Dat is nog een beetje koffiedik kijken. Het merendeel zal op de weg zijn maar de optie offroad wil ik zeker openhouden. Een vriend van me rijd erg veel offroad en ik verwacht toch regelmatig met hem op pad te gaan. Hij is vooral van het crossen, maar daar waag ik me de eerste tijd (x maanden/jaren) nog niet aan. Eerst maar een goede beheersing op het zand. Hij past tijdens een gezamelijke rit zijn rijstijl aan, overigens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:46 schreef KneusTeun het volgende:
En hoe regelmatig ga je offroad? en wat wil je dan? crossen of gewoon stukkie rijden?
Maakt allemaal nogal verschil.
Sowieso een Alp.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:49 schreef Sounddragon het volgende:
Hmm, dan kan het allebei wel op zich.. Alp kan ook nog een stukkie omhoog. Alp is wel wat lichter en lager zwaartepunt, dus voor een beginner een prima brommert. Maar op een AT pas je ook.
Ga tzt eens kijken en rijden, en kijk ook eens verder naar allroads, want er is nog wel meer te koop als Honda
quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ga tzt eens kijken en rijden, en kijk ook eens verder naar allroads, want er is nog wel meer te koop als Honda
Autistquote:
morgen tijd?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:51 schreef Pinkdwarf het volgende:
Als iemand in de buurt van Amersfoort of 50km eromheen eens wilt rijden, ik houd me aanbevolen!
Ik ben nog steeds Honda-fan, maar ik ontken niet dat er nog zat andere mooie masjientjes rondrijdenquote:
Ik had eerst een XTZ750, offroad was prachtig, maar na tijdje merkte ik dat het gewicht dwars zat. En had ik graag een wat lichtere machine gehad om wat te crossen. En op de weg was ie snel, maar ook weer wat lomp om echt lekker door de bochten te jagen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:56 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat is nog een beetje koffiedik kijken. Het merendeel zal op de weg zijn maar de optie offroad wil ik zeker openhouden. Een vriend van me rijd erg veel offroad en ik verwacht toch regelmatig met hem op pad te gaan. Hij is vooral van het crossen, maar daar waag ik me de eerste tijd (x maanden/jaren) nog niet aan. Eerst maar een goede beheersing op het zand. Hij past tijdens een gezamelijke rit zijn rijstijl aan, overigens.
.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik had eerst een XTZ750, offroad was prachtig, maar na tijdje merkte ik dat het gewicht dwars zat. En had ik graag een wat lichtere machine gehad om wat te crossen. En op de weg was ie snel, maar ook weer wat lomp om echt lekker door de bochten te jagen.
Met een alp,s10 of AT is een beetje crossen of over onverhard pad gassen prima, maar echt crossen op een bouwplaats,bos is echt zwaar werk.
de meeste kwalijkzakie rijders moeten geen water of stof op hun brommer... zeker niet de nienja riddersquote:Op maandag 1 september 2014 22:09 schreef Dekatria het volgende:
Ik hoop dat het de eerste waterstofmotorfiets is. Grensverleggend ditdat.
Beste investering die je kan doen dan ja.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:03 schreef Gummiebeer het volgende:
maar dan is een valbeugel wel aan te raden
laat balans van voorwiel eens checken?quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:44 schreef Yreal het volgende:
Nu 2 dagen op pad, maar mijn stuur trilt zo erg dat mijn handen nu helemaal verkrampt en stuk zijn.. weet iemand raad?
Dat klinkt als iets waar ik een motorzaakje voor moet gaan zoekenquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
laat balans van voorwiel eens checken?
is niet duur om te doen hoor.. Ik had bandje erom+balanceren voor 10 euroquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat klinkt als iets waar ik een motorzaakje voor moet gaan zoeken
ik neem aan dat je die band daar ook gekocht hebt?quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:28 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
is niet duur om te doen hoor.. Ik had bandje erom+balanceren voor 10 euro
Nee ik had gewoon zelf een bandje meegenomen. Maar dit was wel een beun. Bij de motorzaak is omleggen+balanceren 20euquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik neem aan dat je die band daar ook gekocht hebt?
's Avonds wel. En vrijdag de hele dag, maar dan zijn de voorspellingen niet alles..quote:
22-24 graden, droog, kans op zon. Het is niet alles nee, maar lijkt me toch meer dan prima weer om te gaan rijden? Ik zou het wel weten als ik dan zou kunnenquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:22 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
's Avonds wel. En vrijdag de hele dag, maar dan zijn de voorspellingen niet alles..
Oh, mijn weerbericht zegt regen, maar zal wel aan mij liggen dan. Hahaquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
22-24 graden, droog, kans op zon. Het is niet alles nee, maar lijkt me toch meer dan prima weer om te gaan rijden? Ik zou het wel weten als ik dan zou kunnen
Ik heb een bruiloft langs de dijkjes en ik heb zojuist een verbod gekregen om m'n motor mee te nemenquote:
Motor meenemen, in het gras parkeren, voorrem inknijpen, en gas geven. Wat nou motor niet mee mogen nemen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb een bruiloft langs de dijkjes en ik heb zojuist een verbod gekregen om m'n motor mee te nemen
je weet dat ze vragen wie er bezwaar heeft hequote:Op dinsdag 2 september 2014 21:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb een bruiloft langs de dijkjes en ik heb zojuist een verbod gekregen om m'n motor mee te nemen
zelfs tekstueel vergeet je de versnellingquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Motor meenemen, in het gras parkeren, voorrem inknijpen, en gas geven. Wat nou motor niet mee mogen nemen?
Ninja-editquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
zelfs tekstueel vergeet je de versnelling
Ik wil morgen wel een rondje rijden in de buurtquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:22 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
's Avonds wel. En vrijdag de hele dag, maar dan zijn de voorspellingen niet alles..
En wie wil er nou geen sfeervolle trouwfoto's rondom een bemodderde motor?quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
je weet dat ze vragen wie er bezwaar heeft he
Hier een beetje dezelfde vraag. Ik zou namelijk ook graag een allroad als eerste motor willen, alleen vroeg ik mij af wat een beetje geschikt is voor mijn lengte (±1.70)quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:42 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik zat vast wat rond te kijken (lessen moeten nog starten ) en zou als eerste motor een allroad willen omdat ik ook regelmatig van de verharde weg af zou willen. AT trok me meer, puur op uiterlijk. Zijn beiden geschikt als beginnersmotor?
punkmuis heeft nog wel een bmw F650 staanquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hier een beetje dezelfde vraag. Ik zou namelijk ook graag een allroad als eerste motor willen, alleen vroeg ik mij af wat een beetje geschikt is voor mijn lengte (±1.70)
Zelf kijk ik een beetje naar een Suzuki V Strom 650 en een Honda NC700X.
Iemand ideeën?
Mooi ding!quote:Op woensdag 3 september 2014 09:38 schreef sanger het volgende:
Na eigenlijk het hele land door te zijn gereden op zoek naar die ene ZX10 die mij optisch en motorisch beviel..... eentje bij mij in het dorp gekocht Ruim 1.000 km gereden voor niets
[ afbeelding ]
gooi anders wat fuel system cleaner erin (van stp of forte, niet van wynns) en gooi anders de oude benzine wegquote:Op woensdag 3 september 2014 09:38 schreef sanger het volgende:
Na eigenlijk het hele land door te zijn gereden op zoek naar die ene ZX10 die mij optisch en motorisch beviel..... eentje bij mij in het dorp gekocht Ruim 1.000 km gereden voor niets
Motor stond eigenlijk nog niet te koop, was van een bekende die samen reed met de broer van mijn maatje. Hij reed er eigenlijk niet tot nauwelijks meer op, en hij ging verhuizen waardoor hij er eigenlijk ook geen ruimte meer voor had. Dus eigenlijk gewoon eens gebeld met de vraag of hij nog weleens reed en zoniet of hij dan te koop was. Dat was bespreekbaar dus gisteren gaan kijken. Optisch inderdaad zoals verwacht, zeer netjes met wat kleine gebruiksspoortjes. Maar dat hou je nu eenmaal niet tegen bij een motor van 26 jaar oud. Wel verreweg de mooiste die ik tot nog toe had gezien....
Motorisch ook niet slecht. Zeker niet als je bedenkt dat hij 2 jaar stil heeft gestaan. Effe doorblazen, misschien carbs schoonmaken maar wsl is dat niet eens echt nodig (zowel dan een leuk winterklusje). En de remklauwen moeten even gereviseerd worden, maar dat kan allemaal zelf gedaan worden.
Al met al ben ik dus blij
[ afbeelding ]
Dat was sowieso de bedoeling al inderdaadquote:Op woensdag 3 september 2014 10:32 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
gooi anders wat fuel system cleaner erin (van stp of forte, niet van wynns) en gooi anders de oude benzine weg
Weet nog niet wat ik gekker vind, die kentekenplaathouder of het slot om dat paaltjequote:
Mooi ding, gefeliciteerd!quote:
Mwah, als die ketting goed strak zit ga je hem echt niet over dat paaltje heen krijgen hoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |