Welke dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
@1 Daar zijn ze dit jaar net een ander festival voor begonnen.
Dat was tof gedaan inderdaadquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Die hekken bij de Bravo was tof gedaan overigens. Was echt een mindfuck, leek ook of dat hek ook helemaal bewoog.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:05 schreef friekin_ het volgende:
Die hekken zijn een kunstinstallatie. Ik had dat liever in de hemelpoort gezien overigens. Die was retesaai.
Hoi blauwe indiaan.
Ik had het goed gegokt. Krijg ik nu kaas?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]![]()
Idd was de hemelpoort vrij saai, maar die heb ik nooit echt bijzonder gevonden.
Echt tof inderdaad. We gingen daar gewoon voor zitten en een tijdje staren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Die hekken bij de Bravo was tof gedaan overigens. Was echt een mindfuck, leek ook of dat hek ook helemaal bewoog.
Er stonden lampen op die hekken die op een of andere manier (vraag me niet hoe) voor psychedelische effecten zorgde. Erg tof gedaan (en nee ik had niets opquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef Rearviewmirror het volgende:
Jeej LowlandsDaar wil ik volgend jaar wel weer heen!
Wat was er trouwens te zien bij de hekken in de Bravo? Ik ben amper in de Bravo geweest dit jaar.
ja dat wist ik alquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:11 schreef friekin_ het volgende:
Dan weet je gelijk dat je collega een vieze kakenknauwer is![]()
Ik gok dat 10% een goede inschatting is. Meer dan 20% zowieso niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje, hoeveel van de Lowlands bezoekers gebruikt volgens jullie "hardere" middelen als MDMA en XTC (M en E) of ander spul dat verboden is. Ik had daar vanochtend een discussie over met een collega. Ik riep iets van 10% maar volgens haar ligt het meer rond de 50% en is van mening dat ik - aangezien ik het niet doe - dat soort dingen ook niet zie; vandaar mijn lage inschatting volgens haar. Wat is jullie inschatting?
10% vind ik al een hoge inschatting. Zou zelf 5% zeggen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje, hoeveel van de Lowlands bezoekers gebruikt volgens jullie "hardere" middelen als MDMA en XTC (M en E) of ander spul dat verboden is. Ik had daar vanochtend een discussie over met een collega. Ik riep iets van 10% maar volgens haar ligt het meer rond de 50% en is van mening dat ik - aangezien ik het niet doe - dat soort dingen ook niet zie; vandaar mijn lage inschatting volgens haar. Wat is jullie inschatting?
Hoeveel tranen heb je weggepinkt dat je er niet was dit jaar?quote:
Hij baalt vast dat hij het verrassingsoptreden van Foo Fighters en Arcade Fire gemist heeft. Dat was geweldig he?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:01 schreef FietsKoerier het volgende:
Nu al bekend? Iedereen is nog aan het bijkomen.
[..]
Hoeveel tranen heb je weggepinkt dat je er niet was dit jaar?
Iedereen high fiven daar, en om het af te toppen kwam Snoop Dogg gratis bier uitdelen!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:09 schreef richolio het volgende:
[..]
Hij baalt vast dat hij het verrassingsoptreden van Foo Fighters en Arcade Fire gemist heeft. Dat was geweldig he?
beste beslissing van het jaar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:01 schreef FietsKoerier het volgende:
Hoeveel tranen heb je weggepinkt dat je er niet was dit jaar?
zou ik ook zeggen als je een half jaar zeikt en vervolgens een van de beste Lowlands van de afgelopen tig jaren hebt gemist.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
beste beslissing van het jaar.
Was genoeg leuke muziek hoor n00b. En sommige dingen wist me echt te verassen zoals Sam Smith, Temples, Gregory Porter, Cage The Elephantquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Right. Het zal best gezellig zijn geweest die uren op het saunaeiland, maar ik kom naar Lowlands voor de goeie muziek. Maarja, je komt naar eigen zeggen ook nooit in MUZ, dus je zal met muziek ook wel niet zoveel hebben.
Hadden die allemaal vuurwerk mee dan?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:02 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Was genoeg leuke muziek hoor n00b. En sommige dingen wist me echt te verassen zoals Sam Smith, Temples, Gregory Porter, Cage The Elephant
Ah ja dus als ik er niet eindeloos slap over ouwehoer zoals jij over festivals waar je niet eens heen gaat heb ik er niks mee?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Right. Het zal best gezellig zijn geweest die uren op het saunaeiland, maar ik kom naar Lowlands voor de goeie muziek. Maarja, je komt naar eigen zeggen ook nooit in MUZ, dus je zal met muziek ook wel niet zoveel hebben.
Dank u, en we hebben gewoon FES er voor terug. Ook leuk. LWL was toch matig afgelopen jaar als je eerlijk bent. Denk niet dat er heel veel zal veranderen voor de Lowlanders.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:17 schreef BillDauterive het volgende:
Temples vond ik maar matig.. Enne..
[..]
Hadden die allemaal vuurwerk mee dan?
Gefeliciteerd dat je mod geworden bent trouwens. Jammer dat dat betekent dat het LWL-subforum niet meer terugkomt.
Je hebt het wel tegen N00bie hè, die is zo vaak naar Lowlands geweest en heeft dus alle recht om te klagenquote:Op zondag 31 augustus 2014 06:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah ja dus als ik er niet eindeloos slap over ouwehoer zoals jij over festivals waar je niet eens heen gaat heb ik er niks mee?
Ik heb ook kinderen maar kom nooit echt in OUD, ik heb een iPad waar ik veel mee doe maar kom nooit in het Apple topic in DIG.
"Ik kom naar Lowlands voor de goede muziek".... whatever dude... en blijkbaar heb je verder geen leven want als die muziek er voor jou niet is moet iedereen dat 5x per dag horen.
Het ligt niet alleen bij Lowlands, je ziet het echt bij alle festivals wel minder worden. De muziek industrie is ook niet meer wat het is geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je hebt het wel tegen N00bie hè, die is zo vaak naar Lowlands geweest en heeft dus alle recht om te klagen
Voor mij was dit qua sfeer en gezelligheid een van de leukste Lowlandsedities, de muziek was helaas middelmatig en met het boeken van Stromae als headliner vrees ik dat Lowlands meer de verkeerde kant op gaat.
Ik hoop wel dat N00bie er volgend jaar bij is, want dat betekent dat de line-up weer wat beter wordt!
Pukkelpop had wel de betere papieren ja. Maar ik hoor vrij weinig mensen praten over een geweldige show van Outkast bijvoorbeeld. Wat ook eerst de gedroomde headliner leek te zijn voor Lowlands. Had ze graag gezien, maar Stromae is natuurlijk relevanter dan Outkast in deze tijden (Coachella was echt wel een afknapper van Outkast, dit zal zo'n organisatie misschien ook gezien hebben).quote:Op maandag 1 september 2014 15:46 schreef WeezerButler het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 31 augustus 2014 16:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het ligt niet alleen bij Lowlands, je ziet het echt bij alle festivals wel minder worden. De muziek industrie is ook niet meer wat het is geweest.
Euh NEE, Pukkelpop was echt stukken beter qua programma.
Deelde Noobs mening, ben wel gegaan (kaartjes gewonnen bij 3voor12) en me ook muzikaal uitstekend vermaakt. Maar minder memorabel dan voorgaande edities.
En de regen was weer kut natuurlijk, daar moeten ze serieus mee ophouden
Bagger bandquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:03 schreef theodoor9 het volgende:
The National is terug te kijken via 3voor12.nl!
Hahaha oh.. Niet eens door gehadquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:22 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik heb wel jouw Rotterdampas nog. Ik heb echt geen idee hoe.
Waren jullie die paar mannen staand met een biertje in een klein kringetje?quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:34 schreef H.Kemper het volgende:
En voor iedereen die het heeft gemist (niks gemist dus) de Back To The Nineties! Delta tent Aftermovie
En ja, op aanraden van Friekin zijn er we nog geweest tijdens de meet
In die tent op het filmpje of bij de hema? Nee, we zitten niet in het filmpje al zouden er best een paar een account hier kunnen hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:37 schreef DjeDje het volgende:
[..]
Waren jullie die paar mannen staand met een biertje in een klein kringetje?
Nee nee, bij de hema, donderdagavond niet er precies vlak voor maar beetje op het pad zelf.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:44 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
In die tent op het filmpje of bij de hema? Nee, we zitten niet in het filmpje al zouden er best een paar een account hier kunnen hebben
Dat zou best kunnen, tijdens de bui stonden we in de hema... je mocht best gedag zeggen hoor, tijdens lowlands bijten we nietquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:48 schreef DjeDje het volgende:
[..]
Nee nee, bij de hema, donderdagavond niet er precies vlak voor maar beetje op het pad zelf.
Ohquote:Op dinsdag 2 september 2014 23:11 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, tijdens de bui stonden we in de hema... je mocht best gedag zeggen hoor, tijdens lowlands bijten we niet
Meteen de maandag afgedaan. Voor de derde keer in zes jaar dat ik hem zo over mijn hand kan schuiven zonder dat ie kapot gaat!quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:34 schreef H.Kemper het volgende:
En voor iedereen die het heeft gemist (niks gemist dus) de Back To The Nineties! Delta tent Aftermovie
Haterquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:34 schreef H.Kemper het volgende:
Alpha nog wel? Gewoon Bravo lijkt mequote:Op woensdag 3 september 2014 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zou Aphex Twin met eindelijk weer eens een nieuwe album een potentiële Alphaheadliner kunnen zijn volgend jaar?
Mwa, dat was ie al met niks nieuws uit in 2011. Nu issie weer veel hotter natuurlijk.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Alpha nog wel? Gewoon Bravo lijkt me![]()
Zou het wel tof vinden, 2011 niet gezien helaas. Dat was toch ook een erg "vage" set wat ik had begrepen met allerlei hardcore taferelen op het laatst?quote:Op woensdag 3 september 2014 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mwa, dat was ie al met niks nieuws uit in 2011. Nu issie weer veel hotter natuurlijk.
Visueel ook tof. En achja, The Opposites hadden ook een hardcoregedeelte. En na de afgelopen LL-zaterdagmiddag hebben LL'ers toch geen problemen meer met hardcore?quote:Op woensdag 3 september 2014 15:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zou het wel tof vinden, 2011 niet gezien helaas. Dat was toch ook een erg "vage" set wat ik had begrepen met allerlei hardcore taferelen op het laatst?
Neuj, maar niet iets wat ik zou verwachten bij Aphex Twin. Maar dat was toen een DJ set meen ik me te herinneren. Speelt hij "Live"?quote:Op woensdag 3 september 2014 16:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Visueel ook tof. En achja, The Opposites hadden ook een hardcoregedeelte. En na de afgelopen LL-zaterdagmiddag hebben LL'ers toch geen problemen meer met hardcore?
De bravo stond helemaal vol in 2011. En er komt natuurlijk een nieuw album uit na 13 jaar, dus er is nog genoeg tijd om hem te leren kennen als dat niet zo is.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:33 schreef theodoor9 het volgende:
Ze zullen hem heel graag boeken denk ik. Maar niet voor de Alpha lijkt me, trekt hij zoveel publiek dan? Denk eerlijk gezegd dat meer dan de helft van de bezoekers hem niet eens kent.
Je bent een pestkop.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
De bravo stond helemaal vol in 2011. En er komt natuurlijk een nieuw album uit na 13 jaar, dus er is nog genoeg tijd om hem te leren kennen als dat niet zo is.
Nietes. Hij had idd wel nog voller gemoeten.quote:
John, duhquote:Op donderdag 4 september 2014 14:23 schreef richolio het volgende:
Ik heb een nieuw spelletje
Sam Smith of John Newman?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 september 2014 14:23 schreef richolio het volgende:
Ik heb een nieuw spelletje
Sam Smith of John Newman?
[ afbeelding ]
Dit klinkt alsof ze een oude band/artiest hebben geregeld die bijna nooit tourt Zoiets als David Bowie dus.. Stuur maar door naar Lowlandsquote:Op zondag 7 september 2014 19:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Reading/Lees zegt het volgende over hun headliner van 2015:
“It’s definitely not a Reading regular. It’s not who you think it might be.”
Benieuwd wie ze hebben, en of deze ook op LL staat.
Die gaan nooit op LL spelen.. Veel te grootquote:Op zondag 7 september 2014 20:07 schreef richolio het volgende:
Ik hoop dat AC/DC nog met een laatste tour komt. Nu het niet meer zo goed met Malcolm gaat..
Nee dat sowieso nietquote:Op zondag 7 september 2014 20:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Die gaan nooit op LL spelen.. Veel te groot
Madonna is niet kleiner dan AC/DCquote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk aan iets meer poppy eigelijk a la Madonna.
Het is sowieso een band, want hij had het over 'they'quote:Op zondag 7 september 2014 19:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Reading/Lees zegt het volgende over hun headliner van 2015:
“It’s definitely not a Reading regular. It’s not who you think it might be.”
Benieuwd wie ze hebben, en of deze ook op LL staat.
Nah, Benn (Reading/Leeds) zei eerder al: 'Every band we're talking to has guitars'. http://www.gigwise.com/ne(...)lking-to-has-guitarsquote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk aan iets meer poppy eigelijk a la Madonna.
quote:
Oh lachenquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:50 schreef friekin_ het volgende:
Morgen aphex luistersessie in ekko. Houdoe!
Ik ga vanavond eens luisteren, weer wat anders dan U2 en zulks.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:31 schreef richolio het volgende:
[..]![]()
Ik vind vooral Heart Of Glass erg goed. Een beetje een upcoming band, zoals Lowlands die graag boekt volgens mij.Volgens mij stonden ze ook ergens in het voorprogramma van AM ofzo.
Veel plezier!/hoe was het?quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:50 schreef friekin_ het volgende:
Morgen aphex luistersessie in ekko. Houdoe!
Autechre.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:02 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is ae eigenlijk![]()
?
WEET IK MAAR DAN KAN IK NIET OMDAT STAGEquote:Op donderdag 11 september 2014 11:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
pssst... FES / Le Guess Who? 2014 // 20-23 november // Utrecht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel tof, jij en Auterche tegelijk on stage.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
జ్ఞా
quote:DJB WEEKLY: IK HOORDE GISTER HET NIEUWE ALBUM VAN APHEX TWIN
Mail van V2, de Nederlandse vertegenwoordiger van Warp Records, het Britse label dat over 11 dagen het nieuwe album van Aphex Twin uitbrengt:
‘Zoals je waarschijnlijk al weet komt op 22 september na 13 jaar een nieuw album uit van Aphex Twin. Dit album zal tot na de releasedatum niet ter recensie verzonden worden: geen gewatermerkte downloads/streams/CDs.’
Tiswat.
‘Misschien heb je ook al gezien dat er in zo’n 8 steden wereldwijd luistersessies opgezet zijn. Onder andere in London, New York, Parijs, Los Angeles…en Utrecht!’
Utrecht?
‘Op woensdag 10 september draaien we het album in Ekko voor genodigde media en een klein aantal uitverkorenen die zich opgegeven hebben via de website van het Warp label en de website van Ekko.’
Wauw. Mam! Ik hoor vanaf vandaag bij de elite van de nationale muziekjournalistiek!
‘Telefoons, laptops e.d. moeten ingeleverd worden tijdens de luistersessie. Maar met een ouderwets notitieblokje en een potlood is er dan de gelegenheid om 10 dagen voor de release datum het hele album op hoog volume in de zaal van Ekko te horen.’
Hahahahaha.
‘Graag zou ik jou, of iemand anders van DJBroadcast in de gelegenheid willen stellen deze luistersessie bij te wonen.’
Utrecht gisteravond. Bij binnenkomst moet ik mijn telefoon afgeven bij de garderobe. Op een tafel naast de jassen ligt een indrukwekkend rijtje smarthphones.
Mijn telefoon wordt naast de telefoons van de elite van de nationale muziekjournalistiek gelegd.
Ik word gefouilleerd – ‘zakken leeg maken’ – en krijg een folder van het nieuwe album Aphex Twin in mijn handen geduwd. Op het podium zijn twee fluorgele Aphex Twin logo’s geprojecteerd, aan de zijkant van de dansvloer drie statafels waaraan de laatste Aphex Twin geruchten worden besproken. Volgens een jongen met een roze mutsje ‘slaat hij vaak gewoon met zijn vuisten op zijn synthesizers en dan heeft hij weer een track af’.
Grofweg valt het publiek in te delen in vijf categorieën:
1. Mannen met een Aphex Twin T-shirt
2. Mannen zonder Aphex Twin T-shirt
3. Vrouwen met een Aphex Twin T-shirt
4. Een blond meisjes met klassieke Adidas gympen waar ik heel even een soort van microverliefdheid voor voel totdat haar vriend - in Aphex Twin T-shirt - naast haar komt staan
5. Een man van middelbare leeftijd met grijs haar en een leesbril en een notitieblokje
Vooral de vijfde categorie stelt mij teleur. Waar is de elite van de nationale muziekjournalistiek?!
Een man pakt de microfoon en heet ons van harte welkom.
‘Ik begrijp dat mijn collega in Brussel vorige week een heel verhaal heeft afgestoken over Aphex Twin. Dat ga ik dus niet doen, want jullie weten het waarschijnlijk toch beter. Het is ten strengste verboden om met een mobiele telefoon in de zaal te zijn. Er lopen spionnen rond, wie betrapt wordt gaat er onherroepelijk uit. Ik wil Ekko bedanken voor de fantastische ontvangst.’
De elite van de nationale muziekjournalistiek is nog steeds in geen velden of wegen te bekennen. Ik begin me zorgen te maken.
Heel even denk ik een spion te herkennen, maar dat blijkt de glazenhaler te zijn.
Op een veredelde tribune zitten diehards gehurkt en breeduit lachend mee te kinken met de muziek. In de sweet spot de audiofielen, handen over elkaar, hoofd gebogen, concentratie. Links van mij een luidruchtig drietal, duidelijk winnaars van de ‘win een exclusieve Aphex Twin luistersessie in Ekko’ prijsvraag. Ze houden geen moment hun bakkes. Tot ergernis van de diehards op de veredelde tribune en de audiofielen in de sweet spot.
De man van middelbare leeftijd met grijs haar en een leesbril en een notitieblokje is op het podium gaan liggen. Zijn trui is aan de korte kant waardoor zijn buik zichtbaar wordt voor de audiofielen. Hij is gestopt met notities maken. Hij hoort duidelijk niet bij de elite van de nationale muziekjournalistiek.
Nul mensen doen de konijnendans.
Twee jongens hebben een Aphex Twin plastic tasje weten te bemachtigen, tot afgrijzen van de diehards op de veredelde tribune.
Na het laatste nummer stijgt er een luid gejuich op uit de zaal. Dat is erg leuk om te zien.
Ondanks dat ik de elite van het nationale muziekjournalistiek niet heb kunnen ontdekken heb ik een hele leuke avond in Utrecht gehad. Bij dezen wil ik daarom V2 en Warp Records van harte bedanken. Bedankt. Hopelijk tot de volgende keer!
quote:Op donderdag 11 september 2014 13:33 schreef friekin_ het volgende:
Dit zegt alles over gisteren. Behalve over het album dan.
[..]
MC'squote:Op donderdag 11 september 2014 13:39 schreef µ het volgende:
[..].
Mensen die door concerten heen lullen
Die waren echt strontvervelend ja. Heb er ook wat van gezegd. Maar de plaat was fijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:39 schreef µ het volgende:
[..].
Mensen die door concerten heen lullen
quote:Op donderdag 11 september 2014 13:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Die waren echt strontvervelend ja. Heb er ook wat van gezegd. Maar de plaat was fijn.
Ik word overigens omschreven als audiofiel/die hard. Top.
Als je onderdeel bent van 400 man die de plaat als eerste mogen horen dan moet je gewoon je muil houden.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:52 schreef µ het volgende:
[..].
Heb vorig jaar op LL ook voor het eerst wat gezegd toen ik mij stoorde aan mensen die er doorheen lulden. Was bij dub fx volgens mij. De babbelde maar door.
quote:Op donderdag 11 september 2014 13:55 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als je onderdeel bent van 400 man die de plaat als eerste mogen horen dan moet je gewoon je muil houden.
Hoe vond je MA?quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:04 schreef H.Kemper het volgende:
[..]altijd je bek houden mits gerelateerd aan het optreden, ouwehoeren doe je maar in de kroeg
Stond gisteravond in Tivoli bij Massive Attack: Na een nummer was er een daverend applaus en vervolgens een gigantische rust/stilte... geen gillende meisjes, schreeuwende malloten etc
Ontzettend gaaf om mee te maken! Zal er wel mee te maken hebben gehad dat de gemiddelde leeftijd 30+ was (voelde mezelf nogal jong)
Massive Attack was erg goed! Combinatie van superstrak spelen, toffe visuals, goede zang en de vibe van het publiek. Daarnaast een erg leuk zaaltje in het nieuwe tivoli (de ronda zaal, niet eens de grootste zaal)quote:
De al geboekte headliner waar Eric van Eerdenburg het over had?quote:De Foo Fighters hebben een tour aangekondigd voor het begin van 2015. In januari zullen de heren in Zuid-Amerika spelen. Bassist Nate Mendel heeft ook al aangegeven dat er festivals in Europa aankomen, maar die zijn nog niet officieel bevestigd.
Dave Grohl en zijn bandleden beginnen op 15 januari met hun tournee, waarmee ze Chili, Argentinië, Brazilië en Colombia aandoen. Bassist Nate Mendel gaf tegenover NME al aan dat de band in de zomer op festivals zal staan.
Nee, die doen gewoon Pinkpop dit jaarquote:Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef Rob_Gordon het volgende:
Oor.nl meldt:
[..]
De al geboekte headliner waar Eric van Eerdenburg het over had?
Dat is Depeche Mode, dat mag geen geheim meer zijn ......quote:Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef Rob_Gordon het volgende:
Oor.nl meldt:
[..]
De al geboekte headliner waar Eric van Eerdenburg het over had?
Alweer?quote:Op maandag 22 september 2014 14:46 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Dat is Depeche Mode, dat mag geen geheim meer zijn ......
Welles. In de Magneetbar.quote:Op maandag 22 september 2014 20:26 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Alweer?
Edit: ze waren trouwens nog nooit headliner
Ja maar ik bedoel alpha enzo.quote:Op maandag 22 september 2014 20:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Welles. In de Magneetbar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rauwe foto's.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
Ik heb kaartjes! Ze zullen komend jaar wel wat hoger op de festival affiches staan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:31 schreef richolio het volgende:
Royal Blood gaat 'm sowieso rocken in de Alpha [ afbeelding ]
Balen dat ik er dit jaar niet heen ben gegaan zeg. En de show in Paradiso is ook al uitverkocht.
Dat is weer minder. Heineken is niets mis mee. Jammer dat Pinkpop niet mee gaatquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
En van Coca-Cola naar Pepsi. Zal je zien.
Als ze dan ook eens ketchup bij de patatten verkopen..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
En van Coca-Cola naar Pepsi. Zal je zien.
Tsja, vorig jaar waren ze niet aanwezigquote:De Jeugd Van Tegenwoordig geeft op donderdag 11 juni 2015 een concert in de Heineken Music Hall. De show staat in het teken van het tienjarig bestaan van de Amsterdamse rapformatie met als titel ‘X - Viering van het Super Decennium’.
Er schijnt weer een hittegolf aan te komen.quote:Op maandag 3 november 2014 14:58 schreef richolio het volgende:
Zijn er al weersvooruitzichten? Ik hoop dat het goed weer wordt
Uit mij analyse blijkt dat weer in ieder geval steeds grilliger wordt.quote:Op maandag 3 november 2014 14:58 schreef richolio het volgende:
Zijn er al weersvooruitzichten? Ik hoop dat het goed weer wordt
Het was dit weekend nog 21 graden, kun je nagaan wat je met LL gaat krijgen!quote:Op maandag 3 november 2014 16:53 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Uit mij analyse blijkt dat weer in ieder geval steeds grilliger wordt.
Hopelijk warmer dan afgelopen jaar! Was toch fris die zondagquote:Op maandag 3 november 2014 17:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het was dit weekend nog 21 graden, kun je nagaan wat je met LL gaat krijgen!
Nergens last van gehad, zit toch altijd wel ergens in een tentquote:Op maandag 3 november 2014 21:06 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Hopelijk warmer dan afgelopen jaar! Was toch fris die zondag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op donderdag 20 november 2014 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van mij mogen Guided By Voices, Crystal Castles, The Knife, The Rapture, Orbital en Beady Eye wel komen volgend jaar.Bedankt, ik wist nog niet dat Guided By Voices uit elkaar warenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
* µ heeft een paar weken terug in Lake Lowlands gezwommenquote:Op donderdag 20 november 2014 16:02 schreef DjeDje het volgende:
Ik zag de topic weer voorbij komen en alle gevoelens kwamen terug.
Wat mis ik Lowlands.
Ah tof! Hoe was het? En waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 20 november 2014 19:11 schreef µ het volgende:
[..]
* µ heeft een paar weken terug in Lake Lowlands gezwommen.
Mudmastersquote:Op donderdag 20 november 2014 19:13 schreef DjeDje het volgende:
[..]
Ah tof! Hoe was het? En waarom eigenlijk?
18KM door modder/stormbaan/zwemmen. Was best zwaar ja. Maar zeggen dat je in lake LL bent geweest heeft ook wel watquote:
Agree, ik verwacht ook niet dat het in de lijn der verwachtingen gaat liggen.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:25 schreef F_JD het volgende:
[..]
Metallica op een festival zonder dagkaarten zie ik niet zo snel gebeuren.
Pukkelpop wel, Lowlands not so much denk ik. Overigens staat er nu niks in de trant van 'more to come' na de aankondiging van die Russische / Scandinavische dates... Maar goed, lijkt me sterk dat ze alleen begin Juni en eind Augustus wat doen.quote:
Pulpquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:14 schreef richolio het volgende:
Wie zien jullie graag op Lowlands (of terugkomen)?
Geloof jij ook nog inquote:Op vrijdag 5 december 2014 06:47 schreef theodoor9 het volgende:
Zou London Grammar weer komen dit jaar?
Ik ga waar M83 gaat. Ik hoop dat ze op Lowlands komen, maar bks of dtrh lijken mij wel logischer iddquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
M83 moet naar BKS of DRTH, niet naar Lowlands.
Zullen wij dan deze keer afzeggen, ipv zij. Lege tent alles. Lekker puhquote:Op vrijdag 5 december 2014 06:47 schreef theodoor9 het volgende:
Zou London Grammar weer komen dit jaar?
Hmmz daar twijfel ik nog over. Was geen denderend succes in de Alpha 2011. Maar zou voor mij zeer welkom zijn. Een van mijn favoriete bands samen met The National.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:35 schreef theodoor9 het volgende:
Interpol lijkt me niet te missen voor Lowlands na de bevestiging van Highfield en het feit dat ze vorig jaar al Best Kept Secret deden.
Rock am Ring heeft altijd een paar van 'die acts' die daar dan ergens halverwege de middag op de alterna staan ofzoquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:06 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hmmz daar twijfel ik nog over. Was geen denderend succes in de Alpha 2011. Maar zou voor mij zeer welkom zijn. Een van mijn favoriete bands samen met The National.
Maar ik zou ze niet uitsluiten voor Pinkpop of Down The Rabbit Hole. Ze staan zelfs ook op Rock Am Ring, dus misschien gaan ze het proberen bij het groter publiek.
Denk dan ook dat ze geschikter zijn als Grolsch headliner. Down the rabbit hole zou ook kunnen inderdaad. Pinkpop zie ik niet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:06 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hmmz daar twijfel ik nog over. Was geen denderend succes in de Alpha 2011. Maar zou voor mij zeer welkom zijn. Een van mijn favoriete bands samen met The National.
Maar ik zou ze niet uitsluiten voor Pinkpop of Down The Rabbit Hole. Ze staan zelfs ook op Rock Am Ring, dus misschien gaan ze het proberen bij het groter publiek.
Rar heeft elk jaar best een 'indie' programmering. Dat is niet mijn favo genre. Daardoor mis ik vaak een bandje die ik toevallig wel leuk vind omdat het tegenover een meer steverige band staat.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Rock am Ring heeft altijd een paar van 'die acts' die daar dan ergens halverwege de middag op de alterna staan ofzo
Afgelopen jaar Editors, Haim, Maximo Park, Crystal Fighters, Young the Giant, gewoon van die acts die je er eigenlijk niet zou verwachten
Faitless hoeft voor mij niet. Chemical Brothers zou ik wel leuk vinden. Headliner naast Tool en Radiohead?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:18 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Rar heeft elk jaar best een 'indie' programmering. Dat is niet mijn favo genre. Daardoor mis ik vaak een bandje die ik toevallig wel leuk vind omdat het tegenover een meer steverige band staat.
Maar dit is meer voor t rartopic.
Faithless schijnt weer te gaan touren. Anders chemical bros
Deadmau5 hebben ze vorig jaar bewust niet geboekt.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:16 schreef AgeEll het volgende:
Tool zou echt megavet zijn. Een 'house'naam als derde headliner klinkt wel logisch. Deadmau5??
Hoezo hebben ze dat niet gedaan?quote:Op woensdag 10 december 2014 08:26 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Deadmau5 hebben ze vorig jaar bewust niet geboekt.
Iets met commerciële dance geloof. Schuurde volgens Eric teveel aan tegen de EDM. Hij stond dat weekend wel op Pukkelpop. Hetzelfde zei hij over Royksopp en Robyn trouwens..quote:Op woensdag 10 december 2014 09:01 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze dat niet gedaan?
Na de kaartverkoop zelfs toch? Altijd heel laat iig. Ik ben toch heel benieuwd..quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:03 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Komen toch altijd pas in het nieuwe jaar?
Je mag altijd je gang gaan hier!quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:06 schreef richolio het volgende:
En dit jaar doen moeten we het zonder LWL doen, of niet? Dat vind ik eigenlijk wel jammer. Maar alle LWL topics mogen dan in FES of niet? Zoals het weer topic, de immer falende LWL meet enz.
LWL moet gewoon blijven![]()
Blauwe veer! Hoeist?quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je mag altijd je gang gaan hier!
Dat is dan wel weer mooiquote:Op vrijdag 12 december 2014 23:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je mag altijd je gang gaan hier!
Druk in onderhandeling over afstudeerstage. Wil je voor me duimen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]![]()
Blauw van de kou op dit momenten in friekinville?
Je had toch ook stage gelopen bij STRP? Enig idee wanneer die met het programma komen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Druk in onderhandeling over afstudeerstage. Wil je voor me duimen?
Komende week zouden er namen komen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:48 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Je had toch ook stage gelopen bij STRP? Enig idee wanneer die met het programma komen?Succes met de onderhandelingen!
Thanks! Ja dat van Underworld wist ik, maar ben benieuwd naar de rest!quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:19 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Komende week zouden er namen komen.maar underworld komt sowieso.
Dat zou ontzettend tof zijnquote:Op zondag 14 december 2014 21:57 schreef theodoor9 het volgende:
Trouwens best opvallend dat The Strokes na Primavera nog niks bekend hebben gemaakt. Zou zomaar kunnen dat zij die headliner zijn die op Lowlands en Pukkelpop staat.
quote:Op maandag 15 december 2014 18:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Heeft iemand een vage Bravo-plaat voor Friekin om dit te vieren?
quote:Op maandag 15 december 2014 18:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is datquote:Op woensdag 17 december 2014 11:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Spotify zegt dat ik veel The National heb geluisterd dit jaar![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 december 2014 11:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Spotify jaaroverzicht: https://www.spotify-yearinmusic.com/my-year/
Dat geloof ik jnderdaad best jaquote:Op woensdag 17 december 2014 13:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Mijn pre lowlands periode heeft veel goeds gedaan voor The National in ieder geval.
Ik zeg primaquote:Consumptiebonnen blijven op LL15
Ondanks meerdere experimenten met elektronisch betalen tijdens de laatste twee edities blijft Lowlands voorlopig vertrouwen op consumptiebonnen. Dat meldt NU.nl.
De perstent was onder andere de afgelopen twee jaar een laboratorium voor alternatieve betaalmethoden. In de ene editie werd een oplaadbare kaart uitgeprobeerd. Daarmee kon je vrijwel contactdoos betalen door hem in de buurt van een kassa te houden.
In 2014 was er een speciale polsband met geïntegreerde chip. Ook die was oplaadbaar en ook daarmee kon je contactdoos betalen. Hoe futuristisch en gemakkelijk dat er ook uit zag, één heel praktisch probleem bleef overeind: hoe kun je eenvoudig met meerdere vrienden een drankpot maken? Ook de onbetrouwbare internetverbindingen in de polder zouden een reden zijn om deze systemen nog niet op grote schaal in te voeren.
Bron: http://www.lowlove.nl/201(...)nen-blijven-op-ll15/
Zou er niet al mijn geld op zetten. Kan ook zomaar nog naar BKS/DTRH gaan.quote:Op maandag 29 december 2014 18:17 schreef theodoor9 het volgende:
Ik zet mijn geld trouwens op Florence als headliner!
2001 hittegolfquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:33 schreef richolio het volgende:
Ik hoop trouwens op écht zomers weer een keertje, zo heb ik Lowlands nog niet gezien. Alhoewel 2013 best prima was hoor.
Klinkt prima! Laat maar komen idd.quote:
Jup, ben weer benieuwd waarmee ze gaan allemaal dit jaar. Er breekt bar weinig door dit moment heb ik het idee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:11 schreef friekin_ het volgende:
Zullen ook wel bijna komen. Die van \pitch moeten nog, en dan zal LL wel komen. Ze werken altijd dat riedeltje af
Kwam Pitch vorig jaar niet later? In februari.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:11 schreef friekin_ het volgende:
Zullen ook wel bijna komen. Die van \pitch moeten nog, en dan zal LL wel komen. Ze werken altijd dat riedeltje af
Klopt ook wel een beetje. Er is niet heel veel om uit te kiezen in programmeerland, wat ik zo meekrijg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Jup, ben weer benieuwd waarmee ze gaan allemaal dit jaar. Er breekt bar weinig door dit moment heb ik het idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |