abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143877261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja en nee. We worden intussen steeds ouder, terwijl de pensioensleetijd nauwelijks stijgt.
Ik verwacht dat mensen onder 45 jaar nog iets van pensioen zullen kennen. Als dit wel zo is dan zal dit in een zeer afgeslankte vorm zijn en enkel voor de bovenlaag in de samenleving.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:59:37 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, heel sneu. Maar de ervaring leert dat Nederlanders vooral veel klagen en moeite hebben de hand in eigen boezem te steken. De tering naar de nering zetten is veel mensen ook vreemd.
Ja, en toch zijn er gewoon mensen bij wie al niets meer te bezuinigen valt, en die het niet overhebben, en dat ligt niet aan hun uitgavenpatroon maar aan hun inkomsten, en in sommige gevallen kunnen ze daar weinig aan veranderen.

Dus laten we nou vooral niet doen alsof er geen mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze dat bedrag niet zo even kunnen ophoesten, die zijn er gewoon, en soms zijn dat ook mensen die gewoon full-time werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143877295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik verwacht dat mensen onder 45 jaar nog iets van pensioen zullen kennen. Als dit wel zo is dan zal dit in een zeer afgeslankte vorm zijn en enkel voor de bovenlaag in de samenleving.
Hoe kom je precies bij die verwachting?
pi_143877323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en toch zijn er gewoon mensen bij wie al niets meer te bezuinigen valt, en die het niet overhebben, en dat ligt niet aan hun uitgavenpatroon maar aan hun inkomsten, en in sommige gevallen kunnen ze daar weinig aan veranderen.

Dus laten we nou vooral niet doen alsof er geen mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze dat bedrag niet zo even kunnen ophoesten, die zijn er gewoon, en soms zijn dat ook mensen die gewoon full-time werken.
Schrijnende gevallen houd je altijd.

Over het algemeen heb ik echter weinig medelijden met de 'armlastige' Nederlander.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143877348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi dom ook. Omdat je 100 euro meer eigen risico betaalt, ga je maar niet naar het ziekenhuis.
Ik vind deze opmerking eerder dom. Het gaat niet om ¤100.- meer maar om ¤360.-

Ik heb hier op Fok eerder een berekening geplaatst over wat de zorg bij bijvoorbeeld een knieoperatie een patiënt kost. Eerst het eigen risico voor de operatie en daarna de eerste 20 behandelingen fysiotherapie waarvan zeker de eerste 7 aan huis zullen moeten zijn. Kom je op een totaal van ongeveer ¤1032.-. Bijstand voor een alleenstaande is nog geen ¤700.- per maand. Hoe wil je daar in vredesnaam die kosten van gaan ophoesten? Ook iemand met minimumloon trekt dat gewoon niet meer.
Gevolg is dus al dat steeds meer patiënten die noodzakelijke fysiotherapie laten vervallen. Bij een nog hoger eigen risico zal je zien dat steeds meer mensen die hele knieoperatie maar laten zitten. Krijg je Engelse toestanden dat je steeds meer manke mensen op straat ziet.
pi_143877352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Laat dit nu net de rijkste generatie OOIT zijn. Laat de vermogende mensen maar fors bijdragen aan de kwaliteit van leven. Prima als je op je 75ste nog een nieuwe heup wilt alleen dan mag je daar wel zelf aan bijdragen.
En dan kom je dus in een wereld waar rijke mensen zorg kunnen betalen en armen niet. En ik realiseer mij dat dat nu al in zekere zin zo is, maar dat moet niet te ver gaan.
pi_143877368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind deze opmerking eerder dom. Het gaat niet om ¤100.- meer maar om ¤360.-
Ja, en dat is 100/150 euro meer dan een jaar eerder.

Slimmerd.
pi_143877372
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De dikke doom duim.
pi_143877382
We gingen er toch 0,2% op vooruit? Gaat Rutte die 1000 euro uitdelen en wordt het kwartje van Kok geschrapt?
pi_143877403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de voornaamste redenen dat de zorgkosten oplopen, zijn de vergrijzing en de stijging van de levensverwachting
Nee, de belangrijkste oorzaak zijn de zorgverzekeraars met hun kosten en winsten die op het conto van de zorgkosten worden geschreven. Een extra laag in de zorg van grootverdieners, dure gebouwen en bijkomende kosten.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:03:53 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Schrijnende gevallen houd je altijd.

Over het algemeen heb ik echter weinig medelijden met de 'armlastige' Nederlander.
Dat is duidelijk.... het interesseert je kennelijk ook vrij weinig of die armlastige Nederlander dat allemaal aan zichzelf te danken heeft of dat het gewoon een combinatie van factoren is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143877418
Mensen die nog in kapitalisme geloven zullen geen sterretje maar een rondje hebben zo ondertussen :D
pi_143877465
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een onheilspellend gevoel ;). Door de grote groep babyboomers die meer opmaken dan dat ze hebben ingelegd en de nieuwe pensioen wet waar jongeren minder pensioen opbouwen.

Ik ga er persoonlijk dan ook vanuit dat ik geen aanspraak kan maken op mijn ingelegde pensioen premie dan kan het alleen maar mee vallen.

Mensen die zichzelf afhankelijk maken van een collectieve voorziening... tja :')
pi_143877470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is duidelijk.... het interesseert je kennelijk ook vrij weinig of die armlastige Nederlander dat allemaal aan zichzelf te danken heeft of dat het gewoon een combinatie van factoren is.
Als je faalt in het leven ben je daar zelf honderd procent verantwoordelijk voor.
pi_143877480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben toch ook niet rijk? Ik heb toch ook m'n vaste lasten? Ik moet soms toch ook de tering naar de nering zetten?

Nee, met de meeste Nederlanders heb ik weinig medelijden.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:06:16 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877499
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Als je faalt in het leven ben je daar zelf honderd procent verantwoordelijk voor.
Ja, want iedereen heeft een IQ van 140 en kan 3 ton per jaar verdienen, netto, ongeacht hoeveel belasting hij daarover moet betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143877500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik baalde ook toen een keer voor de eerste keer in jaren naar het ziekenhuis moest en ik in november plots 300 euro zoveel moest aftikken.

Maar dat loste ik op door minder geld uit te geven aan andere zaken. Want zo doen volwassenen dat.
En wat heb jij na je vaste lasten te besteden per maand? Er zijn gewoon veel mensen die niet meer dan ¤150.- overhouden om van te eten en drinken, kleding te kopen e.d. Dan is het bijna 2 en een halve maand maar niet eten om dat eigen risico te dekken..
pi_143877540
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat 43% van de doorverwijzingen niet wordt opgevolgd lijkt me een tikje stug.
Ow. Dus omdat de uitkomst van een onderzoek jou niet bevalt vind je het vaag? 8)7
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:07:52 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben toch ook niet rijk? Ik heb toch ook m'n vaste lasten? Ik moet soms toch ook de tering naar de nering zetten?

Nee, met de meeste Nederlanders heb ik weinig medelijden.
Nee, ik ook niet, en ik heb ook (behoorlijke) vaste lasten, maar dat neemt niet weg dat ik nog wel oog heb voor mensen die het minder hebben, en dat is het verschil tussen jou en mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143877575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat heb jij na je vaste lasten te besteden per maand? Er zijn gewoon veel mensen die niet meer dan ¤150.- overhouden om van te eten en drinken, kleding te kopen e.d. Dan is het bijna 2 en een halve maand maar niet eten om dat eigen risico te dekken..
Het probleem is vaak niet dat deze mensen niet genoeg geld hebben maar dat ze niet kunnen budgetteren en prioriteren. Het is de vraag of je dat van de onderlaag in de samenleving mag/kan verwachten.
pi_143877592
quote:

[..]

Als je een beetje snugger bent probeer je dan ook rekening te houden met het eigen risico.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:09:14 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877607
quote:

[..]

Dat lost het probleem wel definitief op, dat dan wel weer....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143877616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het probleem is vaak niet dat deze mensen niet genoeg geld hebben maar dat ze niet kunnen budgetteren en prioriteren. Het is de vraag of je dat van de onderlaag in de samenleving mag/kan verwachten.
Volgens mij ben ik het zelden met bovenstaande user eens, maar in dit geval wel. Zelfs de laatste zin.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:10:17 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143877654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je een beetje snugger bent probeer je dan ook rekening te houden met het eigen risico.
Het moet uit de lengte of uit de breedte komen hè.... als je ¤ 150 per maand te besteden hebt aan eten, drinken en kleding dan gaat het lastig worden daar ¤ 30 per maand op te besparen zodat je dat ER kunt betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143877672
Dus we kunnen nog meer wanbetalers verwachten, die groep zal ook alleen maar groter & groter worden.
ADHD-C
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')