatie endat krijg je niet als men altijd doet wat je zegtquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ook, je kan niet spreken van de-escalatie van de NAVO.
De U.S. was al voor Oekraïne uit op wraak tegen Rusland wegens o.a. Syrië en Snowden, ze zijn ook een beetje op hun pik getrapt.
Maar ze hebben makkelijk praten in de U.S. en trekken Europa mee in hun campagne tegen Rusland, maar om de onderminister van buitenlandse zaken van de U.S. te citeren: "Fuck the E.U."
Denken dat Europa geen schoothondje van de U.S. is.![]()
http://nos.nl/artikel/607348-onderminister-vs-fuck-de-eu.html
Er steken ook andersom troepen de grens over, van Oekraïne naar Rusland:quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:24 schreef UpsideDown het volgende:
Russische militair was verdwaald en stak daarbij per ongeluk de Oekraïnse grens over en werd gedood door Oekraïnse fascistische troepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |