Knap dat je dat vóór release al wist. BF3 draaide prima in zijn nadagen. De verwachting mag dan zijn dat BF4 dat ook doet. Hence day 1.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Voor mij was het om bug-redenen dan ook al geen day 1-aankoop.
Kusje.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:42 schreef hiddit het volgende:
voor die gene die er nog van gebruik maakte het teamspeak van mij was verlopen, er is een nieuwe![]()
teamspeak3.i3d.net:10361
geen wachtwoord, verzoek voor veranderen van OP is verstuurd
Toch was dat voor mij precies de reden. Had gehoord dat 3 opstartbugs had, dus wachten tot dat wat minder was.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Knap dat je dat vóór release al wist. BF3 draaide prima in zijn nadagen. De verwachting mag dan zijn dat BF4 dat ook doet. Hence day 1.
Meeste mensen verwachten dat ze leren van hun fouten, 3 had overigens nauwelijks opstart-bugs behalve dat EA de vraag de eerste dagen niet aankon met Battlelog, iets wat van te voren al verwacht werd.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Toch was dat voor mij precies de reden. Had gehoord dat 3 opstartbugs had, dus wachten tot dat wat minder was.
V.
Het was wat ik had gehoord. Daarnaast had ik nog teveel lol met BF3, wat ik nog geen driekwart jaar had, dus wat geduld oefenen kostte geen enkele moeite, helemaal toen ik alle klachten over BF4 hoorde.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meeste mensen verwachten dat ze leren van hun fouten, 3 had overigens nauwelijks opstart-bugs behalve dat EA de vraag de eerste dagen niet aankon met Battlelog, iets wat van te voren al verwacht werd.
Dat betwist ik toch nergensquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Je mist het punt en verhaalt leuk vanuit je eigen perspectief.
BF3 speelde idd nog prima, maar met een goed lopende BF3, een technisch nagenoeg gelijk BF4 mag je domweg gewoon een gelijkwaardig functionerend product verwachten.
Dat jij gewacht heeft doet niets af aan de blammage waarmee het vertrouwen van fans geschaadt is.
Dat mag je ook verwachten, maar aan de andere kant, ook met andere franchises zijn de first day launches vaak buggy.quote:Dat BF4 sneller zou verschijnen dan het gat tussen BF2 en 3 (of zelfs BC2) lag al in de lijn der verwachtingen, de race met COD is dan ook grootste aanstichter van de problemen.
Maar nog steeds mag je gewoon verwachten dat BF4 het gelijkwaardig aan 3 doet gezien de minimale verschillen.
FFS, Skull, ik veeg in het geheel niks van tafel. En dat jij BF laat liggen is weer jouw perspectief. Ander toontje mag wel.quote:Dat kun je wel leuk steeds van tafel vegen omdat het op jou geen betrekking heeft gehad, maar ik vind ondanks dat het speelbaar is dat ik BF voorlopig even laat liggen.
Zeker terecht. Laat ze eerst BF4 goed aan de gang krijgen. Wacht (net als jij en miljoenen anderen, dus niet alleen mijn perspectief) nog op de update.quote:Dat de FB-pagina inmiddels vooral over hardline rept komt ze ook op veel kritiek te staan, en terecht.
MAW: eindelijk een afgewerkt product?quote:Tweaks and fixes incoming! We are happy to inform you that the anticipated Fall Patch for Battlefield 4 is right around the corner. The certification has started on several platforms and the Fall Patch is targeted for release at the end of September.
bf4-fall-patch-1Community Test Environment Update
Our focus for the Fall Patch on the CTE (Community Test Environment) has been to stabilize and finalize the build and this has meant less updates than normal. We’d like to thank you all for your patience during this time – we appreciate you sticking in there.
Fall Patch Highlights
So what are we improving? First of all: the final fix list for the Fall Patch is fairly massive and will be released when the patch goes live. The full patch notes will contain all changes in more detail. In the meantime however, here are some of the Fall Patch highlights that you can expect:
Game modes
- Rush (All base game maps except Dawnbreaker), Obliteration, Capture the Flag, and Carrier Assault. Added the Obliteration Competitive sub-game mode
Sight Improvements
- Close & Medium range sight reticles no longer affected by weapon firing animation, AKA “Visual Recoil”
- Improved visibility for red glowing reticule pieces against bright backgrounds
Player Movement
- Now almost identical to BF3 movement – with BF4 animation sets
- Dampened third person hit reactions for player head
HUD clarification pass
- De-cluttered and made customizable a plethora of HUD options to make BF4 look the way you want it to (within reason)
Revive mechanic
- Made revives much more robust, easier to understand with new UI art and included a new “fully charged” paddle sound.
“Netcode”
- Lowering the setting for how much time difference is allowed when damaging other players (addressing trade kills and behind cover kills where high pings are involved)
- An automatic High Frequency Update setting is now the default for all users
- Added High Frequency update support to PlayStation 3 and Xbox 360 platforms
- Additional improvements to bullet damage delays between clients compared to Netcode Patch
Weapon attachment changes
- Muzzle Brake: Reduced the overall impact of this attachment. Both its positives and negatives have been reduced
- Heavy Barrel: Lowered the buff it gave to minimum moving spread and moved some of that bonus into reduced spread increase. Should be a good option for longer range tap firing
- Lasers: Small buff to standing hip-fire accuracy
Weapon changes
Note that this list contains an excerpt – the upcoming patch notes will have a detailed list.
- Bullet velocity increases: Improved bullet velocity for Slugs and nearly all suppressed weapons. Selectively improved base velocity for weapons that were too slow for their intended range
- Damage Model: Many weapons have had their maximum and minimum damage adjusted slightly. It may take 1 extra bullet to kill at extremely close engagements and long range combat
- Trigger Delay: Removed from all revolvers
- Adjustments to slower rate of fire weapons to make them easier to use at longer ranges vs higher ROF weapons
- Carbines and PDWs now have unique bullpup modifiers that give improved bonuses over the rifle counterpart
- Ammo: Gave more ammo to the weapons that were short a mag compared to their counterparts
- DMRs: Audio when being shot at by a DMR has been improved
- SKS and M39EMR no longer allow you to hold breath
- Grenade capacity lowered and resupply times increased.
Nog minderquote:
Granaat regen tijden worden ook erg langquote:Op maandag 22 september 2014 11:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nog minderDaarna is het gewoon ammoboxen spammen
Totaal kansloos. Zeker zo aan het eind van zijn cyclusquote:Op maandag 22 september 2014 12:13 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Granaat regen tijden worden ook erg lang, dus ammoboxen spammen en dan 1 minuut tot anderhalve minuut wachten, yeah right dat heeft zin hoor
. Impacts worden generfd + je krijgt dr maar 1, van mini's krijg je er 2.
Kun je nagaan hoe desperaat ze zijn geworden met dit soort permbans i.v.g met de tijd van BF2 terwijl toen ook al behoorlijk aan"'campen' werd gedaan.quote:Op maandag 22 september 2014 08:01 schreef Verbal het volgende:
Wow... echt gepermbanned vorige week na een half rondje op een server
Misdrijf? "Camping". Zo hee. In dik een kwartier spelen, waarvan ongeveer de helft als recon, en daar ongeveer de helft van als 'agressive recon'. Heb misschien in 4 minuten op drie verschillende daken gezeten, na zelf door échte roofcampers voor mijn knar te zijn geschoten. In die hoedanigheid misschien vier kills.
"Camper"
Maar dan ook écht een permban he? Een week na dato gewoon nog steeds niet op te komen, hahaha. De hysterie.
V.
WHAHAHAHAquote:Op maandag 22 september 2014 16:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Roundbanned omdat ik motherfucker in een zin gebruikte. Ironisch genoeg op een server die zichzelf porno noemt
Nah, maar zo vaak zie ik nou ook niet excessief geblaat in de chat (op 1 of andere randdebiel na).quote:Op maandag 22 september 2014 16:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Jep, maar draagt het gescheld in de chat bij aan een leuke sfeer in de game?
Mijn inziens niet namelijk
Niks leukers dan elkaar verrot schelden op een LAN IMO... Als het je niet bevalt, hit H.quote:Op maandag 22 september 2014 16:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Jep, maar draagt het gescheld in de chat bij aan een leuke sfeer in de game?
Mijn inziens niet namelijk
Waarom noem je mij een randdebiel?quote:Op maandag 22 september 2014 16:58 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Nah, maar zo vaak zie ik nou ook niet excessief geblaat in de chat (op 1 of andere randdebiel na).
Als jij constant aan het schelden bent in chat ben je idd een randdebielquote:Op maandag 22 september 2014 17:35 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Waarom noem je mij een randdebiel?
Nee jij dan, console peasant.quote:Op maandag 22 september 2014 17:42 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Als jij constant aan het schelden bent in chat ben je idd een randdebiel.
Zelfs flames moet je maar tolereren, my god wat zijn mensen gevoelig deze dagenquote:Op maandag 22 september 2014 17:32 schreef Verbal het volgende:
Complete flames hoeft niet, maar gekicked worden vanwege "DIE FFS" is natuurlijk ook weer overdreven.
V.
"omg he used the f-word!!!!!" Pieuw Pieuw.quote:Op maandag 22 september 2014 17:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelfs flames moet je maar tolereren, my god wat zijn mensen gevoelig deze dagenMaar wel massaal mensen kapot schieten
Staat ook nergens tussen de regels. Als je het woord noob of camper gebruikt krijg je al automatisch waarschuwingen, hilarisch. Tis dat het een leuke server is...quote:Op maandag 22 september 2014 17:46 schreef VelitoX het volgende:
[..]
"omg he used the f-word!!!!!" Pieuw Pieuw.
Ye counterknifen is nogal bugged, af en toe werkt ut nog wel (vaak met animatie die je dan niet ziet lol), maar meestal mislukt ut.quote:Op maandag 22 september 2014 17:48 schreef ems. het volgende:
Maareh, even serieus. Lukt het iemand nog om te counterknifen? Eerst was het veels te makkelijk en toen kwam er een patch en sindsdien is het me nooit meer gelukt. Gewoon. Nooit. Maakt niet uit hoe snel ik reageer of hoe hard ik op de knop ram.
En naar chat kijk ik al sinds 1.6 niet meer om. Waarom je tijd verdoen aan jochies die waarschijnlijk 14 zijn en hun emoties nog niet onder controle hebben?
Weinig, maar ik vind heel het knifen beroerd uitgewerkt, zoals in BC2 werkte het ideaal.quote:Op maandag 22 september 2014 17:48 schreef ems. het volgende:
Maareh, even serieus. Lukt het iemand nog om te counterknifen? Eerst was het veels te makkelijk en toen kwam er een patch en sindsdien is het me nooit meer gelukt. Gewoon. Nooit. Maakt niet uit hoe snel ik reageer of hoe hard ik op de knop ram.
En naar chat kijk ik al sinds 1.6 niet meer om. Waarom je tijd verdoen aan jochies die waarschijnlijk 14 zijn en hun emoties nog niet onder controle hebben?
Dat sowieso. Hartstikke fijn zo'n animatie (die trouwens ook maar zelden klopt/werkt) maar geef mij dan toch maar iets minder realisme en de kans om een hele squad te knifen voordat ze de kans krijgen om om te kijken.quote:Op maandag 22 september 2014 17:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Weinig, maar ik vind heel het knifen beroerd uitgewerkt, zoals in BC2 werkte het ideaal.
Ik zeg alleen dat het niet hoeft, is allquote:Op maandag 22 september 2014 17:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelfs flames moet je maar tolereren, my god wat zijn mensen gevoelig deze dagenMaar wel massaal mensen kapot schieten
En ik zeg alleen dat als je de comments niet trekt je leuk op H kunt tikken tot de chat weg is. Ik kan wel tegen wat gezeik en gescheld.quote:Op maandag 22 september 2014 18:19 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het niet hoeft, is all
Ik wil graag wat gezelligheid, als ik BOOOOM HEADSHOT.
Sim-pel.
V.
Wat begrijp je niet aan 'PRE-RELEASE' en 'WORK IN PROGRESS'?quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:20 schreef Catkiller het volgende:
Al die dingen in Final Stand.Die tank heeft een beperkte turret beweeg ruimte maar je draait binnen no-time heel dat ding 360 graden rond. Dan die Rorsch, iemand zonder moeilijk te doen met 1 schot omleggen of een heli of jet er in 1 schot 75 vehicle health af schieten. Een MAV met een fucking minigun er op... Dan nog de SC 42 die tanks omver gooit alsof het niks is. En ja blabla ze fixxen één van die dingen of al die dingen nu maar dan nog, welke debiel denkt nou serieus dat het een goed idee is om zulke dingen in het spel te doen?
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En ik zeg alleen dat als je de comments niet trekt je leuk op H kunt tikken tot de chat weg is.
Dus je hebt een game die al niet lekker loopt en waar veel mensen op lopen te kankeren en dan ga je vervolgens het uithangbord van je game, al die Youtubertjes die je content posten, iets laten spelen waar belachelijke dingen in zitten die niet werken zoals ze horen. Al wat nieuw is in heel die Final Stand daar moet bij gezegd worden dat ze er nog aan werken om het te maken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:40 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'PRE-RELEASE' en 'WORK IN PROGRESS'?
Overigens was die SC-42 gewoon bugged en werkte niet zoals de bedoeling was.
Die MAV met een minigun is totaal niet krachtig, heeft beperkte fuel en is zo kapot te schieten.
Die rorsch zal vast nog wel nerfed worden na de feedback in CTE. Ook de movement van de hovertank wordt nog aangepast.
Not sure if stupid...quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:40 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'PRE-RELEASE' en 'WORK IN PROGRESS'?
Overigens was die SC-42 gewoon bugged en werkte niet zoals de bedoeling was.
Die MAV met een minigun is totaal niet krachtig, heeft beperkte fuel en is zo kapot te schieten.
Die rorsch zal vast nog wel nerfed worden na de feedback in CTE. Ook de movement van de hovertank wordt nog aangepast.
Er staat toch echt duidelijk in beeld dat het een pre-release is, er springt notabene rode tekst door je beeld waarop staat 'PRE-RELEASE WORK IN PROGRESS', dus iedereen die die content kijkt zal dat ook zien. Als je dan nog gaat kankeren over Final Stand, ben je gewoon een idioot.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:59 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dus je hebt een game die al niet lekker loopt en waar veel mensen op lopen te kankeren en dan ga je vervolgens het uithangbord van je game, al die Youtubertjes die je content posten, iets laten spelen waar belachelijke dingen in zitten die niet werken zoals ze horen. Al wat nieuw is in heel die Final Stand daar moet bij gezegd worden dat ze er nog aan werken om het te maken.
Vertaal dan maar eens wat er 'stupid' is aan wat ik zeg.quote:
Ach man, ga lekker op je alpha BF4 shit fappen dan, dat iets als DICE met zulke belachelijke dingen komt die niet werken of juist te goed werken en overpowered genoemd zullen worden na alles wat dat spel van ze al heeft moeten doorstaan noem ik gewoon ronduit belachelijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:24 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Er staat toch echt duidelijk in beeld dat het een pre-release is, er springt notabene rode tekst door je beeld waarop staat 'PRE-RELEASE WORK IN PROGRESS', dus iedereen die die content kijkt zal dat ook zien. Als je dan nog gaat kankeren over Final Stand, ben je gewoon een idioot.
[..]
Vertaal dan maar eens wat er 'stupid' is aan wat ik zeg.
Als je verwacht dat alles volledig aangepast gaat worden van pre-release, beta en work in progress dan heb je iets niet begrepen denk ik. Daarnaast is het spel bijna een jaar op de markt en in die tijd nog steeds niet volledig werkend gemaakt. Elke toevoeging die je dan nog doet zonder iets werkelijk te verbeteren vóór die release is een klap in het gezicht van iedereen die nog wacht op een werkend spel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:24 schreef Johnny Blaze het volgende:
Vertaal dan maar eens wat er 'stupid' is aan wat ik zeg.
Sorry, maar dat is niet belachelijk, de hele CTE omgeving is juist bedoeld om dat soort zaken te testen en o.a. overpowered (riot shield is zo'n geval, die stopte tankshells in CTE, dat is niet in de vanilla BF4 terecht gekomen) zaken eruit te halen. Daarnaast is het enige dat als overpowered gezien kon worden die railgun, die SC-42 had gewoon een bug waarbij elke kogel explodeerde op impact, die nog in diezelfde week gepatched is.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:35 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ach man, ga lekker op je alpha BF4 shit fappen dan, dat iets als DICE met zulke belachelijke dingen komt die niet werken of juist te goed werken en overpowered genoemd zullen worden na alles wat dat spel van ze al heeft moeten doorstaan noem ik gewoon ronduit belachelijk.
Ze willen toch aandacht met die nieuwe gimmicks van ze? Ik geef ze wat ze willen.
Ik had het specifiek over Final Stand, puur de content van die DLC. Andere zaken zoals netcode, balance, teamplay etc. lopen parallel aan de ontwikkeling van Final Stand.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je verwacht dat alles volledig aangepast gaat worden van pre-release, beta en work in progress dan heb je iets niet begrepen denk ik. Daarnaast is het spel bijna een jaar op de markt en in die tijd nog steeds niet volledig werkend gemaakt. Elke toevoeging die je dan nog doet zonder iets werkelijk te verbeteren vóór die release is een klap in het gezicht van iedereen die nog wacht op een werkend spel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |