Dat is leuk!!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:58 schreef L-E het volgende:
Oh mensen, ik mag een bakfiets gaan uitzoeken! Zo blij mee, dan kunnen de kindjes lekker droog en beschut zitten als we door weer en wind naar school fietsen
Ja waardeloos toch? En dan heb ik een ietwat pieperige oudste die echt de hele weg roept: 'Ik word nat, ik heb het koud, mijn sokken zijn nat, ik wil naar huis, waarom regent het, waarom gaan we niet met de auto, waarom moet ik naar school, hoezo leerplicht - ik wil de koning daar wel eens over spreken'quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is leuk!!
Wij hebben allemaal een regenjas. Vier keer nat gisteren
Heerlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:03 schreef L-E het volgende:
[..]
hoezo leerplicht - ik wil de koning daar wel eens over spreken
Ja stuur maar op!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:10 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste is zo leuk
Gisteren deed hij zijn jas achterstevoren aan, capuchon op (zie je het voor je? hij zag dus niets. 'Ik ga op gevoel mam!') en toen liep hij iemands voortuin in, donderde daar de struiken in, en werd vervolgens WOEST dat hij zijn jas achterstevoren had en de struiken in was gedonderd
![]()
' IK ZAG HELEMAAL NIETS JOH!'
!
Oh men, mijn leven is zo awesome
Snel ontopic: ik heb ook een dreumes!
Was echt een enorm varken, dat netjes op dr billen ging zitten als de verzorgster een hapje eten gafquote:Ik ben Eva
Pas op, ik kan bijten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn nogal wat praktische bezwaren (ruimte, geld) en bovendien is een bakfiets hier niet echt nodig. Heel veel is lopend bereikbaar en daarnaast heb ik altijd een auto tot mijn beschikkingquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:05 schreef L-E het volgende:
Ja Kyara, is een bakfiets niets voor jou?
Jeetje, wat zijn die meiden van je groot joh!
Ja! En dan Kyara + gezin ook mee!!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:31 schreef Loj het volgende:
Leuke foto's Kyara! (Ik ben zo jaloers op jullie kinderboerderij, ik wil dat hij naar het westen verhuisd)
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja! En dan Kyara + gezin ook mee!!![]()
Ik zit hier smakelijk te lachen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja waardeloos toch? En dan heb ik een ietwat pieperige oudste die echt de hele weg roept: 'Ik word nat, ik heb het koud, mijn sokken zijn nat, ik wil naar huis, waarom regent het, waarom gaan we niet met de auto, waarom moet ik naar school, hoezo leerplicht - ik wil de koning daar wel eens over spreken'etc. Werkt lekker sfeerverbeterend
Hij is al 6. En een slimmerd inderdaad!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zit hier smakelijk te lachen.![]()
Hoe oud is je oudste? Wat een slimmerd!
Ik overweeg voor N. zo'n zadeltje voorop. Dan kan L. achterop.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:19 schreef olivia_321 het volgende:
Peuter wil nu het liefste voorop trouwens. Pastnog net. Al is het wel ff proppen met dr benen.
Ja, maar jouw dochter heeft 10x zoveel haarquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:20 schreef danic het volgende:
Rosalie dr baby haarborsteltje voldeed echt niet meer.
Ik heb bij de kruidvat de kleinste haarborstel gekocht die ze hadden. Gewoon zo'n roze kunststof ding.
das een goede. Mijn man moet een nieuwe fiets. Das wel wat voor hem.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik overweeg voor N. zo'n zadeltje voorop. Dan kan L. achterop.
Morgen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:49 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraagje... Isa heeft nu al 4 dagen koorts. Vanochtend leek het beter te gaan, maar vanavond had ze weer 40 graden. Ze was zo slap als een vaatdoek en wilde alleen maar hangen. Eten en drinken gaat mwah, maar daar maak ik me niet echt zorgen over. Wanneer is het "tijd" om even langs de huisarts te gaan?
In een emmer/tummytub zetten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
Zo'n zakje had de huisarts het ook over, maar die zei dat dat alleen bij jongetjes kon. Hij had het wel over luier uitwringen, maar zoveel plast ze niet op het moment. Nouja, ze heeft sowieso die AB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Haha grappige associatiemaar heel goed hoor!
Spirit je arme meiske nou ook nog misselijkik duim dat t toch wel snel werkt!
Pessie, misschien vannacht wel minder vaak wakker?Wanneer stopte N met slapen overdag?
Ik ben blij dat morgen mijn vriend weer terugkomt:@ (die is sinds dinsdag op congres) Ik ben echt vies verkouden, slaap alweer 2 (korte) nachten met een eveneens verkouden kind in het logeerbed, en ben ook nog maar even ongesteld geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ben ik hier nog illegaal en mag ik morgen pas mee komen posten![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Haha grappige associatiemaar heel goed hoor!
Spirit je arme meiske nou ook nog misselijkik duim dat t toch wel snel werkt!
Pessie, misschien vannacht wel minder vaak wakker?Wanneer stopte N met slapen overdag?
Ik ben blij dat morgen mijn vriend weer terugkomt:@ (die is sinds dinsdag op congres) Ik ben echt vies verkouden, slaap alweer 2 (korte) nachten met een eveneens verkouden kind in het logeerbed, en ben ook nog maar even ongesteld geworden
Echt candida?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan letten op wat je eet
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik las hier idd laatst dat iemand net weer een '5-uur opstaan'-periode had afgesloten en het nu weer 7 uur werd (weet niet zeker of jij dat was?), dat geeft de burger wel moedquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:24 schreef LadyBlack het volgende:
Sylver, hier zijn ook van die perioden. Maar het gaat ook weer over, en uiteindelijk wordt ze alleen maar later wakker 's ochtends. Maar dan is er een slaapje overdag af, of is ze 's avonds eerder moe (of 's ochtends inderdaad) E verdeelt haar dag soms best gek; van 7-11 en van 13-20 wakker bijvoorbeeldTerwijl ze een nacht van 11 uur heeft gemaakt dan!
Had ik ook aan gedacht idd, maar ze slaapt 3x 45min. Volgens mij is dat niet heel veel met 13 maanden?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:56 schreef pessie het volgende:
Sylverm hoe vaak en hoe lang slaapt ze nog overdag? Wellicht daar iets mee proberen te schuiven?
Ik neem aan dat als men het heeft over te veel slapen overdag als oorzaak van vroeg wakker zijn, dat ze dan de totale tijd bedoelen? Of ze nu in 1 keer 2 of 3 uur slapen of het verdelen over 3 keer maakt toch niet zo'n verschil denk ik?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:32 schreef Kyara het volgende:
Ik vind 3 slaapjes best veel met 13 maanden eigenlijk, qua lengte niet, maar wel qua aantal dus. Maar goed, als zij het nodig heeft en zeker als ze zo vroeg op is... Hier gingen ze met 13 maanden over naar 1 slaapje van tussen de 2 en 3 uur.
Toen ze nog om 07.00u wakker werd sliep ze ook 2x 45 minuten, maar blijkbaar vind ze 05.00u zelf ook wat te vroeg om het dan te doen op 2 slaapjesquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:46 schreef pessie het volgende:
Sylver, Nathan sliep toen 2x 3kwartier, dat heb ik net zo lang gerekt tot hij er 1x anderhalf uur van maakte en dat heeft hij tot 2j9m volgehouden. Hij werd wel standaard 's nachts wakker dus 's ochtends was hij vaak pas echt om een uur of 8 wakker.
Het is zo lekker rustigquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:03 schreef LadyBlack het volgende:
En welkom terug As! Straks dus nog maar 1 kindje thuis, jeeee wennen! Hoe bevalt dat jou inmiddels Pessie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om af te sluiten ook positief nieuws, waar D 2 weken geleden onbewust een paar keer 2-3 tellen los ging staan, ging dat vandaag heel erg bewust, liet zijn babywalker los en de handjes gingen in de lucht. Zo van "kijk eens wat ik kan", glunder glunder. En dat een aantal keren na elkaar. We liepen over van trots!
Mijn showmannetje![]()
, heeft ie van zijn vader
. Hoe meer aandacht hoe beter is D's motto.
En de blokkenbouw-test komt ook goed met een paar maanden, want gisteren ging ook heel bewust het ene blokje op het andere.
- einde egopost-
[ Bericht 5% gewijzigd door -mandy- op 31-08-2014 00:03:13 ]Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Pi sliep als baby ook weinig, deed vooral -met pijn en moeite- korte slaapjes.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:34 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou het overigens heel graag zien hoor, dat ze 2 uur achterelkaar slaapt, maar dat heeft ze in 13 maanden ooit maar 1 keer gedaan. Heel sporadisch slaapt ze 60 of 75 minuten, maar echt lange slaapjes heeft ze nog nooit gedaan overdag.
[..]
Bedoel je achter de eerste kies? De tweede serie kiezen begon bij N. volgens mij ook zo, dat ik dacht komt dat nog goed. Maar nu niets geks meer te zien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:50 schreef Loj het volgende:
Leuke foto's As!
Weet je, met dat praten, lopen, eten met bestek en lange middagdutjes, ik dacht hier iedere keer ook gebeurd nooit.
En dan opeens vanuit het niets kwam het!
Zelfs de middagdutjes, hij vraagt erom en slaapt zo 2 uur
Ff een vraagje: Ow heeft nu al behoorlijk wat kiezen en tanden. Maar bij z'n kiezen lijkt het alsof daarvoor nog een extra kies doorkomt (dus meer naar het midden van z'n gehemelte). Wel aan beide kanten, maar dat hoort toch niet.
En wat moet ik er dan mee? Overleggen met huisarts/tandarts/cb? Of gewoon zo laten, het is maar z'n melkgebit?
Oh, dat is misschien nog wel een goed idee om te proberen! Vandaag was ze na 20min al wakker, maar toen ik naar binnen ging lag ze nog, terwijl ze normaal altijd al rechop zit. Toen heb ik wel speentje gegeven en is ze weer verder gaan slapen. Wel maar 15min, maar tochquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:31 schreef Gulara het volgende:
[..]
Pi sliep als baby ook weinig, deed vooral -met pijn en moeite- korte slaapjes.
Maar inmiddels gaat de middagslaap heerlijk. Minimaal 1,5 (maar meestal eigenlijk ruim 2 uur met uitschieters naar 3!) echt heel fijn.
De truc is hier om bij echte wakkersignalen meteen even naar hem toe te gaan. Hij gaat meestal per ongeluk zelf al staan terwijl hij nog heel moe is.Dus dan is even tien tellen over z'n ruggetje aaien voldoende en slaapt ie zo 1,5 uur verder.
Maar goed het kan dus wel, meer slapen en zo.
Haha, E doet ook zoietsquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:21 schreef Sylver_ het volgende:
en de koe 'mmmmmmmm' (lage toon - ik zeg altijd 'mmmmmmoooeee')
Ik had even tijd, met Femke in bed en Lars op schoolquote:Op maandag 1 september 2014 12:35 schreef LadyBlack het volgende:
Shandaly wat een monsterpost!!![]()
En heeft geen van je kinderen nog op je dikke wang geslagen / geaaid / iets anders dat zeer doet?Naar zeg, hopelijk slinkt de zwelling nu snel en gaat de pijn weg!
Zul je zien dat ze dat vertikken en hun mond niet open doen en dat we volgende maand terug moetenquote:Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Kyara wel tof he, dat je dochters dan straks inderdaad lopend naar binnen komen!
Ow, en mijlpaalquote:Op maandag 1 september 2014 12:38 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik had even tijd, met Femke in bed en Lars op school
Femke is wel erg hardhandig en lomp ja, dus die knuffel ik nu ook maar iets minder en heel bewust aan de linkerkant. Lars is heel lief "Mama heeft een zere wang he? Mag ik niet aan komen he?" Hij geeft héel voorzichtige kusjes
Nou ze zitten juist meer naar het midden van z'n gehemelte, dat is toch raarquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Bedoel je achter de eerste kies? De tweede serie kiezen begon bij N. volgens mij ook zo, dat ik dacht komt dat nog goed. Maar nu niets geks meer te zien.
Als het letterlijk voor de kiezen, dus op de plek van de hoektanden zit zou ik het toch even vragen aan een tandarts. Een huisarts kan niets met het gebit.
Echt he, ik had dat leuke appelpakje voor E besteld in maat 2yr ofzo; en het past nog maar net!quote:Op maandag 1 september 2014 13:33 schreef Kyara het volgende:
XM, die maattabellen slaan inderdaad nergens op. Bestel anders wat in Korea bij Veanait of zo. Kun je meteen maat 2-3 jaar nemen
quote:Op maandag 1 september 2014 13:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor heeft nog wat grappigs/liefs. Als we bij het naar bed brengen haar heel zachtjes aaien over haar lijfje en voorhoofd, wordt ze echt instant zen en valt ze zowat in slaap op het aankleedkussen. Ogen helemaal al in slaapstand enzo. Echt zo schattig.
Heb jij mijn kind??quote:Op maandag 1 september 2014 13:49 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
Femke is tegenwoordig helemaal gek van haar sokjes... zodra die uit zijn wil ze er mee spelen, en dan het liefst als handschoentjes over haar handjes... en dan zelf proberen ze weer uit te krijgen... hi-la-risch! (Met als voordeel dat ze dan tenminste lang genoeg stil ligt om d'r luier te verschonen)
Ow, en ze is ook fan van vitamine-D druppeltjes. Ze krijgt ze altijd 's ochtends, op het aankleedkussen voor het ontbijt. Maar tegenwoordig pakt ze na elke verschoning dat lepeltje en het flesje en kijkt me dan zo vragend aan van "deze moeten ook nog he?" En ze kan zelf het dopje er terug op draaien
quote:Op maandag 1 september 2014 18:59 schreef danic het volgende:
XM eva zat met een jaar ook nog in maat 68.
Rosalie is nu bijna anderhalf en draagt maat 80. Alleen van de Zeeman draagt 86 want dat valt klein.
Oh nee wacht.....ik heb vorige shirtjes bij de Lidl gekocht (leuke ook nog) in maat 86/92. Zijn nog wel iets te groot maar zeker goed voor de winter![]()
Maffe maten
En kletsen ineens joh! Ieder woord dat je zegt wordt herhaalt. Ze roept nu ook 'kom!'en dan Meg zo'n wenkend handje.
En toen Kimpossible zaterdag wegging kwam ze bij de deur uitzwaaien en riep ze ineens 'doeii'
Van maten klopt er inderdaad vaak niks. Ene broekje maat 80 is te kort al.quote:Op maandag 1 september 2014 13:38 schreef LadyBlack het volgende:
Stretchromper Hema 74/80 = prima
5-pack romper Hema 74/80 = veul te breed maar al wel te kort
bloemenromper Hema 74/80 = overall veel te groot
romper Zeeman 74/80 = veel te klein
jurkjes/vestjes 74 gaan vaak prima
broeken gaan we maat 86 kopen, maar ze heeft ook nog leggings maat 74
Niet naar maten kijken dusen al helemaal niet als ze er een leeftijd aan gaan hangen
![]()
Maat 74 heet volgens mij vaak 9-12 maanden. Nou, toen had de mijne nog 68 aan hoor.
Die vrouw zei dat hij voorlopig met dat broekje kon. ¤35 als cadeaubon. Vreselijk moeilijk toen om een keuze te maken want alles is daar duur.quote:Op maandag 1 september 2014 20:20 schreef danic het volgende:
Hij gaat lekker Aiden. Smakelijk ook![]()
Hier ook dat groeien hoor. Eind juni 2 pyjama's van de Hema gekocht in maat 80. Was toen nog wat lang. Nu is het hoogwater. En flink ook. In 2 maanden!
Ja! Nav een open sollicitatie dus ik vind t echt supergaafquote:Op maandag 1 september 2014 21:35 schreef Cwen het volgende:
Oeh LB, gaaf! En heel spannend inderdaad! Heb je een opdracht binnengehaald?
Haha Ellie begint t jaar goed dus?quote:Enne... Die dreumesbuien, hè? Duurt dat lang of zijn dat fases? Ik heb mijn normaliter zo relaxte meiske vandaag al vijf keer gillend naar de grond zien gaan omdat het niet ging zoals ze wilde... Ergens grappig, maar tegelijkertijd niet zo tof dat niks meer goed is.
Mijn username is misleidend, er is hier 0.0 Disney in huis, en ik ben ook geen grote fan. Ik had wel 2 katten (nu nog 1), M en M...quote:Op maandag 1 september 2014 21:54 schreef vencodark het volgende:
@Mouse Micky. Ja, alles schoon hoor!
Btw, zijn Micky Mouse knuffel is nu echt favoriet. Beest móet mee naar mijn schoonouders!
He, dat doen wij ook!quote:Op maandag 1 september 2014 14:04 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij mijn kind??Wij druppelen recht uit de fles in de openstaande mond en tellen de druppels, en Isa "telt" mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus een hele trotse mama
Of ze helemaal niks over hebben gehouden aan het feit dat ze te vroeg waren is nog niet te zeggen omdat sommige dingen pas later zichtbaar kunnen worden (concentratieproblemen of zelfs autisme). Maar dat was meer iets om je ons achterhoofd te houden.
Ook meteen bewust afscheid genomen van het ziekenhuis. In april 2011 kwamen we daar voor het eerst ivm fertiliteit en nu zijn we met kind 2 en 3 klaar met het hele ziekenhuis gebeuren. Ziekenhuistijd is daarmee afgesloten (hopelijk voor heel erg lang).
Verder gaat het hier even ronduit "tut" om met LB's dochter te spreken.
M spookt al een paar avonden achter elkaar en vannacht vonden de meiden het nodig om ook nog een keer of 5 te komen. Avond weg en slechte nacht. Geen goede combi dus voel me nu een soort van zombie![]()
Hee, dat is goed nieuws!quote:
Zo fijn!!!quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef Kyara het volgende:
Ook meteen bewust afscheid genomen van het ziekenhuis. In april 2011 kwamen we daar voor het eerst ivm fertiliteit en nu zijn we met kind 2 en 3 klaar met het hele ziekenhuis gebeuren. Ziekenhuistijd is daarmee afgesloten (hopelijk voor heel erg lang).
quote:"tut" om met LB's dochter te spreken.
Ik had gehoopt dat je zou zeggen dan het 20 maanden helemaal beter zou gaan eigenlijkquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hee, dat is goed nieuws!
Minder goed van de nachten, maar misschien helpt het als ik zeg dat ik ook al niet meer normaal slaap sinds november 2012![]()
Ik was laatst 3 hele dagen alleen weg, zonder kinderen. Ik was gewoon vergeten hoe fijn dat kan zijn.
Hoe gaat het met de banen-zoektocht?
Ah, niet zo best, baan-zoek-technisch. Hoop op snel goed nieuws dan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat je zou zeggen dan het 20 maanden helemaal beter zou gaan eigenlijk
Hoe gaat het bij jullie???
en met banen gaat het ook nog steeds tut
quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef Kyara het volgende:
gingen er met het hamertje van de KA vandoor
Helaas voor jou rekt het enormquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:40 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, groot gelijk Nora! (die ogen)
Cathmar, is t rokje al bijna te klein dan?
Oh en ik ga echt stuk hier om de snelheid waarmee 'tut' ingeburgerd raakt
[ Bericht 4% gewijzigd door Animalmix op 02-09-2014 20:48:01 ]
Die 3e foto.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een mooie kijkers heeft ze Sylver!
En kijk nou![]()
En dan is het al beter dan vanochtend, toen kreeg ze haar oog bijna niet open.
Ja! Dat artikeltje plaatste Belle hier volgens mij, ik vond dat echt een eye-openerquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:29 schreef Fieder het volgende:
Ik las laatst ergens dat kinderen zo 'ontladen'. Net zo lang doorgaan tot een huilbui, en dat dat dan oplucht.
quote:Op woensdag 3 september 2014 09:21 schreef Kyara het volgende:
"mama dikkedik lezen"
Mama leest Dikkie Dik voor en wijst Dikkie Dik aan en vraagt "wie is dat?"
"Poes!"
"dat is Dikkie Dik"
"dikke poes!"
-smelt-quote:Op woensdag 3 september 2014 09:21 schreef Kyara het volgende:
"mama dikkedik lezen"
"Poes!"
"dat is Dikkie Dik"
"dikke poes!"
Dat!quote:Op woensdag 3 september 2014 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohh die dialogen KyaraIk kan niet wachten
Kind heeft gewoon groot gelijk.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:21 schreef Kyara het volgende:
"mama dikkedik lezen"
"Poes!"
"dat is Dikkie Dik"
"dikke poes!"
Wauw, wat slim dat je oudste dat zo kan verwoorden! Mijn peuter is ook gevoelig (en als dreumes veel gefrustreerd) en nu hij kan praten is mij wel duidelijk dat hij werkelijk alles ziet, registreert, onthoudt én daar direct een interpretatie aan wil hangen. Hij legt verbanden waar ik me soms echt over verbaas. Ik kan me nu heel goed voorstellen hoe overweldigend de wereld was toen hij zich nog niet zo kon uiten.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:46 schreef L-E het volgende:
L. is ook nogal prikkelgevoelig, toch fieder? Onze oudste beschrijft hoe alles wat hij ziet en hoort in zijn hoofd gaat zitten, en op een zeker moment is dat hoofd te vol. Dan moeten we dat eerst leeg maken voor we verder kunnen. Veel rustmomenten inbouwen helpt enorm. Anders 'ontploft mijn hoofd'. Alles komt enorm binnen, zeker als je zo klein bent kan dat overweldigend zijn.
HOAX!quote:Op woensdag 3 september 2014 21:40 schreef Spirit82 het volgende:
Topic kick!! Wat een saaie bedoening hier dames
OT: ik ben ZOOOO blij dat mn kind eindelijk weer doorslaapt. Gewoon, je kind in bed leggen rond 7 uur en dan pas de volgende ochtend half 8 weer horen. Wat een genot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fieder, die vuilniswagen!!
quote:Op donderdag 4 september 2014 09:51 schreef Shandaly het volgende:
Zelf opstaan zonder je ergens aan op te trekken was toendertijd voor Lars de trigger om ook losse stappen te zetten. Vanaf dat moment liep ie alsof het de normaalste zaak van de wereld was
Femke vindt het steeds leuker om aan de handjes mee te stappen. Ik heb het gevoel dat ze ook steeds minder 'hangt'. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt...
Goed zo Noor!Het kan toch ook tussen je oren zitten? Misschien zinnig om met iemand te praten daarover?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LE,![]()
en
voor je verhaal. Ik kan me je trots zó goed voorstellen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.XMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LE wat een geweldig verhaal! Top! Daar mag je wel een traantje voor wegpinken.
En je vrijwilligerswerk wat goed!
Volgens mij zag ik op fb nog een vakantiekiekje voorbij komen vanochtend, dus ze is vast nog lekker aan het genieten met d'r grote meid.quote:Op donderdag 4 september 2014 13:09 schreef Fieder het volgende:
Spirit wat heerlijk zo'n schone slaapster. Hoax LE?![]()
![]()
Is Omen nog niet terug?Ik mis de samenvattingen tussendoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Las dat er meerdere mensen zijn hier die niet lekker in hun vel zitten/met wie het mentaal/fysiek niet helemaal lekker gaat. Hoop dat het snel weer de goede kant opgaat allemaal!
LB, waar in Limburg zitten jullie? Misschien wel om de hoek bij mij
Spirit, heerlijk van dat slapen zeg
LE, fijn dat je zoon zich zoveel meer thuis voelt op school nu
Over driftbuien kunnen wij meepraten trouwens. Saar is er ook zo goed inIk vind het soms wel lastig hoor. Mag je je als kind niet boos voelen? Ja, natuurlijk wel. Maar wat doe je als niks helpt? Gisteren bijvoorbeeld tijdens het eten: opa kwam op bezoek en Saar wilde dus met opa naar buiten. Maar we waren nog aan het eten. "Saar, weet je zeker dat je niks meer wilt eten?", en als reactie gooit ze boos zo al haar eten op de grond omdat we haar niet meteen uit haar stoel tillen zodat ze naar buiten kan.
Tja. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hysterisch krijsen, schreeuwen, op het extreme af. En dat alleen omdat ze niet per direct uit haar stoel werd getild.
Uitgelegd dat ze niet haar bord op de grond moet gooien, dat we begrijpen dat het niet leuk is dat ze even moet wachten, dat ze daar best boos over mag zijn, maar dat ze dan niet moet gaan gooien.
En wat doe je dan? Haar uit haar stoel tillen omdat ze naar buiten wil? Nee, want dan geven we toe aan die hysterische driftbui (en dat weigeren we. Ze test ons tegenwoordig namelijk echt al, kijken hoe ver ze kan gaan enzo).
Afleiden met iets anders dan, dat is een goed idee! Maar dat lukt op geen enkele manier. Wat dan? Uiteindelijk hebben we haar maar met stoel en al even een metertje verderop gezet (ze zat tussen ons in, zeg maar), en uitgelegd dat ze echt even rustig moest doen voordat ze uit haar stoel mocht. Dat ze naar buiten zou mogen als ze zou kalmeren.
Dat werkte. Maar leuk was het niet. In straffen geloven we niet echt, maar geheel voorbij gaan aan het feit dat ze haar bord op de grond flikkert omdat ze niet meteen haar zin krijgt, dat kan ook niet. Dit was een redelijke middenweg. Ze kon boos zijn zonder straf te krijgen, maar moest wel kalmeren voordat ze naar buiten mocht (haar 'doel', als het ware).
Mgoed. Ik vind het dus lastig. Niet straffen, prima. Maar ik geloof wel in consequenties voor bepaald gedrag, zeg maar. Ach ja.
+1quote:Op donderdag 4 september 2014 20:31 schreef L-E het volgende:
Haha Spirit! Ik moest zo hard lachen! Met je eigen kinderen gaat het soepeler hoor, die ken je, dat is echt makkelijker. Ik kan het buurjongetje ook echt heel vermoeiend vindenterwijl hij niet perse een lastig kind is ofzo. Die hond van de buren is wel erg onopgevoed
Coco, dat is toch prima opgelost? Zij krijgt de ruimte om haar emoties te uiten (let's face it, wij willen ook altijd met spullen smijten als we boos zijn. ik wel iig, er zijn wat telefoons gesneuveld hier het laatste jaar) en jullie hebben kunnen aangeven dat jullie het anders willen.
quote:Op donderdag 4 september 2014 19:22 schreef Spirit82 het volgende:
Oh man, mensen met meer dan 1 kind: ik heb respect voor jullie! Echt, enorm! Vanmiddag ging ik de 2 kinderen (5 en 7) van mn zusje van school halen. De jongste komt baar buiten, ik zeg dat hij nog even bij het klimrek mag en dat we hem daar oppikken. Kom ik daar aan met de oudste, kind weg. Ik had het niet meer. Overal gezocht, juf ingeschakeld, mn zusje gebeld, uiteindelijk vond zij hem lopend langs een best drukke weg. Hij zei dat hij dacht dat hij door de steeg moest en was ons toeb kwijt. Stiekem geloof ik hem niet, maar ik was zo blij dat hij er weer wasDaarna chaos thuis, de een was vanalles op de ipad aan het zetten, de oudste verdween ineens in de tuin van de achterburen en isa had een poepbroek. Hoe hou je al die kinderen tegelijk in de gaten?! Tot overmaat van ramp luisterde de jongste voor geen meter en verdween zelfs zonder een woord door de voordeur op straat, en kwam de hond van de buren in onze tuin om over de glijbaan te piesen.
Ik ben kapotEn dat was maar 3 uurtjes!!
Mwahahaquote:Op donderdag 4 september 2014 21:34 schreef L-E het volgende:
Nog een handige tip trouwens: mocht je nou boodschappen gaan doen, en je koopt knoflook, geef dat dan vooral niet aan je dreumes omdat hij zo graag alles vast houdt wat jij pakt. Doe het niet. Want die dreumes, die neemt overal een hap uit
Het was ineens niet gezellig meer in de Plus
*proest*quote:Op donderdag 4 september 2014 21:34 schreef L-E het volgende:
trouwens: mocht je nou boodschappen gaan doen, en je koopt knoflook, geef dat dan vooral niet aan je dreumes omdat hij zo graag alles vast houdt wat jij pakt. Doe het niet. Want die dreumes, die neemt overal een hap uit
Dit lees ik over de 6e ziekte:quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:14 schreef Spirit82 het volgende:
Dames, help. Dacht ik van de weekdag Isa de zesde ziekte had? Vanaf vandaag, dagen na het einde koorts en de vlekjes, zit ze echt he-le-maal onder de rode vlekjes. Ze zijn ook wat dik, de buitenkant van haar oortjes is ook gezwollen, haar wangen, handen, voeten, benen, armen. Ze heeft er verder geen last van. Enig idee wat dit is? Hoort dit nog bij de zesde ziekte?
Hmm. Geen idee! Lijken ze te jeuken?quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:15 schreef Spirit82 het volgende:
Ja precies, nu ontstaan dus een paar dagen later opnieuw Heul VEUL vlekjes, overal!
Ehmz nee, dit keer haak ik afquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:17 schreef Cwen het volgende:
Om te beginnen: is hier animo voor een herfst-baby/dreumes meet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |